Olen verraton ateisti eikä kukaan voi riistää minulta ateistin jaloa kunnianimeä!
Olen ateisti jo toisessa polvessa, sillä isäni ja äitini olivat myös ateisteja, samoin isäni vanhemmat, mutta äitini vanhemmat olivat teistejä.
Olen siis ateisti 2,5 sukupolvessa?
Sanottakoon "sukupolvi" ihan vain selvityksenä, jotta palstan huonosti koulutetut ateisti-kollegat eivät pääse piikittelemään siitä, että toinen polveni on teisti ja toinen agnostikko: niin, olen agnostinen ja siksi en kelpaa ateistiksi palsta-ateistien silmissä, mutta siitä huolimatta
olen ylpeä ateismistani! Se on ihan omin voimin ja omalla älykkyydellä hankittu ja siten myös ansaittu! Kristityt eivät voi kehua samalla saavutuksella, koska heidän uskonsa on joko perittyä tai aivopesun kautta syvään heidän mieliinsä juurrutettu vanhemmalla iällä, niin että se ei kannusta omatoimiseen ajatteluun ja itsekritiikkiin millään tavalla.
Palstan ateisteja kritisoin siitä, että he ovat kykenemättömiä itsekritiikkiin. Pitävät kaikkea itsestään selvänä ja jättävät tarkistamatta palstan trollin esittämät väitteet, jotka ovat tyypillisesti räikeitä valheita. Jokainen tietää mm. sen, että tosi uskovaiset kristityt ovat mallikelpoisia kansalaisia, raittiita ja siveitä, sen sijaan, että olisivat huumediilereitä ja taparikollisia, joita vankilat ovat täynnä.
Luterilaist ovat muuten syvältä perseestä ja kristittyjen joukossa pahasti harhaoppisia, kun pidetään kristittynä vain sellaisia, jotka perustavat uskonelämän ja opetuksen Uuden testamentin kirjoituksiin ja Jeesuksen sekä apostolien (erityisesti Paavali) esimerkkiin.
Olen ylpeä ateismistani
6
263
Vastaukset
Ketä kiinnostaa sinun ateismisi?
Annas kun arvaan: olet false flag kreationisti, jolla on tarve esiintyä ateistina, koska häpeät hihhuliuskontoasi?
En arvosta ihmisiä, jotka eivät ole reilusti sitä, mitä ovat. Minä esimerkiksi olen ateisti jo toisessa polvessa enkä sitä häpeä, eikä minun tarvitse teeskennellä jotakin muuta kuin mitä olen jo lapsuudestani saakka. Tämä tosin rajoittaa kykyäni ymmärtää teistin ajatuksia, koska en tiedä, miltä tuntuu uskoa Jumalaan tai jumaliin. Enkä toisaalta haluakaan tietää... siis kokemukseen perustuvalla tavalla.
Typerämpää asiaa kuin jumal-usko saa hakea eikä ehkä löydä? No, mahdollisesti purjehtiminen: mitä järkeä on purjehtia, kun moottorilla pääsee kätevämmin?- Anonyymi
ken langoista vetelee 🤣 https://www.youtube.com/watch?v=E0ozmU9cJDg
- Anonyymi
Siinä tapauksessa et itse ole valinnut tietäsi. Tarpeenasi on ollut mielistellä "korkeammille". Ja se tulee jatkumaan. Ateismisi on todennäköisesti pelkkää puoskarointia.
- Anonyymi
oletko super hessu saanut alfatoksiineja superpähkinöistäsi 🤣 vai ihanko jeesuksen verellä olet maksasi tuohon kuntoon saattanut 🤔
- Anonyymi
en ole yhtä retardi kun aiemmin , se on aflatoksiini 😯
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563091Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521772- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951- 44809
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26800