Mitä ateismi oli alunperin

Anonyymi-ap

Vältettiin uskomasta vääriin jumaliin!

77

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osaksi ateismi on uskon väärinkäytönkin seurausta.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, koska se täysin totta!


      • ” Osaksi ateismi on uskon väärinkäytönkin seurausta.”

        Kyllä, mutta jumalattomuus ei ole vapaaehtoinen valinta ja kosto väärinkäyttäjiä vastaan vaan väärinkäyttö ja ihmisten kontrollointi todistaa sen, että kyseinen jumala on moraaliton kontrollin väline ja ihmisten keksintöä. Itse en koskaan uskonut Jumalaan vaikka kasvoin herätyslahkossa syntymästä nuoruuteen. Minulla immuniteetti tuli jo ennen kouluikää riemuidioottimaisen typeristä myyteistä, joidenkin ihmisten umpityperästä hihhuloinnista (älyttömät, mielisairautta lähenevät tunnereaktiot) ja toisten ihmisten kontrolloinnista ja hyväksikäytöstä.


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        ” Osaksi ateismi on uskon väärinkäytönkin seurausta.”

        Kyllä, mutta jumalattomuus ei ole vapaaehtoinen valinta ja kosto väärinkäyttäjiä vastaan vaan väärinkäyttö ja ihmisten kontrollointi todistaa sen, että kyseinen jumala on moraaliton kontrollin väline ja ihmisten keksintöä. Itse en koskaan uskonut Jumalaan vaikka kasvoin herätyslahkossa syntymästä nuoruuteen. Minulla immuniteetti tuli jo ennen kouluikää riemuidioottimaisen typeristä myyteistä, joidenkin ihmisten umpityperästä hihhuloinnista (älyttömät, mielisairautta lähenevät tunnereaktiot) ja toisten ihmisten kontrolloinnista ja hyväksikäytöstä.

        Usko on täysin vapaaehtoista, sen vapauden sallii myös UT.
        Eri asia oli VT aikaan.
        Valitettavaa, että olet saanut kokea raamatunvastaisia uskoa.
        Oikea kristillisyys ei kuulu älyttömät tunnereaktiot


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usko on täysin vapaaehtoista, sen vapauden sallii myös UT.
        Eri asia oli VT aikaan.
        Valitettavaa, että olet saanut kokea raamatunvastaisia uskoa.
        Oikea kristillisyys ei kuulu älyttömät tunnereaktiot

        "Usko on täysin vapaaehtoista, sen vapauden sallii myös UT."

        No ei ole. Ateismi ei todellakaan ole vapaaehtoinen valinta. Moni uskonnollisessa yhteisössä ollut henkilö, jolta usko on loppunut, on rukoillut uskon palaamista. Siinä vaiheessa kun ihminen tajuaa, ettei keisarilla ole vaatteita niin siihen ei mitkään halut ja vapaaehtoisuudet enää auta. Vuohipaimenen myytit ovat juuri sitä itseään, paikkansa pitämättömiä sepityksiä.

        "Valitettavaa, että olet saanut kokea raamatunvastaisia uskoa.
        Oikea kristillisyys ei kuulu älyttömät tunnereaktiot"

        'Yksikään todellinen skotti' on argumenttivirhe.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        "Usko on täysin vapaaehtoista, sen vapauden sallii myös UT."

        No ei ole. Ateismi ei todellakaan ole vapaaehtoinen valinta. Moni uskonnollisessa yhteisössä ollut henkilö, jolta usko on loppunut, on rukoillut uskon palaamista. Siinä vaiheessa kun ihminen tajuaa, ettei keisarilla ole vaatteita niin siihen ei mitkään halut ja vapaaehtoisuudet enää auta. Vuohipaimenen myytit ovat juuri sitä itseään, paikkansa pitämättömiä sepityksiä.

        "Valitettavaa, että olet saanut kokea raamatunvastaisia uskoa.
        Oikea kristillisyys ei kuulu älyttömät tunnereaktiot"

        'Yksikään todellinen skotti' on argumenttivirhe.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti

        Rukoileminen on pelkkää sana helinää, jos se ei ole raamatunmukainen, samoin se on pelkkää sanahelinää jos uskoo raamatunvastaisesti...esim tekee Jeesuksesta jumalan, niin kuin monet lahkot uskoo ja perustaa sen ainoastaan 2 jakeeseen, vaikka Raamatussa on n. 45 000 jaetta. Jos tuijottaa vain niitä kahta jaetta, todellakin Jeesus oli itse jumala.
        On monia muitakin raamatunvastaisuuksia lahkoilla.
        Se on väärä käsitys, että uskominen ei olisi vapaaehtoista!
        Ihminen saa tehdä mitä haluaa uskooko vai ei!
        Mutta jos liityt johonkin seurakuntaan, niin tottakai sinulta toivotaan uskossa pysymistä, mutta sitä kannattaa todella miettiä, mihin liittyy.
        Sitä ennen kannattaa lukea Raamattu alusta loppuun, että tietää suunnilleen missä mennään!


      • Anonyymi
        Holy_Roller kirjoitti:

        ” Osaksi ateismi on uskon väärinkäytönkin seurausta.”

        Kyllä, mutta jumalattomuus ei ole vapaaehtoinen valinta ja kosto väärinkäyttäjiä vastaan vaan väärinkäyttö ja ihmisten kontrollointi todistaa sen, että kyseinen jumala on moraaliton kontrollin väline ja ihmisten keksintöä. Itse en koskaan uskonut Jumalaan vaikka kasvoin herätyslahkossa syntymästä nuoruuteen. Minulla immuniteetti tuli jo ennen kouluikää riemuidioottimaisen typeristä myyteistä, joidenkin ihmisten umpityperästä hihhuloinnista (älyttömät, mielisairautta lähenevät tunnereaktiot) ja toisten ihmisten kontrolloinnista ja hyväksikäytöstä.

        Rakas Holy Roller. Kokeneena ja koeteltuna kristittynä, näen Jumalan vihassasi lapsen itkun luonteista kaipuuta Isän rakastavaan syliin. Vielä traumaattisena sinä sepität valheita, että Hyvä Jumalamme on maailman suurin sadisti, kun Hän ei tottele sinua, eikä tuhoa pahaa maailmasta. Sitten kun Jumala tuhoaa pahan, niin huudat koko demonisi voimalla kirousta Jumalalle, joka tappaa imeväisetkin. Et edes huomaa epäloogisuuttasi. Jumala ei säästä pahaa. joka tuhoaa ihmiskunnannan lopullista pelastusta kokonaisvaltaisen ja mahdollisimman viisaasti. Käskysi maailmankaikkeuden suurimmalle viisaudelle, ovat naurettavaa itikan ininää. Mutta Hyvä Jumalamme rakastaa myös sinua, sillä Hän näkee lastensa vajavaisuuden. Jeesus kuoli nyös sinun puolestasi. Tällä hetkellä olet poikennut kovin kauas Jumalan sinulle antamasta tehtävästä ja työskentelet saatanan apurina, mutta Jeesuksen armollinen syli on avoin, jos vapaasta tahdostasi haluat pelastua helvetiltä.


    • Anonyymi

      Uskon pohja on luoda mielen turvaa kalliopohjalta elikkä ikuista hakien
      - maalisuus ei uskoa turvaa eikä rakenna henkistä hedelmää elävän veden puitteissa.

      • Anonyymi

        Minulle usko on sitä, että uskoo totuuteen.
        Ateistisuus on elämistä maallisesta huuhaassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle usko on sitä, että uskoo totuuteen.
        Ateistisuus on elämistä maallisesta huuhaassa!

        Minua ihmetyttää miksi sitten haluat elää kuitenkin tätä maallista huuhaaelämää, jos se on sinusta kamalaa. Kyllä tästä elämästä pääsee pois helpostikin, kerronko miten???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihmetyttää miksi sitten haluat elää kuitenkin tätä maallista huuhaaelämää, jos se on sinusta kamalaa. Kyllä tästä elämästä pääsee pois helpostikin, kerronko miten???

        Ompa outo kysymys???


    • Ateisti tosiaan uskoo yhteen jumalaan vähemmän kuin monoteisti.

      Uskovainen kristittykin on ateisti miljoonia jumalia kohtaan. 😉

      • Anonyymi

        Raamatussa puhutaan vain yhdestä Jumalasta! Ne jotka puhuu monista jumalista, ei liity millään tavalla kristinuskoon !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa puhutaan vain yhdestä Jumalasta! Ne jotka puhuu monista jumalista, ei liity millään tavalla kristinuskoon !

        Eikö?

        32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."

        Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

        Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Eikö?

        32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."

        Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.

        Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."

        Näin toimi sen aikaiset epäuskoiset.
        Meillä on tilanne toinen, meillä on Raamattu, siitä tiedämme kaiken kristinuskosta ja historiasta!


    • Anonyymi

      Jos ajatellaan ateismia länsimaissa uudella ajalla ja varsinkin valistuksen ja Ranskan vallankumouksen jälkeen, ateistit olivat positiivisia ateisteja eli oltiin sitä mieltä, että mitään jumalia ei ole olemassa. Näin oli myös Suomessa100 vuotta sitten.

      Nykyään länsimainen yhteiskunta on niin maallistunut (kenenkään ei enää edes tarvitse esittää uskovaa), että negatiivisten ateistien määrä on (ehkä) ohittanut positiivisten ateistien määrän. Nykyään riittää, että ei vain ole uskoa.

      • Anonyymi

        Mutta ateismi oli ennen ajan laskumme alkua sellaista, että vältettiin uskomasta vääriin ja useisiin jumaliin, kuten aloittaja oikein mainitsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ateismi oli ennen ajan laskumme alkua sellaista, että vältettiin uskomasta vääriin ja useisiin jumaliin, kuten aloittaja oikein mainitsee!

        Joo, mutta esim. antiikin aikana tilanne oli ihan toinen. Oli erilaisia uskontoja ja vaikka kuinka paljon. Yleensä ei haitannut vaikka uskoi johonkin toiseen jumalaan, kunhan uskoi. Samalla oltiin ateisteja niiden toisten jumalien suhteen. Ja jos uskoi eri jumaliin kuin asuinalueen enemmistö, saattoi mennä muualle, jossa uskottiin eri jumaliin.

        Oli paljon niin sanottuja mysteeriuskontoja ja oikeastaan kristinuskokin oli aikalailla sellainen. Jos joku ei niin kovasti uskonut mihinkään niistä, ei sitä varmaankaan juuri huomattu.

        Mutta sitten kun lopulta kristinuskosta tuli ainoa sallittu uskonto, pääsi piru irti. Kristityt alkoivat vainota muihin uskontoihin uskovia, ja varsinkin kristinuskosta eri mieltä oleviin kristittyjä, harhaoppisia.

        Antiikin aikana uskottiin samaan aikaan useisiin jumaliin, vähän kulloisestakin tilanteesta riippuen. Silloin oltiin samalla ateisteja joidenkin jumalien suhteen. Intiassa hindulaisuudessa on ollut sama tilanne, eihän kaikki hindut usko kaikkiin hindulaisuuden tuhansiin jumaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta esim. antiikin aikana tilanne oli ihan toinen. Oli erilaisia uskontoja ja vaikka kuinka paljon. Yleensä ei haitannut vaikka uskoi johonkin toiseen jumalaan, kunhan uskoi. Samalla oltiin ateisteja niiden toisten jumalien suhteen. Ja jos uskoi eri jumaliin kuin asuinalueen enemmistö, saattoi mennä muualle, jossa uskottiin eri jumaliin.

        Oli paljon niin sanottuja mysteeriuskontoja ja oikeastaan kristinuskokin oli aikalailla sellainen. Jos joku ei niin kovasti uskonut mihinkään niistä, ei sitä varmaankaan juuri huomattu.

        Mutta sitten kun lopulta kristinuskosta tuli ainoa sallittu uskonto, pääsi piru irti. Kristityt alkoivat vainota muihin uskontoihin uskovia, ja varsinkin kristinuskosta eri mieltä oleviin kristittyjä, harhaoppisia.

        Antiikin aikana uskottiin samaan aikaan useisiin jumaliin, vähän kulloisestakin tilanteesta riippuen. Silloin oltiin samalla ateisteja joidenkin jumalien suhteen. Intiassa hindulaisuudessa on ollut sama tilanne, eihän kaikki hindut usko kaikkiin hindulaisuuden tuhansiin jumaliin.

        Minäkin olin ennen ateisti, miksi?
        eri uskonnon paljouden takia.
        Oikea usko on vain yhdenlaista eli maailmassa pitäisi olla vain yksi usko, kumminkin löytyy yli 2000 eri uskontoa....suomessakin peräti noin 160 erilaista.
        En yhtään ihmettele, että usko ei kiinnosta!

        Suosittelen uskomaan, miten sen Raamattu kertoo, se on totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin ennen ateisti, miksi?
        eri uskonnon paljouden takia.
        Oikea usko on vain yhdenlaista eli maailmassa pitäisi olla vain yksi usko, kumminkin löytyy yli 2000 eri uskontoa....suomessakin peräti noin 160 erilaista.
        En yhtään ihmettele, että usko ei kiinnosta!

        Suosittelen uskomaan, miten sen Raamattu kertoo, se on totta!

        >>Suosittelen uskomaan, miten sen Raamattu kertoo, se on totta!<<

        Eli valitaan sattumanvaraisesti yksi ja kannatetaan sitä sitten fanaattisesti, muut pitää tuhota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Suosittelen uskomaan, miten sen Raamattu kertoo, se on totta!<<

        Eli valitaan sattumanvaraisesti yksi ja kannatetaan sitä sitten fanaattisesti, muut pitää tuhota!

        Ei se ole sattumaa, jos valitaan kristinusko.
        Kaikki muut ovat ihmistekoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole sattumaa, jos valitaan kristinusko.
        Kaikki muut ovat ihmistekoista!

        Mistä tiedät, että kristinusko ei ole ihmistekoinen?
        Siksikö, että itse satut olemaan kristitty? Jos olisit muslimi, pitäisit islamia oikeana uskontona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että kristinusko ei ole ihmistekoinen?
        Siksikö, että itse satut olemaan kristitty? Jos olisit muslimi, pitäisit islamia oikeana uskontona.

        Ei vaan, sen takia, koska raamattu on totuudenmukainen, joka todistaa itse itsen.
        Mikään muu uskonto ei ole sellaista, pelkkää sanahelinää, ihmisteoriaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan, sen takia, koska raamattu on totuudenmukainen, joka todistaa itse itsen.
        Mikään muu uskonto ei ole sellaista, pelkkää sanahelinää, ihmisteoriaa!

        Totta kai uskonnon pyhä kirja väittää olevansa totta ja totuus, mutta ei todista asiasta yhtään mitään. Minulle Raamattu on samanlaista sanahelinää kuin muutkin.

        Kaikki mitä on, on "ihmisteoriaa". Eihän meillä ihmisillä muutakaan ole tai voi olla.


    • Anonyymi

      Ensin tulee tarjottu uskonto ja sen jälkeen tulee ateismi, tai sopeutuminen uskontoon.
      Maailmalla uskonnot ovat pirstaloituneet, ei löydy yhteistä säveltä. Pitäisi olla hektisempää päivitettyä todistusta koko ajan tarjolla. Ajan saatossa jako uskontojen välillä ja yhden uskonnon sisällä johtaa suvaitsemattomuuteen, syrjintään, ennakkoluuloihin, konflikteihin ja joskus sotaan. Vakavia erimielisyyksiä on olemassa. Suurimpien uskontojen välillä, sekä yhden uskonnon sisällä olevien lahkojen ja kirkkokuntien välillä. Jos jossakin muualla asutetulla planeetalla on vain yksi uskonto

      Se on kehittyneempi asuinsija.

      • Anonyymi

        Ota se usko vastaan, minkä Raamattu tarjoaa.
        Ihminen ei välttämättä tarvitse taakseen seurakuntaa, pelkästään uskomalla Raamattuun riittää.
        Tottakai, jos löytyy oikea seurakunta, on paras vaihtoehto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota se usko vastaan, minkä Raamattu tarjoaa.
        Ihminen ei välttämättä tarvitse taakseen seurakuntaa, pelkästään uskomalla Raamattuun riittää.
        Tottakai, jos löytyy oikea seurakunta, on paras vaihtoehto

        Eikö saa valita parempaa uskontoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö saa valita parempaa uskontoa?

        Raamattua parempaa uskoa ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua parempaa uskoa ei ole!

        Mistä tiedät? Oletko vertaillut kaikkia? Tunnetko edes muita uskontoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletko vertaillut kaikkia? Tunnetko edes muita uskontoja?

        Ei tarvitse vertailla, koska loput uskomiset ovat ihmistekoisia, ne eivät todista mitään, pelkkää puhetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse vertailla, koska loput uskomiset ovat ihmistekoisia, ne eivät todista mitään, pelkkää puhetta!

        Kaikki uskonnot ovat ihmistekoisia eli ihmisten keksimää "pelkkää puhetta"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskonnot ovat ihmistekoisia eli ihmisten keksimää "pelkkää puhetta"..

        Ei ole, Raamattu on ainoa joka todistaa itse itsensä.
        Muut maailman uskonnot eivät sitä tee, pelkkää sanahelinää!


    • Anonyymi

      Voin kuvitella ensimmäisen ateismin olevan lähellä sitä kun joku keräilijä on tullut metsästä syötyään taikasieniä ja selittävän kuinka aurinko tai vesi on elävä korkea voima joka on luonut kaiken, ja toinen keräilijä nähnyt hänen kantavan tuntemattomia sieniä mukana ja epäillyt myrkytystä.

      • Anonyymi

        Kyllä jokainen ateisti katselee taivaalle ja ihmettelee mikä on homman nimi.
        Se että päätyy ateismiin, johtuu paljolti uskontojen tarjonnasta ja siitä miten
        uskovat nähdään vinksahtaneina. Selvästi matalampi ääOO, jos kuvittelee
        miten kaikella olevaisella ja näkyvällä olisi joku suunnitelma. Alunperin ja myös
        tulevaisuudessa. Taululla täytyy olla maalari, sävelmällä säveltäjä, kukalla siemen
        ja auringolla oma vaikutuksensa kasvuun. Liian hankala yhtälö ymmärtää, että
        saisimme d-vitamiinia auringosta sattuman oikkuna ja mistä koko elämä riippuu.

        No pakkausmerkinnät ovat kaikissa tuotteissa ja ingredients, ainesosat.
        Parasta ennen päiväämäärä puuttuu, mutta kaikki tämä olisi sitten sattumaa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Elämä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokainen ateisti katselee taivaalle ja ihmettelee mikä on homman nimi.
        Se että päätyy ateismiin, johtuu paljolti uskontojen tarjonnasta ja siitä miten
        uskovat nähdään vinksahtaneina. Selvästi matalampi ääOO, jos kuvittelee
        miten kaikella olevaisella ja näkyvällä olisi joku suunnitelma. Alunperin ja myös
        tulevaisuudessa. Taululla täytyy olla maalari, sävelmällä säveltäjä, kukalla siemen
        ja auringolla oma vaikutuksensa kasvuun. Liian hankala yhtälö ymmärtää, että
        saisimme d-vitamiinia auringosta sattuman oikkuna ja mistä koko elämä riippuu.

        No pakkausmerkinnät ovat kaikissa tuotteissa ja ingredients, ainesosat.
        Parasta ennen päiväämäärä puuttuu, mutta kaikki tämä olisi sitten sattumaa:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Elämä

        Jos ymmärtää vähänkään maailmankaikkeutta, tajuaa, että se kaikki ei voi olla saannut alkunsa tyhjästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärtää vähänkään maailmankaikkeutta, tajuaa, että se kaikki ei voi olla saannut alkunsa tyhjästä!

        Jos ymmärtää vähänkin maailmankaikkeutta, ymmärtää, ettei se ainakaan Jumalan luoma ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärtää vähänkään maailmankaikkeutta, tajuaa, että se kaikki ei voi olla saannut alkunsa tyhjästä!

        Ymmärtää maailmankaikkeutta?!

        Miten paljon itse ymmärrät suhteellisuusteoriasta tai alkeishiukkasfysiikasta? Puhumattakaan alkuräjähdysteoriasta tai kosmologiasta? Ei näitä asioita ihan tavallisella maalaisjärjellä noin vain ymmärretä, pitää näitä asioita vähän syvällisemmin opiskella ja tutkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärtää vähänkin maailmankaikkeutta, ymmärtää, ettei se ainakaan Jumalan luoma ole.

        Kyllä, ainoastaan Jumalan....mikä on sinun vaihtoehtosi?


      • Anonyymi

        Jumala on aina ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtää maailmankaikkeutta?!

        Miten paljon itse ymmärrät suhteellisuusteoriasta tai alkeishiukkasfysiikasta? Puhumattakaan alkuräjähdysteoriasta tai kosmologiasta? Ei näitä asioita ihan tavallisella maalaisjärjellä noin vain ymmärretä, pitää näitä asioita vähän syvällisemmin opiskella ja tutkia.

        Ei tarvitse ymmärtää yhtäkään noista, koska ne kaikki pohjautuu ihmisteorioihin.
        Maalaisjärki riittää, mikään, mikä liittyy maailmankaikkeuteen ei voi syntyä tyhjästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ymmärtää yhtäkään noista, koska ne kaikki pohjautuu ihmisteorioihin.
        Maalaisjärki riittää, mikään, mikä liittyy maailmankaikkeuteen ei voi syntyä tyhjästä

        Maalaisjärki riittää uskontoihin, koska uskonnot on keksitty maalaisjärjellä, kun ei ollut tarpeeksi tietoa todellisuudesta. Nykyään tiedämme enemmän. Tai ainakin tieteessä tiedetään, jos vain haluaa tietää ja pystyy ottamaan selvää asioista. Eihän meillä ihmisinä voi olla kuin "ihmisteorioita".

        Mistä tiedät, että maailmankaikkeus ei voi syntyä "tyhjästä"? Siksikö, kun et muusta tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on aina ollut!

        Mistä tiedät, että Jumala on aina ollut? Siksikö, että sinusta tuntuu siltä? Eihän Jumalasta ole mitään todisteita. Ihmisten keksimät jutut ja tarinat eivät todista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisjärki riittää uskontoihin, koska uskonnot on keksitty maalaisjärjellä, kun ei ollut tarpeeksi tietoa todellisuudesta. Nykyään tiedämme enemmän. Tai ainakin tieteessä tiedetään, jos vain haluaa tietää ja pystyy ottamaan selvää asioista. Eihän meillä ihmisinä voi olla kuin "ihmisteorioita".

        Mistä tiedät, että maailmankaikkeus ei voi syntyä "tyhjästä"? Siksikö, kun et muusta tiedä?

        Usko muuttuu todeksi, kun olet uskossa, sen voi kokea vain uskossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että Jumala on aina ollut? Siksikö, että sinusta tuntuu siltä? Eihän Jumalasta ole mitään todisteita. Ihmisten keksimät jutut ja tarinat eivät todista mitään.

        Raamattu todistaa itse itsensä, joita ei voi kumota millään selityksillä.
        Esim. mistä tavalliset karjapaimenet tiesivät kirjoittaa noin 4000 vuotta sitten monia tieteellisen tarkkoja jakeita Raamattuun, jotka tiede kykeni vasta reilut sata vuotta todistamaan täysin oikeaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu todistaa itse itsensä, joita ei voi kumota millään selityksillä.
        Esim. mistä tavalliset karjapaimenet tiesivät kirjoittaa noin 4000 vuotta sitten monia tieteellisen tarkkoja jakeita Raamattuun, jotka tiede kykeni vasta reilut sata vuotta todistamaan täysin oikeaksi!

        Piti sanoa vielä.....he saivat siitä tiedon Jumalalta, ennen kirjoittamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on aina ollut!

        Miksi jumalalla ei tarvitse olla alkua, mutta maailmankaikkeudella pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu todistaa itse itsensä, joita ei voi kumota millään selityksillä.
        Esim. mistä tavalliset karjapaimenet tiesivät kirjoittaa noin 4000 vuotta sitten monia tieteellisen tarkkoja jakeita Raamattuun, jotka tiede kykeni vasta reilut sata vuotta todistamaan täysin oikeaksi!

        Raamatussa on tosiaan Tietoa, josta tiede ei ole vieläkään selvillä. Tämä osoittaa, että se on ehdottoman luotettava.
        - maan neljä kulmaa
        - maan tukipilarit
        - taivaan akkunat
        - lujaksi taottu taivaankansi ja sen yläpuoliset vedet
        - valkeus
        - rakeiden varastohuoneet
        - syvyyden lähteet
        jne.


    • Anonyymi

      "Raamatussa puhutaan vain yhdestä Jumalasta! Ne jotka puhuu monista jumalista, ei liity millään tavalla kristinuskoon !"

      Raamatussa on mielestäni kolme pääjumalaa.
      Alkuperäinen yksijumalaisuuden jumala nimellä Jahve tai Jehova. Jahvelaisuuden teologia eroaa jeesuslaisesta teologiasta.
      Kristinuskon puolella Jumala isolla kirjaimella, joka erosi kansallisjumaluudesta yleismaailmalliseksi jumalaksi
      Kolmas jumala on kristinuskon Jeesus, joka korotettiin piispojen kokouksessa Nikeassa 325 jaa. Jumalaksi. Kaksi jeesusjumalaa, toinen aina ollut ja toinen maallisen miehen nostaminen jumalaksi Jumalan rinnalle.

      Raamattu ei ole täten yksijumalaisuuden uskontokirja.
      Muitakin jumalia raamatussa on.
      Kristinusko siirsi jahvelaisuudesta Paholaisen alias Saatanan, alias Luciferin neljänneksi jumalaksi.
      Viides jumaluus on jeesuksen sekajumalaisuus. Hän olisi sekä ihminen että Jumala erikseen ja yhtäläisesti.
      Kuudentena voi erottaa olemattomassa taivaassa asuvat enkelipersoonat, jotka eivät ole jumalia eikä ihmisiä.
      Seitsemäntenä voidaan erottaa taivaallinen armeija, jossa on vain sotureita valmiina tappamaan Jeesuksen johdolla ihmiskunta niin että vain muutama tuhat selviytyy ensin ja lopulta maapallo tuhotaan kokonaan olemattomaksi.

      Kristinusko on monijumalainen uskonto. Sen tulevaisuusprojekti on yksinomaan tuhota elämä maapallon pinnalta. (Ilmestyskirja)

      Tämä kaikki on satua mutta satukirja on luonut mainitut jumalolennot.

      • Anonyymi

        Raamatun sanoma on hämmmästyttävän selkeä niille, jotka lukevat sitä pyytäen Pyhän Hengen valaisua lukemaansa. Lukuisat tavallista elämääkin kuvaavat tarinat siältävät monikerroksisen opetuksen, ymmärretäessä miten se täydentää jo luettua osiota ja Raamatun kokonaiskuvaa, omalta osaltaan. Jumalan ja ihmisen suhteen esille tuonti on tärkeitä Raamatussa. Kolmiyhteinen Jumaluus , sekä heidän kolme persoonaansa ja toimenkuvaansa paljastuvat positiiviselle lukijalle. Jeesuksen valtava sovitustyö Golgatalla ja kuolleista nousu ja sen tuoma armo ihmiskunnalle, lain päälle. Jeesuksen työ on suurin ihmiskunnalle annettu siunaus, koska se mitätöi Aatamin ja Eevan tuottaman eron Jumalasta ja elämän puusta, antaen meille takaisin ikuisen Jumalan lapseuden, evankeliumin ehdoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanoma on hämmmästyttävän selkeä niille, jotka lukevat sitä pyytäen Pyhän Hengen valaisua lukemaansa. Lukuisat tavallista elämääkin kuvaavat tarinat siältävät monikerroksisen opetuksen, ymmärretäessä miten se täydentää jo luettua osiota ja Raamatun kokonaiskuvaa, omalta osaltaan. Jumalan ja ihmisen suhteen esille tuonti on tärkeitä Raamatussa. Kolmiyhteinen Jumaluus , sekä heidän kolme persoonaansa ja toimenkuvaansa paljastuvat positiiviselle lukijalle. Jeesuksen valtava sovitustyö Golgatalla ja kuolleista nousu ja sen tuoma armo ihmiskunnalle, lain päälle. Jeesuksen työ on suurin ihmiskunnalle annettu siunaus, koska se mitätöi Aatamin ja Eevan tuottaman eron Jumalasta ja elämän puusta, antaen meille takaisin ikuisen Jumalan lapseuden, evankeliumin ehdoin.

        JUURI NYT!

        G-PISTESAUVA
        ILMAISEKSI
        YLI 25€ OSTOSTA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanoma on hämmmästyttävän selkeä niille, jotka lukevat sitä pyytäen Pyhän Hengen valaisua lukemaansa. Lukuisat tavallista elämääkin kuvaavat tarinat siältävät monikerroksisen opetuksen, ymmärretäessä miten se täydentää jo luettua osiota ja Raamatun kokonaiskuvaa, omalta osaltaan. Jumalan ja ihmisen suhteen esille tuonti on tärkeitä Raamatussa. Kolmiyhteinen Jumaluus , sekä heidän kolme persoonaansa ja toimenkuvaansa paljastuvat positiiviselle lukijalle. Jeesuksen valtava sovitustyö Golgatalla ja kuolleista nousu ja sen tuoma armo ihmiskunnalle, lain päälle. Jeesuksen työ on suurin ihmiskunnalle annettu siunaus, koska se mitätöi Aatamin ja Eevan tuottaman eron Jumalasta ja elämän puusta, antaen meille takaisin ikuisen Jumalan lapseuden, evankeliumin ehdoin.

        Raamatun sanoma on hämmästyttävän omituinen ja epäselvä niille, jotka eivät jo alunperin ole päättäneet uskoa kaiken, mitä Raamatussa kerrotaan.

        Esimerkiksi tuo perisynti-ajatus on suorastaan sairas...


      • Anonyymi

        Kyllä on yksijumalainen....Nikean toinen kokous 300 lopulla kokous päätti toisin, koska haluttiin kristillisyyteen yhdenmukaisuutta. Siihen lisättiin myös kuolemantuomio, joka sitä rikkoo.
        Raamatunmukainen kristillisyys säilyi 300- luvun loppupuolelle asti
        Eli ihmistekoista mössöö
        Joka Raamatusta löytyy oikeanlainen usko, vaikka paljon on tehty ja edelleen tehdään muutoksia kirkon toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanoma on hämmästyttävän omituinen ja epäselvä niille, jotka eivät jo alunperin ole päättäneet uskoa kaiken, mitä Raamatussa kerrotaan.

        Esimerkiksi tuo perisynti-ajatus on suorastaan sairas...

        Voimmeko vapautua tuosta perisynnin vaikutuksista?
        Kyllä voimme. Raamatussa sanotaan, että Jeesus kuoli sovitusuhrina syntiemme puolesta. Hänen uhrinsa ansiosta voimme vapautua perisynnin vaikutuksista ja saada takaisin sen, minkä Aadam ja Eeva menettivät: ikuisen elämän täydellisen terveinä.
        Oletko edelleen samaa mielträ?


    • Anonyymi

      Ateismin monimuotoiseen historiaan kuuluu myös vaiheet, joissa väärien jumalkaanoneiden tunnustajat ja oikeita jumalkaanoneita tunnustamattomat luettiin ateimin käsitteen alle.

      • Anonyymi

        Alunperin ateistit uskoivat yhteen Jumalaan.
        Mitä on tapahtunut matkan varrelle, että mielet on että jumalaa ei ole olemassakaan?
        Onko siis ateismin vahvuus loiseläminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alunperin ateistit uskoivat yhteen Jumalaan.
        Mitä on tapahtunut matkan varrelle, että mielet on että jumalaa ei ole olemassakaan?
        Onko siis ateismin vahvuus loiseläminen

        Ainakin nykyisen ateismin vahvuus on tosiasioissa pitäytyminen. Ei uskota mitään ennen kuin on syytä ja perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin nykyisen ateismin vahvuus on tosiasioissa pitäytyminen. Ei uskota mitään ennen kuin on syytä ja perusteita.

        Ne löytyy, kun luet Raamatun alusta loppuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne löytyy, kun luet Raamatun alusta loppuun!

        Raamattua lukeva päätyy siihen tulokseen, ettei siihen ole luottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua lukeva päätyy siihen tulokseen, ettei siihen ole luottamista.

        Sitten olet tiedettäkin vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua lukeva päätyy siihen tulokseen, ettei siihen ole luottamista.

        Ne on sitten niitä jotka ovat lukeneet vain viimeisen sivun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten olet tiedettäkin vastaan!

        Jos ei ole luottamista, siitä ei tarvitse välittää. Se ei tarkoita, että kaikki olisi väärin, vaikka aika vähänhän niitä tieteellisiä tosiasioita Raamatussa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on sitten niitä jotka ovat lukeneet vain viimeisen sivun!

        Yleensä tuntevat Raamatun paremmin kuin sen "totuutta" puolustavat. Useampaan kertaan olen minäkin sen lukenut.


    • Anonyymi

      Jokainen jumala on väärä jumala. Vain jonkun keksimä otus.

      • Anonyymi

        Jos Jumalaa e olisi, ei ainakaan olisi, eikä muitakaan ateistia!


      • Anonyymi

        Jos ei olis Jumalaa, ei olisi yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei olis Jumalaa, ei olisi yhtään mitään!

        Ateisteilla ei ole ymmärrystä sen vertaa, että sen tajuaisivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei olis Jumalaa, ei olisi yhtään mitään!

        Kehäpäätelmä: kaikki on luotua –> täytyy olla luoja


    • Anonyymi

      En ymmärrä, mikä voisi olla uskovaisen motiivi yrittää olla uskomatta siihen, mihin uskoo. Sen sijaan, hän voi joutua ponnistelemaan säilyttääkseen perusteettoman uskonsa.

      Ateismi on tila, jossa ei uskota jumaliin. Näin on ollut aina. Jos ei usko, silloin ei usko.

      • Anonyymi

        Juuri tämän takia ateismi on turhuutta joka sekunti!
        Usko todentuu uskossa, sen takia ateistisuus on turhuutta!
        Jumala ottaa yhteyden, kun alat uskomaan ja silloin pitää olla tosissaan asialla, Jumalaa et voi huijata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämän takia ateismi on turhuutta joka sekunti!
        Usko todentuu uskossa, sen takia ateistisuus on turhuutta!
        Jumala ottaa yhteyden, kun alat uskomaan ja silloin pitää olla tosissaan asialla, Jumalaa et voi huijata

        Miksi ihmeessä olisi oikein yritettävä uskoa mielikuvitusolentoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä olisi oikein yritettävä uskoa mielikuvitusolentoon!

        Se on sinulle mielikuvitusta, ymmärrän!
        Mutta uskossa se todentuu ihan varmasti, Jumala ottaa sinuun yhteyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinulle mielikuvitusta, ymmärrän!
        Mutta uskossa se todentuu ihan varmasti, Jumala ottaa sinuun yhteyttä!

        No ei varmaan Jumala ota yhteyttä ateistiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei varmaan Jumala ota yhteyttä ateistiin!

        Ei niin, mutta ottaa, jos ateisti tekee täyskäännöksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, mutta ottaa, jos ateisti tekee täyskäännöksen!

        Mielikuvitusolennot ovat sellaisia, olemassa ainoastaan sellaisiin uskovan uskomuksissa.


    • Anonyymi

      Ateismi on uskomus missä ei uskota luojaan. Ja on ihan sama mikä on konteksti.
      Onko se taulu tai runo tai sävelmä tai maailman kaikkeus. Usko puuttuu luojaan.

      Tämä on täysin käsittämätön uskomus ja jos joku voi olla järjenvastainen
      niin ateismi on täysin ihmisen järjenvastainen uskomus..


      Yhtäkkiä kun luojakäsitys irtaantuu suuremmaksi

      Taulusta, Runosta, Sävelmästä.

      Niin usko loppuu. Ei voi olla suurempaa luojaa kuin ihminen.

      Ehkä tiedenaiset ja -miehet pitävät salaisuutta tarkoituksella.

      Ateismi on käsittämättömän yksinkertainen uskomus ja täysin
      ihmisen järjenvastainen kokemus.

      Jokaisella n on oma tarkoituksensa. Jokaisella palalla mikä on rakennettu
      maailman kaikkeuteen on oma tarkoitus. Kivilläkin joista lähtee energiaa.

      • Anonyymi

        Luoja uskonus lähtee lapasesta kun mennään taulusta tai sävelmästä tai jostakin pilvenpiirtäjästä suurempaan mittakaavaan, kuten Jumalaan.
        Tämä heppu muuttuu taruolennoksi ja hyppää tonttumaailmaan ja lauteille kummittelemaan.

        Ei voi olla suurempaal Luojaa, joka aikaansaisi tähtiä ja galakseja ja universumeja.
        Siksi Luojakäsitys tulee minimoida ihmisen aivoille samaan mittakaavaan kuin ihminen on.

        Onneksi meillä on yliopistot missä opiskellaan eri tieteitä ja kaikki tieteet johtavat
        juuri samaan Jumalaan joka on Yksi Jumala Luoja. Yksi Luoja.

        Sävelmällä on yksi isä . Lapsella on yksi Isä. Runolla on yksi Isä.
        Myös saunatontulla on oma isä. Jeesuksella ???

        Istuu oikealla puolella on on tuleva kuuntelemaan.

        Metafyysiset todellisuudet eivät ole selviä niille osapuolille joissa ei asu henki.
        Siksi suurempia kokonaisuuksia käsitellään pienempinä teorioina ja sotku on valmis.

        Jumalaa ei voi olla olemassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe