Kiusaaminen on syvältä. Se jättää ihmiseen ikuisen arven ja vaikuttaa omaan elämään dramaattisesti. Kiusaaminen on rikollista toimintaa, kun se täyttää lainsäädännössä rikokselle asetetut tunnusmerkit.
Joskus kiusaaja haluaa myös hyvittää tekojaan.
Lue lisää:
https://www.suomi24.fi/viihde/kiusaaminen-jattaa-pysyvat-arvet-ari-santaharju-kiusasi-huvikseen-haluaa-nyt-hyvittaa-tekonsa?s24
Kiusaaminen jättää pysyvät arvet - Ari kiusasi huvikseen - Haluaa nyt hyvittää tekonsa
187
3487
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäs vapahtaja se luulee olevansa?
- Anonyymi
Se on normaali venäläinen
- Anonyymi
Ari Santaharju, on vapahtaja, ha ha ha
- Anonyymi
Luulisin, että ne pahimmat kiusanhenget näillä palstoilla ovat itse entisiä koulukiusattuja. Antavat paskan kiertää.
- Anonyymi
Sinähän sen tiedät
- Anonyymi
Satuta kiusattua ja Pura 2x enemmän paskaa mitä sulle on purettu perkele!
- Anonyymi
Mitenkäs tappaa nuo kiusaajat, nyt olisi mahadollisuus!
'
- Anonyymi
Suurin osa kiusatuista on itse syyllisiä tilanteeseensa. Se että vuosien jälkeen vielä vinkuu kun joku ei ollut kiva on säälittävää. Ottakaa itteänne niskasta kiinni ja älkää olko luusereita niin ei kiusata!
- Anonyymi
Just. Olet siis yksi kiusaajista. Haluatko sinäkin nyt sitten huomiota?
- Anonyymi
Huono trolli. Tai sitten olet vain täysi idiootti etkä ymmärrä asiasta yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just. Olet siis yksi kiusaajista. Haluatko sinäkin nyt sitten huomiota?
Minä ajattelin ihan samaa taidat olla kiusaajan kiusaaja.
- Anonyymi
Näin just. Silmä silmästä, hammas hampaasta. Loppuu se kiusaaminen kun vetää kunnolla pataan!
- Anonyymi
Ainut syyllinen on kiusaaja - hänellä on päässä vikaa!
KUKAAN TERVE EI KIUSAA KETÄÄN! Täällä on paljon laitapuolen kulkijoita, toki moni kyllä kirjoittelee kun töissä ei ole muutakaan tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin just. Silmä silmästä, hammas hampaasta. Loppuu se kiusaaminen kun vetää kunnolla pataan!
Väkivalta poistaa vittuilun!
- Anonyymi
Tuskin kukaan tahallaan on luuseri.
- Anonyymi
Huomaa että et tiedä aiheesta mitään niin yhtähyvin voit pitää leipäläpis kii ☺️
- Anonyymi
ju-h kirjoitti:
Täällä on paljon laitapuolen kulkijoita, toki moni kyllä kirjoittelee kun töissä ei ole muutakaan tekemistä.
Näimpä, sitähän toi setäkin puhu et ajanpuutteen takia kiusas. Syy sekin on. On aikuisia jolla ei oo elämää, hyvä syy kiusata.
- Anonyymi
Itse vuolin oman kiusaajani naamaan puukolla nimeni tämän otsaan, poskille ja leukaan. Olet ihan oikeassa, jos on uhri niin tulee kiusatuksi ja kostaminen helpottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Voi olla myös ainut keino lopettaa vittuilu.
- Anonyymi
Kiusaaja on syyllinen yleensä!
Ilman kiusaamista murhia ja raiskauksia tapahtuisi paljon vähemmän lähes minimaalisesti! Anonyymi kirjoitti:
Itse vuolin oman kiusaajani naamaan puukolla nimeni tämän otsaan, poskille ja leukaan. Olet ihan oikeassa, jos on uhri niin tulee kiusatuksi ja kostaminen helpottaa.
Asiaa!
- Anonyymi
Katso peiliin niin näet hirviön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se Halla opettaa opetuslapsiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa että et tiedä aiheesta mitään niin yhtähyvin voit pitää leipäläpis kii ☺️
Olipa rakentavaa taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pikku nakkimunaa.
- Anonyymi
Taidat olla itse niitä kiusaajia. Mielipiteesi todistaa sinut raukkamaiseksi kiusaajaksi. Pidän kiusaajia ressukoina, Heidän pitää yrittää pitää yllä tuota mahtiaan kiusaamalla heikompiaan.
Ehkäpä kiusaaja joutuu kotonaan vanhempiensa tai sisarustensa taholta kaltoin kohdelluksi ja sitten antaa kohtalon kertautua. - Anonyymi
ju-h kirjoitti:
Täällä on paljon laitapuolen kulkijoita, toki moni kyllä kirjoittelee kun töissä ei ole muutakaan tekemistä.
Olipa kantaa ottava kirjoitus.Sätiikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pikku nakkimunaa.
Osta kaupasta makkaraa ja koita sillä.
- Anonyymi
Tuo ikivanha kommentti, että kiusattu on syyllinen on täysin väärä mutta tietysti kiusaajan kannalta mieleinen. Tällä yritetään hakea vaan oikeutusta ääliömäiselle kiusaamiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kiusatun pitää puolustautua ja antaa samalla mitalla takaisin muuten looseri kiusaaja ei jätä rauhaan. Tässä auttaa itsepuolustustaitojen opettelu, koska nuo taidot tuovat itsevarmuutta olemukseen.
- Anonyymi
tänään 1tv akuutti käsittelee aihetta, onhan aihe monille tuttu,
- Anonyymi
Vielä kehtaa mainostaa omaa käytöstään monen elämä menny pilalle tuollaisten takia hävetä sais eikä mitenkään häntä nostaa jalustalle.sais itse maistaa mitä toisille teki.
- Anonyymi
Saisivat jalkapuuhun laittaa ja ketkä tuli kiusatuksi kävisivät pariviikkoa nälviä sinua eikä kukaan sua auttaisi se pieni hinta mitä kiusatuksi tulleet vuosikymmeniä kokemaan jos eivät jo haudassa.
- Anonyymi
Itse olen koko alakoulun ollut kiusattu juuri herkkyyteni takia. Ei ollut herkkua kasvaa teiniks ja aikuiseks. Mut lopulta kohtasin kipuni. Silti en halua tuomita kiusaajiani koska ihmisiä me kaikki kuitenkin ollaan. Minun eikä kenenkään osa ole tuomita tässä maailmassa. Anteeksanto on parhainta balsamia haavoille ja irtipäästäminen. Kaikkee pahaa tapahtuu mut voi antautua hyvälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen koko alakoulun ollut kiusattu juuri herkkyyteni takia. Ei ollut herkkua kasvaa teiniks ja aikuiseks. Mut lopulta kohtasin kipuni. Silti en halua tuomita kiusaajiani koska ihmisiä me kaikki kuitenkin ollaan. Minun eikä kenenkään osa ole tuomita tässä maailmassa. Anteeksanto on parhainta balsamia haavoille ja irtipäästäminen. Kaikkee pahaa tapahtuu mut voi antautua hyvälle.
Tsemppiä itekkin herkkä mut peruskoulussa osasin pitää tunteet, mutta sekin on kurjaa kun nöyrät/ujot/ herkät eivät yleensä uskalla auttaa kiusattua mutta raskain asia jotkut eivät uskalla sanoa ei kiusaajan painostukselle ja pakottaa kiusaamaan vaikka ujo ei haluaisi! Toki pitäisi osata olla jyrkkä mutta ujoilla nuorempana se on valitettavasti vaikeaa! ♥️😘
- Anonyymi
Kiusaaminen jättää myös arvet. Kyllä kiusaajille pitäisi jotain traumaterapiaa järjestää tässä hienossa maassa
- Anonyymi
He saavat terapiaa
Ja paljon muutakin. - Anonyymi
Vallanhalu on niin suuri, myös itsetunto-ongelmia!
Sen sijaan, että te siellä Suomi24:llä keskustelette viihteestä, te voisitte koettaa saada aikaan tänne edes jonkinlaisen moderoinnin. Siinä olisi tekemistä riittämiin.
- Anonyymi
Älä höpötä moderointi pois mene redittiin tai ylilaudalle bottien sekaan jos tahdot moderointia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä höpötä moderointi pois mene redittiin tai ylilaudalle bottien sekaan jos tahdot moderointia
tai siis lisää moderointia vieläkin viestit lähtee ransomisti
- Anonyymi
Minkähän takia suomi24 antaa jollekin random narsistille näin paljon huomiota
- Anonyymi
En lukenut mutta eikö ehkä jotain rikos oikeudellista vastuuta? Vai vanhentunut
- Anonyymi
Kiusaajat kuuluu vankilaan ei kiusatut! Nuo ammattiauttajat ovat myös entisiä kiusaajia ja teidän kiusaamisen takia he ovat tuolla perkele!!!!!
- Anonyymi
Vinkkinä kaikille näyttäkää kiusaajille vähän niinkuin Cheek Giannis Messi ja muut että pohjalta tullaan!
- Anonyymi
Jos nykyään on kaikenlaisia juttuja maailmassa miksi kiusatut eivät saa tehdä mitä haluaa! Auvinenkin ja Gerdt näytti kiusaajille mitä kiusaajat aihettivat ja saivat aikaan kun kiusatulla ei jäänyt muuta vaihtoehtoa!!!! 😭😭
- Anonyymi
Kiusaaja/ration paikka on hoitolaitoksessa.
- Anonyymi
Kiusaamiseen on helppo puuttua.
Koulu voi erottaa kiusaajan! Ei ole mairittelevaa, kun syynä on kiusaaminen / epä asiallinen käytös!
Työpaikka voi irtisanoa kiusaajan Työ todistuksen lausuma : erotetiin kiusaajana estää uuden työpaikan saannin! Tai erotettiin epäasiallisen käytöksen vuoksi!- Anonyymi
Ongelma on siinä, että kunta joutuu tarjoamaan koulusta erotetulle oppivelvolliselle oppilaalle opetusta kotiin. Koulusta erottaminen on niin kallista, ettei koulusta erottaminen ole kunnille realistinen vaihtoehto.
- Anonyymi
Kiusaajille tulee jo leimata koulussa otsaan että minä olen kiusaaja/ säälittävä ihminen ja hyväksyn vaan tietyt ihmistodut!
- Anonyymi
Kyllä näiden pitäis jo arvet unohtaa ja mennä eteenpäin elämässä eikä kantaa koulua koko elmän. Näin oli kirjassa "ajattele ja rikastu" Napoleon Hill
think and grow rich
https://www.youtube.com/watch?v=ZUbfskQ-GAY
vai oliko se Hanki tuttavia ja vaikutus valtaa
https://www.youtube.com/watch?v=YKAfKprBXQc- Anonyymi
Ei siihen itsensä kehittämiset tai peilin edessä itselleen rohkaisevat toistelut auta.
Voit verrata sitä siihen että alat tekemään Stand Uppia. Voit olla lavalla maailman hauskin ihminen ja kaikki pitävät lavapersoonastasi. Mutta kun tulet lavalta pois, nokkelat sutkaukset nopeissa sosiaalisissa tilanteissa loistavat kuitenkin poissaolollaan. Elämä ei ole ennalta suunniteltua, eikä keskustelut kulje ennalta sovitun käsikirjoituksen mukaan.
Olin koulussa ihan pidetty kaveri ja minulla oli sekä tuttuja että myös hyviä ystäviä. En kiusannut ketään ja yritin olla kaikille ystävällinen ja huomioonottava.
Sitten menin armeijaan. Jouduin siellä kiusatuksi ja syrjityksi ja syytä siihen en tiedä vielä tänäkään päivänä. Pidin armeijan touhuista muutoin ja olisin voinut vaikka jäädä sinne töihin jos olisi ollut hieman parempi kunto. Mutta kiusaaminen teki siitä 8 kuukaudesta yhtä helvettiä ja se tuhosi myös jatko-opiskelutkin.
Vasta armeijan jälkeen tajusin sen miksi kiusatut eivät tule pärjäämään elämässään. Syynä ei ole heikkous, outo ulkonäkö tai tyhmyys. Syynä on se että kiusattu joutuu sellaiseen tilanteeseen jossa hän ei tiedä miten pitäisi olla. Kiusatusta tulee täysin alieni ja ulkopuolinen ja vaikka kiusattu yrittäisi käyttäytyä ihan miten tahansa, hän tulee tekemään ryhmän mielestä aina väärin, eikä kukaan siitä syystä hyväksy häntä joukkoon. Kiusattu ei voi voittaa!
Amerikkalaisissa elokuvissa pääosan esittäjä on aina komea ja kiinnostava ja hän joutuu kiusatuksi niin että yksi ääliö haukkuu hänet. Mutta, ihan aina, tuo kiusattu saa tuekseen muita ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita tuosta kiusatusta!
Oikeassa elämässä ei tapahdu noin. Kiusattu päätyy kiusatuksi pikkuhiljaa ja kukaan ei kiinnostu kiusatusta. Ehdottomasti suurin osa kiusaamisesta ei ole elokuvien tapaan väkivaltaa. Kiusaaminen on haukkumista, selän takana puhumista tai esimerkiksi yksin jättämistä. Se on syrjäyttämistä. Väkivaltaista kiusaamista on kiusaamistapauksista vain mitättömän pieni murto-osa!
Siitä syystä, vaikka aloituksessakin puhutaan kiusaamisen olevan rikos, sitä rikosta on äärimmäisen vaikea todistaa ja ilman todisteita, ei kiusaajia saada vastuuseen ja esimerkiksi heivattua ulos koulusta, vaan kiusattu joutuu itse häipymään paikalta!
Kiusattu kadottaa kiusaamisen vuoksi minuutensa, eikä sitä löydy meditoimalla tai puhumalla itselleen rohkaisevasti tai lukemalla kirjoja! Minuus rakennetaan vain ja ainoastaan sosiaalisilla kanssakäymisillä erilaisten ihmisten kanssa.
Mutta, kun kiusattu kadottaa minuutensa, muut ihmiset näkevät että tuo ihminen on "outo", "erilainen", "rikkinäinen", "pelottava", jne jne. Tuosta syystä jos kiusaaminen alkaa jo alakoulussa kun pienen ihmisen pitäisi oppia sosiaalisia taitoja, hän ei voi niitä oppia. Ja kaikkein pahinta on se että myöhemmin elämässä muut ihmiset karttavat häntä, jolloin hän ei voi myöskään noita taitoja oppia!
Oletteko huomanneet mikä yhteinen ominaisuus on niillä "entisillä kiusatuilla", jotka ovat pystyneet pelastamaan elämänsä?
He ovat kauniita. He ovat niitä elokuvien ihmisiä. Mutta heitä on vain kourallinen miljoonista kiusatuista!
Kiusattu voi joitakin sosiaalisia taitoja, yleensä kuitenkin pelkkiä tapoja, omaksua kotoaan, mutta jos vanhemmat eivät ole kovin sosiaalisia, joko siitä syystä että he ovat yksinäisiä tai heillä ei ole esimerkiksi rahaa nähdä ja kokea maailmaa, kiusattu ei tule oppimaan sosiaalisia taitoja koskaan!
Sen sijaan jos kiusatusta kasvaa kaunis tai poikkeuksellisen komea, hänet hyväksytään ulkonäön perusteella (ns. sädekehäilmiö) Tuollainen ihminen voi silloin oppia sosiaalisia taitoja, koska kauniin tai komean ihmisen "outoudet" ajatellaan usein olevan "söpöä" tai "kiinnostavaa" ja sitä tuetaan.
Mutta, jos kiusattu on vähänkään normaalin näköinen, lihava, tai ruma, hän jää yksin koska tuollaiset outoudet ovat pelottavia.
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta! - Anonyymi
Ihminen ei unohda pahoja tapahtumia, meidät on rakennettu niin, sinutkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen itsensä kehittämiset tai peilin edessä itselleen rohkaisevat toistelut auta.
Voit verrata sitä siihen että alat tekemään Stand Uppia. Voit olla lavalla maailman hauskin ihminen ja kaikki pitävät lavapersoonastasi. Mutta kun tulet lavalta pois, nokkelat sutkaukset nopeissa sosiaalisissa tilanteissa loistavat kuitenkin poissaolollaan. Elämä ei ole ennalta suunniteltua, eikä keskustelut kulje ennalta sovitun käsikirjoituksen mukaan.
Olin koulussa ihan pidetty kaveri ja minulla oli sekä tuttuja että myös hyviä ystäviä. En kiusannut ketään ja yritin olla kaikille ystävällinen ja huomioonottava.
Sitten menin armeijaan. Jouduin siellä kiusatuksi ja syrjityksi ja syytä siihen en tiedä vielä tänäkään päivänä. Pidin armeijan touhuista muutoin ja olisin voinut vaikka jäädä sinne töihin jos olisi ollut hieman parempi kunto. Mutta kiusaaminen teki siitä 8 kuukaudesta yhtä helvettiä ja se tuhosi myös jatko-opiskelutkin.
Vasta armeijan jälkeen tajusin sen miksi kiusatut eivät tule pärjäämään elämässään. Syynä ei ole heikkous, outo ulkonäkö tai tyhmyys. Syynä on se että kiusattu joutuu sellaiseen tilanteeseen jossa hän ei tiedä miten pitäisi olla. Kiusatusta tulee täysin alieni ja ulkopuolinen ja vaikka kiusattu yrittäisi käyttäytyä ihan miten tahansa, hän tulee tekemään ryhmän mielestä aina väärin, eikä kukaan siitä syystä hyväksy häntä joukkoon. Kiusattu ei voi voittaa!
Amerikkalaisissa elokuvissa pääosan esittäjä on aina komea ja kiinnostava ja hän joutuu kiusatuksi niin että yksi ääliö haukkuu hänet. Mutta, ihan aina, tuo kiusattu saa tuekseen muita ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita tuosta kiusatusta!
Oikeassa elämässä ei tapahdu noin. Kiusattu päätyy kiusatuksi pikkuhiljaa ja kukaan ei kiinnostu kiusatusta. Ehdottomasti suurin osa kiusaamisesta ei ole elokuvien tapaan väkivaltaa. Kiusaaminen on haukkumista, selän takana puhumista tai esimerkiksi yksin jättämistä. Se on syrjäyttämistä. Väkivaltaista kiusaamista on kiusaamistapauksista vain mitättömän pieni murto-osa!
Siitä syystä, vaikka aloituksessakin puhutaan kiusaamisen olevan rikos, sitä rikosta on äärimmäisen vaikea todistaa ja ilman todisteita, ei kiusaajia saada vastuuseen ja esimerkiksi heivattua ulos koulusta, vaan kiusattu joutuu itse häipymään paikalta!
Kiusattu kadottaa kiusaamisen vuoksi minuutensa, eikä sitä löydy meditoimalla tai puhumalla itselleen rohkaisevasti tai lukemalla kirjoja! Minuus rakennetaan vain ja ainoastaan sosiaalisilla kanssakäymisillä erilaisten ihmisten kanssa.
Mutta, kun kiusattu kadottaa minuutensa, muut ihmiset näkevät että tuo ihminen on "outo", "erilainen", "rikkinäinen", "pelottava", jne jne. Tuosta syystä jos kiusaaminen alkaa jo alakoulussa kun pienen ihmisen pitäisi oppia sosiaalisia taitoja, hän ei voi niitä oppia. Ja kaikkein pahinta on se että myöhemmin elämässä muut ihmiset karttavat häntä, jolloin hän ei voi myöskään noita taitoja oppia!
Oletteko huomanneet mikä yhteinen ominaisuus on niillä "entisillä kiusatuilla", jotka ovat pystyneet pelastamaan elämänsä?
He ovat kauniita. He ovat niitä elokuvien ihmisiä. Mutta heitä on vain kourallinen miljoonista kiusatuista!
Kiusattu voi joitakin sosiaalisia taitoja, yleensä kuitenkin pelkkiä tapoja, omaksua kotoaan, mutta jos vanhemmat eivät ole kovin sosiaalisia, joko siitä syystä että he ovat yksinäisiä tai heillä ei ole esimerkiksi rahaa nähdä ja kokea maailmaa, kiusattu ei tule oppimaan sosiaalisia taitoja koskaan!
Sen sijaan jos kiusatusta kasvaa kaunis tai poikkeuksellisen komea, hänet hyväksytään ulkonäön perusteella (ns. sädekehäilmiö) Tuollainen ihminen voi silloin oppia sosiaalisia taitoja, koska kauniin tai komean ihmisen "outoudet" ajatellaan usein olevan "söpöä" tai "kiinnostavaa" ja sitä tuetaan.
Mutta, jos kiusattu on vähänkään normaalin näköinen, lihava, tai ruma, hän jää yksin koska tuollaiset outoudet ovat pelottavia.
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta!Jope Ruonansuutahan on myös kiusattu koulussa mutta kyllä hän kuitenkin pärjäsi elämässään. Sanot että kiusaamisesta selvinneet ovat kauniita. Ei nyt pitäisi tietenkään varsinkaan vainajista puhua näin, mutta ei hän mikään tavattoman komea ollut. Ylipainostahan hän kärsi ja myös alkoholiongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jope Ruonansuutahan on myös kiusattu koulussa mutta kyllä hän kuitenkin pärjäsi elämässään. Sanot että kiusaamisesta selvinneet ovat kauniita. Ei nyt pitäisi tietenkään varsinkaan vainajista puhua näin, mutta ei hän mikään tavattoman komea ollut. Ylipainostahan hän kärsi ja myös alkoholiongelmista.
Yksittäistapaus ei kumoa ilmiön olemassaoloa.
Montako Jope Ruonansuuta on Suomessa ollut? Yksi.
Entä montako kiusattua "valmistuu" Suomessa peruskoulusta joka vuosi? Tuhansia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta!"Oikeassa elämässä ei tapahdu noin. Kiusattu päätyy kiusatuksi pikkuhiljaa ja kukaan ei kiinnostu kiusatusta. Ehdottomasti suurin osa kiusaamisesta ei ole elokuvien tapaan väkivaltaa. Kiusaaminen on haukkumista, selän takana puhumista tai esimerkiksi yksin jättämistä. Se on syrjäyttämistä. Väkivaltaista kiusaamista on kiusaamistapauksista vain mitättömän pieni murto-osa!
He ovat kauniita. He ovat niitä elokuvien ihmisiä. Mutta heitä on vain kourallinen miljoonista kiusatuista!"
Tuo on totta, kauniit kiusatut otetaan kaveriksi vielä ja voi löytää ihmisiä, mutta tämmöisen ruman on mahdotonta selviytyä rikkinäisen hajotetun sisimmän kanssa kun päässä pyörii työpaikalla sanotut jutut, häpäisyt, ulkopuolelle jättäminen, tietääkö kukaan kuinka itsensä tuntee tyhmäksi kun työvaatteet on alkuun piilotettu ja muut ei sano huomenta ja naurua pidätellen on no käy etsii yläkerrasta kun kysyn tietääkö kukaan missä työvaatteeni on ja kun olen pieni niin työvaatteeni varastetaan ja pitää käyttää numeroa tai kahta liian suuria jolloin joka päivä on pelle olo kun muille se on naurun pidätyksen paikka ja yhteinen hauska juttu kun pelle kävelee isoissa vaatteissa ja samalla omaiset katsoo pitkään kuka tuo on ja huomaa muiden ei kunnioituksen ja alkaa itsekin katsomaan omainen minua kuin halpaa makkaraa. Taululle kun kirjoitetaan työntekijät niin kaikki on kirjoitettu paitsi minut ja minun tilalle työkaveri kirjoittaa lapatossu ja kaikki nauraa. Mukavaa työpäivää! Työpaikalla kiusaaminen ei ikinä lopu koska kukaan ryhmässä ei myönnä Joo me kiusataan tuota ja sanominen ei auta vaan sekin kääntyy vastaan sillä kaikki vastaan yksi on mahdoton tilanne. Sinällään tuo toiminta on törkeä rikos sillä uhri menettää pahimmassa tapauksessa työkyvyn ja käy kuten itselleni eli pelkkä ajatus työpaikalla menosta aiheutti vakavat fyysiset oireet psyykkisistä puhumatta. En enää pystynyt olemaan normaali työpaikalla vaan pelkäsin, kävelin pitkin seiniä ja pyytelin anteeksi jos puhuin tai kun tulin töihin, en tajunnut kuinka säälittävään jamaan menin siinä kiusatuksi tullessa. Lisäksi valehdeltiin esim jaetut työt, tein omani ja huomasin ettei työkaveri tehnyt omiaan ja yritin epätoivoisesti tehdä hänenkin työt ja kun iltavuoro tuli ja keittiö oli vielä sotkussa niin toinen työkaveri joka jätti kokonaan työnsä tekemättä aloitti jooo o tänään on hommat kesken kun TÄSSÄ ON OLLUT KIIREITÄ SYYSTÄKIN ETTÄ ja päällä nyökkäämällä osoitti minuun, antoi ymmärtää että minun takia hän oli joutunut tyyliin tekemään kahden edestä ja enemmän vaikka itse oli huidellut koko päivän jossain, juorunnut fyskarin kanssa tunnin käytävällä ja kadonnut pitkäksi aikaa koko osastolta. Tätä harjoitti paljon ja sai monet katsomaan kuin voi vittu olenko tuon kanssa samassa vuorossa eli minun ja vaikka todistin tälle että teen hommat joka kerta ja enemmän niin silti se ei riittänyt hyväksyntään koska tuo toinen työkaveri oli saanut aikaiseksi minun joukkovihan, esim minua ei tervehditty, vastattu, jaettu tietoa, puhuttu tai kun tulin paikalle niin puhe lopetettiin. Helvettiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikeassa elämässä ei tapahdu noin. Kiusattu päätyy kiusatuksi pikkuhiljaa ja kukaan ei kiinnostu kiusatusta. Ehdottomasti suurin osa kiusaamisesta ei ole elokuvien tapaan väkivaltaa. Kiusaaminen on haukkumista, selän takana puhumista tai esimerkiksi yksin jättämistä. Se on syrjäyttämistä. Väkivaltaista kiusaamista on kiusaamistapauksista vain mitättömän pieni murto-osa!
He ovat kauniita. He ovat niitä elokuvien ihmisiä. Mutta heitä on vain kourallinen miljoonista kiusatuista!"
Tuo on totta, kauniit kiusatut otetaan kaveriksi vielä ja voi löytää ihmisiä, mutta tämmöisen ruman on mahdotonta selviytyä rikkinäisen hajotetun sisimmän kanssa kun päässä pyörii työpaikalla sanotut jutut, häpäisyt, ulkopuolelle jättäminen, tietääkö kukaan kuinka itsensä tuntee tyhmäksi kun työvaatteet on alkuun piilotettu ja muut ei sano huomenta ja naurua pidätellen on no käy etsii yläkerrasta kun kysyn tietääkö kukaan missä työvaatteeni on ja kun olen pieni niin työvaatteeni varastetaan ja pitää käyttää numeroa tai kahta liian suuria jolloin joka päivä on pelle olo kun muille se on naurun pidätyksen paikka ja yhteinen hauska juttu kun pelle kävelee isoissa vaatteissa ja samalla omaiset katsoo pitkään kuka tuo on ja huomaa muiden ei kunnioituksen ja alkaa itsekin katsomaan omainen minua kuin halpaa makkaraa. Taululle kun kirjoitetaan työntekijät niin kaikki on kirjoitettu paitsi minut ja minun tilalle työkaveri kirjoittaa lapatossu ja kaikki nauraa. Mukavaa työpäivää! Työpaikalla kiusaaminen ei ikinä lopu koska kukaan ryhmässä ei myönnä Joo me kiusataan tuota ja sanominen ei auta vaan sekin kääntyy vastaan sillä kaikki vastaan yksi on mahdoton tilanne. Sinällään tuo toiminta on törkeä rikos sillä uhri menettää pahimmassa tapauksessa työkyvyn ja käy kuten itselleni eli pelkkä ajatus työpaikalla menosta aiheutti vakavat fyysiset oireet psyykkisistä puhumatta. En enää pystynyt olemaan normaali työpaikalla vaan pelkäsin, kävelin pitkin seiniä ja pyytelin anteeksi jos puhuin tai kun tulin töihin, en tajunnut kuinka säälittävään jamaan menin siinä kiusatuksi tullessa. Lisäksi valehdeltiin esim jaetut työt, tein omani ja huomasin ettei työkaveri tehnyt omiaan ja yritin epätoivoisesti tehdä hänenkin työt ja kun iltavuoro tuli ja keittiö oli vielä sotkussa niin toinen työkaveri joka jätti kokonaan työnsä tekemättä aloitti jooo o tänään on hommat kesken kun TÄSSÄ ON OLLUT KIIREITÄ SYYSTÄKIN ETTÄ ja päällä nyökkäämällä osoitti minuun, antoi ymmärtää että minun takia hän oli joutunut tyyliin tekemään kahden edestä ja enemmän vaikka itse oli huidellut koko päivän jossain, juorunnut fyskarin kanssa tunnin käytävällä ja kadonnut pitkäksi aikaa koko osastolta. Tätä harjoitti paljon ja sai monet katsomaan kuin voi vittu olenko tuon kanssa samassa vuorossa eli minun ja vaikka todistin tälle että teen hommat joka kerta ja enemmän niin silti se ei riittänyt hyväksyntään koska tuo toinen työkaveri oli saanut aikaiseksi minun joukkovihan, esim minua ei tervehditty, vastattu, jaettu tietoa, puhuttu tai kun tulin paikalle niin puhe lopetettiin. Helvettiä.Jos olet vielä samassa paikassa töissä, niin ota seuraavan kuuden kuukauden ajan todisteet kiusaamisesta. Esimerkiksi kuvaa kännykällä kuva työvuorolistoista. Valehtele jos joku kysyy, että otat kuvan vain muistin tueksi. Puolen vuoden päästä laitat puhelimesi tallentamaan ja käyt kertomassa pomollesi mitä töissä tapahtuu. Jos asialle ei tehdä mitään, ja kiusaaminen ei lopu, niin sitten kahden viikon päästä kärräät kuvatodisteet suoraan poliisille ja teet rikosilmoituksen kiusaajista ja työnjohdosta. Jos työvuorolistalla lukee jatkuvasti että Lapatossu ja sillä tarkoitetaan sinua, niin se on täysin selkeä todiste jatkuvasta kiusaamisesta. Tuon tyyppistä kiusaamista ei voida vaieta hiljaiseksi. Mutta muista että et uhkaile tai paljasta että keräät todisteita. Et saa paljastaa sitä varsinkaan työnjohdolle tai työterveydelle tms!
Vaikka Suomessa salakuuntelua ei välttämättä hyväksytä oikeudessa todisteeksi ja työnjohdon juristit tulevat aivan varmasti ehdottamaan että kyseisenlaiset todisteet merkittäisiin sellaisiksi jota ei saa ottaa huomioon, jos sinulla on selvästi sellaisia äänitodisteita jotka osoittavat että muut eivät vastaa kysymyksiisi tai he eivät jaa sinulle työsi kannalta kriittistä tietoa tms. silloin sitä ei tulla epäämään. Sinä voit mennä esimerkiksi vessaan ja selittää siellä tapahtuneen jälkeen tapahtuneen kuvaus puhelimeen (esimerkiksi, "pyysin tietoja, minulle ei vastattu"), jotta äänitodiste voidaan osoittaa päteväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikeassa elämässä ei tapahdu noin. Kiusattu päätyy kiusatuksi pikkuhiljaa ja kukaan ei kiinnostu kiusatusta. Ehdottomasti suurin osa kiusaamisesta ei ole elokuvien tapaan väkivaltaa. Kiusaaminen on haukkumista, selän takana puhumista tai esimerkiksi yksin jättämistä. Se on syrjäyttämistä. Väkivaltaista kiusaamista on kiusaamistapauksista vain mitättömän pieni murto-osa!
Tuo on totta, kauniit kiusatut otetaan kaveriksi vielä ja voi löytää ihmisiä, mutta tämmöisen ruman on mahdotonta selviytyä rikkinäisen hajotetun sisimmän kanssa kun päässä pyörii työpaikalla sanotut jutut, häpäisyt, ulkopuolelle jättäminen, tietääkö kukaan kuinka itsensä tuntee tyhmäksi kun työvaatteet on alkuun piilotettu ja muut ei sano huomenta ja naurua pidätellen on no käy etsii yläkerrasta kun kysyn tietääkö kukaan missä työvaatteeni on ja kun olen pieni niin työvaatteeni varastetaan ja pitää käyttää numeroa tai kahta liian suuria jolloin joka päivä on pelle olo kun muille se on naurun pidätyksen paikka ja yhteinen hauska juttu kun pelle kävelee isoissa vaatteissa ja samalla omaiset katsoo pitkään kuka tuo on ja huomaa muiden ei kunnioituksen ja alkaa itsekin katsomaan omainen minua kuin halpaa makkaraa. Taululle kun kirjoitetaan työntekijät niin kaikki on kirjoitettu paitsi minut ja minun tilalle työkaveri kirjoittaa lapatossu ja kaikki nauraa. Mukavaa työpäivää! Työpaikalla kiusaaminen ei ikinä lopu koska kukaan ryhmässä ei myönnä Joo me kiusataan tuota ja sanominen ei auta vaan sekin kääntyy vastaan sillä kaikki vastaan yksi on mahdoton tilanne. Sinällään tuo toiminta on törkeä rikos sillä uhri menettää pahimmassa tapauksessa työkyvyn ja käy kuten itselleni eli pelkkä ajatus työpaikalla menosta aiheutti vakavat fyysiset oireet psyykkisistä puhumatta. En enää pystynyt olemaan normaali työpaikalla vaan pelkäsin, kävelin pitkin seiniä ja pyytelin anteeksi jos puhuin tai kun tulin töihin, en tajunnut kuinka säälittävään jamaan menin siinä kiusatuksi tullessa. Lisäksi valehdeltiin esim jaetut työt, tein omani ja huomasin ettei työkaveri tehnyt omiaan ja yritin epätoivoisesti tehdä hänenkin työt ja kun iltavuoro tuli ja keittiö oli vielä sotkussa niin toinen työkaveri joka jätti kokonaan työnsä tekemättä aloitti jooo o tänään on hommat kesken kun TÄSSÄ ON OLLUT KIIREITÄ SYYSTÄKIN ETTÄ ja päällä nyökkäämällä osoitti minuun, antoi ymmärtää että minun takia hän oli joutunut tyyliin tekemään kahden edestä ja enemmän vaikka itse oli huidellut koko päivän jossain, juorunnut fyskarin kanssa tunnin käytävällä ja kadonnut pitkäksi aikaa koko osastolta. Tätä harjoitti paljon ja sai monet katsomaan kuin voi vittu olenko tuon kanssa samassa vuorossa eli minun ja vaikka todistin tälle että teen hommat joka kerta ja enemmän niin silti se ei riittänyt hyväksyntään koska tuo toinen työkaveri oli saanut aikaiseksi minun joukkovihan, esim minua ei tervehditty, vastattu, jaettu tietoa, puhuttu tai kun tulin paikalle niin puhe lopetettiin. Helvettiä.Suomalainen työelämä
Sairastuttaa. Siitä
Me kaikki maksamme! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta!Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jope Ruonansuutahan on myös kiusattu koulussa mutta kyllä hän kuitenkin pärjäsi elämässään. Sanot että kiusaamisesta selvinneet ovat kauniita. Ei nyt pitäisi tietenkään varsinkaan vainajista puhua näin, mutta ei hän mikään tavattoman komea ollut. Ylipainostahan hän kärsi ja myös alkoholiongelmista.
Jere Karalahtihan oli kiusaaja menestyvä sellainen ja saavutti toki uralla paljon hyvää mutta myös huonoa!
Esim. Hyypiä, Litmanen Salin Markkanen ja Räikkönen ei ole kiusannut ja on ollut kiusaamista vastaan!
Ja jätkät on tienannut aivan hemmetisti!
Toki Salin ei yllä ihan samoihin palkkoihin ku nuo mutta siinä on kyllä 🇫🇮 yksi parhaita esimerkki urheilijoita, joka hyväksyy kaikki sellaisenaan kuin ovat on symppis jätkä ja isolla J:llä joukkuepelaaja! ♥️
I love Sasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta!MItä selität, miksi luulet että selityksilläsi on isompi merkitys kuin kuuluisilla kirjoilla? Vähän nöyryyttä
https://www.youtube.com/watch?v=i7AKsLpxZTU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen työelämä
Sairastuttaa. Siitä
Me kaikki maksamme!En ole sairastunut töissä en kotona. En ole kiusannut enkä kiusattu. Kotona oppinut hyvät tavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kiusattu voi oppia käytöstapoja, kuten kättelyä tai sanomaan päivää, koska niitä on helppo oppia, mutta ne tärkeät, sanattomat säännöt, jäävät oppimatta!posit scicencen, aivojumppa sosiaalisuuteen,
:)
N - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, kauniit kiusatut otetaan kaveriksi vielä ja voi löytää ihmisiä, mutta tämmöisen ruman on mahdotonta selviytyä rikkinäisen hajotetun sisimmän kanssa kun päässä pyörii työpaikalla sanotut jutut, häpäisyt, ulkopuolelle jättäminen, tietääkö kukaan kuinka itsensä tuntee tyhmäksi kun työvaatteet on alkuun piilotettu ja muut ei sano huomenta ja naurua pidätellen on no käy etsii yläkerrasta kun kysyn tietääkö kukaan missä työvaatteeni on ja kun olen pieni niin työvaatteeni varastetaan ja pitää käyttää numeroa tai kahta liian suuria jolloin joka päivä on pelle olo kun muille se on naurun pidätyksen paikka ja yhteinen hauska juttu kun pelle kävelee isoissa vaatteissa ja samalla omaiset katsoo pitkään kuka tuo on ja huomaa muiden ei kunnioituksen ja alkaa itsekin katsomaan omainen minua kuin halpaa makkaraa. Taululle kun kirjoitetaan työntekijät niin kaikki on kirjoitettu paitsi minut ja minun tilalle työkaveri kirjoittaa lapatossu ja kaikki nauraa. Mukavaa työpäivää! Työpaikalla kiusaaminen ei ikinä lopu koska kukaan ryhmässä ei myönnä Joo me kiusataan tuota ja sanominen ei auta vaan sekin kääntyy vastaan sillä kaikki vastaan yksi on mahdoton tilanne. Sinällään tuo toiminta on törkeä rikos sillä uhri menettää pahimmassa tapauksessa työkyvyn ja käy kuten itselleni eli pelkkä ajatus työpaikalla menosta aiheutti vakavat fyysiset oireet psyykkisistä puhumatta. En enää pystynyt olemaan normaali työpaikalla vaan pelkäsin, kävelin pitkin seiniä ja pyytelin anteeksi jos puhuin tai kun tulin töihin, en tajunnut kuinka säälittävään jamaan menin siinä kiusatuksi tullessa. Lisäksi valehdeltiin esim jaetut työt, tein omani ja huomasin ettei työkaveri tehnyt omiaan ja yritin epätoivoisesti tehdä hänenkin työt ja kun iltavuoro tuli ja keittiö oli vielä sotkussa niin toinen työkaveri joka jätti kokonaan työnsä tekemättä aloitti jooo o tänään on hommat kesken kun TÄSSÄ ON OLLUT KIIREITÄ SYYSTÄKIN ETTÄ ja päällä nyökkäämällä osoitti minuun, antoi ymmärtää että minun takia hän oli joutunut tyyliin tekemään kahden edestä ja enemmän vaikka itse oli huidellut koko päivän jossain, juorunnut fyskarin kanssa tunnin käytävällä ja kadonnut pitkäksi aikaa koko osastolta. Tätä harjoitti paljon ja sai monet katsomaan kuin voi vittu olenko tuon kanssa samassa vuorossa eli minun ja vaikka todistin tälle että teen hommat joka kerta ja enemmän niin silti se ei riittänyt hyväksyntään koska tuo toinen työkaveri oli saanut aikaiseksi minun joukkovihan, esim minua ei tervehditty, vastattu, jaettu tietoa, puhuttu tai kun tulin paikalle niin puhe lopetettiin. Helvettiä.Ammatti kiusaajan puhetta tietää kyllä nää jutut, yllyttää kiusatulle tuntemattomat ihmiset tekeen tollasta! Toi ihminen pitää poistaa tästä maasta, onhan se kauheeta, ku noinki kauan jatkunut! Pitää ottaa viidakon laki voimaan ja kohtuu pian!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen työelämä
Sairastuttaa. Siitä
Me kaikki maksamme!hyvä syy olla menemättä töihin ja dokata kotona
- Anonyymi
Hyvä että kiusaaja sanoo sen olleen puhdasta hupia. Psykologit ja muut alan ammattilaiset yrittää aina puolustaa kiusaajaa monen sorttisilla selityksillä itsetunnon heikkoudesta ja muista omista ongelmista. Kiusaaminen ei ole välttämätöntä vaikka niin yritetään väittää.
Kiusattuna olo on paljon tuskallisempaa kuin mitä muut osaavat edes kuvitella.- Anonyymi
"Kiusattuna olo on paljon tuskallisempaa kuin mitä muut osaavat edes kuvitella."
Joo siis usein kiusaaja voi olla hyvinkin menestynyt tai siis kaikki miten sosiaalisesti ja yhteiskunnallisesti on suotavaa eli tietty paketti jolloin olet onnistunut ihminen, kiusaaja harvoin on joku luuseri moni ongelmainen, mutta kiusatusta tulee yhteiskunnassa syrjitty, eristetty ja ei sovi pakettiin. Kiusattu on ongelma ja hän saa joka puolella tätä viestiä, jopa ammattilaisten keskuudessa kiusatulle tulee olo, että on liian herkkä tai pitäisi kyetä nyt työhön ja muuhun vaikka sisäisesti on tuhantena silppuna ja hukassa, ei tiedä miten päin pitäisi olla ja vaikka kokeilisi kaikkia tapoja niin silti aina tulee paskaa niskaan.
Joskus joudut myös lapsena etsimään tavan saada tai ylläpitää kaverisuhteita, jos olet haukuuttaja jolle voidaan nauraa, joka tekee tyhmiä juttuja ja ylläpitää tunnelmaa. Palvelee toista esim laittaa kaverin tukan ja meikkaa, tarjoaa aina ruuan tai ostaa jotain muuta. Lapsena oppii keinoja kuinka selviytyä, mutta kun aikuisuuteen tullaan niin huomaat että aina olet toisen tukena ja kiiruhdat luo kun kriisi, mutta kun sinulle käy jotain jäät yksin.
Kiusatun elämää ja sitä tuskaa ei oikeastaan ymmärrä kuin joku joka kohdannut saman.
Jos syrjintää ja kiusaamista on tapahtunut muuallakin kuin työpaikalla ja koulussa niin ihmiseltä menee totaalisesti luottamus kaikkeen ja kaikkiin ihmisiin. Hän on oppinut että paskaa sataa niskaan paikassa kuin paikassa. Usein törkeä epäoikeudenmukaisuus elämässä on jatkuvasti läsnä kiusatun elämässä, koska ihmettelee kuinka toinen vastaavassa tilanteessa saanut yhteiskunnassa asiat kuten normaalisti kuuluu, mutta syrjäytetty on tuhottu totaalisesti tarkoitetaan elämän kannalta välttämätöntä esim toimeentuloa.
Lisäksi usein luodaan syyllisyys ettei hänellä ole oikeus mihinkään, lähtien päättää mitä ostaa, kuinka pukeutuu, miltä näyttää etc...kaikkeen luodaan syyllisyys ettei saisi kun istua kotona yksin tai maata, muuhun ei ole oikeutta jos teet niin siitä rangaistaan tai kostetaan niin että tiedät mitä tapahtuu jos teet ihan mitä vaan!
Maine on myös tuhottu ja luotu tietty käsitys joka on ja pysyy. Kiusaajat käyttää kaikkia keinoja vahvistaakseen tätä käsitystä ja vaikka kiusattu kuinka sanoo ettei asia ole niin , niin sillä ei ole merkitystä sillä tuhottu maine on ja pysyy!
Kiusaajat pitää huolen ettei kiusattu löydä ikinä paikkaa jossa saa olla rauhassa ja elämän kuntoon vaan toiminta jatkuu ja siirretään paikkaan johon muutat. - Anonyymi
Aina, sitä on osattu puolustaa kiusaajat, varsinkin Suomessa, "suvaitsevaisuuden" Painajaisesta, N
- Anonyymi
Minun koulussa on kiusaajia 😱😭
- Anonyymi
Tsemppiä! ♥️
Melkein joka 🇫🇮 koulussa löytyy vähintään 4 kiusaajaa ainkin ennen mut kiusaamista yritetään ehkäistä vielä enemmän ja toivottavasti kiusaaminen loppuu! Voit käydä puhumassa ammattiauttajille tai ystävälle johon luotat! 😘
- Anonyymi
Kiusaaja ei ole henkisesti terve ihminen. Normaali henkisesti tasapainossa oleva ei kiusaa muita.
- Anonyymi
No ei se olekaan normaalia kiusata toisia mutta harvoin ne edes ymmärtää vaan luonne on ylimielinen toisia alaspäin katsova ja vähättelevä. Valitettavasti nykyään tämmöistä luonnetta pidetään yhteiskunnassa tavoiteltavana ja vahvuutena.
Kuitenkaan se ei ole sitä ja siksi tässä yhteiskunnassa on paljon ongelmia ja asiat ei toimi. Tuolla luonteella ei pitäisi olla missään töissä jossa mahdollisuus vaikuttaa toisen elämään tai olla ns asiakaspalvelu työssä eli ongelma on vakava. Nämä ihmiset sitten pääsee työn puolesta kiusaamaan jos naama tai ihminen vituttaa.
Eikä tätä tunnuta ymmärtävän yhteiskunnassa siis juuri syitä moniin ongelmiin tai toimimattomiin palveluihin.
- Anonyymi
Paskapuhetta! Ette te Suomalaiset mitään "kiusaamista" ole ikinä nähneetkään! Pikkuista jäynää ja muuta hauskanpitoa. Ette te pellet oikeasta kivusta ja kärsimyksestä tiedä yhtään mitään!
https://tuomaskuusela.files.wordpress.com/2023/05/image-29.png - Anonyymi
Koulu- tai työpaikka-
Kiusaajat äänestävät
Useimmiten Kokoomusta.- Anonyymi
Eiei. Vaan persuja.
- Anonyymi
Epävakaita armeijassa, koulussa, työelämässä ja kotona epävakaat kasvattajat.
Eronneita, karanneita, jotka eivät huolehdi lapsistaan vaan keräävät ruokkomaksuja.
Kiusaajille vain yksikertaisesti kunnon sakin hivutus eli kunnolla turpaan. Kyllä sillä kiusaaminen saadaan kuriin.
Niin monta kertaa, että usko ja opetus menee perille. Ei se sen kummempaa ole.
Nythän näkyy tämä sinimustan aatteet jo maailmalla ja suomessa, hakataan, jengiydytään ja joka päivä tapetaan ihmisiä meillä ja maailmalla.
Tässä hyvä esimerkki persujen rantautumisesta suomeen ja olemme ruotsin tiellä heidän vuokseen ja homma laajenee. Kuka näitä äänestää rasisteja ja tuomion saaneita persuja.- Anonyymi
Facts!
- Anonyymi
Huonosti koulutetut, huonosti kasvatetut, rasistit yms. ovat yleensä persujen vaalipiirissä toki tohonkin joukkoon mahtuu paljon hyviikin ihmisii mut paljon pahoi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonosti koulutetut, huonosti kasvatetut, rasistit yms. ovat yleensä persujen vaalipiirissä toki tohonkin joukkoon mahtuu paljon hyviikin ihmisii mut paljon pahoi!
Kyllä niitä kiusaajia tulee myös varakkaista perheistä.
Nuoruus ja lapsuus ilman somea ei enää ole mahdollista. Onni oli kasvaa ilman sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa pahoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä kiusaajia tulee myös varakkaista perheistä.
Nuoruus ja lapsuus ilman somea ei enää ole mahdollista. Onni oli kasvaa ilman sitä.Kaikenlaisista perheistä missä kaikki muu on tärkeämpää kuin lapset.
- Anonyymi
Jaaha, vai niin, no tällä lailla nyt sitten. Mitähän seuraavaksi ?
- Anonyymi
Kiusaaja on henkisesti sairas, joka nauttii, kun näkee uhrin kärsivän!
- Anonyymi
Ari on juntti.
- Anonyymi
Tämän keskustelu ei oikein tuota tulosta, kun kommentit koskien kuinka kiusaajista pääsee eroon ovat sääntöjenvastaisia ☹️☹️☹️
- Anonyymi
Ikävä kyllä joudumme elämään idiootit keskuudessamme. Väitän tosin, että jokaikinen meistä voi kiusata "sopivissa olosuhteissa".
- Anonyymi
Koulukiusaaminen oli mukavaa puuhaa ja piristi tylsää päivää. Itse olin isokokoinen ja nautin kun ne pikkupaskiaiset kirkuivat kuin ämmät. Väitän että tein niistä neideistä vahvempia ihmisä joten niiden pitäisi olla kiitollisia mulle ja maksaa kunnon korvaukset.
- Anonyymi
Toivottavsati karma kostaa sulle, kaikki toivomme sulle helvetillistä elämää...
- Anonyymi
Toivotaan että joku maksaa. Tosin toisella tavalla kuin luulet.
- Anonyymi
Se oli sitten siinä
Putin jatkaa alkamallaan tiellä. Ei olisi kannattanut.
Se tarkoittaa, että loppu lähenee. Mutta kuinka monen täytyy sitä ennen luopua elämästään? Venäjä on valinnut tuhon tien. Onko mielestäsi syytä rukoilla?
Jos, niin kenen puolesta? Olisin odottanut parempaa. Mutta nyt on aika poistua.
Lopullisesti.
Uskotko sinä hyvään?
Navalnyjn kohtelu kertoo Venäjän nykyhallinnosta kaiken oleellisen.- Anonyymi
Ei olla Onneksi siellä. Mutta jos persut pääsisi valtaan pian oltaisiin.
- Anonyymi
Putin on Kristuksen soturi Jewlenskya ja LBGT-paskaa vastaan
- Anonyymi
Kiusaaminen on huijaamista. Samoin tavoin kuin kiusaaja voi huijata missä pelissä tahansa kun tuomarit katsovat sormien läpi menoa, niin kiusaaja voi voittaa usein.
Kiusaaminen on epärehellistä ja sen tarkoitus on nostattaa itseään sosiaalisesti toisen kustannuksella.
Sen sijaan, että kilpailtaisiin omien kykyjen mukaan, niin kiusaaja mitätöi toisen kyvyt sosiaalisesti inkompetentiksi, totaaliseksi luuseriksi jolla ei ole mitään kykyjä. Suomessa on kymmeniä tuhansia kiusattuja jotka ovat syrjäytettyjä yhteiskunnasta. Diabolosin kiusaajamieli mieltää nämä syrjäytyneet sellaisiksi, jotka eivät kykene edes lukemaan edes kirjaa. Ja vaikka dyslektiaa sairastava ei siihen ei kykenisi, niin häneltä voi löytyä muita hyödyllisiä kykyjä.
Tällaista pahuutta esiintyy meidän yhteiskunnassa vain sen takia, koska ihmiset saavat siitä paremmuuden tunnetta katsoessaan syrjäytyneitä ylhäältä alaspäin.
Sivistysyhteiskunnan mittari on se kuinka se kohtelee huono-osaisempia yksilöitään. - Anonyymi
Jokaisella pitäisi olla turvallinen hyvä lapsuus, oikeudenmukaisten aikuisten läsnäolo, siitä kasvaa perusturvallisuuden tunne.
Ikävä kyllä, aikuisuus ei ole kiusaamisvapaata aikaa sekään. Työpaikat, taloyhtiöt ym ovat paikkoja joissa kateus kukoistaa ja joukossa tyhmyys usein tiivistyy.- Anonyymi
Ts. kusipäitä on koko elämän ajan ympärillä, olit sitten missäpäin vain.
Parempi vain eristäytyä ja pitää tietty piiri siinä ympärillä ja kaikki muut sulkea pois elämästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ts. kusipäitä on koko elämän ajan ympärillä, olit sitten missäpäin vain.
Parempi vain eristäytyä ja pitää tietty piiri siinä ympärillä ja kaikki muut sulkea pois elämästä.Nuo pitää tappaa sahata pää muussiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo pitää tappaa sahata pää muussiksi
Jaaha. Sairas mielikuvitus antaa tuollaisia signaaleja.täysjärkisellä ei tule mieleenkään.
- Anonyymi
Parasta kiusaamista oli kynällä tökkiminen, kantapäille astuminen, rintaliivien avaaminen, lumipesut, perseeseen potkiminen.rystyshieronta päänahkaan, nenästä puristaminen,kamppaaminen, toinen menee taakse ja toinen tuuppaa kumoon, räkäpaperipallot henkariputkella, päätä vessanpyttyy, syyttäminen jostain olemattomasta ja turpaan,jne hah hah haaaa
- Anonyymi
Älä nyt enää satuilee. Ota nalle viereen ja mene nukkumaan ,joukossa pikkumunaseni.
- Anonyymi
Sama suomeksi ?
- Anonyymi
Monet kiusaajat on bigmacceja ja heidän tyttöystävät suhde neitejä
- Anonyymi
Jos tyttö kiusaa sua ja se ei kiinnostu susta kosta sille!
- Anonyymi
Itse olin jonniinsortin kiusattujen suojelija, mutta olin sen takia se joka aina oli istumassa arestissa. Kiusatut eivät ikinä oikein kertoneet kellekään että kiusaamista oli tapahtunut, sen sijaan kun minä menin väliin, niin kiusaajat oli aina heti itkemässä tapahtuneesta opettajalle ja minä olin sitten se joka oli aina arestissa. Nämä kiusaajat ovat todellinen riesa, jos vähän taputtelee niin menevät heti sitten itkemään jollekin, vaikka itse varta vasten tulevat kiusaamaan jopa itselleen täysin tuntemattomia ihmisiä.
- Anonyymi
Mutta kovasti uhoavat. Jos sanoo huu juoksevat karkuun.
- Anonyymi
Paras kosto kiusaajalle on antaa sille 100€ ja sanoa että osta ittellesi lippu ruotsiin.
- Anonyymi
Tuo ei oo ees kosto! 😂
Heitä se Ultras fanien sekaan niin varmaa lirahataa housuun ku sanoo että se kiusaaja on teitä kaikkia vastaan! 🤣
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20029451
Poliisilla on toiminta muotoja - jos se haluaa niitä käyttää!
Kiusaamiseen liittyy aina KUNNIAN LOUKKAUS!
Kiusaamisessa lähes aina on LAITON UHKAUS!
Jne ja paljon muuta!
Polisii voi myös ottaa POLIISIVANKILAAN kiusaavan nuoren - poliisi kyllä löytää syyt tehdä noin!
Poliisi voi opastaa koulua EROTTMAAN kiusaaja ja levittämään kaikkialle tietoa, että kyseessä on kiusaaja! - Anonyymi
Kyllä se on kiusattu joka koulua vaihtaa. Poliisi voimaton alaikäisen kohdalla joten älä sönkkää sössöpoika !
- Anonyymi
Kiusaaja pitäs aina heittää koulusta pihalle ja viiä kiusaajien kouluun missä kunnon valvonta
- Anonyymi
Muistuu mieleen myös yksi kaveri, joka harrasti kiusaamista ja tietenkin minun vuoroni tuli ennen pitkää, näin jälkikäteen ajatellen eihän ne idiootit kuitenkaan mitään ihmeitä keksi. Mutta kuitenkin sitten jäkismatsissa torppasin karverin niin, että sai aivotärähdyksen. Turha kai sanoakkaan, että koko urheilutunnin istuin sitten jäähyboksissa 😕. Vielä kummiskin yritti kiusata, sitten pari vuosikymmentä sen jälkeen tuli samaan linja-autoon ja sen huonoksi onneksi kuljettaja lähti hakemaan tavaroita bussin "ruumaan", ja jäimme kahden autoon. Ravistelin siinä kaveria vähän ja kyselin mitäs sitä tuli tehtyä, ja otin sen kukkarosta rahat ja kysyin "että nyt ollaan sujut?", vastasi siihen että sujut ollaan. Ei enää näkynyt bussissa sen jälkeen, mitenkähän lienee päässyt töihin tai kotiin, ei näyttänyt kovin varakkaalta 👍👍👍
- Anonyymi
Oikein sille köyhälle lurjukselle 😂
- Anonyymi
https://fi.newsner.com/viihde/david-beckhamin-11-vuotiasta-tytarta-haukuttiin-lihavaksi-vanhemmat-tekivat-ainoan-oikean-ratkaisun/
Beckhamien tytär sai osansa netin kiusaamisesta!- Anonyymi
Trollaaminen ei ole kiusaamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trollaaminen ei ole kiusaamista.
Tavallaan on
- Anonyymi
Muuta tartte kuin nokkaansa ja kunnolla, ei tule saamaan tekojaan koskaan anteeksi, en minä ainakaan antaisi
- Anonyymi
Eiköhän tämä Ari Santaharju ole vieläkin kusjpää, pelokas ihminen etsii turvaa isoilta motoristimiehiltä, eivät tälläiset ihmiset oikeasti muutu.
- Anonyymi
Joo, Ari lienee ohjelmassa ihan palkkion takia, tatuoi rahoillaan uuden slaikan alaselkäänsä saadakseen suosiota mopedijamppojen keskuudessa 👍
- Anonyymi
Ne kaikista surkeimmat huonosta kärsivät pösilöt kokevat ojentavan kritiikin kiusaamiseksi.
- Anonyymi
Kyllä nämä kiusaajat ovat harmillisia, itse en kiusaa koska en koe verbaalisen älyn kehittämistä toisten haukkumiseksi olevan asia johon käytän energiani, mutta tappeleminen on ok. Kun nämä kiusaajat kiusaavat ja ennenpitkää tulee aika kun pitää tapella, niin eivät tee mitään! Kun menen kovistelemaan niitä niin ovat hiljaa, silmät kiinni ja suu viiruna, tuntuu kuin luut olisivat kadonneet vartalosta. Miksi tälläiset ihmiset ylipäätänsä kiusaavat, kun tulee aika kova kovaa vasten eivät tee mitään puolustaakseen itseään!
- Anonyymi
"Joskus kiusaaja haluaa myös hyvittää tekojaan. " Ainoastaan sen takia, että ei tarvitse istua aina selkä seinää vasten.
- Anonyymi
Arin pitäisi tehdä ulosottosuojelusilmoitus.
- Anonyymi
"Kiusaaminen" on oikeasti rikos. Lain mukaan lapsia ei saa rangaista ja lapset vain "kiusaavat". Sitä ei aina päällepäin huomaa jos on 100 kiloinen lapsi.
- Anonyymi
Dead men can´t repent...
- Anonyymi
Onkos toi tyyppi vielä vapaalla jalalla?
- Anonyymi
Kiusaajia vastaan on pistetty oikeujuttuja, niitä on telottu, on pistetty käymään luokkia, ihmisten pitäisi puhua näistä iloisista asioista.
- Anonyymi
Jos ketään kiinnostaa, on poliiseilla myös ymmärtämystä ja keinoja, olen todella pahoin kurittanut kiusaajiani..
- Anonyymi
miksi kukaan puhuu Ari Santaharjun kiusaamisena olimisesta.
- Anonyymi
Koska Ari on kuollut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Ari on kuollut!
Ari Santaharju kuolee! Sen takia kukaan puhuu Ari Santaharjusta.
- Anonyymi
Ari Santaharju kuolee
- Anonyymi
Ari Santaharju
- Anonyymi
tämä arin onni on että en tunne sitä
- Anonyymi
Jotain hyötyäkin koko peruskoulun kestäneestä kiusaamisesta ja tappeluista oli. Se kehitti luonnetta melkoisen järkähtämättömäksi. Koronapsykoosi aikana korona ei aiheuttanut minussa mitään pelkoa, lähinnä ärsytti se syyllistäminen ja syrjintä.
Monet entiset kiusaajat kulkivat rätti naamassa, sekä hakivat paniikissa piikit ja passit.
Itse kuljen omaa tietäni muista välittämättä.- Anonyymi
Hyvä kuulla 👍🏼☺️
- Anonyymi
Kiusaajilta kaikki pois ja kiusatuille annetaan kaikki mitä ne haluaa
- Anonyymi
Kiusaajaa pitää kiduttaa satuttaa niin kovaa että häntä alkaa kunnolla itkettää
- Anonyymi
Se on hauskaa jos kiusaajaa ahistaa!
Vanhempana varmaa ainki! 😂
- Anonyymi
Ei mitään anteeksiantoa ja armoa kiusaajille jotka ovat tuhonneet niin paljon monien lasten elämiä ja moni nuori on päätynyt itsemurhaan kiusaamisen takia... mikään ei hyvitä enää sitä...
- Anonyymi
Let's laugh All bully guys! (Example fat guy hamburger bullies) 😂
- Anonyymi
Ratiot ne rakastaa kiusaajia ja rationa töihin vaan he heti 50€ kk
- Anonyymi
Tyypillisin kiusaaminen on suomessa se että toista pilkataan itse ihmistä tuntematta. Joku juoruaa jostakin jonkun valheen ja sitten se paisuu ilman että kiusatun kohdetta koskaan kuunnellaan vaan laitetaan omaa fantasiaa totuutena toisen ihmisen niskaan.
- Anonyymi
Kiusaaja niittää mitä kylvää raamatun mukaan. Se joka toisia kiroaa kiroutukoon itse. Se mitä tekee toiselle tekee myös hänelle "herralle".
- Anonyymi
ja monet hihhulit kiusaavat muita vedoten tuohon satukirjaansa, omassa pienessä mielessään vitun paljon parempia kun uskovat mielikuvitusolentoihin
Kiusaamisesta puhutaan hirveän paljon ja on täysin selvää, että kiusaaminen on väärin. Jos esimerkiksi opettaja tai muu ammattilainen jättää kiusaamiseen puuttumatta, kyseessä on selvä virhe ja jopa rikollinen tehtävien laiminlyönti.
Todellisuus vain on harvoin niin yksinkertainen kuin juttujen käsittelyn perusteella luulisi. Varsinkin iltapäivälehdet antavat jutuissaan äärimmäisen suppean kuvan tapahtumista. Suuri osa tapahtumista ei tule ihmisten tietoon. Läheskään aina asetelma ei ole ihan niin selkeä kiusaaja vs kiusattu kuin moni luulee.- Anonyymi
Harvat kiusaajat ymmärtävät niin paljon. Kiusaajan maailmankuva on pieni, tuskin osaa lukea. Kokemuksen perusteella voin luvata, ettei kiusaaja käy täysillä. Hänestä tulee valitettavasti joku addikti tai avohoidokki. Koska B sairaaloita ei enää ole.
- Anonyymi
Nimenomaan, iäkkäitä työttömiä kiusataan ihan virallisesti ja laitetaan erilaisiin paikkoihin rangaistuksena siitä ettei ole työllistynyt :(
- Anonyymi
Kiusaajathan osaavat valehtelun ja ja välillä laitetaan toisen syyksi.
Toki toinenkin on todennäköisesti tehnyt jotain. - Anonyymi
Monesti monet kiusaajat jos heidän taltiikka ei toimi he saattavat yrittää itsemurhaa mutta aina näin ei ole vaan välillä he ottavat uutta matoakoukkuun ja välillä koulussa esim kun opettajaa ei näy alkaa välitön kiusaaminen ja valehtelu mikä on noloa hävettävää epäkunniotettavaa nössöä ja myös raivostuttavaa!
- Anonyymi
Immu ex vanki haluaa ja hänen kaverinsa myös että kiusaajia pitää mennä hakkaamaan vankilassa!
- Anonyymi
Nais kiusaaja tulee raiskata haluaisi hän sitä ei mutta omapa hänen ongelmansa vitum ratio!
- Anonyymi
Pidetään huoli että Kiusaajat ja ex kiusaajat eivät tule saamaan kovinkaan monta isän tai äitienpäivää! 😂😂😂
- Anonyymi
Monet kiusaajat ne vaan nuorempana pysty syömään vaan hernekeittoo ja rationa pääs töihin!
- Anonyymi
Ratioiden tulisi maksaa kiusatuille heidän tienaamansa rahat!
- Anonyymi
Onneks yks kiusattu sattu vahingossa tappaa yhen kiusaajan! 😂😂🤣🤣
- Anonyymi
Kun kiusaamista esiintyy ja näkyy, niin joukolla vaan kiusaaja turpajuhlille. Nyrkki on ainoa mikä auttaa.. Ei puheet, ei kiusaamispois kampanjat, turpaan vaan ja kunnolla niin oppii tavoille
Olisimpa itse ollut nuorena niin rohkea että olisin tehnyt kiusaajilleni jotain. Nyt on toisin, toivoisin että joku vanha kiusaaja tulisi vastaan ja jatkaisi mihin aikoinaan jäi. Elämä on lyhyt, niin tehkää kiusaajille se siitä vielä lyhyempi. - Anonyymi
skill issue
- Anonyymi
Oliko Purra koulukiusaaja??
- Anonyymi
Ihan varmasti oli ja vähän vaikuttaa rasistilta myös!
Ei ikinä omaan maan kansalaisissa ja hänen puoleessa ja kavereissa ole mitään vikaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan varmasti oli ja vähän vaikuttaa rasistilta myös!
Ei ikinä omaan maan kansalaisissa ja hänen puoleessa ja kavereissa ole mitään vikaa!Älä viitsi.
- Anonyymi
Ei ollut.
- Anonyymi
Kiusaamisesta ja lapsista puhuminen joka tuuti mediasta on ihmisten lapsettamista
- Anonyymi
S24 harjoittaa itse kiusaamista sallimalla Moktar.Gubta/ Valuuttakauppias - trollin sikailut.
- Anonyymi
Ottakaa kiusaajien rahat itsellenne
- Anonyymi
Harva kiusaaja haluaa hyvittää tekonsa!
Jos haluaa hyvittää tekonsa - se tarkoittaa, että asioita on käyty läpi ja siitä on opittu! - Anonyymi
Ilman kiusaamista ja työpaikkasuhteita ei olisi Breivikkejä Hitlereitä yms
- Anonyymi
omalla kohdalla kiusaaminen loppui, kun potkaisin kiusaaja portaita alas. loppuikä pyörätuolissa, ihan oikein sille paskapäälle
- Anonyymi
suurin osa pyörätuolilla liikkuvista on paskapäitä
- Anonyymi
nykyisin voi aina tehdä viharikoksen: eihän vammaisia tai homoja saa kiusata!
- Anonyymi
joo, mä olen autistinen transeksuaali, ei kannata vittuilla mulle
- Anonyymi
ei ihan noinkaan hintti ja vajakki on edelleen käytettyjä haukkumasanoja
- Anonyymi
tarvitaan enemmän kouluampumisia, niin kiusaamisesta päästään
Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426