Olen ylpeä ateismistani

Olen verraton ateisti eikä kukaan voi riistää minulta ateistin jaloa kunnianimeä!

Olen ateisti jo toisessa polvessa, sillä isäni ja äitini olivat myös ateisteja, samoin isäni vanhemmat, mutta äitini vanhemmat olivat teistejä.

Olen siis ateisti 2,5 sukupolvessa?

Sanottakoon "sukupolvi" ihan vain selvityksenä, jotta palstan huonosti koulutetut ateisti-kollegat eivät pääse piikittelemään siitä, että toinen polveni on teisti ja toinen agnostikko: niin, olen agnostinen ja siksi en kelpaa ateistiksi palsta-ateistien silmissä, mutta siitä huolimatta

olen ylpeä ateismistani! Se on ihan omin voimin ja omalla älykkyydellä hankittu ja siten myös ansaittu! Kristityt eivät voi kehua samalla saavutuksella, koska heidän uskonsa on joko perittyä tai aivopesun kautta syvään heidän mieliinsä juurrutettu vanhemmalla iällä, niin että se ei kannusta omatoimiseen ajatteluun ja itsekritiikkiin millään tavalla.

Palstan ateisteja kritisoin siitä, että he ovat kykenemättömiä itsekritiikkiin. Pitävät kaikkea itsestään selvänä ja jättävät tarkistamatta palstan trollin esittämät väitteet, jotka ovat tyypillisesti räikeitä valheita. Jokainen tietää mm. sen, että tosi uskovaiset kristityt ovat mallikelpoisia kansalaisia, raittiita ja siveitä, sen sijaan, että olisivat huumediilereitä ja taparikollisia, joita vankilat ovat täynnä.

Luterilaist ovat muuten syvältä perseestä ja kristittyjen joukossa pahasti harhaoppisia, kun pidetään kristittynä vain sellaisia, jotka perustavat uskonelämän ja opetuksen Uuden testamentin kirjoituksiin ja Jeesuksen sekä apostolien (erityisesti Paavali) esimerkkiin.

6

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketä kiinnostaa sinun ateismisi?

      Annas kun arvaan: olet false flag kreationisti, jolla on tarve esiintyä ateistina, koska häpeät hihhuliuskontoasi?

      En arvosta ihmisiä, jotka eivät ole reilusti sitä, mitä ovat. Minä esimerkiksi olen ateisti jo toisessa polvessa enkä sitä häpeä, eikä minun tarvitse teeskennellä jotakin muuta kuin mitä olen jo lapsuudestani saakka. Tämä tosin rajoittaa kykyäni ymmärtää teistin ajatuksia, koska en tiedä, miltä tuntuu uskoa Jumalaan tai jumaliin. Enkä toisaalta haluakaan tietää... siis kokemukseen perustuvalla tavalla.

      Typerämpää asiaa kuin jumal-usko saa hakea eikä ehkä löydä? No, mahdollisesti purjehtiminen: mitä järkeä on purjehtia, kun moottorilla pääsee kätevämmin?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siinä tapauksessa et itse ole valinnut tietäsi. Tarpeenasi on ollut mielistellä "korkeammille". Ja se tulee jatkumaan. Ateismisi on todennäköisesti pelkkää puoskarointia.

    • Anonyymi

      oletko super hessu saanut alfatoksiineja superpähkinöistäsi 🤣 vai ihanko jeesuksen verellä olet maksasi tuohon kuntoon saattanut 🤔

      • Anonyymi

        en ole yhtä retardi kun aiemmin , se on aflatoksiini 😯


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      161
      28824
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      209
      18538
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      388
      9775
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6405
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4263
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3833
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      41
      2543
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1255
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      53
      1234
    Aihe