Hengellinen viisaus vs. lihallinen viisaus

Anonyymi-ap

1. Kor. 2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Esimerkki hengellisestä: Ilm. 11:8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jännää kun Raamattu kuvaa sellaista elämää jota tänäänkin esim. Suomessa eletään, niin ihmiset kauhistuvat kuinka julma kirja Raamattu on, - täynnä väkivaltaa.

Itse surmaavat sikiöitänsä, harjoittavat yhdyntää samaa sukupuolta olevien kanssa. Tappavat toinen toisiaan, pettävät puolisoitaan, Nostavat oikeusjuttuja Jumalan sanaa todistavia vastaan. Elävät surutta valheessa, (tyhjä loi sattumalta materian ja materia loi sattumalta maailmankaikkeuden, ihmiset eläimet kasvit, ihmiset on eläimiä, tulevat tyhjästä ja tyhjään menevät, etc.), palvellen monen nimisiä epäjumaliaan. Sitten kun pahat teot aiheuttavat kauhistuksia, se on Jumalan vika, - Jumalan jota ei heidän mielestään oikeasti edes ole olemassa.

Vekkulia porukkaa, matkalla kohti ikuisuutta, ilman Kristusta, joka on tie totuus ja elämä.

Tätä taustaa vasten on kammottavia sellaiset "uskovaiset", jotka käyttävät kaiken tarmonsa riistääkseen Kristuksen heiltä, jotka hänessä Kristukseen kastettuina uskossa häneen asuvat, elävät ja liikkuvat. - Kun maapallo on täynnä ihmisiä, joille pitäisi kertoa Kristuksesta joka on heidänkin syntinsä jo sovittanut. Työn puutetta ei siis ole.

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kadu syntejäsi.

    • Lihallinen viisaus on kaunainen ja kostonhaluinen. Keinoja löytyy aina viljalti, jos haluaa tehdä toisen ihmisen elämästä hankalaa. Hengellinen viisaus on rakastavaa , lempeää ja anteeksiantavaa.

      • Anonyymi

        Lihallinen viisaus etsii lihasta, eli tästä näkyvästä maailmasta ja rationaalisesta älystä vastaukset. Hengellinen viisaus etsii vastaukset Jumalan sanasta Pyhän Hengen johdatuksella. Maailma on aina vihannut totuutta, koska se paljastaa sen valheen, missä maailma elää. Totuus paljastaa tyhjäksi sen, missä maailma ja sitä rakastavat ihmiset elävät.

        "Hankala" on subjektiivinen käsitys. Kuka hyvänsä voi kokea minkä hyvänsä hankalaksi. Jumalaton kokee uskovat hankaloiksi, koska uskovat rikkovat jumalattoman mielikuvaa "riittävän hyvästä ihmisestä". 😉

        Maailma ei ole niin yksinkertainen kun moni uskoo. Tyhjä synnytti sattumalta materian ja materia synnytti sattumalta elämän joka vuosimiljardien kuluessa kehittyi lopulta ihmiseksi. Tällaisia valheita syötetään tieteeksi nimitettynä. Seurauksetkin on jo kaikkien nähtävänä Suomessakin. Ja varsinaiset kauhistuksetkaan eivät ole enää kovin kaukana.

        Siksi on aivan välttämätöntä tehdä selväksi, että maailman puheet rakkaudesta ja suvaitsevuudesta ovat pelkkää valetta. Ja että Ilman Kristusta ei ole iankaikkista elämää. Uskoa tunnustaville on kirkastettava, että autuus on ihan valmiiksi valmistettu, autuutta ei ole kenelläkään mitään mahdollisuutta parantaa.

        Raamatussa on jo paljon näitä kysymyksiä, mitä minun pitää tekemän, että perisin iankaikkisen elämän. Tähän kysymykseen on yksinkertainen vastaus, mutta se vastaus ei useinkaan ole kelvannut, vaan uskosta on tullut työleiri.

        Ap. t. 16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        Ap. t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe