MAP-kirkko antaa uusille johtaville jäsenilleen miljoona dollaria

Anonyymi-ap

Tämä asia tuli esiin Grant Palmerin artikkelista "Three Meetings with an LDS General Authority"

Grant Palmer oli Yhdysvaltalainen kirjailija ja entinen kirkon kasvatuksen järjestelmän jäsen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkossa (LDS kirkko). Hän on tunnettu kriittisestä työstään LDS kirkon historian ja uskonkäytäntöjen suhteen, erityisesti kirjassaan "An Insider's View of Mormon Origins." Kirjassa Palmer analysoi Mormonin kirjan alkuperää ja muita LDS kirkon varhaisia tapahtumia.

Artikkelissaan Grant Palmer kirjoitti (vapaasti suomennettuna) näin:

Hän sanoi, että jokaiselle uudelle Kahdentoista Apostolin koorumin jäsenelle annetaan miljoona dollaria, jotta he voivat hoitaa pois kaikki taloudelliset velvoitteensa. Tämän lahjan tarkoitus on mahdollistaa heidän keskittymisensä täysin palvelutyöhön. Hän sanoi, että tärkein uuden jäsenen valintaperuste on, ovatko he "kirkon murtamia", eli tekevätkö he mitä heille sanotaan.

Hän sanoi, että kuusi vanhinta apostolia ottavat johdon koorumin toiminnassa. Kuutta nuorempaa kehotetaan tarkkailemaan, kuuntelemaan ja oppimaan ja heidän odotetaan kommentoivan ainoastaan jos heiltä kysytään jotain. Hän sanoi, että kestää noin kaksi tai kolme vuotta ennen kuin uusi apostoli huomaa, että kirkko ei ole totta. Hän sanoi, että Dieter F. Uchtdorfilla kesti hieman kauemmin, koska hän oli ulkopuolinen.

Hän sanoi, että he keskustelevat keskenään yksityisesti ja tietävät, että "palauttamisen" [tarkoittaa kristinuskon oppien palauttamista] perustavat väitteet eivät ole totta, mutta jatkavat rohkeasti "koska ihmiset tarvitsevat sitä", mikä tarkoittaa, että ihmiset tarvitsevat kirkkoa. Kun lähetystyön johtaja ilmaisi skeptisyyttä ja nimesi ___ sellaisena, joka varmasti uskoi, GA sanoi: "Ei, hän ei usko." Miljoonan dollarin lahja sekä heidän täysin kuuliainen asenteensa tekee heille helpoksi pysyä uudessa asemassaan vaikka saavatkin selville että kirkko ei ole totta. Näistä ja muista syistä hän ei odota yhdenkään [MAP-kirkon] apostolin koskaan paljastavan totuutta [MAP-kirkon] perustuksiin kuuluvista opinkappaleista.

45

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa mainittu "GA" on "General Authority", yksi MAP-kirkon johtohahmoista.

      MAP-kirkko väittää siis olevan ensimmäisen vuosisadan kristinuskon palautus ihmiskunnalle. Kuitenkin kirkon perustuksiin kuuluvat opinkappaleet (kuten usko Joseph Smithin saamiin näkyihin, Mormonin kirjan alkuperä, ja moni muu asia) perustuvat valheisiin.

      Ja kirkon ylin johto tietää että nämä asiat perustuvat valheisiin mutta ei halua tuoda sitä faktaa esiin "koska (heidän mielestään) ihmiset tarvitsevat sitä". Ihmiset siis muka tarvitsevat valheelle perustuvaa uskontoa.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen englanninkielinen teksti löytyy täältä:

      https://journeyofloyaldissent.wordpress.com/2013/04/06/6/

      Suomennettu osa alkuperäistä tekstiä on tässä:

      He said that each new member of the Quorum of the Twelve Apostles is given one million dollars to take care of any financial obligations they have. This money gift allows them to fully focus on the ministry. He said that the overriding consideration of who is chosen is whether they are “church broke,” meaning, will they do whatever they are told. He said the senior six apostles make the agenda and do most of the talking. The junior six are told to observe, listen and learn and really only comment if they are asked. He said that it takes about two to three years before the new apostle discovers that the church is not true. He said it took Dieter F. Uchtdorf a little longer because he was an outsider. He said they privately talk among themselves and know the foundational claims of the restoration are not true, but continue on boldly “because the people need it,” meaning the people need the church. When the Mission President voiced skepticism and named ___ as one who surely did believe, The GA said: “No, he doesn’t.” The one million dollar gift, plus their totally obedient attitude makes it easy for them to go along when they find out the church is not true. For these reasons and others, he doesn’t expect any apostle to ever expose the truth about the foundational claims.

    • Anonyymi

      Ja sitten he odottavat Keniassa asuvien jäsentensä maksavat kymmenykset pienistä tuloistaan. Jotta kirkko voi tehdä lisää bisnestä.

    • Anonyymi

      Ja Olli aina valehtelee, että kirkon johto ei elä yltäkylläisyydessä.

    • Anonyymi

      MAP-kirkko on kuin Robin Hood takaperoisesti. Se ryöstää köyhiltä ja antaa rikkaille.

      • Anonyymi

        Eikö näin ole ennustettu Siionissa tapahtuvaksi?

        2 Nefi 13:14
        Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa, sillä te olette syöneet tyhjäksi viinitarhan ja olette syöneet loppuun köyhiltä ottamanne ryöstösaaliin taloissanne.
        15. Mitä te aiotte? Te lyötte minun kansani pirstaleiksi ja runtelette köyhien kasvot, sanoo Herra, Jumala Sebaot.


    • Noiden juttujen todenperäisyydestä ei ole minkäänlaista todistusaineistoa. Kuulostaa ihan hyvältä, että vapautetaan taloudellisista velvoitteista, että voivat keskittyä kirkon työhön. Summa lienee täyttä valhetta, kukaan ei tiedä tarkkaan. Puhetta vaan ja väärä todistus, kuulopuheita tai valhe.

      Kaikkialla vakuuttavat, että uskovat kirkon perusasioihin.

      Eikä siinä kaikki. Jokainen jäsen rukoilee ja kysyy itse, voiko luottaa noihin johtajiin. Jumala vastaa, että kyllä voi luottaa: Hanki siitä vankka todistus. Minä pidän huolta kirkosta, pidä sinä tarkkaa huolta omasta vaelluksestasi ja tehtävistäsi kirkossa, niin tekevät nämä minun pyhät apostolitkin. Sinulla on jo todistus Mormonin kirjasta ja kirkosta. Pidä siitä kiinni ja vahvista sitä, minä pidän huolta kirkosta ja apostoleista ja pettureista ja luopioista ja valehtelijoita. Ja kosto on minun, ei sinun, sinä annat anteeksi kaikille.

      • Anonyymi

        On todistusaineistoa! Aiemmin valehtelit aina, että johto ei elä yltäkylläisyydessä. Nyt kun sen joudut rivien välissä myöntämään, selitys löytyy heti: "vapautetaan taloudellisista velvoitteista"! Miksi ei vapauteta taloudellisista velvoitteista niitä köyhiä, joilta riistetään kymmenykset? Valehdellaan vain, että he saavat "siunauksia".

        Joo, sikäli Olli on oikeassa, että tuo johtajille annettu rahamäärä ei pidä paikkaansa, koska se on vain aloitusraha.

        Joo, kyllähän sitä voi rukoilla, että luottaako Enver Hoxhaan tai Kim Jong-uniin ja varmasti saa haluamansa rukousvastauksen...

        Kenelle sanot, että sinulla on jo todistus Mormonin kirjasta ja kirkosta? Epäilemättä niille kusetetuille, jotka jo ovat kirkkosi jäseniä. Meihin "vastustajiin" tuollainen pelottelu ei pure. Kosto ja kaikkea sairasta...

        Yrität uhoamisellasi taas vesittää koko jutun eli kirkkosi johdon ökyilyn, joka on sinulle selvästikin kiusallinen aihe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On todistusaineistoa! Aiemmin valehtelit aina, että johto ei elä yltäkylläisyydessä. Nyt kun sen joudut rivien välissä myöntämään, selitys löytyy heti: "vapautetaan taloudellisista velvoitteista"! Miksi ei vapauteta taloudellisista velvoitteista niitä köyhiä, joilta riistetään kymmenykset? Valehdellaan vain, että he saavat "siunauksia".

        Joo, sikäli Olli on oikeassa, että tuo johtajille annettu rahamäärä ei pidä paikkaansa, koska se on vain aloitusraha.

        Joo, kyllähän sitä voi rukoilla, että luottaako Enver Hoxhaan tai Kim Jong-uniin ja varmasti saa haluamansa rukousvastauksen...

        Kenelle sanot, että sinulla on jo todistus Mormonin kirjasta ja kirkosta? Epäilemättä niille kusetetuille, jotka jo ovat kirkkosi jäseniä. Meihin "vastustajiin" tuollainen pelottelu ei pure. Kosto ja kaikkea sairasta...

        Yrität uhoamisellasi taas vesittää koko jutun eli kirkkosi johdon ökyilyn, joka on sinulle selvästikin kiusallinen aihe.

        Valehtelet minusta ja kirkosta koko ajan.

        Ei siinä ole mitään väärää, että sanon, että kosto on Jumalan. Tarkoitan, etten minä ryhdy sinulle kostamaan sinun pahoja tekojasi, valehtelua ja panetteluja, vaan että Jumala katsoo sen vääräksi ja toimii asianmukaisesti. Minun on annettava sinulle anteeksi ja teen niin. Jumala taas antaa anteeksi kenelle antaa ja kenelle ei.

        Minä voin luottaa siihen. Sinä et valheittesi seurauksia pääse pakoon.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Valehtelet minusta ja kirkosta koko ajan.

        Ei siinä ole mitään väärää, että sanon, että kosto on Jumalan. Tarkoitan, etten minä ryhdy sinulle kostamaan sinun pahoja tekojasi, valehtelua ja panetteluja, vaan että Jumala katsoo sen vääräksi ja toimii asianmukaisesti. Minun on annettava sinulle anteeksi ja teen niin. Jumala taas antaa anteeksi kenelle antaa ja kenelle ei.

        Minä voin luottaa siihen. Sinä et valheittesi seurauksia pääse pakoon.

        MITÄ minä olen valehdellut? Et pysty osoittamaan yhtään valhettani. Sen sijaan sinun valheitasi on helppo osoittaa kuten olen tehnytkin. Tässä ketjussa on kysymys johtajien yltäkylläisyydestä elämisestä, josta olet valehdellut.

        Vai muka annat minulle anteeksi kun toisesta suupielestä sanot Jumalan kostavan minulle? Pelottelusi ei todellakaan tepsi minuun! JOS Jumala olisi sellainen paskiainen, että hyväksyisi Smithin irstailut pktyttöjen kanssa ja muut hirveydet ja kymmenysten keräämien johtajille todellisten tarvitsevien sijaan, hänen kostamisensa minulle, inhimillisyyttä vaativalle ihmiselle olisi niin raukkamaista, että sellaiseen Jumalaan en kerta kaikkiaan voisi uskoa!

        Joku ortodoksi sanoikin osuvasti, että kautta aikojen on ollut ihmisiä, jotka ovat kuvitelleet Jumalan olleen heidän kanssaan, mutta tosiasiassa Jumala ei ole ollut heidän vaan heidän uhriensa kanssa. Hän jatkoi, että kaikki ristiretkeläishenki, onpa sillä millaiset tavoitteet tahansa, on ristin hengen vastakohta ja Jumala on kanssamme omilla ehdoillaan, ei meidän ehdoillamme. Jumala on Herra eikö meidän rikostoverimme.

        Jos Jumala on olemassa, SINÄ et pääse pahuutesi seurauksia pakoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ minä olen valehdellut? Et pysty osoittamaan yhtään valhettani. Sen sijaan sinun valheitasi on helppo osoittaa kuten olen tehnytkin. Tässä ketjussa on kysymys johtajien yltäkylläisyydestä elämisestä, josta olet valehdellut.

        Vai muka annat minulle anteeksi kun toisesta suupielestä sanot Jumalan kostavan minulle? Pelottelusi ei todellakaan tepsi minuun! JOS Jumala olisi sellainen paskiainen, että hyväksyisi Smithin irstailut pktyttöjen kanssa ja muut hirveydet ja kymmenysten keräämien johtajille todellisten tarvitsevien sijaan, hänen kostamisensa minulle, inhimillisyyttä vaativalle ihmiselle olisi niin raukkamaista, että sellaiseen Jumalaan en kerta kaikkiaan voisi uskoa!

        Joku ortodoksi sanoikin osuvasti, että kautta aikojen on ollut ihmisiä, jotka ovat kuvitelleet Jumalan olleen heidän kanssaan, mutta tosiasiassa Jumala ei ole ollut heidän vaan heidän uhriensa kanssa. Hän jatkoi, että kaikki ristiretkeläishenki, onpa sillä millaiset tavoitteet tahansa, on ristin hengen vastakohta ja Jumala on kanssamme omilla ehdoillaan, ei meidän ehdoillamme. Jumala on Herra eikö meidän rikostoverimme.

        Jos Jumala on olemassa, SINÄ et pääse pahuutesi seurauksia pakoon.

        Panettelu ja vääristely on valehtelua.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Panettelu ja vääristely on valehtelua.

        Et siis osaa TAASKAAN vastata väitteisiisi. Pystyt vain epämääräiseen öyhöttämiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa TAASKAAN vastata väitteisiisi. Pystyt vain epämääräiseen öyhöttämiseen.

        Tuommoista juuri sinä aina panettelet ja vääristelet ja näin provosoit ja vaadit ikuiseen keskusteluun ja väittelyyn, joka on kuitenkin täysin hyödytöntä sinun kanssa ja Pyhä Henki on poissa sellaisesta keskustelusta. Jokaiseen asiakysymykseen on vastattu jo monta kertaa ja keskustelu jatkuu koko ajan ja on täysin vapaaehtoista, vastataan jos halutaan vastata.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Tuommoista juuri sinä aina panettelet ja vääristelet ja näin provosoit ja vaadit ikuiseen keskusteluun ja väittelyyn, joka on kuitenkin täysin hyödytöntä sinun kanssa ja Pyhä Henki on poissa sellaisesta keskustelusta. Jokaiseen asiakysymykseen on vastattu jo monta kertaa ja keskustelu jatkuu koko ajan ja on täysin vapaaehtoista, vastataan jos halutaan vastata.

        Et ole vastannut kertaakaan, mutta valehtelet aina, että kaikkeen on vastattu.

        Kysymys 1: Miksi valehtelit aiemmin, että Smith ei harjoittanut seksiä jalkavaimojensa kanssa?

        Kysymys 2: Miksi valehtelit, että kirkon johtajat eivät elä yltäkylläisyydessä?

        Kysymys 3: Miksi valehtelit, että koronavirus kiertää mormonit kaukaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vastannut kertaakaan, mutta valehtelet aina, että kaikkeen on vastattu.

        Kysymys 1: Miksi valehtelit aiemmin, että Smith ei harjoittanut seksiä jalkavaimojensa kanssa?

        Kysymys 2: Miksi valehtelit, että kirkon johtajat eivät elä yltäkylläisyydessä?

        Kysymys 3: Miksi valehtelit, että koronavirus kiertää mormonit kaukaa?

        En sanonut noin. Vääristelet kuten kirkon oppia ja historian tapahtumiakin. Eivätkä ne todista mitä väität niiden todistavat. Tämä on Jumalan Kirkko, perustettu Jumalan ilmoitusten ja Jeesuksen johdon kalliolle. Jokainen voi saada siitä tiedon rukoilemalla. Viat ovat ihmisten vikoja, minun tai jonkun toisen.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        En sanonut noin. Vääristelet kuten kirkon oppia ja historian tapahtumiakin. Eivätkä ne todista mitä väität niiden todistavat. Tämä on Jumalan Kirkko, perustettu Jumalan ilmoitusten ja Jeesuksen johdon kalliolle. Jokainen voi saada siitä tiedon rukoilemalla. Viat ovat ihmisten vikoja, minun tai jonkun toisen.

        Kyllä olet sanonut nuo kaikki asiat. Miksi et vastaa?

        Kirkon historia kaikkine kauheuksineen on luettavissa mm. kirkon omasta julkaisuta Journal of Discourses, vaikka väität suoriakin lainauksia valheiksi.

        Vain pieni osa ihmisistä vakuuttuu mormonismista kuvailemallasi itsesuggestiomenetelmällä. Eikä se ole mikään pätevä menetelmä, koska sillä samallahan voi alkaa uskoa vaikka Enver Hoxhaan.


      • Tuo on se ikuinen valhe. Asia ei ole noin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Tuo on se ikuinen valhe. Asia ei ole noin.

        Mikä tuossa on valhetta? Olet itsekin sanonut, että sinua ei edes kiinnosta, että mihin kymmenyksesi menevät, koska ne menevät "Jumalalle". Jumala ei kuitenkaan ole ökyrikkaan kirkkosi synonyymi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa on valhetta? Olet itsekin sanonut, että sinua ei edes kiinnosta, että mihin kymmenyksesi menevät, koska ne menevät "Jumalalle". Jumala ei kuitenkaan ole ökyrikkaan kirkkosi synonyymi.

        Se asia ei ole niin kuin väität, vääristelet ja panettelet. Sellainen on valetta. Kirkko käyttää rahansa juuri kuten kuuluukin ja kerää juuri kuten kuuluukin. Vihaisia väitteitä kuuluu silloin tällöin, ja jotkut aina niihin uskovat. Kirkko vastaa väitteisiin asiallisesti. Se hukkuu kohuun. Köyhiä autetaan juuri niin paljon kuin voidaan ja kuuluu auttaa. Se tehtävä ei ole yksin kirkon vaan koko yhteiskunnan. Muilla on siinä parantamista, ei kirkolla eikä kelvollisilla jäsenillä.

        Juutalaisia kohdeltiin aivan samoin ja edelleenkin rasisti- piireissä, jotka nyt taas esiintyvät ensin vain maahanmuuttovastaisina populisteinä. Yksikään väitteistä juutalaisia vastaan ei pitänyt paikkaansa, mutta niihin uskottiin. Ja taas ruvetaan uskomaan.

        Ei myöskään juutalaisten ja synagogien rikkaus. Toki juutalaisia rikkaita on olemassa, ja saa olla kuten muitakin rikkaita. Se on väärin että ylipäätänsä on rikkaita ja köyhiä. Varsinkin se, että on köyhiä. Ei niinkään se, että on rikkaita, muuta kuin sikäli, että ne asiat liittyvät toisiinsa. Rikkaat riistävät köyhiä ja ovat siksi rikkaita.

        Mormonit eivät ole rikkaita, eikä kirkko ole rikas, eikä johto elä ylellisyydessä kirkon varoilla, vaan tekee kirkon työtä niska limassa ja huolehtii perheestään esimerkillisesti. Tätä totuutta ei kerrota paljon missään, vaan aina nuo kiukkuiset väitteet:

        Kirkko on rikas. Taas paljastui korruptio ja väärinkäyttö. Se on uutinen.

        Temppelit ovat hienoja, ja niin kuuluu ollakin, koska se on Jumalan käsky rakentaa temppeleitä.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Se asia ei ole niin kuin väität, vääristelet ja panettelet. Sellainen on valetta. Kirkko käyttää rahansa juuri kuten kuuluukin ja kerää juuri kuten kuuluukin. Vihaisia väitteitä kuuluu silloin tällöin, ja jotkut aina niihin uskovat. Kirkko vastaa väitteisiin asiallisesti. Se hukkuu kohuun. Köyhiä autetaan juuri niin paljon kuin voidaan ja kuuluu auttaa. Se tehtävä ei ole yksin kirkon vaan koko yhteiskunnan. Muilla on siinä parantamista, ei kirkolla eikä kelvollisilla jäsenillä.

        Juutalaisia kohdeltiin aivan samoin ja edelleenkin rasisti- piireissä, jotka nyt taas esiintyvät ensin vain maahanmuuttovastaisina populisteinä. Yksikään väitteistä juutalaisia vastaan ei pitänyt paikkaansa, mutta niihin uskottiin. Ja taas ruvetaan uskomaan.

        Ei myöskään juutalaisten ja synagogien rikkaus. Toki juutalaisia rikkaita on olemassa, ja saa olla kuten muitakin rikkaita. Se on väärin että ylipäätänsä on rikkaita ja köyhiä. Varsinkin se, että on köyhiä. Ei niinkään se, että on rikkaita, muuta kuin sikäli, että ne asiat liittyvät toisiinsa. Rikkaat riistävät köyhiä ja ovat siksi rikkaita.

        Mormonit eivät ole rikkaita, eikä kirkko ole rikas, eikä johto elä ylellisyydessä kirkon varoilla, vaan tekee kirkon työtä niska limassa ja huolehtii perheestään esimerkillisesti. Tätä totuutta ei kerrota paljon missään, vaan aina nuo kiukkuiset väitteet:

        Kirkko on rikas. Taas paljastui korruptio ja väärinkäyttö. Se on uutinen.

        Temppelit ovat hienoja, ja niin kuuluu ollakin, koska se on Jumalan käsky rakentaa temppeleitä.

        Kirkko käyttää rahansa kuten kuuluukin eli takaa johtajille melkoisen ökyelämän ja tukee heidän bisneksiään. Jos sinä jäsenenä ja kymmenyksesi maksavana noin haluat, sehän on OK ja kirkon johto on onnistunut k*settamaan sinua kuten on tarkoituskin.

        Osa mormoneista on rikkaita ja kirkon johto elää melkoisessa yltäkylläisyydessä, vaikka muuta valehtelet. Eikö muka esim. miljoona dollaria aloituspalkkiona ole melkoista ylellisyyttä? Siihen vielä palkkiot ja bisnekset päälle.

        Eihän tuo ole paljastunut väärinkäyttö vaan kirkon normaalia toimintaa!

        Jos on kysymys Raamatun mukaisesta rahojen käytöstä, siitä ollaan äärimmäisen kaukana. Jumalan käsky ei ole rakentaa ökytemppeleitä vaan antaa kärsivälle lähimmäiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko käyttää rahansa kuten kuuluukin eli takaa johtajille melkoisen ökyelämän ja tukee heidän bisneksiään. Jos sinä jäsenenä ja kymmenyksesi maksavana noin haluat, sehän on OK ja kirkon johto on onnistunut k*settamaan sinua kuten on tarkoituskin.

        Osa mormoneista on rikkaita ja kirkon johto elää melkoisessa yltäkylläisyydessä, vaikka muuta valehtelet. Eikö muka esim. miljoona dollaria aloituspalkkiona ole melkoista ylellisyyttä? Siihen vielä palkkiot ja bisnekset päälle.

        Eihän tuo ole paljastunut väärinkäyttö vaan kirkon normaalia toimintaa!

        Jos on kysymys Raamatun mukaisesta rahojen käytöstä, siitä ollaan äärimmäisen kaukana. Jumalan käsky ei ole rakentaa ökytemppeleitä vaan antaa kärsivälle lähimmäiselle.

        Jumalan ilmoitus ja käsky on rakentaa temppeleitä, maksaa kymmenykset ja auttaa köyhiä. Kirkossa tehdään näitä kaikkia ja kirkon johto toimii Jumalan johdolla kuten kuuluukin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Jumalan ilmoitus ja käsky on rakentaa temppeleitä, maksaa kymmenykset ja auttaa köyhiä. Kirkossa tehdään näitä kaikkia ja kirkon johto toimii Jumalan johdolla kuten kuuluukin.

        Ei ole Jumalan ilmoitus vaan kirkon johtajien "ilmoitus", niiden samojen johtajien, jotka haalivat melkoisen omaisuuden itsellensäkin. Kirkon johto toimii kirkon johdolla ja sen kyllä huomaa rahavirroistakin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Jumalan ilmoitus ja käsky on rakentaa temppeleitä, maksaa kymmenykset ja auttaa köyhiä. Kirkossa tehdään näitä kaikkia ja kirkon johto toimii Jumalan johdolla kuten kuuluukin.

        Jumalan (Jehova) tarkoitus oli että maan rikkaudet eivät päätyisi harvojen ja valittujen käsiin vaan että ne jaettaisiin oikeudenmukaisesti sillä Hän on nuo rikkaudet luonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan (Jehova) tarkoitus oli että maan rikkaudet eivät päätyisi harvojen ja valittujen käsiin vaan että ne jaettaisiin oikeudenmukaisesti sillä Hän on nuo rikkaudet luonut.

        Jehová on Jeesus. Luoja ja Vanhan Testamentin Jehova. Ja Messias, joka pian tulee takaisin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Jehová on Jeesus. Luoja ja Vanhan Testamentin Jehova. Ja Messias, joka pian tulee takaisin.

        Vain Ollin märissä unissa. Olli kuvittelee, että mormonijumala tulee pian ja kostaa kaikille omilla aivoillaan ajatteleville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain Ollin märissä unissa. Olli kuvittelee, että mormonijumala tulee pian ja kostaa kaikille omilla aivoillaan ajatteleville.

        Kaikki kristityt odottavat Jeesuksen takaisin tuloa. Se on selvästi esitetty Raamatussa. 2000 vuotta on odotettu, eikä kukaan etukäteen tiedä koska se tapahtuu, vain Isä yksin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Kaikki kristityt odottavat Jeesuksen takaisin tuloa. Se on selvästi esitetty Raamatussa. 2000 vuotta on odotettu, eikä kukaan etukäteen tiedä koska se tapahtuu, vain Isä yksin.

        Jeesus kuoli jo. Aikalaiset väittivät, että Hän tulee takaisin heidän elinaikanaan. Samaa moni uskovainen kuvittelee omasta elinajastaan. Myös Smith ennusti (senkin väärin), että Jeesus tulee hänen elinaikanaan. Maapallo tuhoutunee muutaman miljardin vuoden kuluessa kun aurinko kasvaa liikaa. Silloin voi tulla maailmanloppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuoli jo. Aikalaiset väittivät, että Hän tulee takaisin heidän elinaikanaan. Samaa moni uskovainen kuvittelee omasta elinajastaan. Myös Smith ennusti (senkin väärin), että Jeesus tulee hänen elinaikanaan. Maapallo tuhoutunee muutaman miljardin vuoden kuluessa kun aurinko kasvaa liikaa. Silloin voi tulla maailmanloppu.

        Smith ei ennustanut aikaa. Jumala suuttui hänelle hyväntahtoisesti ja esitti arvoituksen, jota kukaan ei osaa tulkita. Se tarkoittaa sitä, että tuota ei saa kysyä, kun kerran tietää, että aikaa ei kukaan tiedä kuin Isä yksin.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Smith ei ennustanut aikaa. Jumala suuttui hänelle hyväntahtoisesti ja esitti arvoituksen, jota kukaan ei osaa tulkita. Se tarkoittaa sitä, että tuota ei saa kysyä, kun kerran tietää, että aikaa ei kukaan tiedä kuin Isä yksin.

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Smith ennusti ajan! Se meni jo!

        Melkoisia selityksiä, että Jumala suuttui... Melkoinen paskiainenhan se mormonijumala tosin muutenkin on.

        Miksi sinä hehkutat täällä aina, ett elämme muka lopun aikoja, vaikka olet yhtä huono ennustaja kuin Smith?

        Etkö pelkää, että Jumala suuttuu sinullekin eikä anna sinulle haaremia, vaikka olet kuuliaisesti maksanut kirkon johtajille kymmenykset ja olet käyttänyt lähes jatkuvasti epämukavia garmentteja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Smith ennusti ajan! Se meni jo!

        Melkoisia selityksiä, että Jumala suuttui... Melkoinen paskiainenhan se mormonijumala tosin muutenkin on.

        Miksi sinä hehkutat täällä aina, ett elämme muka lopun aikoja, vaikka olet yhtä huono ennustaja kuin Smith?

        Etkö pelkää, että Jumala suuttuu sinullekin eikä anna sinulle haaremia, vaikka olet kuuliaisesti maksanut kirkon johtajille kymmenykset ja olet käyttänyt lähes jatkuvasti epämukavia garmentteja?

        En minä mitään valehtele. Sinä se vääristelet koko ajan. Smith kysyi asiaa, joka olisi pitänyt tietää, että kukaan ei saa tietää etukäteen. Sen tietää isä yksin. Se pitää edelleen paikkansa.

        Jumala antoi ympäripyöreän vastauksen, jota kukaan ei voi tulkita. Alkaa: jos elät niin ja niin vanhaksi, mutta Joseph kuoli sitä ennen, jolloin jo se poistaa mahdollisuuden tulkita vastausta mitenkään täsmällisesti, ja loöpuosakin on ympäripyöreä. Sellaisia vastauksia saa kun kysyy tuommoisia, joista on jo tiedossa, että vastausta ei tule.

        Jokainen joka ennustaa jonkun tietyn vuoden tai hetken etukäteen, on väärässä, väärällä asialla ihan kokonaan. Kun Jeesus tulee, se tulee olemaan yllätys maailmalle samalla lailla kuin Vedenpaisumuskin. Ei sitä kukaan odota juuri sillä hetkellä. Kristityillä pitää olla lamppua öljyssä, vaikka Jeesus tulisi tänään tai huomenna.

        Ajan merkit maailmanlopulle ovat nyt varmemmat kuin koskaan. Tiedetään, että planetoidi tai pyrstötähti voi yllättää milloin tahansa, ydinsodan uhka on, ja saastumisen uhka ja ilmastokatastrofi. Kehitysmaiden nälkä ja väestönkasvu, pakolaiskriisi ja maahanmuutto- ongelmat. Moraalittomuus, rikollisuus, sodat, katastrofit, tsunamit, maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset. Kaksi maailmansotaa. Venäjän hyökkäys. Diktatuuri. Ääri- islami. Fasismi, uusfasismi, kommunistidiktatuurit. Rasismi.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        En minä mitään valehtele. Sinä se vääristelet koko ajan. Smith kysyi asiaa, joka olisi pitänyt tietää, että kukaan ei saa tietää etukäteen. Sen tietää isä yksin. Se pitää edelleen paikkansa.

        Jumala antoi ympäripyöreän vastauksen, jota kukaan ei voi tulkita. Alkaa: jos elät niin ja niin vanhaksi, mutta Joseph kuoli sitä ennen, jolloin jo se poistaa mahdollisuuden tulkita vastausta mitenkään täsmällisesti, ja loöpuosakin on ympäripyöreä. Sellaisia vastauksia saa kun kysyy tuommoisia, joista on jo tiedossa, että vastausta ei tule.

        Jokainen joka ennustaa jonkun tietyn vuoden tai hetken etukäteen, on väärässä, väärällä asialla ihan kokonaan. Kun Jeesus tulee, se tulee olemaan yllätys maailmalle samalla lailla kuin Vedenpaisumuskin. Ei sitä kukaan odota juuri sillä hetkellä. Kristityillä pitää olla lamppua öljyssä, vaikka Jeesus tulisi tänään tai huomenna.

        Ajan merkit maailmanlopulle ovat nyt varmemmat kuin koskaan. Tiedetään, että planetoidi tai pyrstötähti voi yllättää milloin tahansa, ydinsodan uhka on, ja saastumisen uhka ja ilmastokatastrofi. Kehitysmaiden nälkä ja väestönkasvu, pakolaiskriisi ja maahanmuutto- ongelmat. Moraalittomuus, rikollisuus, sodat, katastrofit, tsunamit, maanjäristykset, tulivuorenpurkaukset. Kaksi maailmansotaa. Venäjän hyökkäys. Diktatuuri. Ääri- islami. Fasismi, uusfasismi, kommunistidiktatuurit. Rasismi.

        Smith erehtyi tosi pahasti tuossa Jeesuksen tulemisen ennustuksessaan kuten käytännössä kaikissa muissakin ennustuksissaan joitakin fifty-sixty -arvauksia lukuun ottamatta.

        Mutta sinulta löytyy aina selitys. Jumala suuttuikin Smithille ja siksi halusi nolata tämän tappamalla hänet ennen aikojaan ja siirtämällä Jeesuksen tuloa hamaan tulevaisuuteen. Olet suorastaan huvittava!

        Sinä syyllistyt aivan samaan kuin Smith eli ennustelet lopunaikoja. Etkö pelkää, että äkäpussijumalasi suuttuu sinullekin ja tekee ties mitä?

        Mikä vedenpaisumus? Ihmisen historian aikana mitään koko maailman peittänyttä vedenpaisumusta ei ole ollut. Ai niin, sinähän uskot Baabelin kieltensekoitukseenkin... Välillä melkein unohdan, että keskustelen satusedän kanssa.

        Moraalittomuutta toki kirkossasi on ollut jo alusta asti, mutta ei se mistään maailmalopusta todista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smith erehtyi tosi pahasti tuossa Jeesuksen tulemisen ennustuksessaan kuten käytännössä kaikissa muissakin ennustuksissaan joitakin fifty-sixty -arvauksia lukuun ottamatta.

        Mutta sinulta löytyy aina selitys. Jumala suuttuikin Smithille ja siksi halusi nolata tämän tappamalla hänet ennen aikojaan ja siirtämällä Jeesuksen tuloa hamaan tulevaisuuteen. Olet suorastaan huvittava!

        Sinä syyllistyt aivan samaan kuin Smith eli ennustelet lopunaikoja. Etkö pelkää, että äkäpussijumalasi suuttuu sinullekin ja tekee ties mitä?

        Mikä vedenpaisumus? Ihmisen historian aikana mitään koko maailman peittänyttä vedenpaisumusta ei ole ollut. Ai niin, sinähän uskot Baabelin kieltensekoitukseenkin... Välillä melkein unohdan, että keskustelen satusedän kanssa.

        Moraalittomuutta toki kirkossasi on ollut jo alusta asti, mutta ei se mistään maailmalopusta todista.

        En jatka pahaa kiistelyä. Et ole asiallinen.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        En jatka pahaa kiistelyä. Et ole asiallinen.

        Arvasinkin, että taaskin jäät keskustelussa hopealle kun et pysty vastaamaan selviin kysymyksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvasinkin, että taaskin jäät keskustelussa hopealle kun et pysty vastaamaan selviin kysymyksiin.

        Yrität jatkaa, en lähde mukaan. Et keskustele rehellisesti. Toistat vaan vääristelyjäsi, joihin on jo vastattu.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Yrität jatkaa, en lähde mukaan. Et keskustele rehellisesti. Toistat vaan vääristelyjäsi, joihin on jo vastattu.

        Et pysty vastamaan yksinkertaisiin kysymyksiin. Esitin neljä selvää kysymystä siitä, että miksi valehtelet.

        Otetaanpa nyt yksi esimerkiksi. Sanoit, että Viisauden sanaa noudattamalla ja garmentteja käyttämällä korona kiertää kaukaa samalla tavalla kuin Egyptin vitsaukset (toki sadun mukaan) kiersivät juutalaiset kaukaa.

        Kuitenkaan ei ole mitään tilastollista eroa koronaan sairastavuuden ja kuolleisuuden ja mormonikirkkoon kuulumisen välillä mormonien hyväksi.

        Miten selität väitteesi, että korona kiertäisi kaukaa?

        Milloin muka olet vastannut ja miten?

        Ei luulisi olevan vaikeaa toistaa vastaus, jos se on jäänyt minulta huomaamatta.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Yrität jatkaa, en lähde mukaan. Et keskustele rehellisesti. Toistat vaan vääristelyjäsi, joihin on jo vastattu.

        Ja tässä ketjussa oli kyse mormonikirkon johdon yltäkylläisyydestä. Senkin sinä olet toistuvasti kieltänyt.

        Eikö edes miljoonan dollarin aloituspaketti saa sinua myöntämään, että olet valehdellut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty vastamaan yksinkertaisiin kysymyksiin. Esitin neljä selvää kysymystä siitä, että miksi valehtelet.

        Otetaanpa nyt yksi esimerkiksi. Sanoit, että Viisauden sanaa noudattamalla ja garmentteja käyttämällä korona kiertää kaukaa samalla tavalla kuin Egyptin vitsaukset (toki sadun mukaan) kiersivät juutalaiset kaukaa.

        Kuitenkaan ei ole mitään tilastollista eroa koronaan sairastavuuden ja kuolleisuuden ja mormonikirkkoon kuulumisen välillä mormonien hyväksi.

        Miten selität väitteesi, että korona kiertäisi kaukaa?

        Milloin muka olet vastannut ja miten?

        Ei luulisi olevan vaikeaa toistaa vastaus, jos se on jäänyt minulta huomaamatta.

        Ole vastannut, vastaa niihin, lopeta epärehellisyys ja vääristely, muuten ei sinun kanssa voi keskustella asiallisesti enkä siis keskustele. Et kuitenkaan lopeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä ketjussa oli kyse mormonikirkon johdon yltäkylläisyydestä. Senkin sinä olet toistuvasti kieltänyt.

        Eikö edes miljoonan dollarin aloituspaketti saa sinua myöntämään, että olet valehdellut?

        Edes se aloituspaketti ei välttämättä ole totta. Se voi olla totta ja järkevä asia, että kirkon johtajat vapautetaan kaikista taloudellisista paineista. Yltäkylläisyydessä ja kuksuksessa he eivät elä, eivätkä sunnissä ryve. Jokainen hyvin toimeentuleva ihminen länsimaissa elää hyvin nyt. Sen kielteisiä vaikutuksia voi vastustaa ahkeralla työnteolla evankeliumin hyväksi, kuten kunnioitetut apostolit ja profeetat tekevät.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Ole vastannut, vastaa niihin, lopeta epärehellisyys ja vääristely, muuten ei sinun kanssa voi keskustella asiallisesti enkä siis keskustele. Et kuitenkaan lopeta.

        Et ole vastannut, joten toistetaan:

        Miksi valehtelit, että Smith ei harrastanut seksiä muiden kuin Emman kanssa. Kuitenkin kirkkosikin myönsi lopulta (v. 2014), että kyllä harrasti.

        Miksi valehtelit, että moninainti oli laillista?

        Miksi valehtelit, että korona kiertää kaukaa, jos käyttää garmentteja ja noudattaa Viisauden sanaa?

        Miksi valehtelit, että kirkon johto ei elä yltäkylläisyydessä?


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Edes se aloituspaketti ei välttämättä ole totta. Se voi olla totta ja järkevä asia, että kirkon johtajat vapautetaan kaikista taloudellisista paineista. Yltäkylläisyydessä ja kuksuksessa he eivät elä, eivätkä sunnissä ryve. Jokainen hyvin toimeentuleva ihminen länsimaissa elää hyvin nyt. Sen kielteisiä vaikutuksia voi vastustaa ahkeralla työnteolla evankeliumin hyväksi, kuten kunnioitetut apostolit ja profeetat tekevät.

        Se on totta. Sano itsekin, että se on järkevä asia. On siis järkevää, että kirkon johto elää yltäkylläisyydessä, vaikka aiemmin valehtelit, että ei elä...

        Ei kirkkosi johto tee mitään evankeliumin hyväksi vaan he edistävät Smithin oppia ja yrittävät saada lisää maksavia jäseniä lisäämään omaa yltäkylläisyyttään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole vastannut, joten toistetaan:

        Miksi valehtelit, että Smith ei harrastanut seksiä muiden kuin Emman kanssa. Kuitenkin kirkkosikin myönsi lopulta (v. 2014), että kyllä harrasti.

        Miksi valehtelit, että moninainti oli laillista?

        Miksi valehtelit, että korona kiertää kaukaa, jos käyttää garmentteja ja noudattaa Viisauden sanaa?

        Miksi valehtelit, että kirkon johto ei elä yltäkylläisyydessä?

        En ole väittänyt noin, vaan että muutaman kanssa vaan oli seksiä, ja lapsia tiettävästi vain Emman kanssa, ja muut avioliitot olivat vain ikuisia avioliittoja sen muodollisuuden, toimituksen täyttämiseksi, että vaimot pääsisivät ylösnousemuksessa korkeimpaan taivaaseen.

        Olen sanonut, että asiat on tarkasti tutkittu ja dokumentoitu niiltä osin kun on tietoa.

        Ja tutkimustulokset ja tieto ovat erilaiset kuin väität.

        Eikä tieto näistä asioista osoita kirkkoa vääräksi, kuten väität.

        Etkä vastaa näihin, vaan toistat vaan samat vääristelyt.

        Ja sama muiden asioiden kanssa.

        Siksi en vastaa sinulle yleensä enää mitään. Hyödytöntä.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        En ole väittänyt noin, vaan että muutaman kanssa vaan oli seksiä, ja lapsia tiettävästi vain Emman kanssa, ja muut avioliitot olivat vain ikuisia avioliittoja sen muodollisuuden, toimituksen täyttämiseksi, että vaimot pääsisivät ylösnousemuksessa korkeimpaan taivaaseen.

        Olen sanonut, että asiat on tarkasti tutkittu ja dokumentoitu niiltä osin kun on tietoa.

        Ja tutkimustulokset ja tieto ovat erilaiset kuin väität.

        Eikä tieto näistä asioista osoita kirkkoa vääräksi, kuten väität.

        Etkä vastaa näihin, vaan toistat vaan samat vääristelyt.

        Ja sama muiden asioiden kanssa.

        Siksi en vastaa sinulle yleensä enää mitään. Hyödytöntä.

        Niin, olet muuttanut käsitystäsi sen jälkeen kun kultatarjottimella toin sinulle esiin oman kirkkosi muuttuneen kannan. Ensin opetit, että kaikki muut "avioliitot" olivat vain henkisiä. Kun sitten kerroin kirkkosi muuttuneen kannan, aloit myöntää, että "joidenkin" kanssa seksiä on voinut ollakin. Se on ihan totta, että kaikkien kanssa ei ollut, koska Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä, joihin Smithillä ei ollut seksuaalista mielenkiintoa, mutta kyllä hän pktyttöjä käytti todistetusti niin tyttöjen valaehtoisten lausuntojen, aikalaiskuvausten kuin myös Smithin itsensä kirjoittamien painostuskirjeiden perusteella.

        Joo, asiat on kyllä tarkasti dokumentoitu, osin jopa kirkon itsensä tutkijoiden toimesta, joten kirkon oli pakko lopulta lopettaa valehtelu ja myöntää karut tosiasiat.

        Kyllähän se todistaa kiron vääräksi kun se on valehdellut asiasta.

        Miksi puutuit vain tuohon yhteen asiaan etkä siihenkään antanut kunnon vastausta vaikka myönsitkin tavallaan sekä kirkon että sinun itsesi aiemmin valehdelleen?

        Miten on tuon koronalta suojautumisen laita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olet muuttanut käsitystäsi sen jälkeen kun kultatarjottimella toin sinulle esiin oman kirkkosi muuttuneen kannan. Ensin opetit, että kaikki muut "avioliitot" olivat vain henkisiä. Kun sitten kerroin kirkkosi muuttuneen kannan, aloit myöntää, että "joidenkin" kanssa seksiä on voinut ollakin. Se on ihan totta, että kaikkien kanssa ei ollut, koska Smithiin sinetöitiin hämäykSEKSI myös vanhoja ämmiä, joihin Smithillä ei ollut seksuaalista mielenkiintoa, mutta kyllä hän pktyttöjä käytti todistetusti niin tyttöjen valaehtoisten lausuntojen, aikalaiskuvausten kuin myös Smithin itsensä kirjoittamien painostuskirjeiden perusteella.

        Joo, asiat on kyllä tarkasti dokumentoitu, osin jopa kirkon itsensä tutkijoiden toimesta, joten kirkon oli pakko lopulta lopettaa valehtelu ja myöntää karut tosiasiat.

        Kyllähän se todistaa kiron vääräksi kun se on valehdellut asiasta.

        Miksi puutuit vain tuohon yhteen asiaan etkä siihenkään antanut kunnon vastausta vaikka myönsitkin tavallaan sekä kirkon että sinun itsesi aiemmin valehdelleen?

        Miten on tuon koronalta suojautumisen laita?

        Joseph Smith oli moniavioinen, se on aina tiedetty. Nykyään tiedetään hänen avioliitostaan kaikki mitä voidaan nykyään tietää. Se on luettavissa selkeästi kirkon historiassa ja teksteissä. Myös Wikissä esim.

        Kirkko on aina opettanut niistä oikein. Ei kaikki kirkon edustajat kyllä. Minä olen aina sanonut oikein, enkä ole sitä kieltänyt: moniavioinen mies. Ei haureellisuuden takia, vaan Jumalan käskystä, Jumalan ohjeiden mukaan. Saa siinä olla avio- onneakin vaikka heinäladossa, ei sitä kukaan voi kieltää. Päinvastoin kuin tämä höpö väittää.

        Höpölöpsis opettaa edelleen väärin: on tapahtunut rikkeitä, joita Joseph Smith ei ole saanut anteeksi Jumalalta ja siksi hän on huijari ja koko kirkko on väärä. Mormonin kirja ei ole Jumalasta jne.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Joseph Smith oli moniavioinen, se on aina tiedetty. Nykyään tiedetään hänen avioliitostaan kaikki mitä voidaan nykyään tietää. Se on luettavissa selkeästi kirkon historiassa ja teksteissä. Myös Wikissä esim.

        Kirkko on aina opettanut niistä oikein. Ei kaikki kirkon edustajat kyllä. Minä olen aina sanonut oikein, enkä ole sitä kieltänyt: moniavioinen mies. Ei haureellisuuden takia, vaan Jumalan käskystä, Jumalan ohjeiden mukaan. Saa siinä olla avio- onneakin vaikka heinäladossa, ei sitä kukaan voi kieltää. Päinvastoin kuin tämä höpö väittää.

        Höpölöpsis opettaa edelleen väärin: on tapahtunut rikkeitä, joita Joseph Smith ei ole saanut anteeksi Jumalalta ja siksi hän on huijari ja koko kirkko on väärä. Mormonin kirja ei ole Jumalasta jne.

        Miten niin kirkko on aina opettanut oikein kun se VALEHTELI aina vuoteen 2014 asti, että Smithillä ei ollut muita seksisuhteita kuin Emma.

        Tuo heinälatojuttu tuli ilmi mm. kirkon OMIEN tutkijoiden kirjasta: Mormon Enigma.

        Mitä avio-onnea se on kun mies pettää ainoaa oikeaa vaimoaan perheen kasvattityttären kanssa öisessä heinäladossa ja oikea vaimo joutuu silminnäkijäksi?

        Niin, sinun mukaasi Smith on saanut rikkeensä anteeksi Smithin omalta kirkolta! Smithin kirkko ei ole sama kuin Jumala!

        Joo, Smith oli huijari ja hänen kirkkonsa on väärä. Mormonin kirja ei ole Jumalasta vaan Smithin ja kumppanien laatima virheitä vilisevä historiallinen romaani, johon on tullut samoja virheitä kuin mitä sukunimikaima Ethan Smithin saduissa mm. intiaanien alkuperän suhteen.

        Mutta unohdit edelleen vastata, että miksi väitit koronan kiertävän mormonit kaukaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe