Masennus ja anerysma

Anonyymi-ap

Minulta löydettiin kolme anerysmaa ja nyt jatkuvasti pelottaa että yhtäkkiä vain kuolen 😔
Pelottaa mennä nukkumaan ja kaikki, kuoleman olemattomuus pelottaa ja että vain lakkaa olemasta.

18

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne! Tilanteesi vaikuttaa raskaalta ja on tärkeää purkaa mielessä olevia huolia ja pelkoja. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen.

On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä ja keskustella omista ajatuksista joko ammattilaisen tai vertaisten kanssa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

- Valtakunnallinen kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Lämpimin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Ei sellaisen poksahtamiseen välttämättä kuole, hapenpuute kylläkin voi aiheuttaa jonkun asteisen aivovaurion aivoinfarktin tapaan, mutta moni on oppinut infarktinkin jälkeen puhumaan ja kävelemään uudelleen, aivot kun ovat mukautuvat.

Kun kaikki eivät ehkä tiedä mikä on aneyrysma, se on verisuonen pullistuma ja sellaisia löytyy esim. aivoista. Sellainen puhkeaa vähän kuin purkkapallo kun se tarpeeksi venyy ja sen jälkeen osa aivoista jää vaille happea ja tämän alueen aivosolut kuolevat.

• Anonyymi

Ehei, vaikka aivosolut kuolevat hapenpuutteeseen lihakset eivät sitä tee vaan tuottavat happea anaerobisesti ja sydän ja keuhkot jatkavat toimintaansa vaikka aivot olisivatkin suurimmaksi osaksi kuolleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei, vaikka aivosolut kuolevat hapenpuutteeseen lihakset eivät sitä tee vaan tuottavat happea anaerobisesti ja sydän ja keuhkot jatkavat toimintaansa vaikka aivot olisivatkin suurimmaksi osaksi kuolleet.

Nyt meni yli ymmärryksen.

• Anonyymi

Puolet kuolee, ja se verenvuoto tuhoaa aivoja.

• Anonyymi

Ei välttämättä, mutta on hengenvaarallinen. Jäin vain kaipaamaan tietoa, eikö hoideta vai mikä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolet kuolee, ja se verenvuoto tuhoaa aivoja.

Ei maininnut, missä pullistumat oli vai jäikö minulta huomaamatta jotain? Voi olla myöskin sydämessä, vatsassa ja jos on suurissa verisuonissa, tilanne on erityisen vakava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei maininnut, missä pullistumat oli vai jäikö minulta huomaamatta jotain? Voi olla myöskin sydämessä, vatsassa ja jos on suurissa verisuonissa, tilanne on erityisen vakava.

Moikka.
        Minun löydetyt anerysmat ovat aivoissa joista kaksi verisuonien risteyskohdassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt meni yli ymmärryksen.

Ihminen saattaa olla veden alla puolikin tuntia ilman lihasvaurioita mutta aivot on vaikeasti vaurioituneet.

• Anonyymi

Selvitä kaikki mahdollinen asiasta ja toimi niin että saat vähennettyä riskejä mahdollisimman paljon. Ei varmaan ole kiva elää tuommoisen kanssa. Pidä itsestäs hyvää huolta.

• Anonyymi

Olen selvittänytkin, sillä isoveljelläni puhkesi anerysma viisi vuotta sitten mutta hän selvisi, isä kuoli aivoverenvuotoon ja hänen äiti myös.

Verenpaine kuriin ja muutenkin terveelliset elämäntavat.

Olen siksi ollut viime aikoina erityisen peloissani koska minulla on kuukauden ajan korvissa soinut, humissut ja pauhannut ja muutenkin ollut outo olo päässä.
        Olen sanonut asiasta lääkärillä mutta eivät ole tehneet asialle mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen selvittänytkin, sillä isoveljelläni puhkesi anerysma viisi vuotta sitten mutta hän selvisi, isä kuoli aivoverenvuotoon ja hänen äiti myös.

Verenpaine kuriin ja muutenkin terveelliset elämäntavat.

Olen siksi ollut viime aikoina erityisen peloissani koska minulla on kuukauden ajan korvissa soinut, humissut ja pauhannut ja muutenkin ollut outo olo päässä.
        Olen sanonut asiasta lääkärillä mutta eivät ole tehneet asialle mitään.

Ikävä kyllä, jos "hoito" olisi noin helppoa, mutta ei se katso verenpainetta, lihavuutta tmv.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä, jos "hoito" olisi noin helppoa, mutta ei se katso verenpainetta, lihavuutta tmv.

Ei tietenkään ole mutta noilla on kuitenkin vaikutusta miten todennäköisesti ne puhkeavat, ainoa oikea hoito on poistaa anerysmat verenkierrosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä tieto. Verenpaine vaikuttaa paljonkin. Kuluttaa suonia.

• Anonyymi

Aneyresma ja masennus on kaksi eri asiaa.

• Anonyymi

Onko kukaan väittänyt että olisivat sama asia? Aloituksessa puhuttiin anerysmista ja niiden tuomasta masennuksesta ja pelosta.

• Anonyymi

Ei kukaan niitä synonyymeiksi väittänytkään. Visastelua tärkeämpää olisi auttaa ja tukea aloittajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe