*Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen.

Anonyymi-ap

Kristityt luovuttaa lapsensa kasteessa Jeesuksen omaksi.

Jumalan rakkauden osoitus, kun lapsi pääsee kasteessa Jeesuksen omaksi, opetuslapseksi.

Jeesus: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt."

[*Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen.]

Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä: Tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.

106

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kastekäsky

      Matt.28:19-20 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kasteessa otettu lapsi on Jumalan perillinen. Jeesuksen kanssaperillinen, kuten sana sanoo.

      Gal. 4:7 "Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta."

      Isyyden tunnustus kasteessa

      Mark. 1:11 Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."

    • Anonyymi

      Hieno aloitus siinä mielessä että siinä käytä mihinkään ryhmään tai henkilöön kiinni vaan kerrottu oma näkemys asiasta. Toivottavasti muutkin toimivat samoin

      • Anonyymi

        Aivan, mutta aloittaja esittää vain omia olettamuksiaan, jotka eivät perustu Raamattuun.

        Kuten :
        "Jeesus: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt."
        [*Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen.]

        Tuossahan ei puhuta kasteesta mitään. Tuokin kohta todistaa, että pieniä lapsia ei tarvitse kastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta aloittaja esittää vain omia olettamuksiaan, jotka eivät perustu Raamattuun.

        Kuten :
        "Jeesus: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt."
        [*Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen.]

        Tuossahan ei puhuta kasteesta mitään. Tuokin kohta todistaa, että pieniä lapsia ei tarvitse kastaa.

        Se todistaa että heidätkin voi kastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta aloittaja esittää vain omia olettamuksiaan, jotka eivät perustu Raamattuun.

        Kuten :
        "Jeesus: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt."
        [*Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen.]

        Tuossahan ei puhuta kasteesta mitään. Tuokin kohta todistaa, että pieniä lapsia ei tarvitse kastaa.

        Eikö lapset oli sinun mielestäsi ihmisiä?

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.


    • Anonyymi

      No ei kyllä saatana sille luovuta mitään. Enkä kyllä anna lasten mennä semmoisen hiipparin tykö.

      • Anonyymi

        Hellarit vie mieluummin lapsensa Parhamin ja Olsenin syliin paijailtaviksi, kuin luovuttaisivat lapsensa kasteessa Jeesuksen opetuslapseksi.


    • Anonyymi

      u-kastettu=pilalle ympärileikattu

      • Anonyymi

        Tuo on totta:"Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen."

        Vauvakasteessa lapsi todella kastetaan luterilaisuuteen, kirkkokäsikirjan mukaisesti.
        Jeesuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta:"Nimeen ottaminen viittaa kastehetkeen."

        Vauvakasteessa lapsi todella kastetaan luterilaisuuteen, kirkkokäsikirjan mukaisesti.
        Jeesuksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Luterilaisella kasteella on tekemistä Jeesuksen kanssa mutta helluntalaisetn kasteella ei ole vaan se on pelkkä symboli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisella kasteella on tekemistä Jeesuksen kanssa mutta helluntalaisetn kasteella ei ole vaan se on pelkkä symboli

        Mitä se otsan kasteleminen symboloi?

        Miksihän niitä jumalattomia kummeja ei kasteta, jos kaste uudestisynnyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se otsan kasteleminen symboloi?

        Miksihän niitä jumalattomia kummeja ei kasteta, jos kaste uudestisynnyttää?

        Otsafetissikö iski taas. Kummit on kastettu jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsafetissikö iski taas. Kummit on kastettu jo.

        Eikö se kaste tehonnutkaan kummeihin, kun heistä vain murto-osa on uskossa Herraan Jeesukseen? Onko heitä petetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se kaste tehonnutkaan kummeihin, kun heistä vain murto-osa on uskossa Herraan Jeesukseen? Onko heitä petetty?

        Tuollaista joutuu kyselemään kun ei tajua mikä kaste on

        Eikö se Jumalan sana tehoakaan kun murto-osa sen kuulijoista uskoo? Onko opetus Jumalan Sanasta uskoa herättävänä väärä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista joutuu kyselemään kun ei tajua mikä kaste on

        Eikö se Jumalan sana tehoakaan kun murto-osa sen kuulijoista uskoo? Onko opetus Jumalan Sanasta uskoa herättävänä väärä?

        Uudestikastajien logiikalla on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajien logiikalla on!

        Mutta kun pappi väittää, että sataprosenttisesti kaikki vauvat uudestisyntyvät, kun hän ripottelee vettä otsalle.
        Valehteleeko pappi, vai mikä logiikka tuossa on?

        Jumalan sanan julistaminen herättää uskoa ja sitten uskoontullut menee kasteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun pappi väittää, että sataprosenttisesti kaikki vauvat uudestisyntyvät, kun hän ripottelee vettä otsalle.
        Valehteleeko pappi, vai mikä logiikka tuossa on?

        Jumalan sanan julistaminen herättää uskoa ja sitten uskoontullut menee kasteelle.

        En ole koskaan kuullut että sanoo "sataprossenttiseti". Taidat puhua omiasi

        Eikö se Jumalan Sanan julsitus herätä uskoa kun vain murto-osa sen kuulijista uskoo?

        Raamattu ei puhu mitään kasteelle "menemisestä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut että sanoo "sataprossenttiseti". Taidat puhua omiasi

        Eikö se Jumalan Sanan julsitus herätä uskoa kun vain murto-osa sen kuulijista uskoo?

        Raamattu ei puhu mitään kasteelle "menemisestä"

        Minä taas olen ollut lukuisissa vauvakastetilaisuuksissa ja AINA pappi on sanonut: "Nyt tämä lapsi otetaan Jumalan lapseksi."
        Valehteeko pappi.

        Eihän kaikki uskoneet edes Jeesuksen julistusta, joten pappi lupailee turhia.

        Raamattu puhuu kasteelle menemisestä, kun hoviherra astui veteen. Tyhmempi ei sitä vaan huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas olen ollut lukuisissa vauvakastetilaisuuksissa ja AINA pappi on sanonut: "Nyt tämä lapsi otetaan Jumalan lapseksi."
        Valehteeko pappi.

        Eihän kaikki uskoneet edes Jeesuksen julistusta, joten pappi lupailee turhia.

        Raamattu puhuu kasteelle menemisestä, kun hoviherra astui veteen. Tyhmempi ei sitä vaan huomaa.

        Ei valehtele vaan Jumala ottaa siinä lapseksee.

        Kasteelle menemisestä ei Raamattu puhu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valehtele vaan Jumala ottaa siinä lapseksee.

        Kasteelle menemisestä ei Raamattu puhu mitään.

        Oh hoh??
        Nyt kaste taas tahoaa sataprosenttisesti? On se vesi ihmeellistä.
        Miksihän tuo ei näy käytännössä?

        Pitääkö Jumalan totella papin komentoa?

        Jos et tiedä, että kun hoviherra astui veteen, niin hän todella meni itse veteen ei häntä kannettu. Olisiko ollut parempi, jos hänet olisi kannettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh??
        Nyt kaste taas tahoaa sataprosenttisesti? On se vesi ihmeellistä.
        Miksihän tuo ei näy käytännössä?

        Pitääkö Jumalan totella papin komentoa?

        Jos et tiedä, että kun hoviherra astui veteen, niin hän todella meni itse veteen ei häntä kannettu. Olisiko ollut parempi, jos hänet olisi kannettu.

        Ei ole kyse mistään kasteen tehoamisesta. Kyse on siitä että luotetaan mitä Jumalan on luvannut

        Hoviherra astui veteen mutta Raamattu ei käytä missään termiä "mennä kasteelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään kasteen tehoamisesta. Kyse on siitä että luotetaan mitä Jumalan on luvannut

        Hoviherra astui veteen mutta Raamattu ei käytä missään termiä "mennä kasteelle".

        Totta: " Kyse on siitä että luotetaan mitä Jumalan on luvannut".

        Ja Jumala ei ole missään luvannut antaa syntejä anteeksi veden avulla tai leipää syömällä.
        Synnit saa anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen.
        Eikä kasteessa saa edes Pyhää henkeä, paitsi tietysti luterilaisten valhekastelussa, jossa luvataan paljon muutakin valheellisesti:
        "Ap 8
        "Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: " Kyse on siitä että luotetaan mitä Jumalan on luvannut".

        Ja Jumala ei ole missään luvannut antaa syntejä anteeksi veden avulla tai leipää syömällä.
        Synnit saa anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen.
        Eikä kasteessa saa edes Pyhää henkeä, paitsi tietysti luterilaisten valhekastelussa, jossa luvataan paljon muutakin valheellisesti:
        "Ap 8
        "Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen; sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen. Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen"

        Kyllä on luvannut antaa kasteessa ja ehtoollisessa uskon kautta

        Uudestikastajien valhekaste on epäraamatullinen huijaus


    • Anonyymi

      Helluntailainen lukee Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huutaa voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!

      Helluntailaisten musta raamattu "novumi" kieltää ankarasti lapsien kastamisen kristityiksi.

    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on kirjalliset ohjeet, kuinka kristittyjen kanssa tulee väitellä kasteesta.

      -pitää puhua vain kastetekniikasta ja veden määrästä

      -pitää hokea koko ajan uskovien upotuskastetta

      -yksinäisten aikuisten kastetapauksilla pitää kumota lapsien kastaminen

      -perhekasteista puhuttaessa pitää väittää, että ne olivat lapsettomia perheitä

      -kasteen merkityksestä ei saa puhua mitään, eikä niitä kohtia saa kopioida näkyviin keskusteluihin

      • Anonyymi

        -pitää ehdottomasti kieltää, että kasteessa synnit pestään pois, tai saataisiin Pyhän Hengen lahja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -pitää ehdottomasti kieltää, että kasteessa synnit pestään pois, tai saataisiin Pyhän Hengen lahja

        Valheelliset lupaukset pitää kumota Jumalan sanalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheelliset lupaukset pitää kumota Jumalan sanalla.

        "kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        helluntailaisetkin voisi opetella uskoon raamatun sanan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        SILLOIN te saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38

        helluntailaisetkin voisi opetella uskoon raamatun sanan !

        Ja kasteenpalvojat voisivat opetella lukemaan koko luku, eikä jättää pois sen tärkeintä osaa, alkua:
        "Tehkää siis parannus, ja ...."

        Tajuatko lainkaan, mitä tuossa sanotaan: " sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen"???

        Mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kasteenpalvojat voisivat opetella lukemaan koko luku, eikä jättää pois sen tärkeintä osaa, alkua:
        "Tehkää siis parannus, ja ...."

        Tajuatko lainkaan, mitä tuossa sanotaan: " sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen"???

        Mieti sitä.

        >>>"parannus"<<<

        ei ole OMAN elämänsä parantamista ensimmäisenä, vaan parannus siitä,
        että USKOTTE Jeesukseen Kristukseen , Jeesuksen Kristuksen SOVITUKSEEN,
        eikä tuoda oma itse ENSIMMÄISENÄ.
        - ei ne 3000 sieluakaan (yhden päivän aikana edes olisi ehtineet omaa elämäänsä
        parantaan , parempaan , vaan USKOIVAT ja ottivat kasteen. (Apt: 2: 41)

        "Minä ole A ja O, ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN, alku ja loppu." Ilm: 22: 13

        oman elämän parantamista saa harjoitella koko elämänsä ajan, eikä ole koskaan
        OMISSA teoissaan valmis , vaan ENSIN Kristus, sitten ihminen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kasteenpalvojat voisivat opetella lukemaan koko luku, eikä jättää pois sen tärkeintä osaa, alkua:
        "Tehkää siis parannus, ja ...."

        Tajuatko lainkaan, mitä tuossa sanotaan: " sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen"???

        Mieti sitä.

        Siinä ei ole mitään tärkeintä osaa aan Pietari kehottaa tekemään parannuksen ja ottaman kasteen syntien anteeksi saamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kasteenpalvojat voisivat opetella lukemaan koko luku, eikä jättää pois sen tärkeintä osaa, alkua:
        "Tehkää siis parannus, ja ...."

        Tajuatko lainkaan, mitä tuossa sanotaan: " sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen"???

        Mieti sitä.

        Miksi sinä tise jätät pois osan jakeesta: "Tehkää siis parannus, ja ...."????

        Etkö malta sitaarata sitä loppuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä tise jätät pois osan jakeesta: "Tehkää siis parannus, ja ...."????

        Etkö malta sitaarata sitä loppuun?

        "tehkää siis parannus ja USKOKAA evankeliumi.
        eikä tarjota OMIA tekojaan ENSIMÄISEKSI, vaan: uskoa KRISTUKSEEN, eikä turvautua omiin tekoihin !

        ENSIN Kristus, sitten minä > minun tekoni, jotka kuitenkaan Jumalalle ei merkitse
        mitään.
        "Teidän parhaimmatkin teot, on kuin saastainen vaate minun edessäni"

        "Jumala ei tarvitse meidän hyviä tekojamme, mutta lähimmäisemme tarvitsee"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä tise jätät pois osan jakeesta: "Tehkää siis parannus, ja ...."????

        Etkö malta sitaarata sitä loppuun?

        Ei koska "parannus ja kaste syntien anteeksi antimiseksi" ei sovi sen oppiin. Eihän kasteella ole asian kanssa mitään tekemistä sen mukaan. Ei voi kuin nauraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koska "parannus ja kaste syntien anteeksi antimiseksi" ei sovi sen oppiin. Eihän kasteella ole asian kanssa mitään tekemistä sen mukaan. Ei voi kuin nauraa!

        Sitten pitää muuttaa omaan oppiaan niin että se sopii Raamattuun. Eikä vain yhteen kohtaan vaan koko ilmoitukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten pitää muuttaa omaan oppiaan niin että se sopii Raamattuun. Eikä vain yhteen kohtaan vaan koko ilmoitukseen

        Näinpä. Raamattu tuntee uudestisyntymisen peson, mutta ei uudestisyntyneen pesoa.


    • Anonyymi

      luterilaiset jatkaa muotomenojaan vaikka Jeesus olisi jo hakenut omansa pois, mikään ei kirkossaan muutu.

      urut soi ja pappi kiipeää seinälle kuten ennenkin.

      • Anonyymi

        Khä khä sodomia kitisee taas tuskaansa


    • Anonyymi

      Hukkuminen eli murhaaminen kai sitten jos toinen hukuttaa eli tappaa.

      Suihkussakin voi käydä kasteella milloin tahansa itse jos haluaa kasteen ottaa.

    • Anonyymi

      Kenelle Jeesus antoi kastekäskyn? Israelista sille osalle joka otti hänet vastaan, ei pakanoille. Pelastus on yksin uskosta Jeesukseen, aivan kuten pakanain apostoli, Paavali, Kristuksen ja Jumalan Hengen vaikutuksesta, on meille kirjoittanut. Vedellä kastaminen on ulkonainen teko, eikä muuta ihmistä toiseksi. Uudistuminen ei ole vapaaehtoista, vaan sen pitää tapahtua ja se uudistuminen lähtee ihmisen sisältä. Ananaias ja Safira kastettiin, eivät pelastuneet. Mutta Paavalille Jeesus ilmoitti uuden ilosanoman, että Jeesuksen ristintyö on syntien sovitus ja hänen ylösnousemuksensa on uskovien toivo ja että yksin uskossa noihin on pelastus, ei siinä mitä me olemme tai teemme. Pappi ei voi olla välimies ihmisen ja Jumalan välillä, yksin Kristus voi olla.

      • Anonyymi

        Ps. Jumala ei ole niinkuin ihmiset. Ei hän heittele turhia titteleitä sinne tänne. Anna jotain "kunniatohtori" nimikkeitä hyville palvelijoilleen. Pyhä Henki kutsuu Paavalia "pakanain apostoliksi". Sillä on merkitystä. Onko mitenkään mahdollista, että Jeesus haluaa meidän kuulevan erityisesti mitä Paavalilla on sanottavanaan? Onpa hyvinkin. Lukekaa hänen kirjeensä ja kiinnittäkää huomiota a) miten hän puhuu kasteesta ja b) mitä hän puhuu pelastuksesta. Ja ennenkuin pahoitat mielesi, niin Paavalissa puhuu tosiaan Kristus eli Herra eli Jumala.


      • Anonyymi

        mutta kun helluntailaiset EI usko.
        kaikki, jotka uskoivat, ottivat myös kasteen, > perhekuntineen,

        "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 16:
        "hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin , kohta" Apt: 16

        eikö helluntailaisvanhempien lapset ole "perhekuntansa" / "kaikki omaisensa"

        "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun helluntailaiset EI usko.
        kaikki, jotka uskoivat, ottivat myös kasteen, > perhekuntineen,

        "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 16:
        "hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin , kohta" Apt: 16

        eikö helluntailaisvanhempien lapset ole "perhekuntansa" / "kaikki omaisensa"

        "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu" Apt: 2: 39

        Laita tähän ne Raamatun kohdat joissa pakanasyntyinen pappi kastaa ihmisiä kristityiksi vauvasta - vaariin. Sen lisäksi se Raamatun kohta jossa pakanoille annetaan käsky noudattaa kasteperinnettä. Muuten emme voi luottaa että luterilainen, katolinen tai muut kirkot ylipäätään toimivat Jumalan tahdon mukaan. Jumalan sana on ylin auktoriteetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita tähän ne Raamatun kohdat joissa pakanasyntyinen pappi kastaa ihmisiä kristityiksi vauvasta - vaariin. Sen lisäksi se Raamatun kohta jossa pakanoille annetaan käsky noudattaa kasteperinnettä. Muuten emme voi luottaa että luterilainen, katolinen tai muut kirkot ylipäätään toimivat Jumalan tahdon mukaan. Jumalan sana on ylin auktoriteetti.

        Ps. Apostolien tekojen luku 10 selvästi osoittaa että Pietari ja kumppanit eivät ennen tuota julistaneet pakanoille, ja Paavalin kirjeistä (Galat.) nähdään että Pietari pysyi julistamisessa ympärileikattujen parissa ja Paavali ympärileikkaamattomien. Sieltä nähdään myös että Paavali nuhteli Pietaria. Pietari joutui opillisesti nöyrtymään siihen mitä Paavalille oli ilmoitettu, että pelastus on yksin armosta, uskon kautta. Mitään tekoja ei ole jäljellä ihmiselle, mitä hän voisi tehdä pelastuakseen. Jeesus on tehnyt kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita tähän ne Raamatun kohdat joissa pakanasyntyinen pappi kastaa ihmisiä kristityiksi vauvasta - vaariin. Sen lisäksi se Raamatun kohta jossa pakanoille annetaan käsky noudattaa kasteperinnettä. Muuten emme voi luottaa että luterilainen, katolinen tai muut kirkot ylipäätään toimivat Jumalan tahdon mukaan. Jumalan sana on ylin auktoriteetti.

        Jeesuksen käsky:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        "Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä" Room: 12:

        "Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan. Olenhan jo esittänyt se syytöksen, että
        niin KAIKKI niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin on synnin vallassa." Room: 3: 9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käsky:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19

        "Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä" Room: 12:

        "Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan. Olenhan jo esittänyt se syytöksen, että
        niin KAIKKI niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin on synnin vallassa." Room: 3: 9

        Jeesus puhuu israelilaisille. Erotus oli voimassa, kunnes Paavalille ilmoitettiin ettei sitä enää ole. Sitä ennen Israel oli erityisasemassa. Kerro miksi Jeesus ei itse mennyt julistamaan kaikille kansoille, vaan pysyi Israelissa? Vääristelet evankeliumia koska et välitä missä puhutaan ja kenelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhuu israelilaisille. Erotus oli voimassa, kunnes Paavalille ilmoitettiin ettei sitä enää ole. Sitä ennen Israel oli erityisasemassa. Kerro miksi Jeesus ei itse mennyt julistamaan kaikille kansoille, vaan pysyi Israelissa? Vääristelet evankeliumia koska et välitä missä puhutaan ja kenelle.

        Koska evankeliumia synnit sovittaneesta Jeesuksesta ei ollut vielä siinä vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska evankeliumia synnit sovittaneesta Jeesuksesta ei ollut vielä siinä vaiheessa.

        Mistä Pietari ja Paavali saivat päähänsä että erotus on? Koska Jeesus itse sanoi että hänet lähetettiin Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään ja hän on nimenomaan Israelin kuningas. Jäljestäpäin tullut ilmoitus ei ole voimassa menneisyydessä. Laki annettiin Israelille ja armo ja totuus Jeesuksessa. Mutta Paavalille Jeesus ilmestyi ja kertoi että syntien anteeksiantamus on uskossa hänen vereensä ja ettei tässä ole erotusta enää. Ei tarvita israelilaista pappia kastamaan syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska evankeliumia synnit sovittaneesta Jeesuksesta ei ollut vielä siinä vaiheessa.

        Mitähän tuo klo 08.26 kirjoittaja sekoilee. Tuo raamatunkohta ei ole Room 12 vaan Room 10.
        ""Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä" Room: 12:

        Eikä siinä puhuta mitään kasteesta, vaan siitä että Jeesukseen uskova pelastuu, eikä siinä ole eroa kenenkään suhteen. Kaikille on sama tie:Usko Herraan Jeesukseen!
        Vaikkakin luterilaiset luulevat olevansa eri asemassa sen vesiteoriansa kansa.

        "Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen USKOO , joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo klo 08.26 kirjoittaja sekoilee. Tuo raamatunkohta ei ole Room 12 vaan Room 10.
        ""Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä" Room: 12:

        Eikä siinä puhuta mitään kasteesta, vaan siitä että Jeesukseen uskova pelastuu, eikä siinä ole eroa kenenkään suhteen. Kaikille on sama tie:Usko Herraan Jeesukseen!
        Vaikkakin luterilaiset luulevat olevansa eri asemassa sen vesiteoriansa kansa.

        "Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen USKOO , joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

        Kyllä, kaikilla on sama tie ja se on Jeesus.

        Sinun vesiteoriasi on osoitettu vääräksi.


    • Anonyymi

      Jeesus: Tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani.

      Kastekäsky
      Helatorstaina

      Matt.28
      16 Kaikki yksitoista opetuslasta lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle, minne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
      18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

      • Anonyymi

        Maailmassa EI ole ainuttakaan kastamalla syntynyttä opetuslasta.

        eikä tule

        eikä mitään kastekäskyä ole olemassa ellei saksia käyttäen leikkele jakeita ja liimaa niitä omiin tarkoituksiin sopivaksi.
        on käsky julistaa evankeliumia kuten apostolit tekivät, ja on käsky kastaa uskoontulleet kuten Apostolit tekivät.

        milloinkahan luttereissa opitaan lukemaan muutam alause oikein !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa EI ole ainuttakaan kastamalla syntynyttä opetuslasta.

        eikä tule

        eikä mitään kastekäskyä ole olemassa ellei saksia käyttäen leikkele jakeita ja liimaa niitä omiin tarkoituksiin sopivaksi.
        on käsky julistaa evankeliumia kuten apostolit tekivät, ja on käsky kastaa uskoontulleet kuten Apostolit tekivät.

        milloinkahan luttereissa opitaan lukemaan muutam alause oikein !?

        Maailmassa on paljon kasteessa uudestisyntyneitä eikä sodomiitti voi sitä estää

        Jeesus antoi kaste- ja lähäetyskäksyn mutta kellarissa ei sitä edes löydetä

        milloin parhameissa opetellaan avamaan Raamattu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa EI ole ainuttakaan kastamalla syntynyttä opetuslasta.

        eikä tule

        eikä mitään kastekäskyä ole olemassa ellei saksia käyttäen leikkele jakeita ja liimaa niitä omiin tarkoituksiin sopivaksi.
        on käsky julistaa evankeliumia kuten apostolit tekivät, ja on käsky kastaa uskoontulleet kuten Apostolit tekivät.

        milloinkahan luttereissa opitaan lukemaan muutam alause oikein !?

        Totta.
        Opetuslapsi ihmisestä tulee silloin, kun hän kuulee opetusta Jeesuksesta ja uskoo sen:
        Ap 14
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa"

        Siihen ei tarvita vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Opetuslapsi ihmisestä tulee silloin, kun hän kuulee opetusta Jeesuksesta ja uskoo sen:
        Ap 14
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa"

        Siihen ei tarvita vettä.

        Opetusyllsp ihmisestä tulee kasteen ja opetuksen kautta, kuten Jeesus sanoi

        Raamatussa ei kukaan hoe "siihen ei tarvita vettä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on paljon kasteessa uudestisyntyneitä eikä sodomiitti voi sitä estää

        Jeesus antoi kaste- ja lähäetyskäksyn mutta kellarissa ei sitä edes löydetä

        milloin parhameissa opetellaan avamaan Raamattu?

        Totta.
        Kristukseen meidät kastetaan, kuten Paavali opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetusyllsp ihmisestä tulee kasteen ja opetuksen kautta, kuten Jeesus sanoi

        Raamatussa ei kukaan hoe "siihen ei tarvita vettä"

        Siinä taas esimerkki itsepäisyydestä tai tyhmyydestä: "Opetusyllsp ihmisestä tulee kasteen ja opetuksen kautta,"

        Raamattu vaan opettaa toisin:
        "Ap 14
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi"

        Siihen ei tarvita vettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas esimerkki itsepäisyydestä tai tyhmyydestä: "Opetusyllsp ihmisestä tulee kasteen ja opetuksen kautta,"

        Raamattu vaan opettaa toisin:
        "Ap 14
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi"

        Siihen ei tarvita vettä!

        Ei opeta toisin vaan Jeesus sanoi selvästi että kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia

        Turha itkeä "siihen ei tarvita vettä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas esimerkki itsepäisyydestä tai tyhmyydestä: "Opetusyllsp ihmisestä tulee kasteen ja opetuksen kautta,"

        Raamattu vaan opettaa toisin:
        "Ap 14
        "Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi"

        Siihen ei tarvita vettä!

        Kritukseen meidät kastetaan ja kasteessa tarvitaan vettä

        Itsepäinen jankkauksesi ei muuta asiaa miksikään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritukseen meidät kastetaan ja kasteessa tarvitaan vettä

        Itsepäinen jankkauksesi ei muuta asiaa miksikään

        On kyllä erikoista miten helluntailaiset sivuuttaa Jeesuksen selvät sanat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä erikoista miten helluntailaiset sivuuttaa Jeesuksen selvät sanat

        vaikea helluntailaisten kanssa edes keskustella raamattuun perustuvasta kristinuskosta, kun suoraan KIELTÄVÄT ja jopa herjaavat raamatun sanaa, ja erityisesti kristillistä kastetta.

        helluntailainen puhuu "idästä kun kristinusko puhuu lännestä"

        mitä yhteistä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä erikoista miten helluntailaiset sivuuttaa Jeesuksen selvät sanat

        Eivät he ainakaan sivuuta tätä Jeesuksen sanaa:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

        Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaikea helluntailaisten kanssa edes keskustella raamattuun perustuvasta kristinuskosta, kun suoraan KIELTÄVÄT ja jopa herjaavat raamatun sanaa, ja erityisesti kristillistä kastetta.

        helluntailainen puhuu "idästä kun kristinusko puhuu lännestä"

        mitä yhteistä . . .

        mistä tiedät kun et ole koskaan avannut raamattuasi jos sellaisen satut omistamaan.

        suomen luterilaisilla ei olisi juuri kenelläkään raamattua ellei sitä ole annettu vihkiraamattuna jota ei kuitenkaan koskaan aukaista.

        ettäkö vauvakastettu luterilainen lähtisi ostamaan Raamattua....ehei sellaista ei tapahdu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä tiedät kun et ole koskaan avannut raamattuasi jos sellaisen satut omistamaan.

        suomen luterilaisilla ei olisi juuri kenelläkään raamattua ellei sitä ole annettu vihkiraamattuna jota ei kuitenkaan koskaan aukaista.

        ettäkö vauvakastettu luterilainen lähtisi ostamaan Raamattua....ehei sellaista ei tapahdu!

        avoliittolaisilla sellainen ei kuulu muuttokuormaan koskaan, eli yhä pimeämpää on porukka siinä looshissa,

        ei mitään tietoa mistään Jumalan asioista. se on vallitseva olotila luttereissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä erikoista miten helluntailaiset sivuuttaa Jeesuksen selvät sanat

        sanat on kyllä selviä mutta siitäkään huolimatta ette ymmärrä mit sanotaan.

        ...esm ; se on jumalan teko että uskotte häneen !

        selvät on sanat mutta harva ymmärtää mitä siinä oikeasti sanotaan ja miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanat on kyllä selviä mutta siitäkään huolimatta ette ymmärrä mit sanotaan.

        ...esm ; se on jumalan teko että uskotte häneen !

        selvät on sanat mutta harva ymmärtää mitä siinä oikeasti sanotaan ja miksi.

        Luterilaisilla selvät sanat on valjastettu kirkkopolitiikan työkaluiksi, terveessä opissa ne ovat osa evankeliumia ilman etu- ja taka- ajatuksia.

        ...joka janoaa, tulkoon ja juokoon.. milloinkaan tuostakaan ei kirkossa saarnata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ainakaan sivuuta tätä Jeesuksen sanaa:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen."

        Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turhaa.

        Kyllä sivuuttvat kun uskovat ette kasteella ole tekmistä pelastuksen kanssa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä tiedät kun et ole koskaan avannut raamattuasi jos sellaisen satut omistamaan.

        suomen luterilaisilla ei olisi juuri kenelläkään raamattua ellei sitä ole annettu vihkiraamattuna jota ei kuitenkaan koskaan aukaista.

        ettäkö vauvakastettu luterilainen lähtisi ostamaan Raamattua....ehei sellaista ei tapahdu!

        Sinä sodomiitti et ole koskaan Raamattuasi avannut

        Nytkin puhut kaikesta muusta paitsi Raamatusta

        Jokaielle uskovalla on Raamattu. Se on onneksi netissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanat on kyllä selviä mutta siitäkään huolimatta ette ymmärrä mit sanotaan.

        ...esm ; se on jumalan teko että uskotte häneen !

        selvät on sanat mutta harva ymmärtää mitä siinä oikeasti sanotaan ja miksi.

        Sanat ovat selvät mutta sinä et usko niitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisilla selvät sanat on valjastettu kirkkopolitiikan työkaluiksi, terveessä opissa ne ovat osa evankeliumia ilman etu- ja taka- ajatuksia.

        ...joka janoaa, tulkoon ja juokoon.. milloinkaan tuostakaan ei kirkossa saarnata.

        Uudestikastajila nämä selvät sanan on muutetty symboleiksi jolla ne sitten uusia jäseniä yrittää kalastella terveen opin seurakunnista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajila nämä selvät sanan on muutetty symboleiksi jolla ne sitten uusia jäseniä yrittää kalastella terveen opin seurakunnista

        Mutta endaumentit on Amerikasta, ne ei ole tervettä oppia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sodomiitti et ole koskaan Raamattuasi avannut

        Nytkin puhut kaikesta muusta paitsi Raamatusta

        Jokaielle uskovalla on Raamattu. Se on onneksi netissäkin.

        Täh: "...joka janoaa, tulkoon ja juokoon.. milloinkaan tuostakaan ei kirkossa saarnata."??

        Eikös ne siellä kirkossa juo sitä kastevettä? Jeesushan käski juomaan vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "...joka janoaa, tulkoon ja juokoon.. milloinkaan tuostakaan ei kirkossa saarnata."??

        Eikös ne siellä kirkossa juo sitä kastevettä? Jeesushan käski juomaan vettä.

        Eikö helluntaikirkossa saarana enää

        Miksi te juotte siellä kasetevettä? Eikö tavallinen vesi käy?


    • Anonyymi

      Otetaan muuten vaan. Ei nimestä niin väliä

    • Anonyymi

      >>>"joka janoaa"<<<

      monet, entisiä helluntaisaarnaajia myöten , ovat "janoisia" ,kunnes löytäneet kristinuskon, jossa on KAIKKI,
      eikä niinkuin helluntailaisuudessa "korvasyyhyyn" (2 Tim: 4: )

      "korvasyyhyyn" = sinnepäin, tutkimatta tarkemmin !
      joillekin riittää se "korvasyyhyyn", - "ovat niinkuin sanonta: "vähään / vähän onnellisia . . .

      • Anonyymi

        "monet, entisiä helluntaisaarnaajia myöten , ovat "janoisia" ,kunnes löytäneet kristinuskon"

        Tarkoitatko, että ovat alkaneet juomaan kastevettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "monet, entisiä helluntaisaarnaajia myöten , ovat "janoisia" ,kunnes löytäneet kristinuskon"

        Tarkoitatko, että ovat alkaneet juomaan kastevettä?

        Helluntaiseurakunnassa juodaan Pyhää henkeä eikä vettä.
        Jes 55
        "Kuulkaa, kaikki janoavaiset,
        tulkaa veden ääreen.
        Tekin, joilla ei ole rahaa,
        tulkaa, ostakaa ja syökää;
        tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta
        viiniä ja maitoa.
        Miksi annatte rahan siitä,
        mikä ei ole leipää,
        ja työnne ansion siitä,
        mikä ei ravitse?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "monet, entisiä helluntaisaarnaajia myöten , ovat "janoisia" ,kunnes löytäneet kristinuskon"

        Tarkoitatko, että ovat alkaneet juomaan kastevettä?

        siinähän on lainausmerkeissä "janoisia", siis helluntailaisuuden "opetus", jos sitä opetukseksi sanotaan, opetus jää "korvasyyhyyn"

        "korvasyyhyyn haalivat itselleen opettajia, eivätkä koskaan voi päästä totuuden
        tuntemiseen" 2 Tim: 3:

        ovat siis terveen evankeliumin sanan "janoisia" !


    • Anonyymi

      Kasteessa pitäisi luopua saastaisesta elämästä/elämäntavoista. Näin ei kuitenkaan käy kristittyjen lapsien kohdalla. Joka päivä voidaan mediasta lukea näiden aikuiseksi kasvaneiden kristittyjen lasten saastaisen elämän tuloksista. Eikä pelkästään täällä Suomessa, vaan myös muissa maissa joissa "Kristityt luovuttaa lapsensa kasteessa Jeesuksen omaksi." . Syynä riettaaseen elämään varmasti kristinuskon harjoittaminen, eli uskonnollisuus, jossa uudestisyntymistä Jumalan Sanan ja Hengen vaikutuksesta ei tapahdu.

      1 Piet 3:21
      "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,"

      • Anonyymi

        Mistä saastaisesta elämästä vauva luopuu kasteessa?
        Toki, jos vaipat likaantuvat, niin äiti vaihtaa tilalle puhtaan vaipan, mutta sitäkään vauva ei tee itse eikä luovu siitä "suklaasta"!
        Ja tuollainen tilannehan toistuu päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saastaisesta elämästä vauva luopuu kasteessa?
        Toki, jos vaipat likaantuvat, niin äiti vaihtaa tilalle puhtaan vaipan, mutta sitäkään vauva ei tee itse eikä luovu siitä "suklaasta"!
        Ja tuollainen tilannehan toistuu päivittäin.

        Et ole sinäkään luopunut saastaisesta elämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sinäkään luopunut saastaisesta elämästä

        Yritän kyllä kovasti! Jumala on armollinen.


    • Jumalan rakkauden osoitus, kun Putin pääsee kasteessa Jeesuksen omaksi, opetuslapseksi.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        On se, mitä kylmempi vesi sitä suurempi on lapseus !


    • Anonyymi

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Hellarit herjaavat ja yrittävät mitätöidä kasteen merkityksen puhumalla sen yhteydessä Putinista, Hitleristä helvetistä, homoista tms.

      Tit.3 mukaan helluntailaisten harhaopit tekee ihmisistäkin kieroutuneita, ei vain opeista.

      10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

      • Anonyymi

        Ja vedestä ja ties mistä

        Mutta ei Jeesuksesta


      • Anonyymi

        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Hyvin on Raamattu ennustanut aikamme lapsista ja nuorista, jotka on kastettu väkisin.
        He herjaavat Jumalan nimeä ja kiroilevat. Varsinkin rippikoululaiset käyttävät niin rumaa kieltä, että ei kehtaa edes mainita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Hyvin on Raamattu ennustanut aikamme lapsista ja nuorista, jotka on kastettu väkisin.
        He herjaavat Jumalan nimeä ja kiroilevat. Varsinkin rippikoululaiset käyttävät niin rumaa kieltä, että ei kehtaa edes mainita.

        Joo monet väkisin siunatut herjaavat Jumaaln nimeä ja fifteenleriläiset käyttävät hyvin rumaa kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vedestä ja ties mistä

        Mutta ei Jeesuksesta

        Tuo on ihan totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo monet väkisin siunatut herjaavat Jumaaln nimeä ja fifteenleriläiset käyttävät hyvin rumaa kieltä.

        Siksiköhän sunnuntaisin kirkosta palaavat kiroilevat kun pappi on siunannut heidät väkisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksiköhän sunnuntaisin kirkosta palaavat kiroilevat kun pappi on siunannut heidät väkisin?

        Se lienee syy siihen miksi helluntaikirkosta tulevat kiroilevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lienee syy siihen miksi helluntaikirkosta tulevat kiroilevat.

        Päinvastoin.
        Olen usein kuullut kun he kiittävät Jumalaa hyvästä jumalanpalveluksesta.

        Mutta sellaista en ole kuullut koskaan luterilaisten jumalanpalveluksen jälkeen, vaikka olen aina silloin tällöin ollut heidän tilaisuuksissaan. Ensi töikseen miehet panevat tupakaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin.
        Olen usein kuullut kun he kiittävät Jumalaa hyvästä jumalanpalveluksesta.

        Mutta sellaista en ole kuullut koskaan luterilaisten jumalanpalveluksen jälkeen, vaikka olen aina silloin tällöin ollut heidän tilaisuuksissaan. Ensi töikseen miehet panevat tupakaksi.

        Kyllä, luterilaiset kiittävät Jumalaa siitä että saivat tulla palvelluksi.

        Helluntailaiste sitten pääasiassa kiroilevat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, luterilaiset kiittävät Jumalaa siitä että saivat tulla palvelluksi.

        Helluntailaiste sitten pääasiassa kiroilevat

        Tarkoitatko, että joku palveli ja tarjosi tupakkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin.
        Olen usein kuullut kun he kiittävät Jumalaa hyvästä jumalanpalveluksesta.

        Mutta sellaista en ole kuullut koskaan luterilaisten jumalanpalveluksen jälkeen, vaikka olen aina silloin tällöin ollut heidän tilaisuuksissaan. Ensi töikseen miehet panevat tupakaksi.

        Jumalanpalvelus on Jumalanpalvelus. eikä sentähden, että olipas hyvä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että joku palveli ja tarjosi tupakkaa?

        Voi olla että joku helluntailainen tarjosi tupakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että joku helluntailainen tarjosi tupakkaa.

        Pikemmin sitä voisi pappi tarjota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemmin sitä voisi pappi tarjota.

        Niinkö sinulle on käynyt? Helluntaipapit ilmeisesti ovat tupakan perään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö sinulle on käynyt? Helluntaipapit ilmeisesti ovat tupakan perään...

        En ole pappi!


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on jumalattomien "miesten" perustama uskonnollinen loossi.

    • Anonyymi

      pallokerholaiset siinä treenaavat vuorosanoja isien hengen mukaan.

      • Anonyymi

        kuulutko sinä siihen kerhoon?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe