Maksakaa kulttuuririentonne itse

Anonyymi-ap

Kukaan ei kiellä harrastamasta kulttuuria. Myös jokaisella on mahdollisuus lähteä opiskelemaan taide- ja kulttuurialoja. Veronmaksajien rahoilla tällaista toimintaa ei sen sijaan pidä harjoittaa. Kulttuurin alalta löytyy säästettävää ja runsaasti. Jos ihmiset haluavat kuunnella klassista musiikkia tai katsella balettia heidän tulee olla valmiina myös siitä maksamaan käypä korvaus. Minä en sellaista kulttuuria tarvitse joten en halua olla verorahoillani moista kustantamassa. Ostin juuri kaksi keikkalippua yhteishintaan 150 €. Ihan omilla rahoilla. Kyseinen konsertti kustannetaan pääsylipputuloilla, oluenmyynnillä ja promotuotteiden myynnillä. Valtiolta ei tule senttiäkään apuja eikä tarvitsekaan.

220

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep, taidetta on kiva olla mutta ei ole kiva maksaa muiden taidenautintoja. Persut loivat aivan oikeassa nimittäesssään taideasioita luxuspalveluiksi. Koulut, sosiaali- ja terveydenhuolto, ruokatuotanto ym ovat niitä joita kaikkien on yhteisesti kustannettava. Luxuksia taas ei.

      • Anonyymi

        Sian kommentti, että menen kirjaston ja luen kirjoja ilmaiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sian kommentti, että menen kirjaston ja luen kirjoja ilmaiseksi

        Rumasti sanottu lähimmäisestä.


      • Anonyymi

        En halua tukea ruokatuotantoa. Jokainen kasvattakoon itse lihansa ja hedelmänsä tai olkoot ilman


      • Anonyymi

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Itsekään en ole eläissäni tarvinnut, oopperaa, palettia, enkä klassisen musiikin konsertteja, en liioin taidenäyttelyitä.
        Kumminkin olen koko työelämäni ajan veroja maksanut raskaimman jälkeen. olen jo 70:nen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Itsekään en ole eläissäni tarvinnut, oopperaa, palettia, enkä klassisen musiikin konsertteja, en liioin taidenäyttelyitä.
        Kumminkin olen koko työelämäni ajan veroja maksanut raskaimman jälkeen. olen jo 70:nen.

        tyhmä keskuselu ja pelkkä ärsytys-alotus-

        totta kyllä että korkea-kulttuurin ja toisaalta tietysti loputon kultuuriin tukeminen on järjetöntä-

        ja totta että jotkut taiteen-alat eli VIIHDE yleensä toimii yleisön maksujen avulla eikä vaadi tukea.

        nämä onkin hiukan eri asiat- viihde - ja taide- vaikka viihdekin taiteenaloja käyttää .

        Viihde - ja kulttuuri on kuitenkin tärkeää- ja ilman sitä maailma voisi olla vieläkin tylympi paikka-

        tosin täysin kristillinen ai täys kommunistinen valtiossa kulttuuria -taidetta ei ehkä tarvittaisi kuten Trostkikin aikoinaan sanoi kommunismista- että silloin ei tarvita taidetta, koska ihmisillä on hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Itsekään en ole eläissäni tarvinnut, oopperaa, palettia, enkä klassisen musiikin konsertteja, en liioin taidenäyttelyitä.
        Kumminkin olen koko työelämäni ajan veroja maksanut raskaimman jälkeen. olen jo 70:nen.

        Paletti liittyy maalaamiseen

        paletti, maalin järjestämiseen ja sekoittamiseen tarkoitettu alusta eli värilautanen tai maalauksen yleinen väriasteikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua tukea ruokatuotantoa. Jokainen kasvattakoon itse lihansa ja hedelmänsä tai olkoot ilman

        Niinkö itse teet ? Multa kyllä onnistuu tuo lihan ja kalan hankinta , mutta toi maanviljely ei oikein luonnistu.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­N­­­y­m­­­f­o­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#178540879

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyllä huomaa että ollaan siirtymässä Kokoomuslaiseen ökyporvariaikaan. Kaikki pitää yksityistää ja vain ne käyttävät ja kuluttavat, joilla on rahaa maksaa.

      • Anonyymi

        pitää painaa sanasi mieleen, että kokooamus ei taidetta tarvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää painaa sanasi mieleen, että kokooamus ei taidetta tarvi

        Meillä on rahaa, onko teillä?

        -PS ja Kokoomus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on rahaa, onko teillä?

        -PS ja Kokoomus.

        raha ei ole teillä, se on pankissa


      • Anonyymi

        Myös koulutus- terveyspalvelut, kirjastot jne. jne on yksityistettävä.
        Jokaisen tulee itse maksaa tarvittavat palvelut.
        Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään.
        Ex- presidentti Trump puhui asiaa, kun ilmaisi mielipiteensä pohjoismaista.
        Hän, Hra Trumpin mielestä, pohjoismaat ovat kommunistisia valtioita.
        Tottahan tuo on.
        Toivottavasti, ja vaadinkin, että tuleva oikeisto hallitus ryhtyy välittömästi yksityistämään kunnalliset toimijat.
        Välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on rahaa, onko teillä?

        -PS ja Kokoomus.

        Hmm...Liiottelu on politiikon hyve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös koulutus- terveyspalvelut, kirjastot jne. jne on yksityistettävä.
        Jokaisen tulee itse maksaa tarvittavat palvelut.
        Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään.
        Ex- presidentti Trump puhui asiaa, kun ilmaisi mielipiteensä pohjoismaista.
        Hän, Hra Trumpin mielestä, pohjoismaat ovat kommunistisia valtioita.
        Tottahan tuo on.
        Toivottavasti, ja vaadinkin, että tuleva oikeisto hallitus ryhtyy välittömästi yksityistämään kunnalliset toimijat.
        Välittömästi.

        Voit varmaan muuttaa Yhdysvaltoihin jos tulosi riittää yksityisiin vsluutuksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on rahaa, onko teillä?

        -PS ja Kokoomus.

        Sen verran on, että omillani pärjään. Lopuilla autan lapsiani ja muita hädässä olevia. Näin saan "piensijoittajana" parhaan tuoton. Kun ihmiset ympärilläni ovat mahdollisimman onnellisia, niin saan kaiken moninkertaisesti takaisin. Mie oon PS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...Liiottelu on politiikon hyve.

        Ette taida ymmärtää mistä ns kulttuurin tukeminen johtuu ? Oopperassa ym käy ns parempaa eli rikkaampaa väkeä, he tai heidän kannattama puolue myöntää näitä rahoja joita yhteiskunta jakaa. Eli muut veronmaksajien tehtävä on maksaa näitä "hienoja" nautintoja missä varakkaat henkilöt käy. Jos jotkut sitten haluavat säästää rahoja johonkin tärkeeseen asiaan esim vanhusten hoitoon , niin nämä ihmiset jotka niin ehdottavat ovat barbaareja ja juntteja ym ym .


      • Periaattees yksityistäminen on hienoa mutta...
        Lämmitän taloni sähköllä. Sähkö tulee pitkin niitä ,kaapeleita jotka isäni aikanaan ja minä nyt olen jo verorahoistani maksanut.
        Nyt maksan sähkön siirrosta pitkin verorahoillani maksamiani, maahan kaivettujen johtojen käytöstäni sähköni siirtoon enemmän kuin maksan kyseisen sähkömäärän tuottamisesta sähköyhtiölle jonka asiakas olen.
        Muistan kun Katainen kertoi, että tämä yhteiskunnan välttämättömän infrastruktuurin myyminen ulkomaisille sijoittajille on Suomen etu.
        Oliko se sittenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös koulutus- terveyspalvelut, kirjastot jne. jne on yksityistettävä.
        Jokaisen tulee itse maksaa tarvittavat palvelut.
        Jokaisen tulee huolehtia itse itsestään.
        Ex- presidentti Trump puhui asiaa, kun ilmaisi mielipiteensä pohjoismaista.
        Hän, Hra Trumpin mielestä, pohjoismaat ovat kommunistisia valtioita.
        Tottahan tuo on.
        Toivottavasti, ja vaadinkin, että tuleva oikeisto hallitus ryhtyy välittömästi yksityistämään kunnalliset toimijat.
        Välittömästi.

        Ajattelitko jotenkin säästää tällä ehdotuksellasi? Typerää ja suoraa sanottuna paskapuhetta. Yksityistäminen se vasta kalliiksi tulee. Jo nyt Attendot ja muut pörriäiset veloittavat liki 5000€`/ kk vanhusten tehostetusta palveluasumisesta. Kenellä tuohon on varaa, siis muilla kuin veronsa maksamatta jättäneillä kusipäillä. 60 000€ vuodessa Attendolle. Oleppa hyvä...
        Niin ja ne köyhät joilla ei ole varaa maksaa, nyt subventoi kunta. Jos ei, niin aletaanko meillä antaa tappopilleri köyhille joilla ei ole varaa vanhainkotiin.
        Olet sinä harvinaiset pönttö noine juttuinesi.


    • Anonyymi

      Minä en tarvitse rautatietä enkä Tampereen pohjoispuoleista tieverkkoa. Voisiko niiden rahoittamisen lopetaa?

      • Anonyymi

        lopettaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopettaa

        En ole käynyt enää vuosiin Tampereen eteläpuolella. Sinne on aivan turha tehdä investointeja.
        Jääkiekkopelissäkään en ole käynyt -70 luvun jälkeen, enkä ikinä yleisurheilukilpailuissa tai hiihtokilpailuissa (jos ei kansakoulun alaluokan pakollisia hiihtokilpailuja lasketa). Rahat pois jäähalleilta, urheiluareenoilta sekä yleisurheilun ja hiihdon maajoukkueelta. Joutavanpäiväistä tuhlausta sellainen.

        Myös itsenäisyyspäivän vastaanotto pitää lopettaa, koska minua ei ole kutsuttu sinne kertaakaan.


      • Anonyymi

        Minä en tarvitse Natoa ja Sauli Niinistöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse Natoa ja Sauli Niinistöä.

        Putin siis riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopettaa

        Kannatan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole käynyt enää vuosiin Tampereen eteläpuolella. Sinne on aivan turha tehdä investointeja.
        Jääkiekkopelissäkään en ole käynyt -70 luvun jälkeen, enkä ikinä yleisurheilukilpailuissa tai hiihtokilpailuissa (jos ei kansakoulun alaluokan pakollisia hiihtokilpailuja lasketa). Rahat pois jäähalleilta, urheiluareenoilta sekä yleisurheilun ja hiihdon maajoukkueelta. Joutavanpäiväistä tuhlausta sellainen.

        Myös itsenäisyyspäivän vastaanotto pitää lopettaa, koska minua ei ole kutsuttu sinne kertaakaan.

        minä en elää ilman rahaa, joten turhaa on kaikki, joka maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse Natoa ja Sauli Niinistöä.

        Huvittavaa nyt kun olemme natossa, joka usan kanssa aiheutti ukrainan sodan. Nyt olemme yksi ydinkärkien kohdemaa, kyllä on turvallinen olo, voisimmeko enemmän usalle kumartaa. Biden vaari voisi maksaa ukrainan jälleenrakennuksen ja Suomelle ilmaiset hävittäjät kun niin paljon mennyt ukrainan tukemiseen kun usan piti sotkeentua ukrainan politiikkaan vuosien ajan. Kun karhua tökkii silmään 25 vuotta, ei ole ihme että se tulee päälle. (naton jatkuva sopimusten vastainen laajentuminen)


      • Anonyymi

        Mitä meinaat, että Venäläiset olisivat tappaneet itsensä ja venäläisten natsien hautaaminen olisi jäänyt Ukrainalaisten harteille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa nyt kun olemme natossa, joka usan kanssa aiheutti ukrainan sodan. Nyt olemme yksi ydinkärkien kohdemaa, kyllä on turvallinen olo, voisimmeko enemmän usalle kumartaa. Biden vaari voisi maksaa ukrainan jälleenrakennuksen ja Suomelle ilmaiset hävittäjät kun niin paljon mennyt ukrainan tukemiseen kun usan piti sotkeentua ukrainan politiikkaan vuosien ajan. Kun karhua tökkii silmään 25 vuotta, ei ole ihme että se tulee päälle. (naton jatkuva sopimusten vastainen laajentuminen)

        USA ja NATO aiheuttivat Ukrainan sodan?

        Kerrotko että miten se tapahtui?

        Kai sinä muistat että viime vuonna, 24 päivä Helmikuuta Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja sitä ennen se oli kuukausien ajan kerännyt sotakalustoa Ukrainan vastaiselle rajalle hyökkäystä varten!

        Muistat varmaan myös sen kuinka Venäläinen Igor Girkin aloitti Ukrainassa hyökkäilyt valtionvirastoja vastaan vuonna 2014 ja hän itse totesi että ilman hänen aiheuttamiaan hyökkäyksiä Ukraina ei olisi tullut sotimaan Itä Ukrainaan.

        Ja muistat varmasti myös senkin kuinka Odessan verilöyly alkoi nimenomaan Venäjämielisten väkivaltaisuuksista Ukrainalaisia kohtaan.

        Teidän Venäläistrollien kannattaa muistaa se että teidän valheet eivät uppoa täällä, koska täällä on erittäin hyvät mahdollisuudet löytää kaikenlaista faktatietoa.

        Tässä on erinomainen esimerkki siitä kuinka te Venäläistrollit käytitte hyväksenne "valemediaa", mutta kun totuus paljastui, te käännyitte sitä vastaan.

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009545654.html
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009540410.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa nyt kun olemme natossa, joka usan kanssa aiheutti ukrainan sodan. Nyt olemme yksi ydinkärkien kohdemaa, kyllä on turvallinen olo, voisimmeko enemmän usalle kumartaa. Biden vaari voisi maksaa ukrainan jälleenrakennuksen ja Suomelle ilmaiset hävittäjät kun niin paljon mennyt ukrainan tukemiseen kun usan piti sotkeentua ukrainan politiikkaan vuosien ajan. Kun karhua tökkii silmään 25 vuotta, ei ole ihme että se tulee päälle. (naton jatkuva sopimusten vastainen laajentuminen)

        Putin aiheutti sodan hyökkäämällä Ukrainaan.
        Asiassa ei ole mitään epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putin aiheutti sodan hyökkäämällä Ukrainaan.
        Asiassa ei ole mitään epäselvää.

        ----Venäjän johtajat ja useat länsimaiset politiikan asiantuntijat varoittivat yli kaksi vuosikymmentä sitten, että Naton laajentuminen sujuisi huonosti – parhaimmillaan päättyisi uuteen kylmään sotaan Venäjän kanssa ja pahimmillaan kuumaan sotaan. Ilmeisesti he eivät "kaikuneet" Putinia tai ketään muuta. George Kennan, Yhdysvaltojen kylmän sodan hillitsemispolitiikan älyllinen arkkitehti, varoitti tarkkaavaisesti 2. toukokuuta 1998 New York Times -lehden haastattelussa, mitä Naton siirtyminen itään saisi liikkeelle. "Luulen, että se on uuden kylmän sodan alku", hän totesi. "Uskon, että venäläiset reagoivat vähitellen varsin kielteisesti ja se vaikuttaa heidän politiikkaansa. Mielestäni se on traaginen virhe"
        https://www.cato.org/commentary/us-nato-helped-trigger-ukraine-war-its-not-siding-putin-admit-it


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ----Venäjän johtajat ja useat länsimaiset politiikan asiantuntijat varoittivat yli kaksi vuosikymmentä sitten, että Naton laajentuminen sujuisi huonosti – parhaimmillaan päättyisi uuteen kylmään sotaan Venäjän kanssa ja pahimmillaan kuumaan sotaan. Ilmeisesti he eivät "kaikuneet" Putinia tai ketään muuta. George Kennan, Yhdysvaltojen kylmän sodan hillitsemispolitiikan älyllinen arkkitehti, varoitti tarkkaavaisesti 2. toukokuuta 1998 New York Times -lehden haastattelussa, mitä Naton siirtyminen itään saisi liikkeelle. "Luulen, että se on uuden kylmän sodan alku", hän totesi. "Uskon, että venäläiset reagoivat vähitellen varsin kielteisesti ja se vaikuttaa heidän politiikkaansa. Mielestäni se on traaginen virhe"
        https://www.cato.org/commentary/us-nato-helped-trigger-ukraine-war-its-not-siding-putin-admit-it

        Samasta

        ---Tallenne pahamaineisesta vuotaneesta puhelusta apulaisulkoministeri Victoria Nulandin ja Yhdysvaltain Ukrainan-suurlähettilään Geoffrey Pyattin välillä vahvistettiin Washingtonin sekaantumisen laajuuden suvereenin maan asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta

        ---Tallenne pahamaineisesta vuotaneesta puhelusta apulaisulkoministeri Victoria Nulandin ja Yhdysvaltain Ukrainan-suurlähettilään Geoffrey Pyattin välillä vahvistettiin Washingtonin sekaantumisen laajuuden suvereenin maan asioihin.

        Samasta

        ----Voidaan helposti kuvitella, kuinka amerikkalaiset reagoisivat, jos Venäjä, Kiina, Intia tai jokin muu kilpailija ottaisi Keski-Amerikan ja Karibian maita johtamaansa turvallisuusliittoumaan - ja sitten yrittäisi lisätä Kanadan viralliseksi tai tosiasialliseksi sotilaalliseksi liittolaiseksi. On erittäin todennäköistä, että Yhdysvallat olisi vastannut sotaan vuosia sitten. Vaikka Ukrainan merkitys Venäjälle on verrattavissa Kanadan Yhdysvalloille, johtajamme odottivat Moskovan reagoivan passiivisesti kasvavaan tunkeutumiseen.

        Heidät on todistettu tuhoisasti vääräksi, ja heidän kyvyttömyytensä ansiosta maailma on nyt paljon vaarallisempi paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samasta

        ----Voidaan helposti kuvitella, kuinka amerikkalaiset reagoisivat, jos Venäjä, Kiina, Intia tai jokin muu kilpailija ottaisi Keski-Amerikan ja Karibian maita johtamaansa turvallisuusliittoumaan - ja sitten yrittäisi lisätä Kanadan viralliseksi tai tosiasialliseksi sotilaalliseksi liittolaiseksi. On erittäin todennäköistä, että Yhdysvallat olisi vastannut sotaan vuosia sitten. Vaikka Ukrainan merkitys Venäjälle on verrattavissa Kanadan Yhdysvalloille, johtajamme odottivat Moskovan reagoivan passiivisesti kasvavaan tunkeutumiseen.

        Heidät on todistettu tuhoisasti vääräksi, ja heidän kyvyttömyytensä ansiosta maailma on nyt paljon vaarallisempi paikka.

        Tai, onhan näitä pilvin pimein...

        ----Presidentti Biden on yhtä selkeästi osoittanut, ettei hän pidä Ukrainaa taistelun arvoisena. Se ei siis ole Yhdysvaltojen elintärkeä etu. Samalla hän on kieltäytynyt myöntämästä Venäjän vaatimuksen oikeutusta. Hän on konkreettisesti hylännyt Putinin vaatimuksen, jonka mukaan Naton marssi itään, joka lisää sen riveihin useita entisiä neuvostotasavaltoja ja liittolaisia, lopettaa Ukrainan liittämisen mukaan, jota Venäjä pitää olennaisena puskurina.
        https://www.bostonglobe.com/2022/02/25/opinion/us-cant-absolve-itself-responsibility-putins-ukraine-invasion/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai, onhan näitä pilvin pimein...

        ----Presidentti Biden on yhtä selkeästi osoittanut, ettei hän pidä Ukrainaa taistelun arvoisena. Se ei siis ole Yhdysvaltojen elintärkeä etu. Samalla hän on kieltäytynyt myöntämästä Venäjän vaatimuksen oikeutusta. Hän on konkreettisesti hylännyt Putinin vaatimuksen, jonka mukaan Naton marssi itään, joka lisää sen riveihin useita entisiä neuvostotasavaltoja ja liittolaisia, lopettaa Ukrainan liittämisen mukaan, jota Venäjä pitää olennaisena puskurina.
        https://www.bostonglobe.com/2022/02/25/opinion/us-cant-absolve-itself-responsibility-putins-ukraine-invasion/

        Tajuaahan nämä nyt tavallinen tallukkakin, herra paratkoon, sentään joku objektiivisuus säilyttää vaikka kuinka olis oma lehmä ojassa

        Samasta

        ---Useiden viimeaikaisten Yhdysvaltain hallintojen väite, jonka mukaan Naton laajeneminen ei uhkaa Venäjän turvallisuutta, ei läpäise haiskauskoetta. Se olettaa, että Yhdysvaltojen suhtautuminen Venäjään on hyväntahtoinen. Eivät ole eivätkä ole olleet vuosikymmeniin. Lisäksi se olettaa, että Moskovalla ei ole muita etuja kuin Yhdysvaltojen sallimalla tavalla. Mikään vastuullinen hallitus ei anna vastustajan määrittää etujen hierarkiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa nyt kun olemme natossa, joka usan kanssa aiheutti ukrainan sodan. Nyt olemme yksi ydinkärkien kohdemaa, kyllä on turvallinen olo, voisimmeko enemmän usalle kumartaa. Biden vaari voisi maksaa ukrainan jälleenrakennuksen ja Suomelle ilmaiset hävittäjät kun niin paljon mennyt ukrainan tukemiseen kun usan piti sotkeentua ukrainan politiikkaan vuosien ajan. Kun karhua tökkii silmään 25 vuotta, ei ole ihme että se tulee päälle. (naton jatkuva sopimusten vastainen laajentuminen)

        ei nato sotaa ukrainas aiheuttanu vaan euusta tämä isonenäinen ämmä joku legaar joka on nyt hyvässä virassa.se kävi ennen ukrainan vaaleja sielä 6 kertaa ja aina puhui että eu ja vapaat vaalit ja älkää äänestäkö nykyistä pressaanne joka oli silloin vierailulla venäjällä.no kansa uskoi alkoi mellakoimaan ja tässä lopputulos .ukrainalaisia kuolee kun uskoivat tota ämmää.ja sodan takia kärsii koko eurooppa mut tää ämmä vaan jakelee viisaita neuvoja vieläkin vaikka kuuluis kadunlakaisijaksi .mutta sillä on taustalla miesporukka jotka sanoo mitä se puhuu pankkiasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa nyt kun olemme natossa, joka usan kanssa aiheutti ukrainan sodan. Nyt olemme yksi ydinkärkien kohdemaa, kyllä on turvallinen olo, voisimmeko enemmän usalle kumartaa. Biden vaari voisi maksaa ukrainan jälleenrakennuksen ja Suomelle ilmaiset hävittäjät kun niin paljon mennyt ukrainan tukemiseen kun usan piti sotkeentua ukrainan politiikkaan vuosien ajan. Kun karhua tökkii silmään 25 vuotta, ei ole ihme että se tulee päälle. (naton jatkuva sopimusten vastainen laajentuminen)

        Ukrainan sodan kyllä aiheutti Venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole käynyt enää vuosiin Tampereen eteläpuolella. Sinne on aivan turha tehdä investointeja.
        Jääkiekkopelissäkään en ole käynyt -70 luvun jälkeen, enkä ikinä yleisurheilukilpailuissa tai hiihtokilpailuissa (jos ei kansakoulun alaluokan pakollisia hiihtokilpailuja lasketa). Rahat pois jäähalleilta, urheiluareenoilta sekä yleisurheilun ja hiihdon maajoukkueelta. Joutavanpäiväistä tuhlausta sellainen.

        Myös itsenäisyyspäivän vastaanotto pitää lopettaa, koska minua ei ole kutsuttu sinne kertaakaan.

        Samaten jalkapallo on ihan turha laji, Huvittaa kun aikuiset miehet juoksentelevat siankusirakon perässä kun mielettömät. Ymmärtäisin jos sellaiset keskenkasvuiset poikaset.
        Ei helv...


      • Anonyymi

        Oletkos joku yksinvaltias ajatuksenjuoksultas?


      • Anonyymi

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse Natoa ja Sauli Niinistöä.

        Sehän on niin että jos ei pysty maataan puolustamaan , niin on melko turha laittaa muita asioita kuntoon , esim terveydenhoito. Jos vihollismaa voi ottaa haltuun, niin kaikki oli turhaa. Ilmastonmuutoksen takia meidän olisi laitettava rajojemme puolustus niin että kehari laumat eivät tänne pääsisi, miljoonat väkisin tulijat tuhoaisivat maamme ja Suomen kansan , se on todellinen vaara ei mikään hiilineutraali höpötys.


    • Anonyymi

      Taitaa olla juuri kokoomukselaiset jotka siellä oopperassa ja baletissa ovat nauttimassa taiteesta veronmaksajien rahoilla. Tämähän on tutkittu juttu että eliitti hyödyntää korkeakulttuurin palveluja.

      • Anonyymi

        Eliitti?
        Minulla oli jo opiskeluaikana kausikortti Turun kaupunginorkan konsertteihin. Rintamamiestilalla syntyneenä ja kasvaneena en katsonut kuuluvani eliittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliitti?
        Minulla oli jo opiskeluaikana kausikortti Turun kaupunginorkan konsertteihin. Rintamamiestilalla syntyneenä ja kasvaneena en katsonut kuuluvani eliittiin.

        Mitä opiskelit? Noi on keskiluokan erottautumisvälineitä alhaisosta. Lavatanssitkin maksetaan omasta kukkarosta.


      • Anonyymi

        Kummola on pystyyn nostettu sika, röhkii epäselvästi jotain!


    • Anonyymi

      Näin juuri!

      Jos suomalaiselle kulttuurille ei riitä maksajia, niin suomalaisen kulttuuri joutaa kuolla. On naurettavaa kuvitella, että suomalaisella kulttuurilla olisi joku itseisarvo. Hollywood tuottaa viihdettä markkinaehtoisesti ja tehokkaasti. Miksi se ei riittäisi?

      • Anonyymi

        PS kannattaa ulkomaisen halpa"kulttuurin" tuloa poistamaan köyhien suomalaisten mettäläismeininki!


      • Anonyymi

        Elokuvateollisuus nimeltään Suometsä


      • Anonyymi

        Koska se Hollywoodin tuotos on tasan sellaista jaskaa jota mahuu tusinaan kolmetoista.
        99 % on täysin yhdentekevää tuubaa, joka tuskin jättää edes muistijälkeä. Esim. Eurooppalaiset elokuvat ovat yleisesti ottaen paljon syvempiä kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se Hollywoodin tuotos on tasan sellaista jaskaa jota mahuu tusinaan kolmetoista.
        99 % on täysin yhdentekevää tuubaa, joka tuskin jättää edes muistijälkeä. Esim. Eurooppalaiset elokuvat ovat yleisesti ottaen paljon syvempiä kokemuksia.

        Suomalaiset elokuvat taas erittäin harvoin ovat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska se Hollywoodin tuotos on tasan sellaista jaskaa jota mahuu tusinaan kolmetoista.
        99 % on täysin yhdentekevää tuubaa, joka tuskin jättää edes muistijälkeä. Esim. Eurooppalaiset elokuvat ovat yleisesti ottaen paljon syvempiä kokemuksia.

        No, kyllä jenkeissä elokuvia osataan tehdä, aina osattu. Klasikkoleffatkin ovat ajattomia. Ikävä kyllä eurooppalaiset,Suomalaiset ja varsinkin Ranskalaiset sortuvat ns.pitkiin ottoihin,samaa naamaa näytetään 10min.....tylsää hienostelua. Poikkeuksia tietty löytyy, vaan esim.Kaurismäen leffat ovat täyttä kuraa ja tuijottelua .


    • Anonyymi

      Rokkikonsetrteissa on aina ollut se malli että bändit ostaa itse soittimensa ja kaiken muunkin. Useimmiten opetellaan myös itse soittamaan. Sitten mennään keikoille ilman mitään tukirahoja. Jos ihmiset tykkää he ostavat pääsylipun. Miksi muut kulttuurialat olisivat sen oikeutetumpia valtion kulttuurirahoihin kuin vaikkapa bändit?

      • Anonyymi

        musiikki ei ole saamassa eniten apurahoja, koska urheilu saa kaikista eniten, joten muu-uusikoiden pitäisi pukea urheilupuku ja alata hyppiä verkkaisemmin lavalla ja hikoilla, jotta keikka saisi urheilustipendin


    • Anonyymi

      Juuri näin. Eikä sonne oopperaan ja oopperajuhliin mennä taidenautintoa hakemaan. Tiettyihin piireihin vain kuuluu näyttäytyä aika ajoin näissä tapahtumissa.
      Muualla maailmassa kulttuuripalvelut pyörivät lahjoitusvaroilla ei valtion tuelle. Kiasma ja sen näyttelyt ovat myös täyttä roskaa ja kalliiksi tulee,

      • Anonyymi

        Huomautan vielä että kirjastot kuuluvat sivistystoimeen ja yhteiskunnan maksettavaksi. Sitä käyttävät nekin joilla ei raha riitä muihin nautintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomautan vielä että kirjastot kuuluvat sivistystoimeen ja yhteiskunnan maksettavaksi. Sitä käyttävät nekin joilla ei raha riitä muihin nautintoihin.

        Köyhät voi lukea leipäjonoistaan saamiensa vahnojen sämpyläpussien tekstejä. Köyhiä ei uudessa uljaassa oikeisto-Suomessa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomautan vielä että kirjastot kuuluvat sivistystoimeen ja yhteiskunnan maksettavaksi. Sitä käyttävät nekin joilla ei raha riitä muihin nautintoihin.

        aivoni ylläpitää maapallo ja se voi käydä raskaaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät voi lukea leipäjonoistaan saamiensa vahnojen sämpyläpussien tekstejä. Köyhiä ei uudessa uljaassa oikeisto-Suomessa tarvita.

        Samaa mieltä kanssasi, "köyhiä ei tarvita". Pitäisikin saada nosettua köyhät köyhyydestä.
        On se silti niin, että jos kaikki tämän hetken köyhät kerättäisiin yhteen ja karkotettaisiin Ruotsiin, niin samantien meille syntyisi uusi köyhölistö. Ja mitä siitäkin tulisi jos 250 000 ihmisen työreservi poistettaisiin, kokkarit ja EK vallan kauhistuisivat, sillä se loisi palkkoihin korotuspaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomautan vielä että kirjastot kuuluvat sivistystoimeen ja yhteiskunnan maksettavaksi. Sitä käyttävät nekin joilla ei raha riitä muihin nautintoihin.

        Minun nuoruudessani kirjastoa tarvittiin myös keski- ja korkea-asteen opinnoissa.


    • Anonyymi

      Tuskin on avaajan keikkapaikkaa rakennettu ilman verovaratukiaisia. Yritystukia jaetaan vuosittain miljarditolkulla monia eri teitä.

      • Anonyymi

        Keikan järjestäjä maksaa melko suuren summan keikkapaikalle tilan käytöstä. Näillä kustannetaan pitkässä juoksussa sekä rakennuskustannuksia että käyttökustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keikan järjestäjä maksaa melko suuren summan keikkapaikalle tilan käytöstä. Näillä kustannetaan pitkässä juoksussa sekä rakennuskustannuksia että käyttökustannuksia.

        Mistä tiedät, miten tapahtuman rahoitus on järjestetty? Entä esiintyjien mahdollisesti saamat tuet? Ei ole kaikki, miltä näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, miten tapahtuman rahoitus on järjestetty? Entä esiintyjien mahdollisesti saamat tuet? Ei ole kaikki, miltä näyttää.

        Tiedän koska tunnen kyseisen keikkaorganisaation promoottorin. Nämä ulkomaiset bändit tuskin nauttivat suomalaisten verorahoista. Kaikki ei tosiaan ole sitä miltä näyttää. Ota siitä opiksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän koska tunnen kyseisen keikkaorganisaation promoottorin. Nämä ulkomaiset bändit tuskin nauttivat suomalaisten verorahoista. Kaikki ei tosiaan ole sitä miltä näyttää. Ota siitä opiksesi.

        Maailman kolmea suurta viihdejättiä Sony, Warner ja Universal tuetaan monin eri tavoin verovaroilla. Suomessa mm. Ylen euroviisuilla. Pörssiyhtiöt eivät tee mitään ilman tukiaisia. Myös musiikin opiskelua tuetaan.


      • Anonyymi

        dokumentaatio puuttuu - videoitu tallenne, jossa tukia jaetaan, koska paperilla kirjoitettu ei ole riittävä todiste
        pitää nähdä kuinka mies ottaa tuen ja vie sen muualle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, miten tapahtuman rahoitus on järjestetty? Entä esiintyjien mahdollisesti saamat tuet? Ei ole kaikki, miltä näyttää.

        Ei, se on läppä, jonka oppii talouden yliopisto linjalla istumalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, miten tapahtuman rahoitus on järjestetty? Entä esiintyjien mahdollisesti saamat tuet? Ei ole kaikki, miltä näyttää.

        mitä enemmän istutaan tietokoneiden ääressä sitä isommaksi tarina muuttuu

        isossa tarinassa on isoja tukia ja isoja veroja ja isoja tapahtumiakin

        pitää vain kertoa lisää tarinoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän koska tunnen kyseisen keikkaorganisaation promoottorin. Nämä ulkomaiset bändit tuskin nauttivat suomalaisten verorahoista. Kaikki ei tosiaan ole sitä miltä näyttää. Ota siitä opiksesi.

        mutta ensin pitää päästä Itämeren ylitse ja se maksaa liikaa

        Aavan meren tuolla puolen VOI HYVINKIN OLLA ERILAISTA ELÄÄ,
        paljon rahaa ja mammoonaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, miten tapahtuman rahoitus on järjestetty? Entä esiintyjien mahdollisesti saamat tuet? Ei ole kaikki, miltä näyttää.

        Ei kiinnosta. Pääasia on että menijä maksaa itse.


    • Anonyymi

      Vanha pieru oli, että lakkautetaan kokonaan kulttuuri.
      Kulttuuri ihmisenä minä kannatan lakkauttamista.
      Kultturi ihmisenä, minä myös en enää nosta Kela tukia.
      Ihan hyvä juttu, Jeesuksen, Saatanan, Niinistön ja Akseli Gallen-Kallelan kannalta.

    • Anonyymi

      NATO on maalanut muraaleja ja kun taidetyötä tehtiin nyt kerralla liikaa, menee palautumiseen 100 vuotta, jonka jälkeen voi taas maailailla.

      Neuvostomaissa Lenin patsaat ovat pois ja nyt on uusi taiteen kausi alkamassa, että aletaan veistää.

    • Anonyymi

      Jos oikein on kova halu vaikkapa soittaa klassista musiikkia niin eihän kukaan sitä estä. Siitä vain viulun ostoon ja soittotunneille. Omalla kustannuksella. Ja jos oikein eteväksi oppii niin ehkä klassisesta musiikista kiinnostuneet ostavat pääsylipun virtuoosin konserttiin. Siinähän on sitten ammatti viulistille olemassa. Noin se menee popmusiikin puolella.

      • Anonyymi

        Älkää hengittäkö minun puhdasta ilmaani.


      • Anonyymi

        Homma menee niin että rock bändin jäsenet ovat itse oppineet soittamaan ja maksavat itse matkansa ja järjestämiskulut, sekä tietysti tarjoiltavat ja muut vastaavat. Lipputulot, sekä tietysti ihmisten ostamat juomat ja syömät kattavat osan keikkapaikan kuluista. Keikkapaikka on yleensä jokin vanha tehdasrakennus tai vastaava, mikä on sittemmin peruskorjattu keikkapaikaksi. Eli on ostettu halvalla jotain, jonka kuluja maksatetaan haalimalla rock bändejä lavalle soittelemaan.

        Nuo eivät saa paskan vertaa valtion tukia! Eihän Suomessa, eikä missään muuallakaan bändejä nosteta framille ja kulttuurin huipulle minkäänlaisilla tunnustuksilla. Koko "taideala" on Suomessa niin helvetin kujalla siitä mistä kansa oikeasti tykkää, että esimerkiksi vuonna 2000 silloinen kulttuurin tuntija selitti jonkin ajankohtaisohjelman juontajalle kuinka Suomen tulee panostaa Suomalaisen kulttuurin vientiin ulkomaille kun HIM on niin tunnettu!

        Tyyppi ei tiennyt mitään siitä kuinka helvetisti esimerkiksi tanssimusiikin alalla suomalaiset tuottajat ja muusikot olivat jo pari vuosikymmentä vieneet Suomalaista tanssimusiikkikulttuuria ulkomaille.

        Enkä tarkoita tässä mitään suomalaista tulevien persujen hevonpaskahumppaa, vaan rehellistä ja vakavaa konemusiikkia! Jos joku tampio kuvittelee että Darude oli ensimmäinen suomalainen joka oli tunnettu konemusiikkipiiireissä, se kertoo kaiken "kulttuurintuntijan" tietotaidosta. Daruden Sandstorm oli siihen mennessä soinut klubeilla jo pari vuotta kun se Suomessa tuli pinnalle!

        Tuo kulttuurin viejä kuvitteli että Suomalaiset humppabändejä myyvät levy-yhtiöt olisivat muka päässeet pinnalle, "viemään Suomalaista kulttuuria" ottamalla HIMin kaltaisia bändejä listoilleen. Toisin kävi. Suomalaiset todelliset kulttuurintekijät tekivät itse omat levy-yhtiönsä, koska heitä ei kukaan persu ottanut yhtiönsä listoille. Ja he veivät musiikkinsa ulkomaille ihan omalla rahalla.

        Koska nämä tekijät eivät ole saaneet minkäänlaisia tukiaisia valtiolta, ei "kulttuuriala" tunnistanut heitä ennenkuin oli jo liian myöhäistä hyötyä todellisen kulttuurin tekijöistä.

        Mitä Suomalainen kulttuuriala teki samaan aikaan? Sai valtiolta tukia ja lakki kourassa aneli että saisivat miljoonia jotta voisivat rakentaa ooppera- ja konserttisaleja joissa on maailman paras akustiikka. Sitten kun kaupungilla olisi sellainen pytinki, maailman ihmiset tulisivat istumaan sinne ja maksamaan itsensä kipeäksi "kulttuurista" nauttiessaan.

        Mutta, jos mitataan ihan rahassa sitä kuinka paljon kaupunginteatterit (eli ammattiteatterit) sekä konserttisalit (joita EI vuokrata rockväelle tai konemusiikkiväelle), havaitaan täysin selkeästi että itse työnsä tehneet ja paikkansa rakentaneet rock ja konemusiikkiväet käyttävät ja puskevat koneistonsa läpi valtavan paljon enemmän rahaa kuin kaupunginteatterit ja konserttisalit yhteensä!

        Ongelma on nimenomaan siinä että nuo helvetin hyviä akustiikaltaan olevat konserttisalit eivät vuokraa tilojaan "vaihtoehtokulttuurin väelle" koska he voisivat vaikka rikkoa kalliit paikat. Siellä eivät edes saa harjoitella pienet bänditreenaajat, vaan nuo paikat on varattu ammattimuusikoille, sekä heidän lapsilleen jotka vinguttavat viulua ja kuvittelevat että heistä tulee "kulttuurin viejiä".

        Olen täysin samaa mieltä siinä että kaikenmaailman ammattiteatterirakennukset ja konserttsalit voidaan kyllä rakentaa, mutta sitten ne täytyy olla ehdottomasti kaikille vapaita! Se ei käy että ne varataan vain ammattimuusikoille (eli viulujen vinguttajille) ja -näyttelijöille, vaan ne täytyy vuokrata myös vaihtoehtokulttuurin ja kansankulttuurin väelle.

        Ellei tuo sovi, niin sitten ne pytingit pitää jättää rakentamatta ja ammattimuusikot ja -näyttelijät saavat alkaa kaivamaan itse kuvettaan myymällä tuotettaan kansalle!

        Jos olette seuranneet lainkaan ammattimuusikkojen konsertteja, siellä on reilun viidentoista vuoden ajan jatkuvasti lisääntynyt coverien soitto (enkä tarkoita mitään Brahmsin tai Bachin "covereita") Tarkoitan sitä että he tekevät konsertteja joissa soittavat konemusiikin ja rockmusiikin tunnettuja hittejä. Ja nuo konsertit myyvät!

        Nyt sopiikin kysyä, onko kilpailullisesti reilua että valtio tukee noita elitistejä, eli ammattimuusikkoja, eli konservatorion käyneitä viulun vinguttelijoita, ja rakentaa heille miljoonien pytinkejä, kun he soittavat noiden "vaihtoehtokulttuurin edustajien" biisejä eliitille?

        Ei tietenkään ole.

        Valtion tukemat rakennelmat pitää olla kaikille avoinna ja valmiina!


    • Anonyymi

      Kirjanpolttotalkoot ja kirjastot urheiluhalleiksi?

      Nimimerkillä "Miksi Aku Ankassa ei ole tavu-viivoja?"

      • Anonyymi

        Minulla parempi idea - TUHOTAAN IHMISKUNTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla parempi idea - TUHOTAAN IHMISKUNTA!

        No sitähän tässä yritetään.

        Terv. PS ja Kokoomus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitähän tässä yritetään.

        Terv. PS ja Kokoomus.

        No sitähän tässä yrittivät viherkommariinit..lähes onnisuivatkin.
        No terveisiä sinne viherkommariineille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla parempi idea - TUHOTAAN IHMISKUNTA!

        Yhteiskunta on aika tuhossa, jos uusi sukupolvi toisi parempaa viisautta.Tänne kirjoittelijat ovat toivottomia , seinähulluja joita ei pelasta raamatun säkeet, ei veisuut.Tuhoon tuomitut toivottomat.


    • Anonyymi

      Minun puolesta voidaan lopettaa myös urheiluun käytettävät verovarat. Jokainen saa urheilla miten haluaa omilla rahoillaan

      • Anonyymi

        Urheilugeeneja mani-puu-loimalla urheilijasta saa IKILIIKKUJAN!!
        Se on diagnoosi, että ei osaa pysähtyä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilugeeneja mani-puu-loimalla urheilijasta saa IKILIIKKUJAN!!
        Se on diagnoosi, että ei osaa pysähtyä ollenkaan.

        Auto ja urheilu eivät sovi yhteen.
        Autoton liikkuminen on urheilua.

        Ready made kuten supermarketin ruoka ei tuo urheilullista liikkumista mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto ja urheilu eivät sovi yhteen.
        Autoton liikkuminen on urheilua.

        Ready made kuten supermarketin ruoka ei tuo urheilullista liikkumista mitenkään.

        ..tue...


      • Anonyymi

        Urheilun verovarat eivät mene urheiluseurojen toimintaan!

        Urheilun verovarat käytetään urheiluseurojen huippujoukkueiden harjoittamiseen ja kärräämiseen kilpailusta toiseen.

        Samaan aikaan ne seurojen jäsenet jotka eivät ole huippuja joutuvat maksamaan kalliita seuramaksuja, jotta nuo huiput pääsisivät kilpailemaan!

        Jos kuvittelette että naisurheilijoiden saamat palkintorahat ovat epäreiluja kun verrataan miesurheilijoiden saamiin palkintorahoihin, tutkikaa ihan rehellisesti sitä kuinka urheiluseuroissa käytetään sekä seurojen jäsenten rahoja, että valtiontukirahoja! Se se vasta epäreilua on!

        Mutta, ei tuossa vielä kaikki. Kun alatte tutkimaan sitä kuinka paljon alle 18 vuotiaita lapsia on keskikokoisessa kaupungissa harrastamassa jonkinlaista urheilua, ja kuinka paljon on lapsia jotka eivät harrasta mitään, tai harrastavat jotain muuta harrastetta, ja sitten sitä kuinka moni urheilua harrastava hyötyy valtiontuista tai seuralle maksetuista rahoista..... Niinpä, tässä vaiheessa jokaisella lukijalla pitäisi alkaa jo järki takomaan kuinka helvetin vähän lapset hyötyvät lapsille tarkoitetuista tuista!

        On aivan mielisairasta esittää kuinka "suomalaista nuorta tuetaan", kun tosiasia on että Suomessa ei todellakaan tueta suomalaista nuorta, vaan täällä tuetaan Suomalaista urheiluseuraa! Enkä tarkoita suomalaisen urheiluseuran jäseniä, vaan kirjaimellisesti sitä seuraa, eli koneistoa. Sama juttu jos Suomi tukisi kaupunginhallintoa ja väittäisi että se tukee kaupungin ihmisiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urheilun verovarat eivät mene urheiluseurojen toimintaan!

        Urheilun verovarat käytetään urheiluseurojen huippujoukkueiden harjoittamiseen ja kärräämiseen kilpailusta toiseen.

        Samaan aikaan ne seurojen jäsenet jotka eivät ole huippuja joutuvat maksamaan kalliita seuramaksuja, jotta nuo huiput pääsisivät kilpailemaan!

        Jos kuvittelette että naisurheilijoiden saamat palkintorahat ovat epäreiluja kun verrataan miesurheilijoiden saamiin palkintorahoihin, tutkikaa ihan rehellisesti sitä kuinka urheiluseuroissa käytetään sekä seurojen jäsenten rahoja, että valtiontukirahoja! Se se vasta epäreilua on!

        Mutta, ei tuossa vielä kaikki. Kun alatte tutkimaan sitä kuinka paljon alle 18 vuotiaita lapsia on keskikokoisessa kaupungissa harrastamassa jonkinlaista urheilua, ja kuinka paljon on lapsia jotka eivät harrasta mitään, tai harrastavat jotain muuta harrastetta, ja sitten sitä kuinka moni urheilua harrastava hyötyy valtiontuista tai seuralle maksetuista rahoista..... Niinpä, tässä vaiheessa jokaisella lukijalla pitäisi alkaa jo järki takomaan kuinka helvetin vähän lapset hyötyvät lapsille tarkoitetuista tuista!

        On aivan mielisairasta esittää kuinka "suomalaista nuorta tuetaan", kun tosiasia on että Suomessa ei todellakaan tueta suomalaista nuorta, vaan täällä tuetaan Suomalaista urheiluseuraa! Enkä tarkoita suomalaisen urheiluseuran jäseniä, vaan kirjaimellisesti sitä seuraa, eli koneistoa. Sama juttu jos Suomi tukisi kaupunginhallintoa ja väittäisi että se tukee kaupungin ihmisiä!

        Urheiluseuroihin myös tuppaa pakkautumaan kaikenkarvaista vinksallaan olevaa mielessään vähemmän jaloja päämääriä.


      • Anonyymi

        Mitä enemmän urheilijat saavat ilmaista rahaa, sitä heikommat tulokset.
        Harvalle urheilu on oikein ammatti, miksi siitä pitäisi maksaa?
        Kun/jos tulokset ovat Em ja Mm tasoa, sitten annettaisiin kunnollinen rahamäärä, näin kaikista em. tuloksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto ja urheilu eivät sovi yhteen.
        Autoton liikkuminen on urheilua.

        Ready made kuten supermarketin ruoka ei tuo urheilullista liikkumista mitenkään.

        Moottoriurheilu pyöriikin omalla kustannuksellaan.


    • Anonyymi

      Ihmiskunta tulee kalliiksi. Jos persuja kannattavilta sossupummeilta otettaisiin pois kaljarahat ja yritystukia kuppaavilta piireiltä viinirahat, voitaisiin saada aikaan säästöjä.

      • Anonyymi

        Kaljavero menee poliisivoimille.
        Mutta kun ylityöllistyneille poliisille tulee jano,
        niin on pakko palauttaa alko takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaljavero menee poliisivoimille.
        Mutta kun ylityöllistyneille poliisille tulee jano,
        niin on pakko palauttaa alko takaisin.

        Pimeätä tupakkaa jo jäi tulliin Virosta saapuessaan.
        Näin kova askihinta vaikuttaa talouteen.
        Ei ainakaan suomalaiset tahdo tuloja tupakasta, alkoholista,
        mutta jättävät likaiset kaupat vapaehtoisille.

        Ilotyttöjen farmi täysin vapaehtoisten harteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeätä tupakkaa jo jäi tulliin Virosta saapuessaan.
        Näin kova askihinta vaikuttaa talouteen.
        Ei ainakaan suomalaiset tahdo tuloja tupakasta, alkoholista,
        mutta jättävät likaiset kaupat vapaehtoisille.

        Ilotyttöjen farmi täysin vapaehtoisten harteilla.

        Voisivatko örisevät moottoripyöräjengit ottaa hoitaakseen sen tuettoman tupakka ja alkoholi kaupan Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisivatko örisevät moottoripyöräjengit ottaa hoitaakseen sen tuettoman tupakka ja alkoholi kaupan Suomessa?

        Pitää kysyä Gospel Riderseiltä, joilla on Virossa klaania


    • Anonyymi

      Onpa täällä runsaasti baletin, oopperan, klassisen musiikin, kuvataiteen ym ystäviä puolustamassa näitä taidemuotoja. Sehän kertoo myös valmiudesta olla tukemassa ihan henkilökohtaisesti kyseisiä taidemuotoja. Joten nyt vain kipin kapin ostamaan pääsylippuja ja taidemaalauksia.

      • Anonyymi

        Työttömänä taidan puolustaa vain perus työttömyyttä.

        Aikaisemminkin todettiin, että se on ikuista.


    • Anonyymi

      Taide ja tunnelma on hukattu. Joku huutaa kun häpyä revitään, on siinä elämystä.
      Hartaus musiikki on herjaamista, joku sittiäinen inisee ja tuttuja virsiä, niin räävitään ja tuodaan vierasta ainesta sisään salakavalasti.
      Suomalaisia kansalauluja lauletaa sarkastisella sävyllä, äänenkäyttö, äänenmaalailu on sen tyllistä, sitten ilvehditään tai hassutelaan, pelleilyllä vesitetään Jumalan pyhä sana.
      Nykymusiikki on helvetin tunnelmaa ja huumehörhöjä jotka sairaasti ulisee kuivittunutta oloaan jossain olemattomassa avaruudellisessa sfääreissä.
      Kansa saadaan irti todellisuudesta luonnottomuuteen.

      • Anonyymi

        PS kieltää populaarimusiikin ja Suomessa ei saa enää esittää muuta kuin kirkkomusiikkia.


      • Anonyymi

        Lähde: Tuli ja Savu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS kieltää populaarimusiikin ja Suomessa ei saa enää esittää muuta kuin kirkkomusiikkia.

        PS: Saatana ulos Suomesta ja vähän nopeasti! PS on Jumalan puolue!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS kieltää populaarimusiikin ja Suomessa ei saa enää esittää muuta kuin kirkkomusiikkia.

        Halla-aho metallimiehiä.


    • Anonyymi

      Purra eli 2004 - 2016 sossuntuilla. Voisiko ne rahat periä takaisin?

      • Anonyymi

        Lähetän kirjeen ministerille


      • Anonyymi

        Ollut kannattava satsaus, hyvä esimerkki siitä miten ihmisille pitäisi antaa rauha miettiä itse tulevaisuuttaan niin löytää paikkansa. Soisi olevan toki mahdollista myös ilman perheen tuomaa oikeutusta.


    • Anonyymi

      No toive on että tuleva hallitus ottaa tarkasteluun myös kulttuurin ja tekee sinne tarvittavat säästötoimenpiteet. Velaksi ei kannata näitä eikä monia muistakaan asioita tehdä. Ne taidemuodot pärjäävät mitkä yleisö katsoo tarpeellisisiksi. Muut joutavat mennäkin

      • Anonyymi

        Kulttuuria ei kannata kehittää


    • Anonyymi

      Hannu Lintu uhosi Ykkösaamussa miten jotain kauheaa tapahtuu jos kulttuurin rahoitusta ei kasvateta. Mitähän se kauhea mahtaa olla? Että joku joutuu työttömäksi vai että huomataan epätasa-arvo eri taidemuotojen välillä? Jos ruoka ja energia loppuu tai terveys menee niin se on paha. Kulttuurinpuutetta ei välttämättä niin nopeasti huomaa...

      • Anonyymi

        auttaa kun ei ole televisiota

        Onko Hannu muuttolintu?


      • Anonyymi

        Tämän linnun sietäis noista puheistaan saada kunnon halvaus ja joutua paskoissaan makaamaan vaivaistaloon.


    • Anonyymi

      Urheilu on toinen turhake!

      Kaiken maailman olympiakomiteoita pidetään yllä ja jotkut "huippu-urheilija" elävät veronmaksajien piikkiin vuositolkulla ja sitten saavutus on joku 15. sija maailmanmestaruuskilpoaluissa.

      Urheilun rahoitus tulee lopettaa samoin kun kulttuurinkin!

      • Anonyymi

        Se on juuri näin


      • Anonyymi

        "Urheilun rahoitus tulee lopettaa samoin kun kulttuurinkin!"

        -Approved by Perussuomalainen puolue.


      • Anonyymi

        voi harkita kyllä molempien lakkauttamista

        Turhaa juosta pallon perässä koko elämä ja lyödä sen päällä.
        Elämästä löytyy paljon tärkeämpiäkin asioita kuin tyhjänpäiväinen urheilu.

        Kuten istuttaa urheilija laitteeseen, jota polkemalla saavuttaisi avaruuden ja vieraita planeettoja HUIPPUTIETEEN nimissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Urheilun rahoitus tulee lopettaa samoin kun kulttuurinkin!"

        -Approved by Perussuomalainen puolue.

        Persun takapuoli ei tue urheilun palvontaa.


    • Anonyymi

      Köyhä ei tarvitse kulttuuria.

      -Persut.

      • Anonyymi

        Seuraavien neljän vuoden aikana köyhä ei tarvitse mitään. Leipäjonoissa on tilaa, sinne vain ja turha uikutus pois. Mutta muistakaa kommunistit pysyä pois meidän parempien, rikkaampien ja isänmaallisempien ihmisten silmistä tai pitää alkaa suunnittelemaan leirejä teille.


      • Anonyymi

        Persusta ei koskaan tule köyhä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavien neljän vuoden aikana köyhä ei tarvitse mitään. Leipäjonoissa on tilaa, sinne vain ja turha uikutus pois. Mutta muistakaa kommunistit pysyä pois meidän parempien, rikkaampien ja isänmaallisempien ihmisten silmistä tai pitää alkaa suunnittelemaan leirejä teille.

        Kapitalistien kulttuuri alas!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalistien kulttuuri alas!!!

        Vain politiikka on hyvä aihe keskustellakseen!!
        Siitä tulee hyvä mieli.


    • Anonyymi

      Paljonko veronmaksajille maksaa esimerkiksi Ateneumin Edelfelt-näyttely? Varmasti pelkästään vakuutusmaksut ovat miljoonia kun vanhoja maalauksia roudataan Ranskasta Suomeen.

      Ja mikä "suomalainen" taiteilija Edelfelt on? Jos katsoo vaikka Luxemburgin puisto -maalausta, niin tyypillisimmistä tyypillisin pariisilaistaiteiljan teos. Hyvä toki, mutta leimallisen ranskalainen. Edelfeltin teosten oikea paikka on Pariisi, koska siihen kulttuuripiiriin hän kuuluu.

      Ateneum voisi myydä kokoelmansa ja niistä saisi varmasti satoja miljoonia, joilla voisi alentaa diisselin verotussta.

      • Anonyymi

        Peltokankaasta on tehtävä Jumala! Diesel ilmaiseksi!


      • Anonyymi

        Ateneumiin hyväksytään jatkossa vain itseoppineiden ja koko elämänsä todistettavasti Suomessa asuneiden maalareiden teoksia. On perustettava totuuskomissio selvittämään teosten ja tekijöiden alkuperä. Suomi suomalaisille!


      • Anonyymi

        Osasiko Edelfelt edes kunnolla suomea? Ainakin hänen kirjeenvaihtonsa on ruotsiksi ja ranskaa hän todistettavasti puhui sujuvasti, mutta osasiko suomea?


      • Anonyymi

        Oikein.
        Mutta ei Edelfelt, mutta SIBELIUS!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasiko Edelfelt edes kunnolla suomea? Ainakin hänen kirjeenvaihtonsa on ruotsiksi ja ranskaa hän todistettavasti puhui sujuvasti, mutta osasiko suomea?

        ei voi kysyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasiko Edelfelt edes kunnolla suomea? Ainakin hänen kirjeenvaihtonsa on ruotsiksi ja ranskaa hän todistettavasti puhui sujuvasti, mutta osasiko suomea?

        Taiteilijan kielitaidottomuus (paitsi suomi) pitää olla edellytys, että teos voidaan ottaa Ateneumin kokoelmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasiko Edelfelt edes kunnolla suomea? Ainakin hänen kirjeenvaihtonsa on ruotsiksi ja ranskaa hän todistettavasti puhui sujuvasti, mutta osasiko suomea?

        Miksi edes tarvitsisi. Hänhän oli kultturieliittiä. Suomi oli rahvaan kieli. Onko historiantunnit jääneet väliin?


    • Anonyymi

      Kyllä Suomi nyt nousee kun urheilu ja kulttuuri kielletään ja kaikki saa dieseliä ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Ei sitä nyt ilmaiseksi aleta jakamaan. Silloinhan rumat vasemmistolaiset ja muut köyhät pyörisivät vanhoilla autonraadoillaan oikeiden suomalaisten teiden tukkoina.


      • Anonyymi

        elämä on hyvä


    • Anonyymi

      Oopperaa tuotetaan valtion rahoilla 230 e/lippu.

    • Anonyymi

      Saksassa 30-luvulla taidettiin toimia ihan samoin.

    • Anonyymi

      Kulttuurin rahoitus täysimääräisenä urheilulle. katsokaa vaikka Kimi Räikköstä ja Teemu Selännettä! Kaikki urheiluun panostettu raha tulee moninkertasesti takaisin. Nämä "taiteilijat" vaan tuhlaa kaiken laittomiin päihteisiin ja matkusteluun. Sitten ollaan vielä jossain taiteilijakodissa mukamas eläkkeellä, vaikka ei oikeeta työtä oo koskaan tehtykään...

    • Anonyymi

      Teuvo Hakkaraisesta on tehtävä kulttuuriministeri. Teuvo tietää mikä on säilytettävää, suomalaista ja isänmaallista kulttuuria.

      • Anonyymi

        Hän tietää paremmin sen kuin joku maata vihaava punainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tietää paremmin sen kuin joku maata vihaava punainen.

        Amen! Teuvo toisi Jumalan takaisin Suomeen!


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Ne jotka haluavat kulttuuria, maksakoon itse. En vastusta korkeaa kulttuuria enkä ei-niin korkeaa.

      • Anonyymi

        Köyhät hakekoot kulttuurinsa risuja keräämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät hakekoot kulttuurinsa risuja keräämällä.

        Näitä riittää: Axel Olof Freudenthal oli merkittävimpiä suomenruotsalaisen kansallistunteen herättäjiä. Freudenthal harrasti rotuoppeja ja uskoi suomalaisten alempiarvoisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät hakekoot kulttuurinsa risuja keräämällä.

        Tai tekemällä käpylehmiä.
        Kesällä luonnonkukista omat kukkakranssit, päähänsä.
        Nuo taidot on taidetta.
        Juomaksi tehdään, veteen lämpöiseen. Sekoitetaan hiivaa, sokeria ja vaikkapa omenamehua, makua antamaan.
        Sen jälkeen hiekkarannalle, ei väliä onko järven- tai merenranta, hiekkalinnoja.
        Tosin tuon juoman valmistukseen tarvikkeet maksaa jonkin verran.
        Mutta, en ole varma, ne voi saada leipäjonoista. Siis ruoka avusta, kirkon tai Hurstin.


    • Anonyymi

      Mistä näitä Arbeit macht frei-ihmisiä on yhtäkkiä ryöminyt esiin kasapäin?

    • Anonyymi

      Kaikki eliitin kulttuuriin syydetty raha on ohjattava kansanvalistukseen, jossa meille mitään salaamatta selvitetään, miksi maapallo on oikeasti litteä ja miksi tämä kaikki on meiltä salattu. Ano Turtiainen asiantuntijana hallitukseen tiedeministeriksi.

      • Anonyymi

        Teknikoille on varattu Heavy Metallin bile sillan alla


    • Anonyymi

      En minäkään halua maksaa verorahoillani itseaiheuttejen läskien lihavuusleikkauksia, mut niin vaan teen.

      • Anonyymi

        Maksamme myös sukupuolisekasotkun nykyään.


    • Anonyymi

      Eikö juuri porvarit ja kokoomus käytä näitä palveluita eniten, koska he saavat erilaisia apuja, bonuksia ja kulurahaa käyttäen eri veronmaksajien varoin.

      Purran mukaan kaiken tieteen, taiteen ja kulttuurinhan voi lopettaa ja kaiken lopettaa. Tulee säästöjä ja leikata maahanmuutosta ja kehitysavusta. Näin saadaan meilekin lisää niitä vaikkapa Sudanin pakolaisia, josta rasisti persut niin pitävät ja haluavat niitä suomeen lisää. Kun leikkaavat eri avuista.

      Kyllä nyt saadaan Suomi sekaisin tämän mahdollisen hallituksen aikana ja koko suomea ei enää ole vaan olemme Unkarin ja venäjän tiellä persujen mallin mukaisesti.

      Tulee ankeat ajat ja tappoja,jengejä, ampumisia sekä rikollisuus lisääntyy ja vointi suomessa vain menee kansalaisilla alas erilaisten leikkausten ja pahoinvoinnin lisääntyessä.

    • Anonyymi

      Urheilua tuetaan veikkaus varoin jota varten se alunperin järjestettiin .
      jälkeenpåin siitä on rahoitettu kulttuuria , jos veikkaaja saisi kuponkiin merkitä
      mihin haluaisi rahat käyttää , mikä olisi rahojen suurin saaja?

    • Anonyymi

      Jännä että suureen ääneen suomalaisuudesta ääntä pitävät vastustavat suomalaista kulttuuria.
      Ehkä totuus löytyykin YouTubesta ja netistä? Kuka haluuaa kotimaisia sävellyksiä, lastentapahtumia tai satuja, tanssiesityksiä, kuvataiteilijoita, suomlaisien kirjailijoiden tuotantoa tukea, kun maikkari tuo kansainvälisiä konsepteja ex on the beach, master chef, temptation island ja bb. Sieltähän me äänestetään seuraavat edustajatkin 'Suomelle'.


      Sanoisian että tekopyhyys loistossaan! Suomalaisia nuo inhoavat jotka kansallista kulttuuria eivät tue.

    • Anonyymi

      Kyllä ja sama koskee urheilua. Joskaan en tiedä mahtaako urheilu mitään tukea valtiolta saadakaan, Suomessa tuntuu olevan niin paljon urheiluhulluja… tarkoitan, urheilumielenterveyshäiriöisiä että ne kyllä itse maksavat jonninjoutavat kiekkoleikkinsä ja potkupallonsa jos semmoista haluavat nähdä.

    • Anonyymi

      Hyvä, että pysyt kaljamahasi kanssa poissa sieltä.

      • Anonyymi

        Baari on kulttuuria


    • Anonyymi

      Miksi koulutetaan ihmisiä takuuvarmoiksi työttömiksi,joiden ainoat tulot ovat mahdollisesti satunnaiset apurahat?

      • Anonyymi

        KOSKA EI OSATA SULKEA KAIKKI TAIDEKOULUT MUTTA VAIN TAMPEREEN


    • Anonyymi

      En minäkään halua maksaa huippu-urheilusta, Yleisradiosta, maataloudesta enkä suuryrityksistä. Maksakoot itse itsensä.

      • Anonyymi

        Mitä syöt, jos et halua maksaa maataloudesta? Sadevettä ja itse poimittuja tatteja?


    • Anonyymi

      Minä en halua maksa Ylöjärven terveyskeskuksesta centtiäkään. En tunne yhtään mukavaa ylöjärveläistä. Saatanallisia juntteja kaikki. Jos eivät pysy itekseen hengissä, niin kuolkoot. Minun rahoilla ei niiden eturauhasia ja rasvamaksoja pidä parantaa!

      • Anonyymi

        Muuta pois. En minäkään tunne yhtään mukavaa ylöjärveläistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois. En minäkään tunne yhtään mukavaa ylöjärveläistä.

        en maksa yhtään maksalaatikosta, koska olen kasvissyöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en maksa yhtään maksalaatikosta, koska olen kasvissyöjä

        taiteilija ei uskalla tappaa, koska on hyvä ihminen

        historia valikoi uuden hitlerin kostamaan taiteen kohtaloa

        mutta tuskin niin tapahtuu, koska taide on tylsä kun se toistuu

        varmasti jotakin uutta evoluutio keksii lopussa kun taiteilijoita aletaan jälleen kiusaamaan


    • Anonyymi

      Minä tuen Suomen verotusjärjestelmää. Sillä on saatu lapslisät, joskus kovinkin tarpeen kaikille. Kouluruoka kaikille. Koulutus kaikille. Terveydenhuolto kaikille. Kirjastot ilmaisia. Kouluissa kävi joskus taiteilijoita. Muistan Yrjö Jyrinkosken. Itsekin olin koulujen välisissä kilpailuissa lausumassa. Näytelmäkerhossa olin myös. Ja seurakunnan kuorossa laulamassa.
      En tiedä mistä se yhteishenki Suomeen tulee, jos ei omasta kulttuurista?

      Kyllä vaikeiden aikojen läpi on menty taiteenkin tuella. Yrjö Jylhän Kiirastuli-teoksessa on joukko sodan kauheuksia kuvaavia runoja. Kaivo kertoo haavoittuneen miehen pienestä toiveesta, tilkasta vettä.
      Oma isovaarini, kouluja käymätön työmies, osasi sen ulkoa.

      En ymmärrä suomalaisten pilkaamista ja väheksymistä , niitten jotka ovat työläisiä tai keskiluokkaa ja ovat rehellisiä ja ahkeria ihmisiä. Meille kulttuuri on sitä, mikä kertoo, miksi me tehdään töitä. En ymmärrä tämän maan rakentamisen tulosten mollaamista, monelle Suomi on ihan paska maa. Kysyisin verrattuna mihin?

      Mutta joo, kyllä töitä riittää tulevillekin sukupolville, jos on tahtoa tarttua ohjaksiin eikä huutaa diktatuuria ja eliittiä väkivaltakoneistonsa kanssa turvaksi.

      Tuettuna siitä voivat nauttia pienempituloisetkin. ehkä sitä tukea on ollut liian vähän ja monet ovat jääneet tuuliajolle. Ja ylikansallinen markkinatarjonta kertoo, kuinka pitää elää?

    • Anonyymi

      Nimenomaan näin.

      Suomessa maan tapa on ollut että valtion pitää kustantaa kaikki kaikille ja loput ovat käsi ojossa odottamassa tukiaisia heillekin.

      Kommunismiinko tässä haikaillaan?

      Kun minulla ei ole rahaa kulttuuririentoihin, niin silloin ne jää menemättä. Näin on käynyt monasti. Mennään kun oma budjetti antaa myöden, enkä ole huutamassa valtiota apuun.

      • Anonyymi

        Itselläni ei ole uskoa apurahaan.
        Tuskin tulen sellaisen saamaan.
        NATO:n myötä katosi usko elämään.
        Se on pahempi kuin epäusko apurahaan.
        Mainitsivat Perustulon, mutta samaan aikaan jaksavat vielä tappaa jonkun onnettoman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni ei ole uskoa apurahaan.
        Tuskin tulen sellaisen saamaan.
        NATO:n myötä katosi usko elämään.
        Se on pahempi kuin epäusko apurahaan.
        Mainitsivat Perustulon, mutta samaan aikaan jaksavat vielä tappaa jonkun onnettoman.

        Ihmisillä ei vain päässä ole valon pilkahdustakaan taiteen suhteen.
        En usko, että elämäni aikana mitään tapahtuu.
        Ihmisen psyyke ei vain toimi sillä tavoin, että eläisin taiteestani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä ei vain päässä ole valon pilkahdustakaan taiteen suhteen.
        En usko, että elämäni aikana mitään tapahtuu.
        Ihmisen psyyke ei vain toimi sillä tavoin, että eläisin taiteestani.

        Kuka itkee taiteen apurahoja on pilalle saatettu rikkaiden vesa.
        Koska köyhät daidellot - heitä ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      MINÄ EN KÄYTÄ KIRJASTOA, -joten sen joutaa lopettaa tai laittaa 100 % maksulliseksi. En käytä juuri julkista terveydenhuoltoakaan, maksuja korotettava tuntuvasti, -joo on minulla tieten sukulaisia jotka käytävät, mutta en välitä, koska olen tunnekuollut. Empatia - mitä se on?
      En käy uimahallissa eikä kiinnosta urheilujuhlissa RIEKUNTA ei ilotulitukset.
      Kulttuurin tukeminen -vai taiteen tukeminen, ne ei sama asia, mutta limittyy toki. Pitääkö opperaa tukea, en ota kantaa. Silti, on se vähän niinkin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mietitäänpä vaikka matkailua, joka tuo Suomeen miljardeja riihkuivaa niin avautuukin uusia näkökulmia. -Tai ainakin pitäisi avautua.

      • Anonyymi

        Mitä sinulle merkitsee että olet suomalainen, sinulla on kaiketi suomalaiset vanhemmat? Mitä he ovat tehneet tai mistä luopuneet, että pääset kouluun, saat ruokaa ja vaatteita? Otat ne varmaan ilman kiitollisuutta vastaan. Ja sitten mariset.

        Kermaperse, sanoisin.


      • Anonyymi

        otan kiven käteen ja rikot laitoksia kaupungilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        otan kiven käteen ja rikot laitoksia kaupungilla

        toivon että taiteilijoiden lapsista tulee joukkomurhaajaa
        jotka vannoutuvat lastensuojelun nimeen ikuisesti


    • Anonyymi

      On se kumma kun pitää pienestä palkasta kustantaa toisten oopperassa käynti.

    • Anonyymi

      Sinähän tuet jo lasten kouluruokaa, lapsilisiä. opiskeluita ja terveydenhuoltoa? Luuletko että veroeurosi riittävät katujen kunnossapitoon, auraukseen ja kulttuurin tukemiseen?

    • Anonyymi

      Älä suotta sure, sun veroeurosi käytetään sun hengissä pitämiseen. Jos niitä on.
      Kukaan ei vedätä.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ne, jotka haluaa käydä teattereissa, baletissa, konserteissa, niin maksakoon niin paljon lipusta, että kulut ja näyttelijöitten palkka saadaan maksettua. Jos, näytelmä/konsertti/baletti, yms. on niin huonoa, ettei tuloja tule, niin silloin tietää, ettei kannata esittää. Se maksaa, joka katselee, nyt on huonot ajat ja turha tukea sellaista, mitä ei kukaan välitä katsoa tai kuunnella.

    • Anonyymi

      Näinpä juuri, kirjastoa voi perustella kansanvalistuksella ja ulkoilmaliikuntapaikkoja mukaan lukien pyörätiet kansanterveydellä, muu on keskiluokan mukavuuslaitosta jonka saisivat maksaa omista lompakoistaan, kakrujensa ansiottomat harrastuksin ylentämiset etenemisekseen yhteiskunnan portailla.

    • Anonyymi

      No niinhän se onkin. Harrastukset maksaa. Ratsastustunnit ja jääkiekon pelaaminen. So what?
      Sehän me maksetaan itse lapsiemme hyväksi. Kulttuuri on sitä, mitä hengitetään. Taidetta seinillä, musiikkia, teatteriesityksiä, lauluiltoja , sukankutomista ja suomalaista ruokaa pöytään. Karjalanpaistia, kalasoppaa, kaalilaatikkoa, makaronilaatkkoa ja makkara-perunoita.

    • Anonyymi

      Kyllä tapahtumajärjestäjiä on aina tuettu julkisin varoin. Asian voi ihan tarkistaa ennen kuin kirjoittaa höpöjuttuja

    • Anonyymi

      Kaikki mihin Perussuomalaiset koskee muuttuu paikaksi. Tämä koskee erityisesti keskusteluja.

      Esimerkiksi moni kulttuurin ystäväkin (kuten minä) olisi halukas keskustelemaan kulttuurin rahoituksen vinoutumista, kuten oopperan asemasta. Ooppera on elitistinen laji ja huomattava osa oopperalipuista ostetaan yritysten toimesta ja ooppera on kulissi myynninedistämistyölle jota kutsutaan häveliääsi "verkostoitumiseksi". Itse olen käynyt oopperassa ehkä kymmenen kertaa ja aina jonkun firman piikkiin. Ainakin pari vuotta sitten Kansallisooppera sai tukea enemmän kuin KAIKKI Suomen teatterit yhteensä. Se ei ole oikein. Teatterissa olen käynyt enimmäkseen omalla rahalla.

      Mutta kuten aluksi totesin kun Persut sotkeutuu keskusteluun siitä tulee öyhöttämistä, joka tekee aidon keskustelun mahdottomaksi. Näin he varmistavat, että esimerkiksi oopperan asemaa ei asiallisen kriittisesti tarkastella.

      • Anonyymi

        Autocorrect-tekoäly sotki tekstiä siistimällä sitä. Alku piti olla:
        Kaikki mihin Perussuomalaiset koskee muuttuu PASKAKSI.


      • Anonyymi

        Siinä Moktar.Gubta tuttuine kirjoitusvirheineen yrittää päteä kulttuurin ystävänä ja suurena taiteiden tuntijana.
        "Teatterissa olen käynyt enimmäkseen omalla rahalla."
        No, miten kukin työkyvyttömyyseläkkeen tulonsiirrot ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä Moktar.Gubta tuttuine kirjoitusvirheineen yrittää päteä kulttuurin ystävänä ja suurena taiteiden tuntijana.
        "Teatterissa olen käynyt enimmäkseen omalla rahalla."
        No, miten kukin työkyvyttömyyseläkkeen tulonsiirrot ottaa.

        Mikä lukuisista elämäsi epäonnistumisistasi on saanut sinut noin katkeraksi?


      • Anonyymi

        👍👍


    • Anonyymi

      Näin persuna voin sanoa että YLEn rahoitusta voisi vähentää sen verran että se vastaa muiden maiden "yleisradioiden tasoa per henkilö". Ylen sisällöstä myös sen verran että palvelut kuten ennen vaaleja nuorisolle tähdätty vaaligallup jossa opastettiin mikä on oikea vastaus kuhunkin kysymykseen tulisi ehdottomasti poistaa. "oikeat" vastauksethan olivat laidastaan vihervasemmistolaista propagandaa.

      Myös oikeistolaisittain ajattelevia toimittajia pitäisi saada YLElle koska kansastahan on suurin osa oikeistolaisittain ajattelevia kuten vaaleissa nähtiin. Miksi pitää yllä verovaroin vihervasemmistolaista hegemoniaa kansakunnan tärkeimmässä tiedotusvälineessä.

      • Mistä tiedät Ylen toimittajien poliittiset kannat?
        Politiikkaan lähteneet Ylen toimittajat ovat tainneet useimmiten suunnata Kokoomukseen.


    • Anonyymi

      Todellakin yhteiskunnan tuki kulttuurille pitää jakautua oikeudenmukaisesti? mitä se sitten onkaan. Minäkin kävin kulttuuriesityksessä ja maksoin 20€ eläkeläislipun, kesto noin 1 tunti, nykytanssia se kulttuuri oli. Kyllä kannatti. Avartaa ajattelua ja elämänkatsomusta. Avoimin mielin kohti tuntemattomia seikkailuja. Suosittelen kaikille jotka osaavat aukaista silmänsä ja korvansa että mielensä.

    • Anonyymi

      Jumalan teatteri ja Harakkaa katsojien kasvoille

    • Anonyymi

      Karvahattu hyökkäsi silakan asussa puolustamaan kylddyyriä niin maan perusteellisesti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ilmaiset liput päättäjille yms. on yksi korruption muoto.

    • Anonyymi

      TALVI TAKAISIN!!!!

    • Anonyymi

      No, et kertonut, missä kyseinen keikka on, mutta veikkaan, että Suomessa. Konserttijärjestäjän porukasta aika monella on kulttuurialan koulutus. Muusikoistakin melko moni on saanut alan koulutuksen. Mutta mitäpä tässä pikkujuttuihin sotkeentumaan, tärkeintä on, että kulttuuri saadaan ajettua alas. Voihan sitä keikoilla käydä ulkomaillakin.

      • Anonyymi

        Suomalaiset muusikot eivät halua harjoittaa ammattiaan (edes korona-aikana ei työ kelvannut vaikka tarjolla oli), joten ihan sama vaikka alan koulutus lopetettaisiin.


    • Anonyymi

      Korkeakulttuuria tulee tukea. Suurin osa kansasta on vähä-älyisiä amiskoita, jotka kuuntelevat mitä tahansa p:tä. Vanhemman ikäluokan suosikkeihin kuuluu juice leskinen, eppu normaali ja muu p. Verorahoilla tulee tukea sivistyneistön ja yläluokan kulttuuria. Menkööt amiskat vaikka jääkiekon mm-kisoihin kaljaa juomaan.

      • Anonyymi

        Koska se on niin vähä-älyistä, kuten sanot, on tuki turhaa.


      • Anonyymi

        Jos kerran "Suurin osa kansasta on vähä-älyisiä amiskoita" korkeakulttuurin tukemisesta huolimatta, onko korkeakulttuurin tukeminen auttanut?


    • Anonyymi

      Muutamalle tähän ketjuun kirjoittaneelle se kulttuurin kuluttaminen voisi tehdä ihan hyvää. Pääsisi sen oman tynnyrin ulkopuolelle.

      • Anonyymi

        Verorahoilla vihervasemmiston tynnyri on kasvatettu niin isoksi etteivät sisällä olijat tajua elävänsä tynnyrissä.


    • Anonyymi

      sillai pitäis olla mitä tarvit siitä maksat.en minäkään saa avustusta tankatessa .vaikka olen menossa töihin mistä maksan veroa joka päivä.teiden kunnossapito on sitä luokkaa että pian saa alkaa ajeleen traktorilla että pääsee töihin.aikoinaan kun keksittiin väliaikainen autovero ja myöhemmin muut maksut verot bensassa.90 prossaa piti palauttaa teidenhoitoon.nyt se on muuttunut aina vuosien mukaan .autovero on jo pysyvä ja viimevuonna autoilijat maksoi eri veroja 7 miljardia josta olis kuulunut tiestön kunnossapitoon 6 miljardia .mutta kävikin näin että valtio pitikin rahat ja antoi yhden miljardin tienhoitoon.mutta eu maksut ensin sitten vasta oma kansa jos jää jotain.kohta ei jää kun valtio jo joutuu hakeen lainaa.ja pekka poika kylvää rahaa ympäri maailmaa kehitysapuna.tytti maksoi 6.5 miljardia saksan sähkölaskuja plus muut tämmöset hölmöilyt.me veronmaksajat nämä maksamme.just putin pölli fortumin venäjällä olevat laitokset 2 miljardia meni jonka me taas vuosien mittaan maksamme sähkölaskuissa.ja jos joku luulee että tähän jää ei jää .joka vuosi tulee joku erilainen lappu euusta että taas pitäis maksaa joku eri nimellä oliva vero.se on jo kuten nytkin sielä päätetty että suomi maksaa summa vaan on vielä avoin.ajatuksella jonka tuppurainen sanoi .on loogista että suomi saa euusta vähemmän rahaa kuin muut maat.tän kun sielä saksan ja ranskan päättäjät kuulivat oli niilä varmaan hauskaa.että nyt löyty maksaja.koska saksa ja ranska euun asiat päättää muut vaan roikkuu mukana.

    • Anonyymi

      ei kulttuuria tai muutakaan kukaan ole ajamassa alas kuten jotkut tietämättömät luulee .mutta se olis oikeusvaltiossa oikein että mitä tarvit sen maksat.erosin kirkosta kun täytin 18 kun en usko näkymättömiin .en käy kirkossa enkä sitä tarvi.jotka uskoo saavat käydä .mut miksi mun pitäis sitä rahoittaa.2 kertaa kun ihminen ehkä tarvii sitä elämänsä aikana .kun kastetaan ja sitten kun haudataan .kummallakaan kertaa et tiedä asiasta mitään.ja hautauskin on sen hintainen että kirkko saa siitä varmaan rahansa.

    • Anonyymi

      Miksi Suomessa teatterissa istumisesta maksetaan tuhat euroa tunnilta? Hyvin harva tienaa edes työstään sen verran.Tämän hintaisia istumapaikkoja on Suomessa tuhansia ja käyttäjinä samat henkilöt vuodesta toiseen. Yhteiskunta maksaa pääsylipuista 90 prosenttia ja asiakas 10..Ketkä tämän ovat luoneet ja miksi? Ettei vain kyseessä olekin puolueet jotka elävät muitten kustannuksella.Kansasta harva tietä miten kalliita nämä harrastukset ovat. Jotta totuus tulee ilmi,on nostettava pääsymaksut asiakkaille oikealle tasaolle. Tämänjälkeen nämä harrastajat lopettavat taatusti touhunsa.

      • Anonyymi

        Ei tuo voi olla totta! Että 90%. No, se selittäisi hienon sanan "kulttuurivallankumous" vuoden -68 sekasotkusta. Johon yllytettiin sen ajan ymmärtämätön nuoriso, hienolta kalskahtavaan tasa-arvomuutostoteutukseen! Että teatterit lisääntyi pilkkapelleilyineen (esim. vapaus 10 käskyn rikkomiseen) vapaaksi nautinnoksi!? Televisio?

        Silloin nopeasti velvoitettiin myös pikkulasten äidit 2 kk:n ikäisiltä vauvoiltaan heti kokopäivätyöhön tehtaisiin ja kantoivat veroja, että sitten jälkipolvensa saisivat "nauttia" ja pitää kaiken ilmaistuen itsestäänselvyytenä. Yhteisverotus tuolloin otettiin pois aviopareilta - jotta heti saatiin kulttuurimuutos aikaan eli "tasa-arvo" perheisiin! Riippumatta oliko lapseton vai 5-lapsinen perhe!?

        Olisi mielenkiintoista nähdä tilasto siitä, miten monet 3-5 yhteisten lasten vanhemmat erosivat -70-90-luvuilla Suomessa. Tiedän heitä järkyttävän paljon - kestämättöminä uus-ideakulttuurin velvoitteissa! Ja juurikin suurperheet välttämättä tarvitsevat molemmat vanhemmat!


    • Anonyymi

      Ilman muuta käyttäjien pitäisi kustantaa lystinsä itse.
      Samoin kaiken urheiluun liittyvän saisivat kustantaa ne, jotka mokomaa harrastavat. Minä Perussuomalaisena Miehenä en hyväksy mitään verovaroilla kustannettavia palveluja.
      Palvelujen tarvitsijat ja käyttäjät maksakoot omasta pussistaan.

      • Anonyymi

        "Samoin kaiken urheiluun liittyvän saisivat kustantaa ne, jotka mokomaa harrastavat."

        Suomen kansa , jos mikä, on oikea urheilukansa ja sen pitää saada jatkua, vaikka leikiten entiseen malliin.... "näitä peltoja kynteli taattoni mun, ja kynteli taaton taatto, ne ostettu on hiki helmeilivin jne..." . Ostakaa miehet moottorisaha niillä urheilutamineiden hinnalla ja saatte vielä bensatkin päälle . Lähtekää sitten tekemään puunkaatoa ja klapeja vaikka vapaaehtoistyönä. Huomaatte pian, kuinka kohisten kunto nousi, kokopäiväharrastuksesta viikonloppuna. Aivan toista kuin kallis kuntokäynti kalliissa kuntohallissa. Saat raittiin ilman kaupan päälle ja kukaties ilmaiset kahvitkin.


    • Anonyymi

      Kaikki tiet pitäisi purkaa, rakentakoot kukin omat tiensä. Kaikki sairaalat purkuun hoitakoon kukin itse itsensä. Poliisit voi lakkauttaa olkoon kukin itse itsensä poliisi.
      Presidentin linnat voi pistää kierrätykseen, mihin me muka tarvitaan presidenttiä kaikki voi johtaa itse itseään. Koulutukset voi unohtaa sekä lastenhoidot yleensäkin kaikki mihin menee euroakaan pitää lopettaa . Verot pois kaikille vapaus tehdä mitä haluaa, puolustakoon kukin itse itseään, ei se muille kuulu.
      Tehköön kaikki niin kuin haluaa niin vältytään yhtyeiskunnan tuottamilta menetyksiltä. Ja naapurit voi ostaa omat ruohonleikkurinsa tai tehdä ne itse eikä aina lainata sitä toisilta.

    • Anonyymi

      Oikean taiteen tunnistaa siitä ettei kukaan halua siitä maksaa. Mikäli haluaa niin kyseessä on viihdettä eikä taidetta.

      • Anonyymi

        En niin ihania taide-elämyksiä muista, kuin ne lapsuudessani jo ennen kouluikääkin suorittamani marjamatkat äidin ja sisarusten seurassa. Mitä kaikkea näin ja koin noilla marjamatkoilla, voiettä , mitä taidetta on luonto lintuineen ja vielä ilmaiset eväät metsässä mansikoineen ja mesimarjoineen! Miksi kiellätte tämän ihanuuden ja kaiken luonnossa elämisen lapsiltanne ja viette heidät kuiviin kapistusten ja kuvien katseluihin tai meluisiin soitinhakkaamisiin? Sanoisin nyt suomalaisen vanhan muodiksi nousseen sanan; hävetkää!


      • Anonyymi

        Taide on tosiaan juuri sitä mikä kustannetaan verorahoilla. Ei tulisi muuten toimeen kun vapaaehtoisia maksajia ei löydy. Sellainen kulttuuri joutaa kuollakin mikäli pidetään yllä tekohengityksellä.


    • Anonyymi

      Paskaa on kaikki tuutit täynnä, joten tällaisen oikeistoääliöiden vinkumisen voi lakkauttaa.

      En myöskään halua mitään kaupallista paskakulttuuria, enkä muutakaan pintaliitomössöä. Koko rahatalouden voi lakkauttaa.

      Siksi en tee töitä, enkä tule tekemäänkään. Ammun mieluummin teitä vaikka päähän - jos ette osaa ampua ensin.

      Voitte tunkea myös kaiken "isänmaallisuuden" sun muun skeidan niin syvälle aunariinne kuin menee. Selvä?

    • Anonyymi

      Perusnatseille voisi järjestää gladiaattorinäytöksiä, joissa hakattaisiin yhteiskunnasata hengissä selvinneitä köyhiä ja vanhuksia.

      Kaikenlaisen henkisyyden voitte unohtaa. Myös ja erityisesti kansallishurmoksiset vammailunne.

    • Anonyymi

      Olet täysin oikeassa,jos haluaa käyttää kulttuuripalveluja maksakoon jokainen ihan itse kulttuuri harrastuksensa sillä julkisista verovaroista ei niitä tarvitse maksaa,Samoin ylen rahoitusta pitää tuntuvasti pienentää myös valtion tutkijain virkoja pitää lakkauttaa sekä liikenneministeriön sekä trafin virkoja lakkauttaa,Nyt on pakko tinkiä kaikesta,Sipilän ja hänen kumppaniensa on ihan turhaa vaatia ja ktistä mistään sopeutmisrahastaan siihen ei nyt rahat riitä.

    • Anonyymi

      Meistähän kaikista tulis sitten sivistymättömiä!

    • Anonyymi

      Se onkin varsin suomalaista kulttuuria kun Keski-Eurooppalaisella viululla soitetaan brittiläisen kapellimestarin johdolla Itävaltalaista musiikkia 1700-luvulta. Sitäkö tässä halutaan suojella verorahoin?

    • Anonyymi

      tavallisen daidellon kannattaa vannoutua vain työttömyyteen
      mitä nyt vaatia taidetta!!!!
      ei
      ihan vaatimuksena on vapaaehtoinen työttömyys
      kuka tahtoo työtä, hän tekee ja kuka ei tahdo, hän ei tee
      se on jo riittävä tälle yhteiskunnalle
      ei tarvi edes vannoutua ylimääräisesti taiteilijuuteen
      maksakoot työttömyydestä palkkaa
      ei jokainen meistä osaa valita työttömyyttä ammatikseen!!!

      • Anonyymi

        miksi pitää aina tehdä jotakin?
        tekemättömyys on myös tekemistä tai olemista

        jotakin tahtoo tehdä aina vain typerys
        koska teon taustalla on silloinkin iso oleva
        jota ei tavoita kun on kiire
        siksi kun pysähtyy, niin näkee jotakin, mitä ei nähnyt

        tekemättömyys on perustarve!!

        siksi keskari jokaiselle aktiivimällin runkuttajalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitää aina tehdä jotakin?
        tekemättömyys on myös tekemistä tai olemista

        jotakin tahtoo tehdä aina vain typerys
        koska teon taustalla on silloinkin iso oleva
        jota ei tavoita kun on kiire
        siksi kun pysähtyy, niin näkee jotakin, mitä ei nähnyt

        tekemättömyys on perustarve!!

        siksi keskari jokaiselle aktiivimällin runkuttajalle

        Ristiinnaulita Sipilä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiinnaulita Sipilä !!

        Laiskoille vinkki, että aina löytyy joku joka tahtoo tehdä kaiken.
        Joten ihan samaa vaikka joku nimenomaan tekee kaiken ja joutuu yleiseen verotukseen saman tien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristiinnaulita Sipilä !!

        eu myönteinen esko aho on ajanut suomen tähän velka tilanteeseen


    • Anonyymi

      Minä minä minä minä. Olet mulkero marttyyri

    • Anonyymi

      Viinavero pois niin persujen harrastustoimintakin mahdollistuu.

    • Anonyymi

      Valtion tukema kulttuuri on kiva juttu, mutta fakta on, että valtiolla ei ole varaa kaikkeen, joten pitää priorisoida. Koska on muita paljon kulttuuria tärkeämpiä juttuja, rahat pitää kohdistaa ensisijaisesti niihin, joten ne eivät riitä kulttuuriin asti. Valtion ei siis pidä tukea kulttuuria - ainakaan läheskään siinä määrin kuin nykyään. Kysymys siitä, pitäisikö valtion tukea kulttuuria vai ei, on irrelevantti niin kauan kun siihen ei kuitenkaan ole varaa. Yksinkertaista.

    • Anonyymi

      Jokaisen kansalaisen kannattaisi kokeilla itse "kulttuuria", kulttuuri auttaa myös nykyihmistä hänen ongelmissaan, jokainen kansalainen sitä myös jossain muodossa itse käyttää .

      On se ihmeellistä että vielä 2000 - luvulla ihmiset on näin takapajuisia että vieroksutaan kulttuuria.

      Ei se, että "ei osaa " esim. lausua runoja, laulaa, piirtää, maalata, soittaa, valokuvata,
      luoda musiikkia, luoda taidetta, luoda näytelmiä, luoda elokuvia, jne ole peruste sille
      että syrijitään Kulttuurialan tekijöitä, kaikki eivät ole hoitajia, asentajia,autokuskeja, lääkäreitä jne.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe