"Älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin. "

Anonyymi-ap

Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee. Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä. Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään! Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan; ja joka vanhurskaan ottaa tykönsä vanhurskaan nimen tähden, saa vanhurskaan palkan. Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden, totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."
Matteus 10:22‭-‬42 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/mat.10.22-42.FB38

8

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus huijasi.

Kyllä he ehtivät käydä kaikissa Israelin kaupungeisssa, sillä Ihmisen Poika ei ole tullut.

• Anonyymi

Ja Jesuksella nyt taas ei ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa, kun ei tiettävästi omistanut sanelukonetta, niin että tämä olisi voitu puhtaaksikirjoittaa hänen puheestaan.

• Anonyymi

Aamen!

• Anonyymi

Missä kristinuskossa on sielu? Hautajaisissa siunataan ruumis lahoamaan maaksi ja odottamaan fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen tuhoutuu. Kristinuskossa hukutetaan niin siely kuin ruumiskin - viimeisenä ruumis masilmanlopun liekeisdä.

Ja kun Jeesuksen uhraamisella teurastettuna uhrilampaana tavoitellaan puhdasta omaatuntoa, niin että voi tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa (Room.7), on sielukin jo kadonnut.

Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin sielu on annettu jo lunnaiksi jo paholaiselle. Mistä löydätte kristinuskon/luterilaisuuden teologiasta sielun?

• Anonyymi

Juutalaisen Paavalin syntiopilla hävitetään niin sielu kuin ruumiskin, josta Jeesus on laitettu varoittamaan.

Jeesus on ristille kirottuna tosi Jumalana (Gal.3:13) uhrilahja Jahvelle, juutalaisten Jumalalle, jota Raamatussa sanoo Saatanaksi.

Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan.

Uskovaisten sielut on paholaisella lunnaina, kun nämä ehtoollisella (saatananpalvojilta tuttu riitti) julistavat Herran kuolemaa (1.Kor.11:23).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisen Paavalin syntiopilla hävitetään niin sielu kuin ruumiskin, josta Jeesus on laitettu varoittamaan.

Jeesus on ristille kirottuna tosi Jumalana (Gal.3:13) uhrilahja Jahvelle, juutalaisten Jumalalle, jota Raamatussa sanoo Saatanaksi.

Saatanan avulla kirotaan, ei Jumalan.

Uskovaisten sielut on paholaisella lunnaina, kun nämä ehtoollisella (saatananpalvojilta tuttu riitti) julistavat Herran kuolemaa (1.Kor.11:23).

Jos joku löytää luterilaisuuden tärkeimmästä uskontunnustuksesta, Augsburgin tunnustus, jotakin sielusta, että mitä sille tapahtuu, muutan mieleni.

• Mielenkiintoinen kirjoitus. Raamatusta saa sellaisen käsityksen, että sielu voi olla kuollut ja vasta henki tekee elävän sielun. Paavalikin taisi opettaa, että ihmiset voivat elää jotenkin kuin (hengeĺisesti) kuolleina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      77
      8852
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2845
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2098
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2021
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      21
      1973
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1881
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1740
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      46
      1566
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      103
      1502
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1256
    Aihe