Ulkolaiselle työvoimalle stoppi

Anonyymi-ap

Siltaromahdus olkoon viimeinen osoitus, että suomalainen rakentaa aina paremmin.

17

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Purran Riikka ajaa ihan oikeata asiaa, koska haluaa kunnolliset ja kestävät, valkoisen miehen tekemät kestosillat koko maahan.

      • Anonyymi

        Jää kohta tekemättä, kun sitä valkoista työvoimaa ei enää tästä maasta löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jää kohta tekemättä, kun sitä valkoista työvoimaa ei enää tästä maasta löydy.

        Valkoinen työvoima vetää mieluummin lonkkaa KELA:n tuella kuin tekee jotain leipänsä eteen. Vaikka ei saakaan kuin murto-osan siitä tuesta, mitä tänne suurella rahalla haalittu ei-valkoinen. Tunnen montakin tällaista valkoista (ihan lähisukulaisiakin!) ihan peruskoulusta poispotkitusta filosofian maisteriin. Ikää kaikilla jo 30-50+ vuotta.
        Mediassa kerrotaan oikein Siltainsinöörien lausunnoista. Mistä koulusta siltainsinöörejä valmistuu? Ettei vain samasta kuin Olkiluoto kolmosen suunnitteluinsinöörejä? Eli Intiasta. Jo Olkiluoto kolmosen perustussuunnitelmat meni pieleen, siellä Intiassa kun harvemmin maa routii ja niin jäi Olkiluodossakin jo maan routiminen huomioimatta. Ja loppu samalla periaatteella. Olisiko arv. siltainsinöörit siirtyneet Lespooseen Olkiluodon työmaalta laitoksen viimeinkin valmistuttua? Pääasia, että halvalla saatiin! Tuloksetkin samaa kastia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkoinen työvoima vetää mieluummin lonkkaa KELA:n tuella kuin tekee jotain leipänsä eteen. Vaikka ei saakaan kuin murto-osan siitä tuesta, mitä tänne suurella rahalla haalittu ei-valkoinen. Tunnen montakin tällaista valkoista (ihan lähisukulaisiakin!) ihan peruskoulusta poispotkitusta filosofian maisteriin. Ikää kaikilla jo 30-50 vuotta.
        Mediassa kerrotaan oikein Siltainsinöörien lausunnoista. Mistä koulusta siltainsinöörejä valmistuu? Ettei vain samasta kuin Olkiluoto kolmosen suunnitteluinsinöörejä? Eli Intiasta. Jo Olkiluoto kolmosen perustussuunnitelmat meni pieleen, siellä Intiassa kun harvemmin maa routii ja niin jäi Olkiluodossakin jo maan routiminen huomioimatta. Ja loppu samalla periaatteella. Olisiko arv. siltainsinöörit siirtyneet Lespooseen Olkiluodon työmaalta laitoksen viimeinkin valmistuttua? Pääasia, että halvalla saatiin! Tuloksetkin samaa kastia.

        Kun täyttää 30 niin katsotaan, että olet liian vanha. Liian vanha=henkilöstä ei saa valtiolta tukea kun on iältään 30-54 v. eli ei palkata. Lisäksi palkka on sem verran pieni, että siinä velkaantuu ja joutuu ulosottoon ellei jo ole siellä.


    • Anonyymi

      Onko varmaa tietoa kenen rakentama tuo silta oli?

      Persuille juhlapäivä silti. Saivat oivan keppihevosen.

      • Anonyymi

        Totta. Jos silta romahtaa, niin edellisen hallituksen syy.


    • Anonyymi

      Afrikkalaisen standardin mukaan rakennustelioneen klävelysillat tehdään aina 8 mm vahvuisesta vaneerilevystä.
      https://urly.fi/39w8

      Sellaista vankkaa rakennetta oli mustamiesten toimesta käytetty tälläkin kertaa Espoossa. Vaneeri kuitenkin taipui ylensyöneiden helsinkiläisten rasvapallo-opiskelijoiden alla.

      • Anonyymi

        Suomessa tehdään ihan suomalaisten standardien mukaisia siltoja, joka tuo romahtanutkin oli.
        Se oli ihan suomalaisen vastaavan toimesta tarkastettu männä viikolla. Olisi siis parempi siirtyä niihin Afrikan standardeihin, josko sillat silloin paremmin kestäisivät käyttöä ?


    • Anonyymi

      Keskustelun otsikolle löytyy perusteita, esim.:

      RAKENNUSLEHTI 5.12.2014:
      "Telineasentajista 70 prosenttia on meillä ulkomaalaisia, Ruotsissa vain 10 prosenttia"
      ..."Suomessa on kesäsesongin huipulla noin 1500 telineasentajaa teollisuudessa ja rakennustyömailla...". " Noin 70 prosenttia heistä on ulkomaalaisia, lähinnä virolaisia tai puolalaisia. Ruotsissa tilanne on toinen: asentajista 90 prosenttia on ruotsalaisia. Eron syynä on se, että Ruotsissa telineasennus on sertifioitua, koulutusta vaativaa ammattimiestyötä."...

      5.12.2014

    • Anonyymi

      Pitkä jänneväli ja 8mm vesivaneeri niin taipuuhan se painnon alla.
      Kuka tunnustaa tarkastuksen ja sillan teon.
      Päitä vadille ei tää ihan näin voi mennä vaikka Ulkomaalaiset onkin tehneet,
      mutta teettäjä ja valvoja on varmaan Suomenkielentaitoisia ?

      • Anonyymi

        Vanerilevyt eivät pettäneet tälläkään kertaa, ne tekivät hommansa ihan kunnolla. Sillan alla poikittain 2..3 m välein kulkevista teräskannattimista kaksi oli pettänyt.

        Ilmeisest ne oli liitetty sillan pitkittäisrankoihin tällaisen tekineen ruuvikiinnityksillä, ja ne olivat pettäneet. Espoon kaupunki ei ole suostunut julkistamaan näitä detaljeja edelleenkään, vaikka ovat julkista dataa, ja se tieto pitäisi tietopyynnön esittäneelle median edustajalle luovuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanerilevyt eivät pettäneet tälläkään kertaa, ne tekivät hommansa ihan kunnolla. Sillan alla poikittain 2..3 m välein kulkevista teräskannattimista kaksi oli pettänyt.

        Ilmeisest ne oli liitetty sillan pitkittäisrankoihin tällaisen tekineen ruuvikiinnityksillä, ja ne olivat pettäneet. Espoon kaupunki ei ole suostunut julkistamaan näitä detaljeja edelleenkään, vaikka ovat julkista dataa, ja se tieto pitäisi tietopyynnön esittäneelle median edustajalle luovuttaa.

        Poikittaispslkkien päiden ruuviliitokset pitkittäisjuoksuihin perustuvat toiminnaltaan kitkaan, EI ruuvien olemiseen sokkana.
        Aivan kuten esim. autojen voimansiirtoakseleiden (esim. "kardaaniakseli") laipoissa. Kiinnityspintojen pitää olla puhtaat ja ruuvien (pulttien) erikoislujia. Pultit kirittävä momenttiavaimella ja jälkikirittävä kokeilukäytön jälkeen. Sinkityt rakennustelineet vaatisivat pitempiaikaisessa henkilökuormituksellisessa käytössä ehdottomasti 8.8 lujuusluokan pultteja LUJEMMAT pultit ja vähintään viikottaiset kireystarkistukset.


      • Anonyymi

        Vanerin alla olevien teräsosien jänneväli oli yksi millimetri. Kyllä niin pienellä jännevälillä kestää vaikka yhden millin vaneri, jos vain niin ohutta jostain edes saisi. Eikä olisi väliä vaikka vaneri lahoaisi välistä pois, kun kukaan ei kuitenkaan mahdu yhden millimetrin raosta tippumaan.

        Aivan toisen suuruusluokan ongelma on sitten se kun teräsrakenne niiden kävelytasojen alla ei kestänytkään poikittaispalkkien kiinnikkeiden osalta, vaan ne taipuivat/vääntyivät, ja tulivat alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanerilevyt eivät pettäneet tälläkään kertaa, ne tekivät hommansa ihan kunnolla. Sillan alla poikittain 2..3 m välein kulkevista teräskannattimista kaksi oli pettänyt.

        Ilmeisest ne oli liitetty sillan pitkittäisrankoihin tällaisen tekineen ruuvikiinnityksillä, ja ne olivat pettäneet. Espoon kaupunki ei ole suostunut julkistamaan näitä detaljeja edelleenkään, vaikka ovat julkista dataa, ja se tieto pitäisi tietopyynnön esittäneelle median edustajalle luovuttaa.

        Ainahan pääsyylliset löytyy hierarkian yläpäästä. Kun alapäässä (=työntekijä) tapahtuu virheitä, työnjohdossa on vikaa, sillä työn seuranta ja opastus on jäänyt liian vähälle huomiolle. Duunarit tekee raskasta työtä monesti alipalkattuna työn raskaus ja olosuhteet huomioon ottaen. Kun joku menee pieleen, on syy korkeamman tason ajatustyössä, työn valvonnassa ja ohjauksessa. Teräskannattimien valmistusoperaatiossa ja sen valvomisessa on ollut vikaa, koska vialliset teräskannattimet ovat pettäneet.







        sa


    • Anonyymi

      >>Jää kohta tekemättä, kun sitä valkoista työvoimaa ei enää tästä maasta löydy.

      Kortistoissa on lähes 300.000 Vasemmistoliiton ja Vihreiden kannattajien lusmuja, jotka vartoilevat 1800 €/kk Kansalaispalkan tuloa maahan. Porvarihallituksen pitää vaan ettiä noi esille, ja laittaa töihin.

      "Siivousalalla huomiota herättää se, että siivoojista 31 prosenttia – siis
      melkein joka kolmas – on työttömänä.
      Samaan aikaan Suomessa on useita matalan palkkatason tehtäviä, joilla
      aloilla työvoiman kysyntä on suurta, mutta tekijöitä on runsaasti
      työttöminä: esimerkiksi tarjoilijoita työttöminä on 16 prosenttia,
      vartijoita 9 prosenttia ja kioskimyyjiä 29 prosenttia."
      https://www.suomenuutiset.fi/ministerion-tuore-raportti-tunnustaa-tosiasiat-ulkomaisen-tyovoiman-houkuttelussa-olennaista-etta-tulijat-elattavat-itsensa-ja-perheensa-omilla-tyotuloillaan/

      Poliittinen jargoni "ulkomaisen työvoiman" tarpeesta lähtee siitä, että kyllä niitä poloisia tarvitaan vaatimattomampiinkin hommiin, vaikka siivoojiksi, koska siivoojia tarvitaan.

      Silti Suomessa siivoojan ammatissa olevista kolmasosa on nykyisellään työttöminä. Ei niiden ulkomaisten tänne tuominen periaatteella, että menkööt vaikka siivoojiksi, ei se muuta tilannetta ainakaan parempaan suuntaan,

    • Anonyymi

      Rakennustöissä ei enää ammattitaitoa vaadita...

    • Anonyymi

      Orjatyövoiman käytölle ja kansan vaihtamiselle tulee väistämättä mutkia matkaan . PS yrittää jarruttaa mutta kansan enemmistö on toista mieltä .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Niin surullinen

      onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      206
      4975
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      37
      3372
    3. 35
      2898
    4. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      141
      2773
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

      Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2428
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      68
      2257
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

      Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      2138
    8. Mitä tapahtuu?

      Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1810
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1762
    10. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      82
      1425
    Aihe