murray 12ic 38 ei jaksa starttailla,,,

Anonyymi-ap

puristuksia on niin maan..p----lsti...startti ja akku on kunnossa...ei jaksa pyörittää vaikka laittaa kaapelit suoraan starttiin ja moottoriin 120AH akku...mitenkähän tossa toimii toi paineen alennus...???

38

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maakontakti huono tai puristuskevennin rikki jos kertomasi pitää paikkansa.

      • Anonyymi

        Keventimen voi tarkistaa tulpanreiästä tai venttiilien huoltoluukusta. Ellei imuventtiili aukea hieman ennen yläkuolokohtaa konetta käsin pyörittämällä se ei toimi.
        Puhdista startin maaliitokset ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keventimen voi tarkistaa tulpanreiästä tai venttiilien huoltoluukusta. Ellei imuventtiili aukea hieman ennen yläkuolokohtaa konetta käsin pyörittämällä se ei toimi.
        Puhdista startin maaliitokset ensin.

        Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..

        tuossa videossa on samannäköinen kone jos näkyy ne venttiilit luukus...mut mis on paineenalennin..?
        https://www.youtube.com/watch?v=E3y9gnqigJA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..

        Joissakin ollut kevennys nokan nousussa. Pitää venttiiliä kauemmin auki ja sulkee sen vasta puristustahdin loppuvaiheessa.


    • Anonyymi

      paineenalennin on " imuventtiili hetken auki" puristustahdissa eli nokka akselissa n.millin kohouma imuventtiilin akselissa.

      • Anonyymi

        Eli jos imuventtiili ei ole auki hieman ennen yläkuolokohtaa niin onko nokka akseli silloin kulunut ja paineenalennin ei toimi ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos imuventtiili ei ole auki hieman ennen yläkuolokohtaa niin onko nokka akseli silloin kulunut ja paineenalennin ei toimi ..

        siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
        ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
        niin minä tein ja ok ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
        ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
        niin minä tein ja ok ollut.

        Jep..mittailin välyksiä niin imu oli suurimmillaan 0,35 ja pako 0,15..pitää toi imuventtiili korjailla kohilleen..et on 0,15. Hieman ennen yläkuolokohtaa Kuten neuvoit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
        ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
        niin minä tein ja ok ollut.

        Miksi säätö ennen yläkuolokohtaa? Jos paineenalennin ykk:ssa vaikuttaisi niin moottorihan ei toimisi oikein.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...

        No mietippä mihin ne paineet pääsee jos kumpikin vena on kiinni ja mäntä menossa ylös.... Koneeseenko männänrenkaitten välistä... Kanessa kun ei ole pako eikä imusarjaa.. Siksi ei jaksa pyörittää konetta kun liiat paineet eivät pääse pois kannesta .. Imuventtiilin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...

        Nelitahti kone. Imu, puristus, työ ja poisto. Ensin imetään bensa ja sitten puristus, työ ja poisto.. Jos mäntä menee ylös imuvaihees ja liikapaine ei pääse pois niin ei jaksa kone pyöriä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietippä mihin ne paineet pääsee jos kumpikin vena on kiinni ja mäntä menossa ylös.... Koneeseenko männänrenkaitten välistä... Kanessa kun ei ole pako eikä imusarjaa.. Siksi ei jaksa pyörittää konetta kun liiat paineet eivät pääse pois kannesta .. Imuventtiilin kautta.

        Outoja höpinöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelitahti kone. Imu, puristus, työ ja poisto. Ensin imetään bensa ja sitten puristus, työ ja poisto.. Jos mäntä menee ylös imuvaihees ja liikapaine ei pääse pois niin ei jaksa kone pyöriä..

        Minä olen viilannut kannentiivisteestä palan pois ettei tule liikaa paunetta. Hyvin on toiminut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...

        Oikein, Jälkeen yläkuolohdan se mitataan välys. Mut jos katsoo videolta venttiilen välyksiä ennen yläkuoloa ja jälkeen yläkuoloa niin saman suuruiset välykset niin liekkö merkitystä onko ennen vai jälkeen mitattu ja säädetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja höpinöitä.

        No selitä miksi kone ei jaksa käynnistyä kun on liikaa puristuksia. ... Mut kun säätää imuvenan niin pelaa kone normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No selitä miksi kone ei jaksa käynnistyä kun on liikaa puristuksia. ... Mut kun säätää imuvenan niin pelaa kone normaalisti.

        LiSiellä on varmaa väärä imu-ja pakosarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein, Jälkeen yläkuolohdan se mitataan välys. Mut jos katsoo videolta venttiilen välyksiä ennen yläkuoloa ja jälkeen yläkuoloa niin saman suuruiset välykset niin liekkö merkitystä onko ennen vai jälkeen mitattu ja säädetty.

        Ei väliä jos kevennys on jo pois päältä mutta tuo ennen ykk. on silti todella outo suositus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei väliä jos kevennys on jo pois päältä mutta tuo ennen ykk. on silti todella outo suositus.

        no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
        venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
        venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi.

        Juuri sen vuoksi kuuluu säätää jälkeen eikä ennen. Tai oikeasti ne säädetään ykk:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sen vuoksi kuuluu säätää jälkeen eikä ennen. Tai oikeasti ne säädetään ykk:ssa.

        niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain

        Meinaat siis että kevennin vaikuttaa ykk ja jälkeen?
        Onnea matkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
        venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi.

        Ei jaksa startata jos painetta ei pääse pois . Jos gooklettaa ettei brigss.&startton jaksa startata niin kokemuksia löytyy satoja.. Ja videoita jossa hampaat irvessä yritetään pyörittää konetta. Uudemmissa koneissa on erillinen kevennin nokka akselissa mut vanhemmissa ei ole ja ne on tarkempia säätää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...

        Tos on yks video.
        https://m.youtube.com/watch?v=Hx9Xc0D338U


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain

        Kaikissa on kevennys. Ei lähde käyntiin muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa on kevennys. Ei lähde käyntiin muuten.

        Niin vanhemmissa rikseissä on ajoitettu imuventtiillä paineenkevennin ja uudenmissa on lisäksi nokka akselissa kevennin. Imunokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vanhemmissa rikseissä on ajoitettu imuventtiillä paineenkevennin ja uudenmissa on lisäksi nokka akselissa kevennin. Imunokassa.

        Siellä mitään lisiä ole. Vain yksi. Ja sekin vain sen vuoksi että voidaan tehdä halvempi starttimoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmissa vain yksi. Toisessa mekanismi toisessa nokan muotoilussa.

        niimpä ja kun nokka kulahtaa vanhemmassa niin imuventtiilivälys isonee ja vena aukeaa liian myöhään jolloin paine ei piäse pois oikealla aikaa...tuos uudemassa on jo paineenalennin systeemi..


    • Anonyymi

      no nyt on imuventtiili korjattu ja pidennetty hitsaamalla .imuvnenan välys 0.15 ...5mm ennen yläkuolokohtaa,,sain arvot youtubesta kun aikansa etsin...nuo amerikkalaiset liikaa hölöttää kun kuvaavat ja korjaavat,,Nyt lähti käyntiin kuin palmun alta...ei muuten ole kertaan kaan lähtenyt näin hyvin käyntiin mitä leikkuri on ollut mulla viimeiset 13 vuotta ja vuosimalli on jotain 1996....tuhannet kiitokset kaikille jotka annoitte hyviä ohjeita ja vinkkejä..vielä uudet öljyt ja uusi takarengas niin kone alkaa olla leikkuu kunnossa,jospa seuraavat 10 vuotta taas mennään...

      • Anonyymi

        hyvä juttu! autetaan aina jos vain osataan!


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuolla venttiilien säätö ohjeita.
        https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/valve-repair-maintenance.html


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe