puristuksia on niin maan..p----lsti...startti ja akku on kunnossa...ei jaksa pyörittää vaikka laittaa kaapelit suoraan starttiin ja moottoriin 120AH akku...mitenkähän tossa toimii toi paineen alennus...???
murray 12ic 38 ei jaksa starttailla,,,
39
1126
Vastaukset
- Anonyymi
Maakontakti huono tai puristuskevennin rikki jos kertomasi pitää paikkansa.
- Anonyymi
Keventimen voi tarkistaa tulpanreiästä tai venttiilien huoltoluukusta. Ellei imuventtiili aukea hieman ennen yläkuolokohtaa konetta käsin pyörittämällä se ei toimi.
Puhdista startin maaliitokset ensin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keventimen voi tarkistaa tulpanreiästä tai venttiilien huoltoluukusta. Ellei imuventtiili aukea hieman ennen yläkuolokohtaa konetta käsin pyörittämällä se ei toimi.
Puhdista startin maaliitokset ensin.Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..
tuossa videossa on samannäköinen kone jos näkyy ne venttiilit luukus...mut mis on paineenalennin..?
https://www.youtube.com/watch?v=E3y9gnqigJA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä näköinen se kevennin on ja miten se toimii täs vanhemmassa prikkes rattonissa.kysees on sivuventtiilikone..maadotus on kunnossa..nokka akselissa ei ole paineen alenninta kuten uusis on..sen verran vanha kone..
Joissakin ollut kevennys nokan nousussa. Pitää venttiiliä kauemmin auki ja sulkee sen vasta puristustahdin loppuvaiheessa.
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17849868C
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
paineenalennin on " imuventtiili hetken auki" puristustahdissa eli nokka akselissa n.millin kohouma imuventtiilin akselissa.
- Anonyymi
Eli jos imuventtiili ei ole auki hieman ennen yläkuolokohtaa niin onko nokka akseli silloin kulunut ja paineenalennin ei toimi ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos imuventtiili ei ole auki hieman ennen yläkuolokohtaa niin onko nokka akseli silloin kulunut ja paineenalennin ei toimi ..
siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
niin minä tein ja ok ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
niin minä tein ja ok ollut.Jep..mittailin välyksiä niin imu oli suurimmillaan 0,35 ja pako 0,15..pitää toi imuventtiili korjailla kohilleen..et on 0,15. Hieman ennen yläkuolokohtaa Kuten neuvoit..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinä on venttiilin säätö liian löysällä jolloin se paineenalennin kyhmy ei nosta venttiiliä kun on liikaa välystä, ei voi sanoa että nokka olisi lulunut vaan venttiiliin on tullut luonnollista välystä hiukan enemmän, eli säädä venttiili tiukemmaksi 0.15mm tiukkuuteen ja se tulee mitata hetki ennen männän yläkuolokohtaa koska jos mäntä on yläkuolokohdassa niin se paineenalennin kyhmy "vääristää" välyksen arvon.
ja tiukemmaksi venttiilin välyksen saa näissä koneissa lisäämällä venttiilinvarrenpäähän tavaraa, ja hiomalla taas pois.
niin minä tein ja ok ollut.Miksi säätö ennen yläkuolokohtaa? Jos paineenalennin ykk:ssa vaikuttaisi niin moottorihan ei toimisi oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi säätö ennen yläkuolokohtaa? Jos paineenalennin ykk:ssa vaikuttaisi niin moottorihan ei toimisi oikein.
Päästää liiat paineet pihalle.. Tuos videos säätö.
Whttps://m.youtube.com/watch?v=4el59o0n0CI&pp=ygUfQnJpZ2dzIGFuZCBzdHJhdHRvbiAxMiBocCB2YWx2ZQ== - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästää liiat paineet pihalle.. Tuos videos säätö.
Whttps://m.youtube.com/watch?v=4el59o0n0CI&pp=ygUfQnJpZ2dzIGFuZCBzdHJhdHRvbiAxMiBocCB2YWx2ZQ==Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
Tsekkaas tota.
https://m.youtube.com/watch?v=_jmTX46yBWI&pp=ygUaQnJpZ3NzIGFuZCBzdGFydHRvbiAgdmFsdmU=
Tos videosa mäntä käy ylhäällä ja palutetan takasinpäin... Onko merkitystä kunhan vaan välys on oikein ja mäntä 5mm alhaalla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
No mietippä mihin ne paineet pääsee jos kumpikin vena on kiinni ja mäntä menossa ylös.... Koneeseenko männänrenkaitten välistä... Kanessa kun ei ole pako eikä imusarjaa.. Siksi ei jaksa pyörittää konetta kun liiat paineet eivät pääse pois kannesta .. Imuventtiilin kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
Nelitahti kone. Imu, puristus, työ ja poisto. Ensin imetään bensa ja sitten puristus, työ ja poisto.. Jos mäntä menee ylös imuvaihees ja liikapaine ei pääse pois niin ei jaksa kone pyöriä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mietippä mihin ne paineet pääsee jos kumpikin vena on kiinni ja mäntä menossa ylös.... Koneeseenko männänrenkaitten välistä... Kanessa kun ei ole pako eikä imusarjaa.. Siksi ei jaksa pyörittää konetta kun liiat paineet eivät pääse pois kannesta .. Imuventtiilin kautta.
Outoja höpinöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nelitahti kone. Imu, puristus, työ ja poisto. Ensin imetään bensa ja sitten puristus, työ ja poisto.. Jos mäntä menee ylös imuvaihees ja liikapaine ei pääse pois niin ei jaksa kone pyöriä..
Minä olen viilannut kannentiivisteestä palan pois ettei tule liikaa paunetta. Hyvin on toiminut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
Oikein, Jälkeen yläkuolohdan se mitataan välys. Mut jos katsoo videolta venttiilen välyksiä ennen yläkuoloa ja jälkeen yläkuoloa niin saman suuruiset välykset niin liekkö merkitystä onko ennen vai jälkeen mitattu ja säädetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoja höpinöitä.
No selitä miksi kone ei jaksa käynnistyä kun on liikaa puristuksia. ... Mut kun säätää imuvenan niin pelaa kone normaalisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No selitä miksi kone ei jaksa käynnistyä kun on liikaa puristuksia. ... Mut kun säätää imuvenan niin pelaa kone normaalisti.
LiSiellä on varmaa väärä imu-ja pakosarja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein, Jälkeen yläkuolohdan se mitataan välys. Mut jos katsoo videolta venttiilen välyksiä ennen yläkuoloa ja jälkeen yläkuoloa niin saman suuruiset välykset niin liekkö merkitystä onko ennen vai jälkeen mitattu ja säädetty.
Ei väliä jos kevennys on jo pois päältä mutta tuo ennen ykk. on silti todella outo suositus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei väliä jos kevennys on jo pois päältä mutta tuo ennen ykk. on silti todella outo suositus.
no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi.Juuri sen vuoksi kuuluu säätää jälkeen eikä ennen. Tai oikeasti ne säädetään ykk:ssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sen vuoksi kuuluu säätää jälkeen eikä ennen. Tai oikeasti ne säädetään ykk:ssa.
niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain
Meinaat siis että kevennin vaikuttaa ykk ja jälkeen?
Onnea matkaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kertoohan nimikin jo asian, ennen puristustapahtumaa alkava kevennys,mitä järkeä enää kevennellä kovimman puristuksenjälkeen?
venttiilit säädetään aina "näissä" tapauksissa näin ja testattu toimivaksi.Ei jaksa startata jos painetta ei pääse pois . Jos gooklettaa ettei brigss.&startton jaksa startata niin kokemuksia löytyy satoja.. Ja videoita jossa hampaat irvessä yritetään pyörittää konetta. Uudemmissa koneissa on erillinen kevennin nokka akselissa mut vanhemmissa ei ole ja ne on tarkempia säätää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höh.. puristustahdin yläkuolossa pitää olla täydet paineet. Matt neuvoi säätämään ykk jälkeen. Siinä on jo järkeä. Ennen ei...
Tos on yks video.
https://m.youtube.com/watch?v=Hx9Xc0D338U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ne joissa ei ole kevennintä,ykk jos mittaat kevennenninkonees välykset niin onnea vain
Kaikissa on kevennys. Ei lähde käyntiin muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa on kevennys. Ei lähde käyntiin muuten.
Niin vanhemmissa rikseissä on ajoitettu imuventtiillä paineenkevennin ja uudenmissa on lisäksi nokka akselissa kevennin. Imunokassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin vanhemmissa rikseissä on ajoitettu imuventtiillä paineenkevennin ja uudenmissa on lisäksi nokka akselissa kevennin. Imunokassa.
Siellä mitään lisiä ole. Vain yksi. Ja sekin vain sen vuoksi että voidaan tehdä halvempi starttimoottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä mitään lisiä ole. Vain yksi. Ja sekin vain sen vuoksi että voidaan tehdä halvempi starttimoottori.
tuos on uudemman koneen nokka-akseli
https://www.fruugo.fi/kryc-nokka-akseli-korvaa-briggs-stratton-793880nokka-akselin-793583792681791942795102/p-149108856-314833568?language=fi&ac=croud&asc=pmax&gclid=EAIaIQobChMI1s73pdjv_gIVrgCiAx2WigM3EAkYAiABEgLKL_D_BwE
ja tuos vanhemman https://www.ebay.com/itm/193377343484?hash=item2d063017fc:g:zcsAAOSwOuheZ9u~&amdata=enc:AQAIAAAA4D+Zka5SK0XNrYGjsN2gCkgH4ldInJAZ5ZLCML3+o1u8nNLVmuieX6j/Kn/RMBAf5nlNgazxFiyBKMvY1MDyYRku+gIxDs0pYioA1vTg3UwBv25zpxR17zeImfR6MRlw6x+bBqCg16h0G0BYpiJ+7QSJCb4+Z/LGIzLN+pMPw8zj3g0oklEqD0SAEGNROAYOXSIKKguJ+oFgloEDD9hoU5aHj4JsQW8ocLSeq8h/ij4ggFyC8BMJWfDW9QATZz29S1F+dUmxTPIR/6+wNvWQHtSb75xVKwb8RmI58ik7d5VM|tkp:Bk9SR7i-ovyBYg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuos on uudemman koneen nokka-akseli
https://www.fruugo.fi/kryc-nokka-akseli-korvaa-briggs-stratton-793880nokka-akselin-793583792681791942795102/p-149108856-314833568?language=fi&ac=croud&asc=pmax&gclid=EAIaIQobChMI1s73pdjv_gIVrgCiAx2WigM3EAkYAiABEgLKL_D_BwE
ja tuos vanhemman https://www.ebay.com/itm/193377343484?hash=item2d063017fc:g:zcsAAOSwOuheZ9u~&amdata=enc:AQAIAAAA4D Zka5SK0XNrYGjsN2gCkgH4ldInJAZ5ZLCML3 o1u8nNLVmuieX6j/Kn/RMBAf5nlNgazxFiyBKMvY1MDyYRku gIxDs0pYioA1vTg3UwBv25zpxR17zeImfR6MRlw6x bBqCg16h0G0BYpiJ 7QSJCb4 Z/LGIzLN pMPw8zj3g0oklEqD0SAEGNROAYOXSIKKguJ oFgloEDD9hoU5aHj4JsQW8ocLSeq8h/ij4ggFyC8BMJWfDW9QATZz29S1F dUmxTPIR/6 wNvWQHtSb75xVKwb8RmI58ik7d5VM|tkp:Bk9SR7i-ovyBYgMolemmissa vain yksi. Toisessa mekanismi toisessa nokan muotoilussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmissa vain yksi. Toisessa mekanismi toisessa nokan muotoilussa.
niimpä ja kun nokka kulahtaa vanhemmassa niin imuventtiilivälys isonee ja vena aukeaa liian myöhään jolloin paine ei piäse pois oikealla aikaa...tuos uudemassa on jo paineenalennin systeemi..
- Anonyymi
no nyt on imuventtiili korjattu ja pidennetty hitsaamalla .imuvnenan välys 0.15 ...5mm ennen yläkuolokohtaa,,sain arvot youtubesta kun aikansa etsin...nuo amerikkalaiset liikaa hölöttää kun kuvaavat ja korjaavat,,Nyt lähti käyntiin kuin palmun alta...ei muuten ole kertaan kaan lähtenyt näin hyvin käyntiin mitä leikkuri on ollut mulla viimeiset 13 vuotta ja vuosimalli on jotain 1996....tuhannet kiitokset kaikille jotka annoitte hyviä ohjeita ja vinkkejä..vielä uudet öljyt ja uusi takarengas niin kone alkaa olla leikkuu kunnossa,jospa seuraavat 10 vuotta taas mennään...
- Anonyymi
hyvä juttu! autetaan aina jos vain osataan!
- Anonyymi
Tuos videossa näkyy venttiilien liikkeet hyvin...
https://m.youtube.com/watch?v=Hx9Xc0D338U - Anonyymi
Tuolta löytyy brikkesin koneista säätöarvoja ja teknisiä tietoja usemmasta merkistä ja malleista.
https://www.engine-specs.net/briggs-and-stratton/289707.html- Anonyymi
Tuolla venttiilien säätö ohjeita.
https://www.briggsandstratton.com/eu/en_gb/support/faqs/browse/valve-repair-maintenance.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053