EU lisää ammustuotantoa - ja siirtyy kohti sotataloutta!

Anonyymi-ap

BRYSSEL: EU-komissio on esitellyt ampumatarvikkeiden tuotannon lisäämiseen tähtäävän lain. Tavoitteena on EU:n tuotantokapasiteetin nostaminen ja ampumatarvikkeiden kuten tykistön ammusten pikainen toimittaminen Ukrainaan.

Ammustuotantoa kiritetään 500 miljoonan euron potilla, joka on tarkoitus jakaa hankkeisiin, jotka vahvistavat Euroopan puolustusteollisuutta ja puuttuvat tuotannon pullonkauloihin.

EU:n sisämarkkinoista vastaava komissaari Thierry Bretonin mukaan Euroopassa on yksitoista maata, joilla on edellytykset lisätä Ukrainan tarvitsemia 155- ja 152-millimetrin tykistönammusten tuotantoa.

Ranskalaiskomissaarin mukaan EU:n on mahdollista lisätä tuotantoaan, jos yritysten mahdollisuuksia hyödynnetään entistä tehokkaammin.

Tämä edellyttää kuitenkin siirtymistä kohti sotataloutta. EU:lla on tärkeä rooli puolustusalan yritysten tukemisessa.

– Meidän on autettava heitä lisäämään teollista kapasiteettiaan, Breton sanoo.

Komission esitys täydentää EU:ssa tehtyjä päätöksiä ammusvarastojen hyödyntämisestä Ukrainan hyväksi ja ampumatarvikkeiden yhteishankinnoista. Näihin hankkeisiin on varattu kaksi miljardia euroa EU:n rauhanrahastosta.

Maaliskuussa kokoontuneet EU-johtajat sitoutuivat toimittamaan Ukrainalle miljoona tykistön kranaattia tulevan 12 kuukauden aikana. Bretonin mukaan tavoite on realistinen.

– Uskon, että voimme lisätä tuotantoa miljoonaan ammukseen vuodessa.

Bretonin mukaan EU:ssa on yksitoista maata, joilla on edellytykset lisätä tykistön ammusten tuotantoa. Hänen mukaansa suhtautuminen tuotannon lisäämiseen on myönteinen.

– Kaikki maat joiden kanssa olen puhunut ovat antaneet positiivisen vastauksen.

Tuotantoa voidaan lisätä muun muassa hyödyntämällä olemassa olevaa kapasiteettia, modernisoimalla tuotantolaitoksia ja avaamalla uusia linjastoja.

Tarvitaanko vielä jotain EU-vihaajien v-tutuksen lisäämiseksi?

6

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rauhoitu poika siellä

      • Anonyymi

        EU-vihaajien tuska tosiasioiden edessä näkyy olevan sietämätön.
        Niin pitääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU-vihaajien tuska tosiasioiden edessä näkyy olevan sietämätön.
        Niin pitääkin.

        Paljonko sossupummi itse laitat rahaa Eun ammuksiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko sossupummi itse laitat rahaa Eun ammuksiin?

        Taas jäi EU-vihaajalta itse asia ymmärtämättä.
        Ei ihme, että vaikuttavat tuskaisilta.
        Miksi en ylläty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas jäi EU-vihaajalta itse asia ymmärtämättä.
        Ei ihme, että vaikuttavat tuskaisilta.
        Miksi en ylläty?

        Siksi,että aineilla surkastetut sivosi eivät käsitäEu kusetusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi,että aineilla surkastetut sivosi eivät käsitäEu kusetusta!

        Kun peruskoulu jää kesken,on tekstin taso tuo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe