Negatiiviset arvostelut googlessa

Anonyymi-ap

Eräs nuorisoporukka alkoi tekemään kiusaa ja spammasi firman yritysprfiilin täyteen yhden tähden arvosteluita, ilman mitään kommentia. Useammassa arvostelussa on aina saman henkilön nimi, eli ovat ilmeisesti tehneet tätä varten useita erillisiä googletilejä. Olen raportoinut nuo googlelle, mutta sieltä tulee vain automaattinen vastaus, että nuo arviot eivät ole googlen sääntöjen vastaisia. Onko tuollaiseen olemassa mitään lakia, joka estäisi tuollaisen häirinnän? Tekijät on tiedossa.

7

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitäpä tuosta jos sun firma on hyvä, niin sana kulkee kyllä muutakin kautta kuin pelkästään Googlen arvioiden mukaan. Tietysti jos firmasi on jo alunalkaen huono, niin ei ne pelkät hyvät palautteet siellä Googlessa auta.

      • Anonyymi

        Onhan se osittain noinkin, mutta varmasti voi myös karkoittaa joitakin potentiaalisia uusia asiakkaita kilpailijoiden luokse.


    • Anonyymi

      Lueskelin Google arvioita yhdestä romufirmasta joka haki nurkkiin kertyneet rautaromut pois. Kauhean paljon oli hyviä Google arvioita ja suosituksia. No, eipä sitten todellisuudessa toiminut, hommat tehtiin huonosti, kynsivät koko pihan pilalle, kun eivät osanneet nostaa tai laskea kuorma-auton lavaa, vaan kyntävät kymmeniä metrejä. Lupasivat korjata jäljet, jäi tekemättä. Kusettivat hinnassa. Painoja huijasivat ja maksua sai kysellä.

      Toinen tapaus oli, kun vein yhdelle firmalle autoni ulko-ja sisäpesuun, vahaukseen. Tunnin myöhässä, kännissä ja lopputulos, että auto oli vahattu sieltä täältä ulkoa, mutta myös nahkapenkit auton sisältä oli vahattu. Sisäpesua ei oltu tehty. Firmalla paljon kehuja Googlessa, mutta työnjälki täyttä paskaa. Käytin seuraavana päivänä auton toisessa firmassa ja hekin ihmettelivät jälkeä, mitä edellinen firma oli tehnyt. Ei ne Googlen arvostelut aina tunnu pitävän paikkaa vaikka olisi 5 tähteä

    • Anonyymi

      Mistähän arviointisivuista te täällä nyt puhutte? Jos haen kokeeksi Googlella vaikka "nokian Renkaat Oy" niin ei tuohon mitään firman arviointipaikkaa eteen avaudu.
      https://www.nokianrenkaat.fi/

      Verkkokaupoissahan noita arviointijuttuja on, mutta ne ovat verkkokauppaplatformin tarjoajan, vaikka Amazonin tms. omia rakentamia arviointitoimintoja.

      • Anonyymi

        Jos firmalla on googessa yritysprofiili, niin kuka tahansa voi antaa arvosteluita. Arvostelujen keskiarvo näkyy sitten suoraan mm. googlen hakutuloksissa, google mapsissa jne. Meillä oli siellä keskiarvo aikasemmin 5 tähteä, mutta noiden kiusanhenkien hyökkäyksen ansiosta putosi yhdessä päivässä kahteen tähteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos firmalla on googessa yritysprofiili, niin kuka tahansa voi antaa arvosteluita. Arvostelujen keskiarvo näkyy sitten suoraan mm. googlen hakutuloksissa, google mapsissa jne. Meillä oli siellä keskiarvo aikasemmin 5 tähteä, mutta noiden kiusanhenkien hyökkäyksen ansiosta putosi yhdessä päivässä kahteen tähteen.

        No ei kai tuon markkinointipaikan säännöille sitten mitään mahda. Jos meinaa tuolla markkinamielessä olla, niin sääntöjen plussapuoliin ja miinuspuoliin on vaan sopeuduttava.

        Onhan noita firmojen mustamaalauksia nähty tälläkin saitilla, ja lukemattomissa muissakin paikoissa. Kilpailijat koettaa aina lyödä kapuloita rattaisiin omille kilpailijoilleen, reiluin tai epäreiluin keinoin. Ja jos Google saitinomistajana sen sallii, ei paljoa voi tehdä.

        Kai sieltä sentään saa oman firmansa poistettua Googlen ariointipalvelusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe