Luulen, että se vetoaa meissä oleviin alkukantoihin. Se oli ensimmäinen tapamme valmistaa lämmintä ruokaa. Tuleen ja hiillokselle katsomisessa on jotain lumoavaa, ja monet meistä jäävät kiinni. Rillaaminen antaa ainutlaatuisen maun, jota ei voi toistaa liedellä tai uunilla.
- Tarvitaan puuta ja tulta, jotta kaasut syttyvät, siinä on jotain maagista. Kaikki rakastavat grillausta, eivät vähiten vanhat miehet, jotka eivät muuten koskaan tee ruokaa. Yhtäkkiä he voivat seisoa grillin vieressä.
Grillihiili syttyy nopeasti ja brikettien palamisaika on pitkä. Toisin kuin kivihiili, briketit voidaan käyttää uudelleen. Jos sammutat grillin ja brikettien sisällä on vielä ydin, ravistat tuhkat pois ja voit käyttää niitä uudelleen. Hiili palaa aina. Kun hiili on punainen ja palaa, se ei ole valmis. Hehku on parhaimmillaan, kun puuhiili on reunoista valkoista. Kun hehkusänky on pehmeä ja kuuma, sitä on myös helppo siirtää, jotta grilliruoka ei pala. - Jos olet huolissasi, käytä lihalämpömittaria. Jos olet vieläkin huolissasi, ota lihapala leikkuulaudalle ja jaa se kahtia nähdäksesi, näyttääkö sisältä siltä, miltä haluat.
KAALIVANUKAS 4- annosta.
1,5 kg valkokaalia
0,5 keltainen sipuli
2 tl suolaa
1 dl kevyttä siirappia
1 tl etikkaa , 12%
50 g voita , päälle
Jauheliha
1 keltainen sipuli
600 g sekoitettua jauhelihaa
1 tl maustepippuria , jauhettua
1 tl mustapippuria , jauhettua
2 tl suolaa
1 dl korppujauhoja
2 dl maitoa , 3 %
3 munaa
1
Uuni 200 asteeseen.
2
Leikkaa kaali pienemmiksi paloiksi. Kuori ja viipaloi sipuli. Laita kaali ja sipuli lautaselle. Suola ja lorauta siirapin päälle. Sekoita ja paista sitten uunissa noin 30 minuuttia. Poista pelti ja sekoita kaali etikkaan.
3
Kuori ja hienonna sipuli jauhelihaa varten. Sekoita kulhossa sipuli, jauheliha, mausteet, korppujauhot, maito ja munat.
4
Laita puolet paahdetusta kaalista uunivuoan pohjalle. Laita jauheliha kaalin päälle ja sitten kerros kaalia jauhelihan päälle. Ripottele pinnalle voita ja paista uunissa noin 30 minuuttia. Tarvittaessa laita folio päälle puolen ajan kuluttua.
5
Laita sillä välin puolukat kulhoon ja sekoita ne sokerin kanssa. Anna seistä ja sulaa.
6
Ota muoto pois ja tarjoile kaalivanukas heti raa'an sekoitettujen puolukoiden (tai puolukkahillon) kanssa.
https://shared.cdn.smp.schibsted.com/v2/images/cd765ca9-c095-4d43-aec8-2331a2ddc398?fit=crop&h=750&w=1000&s=a4371179cbd1ec899539bc9741ada1c6186f4f9d
Mitä me tänään syötäisiin
1
179
Vastaukset 1
- Anonyymi00002
No minä tässä kirjoitan oman helpon tapani tehdä ns Grilliruokaa se tehdään keittiön sähkö uunissa.. Olet jo etukäteen keittänyt riisit jonka kanssa Broileri sitten syödään. Pane Broilerin jalat paistoritilän päälle .Aeta paisto pelti paisto ritilän alle. Pane pellille noin litra vettä. Pane uuni 170 c lämmölle. Anna paistua koipien noin 1.10 min.
Nyt ehkä kysyt miksi se pelti jossa on vettä. Siksi että broilerin rasva tippuu siihen veteen ja säästyt uunin pesulta. sekä ritilän karstoittumiselta. Kun siivoat uunin oltat vain sen ritilän pois se puhdistuu helposti tiski harjalla karsta ei ole kuivunu se vesi kosteus uunissa pitää karstan pehmeänä et tarvitse sitä paljon hangata. Ota paistopelti pois kaada vesi viemäriin ja huhdo pelti puhtaaksi. Uuni ei tarte olla Grilli tominnolla. Riittä kun sellä on se mainitut 1.70 c. Tämä on helpoin tapa tehdä Grilli ruokaa teen sitä noin joka toinen päivä. Olen salainen, etrtä yleensä pyrin tekemään kaiken helpoimmalla tavalla. Miks tehä asiat vaikeemmaks kun ne on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470