Postin automaatti

Anonyymi-ap

Onko Postin automaatti Postin työtekijöitten varkaus automaatti? Huomasin Postin laittaneen Saksasta tulleen paketin automaattiin, ilman että minulle oli lähetetty koodia tai mitään muutakaan ilmoitusta paketin saapumisesta. No, onneksi lähettäjä on suuri firma ja ilmoitti paketin saapuneet automaattiin ja olevan noudettavissa. Mutta ilman Postin lokerokoodia en voi hakea. Postin chat on tukossa ja kaikki osastot varattuja.
Siis onko niin, että joillakin Postin työntekijöillä tapana kätkeä lähetys automaattiin? Säilytysajan umpeutuessa työntekijä voi hakea ja kähmiä lähetyksen itselleen. Lähetyksen hakija jää pimentoon.
Jo toisen kerran näin: paketti kuin salaa automaattiin ja ilman koodia.

31

2628

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onneksi monissa verkkokaupoissa voi valita muunkin firman lokeron, tuotteen hakupaikaksi.

• Anonyymi

Hienon teorian olet kehittänyt, mistä oletkaan keksinyt, tuttua?

• Anonyymi

Ei kai sellainenkaan helppoa ole piiloittelu nimittäin, koska paketti kirjataan että tietää missä paketti on. Sillä siitähän tulisi vaan lopputilit sille joka tekee rikoksen.

Mutta olen ollut tilanteessa jossa paketin tuoja on soittanut ovikelloa ja sanonut että nyt on pakettisi tullut. Siis en ollut tilannut mistään mitään. Yritin sen selittää tälle miehelle joka sen toi minulle , mutta hän vaan änkkäsi että se on minun paketti.
        Olin niin ymmällä etten älynnyt itse katsoa kelle paketti oli lähetetty. Kun mies lähti niin katsoin nimi oli outo mutta melkein samanlainen kadun nimi ja sama talon numero kun minulla.
        Siis katu ihan vieressä että näen tähän taloon omasta ikkunastani. Soitin siihen taloon ja rouva tuli hakemaan pakettinsa.
        Näin hyvä, kunnes meni viikko ja taas tämä mies oli tuomassa minulle pakettia ja samat keskustelut käytiin taas.
        Jätti vängällä taas paketin ja hyppäsi autoonsa ja häipyi.
        Soitin sille jolle paketti kuului ja taas hän sai hakee meiltä pakettinsa.
        Hän lupasi soittaa postiin asiasta .

Meni viikko ja istuin telkkua katsellen olohuoneessa kun näin että vieras mies on minun terassillani ja jätti paketin sinne ja lähti . Taas sama mies
        Taas soitto oikealle paketinsaajalle, ja olimme molemmat jo niin vihaisia että korvissa humisi .

Silloin hän lupasi tehdä ilmoituksen asiasta. Ja sen jälkeen ei ole se mies ajellut sen firman autoilla . Ajattelin olisiko hänellä ollut jokin lukihäiriö kun ei osannut erottaa samantyylisistä kadun nimistä eroa .
        Mutta se , ettei uskonut minua vaikka väitin ettei minulle ole mitään paketteja tulossa pisti kyllä vihaksi . Niin että meitä ihmisiä on montaa eri sorttia tässä maailmassa.

• Anonyymi

>> Siis onko niin, että joillakin Postin työntekijöillä tapana kätkeä lähetys automaattiin? Säilytysajan umpeutuessa työntekijä voi hakea ja kähmiä lähetyksen itselleen.>>

Siitä jää kyllä jälki Postin järjestelmiin, että kuka jakelija on jättänyt paketin noutolokeroon. Ja jos asiakas ei hae pakettiansa, siitäkin jää tieto, kuka postilainen on sen paketin lokerosta hakenut.

Asiakas alkaa jossain vaiheessa kaipailla pakettiansa, ja silloin alkaa asian selvittely, että kuka pakettiin viimeksi koskenut.

Kyllä Posti tunnetusti myös hukkaa pakettaja, lopullisesti. Mutta ei kukaan postilainen voi järjestelmällisesti alkaa pölliä arvokkaan näköisiä paketteja itselleen noutolokerikoista.
      Kyllä siitä jää kiinni, tulee poliisikuulustelut, syytteet ja potkut Postilta.

• Anonyymi

Kyllä, erityisesti aloittajan tilaukset pöllitään.

• Anonyymi

Minulla ei ole tuota ongelmaa. Posti tuo kaikki paketit kotiovelle.

• Minkä tähden reklamoit tänne, etkä Postiin?

• Anonyymi

Koko päivän ole yrittänut Postin chattiin, mutta ain vain kaikki tiimit ovat varatut. Heti kahdeksalta aloitin.

• Anonyymi

Oletko muuten koskaan reklamoinnut Postiin? Tiedätkö mitä, siellä asiakas on AINA syyllinen. Se siitä sitten.

• Anonyymi

Siksi että muutkin osaavat varoa.

• "Onko Postin automaatti Postin työtekijöitten varkaus automaatti? "

Ei ole.

"Mutta ilman Postin lokerokoodia en voi hakea. Postin chat on tukossa ja kaikki osastot varattuja."

Harmittava esimerkki siitä että heillä on liian vähän ihmisiä hoitamassa aspaa :/

"Siis onko niin, että joillakin Postin työntekijöillä tapana kätkeä lähetys automaattiin?"

Ei ole ainakaan tahallaan, sillä heille ei olisi mitään hyötyä tästä.

"Säilytysajan umpeutuessa työntekijä voi hakea ja kähmiä lähetyksen itselleen."

Tämä ei ole mahdollista sillä lähetyksiä seurataan senkin jälkeen. Säilytysajan umpeutuessa posti on lupautunut varmistamaan että paketti joko tuhotaan (työntekijöillä ei siis mahdollisuutta saada pakettia) tai sitten lähetetään takaisin lähettäjälle, riippuen siitä mistä palvelusta paketin lähettäjä maksoi.

• Anonyymi

" No, onneksi lähettäjä on suuri firma ja ilmoitti paketin saapuneet
      automaattiin ja olevan noudettavissa."

Kerro nyt alkajaisiksi että kuinka monta päivää olet jos sitä Postin lokerokoodia odotellut? Joskus noi on myöhässä.

Mutta onhan siinä yleensä 10....14 pv aikaa noutaa, ennen kuin pakettia aletaan noutamattomana lähettää takaisin.

• Anonyymi

Viikko aikaa yleensä noutaa.

• Anonyymi

Miten ja kuka pystyy toidistamaan paketin noutajan henkilöllisyyden? Missäs tiedät vaikka Postin työntekijä kävisi ottamassa tai lähettäisi kaverinsa asialle?

• Anonyymi

Postin ilmoitus tulee sekä tekstiviestinä että sähköpostilla. Jos niitä ei löydy, vian täytyy olla vastaanottajan päässä. Puhelinnumero annettu väärin tai sähköposti on mennyt roskapostin.

• Anonyymi

Veikkaan väärää puhelinnumeroa, menty laittamaan nolla maakoodin perään tai sitten posteja ei mahdu ikivanhaan kännykkään enempää.

• Anonyymi

Säjköposti on taatusti oikein ja minulle on myös Omaposti.

• Anonyymi

Posti ilmoittaa ihan hyvin paketin noutopaikan ja koodin. Kannattaa kirjautua Oma Postiin, niin näkee, koska tilattutuote on lähtenyt matkaan, milloin se on noudettavissa lokerokoodilla tai postin tiskiltä!
      Tilauksia toimittaa myös muut, kuin posti. Joillakin firmoilla on eri toimittajat. Tiedon niistä saa, kun tulee ilmoitus paketin tms. matkaanlähdöstä.
      Tilatessasi verkkokaupasta voit useinkin valita toimittajan.

• Anonyymi

Kuule, koodia ei näy Omaposatissa eikä chattiin pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, koodia ei näy Omaposatissa eikä chattiin pääse.

Aiemmin Saksasta tullut tabletti oli vähällä kadota automaattiin. Ulkomailta tilattaessa tavaran saapuminen kestää jonkin aikaa ja unohdin tarkan seurannan. Sattumalta katsoin Omapostia ja näin tabletin tulleen automaattiin. Mutta hämmästyksekseni koodi oli salattu. Vaikutti oudolta.
        No, siihen aikaan pääsi vielä postin chattiin, nyt ei.

• Anonyymi

Saksassa eivät osaa laittaa tilauksessa olevaa suomalaista puhelimmumeroa oikein. Oikean numero kannattaa ilmoittaa postiin niin jopas tulee koodi. Minulle on käynyt 2 kertaa näin.

• Anonyymi

Omapostiin ei tarvita puhelinnumeroa. Koodin pitäisi näkyä Omapostissa. Postin lähetyksen seurannassa on ilmoitettu: "Paketin voi noutaa ja Omapostissa on koodi", mutta kun ei ole koodia eikä tullut sähköpostia eikä puhelimenkaan tullut koodia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omapostiin ei tarvita puhelinnumeroa. Koodin pitäisi näkyä Omapostissa. Postin lähetyksen seurannassa on ilmoitettu: "Paketin voi noutaa ja Omapostissa on koodi", mutta kun ei ole koodia eikä tullut sähköpostia eikä puhelimenkaan tullut koodia.

Ei ole pätenyt Saksasta tulevissa lähetyksissä. Ilmoittamalla puhelinnumeron olen saanut koodin. Etkö osaa ottaa yhteyttä?

• Anonyymi

Tilaukseen pitää laittaa suomalainen puhelinnumero oikein. Saksassa kyllä osaavat kopioida sen numeron samalla tavalla.

• Anonyymi

Jaaha vika taitaa olla omapostin käytössä. Minulle ainakin posti ilmoittaa saapumisen ja koodin. En ole ikinä saanut lähettäjältä koodia tai ilmoitusta, vaikka onkin suuria firmoja mistä tilaan.
      Jospa se onkin niin, että kun on omaposti, niin silloin koodi kuuluukin tulla vain sieltä lähettäjältä???
      En ota mitään omapostia käyttöön, juuri tuon takia.
      Ja muitakin tavarantoimittajia ja lokerikkoja on.

• Anonyymi

Vaikka onkin Omaposti, niin Postin käytäntönä on ollut ilmoittaa joko sähköpostiin tai puhelimeen lähetyksen saapumisen ja koodin. Outoa ja minun ymmärräkseni mukaan kun vain hämätään lähetyksen saapuminen, niin lähetys on Postin työntekijän noudettavissa ja sen jälkeen on vaikea todistaa, kuka haki lähetyksen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka onkin Omaposti, niin Postin käytäntönä on ollut ilmoittaa joko sähköpostiin tai puhelimeen lähetyksen saapumisen ja koodin. Outoa ja minun ymmärräkseni mukaan kun vain hämätään lähetyksen saapuminen, niin lähetys on Postin työntekijän noudettavissa ja sen jälkeen on vaikea todistaa, kuka haki lähetyksen,

Aivan höpöä. Ei lähetystä voi kukaan ulkopuolinen hakea. Se on kirjattu Postin järjestelmään. Hakija tunnistetaan.

• Anonyymi

>> No, onneksi lähettäjä on suuri firma ja ilmoitti paketin
      saapuneet automaattiin ja olevan noudettavissa.>>

Siiskö iso nettikauppafirmako kertoi, että pakettisi on saapunut nimenomaan Postin pakettiautomaattiin Suomessa, ja on sieltä noudettavissa?

Silloinhan noilla pitää olla tiedossaan myös lähetyksesi Postin tunniste, eli JJFI65... alkuinen numerosarja. Jos se löytyy, niin pakettisi sijaintikin löytyy.

• Anonyymi

Onko tämä ongelma nyt ratkennut? Löytyikö kateissa ollut postipaketti?

• Anonyymi

Yhtään Postin kadottamaa pakettia ei ole koskaan löytynyt. Kyllä ne kaikki on aina otettu parempaan käyttöön ja kaikki todisteet hävitetty pysyvästi.

Posti ei saa millään tavalla puuttua työntekijöidensä yksityisiin toimiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe