https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33beb2f8-44a6-4462-b507-6ba6c71e18a3
"– Itse ajoin ohi, ja siinä se seisoi paikallaan liikenteen seassa.
Jarnon mukaan muut autot joutuivat ohittamaan paikalleen jymähtäneen kuljetusrobotin. Tilanne oli Jarnon mielestä huvittava, mutta tietysti myös haastava muille ajoneuvoille.
– Siinä oli paljon liikennettä perässä, ja yksi kuorma-autokin."
Mitä huvittavaa siinä on, että typerä kuljetus robotti pysäyttää liikenteen.
Jos tavallinen kansalainen menisi kadulle seisomaan ja pysäyttäisi liikenteeen, niin äkkiä virkavalta korjaisi pois ja autoilijat suuttuisivat, eivätkä pitäsi asiaa huvittavana.
Ei tuollaisia saisi liikenteeseen hyväksyä, miksi trafi antaa tuollaisille luvan.
Se olis sama, kuin joku menisi ajamaan radio-ohjattavalla autolla liikenten sekaan ja autot joutuisivat pysähtymään ja väistämään rc-autoa, ei olisi laillista sellainen.
Jos tuollaisia tulisi omassa kaupungissani vastaan kevyenliikenteen väylällä ja olisivat keskelle väylää pysähtyneet, niin nostaisin robotin ojaan ja laittaisin rattaat kohti taivasta, mokomat liikenteen vaarantajat!!!
Kuljetus robotit tientukkeena
49
848
Vastaukset
- Anonyymi
En oo näistä haittaa kokenut missään päin maata. Ennen muinoin mentiin kauppaan kun se oli auki, arkisin iltaan ja lauantaina yhteen, sunnuntaina olivat kiinni. Nykyään monessa kaupungissa on 24/7 avoinna olevia kauppoja, sekään ei riitä. Ollaan jo liian laiskoja lähtemään sinne niin robotit tuo ostokset kotiin. Varmaan seuraavaksi robotti paistaa jauhelihan ym. ja tarjoilee sen olohuoneeseen.
- Anonyymi
Pari päivää sitten, märkää lunta satoi etelä suomessa runsain määrin. Joku paikallisen S-marketin idiootti myyjä oli lähettänyt robotin viemään ostoskassia jollekin idiootti tilaajalle, vaikka jalkakäytävällä oli 6-7cm loskaa ja robotin pyörissä erittäin pienikuvioiset renkaat.
Ihme kyllä robotti pääsi etenemään kaupalta muutaman satametriä, kunnes vastaan tuli suojatien ylitys, jossa tuota loskaa sattuikin olemaan hiukan enemmän ja siihenhän se robotti sitten jäi, pysähtyi keskelle suojatietä ja alkoi pyöriä ympyrää, siinä keskellä suojatietä, kuin konsanaan metsämarja sukupuolielimessä , kuten tuollainen päätön pyöriminen kansan keskuudessa sattuvasti ilmaistaan. Robotin toimintaa siinä muutaman muun paikalle sattuneen ohikulkijan kanssa ensi ihmeteltiin ja sitten parin henkilön voimin työnnettiin se robotti siitä suojatien yli, että pääsi jatkamaan matkaansa.
Tuli tuosta mieleen, että mitähän olisi tapahtunut jos paikalle olisi ennen ihmisiä, osunut kaupungin aura-auto tai viereiselle taloyhtiön parkkipaikalle kiirehtinyt huoltoyhtiön Bobcat?
Päätinkin hiljaa mielessäni, että jos ja kun vastaavassa kelissä vielä tuollaisen robotin näen, niin tönäisen sen ojaan ja ojan puuttuessa potkaisen kyljelleen paikkaan jossa se ei häiritse eikä vaaranna ajoradan liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari päivää sitten, märkää lunta satoi etelä suomessa runsain määrin. Joku paikallisen S-marketin idiootti myyjä oli lähettänyt robotin viemään ostoskassia jollekin idiootti tilaajalle, vaikka jalkakäytävällä oli 6-7cm loskaa ja robotin pyörissä erittäin pienikuvioiset renkaat.
Ihme kyllä robotti pääsi etenemään kaupalta muutaman satametriä, kunnes vastaan tuli suojatien ylitys, jossa tuota loskaa sattuikin olemaan hiukan enemmän ja siihenhän se robotti sitten jäi, pysähtyi keskelle suojatietä ja alkoi pyöriä ympyrää, siinä keskellä suojatietä, kuin konsanaan metsämarja sukupuolielimessä , kuten tuollainen päätön pyöriminen kansan keskuudessa sattuvasti ilmaistaan. Robotin toimintaa siinä muutaman muun paikalle sattuneen ohikulkijan kanssa ensi ihmeteltiin ja sitten parin henkilön voimin työnnettiin se robotti siitä suojatien yli, että pääsi jatkamaan matkaansa.
Tuli tuosta mieleen, että mitähän olisi tapahtunut jos paikalle olisi ennen ihmisiä, osunut kaupungin aura-auto tai viereiselle taloyhtiön parkkipaikalle kiirehtinyt huoltoyhtiön Bobcat?
Päätinkin hiljaa mielessäni, että jos ja kun vastaavassa kelissä vielä tuollaisen robotin näen, niin tönäisen sen ojaan ja ojan puuttuessa potkaisen kyljelleen paikkaan jossa se ei häiritse eikä vaaranna ajoradan liikennettä.Hienoa, että autoitte. Mutta mistä tuo noin aggressiivinen asenne robotteja kohtaan tulee? Niistä on haittaa vain poikkeustapauksissa, kuten vaikka kuvailemassasi tilanteessa, mutta suuri hyöty monelle. Tuskin tosissasi olet menossa tönimään tai potkimaan pippeli robottia seuraavan kerran kun sataa lunta, mutta ehkä niihin kannattaisi suhtautua vähän rauhallisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, että autoitte. Mutta mistä tuo noin aggressiivinen asenne robotteja kohtaan tulee? Niistä on haittaa vain poikkeustapauksissa, kuten vaikka kuvailemassasi tilanteessa, mutta suuri hyöty monelle. Tuskin tosissasi olet menossa tönimään tai potkimaan pippeli robottia seuraavan kerran kun sataa lunta, mutta ehkä niihin kannattaisi suhtautua vähän rauhallisemmin.
Robottia kohtaan ei ole mitään aggressiivista asennetta, vaikka poikkeava tyhmyytensä takia moista kuvittelee.
Kerros millainen se pippeli robotti on, jos sellaista on edes olemassa.
Varmuudella jos tai kun kuvailemani tilanne kohdalleni sattuu niin tokihan toimin niin kuin olen päättänyt.
- Anonyymi
EI SE HAITTAA...................
-
MUSTALAISET, HOMOT-HUUMEHÖRHÖT, JUOPOT, PAKOLAISET JA MUUT ULKOMAALAISET MUKA EIVÄT OLE HAITAKSI.
ROBOTIT HOITAMAAN NE POIS. - Anonyymi
Ja lauantaina tieliikenteen tukki S-kaupan pakettiauto joka pysäköi pakettiautonsa ajoradalle pelastaessaan lumeen juuttunutta robottia viereiseltä pyörätieltä.
Mutta itse robotitkin ovat säikkyinä vaarallisia. Ajoin aika läheltä tuollaista pyörätiellä jossa roboteilla ei todellakaan ole tapana rullata reunassa vaan aivan keskellä pyörätietä. Siis tarkoitus oli ohittaa sellaien vasemmalta, mutta kun lähestyin robottia, niin pari metriä ennen ohitusta, robotti päätti tehdä liikkeen ohituspuolelle, tosin se sitten löi liinat kiinni, niin meinasin minäkin tehdä kun robotti näytti hyökkäävän eteen.
Kai noihin voisi rakentaa jonkun kilikellon tunnistimen niin osaisivat ajaa reunaan jos vaikka muuten ajelisivatkin keskellä pyörätietä.- Anonyymi
Sehän on vaan hyvä, jos edes joku pakukuski ymmärtää pitää ajokkinsa ajoradan puolella, eikä tuki kevyen liikenteen väylää.
- Anonyymi
Kauppojen automaattisesti kulkevia tavarankuljettimia (kuljetusrobotteja) on jo monella paikkakunnalla. Ruuhkien välttämiseksi autoilijan ei tule väistää suojatielle pyrkivää robottia. Jos robotti on jo tielle ehtinyt, ei päälle tietenkään saa ajaa. Näissä tapauksissa on syytä odottaa robotin ajamista tai peruuttamista pois ajoväylältä.
- Anonyymi
Kuljetusrobotti on väistämisvelvollinen kaikissa tilanteissa. Päälle-ajo oikeutta ei kuitenkaan synny missään tilanteessa, joten väistettävä on ajoradalla olevaa robottia, jos tilanne väistämistä vaatii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljetusrobotti on väistämisvelvollinen kaikissa tilanteissa. Päälle-ajo oikeutta ei kuitenkaan synny missään tilanteessa, joten väistettävä on ajoradalla olevaa robottia, jos tilanne väistämistä vaatii.
Entäs sitä suojatiellä pyörivää robottia, pitääkö sitäkin väistää?
Oletko nyt aivan varma noista syntyvistä oikeuksista ja pakosta tehtävistä väistöistä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs sitä suojatiellä pyörivää robottia, pitääkö sitäkin väistää?
Oletko nyt aivan varma noista syntyvistä oikeuksista ja pakosta tehtävistä väistöistä?Lue linkin takaa löytyvä artikkeli, niin tietoisuus lisääntyy.
https://www.autoliitto.fi/uutiset/milloin-kaupan-kuljetusrobottia-kuuluu-vaistaa/
- Anonyymi
Kuljetusrobotit tekevät pääsääntöisesti ajoradan ylitykset suojateiden kohdalla. Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä, sanoo liikennesääntö (tieliikennelaki). Syitä varomiselle ei eritellä. Aina pitää lähestyä kaikkia suojateitä erityistä varovaisuutta noudattaen. Tavallinen varominen ei riitä. Väistämisvelvollisuus on sitten eri seikka.
- Anonyymi
Tuo on totta. Robottien kohdalla on syytä kuitenkin tietää, että ne on ohjelmoitu ylittämään suojatie vasta sitten, kun autoja ei ole lähellä. Jos siis autoilija pysähtyy antamaan robotille tietä, niin kumpikin odottaa. Autoilijan tulee siis mennä ensin. Tietysti jos robotti jostain syystä menee pippeli sinne suojatielle vaikka autoja on lähellä, niin sitä tulee väistää eli tahallaan ei saa päälle ajaa.
- Anonyymi
Noinhan se laki on kirjoitettu.
Käytännössä reilusti yli puolessa tapauksissa (paikasta riippuen yli 80%) suojatielle ja sen läheisyyteen on niin hyvä näkyvyys, ettei ole mitään syytä tai tarvetta yhtään hiljentää siitä mitä kyseisellä paikalla suurin sallittu nopeus on. Varovainen ajotapa toki on itsestään selvyys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se laki on kirjoitettu.
Käytännössä reilusti yli puolessa tapauksissa (paikasta riippuen yli 80%) suojatielle ja sen läheisyyteen on niin hyvä näkyvyys, ettei ole mitään syytä tai tarvetta yhtään hiljentää siitä mitä kyseisellä paikalla suurin sallittu nopeus on. Varovainen ajotapa toki on itsestään selvyys.Näkyvyydestä voi olla monia eri mielipiteitä ja se on aina riippuvainen kohdasta ja tilanteesta. Nopeusrajoitus on kuitenin maksiminopeus. Useimmissa tapauksissa suojatiet sijaitsevat risteyksissä ja risteyksiin ajettaessa pitää sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi, eli pitää ajaa reilusti hitaammin, mitä nopeusrajoitus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyvyydestä voi olla monia eri mielipiteitä ja se on aina riippuvainen kohdasta ja tilanteesta. Nopeusrajoitus on kuitenin maksiminopeus. Useimmissa tapauksissa suojatiet sijaitsevat risteyksissä ja risteyksiin ajettaessa pitää sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi, eli pitää ajaa reilusti hitaammin, mitä nopeusrajoitus on.
Hyvän näkyvyyden omaavia suojateitä sijaitsee runsain määrin myös muualla kuin risteyksissä. Eikä se riittävällä näkyvyydellä varustettu risteyskään muodosta tai pakota hiljentämään nopeutta siitä mitä kyseiselle tielle on sallittu. Väistämisvelvollisesta suunnasta tuleville asia on toki se mitä kirjoituksessasi toit esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvän näkyvyyden omaavia suojateitä sijaitsee runsain määrin myös muualla kuin risteyksissä. Eikä se riittävällä näkyvyydellä varustettu risteyskään muodosta tai pakota hiljentämään nopeutta siitä mitä kyseiselle tielle on sallittu. Väistämisvelvollisesta suunnasta tuleville asia on toki se mitä kirjoituksessasi toit esiin.
Tilanteeseen sopivalla nopeudella ajaminen "pakottaa" kyllä melko usein hiljentämään ja varsinkin risteyksien kohdilla. Liikennevaloilla varustetut risteykset ovat sitten eri seikka.
- Anonyymi
Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.
Kaikille tienkäyttäjille on säädetty ennakointivelvollisuus. Puhutaan tienkäyttäjän ennakointivelvollisuudesta. Tienkäyttäjällä tarkoitetaan jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilanteeseen sopivalla nopeudella ajaminen "pakottaa" kyllä melko usein hiljentämään ja varsinkin risteyksien kohdilla. Liikennevaloilla varustetut risteykset ovat sitten eri seikka.
Tilanteeseen sopiva nopeus on usein se mitä kyseiselle tielle on sallittu, jopa risteyksen kohdalla. paikka ja järjestelyt toki ratkaisee.
Mutta heureka, nythän mä vasta hokasin, että ketjun aihehan on nämä kauppojen ruuankuljetusrobotit ja niihin suhtautuminen liikenteessä, joten nämä suojatie ja risteysajon probleemat ei kuulune tämän ketjun aihepiiriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.
Eihän se mikään onnettomuus ole, jos sen tiellä seikkailevan robotin "hellävaroin" autolla tönäisee sivummalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille tienkäyttäjille on säädetty ennakointivelvollisuus. Puhutaan tienkäyttäjän ennakointivelvollisuudesta. Tienkäyttäjällä tarkoitetaan jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.
Ja kukahan se sitä robottia kuljettaa? Voiko sille elektroniikka kasalle, joka ei ole ajoneuvo, eikä sitä kukaan kuljeta, asettaa tieliikennelaissa olevia velvollisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kukahan se sitä robottia kuljettaa? Voiko sille elektroniikka kasalle, joka ei ole ajoneuvo, eikä sitä kukaan kuljeta, asettaa tieliikennelaissa olevia velvollisuuksia.
Kyse on automaattisesti kulkevasta laitteesta, joka siis kulkee autonomisesti. Sitä ei kukaan kuljeta tai ohjaa. Kuljetusrobotin rooli liikenteessä ei ole vielä ihan täysin selkeä. Lainsäädäntö laahaa vähän perässä, kuten aina uusien tekniikoiden ja asioiden kanssa tuppaa käymään.
Ajoneuvolaki (82/2021) 13 § 3 mom., 16 §, 29 a §, 49 §, 139 § 5 mom., 144 § 2 mom.
Laki liikenteen palveluista (320/2017) 221 §, sekä Tieliikennelaki 52 § liittyvät aiheeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.
Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?
Ei koske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?
Ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tieliikennelaissa määritellään tienkäyttäjäksi jokainen, joka on tiellä tai kuljettaa tiellä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua. Kuljetusroboteissa ei ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se mikään onnettomuus ole, jos sen tiellä seikkailevan robotin "hellävaroin" autolla tönäisee sivummalle.
Sehän on tahallinen teko, jolloin vahingonkorvauslaki astuu kuvaan. Tosin sinun kohdallasi varmasti huomioidaan myös sen lain 3§.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on tahallinen teko, jolloin vahingonkorvauslaki astuu kuvaan. Tosin sinun kohdallasi varmasti huomioidaan myös sen lain 3§.
Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koske.
Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tieliikennelaissa määritellään tienkäyttäjäksi jokainen, joka on tiellä tai kuljettaa tiellä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua. Kuljetusroboteissa ei ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää.
Joten ennakointivelvollisuus ei siis koske noita nyt kyseessä olevia robotteja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu?Ei se robotin omistaja törmää mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koske.
Se mitä on ymmärrettävissä, niin robottia ei tosiaankaan ennakointivelvollisuus koske, koska sen pitää väistää kaikkia muita tienkäyttäjiä ihan ilman velvollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se robotin omistaja törmää mihinkään.
Ei omistaja törmää, mutta omista vastaa omistamansa laitteen aiheuttamista vahingoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu?Ei ole. Tosin sinun kohdallasi kolmospykälä varmasti huomioidaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?
Sellaista lakipykälää ei ole, joka robotille sen määräisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei omistaja törmää, mutta omista vastaa omistamansa laitteen aiheuttamista vahingoista.
Se laite ei aiheuta vahinkoa, vaan sekava autoilija, joka törmää tahallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?
Tieliikennelaki 2 § sekä 4 §.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten ennakointivelvollisuus ei siis koske noita nyt kyseessä olevia robotteja?
Ei koske ei. Epäsuorasti robotti kuitenkin toimii niin, koska se on ohjelmoitu väistämään kaikkia muita liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieliikennelaki 2 § sekä 4 §.
Mainitsemissasi pykälissä ei ole mainintaa roboteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsemissasi pykälissä ei ole mainintaa roboteista.
Kysymys oli, että eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia? Vastaus oli, että ei koske, sillä ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tämä määritellään 4 §.
- Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.
2 § taas määritellään tienkäyttäjä.
- Tässä laissa tarkoitetaan: tienkäyttäjällä jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.
Kuljetusrobotti ei ole tienkäyttäjä (henkilö), eikä robottia siten koske tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus. Kuljetusroboteissa ei siis ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koske ei. Epäsuorasti robotti kuitenkin toimii niin, koska se on ohjelmoitu väistämään kaikkia muita liikenteessä.
Jos tuo ennakointivelvollisuus ei koske robottia, niin ei se koskene sitä myöskään epäsuorasti, olkoon se ohjelmoitu kuinka tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo ennakointivelvollisuus ei koske robottia, niin ei se koskene sitä myöskään epäsuorasti, olkoon se ohjelmoitu kuinka tahansa.
"Mikä koskee" ja "miten toimii" ovat eri asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mikä koskee" ja "miten toimii" ovat eri asioita.
Niinpä, robottia ei koske ennakointivelvollisuus ja silti se useimmiten toimii niin kuin koskisi.
- Anonyymi
Viikonloppuna Kuopiossa tollanen robotti vilkutteli suojatien vieressä vaikka minkä värisiä valoja. Kiinnitti huomion niin totaalisesti, että jäi toisella puolella odottanut jalankulkija kokonaan huomaamatta. Sorry.
- Anonyymi
Ihmekös tuo, että sinulle noin kävi.
Kerran kesällä, ilman pikkareita liikkunut minihameinen reipasastuntainen muotovalio, sai aikaan samanlaisen huomion herpaantumisen.
- Anonyymi
valtio tuhlaa miljardin robottivankilan rakentamiseksi
- Anonyymi
lumen jäljistä näki, ettei robotti ajaa suoria linjoja mutta hermostuneesti vinkuilee vasemmalta oikealle
ajaa oudosti kävelytien ihan reunassa puoliksi jo nurmikolla ja väärällä puolella
kaasuttaa, sitten jarruttaa ja kääntää jyrkästi suunnan
eikä se reagoi tavalliseen pyörä liikenteeseen, koska reaktio on hidas - Anonyymi
käyhän kauppakohde on robotin sisältö, minkä ei voi pyytää kauniisti
- Anonyymi
Asia on vielä osittain keskeneräinen. Kannattaa lukea tämä artikkeli.
Milloin kaupan kuljetusrobottia kuuluu väistää?
https://www.autoliitto.fi/uutiset/milloin-kaupan-kuljetusrobottia-kuuluu-vaistaa/
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227