Masennus ja anerysma

Anonyymi-ap

Minulta löydettiin kolme anerysmaa ja nyt jatkuvasti pelottaa että yhtäkkiä vain kuolen 😔
Pelottaa mennä nukkumaan ja kaikki, kuoleman olemattomuus pelottaa ja että vain lakkaa olemasta.

18

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Tilanteesi vaikuttaa raskaalta ja on tärkeää purkaa mielessä olevia huolia ja pelkoja. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä ja keskustella omista ajatuksista joko ammattilaisen tai vertaisten kanssa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Lämpimin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Ei sellaisen poksahtamiseen välttämättä kuole, hapenpuute kylläkin voi aiheuttaa jonkun asteisen aivovaurion aivoinfarktin tapaan, mutta moni on oppinut infarktinkin jälkeen puhumaan ja kävelemään uudelleen, aivot kun ovat mukautuvat.

      Kun kaikki eivät ehkä tiedä mikä on aneyrysma, se on verisuonen pullistuma ja sellaisia löytyy esim. aivoista. Sellainen puhkeaa vähän kuin purkkapallo kun se tarpeeksi venyy ja sen jälkeen osa aivoista jää vaille happea ja tämän alueen aivosolut kuolevat.

      • Anonyymi

        Ehei, vaikka aivosolut kuolevat hapenpuutteeseen lihakset eivät sitä tee vaan tuottavat happea anaerobisesti ja sydän ja keuhkot jatkavat toimintaansa vaikka aivot olisivatkin suurimmaksi osaksi kuolleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehei, vaikka aivosolut kuolevat hapenpuutteeseen lihakset eivät sitä tee vaan tuottavat happea anaerobisesti ja sydän ja keuhkot jatkavat toimintaansa vaikka aivot olisivatkin suurimmaksi osaksi kuolleet.

        Nyt meni yli ymmärryksen.


      • Anonyymi

        Puolet kuolee, ja se verenvuoto tuhoaa aivoja.


      • Anonyymi

        Ei välttämättä, mutta on hengenvaarallinen. Jäin vain kaipaamaan tietoa, eikö hoideta vai mikä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolet kuolee, ja se verenvuoto tuhoaa aivoja.

        Ei maininnut, missä pullistumat oli vai jäikö minulta huomaamatta jotain? Voi olla myöskin sydämessä, vatsassa ja jos on suurissa verisuonissa, tilanne on erityisen vakava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maininnut, missä pullistumat oli vai jäikö minulta huomaamatta jotain? Voi olla myöskin sydämessä, vatsassa ja jos on suurissa verisuonissa, tilanne on erityisen vakava.

        Moikka.
        Minun löydetyt anerysmat ovat aivoissa joista kaksi verisuonien risteyskohdassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni yli ymmärryksen.

        Ihminen saattaa olla veden alla puolikin tuntia ilman lihasvaurioita mutta aivot on vaikeasti vaurioituneet.


    • Anonyymi

      Selvitä kaikki mahdollinen asiasta ja toimi niin että saat vähennettyä riskejä mahdollisimman paljon. Ei varmaan ole kiva elää tuommoisen kanssa. Pidä itsestäs hyvää huolta.

      • Anonyymi

        Olen selvittänytkin, sillä isoveljelläni puhkesi anerysma viisi vuotta sitten mutta hän selvisi, isä kuoli aivoverenvuotoon ja hänen äiti myös.

        Verenpaine kuriin ja muutenkin terveelliset elämäntavat.

        Olen siksi ollut viime aikoina erityisen peloissani koska minulla on kuukauden ajan korvissa soinut, humissut ja pauhannut ja muutenkin ollut outo olo päässä.
        Olen sanonut asiasta lääkärillä mutta eivät ole tehneet asialle mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen selvittänytkin, sillä isoveljelläni puhkesi anerysma viisi vuotta sitten mutta hän selvisi, isä kuoli aivoverenvuotoon ja hänen äiti myös.

        Verenpaine kuriin ja muutenkin terveelliset elämäntavat.

        Olen siksi ollut viime aikoina erityisen peloissani koska minulla on kuukauden ajan korvissa soinut, humissut ja pauhannut ja muutenkin ollut outo olo päässä.
        Olen sanonut asiasta lääkärillä mutta eivät ole tehneet asialle mitään.

        Ikävä kyllä, jos "hoito" olisi noin helppoa, mutta ei se katso verenpainetta, lihavuutta tmv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä, jos "hoito" olisi noin helppoa, mutta ei se katso verenpainetta, lihavuutta tmv.

        Ei tietenkään ole mutta noilla on kuitenkin vaikutusta miten todennäköisesti ne puhkeavat, ainoa oikea hoito on poistaa anerysmat verenkierrosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä, jos "hoito" olisi noin helppoa, mutta ei se katso verenpainetta, lihavuutta tmv.

        Väärä tieto. Verenpaine vaikuttaa paljonkin. Kuluttaa suonia.


    • Anonyymi

      Aneyresma ja masennus on kaksi eri asiaa.

      • Anonyymi

        Onko kukaan väittänyt että olisivat sama asia? Aloituksessa puhuttiin anerysmista ja niiden tuomasta masennuksesta ja pelosta.


      • Anonyymi

        Ei kukaan niitä synonyymeiksi väittänytkään. Visastelua tärkeämpää olisi auttaa ja tukea aloittajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe