Onko muita jolla ei ole kortteja?

Anonyymi-ap

Lopetin korttini turhana jokunen vuosi sitten. Pankissa kauhistelivat kun lopetin molemmat korttini ja sanoivat että nykyään ei pärjää. Ainoa asia mikä on muuttunut on se, että ennen nostin rahan seinästä, nyt konttorilta, ja se että ennen rahaa pystyi nostamaan päivän jokaisena hetkenä, nyt kaksi kertaa viikossa, mikä on oikeastaan vain hyvä asia. Minulla on kuitenkin verkkopankki jota käytän koneella, mitään kännykkää minulla ei ole.
Elämä on helppoa kun ei tee siitä vaikeaa.

10

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun mummullani ei ole mitään kortteja , ei edes verkkopankkitunnuksia, lankapuhelin, ei minkäänlaista kännykkää, nostaa rahaa pankista tiskiltä, ja vie kirjekuoressa laskut myös konttoriin.
      Hänellä ei ole muita laskuja , kun vastike, sähkö ,sanomalehti ja puhelinlasku, mitään vakuutuksia ei enää ole, kaupassa maksaa käteisellä, hän on 94 vuotias ja asuu yksin, hoitaa kaikki itse.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen järkeä tässä on? Miksi ihmeessä edes pitää käteisellä maksaa, saatika nostaa rahaa "seinästä" ja sitten kiikuttaa se sama raha kassalle, vaikka olisi voinut maksaa suoraan kortilla kassalla?

      Käteistä ei tule käytettyä nykyään enää juuri missään, lähinnä yksityisten välisissä kaupoissa ja ulkomaille lähdettäessä tulee joskus otettua pinkka mukaan jos sattuu johonkin taantumukselliseen käteismaahan matkaamaan.

    • Anonyymi

      Nimenomaan elämää voisi helpottaa, mutta itse vaikeutat sitä tietoisesti. Käteisen käyttäminen on tyhmää, hidasta, riskialtista ja hankalaa.

    • Anonyymi

      Käyn pankkiautomaatilla pari kertaa vuodessa lähtiessäni ulkomaille maahan, jossa käteisen käyttö on yleistä. Suomessa en maksa käteisellä mitään. Miksi siirtelisin seteleitä edestakaisin?

    • Anonyymi

      En vaan näe mitään syytä miksi kortista tai korteista kannattaisi luopua. Käteinen on päivittäisessä käytössä hankala, varsinkin kun kolikkoja alakaa vaihtorahana tulemaan haitaksi asti. Ei niitä kolikoita voi säästöpossuunkaan kerätä, kun tyhjennyspaikkoja ei ole missään.
      Ei itselläkään mitään ihmeellisiä kortteja ole, on OP:n visa debit/credit ja S pankin visa debit, jota en kyllä koskaan ole käyttänyt. Mitään riskiä en näe korttien olemassaolosta ja esimerkiksi ulkomaanmatkalla saattaa joutua pulaan jo ihan sen takia, että osa hotelleista ei edes huoli asiakkaaksi jos ei esitä korttia sisäänkirjautumisen yhteydessä. Samoin vaikka käteistäkin on reissussa mukana, niin antaa kortti lisäturvaa, mikäli matkalla tarvitsee merkittävästi enemmän rahaa, esimerkiksi jonkun sairastumisen tai onnettomuuden takia.

      • Anonyymi

        'En vaan näe mitään syytä miksi kortista tai korteista kannattaisi luopua. Käteinen on päivittäisessä käytössä hankala, varsinkin kun kolikkoja alakaa vaihtorahana tulemaan haitaksi asti. Ei niitä kolikoita voi säästöpossuunkaan kerätä, kun tyhjennyspaikkoja ei ole missään.'

        TalletusOTTO koneet syö kolikoita & tallettaa suoraan tilille. Kassakonttorin kautta voi mennä viikoja että rahat tilillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'En vaan näe mitään syytä miksi kortista tai korteista kannattaisi luopua. Käteinen on päivittäisessä käytössä hankala, varsinkin kun kolikkoja alakaa vaihtorahana tulemaan haitaksi asti. Ei niitä kolikoita voi säästöpossuunkaan kerätä, kun tyhjennyspaikkoja ei ole missään.'

        TalletusOTTO koneet syö kolikoita & tallettaa suoraan tilille. Kassakonttorin kautta voi mennä viikoja että rahat tilillä.

        Mutta MIKSI pitäisi ensin jonottaa pankkiautomaatille, sitten räplätä rahojen kanssa kassalla ja lopuksi kantaa rahoja takaisin pankkiautomaatille?

        Käteisen käyttö mahdollistaa myös veronkierron. Käteinen ja hallitsemattomat kryptovaluutat pitäisi kieltää kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta MIKSI pitäisi ensin jonottaa pankkiautomaatille, sitten räplätä rahojen kanssa kassalla ja lopuksi kantaa rahoja takaisin pankkiautomaatille?

        Käteisen käyttö mahdollistaa myös veronkierron. Käteinen ja hallitsemattomat kryptovaluutat pitäisi kieltää kaikki.

        Kortit ovat vain viisaiden maksuväline.
        Valitettavasti niitä myönnetään kaikille.
        Esimerkiksi veljeni joka on lievästi kehitysvammainen, pärjää tuetussa asuntolassa ja käy itse kaupassa.
        Hän on pihi rahan kanssa mutta korttia vinguttaa niin paljon että jouduimme takavarikoimaan sen.

        Oikeastaan kortin omistus ja käyttöoikeus tulisi olla rajoitettua, jos alkaa tulla maksuhäiriöitä niin ehdottomasti pitäisi takavarikoida kortti.
        Käteisellä rahalla et voi elää velaksi sillä rahan saldo ei mene miinukselle.

        Ihmisille on vain luotu sellainen harhaluulo että on normaalia että kättä heilauttamalla katoaa tililtä satanen ilman että itse edes huomaa sitä.
        Suoraan sanottuna joka toiselta tulisi takavarikoida kortti.

        Minulla itsellä on kortteja joita osaan käyttää mutta lisäksi on käteistä aina mukana.
        Kortin käytöstä kertoo se että maksan aina luottokortin sadon loppukuusta pois myös silloin kun luoton saldo oli lähes 4000€.


    • Anonyymi

      Tämä on asia jossa on kaksi mielipidettä ja kumpikin on oikein ja väärin.

      Itse olen nostanut käteistä kymmenen vuotta sitten ja maksan aina kortilla. Pidän kirjanpitoa ja se on minun tapani.

      Olet asiasta mitä mieltä vain niin jeesustelet. Kummassakin tavassa on pullonkaulat, eikä siinä mitään. Kieli keskelle suuta mielipiteen kanssa.

    • Anonyymi

      Maksupalvelulaissa lukee, että kaikilla on oikeus maksuvälineisiin. Jos olet hoitanut asiasi kelvollisesti, niin pankilla ei ole syytä kieltää perustason korttia ja tunnuksia sillä nykyääb asiointia hoidetaan omatoimisesti ja valtakirjoilla.

      Ihmettelen miten pankki ei ole huomauttanut asiasta, että kortti ja tunnukset ovat aika välttämättömiä. Tai sitten yksinkertaisesti on ollut jokin käsittämätön syy, että pankki on sulkenut tilinkäyttövälineet. Ihmettelen kyllä suuresti miksi pankki sulkee tilinkäyttövälineet 2020 luvulla koska niitä ei yksikertaisesti voi käyttää väärin. Et pysty höyläämään korttia limitin yli varmennuksen vuoksi tai maksamaan laskuja yli maksutilin limitin saati tietyn päivärajan yli.

      Kolme syytä miksi pidän aloitusta trollinna ja neljäs syy, että kassapalvelut on nykyään niin vaikeasti saatavina, että kortti on pakollinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe