Pelastaako korkeatasoinen moraali?

Anonyymi-ap

Korkea moraali ja hyvät käytöstavat ja sivistyneisyys tai hyvä yhteiskunnallinen asema nimikristillisessä ympäristössä ei pelasta ihmissielua!

Korkean moraalin omaava hyvin käyttäytyvä siivosyntinen, ns. ”kunnollinen ihminen” on JUMALAN EDESSÄ samassa syntisen asemassa kuin pahimmat rikolliset ja yhteiskunnan ulkopuolelle ajautuneet narkkarit, pultsarit, yms.
Jokainen uskosta osaton ihminen on pelastumaton ja matkalla kadotukseen huolimatta hänen korkeasta moraalitasostaan tai ns. hyvyydestään.
Jeesus pelastaa pahimman rikollisen samalla periaatteella kuin korkean moraalin omaavan siivosyntisenkin. Ihmisen pitää vain ensin tunnistaa ja tunnustaa syntisyytensä sekä nöyrtyä aidosti Jumalan edessä.
Vain katuvalle ja synnintunnossa olevalle kelpaa Jeesuksen sovintoveren ansio. Omahyväinen ja uhmakas, itseriittoinen ja ylpeämielinen ei koe tarvitsevansa Jumalan armoa.
Jokaisen ihmisen pitää tulla tuntemaan todellisuus itsestään, että hän on kurja ja kadotettu syntinen ilman Jeesusta. Tämä on joskus hyvän kasvatuksen saaneelle ja ns. kunnialliselle ihmiselle vaikeaa. Eikö ole ihmeellinen asia? – Itseään hyväksi luulevat ihmiset ovat erittäin huonossa asemassa Jumalan edessä.

On olemassa ainoastaan kaksi ihmisryhmää:
1. syntitilassaan elävät jumalattomat, jotka eivät ole tulleet uskoon
2. armahdetut, uskoon tulleet, jotka ovat syntejään katuen ottaneet vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiensä sovittajaksi.

Jokaisen ihmisen pitää ymmärtää, että on ilman Jeesusta syntinen ja matkalla kadotukseen! Tätä tosiasiaa ei muuta ihmisen asema, varallisuus tai hyvä moraalitaso. Jeesus kuoli ristillä sijaisuhrina meidän kaikkien tähden. Vain Hän voi antaa synnit anteeksi. Otatko vastaan Hänet Pelastajaksesi ja Herraksesi? Ainoastaan tämä ratkaisee ikuisen kohtalosi! Jumala armahtaa katuvan ja parannukseen nöyrtyvän syntisen, joka tulee rehellisesti ja murtuneella mielellä Hänen eteensä.
Korkealla tai alhaisella moraalin tasolla tai asemalla ja rikkaudella ei ole tässä asiassa merkitystä. ”Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja saavat lahjaksi vanhurskauden…” Room. 3:23-25. ( vanhurskaus = syyttömyys). Mutta ”kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi”. Joh. 1:12.

Mutta vaikka elämän sisällön hyvyys ja hyvä moraalitaso ei pelasta, on se tietenkin kunnioitettavaa. Mutta sillä ei siis ansaita sielunpelastusta, joka saadaan vain Jumalan lahjana, Hänen armostaan. Kun otat vastaan Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi, alkaa Jumala itse kasvattaa sinua hyville ja kristillisille moraali- ja käytöstavoille. Hän johdattaa sisälle Raamatun opetuksiin. Sieltä avautuu myös yleisinhimillinen hyvä moraalitaso, ”Hengen hedelmät”. Gal. 5:22. Uskoon tulo muuttaa ihmisen. Kristityksi tullut tahtoo olla siisti sisäiseltä sekä ulkoiselta olemukseltaan. Kun Jeesus tulee sydämeesi asumaan, muuttuu käytöksesi Jumalan vaikuttamana ystävälliseksi ja lähimmäiset huomioivaksi empaattisuudeksi. Mutta ensin on siis armon vastaan ottaminen. Ihminen saa tulla Jeesuksen tykö ryysyisenä huonokäytöksisenä syntisenä ja rikkinäisenä ihmisenä, kaikkensa menettäneenä, mutta myös ulkoisesti hyvinvoivana siivosyntisenä, jonka elämästä syntitila ei näy ulospäin. Ja Jeesus lupaa: ”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos!” Joh. 6:37. Uskonratkaisusta alkaa loppuelämän kestävä elämän suursiivous. Jumalan puhtausvirta antaa uuden voiman ja poistaa elämästämme päivittäin tulleet roskat.

Tee uskonratkaisu NYT!
”Hänen työtovereinaan me myös kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä Hän sanoo: ”Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1,2. Rukoile nyt ääneen ja omin sanoin pelastusta:
Kaikkivaltias Jumala, rukoilen Jeesuksen Kristuksen nimessä: Auta minut sisälle sinun ikuiseen turvaasi, elämänyhteyteen kanssasi. Anna anteeksi syntini ja auta puhdistumaan kaikesta vääryydestä. Armahda minua Jeesuksen kärsimystyön ja sovintoveren kautta. Anna Pyhä Henkesi sydämeeni johdattamaan minua eteenpäin sinun armosi ja totuutesi tiellä. Auta minua ymmärtämään Sanasi Raamatun opetukset.
Tahdon nyt kertoa kaikille tämän, että olen antanut elämäni sinulle, Jeesus, minun Herrani!
Ota sitten yhteyttä voidaksesi tulla kastetuksi raamatullisella upotuskasteella vedessä Jeesuksen nimeen. ”Jotka ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin..” Apt. 2:41.

15

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos siivo ja joka suhteessa hyvä ihminen, ei ota vastaan Jeesuksen sovitustyötä, eikä Hänen antamiaan neuvoja hyvästä elämästä, niin hän on syyllistynyt ylpeyteen. Jeesuksen seuraajat janoavat seurata Jeesuksen neuvoja rakkaudesta Häneen, ei pakosta, vaan riemuiten Häntä ylistäen.

    • Anonyymi

      Jeesus antaa uuden sydämen ja uuden hengen. Onko sinulle tapahtunut tämä?


      "Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen." Ezekiel 36:26

      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Lain ja oppien tiedot ovat raamatussa Hänen kristilisten opetuslapsien teksteissä eikä eksyttäjien kuten esimerkiksi nämäkin tuo julki....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Katolinen_kirkko
        "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."

        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joille Jeesuksen ei perustanut seurakuntia eikä heillä ole Jeesuksen opetuslapsia vaan apostoleita. https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kristilliset = Kaikkivaltiaan Lait antaneen Jeesuksen sekä Hänen kristillisten opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29 Pergamos, Tyatira, Sardes, Smyrna, Filadelfia, Efeso, Laodikea.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6b428a73-5d51-4bfd-bd27-cb7a1deb4c87
        "Vatikaanin salaiset arkistot sisältävät synkkiä asioita – Ja ne pysyvät pääosin piilossa
        Arkisto on kulloisenkin paavin henkilökohtaista omaisuutta."
        ...
        Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Pietarille antamat oikeudet avaimineen selviää tästä ilman katolilaista kirkkon katsomisia ja kristittyjen Paavia:
        Matteuksen evankeliumi: 16:19 "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
        Uskomiset ja tietojen väärentämiset eivät tee laittomuuden kristityistä kristillisiä.
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus opetti Matteuksen mukaan, Laille kuulisia kristillisiä näin:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin" (Joukossa ei ollut kristittyjä.)

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus


    • Anonyymi

      Yrityksen ja erehdyksen kautta ihmiskunta saattaa tuskaisesti pelastua, kunnes oppii ajattelemaan loogisesti, rationaalisesti, objektiivisesti, jota kautta asiat on mahdollista saattaa paremmiksi ilman yrityksen ja erehdyksen pitkää tietä. Tällä hetkellä ollaan vielä siinä äänestysteemassa, jota myös demokratiaksi kutsutaan.

    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole mitään "Jeesus pelastaa -oppia" eikä siellä ennusteta tuhoakaan. Eikä Jeesustakaan käsketä palvomaan. Henkilöpalvonnan aiheuttivat papit jeesus-taulullaan kirkoissa kun ei vielä ollut lukutaitoa.

      UT:n Jeesus opetti vain että silloinen Jumalan valtakunta ei ole lakeja ja tuomioita vaan samaa välittömyyttä ja iloisuutta kuin on meillä kaikilla ollut lapsina. Kyse on siis tavallisesta mielen hyvinvoinnista johon jokaisella on oikeus. Ei sen kummallisemmasta asiasta ole kyse. Myötätunnon ja ilon siirtäminen toteuttaa kristillisyyden lähetyskäskyn, ei jeesustelu ja tuho-pelastus-sanomat.

    • Anonyymi

      Ihmisillä on tasa yksi mahdollisuus pelastua eli saada synnit anteeksi. Ylösnoussut Jeesus, kuoleman voittanut syntiemme sijaiskärsijä on oikeutettu armahtamaan katuvan ja nöyrtyneen ihmisen, joka ottaa vastaan Pelastajansa.

    • Paljon on tyhjiä sanoja olemaatoman suuhun pantu ja vielä riittää tuon olemattoman seuraajia väittelemään noista valheellisista sanoista.

      Käyttäkää taikauskoiset aikanne vaikkapa hampun kasvattamiseen - saatte oikeita tajuntaa laajentavia kokemuksia eikä siihen tarvita olemattoman olematonta verenvuodatusta.

      • Anonyymi

        Nämä sanat ovat Henki ja Elämä. Ei liha mitään hyödytä. Lue I Joh kirje Bibliasta 1700 luvulta, jossa kerrotaan Sanan olevan suurempi kuin mikään. Mutta jos liha ei saakkaan osakseen muuta kuin ahdingoa ja ristin niin tekeekö se mielestäsi Jeesuksesta valehtelijan?

        Mun mielestä Henki saa aikaan paljon maailmassa rukousten, luottamuksen, yhteisen uskon ja muun kautta. Vaikka liha kärsii ja kuolee.
        Mun mielestä Jeesus joka parantaa ja pidentää elinikää kymmenillä vuosilla ja tuo elämään yltäkylläisyyttä, lepoa ja muuta sopivassa mitassa on tehnyt Elämästä arvokkaan vaikka liha saa osakseen pelkkää pilkkaa ja rappeutumista.

        Liha ei paljoa hyödytä vaan Henki eläväksi tekee.

        Voin kertoa että Henki on saanut aikaan YouTuben, Wikipedian yms. Kaltaisia asioita paljon. Tekniikkaa myös. Mulle Henki on antanut 100 mrd dollarin rukousvastauksen , mutta liha menee Gehennaan , vaikka Henki jää noina suurina töinä elämään pitkään sen jälkeen kun lihasta ei mitään muistoa enää ole.

        Miksi välittää lihasta niin paljon että ei siedä sen katoavaisuutta. Sana, Henki ja Elämä ovat ne jotka voivat jäädä eloon kauaksi aikaa....

        Qumranin Väki menetettiin mutta heidän Sanansa käyvät toteen tänä päivänäkin silmiemme edessä.
        On Sana suuri vaikutuksinen. Entä ChatGPT tekoäly? Tuleeko senkin sanasta joskus suurempi kuin mitä liha on?

        En tiedä, mutta Sana voi olla heikko näennäisesti. Silti todellisuudessa se vaikuttaa kaiken. Niin hyvän kuin pahan. En oikein osaa selittää Sanan, Hengen , Elämän suuruutta verrattuna lihaan ja sen heikkouteen.


      • Anonyymi

        Käyttäkää taikauskoiset aikanne vaikkapa hampun kasvattamiseen

        no ei kai nyt sentään...? että hamppua? ei mulla ole tilaa millekkään hampulle, mutta enhän minä ole mikään taikauskoinen, vaan sinähän sellainen olet itse!


    • Anonyymi

      Kristityt uskovaiset palvelevat laittomuudensa Herrojaan kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen; se on julman eksytyksen seurausta Heistä uskontunnustuksissaan luopuneidenkin toimesta:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      ....
      Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Joten
      Paavalin teksteistä läytyvät kristittyjen uskovat omat herranne joita todellisuudessa palvelette kristillisten Kaikkivaltiaita pilkaten!

      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      • Anonyymi

        älkää nyt ukkelit siellä keinutuoleissanne alkako kristinuskoa pilkkaamaan, ja sanoja vääristelemään ilkeästi. Ihan oma vika on jos se ottaa pattiin. Uskoa ei saa keneltäkään irti kiukkuamalla, mutta eipä tuo olisi itsellesi haitaksikaan. Jos haluat uskoa niin pyydä uskoa Jumalalta. Pitkiä tekstejä ja herjaa, ei oikeasti ole mitään järkeä. ei kannata lähteä itsellesi tuntematonta pilkkaamaan...!


    • Anonyymi

      "Jotka ottivat vastaan...." kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksennimeen esiintyvät kristittyjen ekstyksen kohteet:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      kaiken moraalin tuolla puolen

      • Anonyymi

        Niinpä....
        Uskottomuus ei ole sama kuin ateistisuus:
        "Sekulaari humanismi
        Pääartikkeli: Sekulaari humanismi
        Sekulaari humanismi on nimitys uskonnottomalle humanismille.[21] Kansainvälisen humanistisen ja eettisen liiton IHEU:n määritelmän mukaan ”humanismi on kansanvaltainen eettinen elämänkäsitys, joka väittää, että ihmisillä on oikeus ja velvollisuus antaa merkitys ja muoto omalle elämälleen. Se pyrkii nykyistä inhimillisempään yhteiskuntaan inhimillisten ja muiden luonnollisten arvojen sekä inhimillisten kykyjen kuten järjen ja vapaan tutkimuksen avulla. Se ei ole jumalauskoinen, eikä se hyväksy yliluonnollista todellisuuskäsitystä.”

        Matteuksen mukaan: 24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." ( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnottomuus_Suomessa


    • Anonyymi

      Kylläei kun pitäisi tuntea keille avaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe