Kuljetus robotit tientukkeena

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33beb2f8-44a6-4462-b507-6ba6c71e18a3
"– Itse ajoin ohi, ja siinä se seisoi paikallaan liikenteen seassa.
Jarnon mukaan muut autot joutuivat ohittamaan paikalleen jymähtäneen kuljetusrobotin. Tilanne oli Jarnon mielestä huvittava, mutta tietysti myös haastava muille ajoneuvoille.
– Siinä oli paljon liikennettä perässä, ja yksi kuorma-autokin."

Mitä huvittavaa siinä on, että typerä kuljetus robotti pysäyttää liikenteen.
Jos tavallinen kansalainen menisi kadulle seisomaan ja pysäyttäisi liikenteeen, niin äkkiä virkavalta korjaisi pois ja autoilijat suuttuisivat, eivätkä pitäsi asiaa huvittavana.
Ei tuollaisia saisi liikenteeseen hyväksyä, miksi trafi antaa tuollaisille luvan.
Se olis sama, kuin joku menisi ajamaan radio-ohjattavalla autolla liikenten sekaan ja autot joutuisivat pysähtymään ja väistämään rc-autoa, ei olisi laillista sellainen.

Jos tuollaisia tulisi omassa kaupungissani vastaan kevyenliikenteen väylällä ja olisivat keskelle väylää pysähtyneet, niin nostaisin robotin ojaan ja laittaisin rattaat kohti taivasta, mokomat liikenteen vaarantajat!!!

49

848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En oo näistä haittaa kokenut missään päin maata. Ennen muinoin mentiin kauppaan kun se oli auki, arkisin iltaan ja lauantaina yhteen, sunnuntaina olivat kiinni. Nykyään monessa kaupungissa on 24/7 avoinna olevia kauppoja, sekään ei riitä. Ollaan jo liian laiskoja lähtemään sinne niin robotit tuo ostokset kotiin. Varmaan seuraavaksi robotti paistaa jauhelihan ym. ja tarjoilee sen olohuoneeseen.

      • Anonyymi

        Pari päivää sitten, märkää lunta satoi etelä suomessa runsain määrin. Joku paikallisen S-marketin idiootti myyjä oli lähettänyt robotin viemään ostoskassia jollekin idiootti tilaajalle, vaikka jalkakäytävällä oli 6-7cm loskaa ja robotin pyörissä erittäin pienikuvioiset renkaat.
        Ihme kyllä robotti pääsi etenemään kaupalta muutaman satametriä, kunnes vastaan tuli suojatien ylitys, jossa tuota loskaa sattuikin olemaan hiukan enemmän ja siihenhän se robotti sitten jäi, pysähtyi keskelle suojatietä ja alkoi pyöriä ympyrää, siinä keskellä suojatietä, kuin konsanaan metsämarja sukupuolielimessä , kuten tuollainen päätön pyöriminen kansan keskuudessa sattuvasti ilmaistaan. Robotin toimintaa siinä muutaman muun paikalle sattuneen ohikulkijan kanssa ensi ihmeteltiin ja sitten parin henkilön voimin työnnettiin se robotti siitä suojatien yli, että pääsi jatkamaan matkaansa.
        Tuli tuosta mieleen, että mitähän olisi tapahtunut jos paikalle olisi ennen ihmisiä, osunut kaupungin aura-auto tai viereiselle taloyhtiön parkkipaikalle kiirehtinyt huoltoyhtiön Bobcat?
        Päätinkin hiljaa mielessäni, että jos ja kun vastaavassa kelissä vielä tuollaisen robotin näen, niin tönäisen sen ojaan ja ojan puuttuessa potkaisen kyljelleen paikkaan jossa se ei häiritse eikä vaaranna ajoradan liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari päivää sitten, märkää lunta satoi etelä suomessa runsain määrin. Joku paikallisen S-marketin idiootti myyjä oli lähettänyt robotin viemään ostoskassia jollekin idiootti tilaajalle, vaikka jalkakäytävällä oli 6-7cm loskaa ja robotin pyörissä erittäin pienikuvioiset renkaat.
        Ihme kyllä robotti pääsi etenemään kaupalta muutaman satametriä, kunnes vastaan tuli suojatien ylitys, jossa tuota loskaa sattuikin olemaan hiukan enemmän ja siihenhän se robotti sitten jäi, pysähtyi keskelle suojatietä ja alkoi pyöriä ympyrää, siinä keskellä suojatietä, kuin konsanaan metsämarja sukupuolielimessä , kuten tuollainen päätön pyöriminen kansan keskuudessa sattuvasti ilmaistaan. Robotin toimintaa siinä muutaman muun paikalle sattuneen ohikulkijan kanssa ensi ihmeteltiin ja sitten parin henkilön voimin työnnettiin se robotti siitä suojatien yli, että pääsi jatkamaan matkaansa.
        Tuli tuosta mieleen, että mitähän olisi tapahtunut jos paikalle olisi ennen ihmisiä, osunut kaupungin aura-auto tai viereiselle taloyhtiön parkkipaikalle kiirehtinyt huoltoyhtiön Bobcat?
        Päätinkin hiljaa mielessäni, että jos ja kun vastaavassa kelissä vielä tuollaisen robotin näen, niin tönäisen sen ojaan ja ojan puuttuessa potkaisen kyljelleen paikkaan jossa se ei häiritse eikä vaaranna ajoradan liikennettä.

        Hienoa, että autoitte. Mutta mistä tuo noin aggressiivinen asenne robotteja kohtaan tulee? Niistä on haittaa vain poikkeustapauksissa, kuten vaikka kuvailemassasi tilanteessa, mutta suuri hyöty monelle. Tuskin tosissasi olet menossa tönimään tai potkimaan pippeli robottia seuraavan kerran kun sataa lunta, mutta ehkä niihin kannattaisi suhtautua vähän rauhallisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että autoitte. Mutta mistä tuo noin aggressiivinen asenne robotteja kohtaan tulee? Niistä on haittaa vain poikkeustapauksissa, kuten vaikka kuvailemassasi tilanteessa, mutta suuri hyöty monelle. Tuskin tosissasi olet menossa tönimään tai potkimaan pippeli robottia seuraavan kerran kun sataa lunta, mutta ehkä niihin kannattaisi suhtautua vähän rauhallisemmin.

        Robottia kohtaan ei ole mitään aggressiivista asennetta, vaikka poikkeava tyhmyytensä takia moista kuvittelee.
        Kerros millainen se pippeli robotti on, jos sellaista on edes olemassa.
        Varmuudella jos tai kun kuvailemani tilanne kohdalleni sattuu niin tokihan toimin niin kuin olen päättänyt.


    • Anonyymi

      EI SE HAITTAA...................
      -
      MUSTALAISET, HOMOT-HUUMEHÖRHÖT, JUOPOT, PAKOLAISET JA MUUT ULKOMAALAISET MUKA EIVÄT OLE HAITAKSI.
      ROBOTIT HOITAMAAN NE POIS.

    • Anonyymi

      Ja lauantaina tieliikenteen tukki S-kaupan pakettiauto joka pysäköi pakettiautonsa ajoradalle pelastaessaan lumeen juuttunutta robottia viereiseltä pyörätieltä.
      Mutta itse robotitkin ovat säikkyinä vaarallisia. Ajoin aika läheltä tuollaista pyörätiellä jossa roboteilla ei todellakaan ole tapana rullata reunassa vaan aivan keskellä pyörätietä. Siis tarkoitus oli ohittaa sellaien vasemmalta, mutta kun lähestyin robottia, niin pari metriä ennen ohitusta, robotti päätti tehdä liikkeen ohituspuolelle, tosin se sitten löi liinat kiinni, niin meinasin minäkin tehdä kun robotti näytti hyökkäävän eteen.
      Kai noihin voisi rakentaa jonkun kilikellon tunnistimen niin osaisivat ajaa reunaan jos vaikka muuten ajelisivatkin keskellä pyörätietä.

      • Anonyymi

        Sehän on vaan hyvä, jos edes joku pakukuski ymmärtää pitää ajokkinsa ajoradan puolella, eikä tuki kevyen liikenteen väylää.


    • Anonyymi

      Kauppojen automaattisesti kulkevia tavarankuljettimia (kuljetusrobotteja) on jo monella paikkakunnalla. Ruuhkien välttämiseksi autoilijan ei tule väistää suojatielle pyrkivää robottia. Jos robotti on jo tielle ehtinyt, ei päälle tietenkään saa ajaa. Näissä tapauksissa on syytä odottaa robotin ajamista tai peruuttamista pois ajoväylältä.

      • Anonyymi

        Kuljetusrobotti on väistämisvelvollinen kaikissa tilanteissa. Päälle-ajo oikeutta ei kuitenkaan synny missään tilanteessa, joten väistettävä on ajoradalla olevaa robottia, jos tilanne väistämistä vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusrobotti on väistämisvelvollinen kaikissa tilanteissa. Päälle-ajo oikeutta ei kuitenkaan synny missään tilanteessa, joten väistettävä on ajoradalla olevaa robottia, jos tilanne väistämistä vaatii.

        Entäs sitä suojatiellä pyörivää robottia, pitääkö sitäkin väistää?
        Oletko nyt aivan varma noista syntyvistä oikeuksista ja pakosta tehtävistä väistöistä?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kuljetusrobotit tekevät pääsääntöisesti ajoradan ylitykset suojateiden kohdalla. Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä, sanoo liikennesääntö (tieliikennelaki). Syitä varomiselle ei eritellä. Aina pitää lähestyä kaikkia suojateitä erityistä varovaisuutta noudattaen. Tavallinen varominen ei riitä. Väistämisvelvollisuus on sitten eri seikka.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Robottien kohdalla on syytä kuitenkin tietää, että ne on ohjelmoitu ylittämään suojatie vasta sitten, kun autoja ei ole lähellä. Jos siis autoilija pysähtyy antamaan robotille tietä, niin kumpikin odottaa. Autoilijan tulee siis mennä ensin. Tietysti jos robotti jostain syystä menee pippeli sinne suojatielle vaikka autoja on lähellä, niin sitä tulee väistää eli tahallaan ei saa päälle ajaa.


      • Anonyymi

        Noinhan se laki on kirjoitettu.
        Käytännössä reilusti yli puolessa tapauksissa (paikasta riippuen yli 80%) suojatielle ja sen läheisyyteen on niin hyvä näkyvyys, ettei ole mitään syytä tai tarvetta yhtään hiljentää siitä mitä kyseisellä paikalla suurin sallittu nopeus on. Varovainen ajotapa toki on itsestään selvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se laki on kirjoitettu.
        Käytännössä reilusti yli puolessa tapauksissa (paikasta riippuen yli 80%) suojatielle ja sen läheisyyteen on niin hyvä näkyvyys, ettei ole mitään syytä tai tarvetta yhtään hiljentää siitä mitä kyseisellä paikalla suurin sallittu nopeus on. Varovainen ajotapa toki on itsestään selvyys.

        Näkyvyydestä voi olla monia eri mielipiteitä ja se on aina riippuvainen kohdasta ja tilanteesta. Nopeusrajoitus on kuitenin maksiminopeus. Useimmissa tapauksissa suojatiet sijaitsevat risteyksissä ja risteyksiin ajettaessa pitää sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi, eli pitää ajaa reilusti hitaammin, mitä nopeusrajoitus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyvyydestä voi olla monia eri mielipiteitä ja se on aina riippuvainen kohdasta ja tilanteesta. Nopeusrajoitus on kuitenin maksiminopeus. Useimmissa tapauksissa suojatiet sijaitsevat risteyksissä ja risteyksiin ajettaessa pitää sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi, eli pitää ajaa reilusti hitaammin, mitä nopeusrajoitus on.

        Hyvän näkyvyyden omaavia suojateitä sijaitsee runsain määrin myös muualla kuin risteyksissä. Eikä se riittävällä näkyvyydellä varustettu risteyskään muodosta tai pakota hiljentämään nopeutta siitä mitä kyseiselle tielle on sallittu. Väistämisvelvollisesta suunnasta tuleville asia on toki se mitä kirjoituksessasi toit esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän näkyvyyden omaavia suojateitä sijaitsee runsain määrin myös muualla kuin risteyksissä. Eikä se riittävällä näkyvyydellä varustettu risteyskään muodosta tai pakota hiljentämään nopeutta siitä mitä kyseiselle tielle on sallittu. Väistämisvelvollisesta suunnasta tuleville asia on toki se mitä kirjoituksessasi toit esiin.

        Tilanteeseen sopivalla nopeudella ajaminen "pakottaa" kyllä melko usein hiljentämään ja varsinkin risteyksien kohdilla. Liikennevaloilla varustetut risteykset ovat sitten eri seikka.


      • Anonyymi

        Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.

        Kaikille tienkäyttäjille on säädetty ennakointivelvollisuus. Puhutaan tienkäyttäjän ennakointivelvollisuudesta. Tienkäyttäjällä tarkoitetaan jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteeseen sopivalla nopeudella ajaminen "pakottaa" kyllä melko usein hiljentämään ja varsinkin risteyksien kohdilla. Liikennevaloilla varustetut risteykset ovat sitten eri seikka.

        Tilanteeseen sopiva nopeus on usein se mitä kyseiselle tielle on sallittu, jopa risteyksen kohdalla. paikka ja järjestelyt toki ratkaisee.
        Mutta heureka, nythän mä vasta hokasin, että ketjun aihehan on nämä kauppojen ruuankuljetusrobotit ja niihin suhtautuminen liikenteessä, joten nämä suojatie ja risteysajon probleemat ei kuulune tämän ketjun aihepiiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.

        Eihän se mikään onnettomuus ole, jos sen tiellä seikkailevan robotin "hellävaroin" autolla tönäisee sivummalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille tienkäyttäjille on säädetty ennakointivelvollisuus. Puhutaan tienkäyttäjän ennakointivelvollisuudesta. Tienkäyttäjällä tarkoitetaan jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.

        Ja kukahan se sitä robottia kuljettaa? Voiko sille elektroniikka kasalle, joka ei ole ajoneuvo, eikä sitä kukaan kuljeta, asettaa tieliikennelaissa olevia velvollisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kukahan se sitä robottia kuljettaa? Voiko sille elektroniikka kasalle, joka ei ole ajoneuvo, eikä sitä kukaan kuljeta, asettaa tieliikennelaissa olevia velvollisuuksia.

        Kyse on automaattisesti kulkevasta laitteesta, joka siis kulkee autonomisesti. Sitä ei kukaan kuljeta tai ohjaa. Kuljetusrobotin rooli liikenteessä ei ole vielä ihan täysin selkeä. Lainsäädäntö laahaa vähän perässä, kuten aina uusien tekniikoiden ja asioiden kanssa tuppaa käymään.

        Ajoneuvolaki (82/2021) 13 § 3 mom., 16 §, 29 a §, 49 §, 139 § 5 mom., 144 § 2 mom.
        Laki liikenteen palveluista (320/2017) 221 §, sekä Tieliikennelaki 52 § liittyvät aiheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijoille on säädetty ennakointivelvollisuus jonka perusteella heillä velvollisuus huomioida toiset ja toimia niin , että onnettomuutta pääse tapahtumaan.

        Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?

        Ei koske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mainitsemasi velvollisuus on autoilijoiden lisäksi mm jalankulkijoilla. eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia?

        Ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tieliikennelaissa määritellään tienkäyttäjäksi jokainen, joka on tiellä tai kuljettaa tiellä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua. Kuljetusroboteissa ei ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mikään onnettomuus ole, jos sen tiellä seikkailevan robotin "hellävaroin" autolla tönäisee sivummalle.

        Sehän on tahallinen teko, jolloin vahingonkorvauslaki astuu kuvaan. Tosin sinun kohdallasi varmasti huomioidaan myös sen lain 3§.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on tahallinen teko, jolloin vahingonkorvauslaki astuu kuvaan. Tosin sinun kohdallasi varmasti huomioidaan myös sen lain 3§.

        Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
        Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske.

        Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tieliikennelaissa määritellään tienkäyttäjäksi jokainen, joka on tiellä tai kuljettaa tiellä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua. Kuljetusroboteissa ei ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää.

        Joten ennakointivelvollisuus ei siis koske noita nyt kyseessä olevia robotteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
        Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu?

        Ei se robotin omistaja törmää mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske.

        Se mitä on ymmärrettävissä, niin robottia ei tosiaankaan ennakointivelvollisuus koske, koska sen pitää väistää kaikkia muita tienkäyttäjiä ihan ilman velvollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se robotin omistaja törmää mihinkään.

        Ei omistaja törmää, mutta omista vastaa omistamansa laitteen aiheuttamista vahingoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se korvausvellisuus lienee aina sillä robotin omistajalla. Joten se vahingonkorvauslaki ei koske sitä autoilijaa joka sen robotin tieltään pois tönäisee.
        Kertonet minkä lain pykälää tarkoitat ja miten se kuuluu?

        Ei ole. Tosin sinun kohdallasi kolmospykälä varmasti huomioidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?

        Sellaista lakipykälää ei ole, joka robotille sen määräisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omistaja törmää, mutta omista vastaa omistamansa laitteen aiheuttamista vahingoista.

        Se laite ei aiheuta vahinkoa, vaan sekava autoilija, joka törmää tahallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, ja mihin lainpykälään tuo tietosi/arviosi perustuu?

        Tieliikennelaki 2 § sekä 4 §.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten ennakointivelvollisuus ei siis koske noita nyt kyseessä olevia robotteja?

        Ei koske ei. Epäsuorasti robotti kuitenkin toimii niin, koska se on ohjelmoitu väistämään kaikkia muita liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieliikennelaki 2 § sekä 4 §.

        Mainitsemissasi pykälissä ei ole mainintaa roboteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemissasi pykälissä ei ole mainintaa roboteista.

        Kysymys oli, että eikö se ennakointivelvollisuus koske myös robottia? Vastaus oli, että ei koske, sillä ennakointivelvollisuus koskee tienkäyttäjiä. Tämä määritellään 4 §.

        - Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        2 § taas määritellään tienkäyttäjä.

        - Tässä laissa tarkoitetaan: tienkäyttäjällä jokaista, joka on tiellä taikka kuljettaa sillä olevaa ajoneuvoa tai raitiovaunua.

        Kuljetusrobotti ei ole tienkäyttäjä (henkilö), eikä robottia siten koske tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus. Kuljetusroboteissa ei siis ole mukana tieliikennelaissa määriteltyä tienkäyttäjää. Kuljetusrobotti kulkee autonomisesti ilman tienkäyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koske ei. Epäsuorasti robotti kuitenkin toimii niin, koska se on ohjelmoitu väistämään kaikkia muita liikenteessä.

        Jos tuo ennakointivelvollisuus ei koske robottia, niin ei se koskene sitä myöskään epäsuorasti, olkoon se ohjelmoitu kuinka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo ennakointivelvollisuus ei koske robottia, niin ei se koskene sitä myöskään epäsuorasti, olkoon se ohjelmoitu kuinka tahansa.

        "Mikä koskee" ja "miten toimii" ovat eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä koskee" ja "miten toimii" ovat eri asioita.

        Niinpä, robottia ei koske ennakointivelvollisuus ja silti se useimmiten toimii niin kuin koskisi.


    • Anonyymi

      Viikonloppuna Kuopiossa tollanen robotti vilkutteli suojatien vieressä vaikka minkä värisiä valoja. Kiinnitti huomion niin totaalisesti, että jäi toisella puolella odottanut jalankulkija kokonaan huomaamatta. Sorry.

      • Anonyymi

        Ihmekös tuo, että sinulle noin kävi.
        Kerran kesällä, ilman pikkareita liikkunut minihameinen reipasastuntainen muotovalio, sai aikaan samanlaisen huomion herpaantumisen.


    • Anonyymi

      valtio tuhlaa miljardin robottivankilan rakentamiseksi

    • Anonyymi

      lumen jäljistä näki, ettei robotti ajaa suoria linjoja mutta hermostuneesti vinkuilee vasemmalta oikealle

      ajaa oudosti kävelytien ihan reunassa puoliksi jo nurmikolla ja väärällä puolella

      kaasuttaa, sitten jarruttaa ja kääntää jyrkästi suunnan

      eikä se reagoi tavalliseen pyörä liikenteeseen, koska reaktio on hidas

    • Anonyymi

      käyhän kauppakohde on robotin sisältö, minkä ei voi pyytää kauniisti

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe