Lakkasin uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen, kun tutkin Raamattua vähän tarkemmin ja ajattelin omilla aivoillani. Luulin, että ateismi täyttää elämäni ja antaa sille merkityksen, mutta petyin pahasti. Tulin tälle palstalle tarkoituksenani johdattaa muut kristityt ulos kristinuskon vankilasta, mutta täällä ei ole sellaista pyrkimystä: on vain päätöntä herjaa ja uskovien pilkkaa vailla tarkoitusta.
En saa nyt aikaani kulumaan järkevällä tavalla. Minulla ei ole mitään tekemistä, koska usko Jeesukseen vei aiemmin kaiken aikani ja kaikki voimani. Olen yrittänyt edistää ateismia tavalla tai toisella, mutta se ei vie ajastani kuin pienen osan verrattuna aiempaan elämään uskossa, joka täytti koko elämäni. Olen hyvin pettynyt ateismiin, koska se ei täytä sitä tyhjiötä, joka uskosta jäi.
Miten ihmeessä te saatte aikanne kulumaan?
Ai niin: te pilkkaatte uskovia tällä palstalla ja se riittää teille. Sorry vaan, mutta minä odotan elämältä vähän enemmän kuin palstariippuvaisuutta ja huijattujen ihmisten mustamaalaamista, jota te harrastatte, arvon palsta-ateistit. Ja tosiaan: palsta-ateismi ei toivottavasti ole kaikki, mitä ateismilla on tarjolla. Mistä löytäisin parempaa ateistista seuraa ja toimintaa kuin täältä?
Ateismi petti minut täysin
12
208
Vastaukset
- Anonyymi
Jos sinulla ei ole ajankuluksi kuin kaksi vaihtoehtoa, Jeesus tai itsesääli, niin voi voi sentään.
- Anonyymi
Ei kukaan ateisti luopunut ole uskosta ja totuudesta. He ovat vain jalostuneet niissä ja kehittyneet muita korkeammalle tasolle.
On niin, että Jehova-Nissi sanoi mitä useamman vuoden kykenee olemaan yhtäjaksoisesti työssä niin sitä suurempia siunauksia saa.
On niin, että mitä enemmän on naintikertoja niin sitä enemmän luonne jalostuu kohden jaloa. 10000 naintia merkitsee täydellisyyttä jaloudessa. Näin opetti Bar-Jesus.
On niin, että mitä useampaan lahkoon ihminen kastetaan eli mitä useampia kasteita on esim. jälleensyntyessä saatu toinen kaste niin sitä enemmän hän kykenee pyrkimään MENESTYKSEEN elämässä.
Kaikki on kiinni frekvensseistä, taajuuksista, määristä ja sen sellaisesta.
Laatu ei korvaa määrää. Ateismi on kehittynyttä uskoa ja kehittynyttä totuutta.
Koska ovat määrällisesti palvelleet enemmän kuin muut.
En nyt jaksa valaista asiaa sen enempää.... Kaikki on evoluution alaista. Myös usko. Jotkut jäävät tuleen makaamaan tai kotipesään. Jotkut kehittyvät kohden suurenmoista täydellistymistä. - Anonyymi
Ateistina minun päiväni täyttyvät siitä samasta kuin muittenkin normaalien ihmisten: työstä, läheisistä,harrastuksista, niin monesta asiasta, että päivittäin ei paljon jää sellaista aikaa, että ehtisin miettimään, mitä tekisin. Ja tottakai tarvitsee joskus rentoutua, vaihtaa vapaalle, ja vielä nukkua hyvät yöunet. Pitäisi saada muutama tunti lisää vuorokauteen, ja jos sen saisin, en käyttäisi sitä jumalan palvontaan, mikä on hukkaan heitettyä aikaa. Tietääkseni jumalaa ei ole.
"Miten ihmeessä te saatte aikanne kulumaan? "
Vuohipaimenten myyttien jättämä tyhjiö on kognitiivisesti melko pieni, mutta sen voi täyttää esimerkiksi opiskelemalla.- Anonyymi
Taas aivan idioottimainen aloitus, joka laittaa kristinuskon ateismin vastakohdaksi. Ateismin vastakohta on teismi.
- Anonyymi
Tunne on molemminpuolinen. Ateismi on hyvin, hyvin pettynyt sinuun.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaisi keskittyä puutarhan hoitoon 🤔. "Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito eikä sekään..." 😇
- Anonyymi
Avaaja lisää :En mene puutarhaan, pelkään ttonttuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaaja lisää :En mene puutarhaan, pelkään ttonttuja
Avaaja lisää: vapulassarapisen ja näen ,kylmä hiessä tontun. Tuojottaa minua kun sätkin nurmikolla APUI!A
- Anonyymi
Miten saa aikansa kulumaan? :)
Ateismi ei vie aikaa juuri nimeksikään. Ateismi ei ole aate eikä harrastus, joten sen kanssa "puuhaaminen" ei vie aikaa. En edes "muistele" ateismiani päivittäin. Ei se vaikuta elämääni mitenkään. Paitsi että en tietenkään kuluta aikaani jumalanpalveluksissa tai virsien veisuussa.
Minulla on niin paljon harrastuksia, että en ehdi kaikkea tekemäänkään.
Eikä nettikeskusteluissa notkuminenkaan oikein kunnon harrastukseksi ole, kyllä useimmilla ihmisillä on ihan oikeaakin elämää.- Anonyymi
Mitä se oikea elämä oikein on?
En tiedä, kun kaikki aika meni seuroissa ja Raamatun tutkimisessa, rukouksissa ja Jeesuksesta todistamisessa. Harrastuksissakin piti aina olla Jumala mielessä. Nyt ei oikein huvita enää pistin nypläämiset ja rieskan leipominen, kun ei saa antaa kunniaa ja kiitosta Jumalalle siitä, mitä osaa tehdä. Hänen ansiotaanhan se uskovaisen mielestä on, vaikka itse ne opit on opittu ja tehtävät tehty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417999Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432071Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252010- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811607Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 34832