Perisynti..

Anonyymi-ap

Kertokaapa te 'asiantuntijat', jotka palstalla jatkuvasti paasaatte perisynnistä, että mikä se perisynti on?

213

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue oikeata Raamattua, syntiinlakeemus on sama asia kuin perisynti.

      Heitä ne hellareiden kansan novumit ja vartiotornit ja mormonin kirjat pois. Niistä on kaikki totuus hävitetty ekstystarkoituksessa pois.

      • Anonyymi

        No mistähän kohtaa minun olisi Raamattu avattava ja luettava, että se perisynti tulisi esille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistähän kohtaa minun olisi Raamattu avattava ja luettava, että se perisynti tulisi esille?

        Ja ellei tuota perisyntiä koskevaa asiaa löydy Raamatun Kirjoituksista, niin se on ihmisten keksimä eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistähän kohtaa minun olisi Raamattu avattava ja luettava, että se perisynti tulisi esille?

        Ne ettii rassukat sitä sieltä itekki samalla itekseen höpisten että kyllä se täällä on, kyllä se täällä on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ettii rassukat sitä sieltä itekki samalla itekseen höpisten että kyllä se täällä on, kyllä se täällä on...

        Ei sitä ole salattunakaan Raamatussa.
        Ainoastaan aidosti sydämmenuskovaisilla on Jumalan antama ymmärrys ja tieto perisynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistähän kohtaa minun olisi Raamattu avattava ja luettava, että se perisynti tulisi esille?

        Aatamin ja Eevan Jumalan antaman käskyn hylkääminen ja saatanan houkutuksen hyväksyminen, on ainoa periytyvä synti. Menetimme ikuisen olennon asemamme ja saimme tilalle vanhenevan ja lopulta kuolevan ruumiin. Eikä sielummekaan enää ollut Jumalan asuinsijoille kelvollinen. Tuonela oli jaettu Jumalalle kuuliaisten puoli ja pahojen puoli, jossa oli kuumat oltavat. Tämä rikasmies ja Lasarus kertomuksen perusteella. Tosin Mooseksen kirjassa mainitaan, että isien synnit kostetaan neljänteen sukupolveen asti. Mutta tämä on luonnollinen seuraus pahanisän lapsilleen aiheuttamista traumoista , joilla on taipumusta periytyä. Mutta myöhemmin Raamatussa kumottiin se sananlasku. että lasten hampaita vihloo, kun isänsä syö sitruunaa. Myös Jeesus sanoi, ettei lapset peri vanhempiensa syntejä. Jeesuksen sovitustyö palautti Jumalan ikuisen lapseuden. Nyt jokainen on kelvollinen Jumalalle, evankeliumien ehtojen täyttyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aatamin ja Eevan Jumalan antaman käskyn hylkääminen ja saatanan houkutuksen hyväksyminen, on ainoa periytyvä synti. Menetimme ikuisen olennon asemamme ja saimme tilalle vanhenevan ja lopulta kuolevan ruumiin. Eikä sielummekaan enää ollut Jumalan asuinsijoille kelvollinen. Tuonela oli jaettu Jumalalle kuuliaisten puoli ja pahojen puoli, jossa oli kuumat oltavat. Tämä rikasmies ja Lasarus kertomuksen perusteella. Tosin Mooseksen kirjassa mainitaan, että isien synnit kostetaan neljänteen sukupolveen asti. Mutta tämä on luonnollinen seuraus pahanisän lapsilleen aiheuttamista traumoista , joilla on taipumusta periytyä. Mutta myöhemmin Raamatussa kumottiin se sananlasku. että lasten hampaita vihloo, kun isänsä syö sitruunaa. Myös Jeesus sanoi, ettei lapset peri vanhempiensa syntejä. Jeesuksen sovitustyö palautti Jumalan ikuisen lapseuden. Nyt jokainen on kelvollinen Jumalalle, evankeliumien ehtojen täyttyessä.

        "Aatamin ja Eevan Jumalan antaman käskyn hylkääminen ja saatanan houkutuksen hyväksyminen, on ainoa periytyvä synti. "

        Synti ei periydy. Ei ainakaan Jeesuksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aatamin ja Eevan Jumalan antaman käskyn hylkääminen ja saatanan houkutuksen hyväksyminen, on ainoa periytyvä synti. "

        Synti ei periydy. Ei ainakaan Jeesuksen mukaan.

        Keneltä se Enkeliruhtias Lucifer - peri sen perisynnin?
        Mitenkäs se määritellään. Iso, iso, isä teki synnin ja siksi minä joudun tuomiolle.
        Okei, Mormooneilla on asiaan ratkaisu. He tutkivat sukukirjoja ja sitten joku kastetaan sitä mukaa, kun perisyntinen löytyy. Kerkiääköhän hän kuivaantua välillä.
        Sitä on perisynti ja synnin pesu kasteessa.


      • Anonyymi

        Sinäkö olet parempi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ole salattunakaan Raamatussa.
        Ainoastaan aidosti sydämmenuskovaisilla on Jumalan antama ymmärrys ja tieto perisynnistä.

        Ihanko totta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aatamin ja Eevan Jumalan antaman käskyn hylkääminen ja saatanan houkutuksen hyväksyminen, on ainoa periytyvä synti. "

        Synti ei periydy. Ei ainakaan Jeesuksen mukaan.

        Miksi hihhulit olette parempia kuin muut?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ongelma tuossa peri peri, peri periperiperi- lähteeköhän se raktori käyntiin.
        Yritetään uudelleen..... perisynti, ti ti, tititititiitititi no jo läksi.
        Mitähän silä peri - peri - peri jutulla tarkoitetaan, kun synti ON kuitenkin tekona Jumalanlain rikkomista.
        Kuka sitä rik. rik. rik...rikkkooo? No, tekijä aivan ite.
        Sitähän se syntisyys on - on laki - ja lain päämäärä on rakkaus.

        Tämä avioliitto, kun luomakunta puhuu ite asiaa, kun kuunnellaan.

        Aviopari on rakkausliitossa. Kaikki ok ja hyvin, kun eletään siinä ja niinkuin kuuluu elää.
        Liittosuhde perustuu rakkauteen ja sopimukseen.
        Ei liitossa voi olla kenenkäkanssa vaan, tänään tuonne, ja huomenna tuonne.
        Ei, vaan on liitto Yljän ja morsiamen välillä.
        Tämä on pantu isoonkirjaan kielimalliksi, että savolainenkin sen käsitää- ja hämäläinen hieman myöhemmin, kainuulainen, kun pettuleipänsä syönyt ja laulanut nälkämaan laulun.

        Liitto on jotain varten ja se on sopimus. Ei vauvoja vielä tarvi vanhempien sopia, kuka menee avioliitossa mihinkin. Vaan rakkausliitto on sitä miehen ja naisen silmäpelin jälkeen halullisuus yhteiselämään.

        Luterilaisilla on tavallaan tuo liitto, jonka vanhemmat sopivat, oliko rakkautta tai ei.
        Se on pakkoavioliitto. Se on ihmisen oma kaste-liitto, sopimusliitto, eikä siinä ole välttämättä rakkautta, vaan pyritään toteuttamaan vanhenmpien sopimusta, että tilukset pysyvät suvussa.
        sopimusliitto ei ole niin pyhää ja kallisarvoista, kuin rakkaudessa Luojan sydämeen antaman liittosuhteen miehen ja naisen liitto. Siinä rakkaudessa on elämänvirtaa, elämänvedenlähdettä pariskunnalla. Sieltä tulee elämä. Miehenä ja naisena turmeltumaton ihmisen luomus luo siitettynä "kuoren" ihmistaimelle, jolle Jumala puhaltaa sieraimiin elämänhengen ja näin lapsesta tulee elävä sielu, joka on Jumalan silmillä kallisavoinen ja vanhemmille, jalokivi, jota on hoidettava - opetettava ja ohjattava. Ohjaus ja neuvot voivat kasvattaa lapsen käymään niistä ovista sisälle, tavallaan rukouskammioonsa, jossa hän seurustelee tulevan Ylkänsä kanssa, mutta nyt Ylipappi- Jeesuksen, sijaisen kanssa.

        Eli perhe kasvattaa, on antanut lapselle "kuoret, eli kehon siittämisen kautta" ja Jumala on antanut Pyhän elämän, jossa tämä elämä sisäistyy kehoon ja on elävä sielu.

        Siinä on turmeltumaton luomus., sillä siinä ollaan Jumalan mielessä, Jumala tuntee lapsen, jonka elämä on puhallettu hänen sieraimiinsa. Vaikka Lucifer valheellisesti on opettamassa, että tuo syntynyt olisi JO saastainen.
        Lapsen sielu - se on hedelmöityksessä kolmen kumppanin tulos. äiti, isä ja Jumala - Luojana.
        Luoja antaa hengityksen ja sitä kautta sielun.

        Tavallaan tämä keho, on kuori, joka on eläväisen puku, ja tämä pitäisi olla tietoisuuden ja tekemisen käsityksessä puhdas ja valoisa, jos vain annamme sieluumme Jumalan valkeuden loistaa. Jos tämä puku, pukeutuminen ei täsmää sielun kautta elämää, ollaan sokeita ja harhassa. Siksi Herran omat eivät ole maailmasta, vaikka ovat maailmassa.
        Henkinen tila riipuu suhteiden pyhyydestä - miehenä ja naisena.
        Tietoisina Jumalantahdosta, ja rikkomalla meistä tulee syntisiä. Eli joudumme lain alle.
        Ja lain kautta tulee synnin tunto ja synnin palkka on kuolema ja se on tämä toinen kuolema, kun ja koska siinä julistetaan se synnin palkkahetki. Siinä maksetaan omalla verellä tekojen velallisuutta, koska taivaallisen Yljän kanssa ei ole liittosuhdetta olemassa.

        Ei ensimmäinen kuolema ole muutakuin väliaikainen tila ja se on kuoleman UNI.
        Toinen kuolema on sitten helvetin tuli ja Jumala tappaa syntisen tekijän omien töitten mitan mukaan elämän päättymään, ko. II- kuolemasta.

        Jätän nyt eräänkin kerran olleet raamatunpaikat nyt toistamatta - lukekaa aikaisemmista kirjoituksista, jos yleensä luette näitä.


      • Anonyymi

        Jo vanhanliiton puolella Jumala hyväksyi uskovaisuudessa vanhurskaan vaelluksen.
        Siinä ei puhuttu perisynnistä. Mutta kristillisyydessä - sen korvausopin sovelluksissa on virhe, eli virus. Se on saatuttanut ihmisten mielen käsittämään kilvoitusta Herran Hengessä ja voimassa.

        Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä! Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani. Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni; minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.

        Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela. Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu. Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela. Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee. Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty. Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo. Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.
        (Psa 32:1-11)

        Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella, joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan. Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille. Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa. Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa. Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti. Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan. Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme. Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä. Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi. Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla. Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne. Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille, niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä. Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin, ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia. Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen. Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette. Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä, minun sieluni, Herraa.
        (Psa 103:1-22)


        Eli puhutaan ihmisen omista synneistä ja anteeksiannosta.


    • Anonyymi

      Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

      • Anonyymi

        ts. jumalattomat kuolevat, sitähän se Nooan vedenpaisumus opettaa.
        Maa tuli täyteteen väkivaltaa, eikä tehnyt parannusta.
        He kuolivat sintiinsä. eli elämä oli iänkaikkista, eikä saanut iankaikkista elämää.


    • Anonyymi

      Perisyntioppi keksittiin 300-luvulla jKr. Se on se alkuperäinen perisyntioppi, jota harvat tällä palstalla edes noudattavat. Toisin sanoen he ovat kerettiläisiä. Sitten on se toinen perisynniksi kuvattu asia, joja ei edes perustu tuohon ihmisten 300-luvulla keksimään oppii. Se on vielä suurempaa huuhaata.

      Jeesus oli autuaan tietämätön näistä ihmisten myöhemmin keksimistä opeista.  Itseasiassa yksikään Raamattuun kirjansa saanut ei opeta kummankaan perisyntiopin teologisia perusteita, eikä saarnaa tätä oppia. Samoin on asianlaita kolminaisuusopin kanssa.

      Kristinuskon sisällä ei olla yhtä mieltä siitä, mitä perisynti on. Mutta miksi edes kiistellä jostakin ihmisten keksimästä opista?

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Perisynti

    • Anonyymi

      "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä"

      "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion"

      • Anonyymi

        "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette."

        "Synnin palkka on kuolema ja iankaikkinen ero Jumalasta."


      • Anonyymi

        No eikö sillä vauvavalelulla, jota lutskut nimittävät kasteeksi, olekaan merkitystä syntiasioissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö sillä vauvavalelulla, jota lutskut nimittävät kasteeksi, olekaan merkitystä syntiasioissa?

        Sananl. 23:33

        Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.


    • Anonyymi

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
      hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi että kaikki ovat saman arvoisia.


    • Anonyymi

      4. Moos. 32:14

      Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.

    • Anonyymi

      Matt. 12:34

      Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

    • Anonyymi

      No se kun pyytää anteeksi kaikilta saadakseen anteeksi jokaiselta. Niin siinähän se vastaus olikin.

      • Anonyymi

        Sodomian syntejä ei saa anteeksi edes pyytämällä, Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittua kymmentä synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin kaikki olisi säästynyt tuholta.
        Pieniä lapsiakin sen kokoisisssa kaupungeissa oli tuhansia.


    • Anonyymi

      Jeesus antoi viimeisinä sanoinaan sen pelastusoppaan eli kastekäksyn.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      • Anonyymi

        Mar 16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
        Mar 16:15 Ja hän sanoi heille:

        1. "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        2 .Joka uskoo ja kastetaan,
        3. se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Mar 16:16

        ts. mennään saarnaamaan. saarnan sanoma evankeliumi, kohde kaikki luodut, eikä puhuta lutterilaisista erikseen. vaan kaikkiluodut.
        Kun on saarnattu, ja joka uskoo tähän saarnaan, ts. saa hyvän omantunnon liiton, koska uskoo sijaiseensa, hänet kastetaan, ja siinä pelastuu.
        kerraten saarna- usko, sitten kaste, Herralla on vain YKSI kansa.

        Joka ei usko, ei kasteta, koska hän ei usko, kaste ei kuulu epäuskoon ja joutuu siitä itse - verivelkaansa ja maksaa omat synnit, synnin palkka on kuolema Helvetin tulijärvessä.


    • Anonyymi

      Syntiinlankeemus eli perisynti
      1.Moos.3
      1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
      2 Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
      3 mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
      4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
      5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
      6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

      Ei ole ketään vanhurskasta sellaisenaan (perisynti)

      Room.3;9

      Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
      Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


      Ps. 58:3

      Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

      • Anonyymi

        Pantiinpa korvausopin sanomaa - Adam ja Eva - valinta ja oma tuomio.
        Meille on saarnattava sana. ja me valitsemme, sekä maksemme omat teot.

        Emme lähde Mormoonien kirkkoon lukemaan sukukirjaa ja aleta perisynnin takia kastamaan, koska heille kastaminen on perisyntijuttujen kahleessa. Se hoidetaan heillä sukukirjojen suhteen ja joku on se, joka on aina märkänä, kun perisyntiä pestään oikein urakalla


    • Anonyymi

      1.Moos.3
      23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
      24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

      Perisyntinen ihminen ei elä ikuisesti, vaan on kuoleva sielu.

      Raamatun mukaan perisynnin kadotustuomio kumotaan kasteessa ja ihminen saa ikuisen elämän lahjan kasteessa Kristuksen ruumiin eli seurakunnna jäsenenä.

      Room.6:3 " Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      • Anonyymi

        1, Moos.3
        22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.


      • Anonyymi

        Yritä nyt ymmärtää, että kirjat avataan ja sieltä tuomio tulee aivan omien tekojen suhteen täysimääräisenä, jopa jokaisesta sanastakin - mitataan.
        Älkää peittäkö perinneoppien rättien piiloon raamatun oppia.

        Perisynti ei kadota, vaan kadottaa sinutkin aivan omat teot.

        Rom 4:7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        Rom 4:8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"


    • Anonyymi

      Perisynti on luopiokirkon harhaoppi, jota et löydä Sanasta.
      "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden"
      "Älköön isiä rangaistako kuolemalla lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden; kukin rangaistakoon kuolemalla oman syntinsä tähden".
      Perisynti harhaa tarvitaan oikeuttamaan toinen harha: vauvojen vedellä valuttelu. Kirkko tarvitsee kumpaakin harhansa saadakseen jäseniä ja valtaa ja mammonaa.

      • Anonyymi

        Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus. Syntiinlankeemus on Sanassa


      • Anonyymi

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        Hesekielissä ei edes puhuta perisynnistä, vaan vanhempien syntivelasta, mikä on eri asia.

        Lue nyt sieltä Heskielistä´ se viereinenkin jae, jossa sanotaan, että vanhempien syntivelka poistuu vain, jos noudattaa 100% kaikkia Jumalan lakeja ja säädöksiä. Vain Jeesus siihen pystyy, e ikukaan ihminen.

        Hes. 18:19

        "Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava."

        3. Moos. 26:39

        Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

        3. Moos. 26:40

        Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Syntiinlankeemusksn seuraus PERISYNTI on kaikkia ihmisiä koskeva kollektiivinen synti, joka koskee kaikkia ihmisiä ja luomakuntaa, jonka takia kaikki ihmiset kuolevat, myös lapsia kuolee, vaikka he eivät ole ehtineet tekemään mitään henkilökohtaista syntiä.

        Room.5
        "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus. Syntiinlankeemus on Sanassa

        "Perisynti on syntiinlankeemuksen seuraus."

        Niinhän sinä kuvittelet. Mutta Raamatusta et perisyntiä löydä.

        "Syntiinlankeemus on Sanassa"

        No se onkin ainoa nousta kahdesta, mikä sieltä löytyy.


    • Anonyymi

      Itse asiassa perisyntioippi on yksi ja tärkein osa väkevää eksytys ja perisynti luo perustan katolilais-luterilaiselle kirkolle.

      • Anonyymi

        "koko LUOMAKUNTA huokaa yhdessä synnytystuskien kanssa" Room: 8:

        tietääköhän helluntailaiset edes sitä, MILLOIN synnytystuskat naiselle annettiin !
        löytyy : 1 Moos: 3: 16,

        ei ole naisen synnytystukatkaan lakanneet / raskauden vaivat, ja ne annettiin
        kun Jumala rankaisi "kielletyn hedelmän puusta syömisen, ja karkotti ihmisen POIS paratiisista.

        "luomakunta" , > "orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle" 1 Moos: 3: 18
        siitä ny vaan "lusikka kauniiseen käteen" ja tutkia edes 1 Moos: kirja.

        "kun luet enemmän, niin luulet vähemmän"


      • Anonyymi

        Jenkkilahkoille perisynti on paha ongelma. Niiden opit ei ota sitä mitenkään huomioon.

        Jenkkilahkojen (jehovalaisuus, helluntailaisuus, mormonismi) opit perustuu aikuisen ihmisen käännyttämiseen tietoisen uskonratkaisun tekemisellä heidän omaan harhaoppiseen antikristilliseen lahkouskoon.

        Ihmisen omilla järjenpäätelmällä eli uskoratkaisulla lahkon puoleeen ihminen saadaan itse laittamaan se naru ja lieka kaulaansa.

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoille perisynti on paha ongelma. Niiden opit ei ota sitä mitenkään huomioon.

        Jenkkilahkojen (jehovalaisuus, helluntailaisuus, mormonismi) opit perustuu aikuisen ihmisen käännyttämiseen tietoisen uskonratkaisun tekemisellä heidän omaan harhaoppiseen antikristilliseen lahkouskoon.

        Ihmisen omilla järjenpäätelmällä eli uskoratkaisulla lahkon puoleeen ihminen saadaan itse laittamaan se naru ja lieka kaulaansa.

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkoille perisynti on paha ongelma. Niiden opit ei ota sitä mitenkään huomioon.

        Jenkkilahkojen (jehovalaisuus, helluntailaisuus, mormonismi) opit perustuu aikuisen ihmisen käännyttämiseen tietoisen uskonratkaisun tekemisellä heidän omaan harhaoppiseen antikristilliseen lahkouskoon.

        Ihmisen omilla järjenpäätelmällä eli uskoratkaisulla lahkon puoleeen ihminen saadaan itse laittamaan se naru ja lieka kaulaansa.

        2. Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

        Juu, ja sinä luterilainen olet kirrkosi tavoin valheen isän orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "koko LUOMAKUNTA huokaa yhdessä synnytystuskien kanssa" Room: 8:

        tietääköhän helluntailaiset edes sitä, MILLOIN synnytystuskat naiselle annettiin !
        löytyy : 1 Moos: 3: 16,

        ei ole naisen synnytystukatkaan lakanneet / raskauden vaivat, ja ne annettiin
        kun Jumala rankaisi "kielletyn hedelmän puusta syömisen, ja karkotti ihmisen POIS paratiisista.

        "luomakunta" , > "orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle" 1 Moos: 3: 18
        siitä ny vaan "lusikka kauniiseen käteen" ja tutkia edes 1 Moos: kirja.

        "kun luet enemmän, niin luulet vähemmän"

        Ota sinä luterilainen kummilusikkasi kauniiseen käteen. EIKÖ NIIN TÄYDELLISESSÄ JA IHANASSA LUTERILAISESSA KIRKOSSASI OLE SINULLE KYLLIKSI? MIKSI OLET HELLUNTAIPALSTALLA??? Näin Sana puhuu kirkostasi: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa,


      • Anonyymi

        Luterilaisessa pimeydessäsi et osaa lukea: Aadamin synti oli tottelemattomuus ja kun sinä elät tottelemattomuudessa ja eläessäsi tottelemattomuudessa olet osallisen Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen ja teet Aadamin tekoja ja SINUN TEKOSI eli tottelemattomuutesi Jumalan Sanalle aiheuttaa sinulle itsellesi kuoleman. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET! Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. EI LUE NIIN KUIN SILMÄSI JA PIMEÄ MIELESI NÄKEVÄT: AADAM TEKI SYNTIÄ JA KUOLEMA TULI AADAMIN TAKIA KAKKIEN OSAKSI!
        Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.


      • Anonyymi

        Perisyntioppi on vain teologinen termi ja siihen ei pidä tarttua. Suomessa Vapaakirkko ja Helluntaikirkko opettavata ihan oikein Raamattun perusteella ja se on pääasia.

        >Jumalan edessä on lopulta ihminen, joka tuntee ja tietää täydellisen kyvyttömyytensä vapauttaa itseänsä kaiken kattavasta syntisyydestä. Kysymys ei ole vain yksityisistä rikkomuksista vaan kokonaisvaltaisesta syntisyydestä, joka erottaa ihmisen Jumalasta.<
        https://www.svk.fi/synti-erottaa-jumalasta/

        >Pieni lapsi on kuitenkin Kristuksen sovitustyön tähden vapaa kadottavasta tuomiosta.Lapsen varttuessa ja tullessa vastuulliseksi, synnistä tulee hänen elämäänsä henkilökohtaista todellisuutta. Turmeltuneisuus johtaa hänet vääriin asenteisiin, valintoihin ja tekoihin aiheuttaen syyllisyyttä<
        https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi on vain teologinen termi ja siihen ei pidä tarttua. Suomessa Vapaakirkko ja Helluntaikirkko opettavata ihan oikein Raamattun perusteella ja se on pääasia.

        >Jumalan edessä on lopulta ihminen, joka tuntee ja tietää täydellisen kyvyttömyytensä vapauttaa itseänsä kaiken kattavasta syntisyydestä. Kysymys ei ole vain yksityisistä rikkomuksista vaan kokonaisvaltaisesta syntisyydestä, joka erottaa ihmisen Jumalasta.<
        https://www.svk.fi/synti-erottaa-jumalasta/

        >Pieni lapsi on kuitenkin Kristuksen sovitustyön tähden vapaa kadottavasta tuomiosta.Lapsen varttuessa ja tullessa vastuulliseksi, synnistä tulee hänen elämäänsä henkilökohtaista todellisuutta. Turmeltuneisuus johtaa hänet vääriin asenteisiin, valintoihin ja tekoihin aiheuttaen syyllisyyttä<
        https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        Katolilais-luterilaisen kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolilais-luterilaisen kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

        Ei ole mitään katolilais-luterilaista kirkko ja sekä katolinen että luterilainen kirkko opetaavat että uskon kautta pelastutaan. Kaikki synnit on sovitettu muttailman uskoa tätä lahjaa ei saa omista. Kaikilla on sakramentit joiden kautta Jumala pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        Perisyntioppi tuli kristinuskoon vasta vuonna 431 Efesoksen kirkolliskokouksessa. Perisyntiä ei löydy Raamatusta eikä vanhemmista kristillisistä kirjoituksista ja pöytäkirjoista.
        Perisynti ei vaivaa juutalaisia, ortodokseja, eikä varhaisempia katolilaisiakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi on vain teologinen termi ja siihen ei pidä tarttua. Suomessa Vapaakirkko ja Helluntaikirkko opettavata ihan oikein Raamattun perusteella ja se on pääasia.

        >Jumalan edessä on lopulta ihminen, joka tuntee ja tietää täydellisen kyvyttömyytensä vapauttaa itseänsä kaiken kattavasta syntisyydestä. Kysymys ei ole vain yksityisistä rikkomuksista vaan kokonaisvaltaisesta syntisyydestä, joka erottaa ihmisen Jumalasta.<
        https://www.svk.fi/synti-erottaa-jumalasta/

        >Pieni lapsi on kuitenkin Kristuksen sovitustyön tähden vapaa kadottavasta tuomiosta.Lapsen varttuessa ja tullessa vastuulliseksi, synnistä tulee hänen elämäänsä henkilökohtaista todellisuutta. Turmeltuneisuus johtaa hänet vääriin asenteisiin, valintoihin ja tekoihin aiheuttaen syyllisyyttä<
        https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/

        Raamattu vain ei opeta noin kuten helluntaikorkot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.

        Jos ei syntiä ole, ei sovotukstakaan tarvita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisessa pimeydessäsi et osaa lukea: Aadamin synti oli tottelemattomuus ja kun sinä elät tottelemattomuudessa ja eläessäsi tottelemattomuudessa olet osallisen Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen ja teet Aadamin tekoja ja SINUN TEKOSI eli tottelemattomuutesi Jumalan Sanalle aiheuttaa sinulle itsellesi kuoleman. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET! Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. EI LUE NIIN KUIN SILMÄSI JA PIMEÄ MIELESI NÄKEVÄT: AADAM TEKI SYNTIÄ JA KUOLEMA TULI AADAMIN TAKIA KAKKIEN OSAKSI!
        Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

        nii n juuri , > perisynti, > kuolema,
        "on tullut KAIKKIEN osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5: 12

        kaikenikäisiä kohtaa kuolema , > vauvasta -vaariin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi on vain teologinen termi ja siihen ei pidä tarttua. Suomessa Vapaakirkko ja Helluntaikirkko opettavata ihan oikein Raamattun perusteella ja se on pääasia.

        >Jumalan edessä on lopulta ihminen, joka tuntee ja tietää täydellisen kyvyttömyytensä vapauttaa itseänsä kaiken kattavasta syntisyydestä. Kysymys ei ole vain yksityisistä rikkomuksista vaan kokonaisvaltaisesta syntisyydestä, joka erottaa ihmisen Jumalasta.<
        https://www.svk.fi/synti-erottaa-jumalasta/

        >Pieni lapsi on kuitenkin Kristuksen sovitustyön tähden vapaa kadottavasta tuomiosta.Lapsen varttuessa ja tullessa vastuulliseksi, synnistä tulee hänen elämäänsä henkilökohtaista todellisuutta. Turmeltuneisuus johtaa hänet vääriin asenteisiin, valintoihin ja tekoihin aiheuttaen syyllisyyttä<
        https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/ihminen-synti-ja-vanhurskaus/

        Hekoheko hullut


    • Anonyymi

      Isien synnit on selitetty Sanassa:
      Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,

      Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet!
      Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
      Monet kuninkaat vaelsivat isiensä synneissä: Hän palveli Baalia ja kumarsi häntä ja vihoitti Herran, Israelin Jumalan, aivan niinkuin hänen isänsä oli tehnyt.

    • Anonyymi

      Aloittaja, joka halveksii Jumalan sanaa ja on korottnut itse itsensä Kristusta korkeammaksi (= luciferisti), ottakoon itse selvän mitä Raamatun sana synnistä kertoo.

      "Älkää siis olko osallisia hänen synteihinsä, hänen kanssaan."

      • Anonyymi

        Peräsynti on ainakin sitä, mitä luterilainen kirkko kehuu nyt voimakkaasti nuorten homomiesten suosion saamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräsynti on ainakin sitä, mitä luterilainen kirkko kehuu nyt voimakkaasti nuorten homomiesten suosion saamiseksi.

        Sekin on syntiä

        Tuntuu tosin uudestikastajien tuo homous kiinnostavan vielä enemmän


      • Anonyymi

        Menikö siis 'asiantuntijalla' luu kurkkuun poikittain ja 'siantuntija' jäi sanattomaksi, kun perisyntiin viittaavaa sanankohtaa Raamatusta ei löytynytkään..


    • Anonyymi

      Jumalattomat homppelimiehet perusti ja laittoi liikkeelle koko pentecostalismuksen 1900-luvun alussa syntisessä Los Angelesin kaupungissa.

      • Anonyymi

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?

        Toisen helluntain henki eli helluntailaisuuden henki viskoo ihmisiä selälleen suorilta jaloilta, koska se on vihainen henki, koska se on matkalla kohti ikuista tuomiota.

        Mark. 9:22

        "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."


    • Anonyymi

      Jeesuksen eläissä maan päällä vanhemmat veivät lapsiaan estelyistä huomimatta, ihan pieniä sylilapsiakin saamaan Jeesuksen pelastavan ja parantavan kosketuksen. Jeesuksen kosketuksen jälkeen sylilapsi (brephos) uskoi Jeesukseen.

      Luuk. 8:46

      Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta".

      Voima tarkoittaa Pyhää Henkeä.

      Nyt Jeesus on taivaassa.

      Nyt sama Jeesuksen uskon antava ja pelastava Hengen, veden ja sovintoveren yhteinen kosketus lapselle pahahtuu Kristillisessä kasteessa, mitä Jenkkilahkot eivät tunne eikä tunnusta olevan olemassakaan.

      1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

      Ps. 8:2 Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit VOIMAN vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.

      Matt. 21:16 ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

      Matt. 18:6

      Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet UPOTETTAISIIN meren syvyyteen. [Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

      Siellä ne Parhami ja Olseni odottelee "upotettuna" seuraajiaan?

    • Anonyymi

      Persynti on luterilaisten keksintö. Näin saadaan vauvat kastettua pakolla valtiokirkon veronmaksajiksi!
      Nykyisin homo-kirkkoon!

      • Anonyymi

        Perisynti on yhtä vanha asia kuin ihmisen olemassaolo. Se tapahtui jo paratiisissa.

        Room.5 "Sillä yhden ihmisen totelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi."

        Perisynti on kollektiivinen kaikki ihmiset syntiseksi tehnyt syntiinlankeemus, alkusynti, ikisynti, perisynti, maailman synti ja miksi sitä kutsutaankin.

        Room. 3:23..-" sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta"

        Raamatun mukaan perisynnin kirous katkaistaan Jumalan tekona kasteessa, jossa Jumala ennallistaa ihmisen luomalla ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä.


      • Anonyymi

        Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. factatieto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti on yhtä vanha asia kuin ihmisen olemassaolo. Se tapahtui jo paratiisissa.

        Room.5 "Sillä yhden ihmisen totelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi."

        Perisynti on kollektiivinen kaikki ihmiset syntiseksi tehnyt syntiinlankeemus, alkusynti, ikisynti, perisynti, maailman synti ja miksi sitä kutsutaankin.

        Room. 3:23..-" sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta"

        Raamatun mukaan perisynnin kirous katkaistaan Jumalan tekona kasteessa, jossa Jumala ennallistaa ihmisen luomalla ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä.

        En ole osallisen sinun synteihisi, enkä sinun oppi-isäsi Lutherin synteihin. Vastaat omista synneistäsi Jumalan edessä ja siitä, että olet murhaaja-Lutherin seuraaja ja vaellat Lutherin tavoin Jeesuksen omien vainoamisessa ja kaikkinaisessa valehtelussa ja Sanan vääristelyssä. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin HÄN RUUMIISSA OLLEESSAAN ON TEHNYT, joko hyvää tai pahaa. KETÄÄN EI TUOMITA SEN MUKAAN, MITÄ AADAM TAI ISOÄITI TEKI.
        kukin saisi sen mukaan, kuin HÄN RUUMIISSA OLLEESSAAN ON TEHNYT


    • Anonyymi

      Jos te joskus käyttäisitte omia aivoja? Tai googlea jos aivot on sanonut itsensä irti?

    • Anonyymi

      Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä 10 synnitöntä ja vanhurskasta ihmistä, niin koko väestä olisi säästynyt tuholta.
      Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia. Hekin kokivat saman kohtalon perisynnin vuoksi, vaikka heillä ei mitään omia tekosyntejä kaikilla tietenkään voinut olla.
      Raamatun syntikäsite on hengellinen asia ja paljon laajempi käsite kuin vain ihmisen omat pahat konkreettiset teot.

      • Anonyymi

        Ehdittiinköhän ne tuhannet lapset edes hätäkastaa kirkossa ennen tuhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdittiinköhän ne tuhannet lapset edes hätäkastaa kirkossa ennen tuhoa.

        ei ollut kastetta vielä tuolloin olemassakaan

        eikö hellarit tiedä mitään?


    • Anonyymi

      Mielestäni hihhuliuskovaisten homofobia.

      • Anonyymi

        Perisyntioppi on väkevä eksytys ja katolilas-luterilaisen kirkon perustus, jolle kirkon muut eksytykset ja harhat rakentuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi on väkevä eksytys ja katolilas-luterilaisen kirkon perustus, jolle kirkon muut eksytykset ja harhat rakentuvat.

        helluntailaisuus-eksytys tuotiin 1900 -luvulla, ja on:
        "vihollisen MYÖHEMMIN kylvämää lustetta"

        "Ja minä näin pedon nousevan merestä ; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä ,
        ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä." Ilm: 13:

        helluntailaisuus tuli käännyttään kristittyjä UUDELLEEN - kasteelle, ja pilkkaamaan
        raamatullista "yksi kaste" Ef: 4: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi on väkevä eksytys ja katolilas-luterilaisen kirkon perustus, jolle kirkon muut eksytykset ja harhat rakentuvat.

        Perisynti on syy miksi Jeesus tuli maailmaan. Jos synti kielletään, ei tarvita sovitustakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus-eksytys tuotiin 1900 -luvulla, ja on:
        "vihollisen MYÖHEMMIN kylvämää lustetta"

        "Ja minä näin pedon nousevan merestä ; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä ,
        ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä." Ilm: 13:

        helluntailaisuus tuli käännyttään kristittyjä UUDELLEEN - kasteelle, ja pilkkaamaan
        raamatullista "yksi kaste" Ef: 4: 5

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
        MUTTA KIRKKO LUKEE KAIKKIEN SYNNIT TAAKAKSESI JA SYYKSESI AADMISTA JA JOSTAIN PARHAMISTA ASTI. KIRKON OPIN MUKAAN YHTÄ AINOAA SYNTIÄ EI OLE SOVITETTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus-eksytys tuotiin 1900 -luvulla, ja on:
        "vihollisen MYÖHEMMIN kylvämää lustetta"

        "Ja minä näin pedon nousevan merestä ; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä ,
        ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä." Ilm: 13:

        helluntailaisuus tuli käännyttään kristittyjä UUDELLEEN - kasteelle, ja pilkkaamaan
        raamatullista "yksi kaste" Ef: 4: 5

        Kirkkosi vainosi ja murhasi uudelleen kastajia jo 1500-luvulla, miten niin Amerikasta? Tulivatko Amerikan alkupeisasukkaat Eurooppaan 1500-luvulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
        MUTTA KIRKKO LUKEE KAIKKIEN SYNNIT TAAKAKSESI JA SYYKSESI AADMISTA JA JOSTAIN PARHAMISTA ASTI. KIRKON OPIN MUKAAN YHTÄ AINOAA SYNTIÄ EI OLE SOVITETTU.

        Kyllä ja uskovat aavat omistaan syntien anteeksiannon. Kaikki eivät pelastu

        Helluntaikirkko voi opettaa nonkn että yhtään syntiä ei ole sovitettu mutta kristilliset kirkot opettavat että Jeesus sovitti kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja uskovat aavat omistaan syntien anteeksiannon. Kaikki eivät pelastu

        Helluntaikirkko voi opettaa nonkn että yhtään syntiä ei ole sovitettu mutta kristilliset kirkot opettavat että Jeesus sovitti kaiken

        kastekäskyn Jeesus antoi ylösnousemuksensa jälkeen:

        Kristillistä kastetta ei edes vielä ollut Jeesuksen ollessa maan päällä.

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt: 28: 19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja uskovat aavat omistaan syntien anteeksiannon. Kaikki eivät pelastu

        Helluntaikirkko voi opettaa nonkn että yhtään syntiä ei ole sovitettu mutta kristilliset kirkot opettavat että Jeesus sovitti kaiken

        Vain Jumala pesee perisynnin kirouksen pois kasteessa. Ei muutoin.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Ei ihmiset voi omilla teoillaan ja julistuksillaan syntien pesua ja armoa omistaa eikä varastaa.
        Henki, vesi ja veri ne yhdessä todistaa ja ovat yhtä, ei erillisiä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala pesee perisynnin kirouksen pois kasteessa. Ei muutoin.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Ei ihmiset voi omilla teoillaan ja julistuksillaan syntien pesua ja armoa omistaa eikä varastaa.
        Henki, vesi ja veri ne yhdessä todistaa ja ovat yhtä, ei erillisiä asioita.

        Ei se perisynti eikä muutkaan synnit Paavalista vielä pois tipahtannu Damaskon tiellä, vaikkaJeesuksen siellä kohtasi ja puhuikin Jeesuksen kanssa. Valot välähteli ja tipahti hevosen selästä, mutta synnit jäi sisälle.
        Vasta kasteessa Jumala pesi Saulus Tarsolaisen synnit pois, kuten sana lupaa.

        Jumala toimii sanansa lupauksen mukaisesti. Pitää minkä lupaa.

        Apt.2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]
        39 Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se perisynti eikä muutkaan synnit Paavalista vielä pois tipahtannu Damaskon tiellä, vaikkaJeesuksen siellä kohtasi ja puhuikin Jeesuksen kanssa. Valot välähteli ja tipahti hevosen selästä, mutta synnit jäi sisälle.
        Vasta kasteessa Jumala pesi Saulus Tarsolaisen synnit pois, kuten sana lupaa.

        Jumala toimii sanansa lupauksen mukaisesti. Pitää minkä lupaa.

        Apt.2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
        39 Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA.

        Kasteessa on kysymys pelastuksesta. Koska kasteessa Jumala pesee kaikki synnit pois.

        Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa on kysymys pelastuksesta. Koska kasteessa Jumala pesee kaikki synnit pois.

        Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."

        Hellarit anastaa vallan julistaa toisilleen vaikka murhan anteeksi pelkällä käden nostolla ja pään heilautuksella. Mielenmuutos voi tapahtua, mutta synnit jää sisälle sieluun.

        Jer. 6:14

        Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
        MUTTA KIRKKO LUKEE KAIKKIEN SYNNIT TAAKAKSESI JA SYYKSESI AADMISTA JA JOSTAIN PARHAMISTA ASTI. KIRKON OPIN MUKAAN YHTÄ AINOAA SYNTIÄ EI OLE SOVITETTU.

        Sovitus ei tule automaattisesti kenenkän hyväksi.

        Jer. 6:14

        Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.

        Kastaa pitää syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengnen lahjan saamiseski.
        Apt.2:38

        Kasteesta alkaa uusi liitto ihmisen ja Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitus ei tule automaattisesti kenenkän hyväksi.

        Jer. 6:14

        Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.

        Kastaa pitää syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengnen lahjan saamiseski.
        Apt.2:38

        Kasteesta alkaa uusi liitto ihmisen ja Jumalan kanssa.

        Totta, kaste ja parannus molemmat tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovitus ei tule automaattisesti kenenkän hyväksi.

        Jer. 6:14

        Huolettomasti he parantelevat minun kansani vammoja. He sanovat: "Nyt on rauha, kaikki hyvin!" vaikka rauhaa ei ole.

        Kastaa pitää syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengnen lahjan saamiseski.
        Apt.2:38

        Kasteesta alkaa uusi liitto ihmisen ja Jumalan kanssa.

        Onkohan kasteenpalvojilla paniikki ja suuri hätä, kun väki pakenee kirkosta? Siksi postaavat ja ylistävät epäjumalaansa kastetta.
        Vai johtuuko se siitä heidän perisynnistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kasteenpalvojilla paniikki ja suuri hätä, kun väki pakenee kirkosta? Siksi postaavat ja ylistävät epäjumalaansa kastetta.
        Vai johtuuko se siitä heidän perisynnistään?

        Onkohan tuolla saatananpalvojalla hätä kun oma porukka on niin pieni
        Ja kaste Kristukseen on epäjumala tuolle satanistille!!!!!!

        On toden totta perisyntinen tuo pelle!


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on pirullinen harhaoppi.

      Eihän niillä ole ollenkaan synnit pois pesevätä kastetta. Eikä ne tunne eikä tunnusta, että sellaista on olemassakaan. Pirun oppeja ne sellaiset.



      Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

      Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

      And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

      • Anonyymi

        Tuntuu se paniikki vain kasvavan!
        Sellaista se epäjumalanpalvonta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu se paniikki vain kasvavan!
        Sellaista se epäjumalanpalvonta on.

        Tuntuu epäjumalanpalvojan eli u-k-i-e nr:n paniikki vain kasvavan

        auttaisko se kasteveden juominen?


      • Anonyymi

        Tuo on totta, helluntailaiset satanistit kieltävät että kasteella olisi mitään tekemistä syntien anteeksiannon kanssa, vaikka Raamatun selvä sana opettaa ihan toista


    • Anonyymi

      Kuka hellari voi käsi sydämellä ja rehellisesti todistaa, että on elänyt koko elämänsä tekemättä pienintäkään syntiä tai rikettä. Ei taatusti kukaan.

      • Anonyymi

        Mitä syntejä Nooa sai anteeksi pelastuessan veden kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä Nooa sai anteeksi pelastuessan veden kautta?

        Arkissa pelastuneet kahdeksan ihmistä pelastivat henkensä ja sielunsa ikuista elämää varten.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Uusi liitto alkaa kasteesta. Ei muutoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntejä Nooa sai anteeksi pelastuessan veden kautta?

        Vanhan testamentti:

        "Jumala solmi armoliiton Nooan kanssa ; turmeltunut maa hävitettäisiin , mutta Nooa ja
        hänen perhekuntansa pelastuisi : Liittoa seurasi muutamat ohjeet ja käskyt . Liiton
        NÄKYVÄNÄ merkkinä oli SATEENKAARI." ( 1 Moos: luvut 6-9 )


    • Anonyymi

      Sovitukseen tarvitaan luterilainen kirkko ja kirkon virahaltija valuttamaan kolme kertaa vettä otsaan.

      • Anonyymi

        helluntailainen herjaa , ivaa kristillistä kastetta, ja ivaa vieläpä raamatun sanaa, kuten:
        "Puhdistaaksesi heidät, tee näin : "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen herjaa , ivaa kristillistä kastetta, ja ivaa vieläpä raamatun sanaa, kuten:
        "Puhdistaaksesi heidät, tee näin : "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        ""Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"????

        Siksikö pappi pirskoittaa vettä vauvan otsalle? Miten se vesi pääsee vauvan sydämeen, kun Jeesus sanoi: "Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan"!
        Otsan läpi vai sierainten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"????

        Siksikö pappi pirskoittaa vettä vauvan otsalle? Miten se vesi pääsee vauvan sydämeen, kun Jeesus sanoi: "Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan"!
        Otsan läpi vai sierainten kautta.

        tuleehan se helluntailaiselta , se RAAMATUN sanan HERJAAMINEN.
        Siis JUMALA puhui: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä


        sellainen "Jumalanpelko" helluntailaisella , on valmis pelkästään raamatun sanan herjaamiseen.

        toisia ihmisiä helluntailaiset herjaa mennen tullen, mutta että vielä Jumalan käskyäkin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"????

        Siksikö pappi pirskoittaa vettä vauvan otsalle? Miten se vesi pääsee vauvan sydämeen, kun Jeesus sanoi: "Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan"!
        Otsan läpi vai sierainten kautta.

        Tuo satanistipaska ei tajua että kaste on muutakin kuin vettä.

        "miten vesi pääse sydämeen" ei hyvää päivää tuon lastennusijan juttuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo satanistipaska ei tajua että kaste on muutakin kuin vettä.

        "miten vesi pääse sydämeen" ei hyvää päivää tuon lastennusijan juttuja!

        hän on uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

        tuttu kaikille


    • Anonyymi

      helluntailaisuus on täysin jumalattomien meisten perustama loossi

      • Anonyymi

        Palstalla riekkuvista luterilaisista Raamattu todistaa: Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa. Luterlain toisaa paniiki9s valh ja kulutt eksytään: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"! Siis valhellisessa tarkoituksessa otettu pätkä Mooseken laista.

        KUINKA MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA?
        Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon TUHAN ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDISTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.

        Puhdistaa vettä ei haettu Jordanilta tai otettu kraanasta, vaan kyseessä oli syntiuhrin tuhka sekoitettuna veteen. "hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna".
        Mooseksen lain syntiuhri on kuva Jeesuksesta.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Vesi on Jumalan Sana ja tuhka on täydellinen uhri: JEESUS. Evankeliumin Sana tuo sanoman sovituksesta.
        Uhraavatko luterilaiset kirkoissaan lehmiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla riekkuvista luterilaisista Raamattu todistaa: Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa. Luterlain toisaa paniiki9s valh ja kulutt eksytään: "Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"! Siis valhellisessa tarkoituksessa otettu pätkä Mooseken laista.

        KUINKA MONTA KERTAA PITÄÄ TOISTAA?
        Tämä on lakimääräys, jonka Herra sääsi sanoen: Käske israelilaisia tuomaan sinulle ruskeanpunainen, virheetön hieho, jossa ei ole mitään vammaa ja jonka päälle iestä ei vielä ole pantu. Antakaa se pappi Eleasarin haltuun, ja vietäköön se leiristä ulos ja teurastettakoon hänen edessänsä. Sitten pappi Eleasar ottakoon sen verta sormeensa ja pirskoittakoon sen verta ilmestysmajan etupuolta kohti seitsemän kertaa. Ja hieho poltettakoon hänen nähtensä; nahkoinensa, lihoinensa ja verinensä ynnä rapoinensa se poltettakoon.Mutta pappi ottakoon setripuuta, isoppikorren ja helakanpunaista lankaa ja viskatkoon ne tuleen, missä hieho palaa.
        Sitten pappi pesköön vaatteensa ja pesköön ruumiinsa vedessä; sitten menköön leiriin. Mutta pappi olkoon saastainen iltaan asti. Sekin, joka hiehon poltti, pesköön vaatteensa vedessä ja pesköön ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Sitten joku, joka on puhdas, kootkoon hiehon TUHAN ja pankoon sen talteen leirin ulkopuolelle puhtaaseen paikkaan. Ja säilytettäköön se israelilaisten seurakunnalle PUHDISTUSVETTÄ varten. Tämä on syntiuhri.

        Puhdistaa vettä ei haettu Jordanilta tai otettu kraanasta, vaan kyseessä oli syntiuhrin tuhka sekoitettuna veteen. "hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna".
        Mooseksen lain syntiuhri on kuva Jeesuksesta.
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        Vesi on Jumalan Sana ja tuhka on täydellinen uhri: JEESUS. Evankeliumin Sana tuo sanoman sovituksesta.
        Uhraavatko luterilaiset kirkoissaan lehmiä?

        Pesoastiassa (kasteastia) pidettiin puhdasta ja pyhitettyä vettä Jumalan määräämiä pyhiä toimituksia varten. Eikä pesoastian veteen ketään koko ihmistä painettu sitä vettä likaamaan.

        "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä"

        4. Moos. 8:7

        "Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä,"

        Jes. 12:3

        Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

        Amerikassa ne Pentecostalismin perustaneet "miehet" ja pojat meni kokonanaan sinne paljuun ja sotkivat sen veden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesoastiassa (kasteastia) pidettiin puhdasta ja pyhitettyä vettä Jumalan määräämiä pyhiä toimituksia varten. Eikä pesoastian veteen ketään koko ihmistä painettu sitä vettä likaamaan.

        "Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä"

        4. Moos. 8:7

        "Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä,"

        Jes. 12:3

        Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

        Amerikassa ne Pentecostalismin perustaneet "miehet" ja pojat meni kokonanaan sinne paljuun ja sotkivat sen veden.

        Mikve-pesussa mentiin kokonaan veden alle piiloon pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen.


    • Anonyymi

      Alkuseurakunta kokoontui ihmisten kodeissa. Kasteita tehtiin kodeissa sillä vedellä mitä oli käytössä. Ei Jumala syntien pesuun sitä vettä sankokaupalla tarvitse. Pienempikin vesimäärä riittää Jumalalle siihen tarkoitukseen. Mutta vettä pitää olla.
      Sillä vesi, Henki ja veren sovitus kuuluu kristilliseen kasteeseen.

      Ap. t. 16:33

      Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

      1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

      • Anonyymi

        Vesi ei pese pois syntejä, paatunut luterilainen, valehtelet niin kuin luterilaisilla on tapana.
        Sana todistaa:
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.


    • Anonyymi

      Pietari selvitti Juutalaisille, että Kristillisessä kasteessa ei pestä Mikve-pesun tapaan niitä lihan saastaisuuksia intiimialueilta yhdynnän ja kuukautisten takia,
      ei vaan Kristillisessä kasteessa Jumala pesee synnit pois ihmisestä.

      Ap. t. 22:16

      Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis,
      ja huuda avuksi Herran nimeä."

      helluntailaisten kaste on pelkkä vesikaste, jossa ei pestä syntejä, vaan muuta ihon likaa ja hikeä pois,
      pelkän vesikasteen merkitys on ainoastaan saada ihminen läpimäräksi,
      sellaisia vesikasteita käytettiin käännynnäiskasteina eli proselyyttikasteina

      • Anonyymi

        Sitäkään helluntailaiset eivät edes tiedä, että vierasmaalaiset perheet kastettiin vedessä koko perhe, myös kaikki lapset, kun heidät liitettiin proselyyttikasteella Juutalaiseen uskoon. Heitä tuli paljon sodissa kun lapsia jäi paljon sotaorvoiksi. Se käytäntö oli heillä paljon ennen Jeesuksen tuloa maan päälle.
        Juutalaisille erilaiset kasteet tai rituaalipesut olivat entudestaan tuttuja
        asioita.
        Aina Leeviläisten pappien ja heidän 1 kk ja sitä vahmepien poikien puhdistamisesta synnistä puhdistavalla vedellä heidän päällään sitä priisskoittamalla. Miehet lisäksi ajoivat hiukset ja ihokarvat ulkoiseksi papin merkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkään helluntailaiset eivät edes tiedä, että vierasmaalaiset perheet kastettiin vedessä koko perhe, myös kaikki lapset, kun heidät liitettiin proselyyttikasteella Juutalaiseen uskoon. Heitä tuli paljon sodissa kun lapsia jäi paljon sotaorvoiksi. Se käytäntö oli heillä paljon ennen Jeesuksen tuloa maan päälle.
        Juutalaisille erilaiset kasteet tai rituaalipesut olivat entudestaan tuttuja
        asioita.
        Aina Leeviläisten pappien ja heidän 1 kk ja sitä vahmepien poikien puhdistamisesta synnistä puhdistavalla vedellä heidän päällään sitä priisskoittamalla. Miehet lisäksi ajoivat hiukset ja ihokarvat ulkoiseksi papin merkiksi.

        Juutalaisilla on Punaisen meren kasteen muistoksi ns. kahluualllas, jossa he koko perhe lapset sylissä kahlasivat altaan päästä päähän ja näin kunnioittivat Jumalan pelastusihmettä, vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksen aikana, kun koko kansa pelastui ja vihollinen upotettiin meren pohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisilla on Punaisen meren kasteen muistoksi ns. kahluualllas, jossa he koko perhe lapset sylissä kahlasivat altaan päästä päähän ja näin kunnioittivat Jumalan pelastusihmettä, vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksen aikana, kun koko kansa pelastui ja vihollinen upotettiin meren pohjaan.

        Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaan.

        Sikalauma upotettiin veteen. Egyptin sotajoukot upotettiin meren pohjaa.

        Kasteen lapsilta estävät upotetaan meren pohjaan.

        Ps. 69:15

        (69:16) Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylleni.

        Raamatussa kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja nillä on eri merkitys.

        Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu.

        Jeesus nostettiin käsivarsilla ylöspäin kallioon hakatun hautakammion seinustalla olevalle korokkeelle.

        Hautakammio muistuttu huonetta, johon mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaan.

        Sikalauma upotettiin veteen. Egyptin sotajoukot upotettiin meren pohjaa.

        Kasteen lapsilta estävät upotetaan meren pohjaan.

        Ps. 69:15

        (69:16) Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylleni.

        Raamatussa kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja nillä on eri merkitys.

        Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu.

        Jeesus nostettiin käsivarsilla ylöspäin kallioon hakatun hautakammion seinustalla olevalle korokkeelle.

        Hautakammio muistuttu huonetta, johon mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

        Mark. 16:4

        Ja katsahtaessaan YLÖS he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa "upotus" liittyy aina johonkin pahaan.

        Sikalauma upotettiin veteen. Egyptin sotajoukot upotettiin meren pohjaa.

        Kasteen lapsilta estävät upotetaan meren pohjaan.

        Ps. 69:15

        (69:16) Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylleni.

        Raamatussa kastaa ja upottaa on täysin eri sanat ja nillä on eri merkitys.

        Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu.

        Jeesus nostettiin käsivarsilla ylöspäin kallioon hakatun hautakammion seinustalla olevalle korokkeelle.

        Hautakammio muistuttu huonetta, johon mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä.

        "Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu."

        Valehteleva vauvakastettu.
        Tätä se homojen vihkiminen teetättää!
        Vauvakaste on vitsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu."

        Valehteleva vauvakastettu.
        Tätä se homojen vihkiminen teetättää!
        Vauvakaste on vitsi!

        Valahteleva uudestikastettu pedo!
        Hän halyaa vihkiä homoja
        Uudestikaste on vitsi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä Jeesusta upotettu maahan kaivettuun kuoppaan kuten hellarit puhuu."

        Valehteleva vauvakastettu.
        Tätä se homojen vihkiminen teetättää!
        Vauvakaste on vitsi!

        Jälleen näemme miten useamman kerran kylvetett pedo miten hän haluaa uskovien vauvoja.
        Hän puhuu koko ajan homoista ja vauvoista. Lienee homoseksuaali. Lisäksi puhuu vauvakasteesta jota ei ole olemassakaan.

        Täysin seko tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen näemme miten useamman kerran kylvetett pedo miten hän haluaa uskovien vauvoja.
        Hän puhuu koko ajan homoista ja vauvoista. Lienee homoseksuaali. Lisäksi puhuu vauvakasteesta jota ei ole olemassakaan.

        Täysin seko tyyppi

        Vauvakastettu valehteleva parham-fani pelkäätkö että kidutan lapsiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkään helluntailaiset eivät edes tiedä, että vierasmaalaiset perheet kastettiin vedessä koko perhe, myös kaikki lapset, kun heidät liitettiin proselyyttikasteella Juutalaiseen uskoon. Heitä tuli paljon sodissa kun lapsia jäi paljon sotaorvoiksi. Se käytäntö oli heillä paljon ennen Jeesuksen tuloa maan päälle.
        Juutalaisille erilaiset kasteet tai rituaalipesut olivat entudestaan tuttuja
        asioita.
        Aina Leeviläisten pappien ja heidän 1 kk ja sitä vahmepien poikien puhdistamisesta synnistä puhdistavalla vedellä heidän päällään sitä priisskoittamalla. Miehet lisäksi ajoivat hiukset ja ihokarvat ulkoiseksi papin merkiksi.

        Ja sitä et sinä tiedä, että Raamattu pitää aina selittää Raamatulla!!!!! Muut selitystavat ovat ihmisoppia ja luulottelua, jolla ei ole Jumalan silmissä mitään arvoa.


    • Anonyymi

      Luodessaan maailman, arkkienkeli Luciferin ja ihmisen tiesi kaikkivaltias Herra Sebaot Luciferista tulevan vastustajansa ja ihmisen syntiin houkuttajan ja ihmisestä syntiin lankeavan, mutta teki nämä juuri sellaisiksi kuin teki.

      Ihmisen "vapaa valinta" ei ole vastaus, sillä Herra Sebaot tiesi jo ennen ihmisen luomista jokaisen tulevan ihmisen ajatukset ja teot, sinun ja minunkin, joten Hänen katsannostaan ihmisellä ei ole vapaata tahtoa valita.

    • Anonyymi

      Perisyntioppi keksittiin 300-luvulla jKr. Se on se alkuperäinen perisyntioppi, jota harvat tällä palstalla edes noudattavat. Toisin sanoen he ovat kerettiläisiä. Sitten on se toinen perisynniksi kuvattu asia, joja ei edes perustu tuohon ihmisten 300-luvulla keksimään oppii. Se on vielä suurempaa huuhaata.

      Jeesus oli autuaan tietämätön näistä ihmisten myöhemmin keksimistä opeista. Itseasiassa yksikään Raamattuun kirjansa saanut ei opeta kummankaan perisyntiopin teologisia perusteita, eikä saarnaa tätä oppia. Samoin on asianlaita kolminaisuusopin kanssa.

      Kristinuskon sisällä ei olla yhtä mieltä siitä, mitä perisynti on. Tällä palstalla kaikista vähiten, kun ei edes ymmärretä kyseisten oppien alkuperäistä sisältöä.

      • Anonyymi

        raamattu:
        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso. pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia , ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne
        luetaan siemeneksi" Room: 9: 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu:
        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso. pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia , ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne
        luetaan siemeneksi" Room: 9: 8

        Mitä yrität sanoa?


    • Anonyymi

      Parhamin mustasta aukosta on noussut paljon väitteitä.

      • Anonyymi

        Luterilaisilla on näköjään sodomia-maisteri.
        Teologisestako näitä valmistuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisilla on näköjään sodomia-maisteri.
        Teologisestako näitä valmistuu?

        Ei kyllä sodomia-maisteri on helluntailainen


    • Anonyymi

      Perisynti on luterilaisten ongelma.
      Suomessa on yli 4 miljoonaa vauvakastettua ja Suomi on Sodoma!
      Vauvakaste ei auta!

      • Anonyymi

        Perisyntin on kaikkien ongelma
        Suomess ei ole yhtään vauvakastettua vaan kastettuja ja kastamattomoa
        Uudestiastettujen pedojen takia Suomi on sodomia
        Uudestikaste ei auta


    • Anonyymi

      Perisynti on valtiokirkkojen valhe.
      Näin saadaa pakolla kastettua vauvoja veronmaksajaksi luterilaiseen homo-kirkkoon!

      • Anonyymi

        Perisyntioppi, ja sen persusteella vaadittava vauvojen kaste, on väkevä eksytys.


      • Anonyymi

        Perisynti in Raamatussa
        Homouudestikastajien harmittaa kun lapset pääsevät kasteen kautta seurakuntaan eikä uudestikastajien homoporukka saa niitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perisyntioppi, ja sen persusteella vaadittava vauvojen kaste, on väkevä eksytys.

        Vai on laste uudestikastaien mielestä eksytys

        Sitten apostilit oli eksyttäjiä


    • Anonyymi

      Hellarit käy kuumana kun niiden valheita paljastetaan ja kerrotaan mitä miehiä sen lahkon perustajat oikeasti olivat.

    • Anonyymi

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

      • Anonyymi

        Pelkääkö vauvakastettu sodomia-tohtori että kosketteken lapsiasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkääkö vauvakastettu sodomia-tohtori että kosketteken lapsiasi !

        Kyllä perisyntiä täytyy olla olemassa, sillä ei muutoin kukaan kirjoita tuollaista saastaa, kuin tuo edellinen kirjoittaja.
        Tai sitten hän on vielä humalassa, kun "koskettekee"???.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä perisyntiä täytyy olla olemassa, sillä ei muutoin kukaan kirjoita tuollaista saastaa, kuin tuo edellinen kirjoittaja.
        Tai sitten hän on vielä humalassa, kun "koskettekee"???.

        On kyllä sairasta tekstiä. Tuo vauvakastetuista jankkaava kirjoittaa tuollaista koko ajan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä sairasta tekstiä. Tuo vauvakastetuista jankkaava kirjoittaa tuollaista koko ajan

        Tai sitten hän " koskettekee" arkaa aihetta, joka ärsyttää kasteenpalvojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten hän " koskettekee" arkaa aihetta, joka ärsyttää kasteenpalvojia.

        Tai sitten hän on kaltaisesi saatananpalvoja joka vihaa uskovia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten hän on kaltaisesi saatananpalvoja joka vihaa uskovia?

        No tulihan se jonglööri sieltä taas esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se jonglööri sieltä taas esille.

        no tulihan se jonglöörinnussija paikalle


    • Anonyymi

      Luther tapatti tuhansia anabaptisteja.
      Hitler sovelsi Lutherin oppeja myöhemmin luterilaisen kirkon avustuksella.
      Sama murhahenki on teissä luterilaisissa nykyisinkin.
      Sodomia-tohtori miksi et halua puhua valtiouskontosi keksiän teoista.

      • Anonyymi

        Parhami pani lapsia ja sama parhamin murhanhenki on täällä kirjoittavissa uudestikastajissa
        Tämä useamman kerran kylvetetty on sodomia-tohtori joka vihaa uskovia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami pani lapsia ja sama parhamin murhanhenki on täällä kirjoittavissa uudestikastajissa
        Tämä useamman kerran kylvetetty on sodomia-tohtori joka vihaa uskovia

        Tarkoitit varmaan sitä murhanhenkeä, joka oli Lutherissa. Vain n 100000 anabaptistia menetti henkensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan sitä murhanhenkeä, joka oli Lutherissa. Vain n 100000 anabaptistia menetti henkensä.

        Tarkoitti sitä paramin murhanhenkeä joka tapatti uskoia ja pani lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitti sitä paramin murhanhenkeä joka tapatti uskoia ja pani lapsia

        Tuo murhanhenki esiintyy välillä juuri noin. Se vääristää asioita ja valehtelee saadakseen oman harhaopin näkyville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo murhanhenki esiintyy välillä juuri noin. Se vääristää asioita ja valehtelee saadakseen oman harhaopin näkyville.

        Kyllä, ja parhamissa se on vahva


    • Anonyymi

      Tapelkaa uskon - pojat , saatte tupakkaa !

    • Mitään perisyntiä ei ole olemassa, sillä synti ei tullut maailmaan yhden ihmisen kautta, kuten eräs Raamatusta tunnettu murhaaja ja ihmisvihaaja väittää.

      • Anonyymi

        >>>>"synti ei tullut yhden ihmisen kautta"<<<<

        raamattu sanoo:
        "SENTÄHDEN, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema,
        niin kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5: 12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"synti ei tullut yhden ihmisen kautta"<<<<

        raamattu sanoo:
        "SENTÄHDEN, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema,
        niin kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5: 12

        Synti tuli maailman Aadamin kautta, mutta Aadamin kautta synti ei tullut joka ikisen osaksi, vaan sinä luterilainen teet ITSE syntiä ja elät ITSE synnissä juuri tälläkin hetkellä.
        Vihaat Jeesuksen omia, olet murhaaja!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti tuli maailman Aadamin kautta, mutta Aadamin kautta synti ei tullut joka ikisen osaksi, vaan sinä luterilainen teet ITSE syntiä ja elät ITSE synnissä juuri tälläkin hetkellä.
        Vihaat Jeesuksen omia, olet murhaaja!!!!

        Synti tuli ihmisen juuri syntiinlankeemuksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti tuli maailman Aadamin kautta, mutta Aadamin kautta synti ei tullut joka ikisen osaksi, vaan sinä luterilainen teet ITSE syntiä ja elät ITSE synnissä juuri tälläkin hetkellä.
        Vihaat Jeesuksen omia, olet murhaaja!!!!

        "niin KUOLEMA on tullut KAIKKIEN osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

        paratiisissa ei ollut kuolemaa, vaan kuolema tuli kaikkien osaksi , vasta
        syntiinlankeemuksen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti tuli maailman Aadamin kautta, mutta Aadamin kautta synti ei tullut joka ikisen osaksi, vaan sinä luterilainen teet ITSE syntiä ja elät ITSE synnissä juuri tälläkin hetkellä.
        Vihaat Jeesuksen omia, olet murhaaja!!!!

        Kuten totesin aiemmin, synti ei tullut maailmaan yhden ihmisen kautta, vaikka eräs Raamatusta tuttu murhaaja ja ihmisvihaaja näin väittää.

        Jotta ymmärrämme, että totuus on juuri tämä, meidän tulee ensin ymmärtää, mitä synti on, mitä se (synti) pitää sisällään.

        Voisitko kertoa, mitä synti on, näin omasta mielestäsi?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuten totesin aiemmin, synti ei tullut maailmaan yhden ihmisen kautta, vaikka eräs Raamatusta tuttu murhaaja ja ihmisvihaaja näin väittää.

        Jotta ymmärrämme, että totuus on juuri tämä, meidän tulee ensin ymmärtää, mitä synti on, mitä se (synti) pitää sisällään.

        Voisitko kertoa, mitä synti on, näin omasta mielestäsi?

        Synti on ero Jumalasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti on ero Jumalasta

        perisynti:

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka naisesta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso , pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä."
        Job: 15: 14-15

        emme tule syntiseksi TEKEMÄLLÄ syntiä, vaan teemme syntiä siksi , kun OLEMME
        syntisiä. > "synti, joka minussa asuu" Room: 7:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti on ero Jumalasta

        "Ero" on jonkun valitsema tietoinen teko, tarkemmin teon seuraus. Ero ei synny itsestään, ero vaatii tekoja.

        Seuraavaksi meidän tulee määritellä, mitkä teot johtavat ko. eroon. Sopivien tekojen skaala on laaja, joten joudumme hieman karsimaan, sillä kaikkia emme pysty tässä käsittelemään.

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        "Ero" on jonkun valitsema tietoinen teko, tarkemmin teon seuraus. Ero ei synny itsestään, ero vaatii tekoja.

        Seuraavaksi meidän tulee määritellä, mitkä teot johtavat ko. eroon. Sopivien tekojen skaala on laaja, joten joudumme hieman karsimaan, sillä kaikkia emme pysty tässä käsittelemään.

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Ero on se kun ihminen erotettiin Jumalan yhteydetä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ero on se kun ihminen erotettiin Jumalan yhteydetä

        Jumala siis erotti ihmisen yhteydestä itseensä. Tässäkin tapauksessa erottaminen on tehtyjen valintojen seuraus. Jumala ei (tietenkään) olisi erottanut ihmistä, jos tämä ei olisi tehnyt jotain sellaista, mitä Jumala piti sopimattomana tai kiellettynä. Ero on (huonojen) valintojen seuraus.

        Ihmiset tekevät elämänsä aikana paljon erilaisia tekoja ja valintoja. Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jumala siis erotti ihmisen yhteydestä itseensä. Tässäkin tapauksessa erottaminen on tehtyjen valintojen seuraus. Jumala ei (tietenkään) olisi erottanut ihmistä, jos tämä ei olisi tehnyt jotain sellaista, mitä Jumala piti sopimattomana tai kiellettynä. Ero on (huonojen) valintojen seuraus.

        Ihmiset tekevät elämänsä aikana paljon erilaisia tekoja ja valintoja. Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        >>>"teki jotain"<<<

        paratiisissa ,Aadamin ja Eeva söi kielletyn hedelmän puusta ja synti tuli kaikkien osaksi, > kuolema.
        paratiisissa ei ollut kuolemaa.

        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta
        kuolema, NIIN , kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet:"
        Room: 5: 12


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>"teki jotain"<<<

        paratiisissa ,Aadamin ja Eeva söi kielletyn hedelmän puusta ja synti tuli kaikkien osaksi, > kuolema.
        paratiisissa ei ollut kuolemaa.

        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta
        kuolema, NIIN , kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet:"
        Room: 5: 12

        Kuten totesin aiemmin, synti ei tullut maailmaan yhden ihmisen kautta, vaikka eräs Raamatusta tuttu murhaaja ja ihmisvihaaja näin väittää.

        Aiemmin esitetty kysymys on edelleen vastaamatta:
        ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"teki jotain"<<<

        paratiisissa ,Aadamin ja Eeva söi kielletyn hedelmän puusta ja synti tuli kaikkien osaksi, > kuolema.
        paratiisissa ei ollut kuolemaa.

        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta
        kuolema, NIIN , kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet:"
        Room: 5: 12

        kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet: EI OLE KIRJOITETUNA: koska Aadam teiki syntiä, vaan KAIKKI OVAT TEHNEET SYNTIÄ!


      • Anonyymi kirjoitti:

        kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet: EI OLE KIRJOITETUNA: koska Aadam teiki syntiä, vaan KAIKKI OVAT TEHNEET SYNTIÄ!

        >>> vaan KAIKKI OVAT TEHNEET SYNTIÄ!

        Ketkä kaikki ovat tehneet syntiä, missä ja milloin?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> vaan KAIKKI OVAT TEHNEET SYNTIÄ!

        Ketkä kaikki ovat tehneet syntiä, missä ja milloin?

        kaikki on kaikki. > kaikki , jotka tänne siinneet ja naisesta syntyneet.

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka naisesta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        "hänen silmissänsä" , eivät taivaatkaan ole puhtaat, ihmisen silmillä monikin näyttää
        puhtaalta.
        "Niin paljon korkeampi , kuin taivas on maasta, niin on myös minun tieni korkeammat
        teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes: 55: 9


      • Anonyymi kirjoitti:

        kaikki on kaikki. > kaikki , jotka tänne siinneet ja naisesta syntyneet.

        "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka naisesta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

        "hänen silmissänsä" , eivät taivaatkaan ole puhtaat, ihmisen silmillä monikin näyttää
        puhtaalta.
        "Niin paljon korkeampi , kuin taivas on maasta, niin on myös minun tieni korkeammat
        teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes: 55: 9

        >>> kaikki , jotka tänne siinneet ja naisesta syntyneet

        Tuntuu vähän siltä, että puhumme nyt eri asioista. Langan keskustelun aihe oli "ero Jumalasta", ei ihmis(t)en syntisyys Jumalasta erottamisen jälkeen. Puhumme siis eri ajankohdasta.

        Jos muistaa, että keskustelussa olemme hetkessä, kun Jumala aikoo just erottaa ihmisen omasta yhteydestään, niin esitettyyn kysymykseen "Ketkä kaikki ovat tehneet syntiä, missä ja milloin?" on olemassa vain yksi oikea vastaus: Adam ja Eeva. Muita ihmisiä ei vielä ollut olemassakaan. Paavalin kirjoitukset eivät sovellu juuri siihen hetkeen, vaan koskevat myöhempiä aikoja.

        Nyt, olemme vertauskuvallisesti paikalla ja juuri siinä hetkessä, kun Jumala aikoo erottaa ihmisen omasta yhteydestään. Voidaanko pitää valehtelua tai harhaanjohtamista tekoina, jotka ovat osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> kaikki , jotka tänne siinneet ja naisesta syntyneet

        Tuntuu vähän siltä, että puhumme nyt eri asioista. Langan keskustelun aihe oli "ero Jumalasta", ei ihmis(t)en syntisyys Jumalasta erottamisen jälkeen. Puhumme siis eri ajankohdasta.

        Jos muistaa, että keskustelussa olemme hetkessä, kun Jumala aikoo just erottaa ihmisen omasta yhteydestään, niin esitettyyn kysymykseen "Ketkä kaikki ovat tehneet syntiä, missä ja milloin?" on olemassa vain yksi oikea vastaus: Adam ja Eeva. Muita ihmisiä ei vielä ollut olemassakaan. Paavalin kirjoitukset eivät sovellu juuri siihen hetkeen, vaan koskevat myöhempiä aikoja.

        Nyt, olemme vertauskuvallisesti paikalla ja juuri siinä hetkessä, kun Jumala aikoo erottaa ihmisen omasta yhteydestään. Voidaanko pitää valehtelua tai harhaanjohtamista tekoina, jotka ovat osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        kommenttiketjun aiheotsikko on: Perisynti
        kyllä Paavalin "sovellukset" on "kirjoituksista" tutkittu.

        raamattu on kristinuskon perusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kommenttiketjun aiheotsikko on: Perisynti
        kyllä Paavalin "sovellukset" on "kirjoituksista" tutkittu.

        raamattu on kristinuskon perusta.

        Jos jätetään epärelevantit yksityiskohdat ja pysymme tosiasiallisessa kokonaisuudessa, niin mikä on vastaus kysymykseen:

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Tätä on kysytty jo monesti, mutta kiertelet kysymystä kuin kissa kuumaa puuroa...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos jätetään epärelevantit yksityiskohdat ja pysymme tosiasiallisessa kokonaisuudessa, niin mikä on vastaus kysymykseen:

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Tätä on kysytty jo monesti, mutta kiertelet kysymystä kuin kissa kuumaa puuroa...

        Kaikki synnit johtuvat siitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki synnit johtuvat siitä

        "Siitä" eli tarkalleen ottaen mistä?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos jätetään epärelevantit yksityiskohdat ja pysymme tosiasiallisessa kokonaisuudessa, niin mikä on vastaus kysymykseen:

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Tätä on kysytty jo monesti, mutta kiertelet kysymystä kuin kissa kuumaa puuroa...

        valehtelu: 8 käsky:
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi ( kai myös tarkoittaa: lähimmäiselleni)

        harhaanjohtaminen:
        "Katsokaa , ettei teitä kukaan eksytä: Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: "Minä
        olen Kristus `, ja he eksyttävät monta." Matt: 24: 5

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: "Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi
        profetoineet , sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon
        voimatekoja"
        Silloin minä lausun heille julki: "Menkää pois minun tyköäni te vääryydentekijät."
        Matt: 7: 22-23

        siinä nyt jotain vääryydestä, valehtelemisesta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        "Siitä" eli tarkalleen ottaen mistä?

        Eroon joutumisesta joka johtui syntiinlankeemuksesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eroon joutumisesta joka johtui syntiinlankeemuksesta

        Yleisesti väitetään, että Aatami ei totellut Jumalan käskyä olla syömättä tiettyä hedelmää, joutui eroon Jumalasta ja kaikki ihmiset ovat tämän vuoksi syntisiä, perisynnin alaisia.

        Kuten totesin aiemmin, synti ei tullut maailmaan yhden eikä kahdenkaan ihmisen kautta. Syntiinlankeemus on teon seuraus.

        Tässä langassa keskustelijoilla on ollut selviä vaikeuksia nähdä esitetyn kysymyksen "tuolle puolen", sinne missä totuus on. Nimittäin, kun puhuin valehtelusta ja harhaanjohtamisesta, en tarkoittanut ihmis(t)en tekoja.

        Kun otetaan huomioon erään kirjoittajan laittamat kohdat vääryydestä ja valehtelemisesta, esitän uudestaan aiemman kysymyksen, jonka kaikien pitäisi nyt lopulta ymmärtää liittyvän paratiisin käärmeeseen:

        Ovatko valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Jokainen aito uskova osaa vastata edelliseen kysymykseen. Sen jälkeen ei pitäisi olla vaikea nähdä, oliko syntiä ennen ihmistä ja mistä synti oli tullut maailmaan. Jos tämänkin jälkeen on vaikeuksia käsittää kokonaisuutta, kannattaa etsiä vastausta kysymykseen: oliko paratiisin käärme syntinen vai puhdas olento, kun se valehteli ja johti tarkoituksellisesti paratiisin ihmistä harhaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> vaan KAIKKI OVAT TEHNEET SYNTIÄ!

        Ketkä kaikki ovat tehneet syntiä, missä ja milloin?

        Sinä olet tehnyt syntiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet tehnyt syntiä

        Jokainen on tehnyt parhaansa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos jätetään epärelevantit yksityiskohdat ja pysymme tosiasiallisessa kokonaisuudessa, niin mikä on vastaus kysymykseen:

        Ovatko esim. valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Tätä on kysytty jo monesti, mutta kiertelet kysymystä kuin kissa kuumaa puuroa...

        Kyllä normaali Isä opettaa rakkaudellisesti ja jos lapsi tekee töpin, ohjaa häntä takaisin oikeaan. Ei siitä rangaista. Mutta Jumalaa ei moinen kiinnostanut. Hän asetti täysin syntiä tuntemattoman ihmisen samalle planeetalle sen Saatanan kanssa, joka sai lankeamaan kolmasosan taivaan joukoista, eikä opettanut lapsilleen synnin olemusta. Eihän lapsilla ollut muuta mahdollisuutta kuin langeta. Isä tiesi tämän ja siksi hänellä olikin pelastussuunnitelma valmiina jo ennen luomista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä normaali Isä opettaa rakkaudellisesti ja jos lapsi tekee töpin, ohjaa häntä takaisin oikeaan. Ei siitä rangaista. Mutta Jumalaa ei moinen kiinnostanut. Hän asetti täysin syntiä tuntemattoman ihmisen samalle planeetalle sen Saatanan kanssa, joka sai lankeamaan kolmasosan taivaan joukoista, eikä opettanut lapsilleen synnin olemusta. Eihän lapsilla ollut muuta mahdollisuutta kuin langeta. Isä tiesi tämän ja siksi hänellä olikin pelastussuunnitelma valmiina jo ennen luomista.

        >>> Hän asetti täysin syntiä tuntemattoman ihmisen samalle planeetalle...

        Aiheesta lisää:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17434954 (Suomi24)


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jokainen on tehnyt parhaansa.

        Ei kyllä tasan varmasti ole. Enin osa ei luultavasti ole tehnyt parastaan edes uskovana.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Yleisesti väitetään, että Aatami ei totellut Jumalan käskyä olla syömättä tiettyä hedelmää, joutui eroon Jumalasta ja kaikki ihmiset ovat tämän vuoksi syntisiä, perisynnin alaisia.

        Kuten totesin aiemmin, synti ei tullut maailmaan yhden eikä kahdenkaan ihmisen kautta. Syntiinlankeemus on teon seuraus.

        Tässä langassa keskustelijoilla on ollut selviä vaikeuksia nähdä esitetyn kysymyksen "tuolle puolen", sinne missä totuus on. Nimittäin, kun puhuin valehtelusta ja harhaanjohtamisesta, en tarkoittanut ihmis(t)en tekoja.

        Kun otetaan huomioon erään kirjoittajan laittamat kohdat vääryydestä ja valehtelemisesta, esitän uudestaan aiemman kysymyksen, jonka kaikien pitäisi nyt lopulta ymmärtää liittyvän paratiisin käärmeeseen:

        Ovatko valehtelu tai harhaanjohtaminen niitä tekoja, joita voidaan pitää osasyyllisinä ko. Jumalasta eroon?

        Jokainen aito uskova osaa vastata edelliseen kysymykseen. Sen jälkeen ei pitäisi olla vaikea nähdä, oliko syntiä ennen ihmistä ja mistä synti oli tullut maailmaan. Jos tämänkin jälkeen on vaikeuksia käsittää kokonaisuutta, kannattaa etsiä vastausta kysymykseen: oliko paratiisin käärme syntinen vai puhdas olento, kun se valehteli ja johti tarkoituksellisesti paratiisin ihmistä harhaan.

        Osasyyllisyys-temistä en tiedä, mutta Jumala tuomitsi siis sekä käärmeen eli saatanan, kuin myös ihmiset, jotka valitsivat kuunnella käärmettä, eivätkä toetlleet Jumalan sanaa.

        Syntiinlankeemus tapahtui ensin Jumalan taivaassa enkelien toimesta, jonka jälkeen käärme tuli myös paratiisiin venkuloimaan, jolloin myös ihmiset lankesivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä tasan varmasti ole. Enin osa ei luultavasti ole tehnyt parastaan edes uskovana.

        Negatiiviset ajatukset ja toisten ihmisten jatkuva väheksyminen eivät ole tasapainoisen elämän peruspalikoita. Olet ainoa, joka voi vaikuttaa omien ajatustesi laatuun.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Negatiiviset ajatukset ja toisten ihmisten jatkuva väheksyminen eivät ole tasapainoisen elämän peruspalikoita. Olet ainoa, joka voi vaikuttaa omien ajatustesi laatuun.

        Mitä negatiivisuutta? Se oli kylläkin realismia. En ole ikinä törmännyt edes uskovaan, joka olisi mainostanut tehneensä parhaansa.

        Ja positiivisesta ajattelusta ei kannta minulle veisata, koska entisenä okkultistina harrastin sitä ihan vakavalla mielellä ennen uskoontuloani. Kaikki valui kuin vesi hanhen selästä kun tulin uskoon ja Jumla osoitti, etten ole mikään positiivinen, vaan erehtynyt ja syntinen. Positiivisuus on aitoa ja pysyvää pääomaa vasta, kun Jumala saa muuttaa luonnetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osasyyllisyys-temistä en tiedä, mutta Jumala tuomitsi siis sekä käärmeen eli saatanan, kuin myös ihmiset, jotka valitsivat kuunnella käärmettä, eivätkä toetlleet Jumalan sanaa.

        Syntiinlankeemus tapahtui ensin Jumalan taivaassa enkelien toimesta, jonka jälkeen käärme tuli myös paratiisiin venkuloimaan, jolloin myös ihmiset lankesivat.

        >>> Jumala tuomitsi siis sekä käärmeen eli saatanan...

        Yleinen harhaluulo on, että käärme on Saatana. Toinen harhaluulo, että Jumala olisi tuominnut itse Saatanan.

        Ensinnäkin, käärme on metafora, joka kuvastaa kirjan kirjoittajan epäluuloja ja antipatioita. Kirjoittaja nyt vain sattui tuntemaan vihamielisyyttä käärmeitä kohtaan. Jos kirjassa käärmeen sijasta lukisi vaikkapa "koppakuoriainen", niin kaikki uskovat heijastaisivat omaa mielensisältöä tuohon kovakuoriaiseen tms.

        Toiseksi, Saatanaa ei tuomittu. Ihmisen syntiinlankeemuksen jälkeenkin Saatanalla oli samat täydet oikeudet ilmestyä Jumalan silmien eteen, toimia syyttäjänä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä negatiivisuutta? Se oli kylläkin realismia. En ole ikinä törmännyt edes uskovaan, joka olisi mainostanut tehneensä parhaansa.

        Ja positiivisesta ajattelusta ei kannta minulle veisata, koska entisenä okkultistina harrastin sitä ihan vakavalla mielellä ennen uskoontuloani. Kaikki valui kuin vesi hanhen selästä kun tulin uskoon ja Jumla osoitti, etten ole mikään positiivinen, vaan erehtynyt ja syntinen. Positiivisuus on aitoa ja pysyvää pääomaa vasta, kun Jumala saa muuttaa luonnetta.

        Ei ole tarkoitus saarnata sinulle. Tee mikä on oikein.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jumala tuomitsi siis sekä käärmeen eli saatanan...

        Yleinen harhaluulo on, että käärme on Saatana. Toinen harhaluulo, että Jumala olisi tuominnut itse Saatanan.

        Ensinnäkin, käärme on metafora, joka kuvastaa kirjan kirjoittajan epäluuloja ja antipatioita. Kirjoittaja nyt vain sattui tuntemaan vihamielisyyttä käärmeitä kohtaan. Jos kirjassa käärmeen sijasta lukisi vaikkapa "koppakuoriainen", niin kaikki uskovat heijastaisivat omaa mielensisältöä tuohon kovakuoriaiseen tms.

        Toiseksi, Saatanaa ei tuomittu. Ihmisen syntiinlankeemuksen jälkeenkin Saatanalla oli samat täydet oikeudet ilmestyä Jumalan silmien eteen, toimia syyttäjänä jne.

        >> Yleinen harhaluulo on, että käärme on Saatana. <<

        Sinähän käyt Raamatun ilmoitusta vastaan kuin sika limpun kimppuun.

        Muun muassa Ilmestyskirja sanoo käärmeen olevan saatana. Käärme on metafora saatanalle. Uskovien omaa tulkintaa se ei ole.

        Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Saatana myös tuomittiin eli rangaistiin jo osittain paratiisissa, vaikka sen toimivaltaa ei vietykään kokonaan.

        Raamatusta käy myös ilmi, että kaikki henget käyvät Jumalan edessä, vaikka niillä ei ole sijaa eli lupaa asua Jumalan valtakunnassa olekaan. Jumala tottakai hallitsee myös niitä, koska hän hallitsee kaikkea ylimpänä, eikä salli niiden mekastavan miten tahansa, vaan päinvastoin, voi jopa käyttää niitä omiin tarkoitusperiinsä.

        "Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa. Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin, Israelin kuninkaan, lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin. Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?' Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen näiden sinun profeettaisi suuhun..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Yleinen harhaluulo on, että käärme on Saatana. <<

        Sinähän käyt Raamatun ilmoitusta vastaan kuin sika limpun kimppuun.

        Muun muassa Ilmestyskirja sanoo käärmeen olevan saatana. Käärme on metafora saatanalle. Uskovien omaa tulkintaa se ei ole.

        Ilm. 12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

        Saatana myös tuomittiin eli rangaistiin jo osittain paratiisissa, vaikka sen toimivaltaa ei vietykään kokonaan.

        Raamatusta käy myös ilmi, että kaikki henget käyvät Jumalan edessä, vaikka niillä ei ole sijaa eli lupaa asua Jumalan valtakunnassa olekaan. Jumala tottakai hallitsee myös niitä, koska hän hallitsee kaikkea ylimpänä, eikä salli niiden mekastavan miten tahansa, vaan päinvastoin, voi jopa käyttää niitä omiin tarkoitusperiinsä.

        "Minä näin Herran istuvan istuimellansa ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään, hänen oikealla ja vasemmalla puolellansa. Ja Herra sanoi: 'Kuka viekoittelisi Ahabin, Israelin kuninkaan, lähtemään sotaan, että hän kaatuisi Gileadin Raamotissa?' Mikä vastasi niin, mikä näin. Silloin tuli henki ja asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä viekoittelen hänet'. Herra kysyi häneltä: 'Miten?' Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'. Katso, nyt Herra on pannut valheen hengen näiden sinun profeettaisi suuhun..."

        Johanneksen unien tulkintoihin kannattaa suhtautua hienoisella varauksella, sillä "kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika."

        >>> Saatana myös tuomittiin eli rangaistiin jo osittain paratiisissa...
        Millä konkreettisella tavalla?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Johanneksen unien tulkintoihin kannattaa suhtautua hienoisella varauksella, sillä "kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika."

        >>> Saatana myös tuomittiin eli rangaistiin jo osittain paratiisissa...
        Millä konkreettisella tavalla?

        Ei Johannes noussut taivaaseen. Se oli ilmestyksesssä saatu profetia, mikä käy ilmi Raamatusta.

        Käärme sai rangaistukseksi syödä tomua ja käydä vatsallaan. Tämä, kuten moni asia syntiinlankeemuksessa, lienee siis symboliikkaa, eikä tarkoita, että meidän tuntemamme matelijat olisivat perkeleitä. Tuli myös vaino vaimon ja käärmeen siemenen välille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Johannes noussut taivaaseen. Se oli ilmestyksesssä saatu profetia, mikä käy ilmi Raamatusta.

        Käärme sai rangaistukseksi syödä tomua ja käydä vatsallaan. Tämä, kuten moni asia syntiinlankeemuksessa, lienee siis symboliikkaa, eikä tarkoita, että meidän tuntemamme matelijat olisivat perkeleitä. Tuli myös vaino vaimon ja käärmeen siemenen välille.

        >>> Käärme sai rangaistukseksi syödä tomua ja käydä vatsallaan

        Et kai tarkoita, että Saatana on ryöminyt mahallaan ja syönyt tomua kaikki nämä vuosituhannet? 🙂

        >>> Ei Johannes noussut taivaaseen...

        Kannattaisi varmaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin:
        - Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan
        - Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan
        - Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu
        jne...


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Käärme sai rangaistukseksi syödä tomua ja käydä vatsallaan

        Et kai tarkoita, että Saatana on ryöminyt mahallaan ja syönyt tomua kaikki nämä vuosituhannet? 🙂

        >>> Ei Johannes noussut taivaaseen...

        Kannattaisi varmaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin:
        - Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan
        - Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan
        - Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu
        jne...

        >> Et kai tarkoita, että Saatana on ryöminyt mahallaan ja syönyt tomua kaikki nämä vuosituhannet? 🙂 <<

        Lueppas nyt se vastukseni uudelleen. Puhuin symboliikasta, jos et havainnut...

        >> Kannattaisi varmaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin:
        - Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan
        - Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan
        - Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu
        jne... <<

        Siis mitä...? Mitä näillä ranskalaisten viivojen asioilla oli mitään tekemistä sen kanssa, että Johannes sai profetian eli Ilmestyskirjan näkynä...?

        Johannes kertoo siis näkemästään. Ilmestys avataan profeetalliselle ihmiselle silmien eteen ikään kuin hän katsoiis tapahtumia filmiltä tai kuvina. Profeetta ei itse siinä lähde silti yhtään minnekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Et kai tarkoita, että Saatana on ryöminyt mahallaan ja syönyt tomua kaikki nämä vuosituhannet? 🙂 <<

        Lueppas nyt se vastukseni uudelleen. Puhuin symboliikasta, jos et havainnut...

        >> Kannattaisi varmaan lukea sitä Raamattua vähän tarkemmin:
        - Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan
        - Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan
        - Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu
        jne... <<

        Siis mitä...? Mitä näillä ranskalaisten viivojen asioilla oli mitään tekemistä sen kanssa, että Johannes sai profetian eli Ilmestyskirjan näkynä...?

        Johannes kertoo siis näkemästään. Ilmestys avataan profeetalliselle ihmiselle silmien eteen ikään kuin hän katsoiis tapahtumia filmiltä tai kuvina. Profeetta ei itse siinä lähde silti yhtään minnekään.

        >>> Lueppas nyt se vastukseni uudelleen...

        Havaitsin ja ymmärsin kirjoituksesi hyvin: "Muun muassa Ilmestyskirja sanoo käärmeen olevan saatana. Käärme on metafora saatanalle." Nämä kaksi lausetta ovat toisensa poissulkevia. Nimittäin jos käärme on Saatana, kuten Johannes väittää, niin kyseessä ei enää ole metafora vaan konkreettinen todellisuus. Tästä päästäänkin seuraavaan:

        >>> Profeetta ei itse siinä lähde silti yhtään minnekään...

        Ehkä lähtee, tai ehkä ei. Paavalin mukaan lähtee (2Kor. 12:2-4). Itse tulkitsen sillä tavalla, että lähtee eli profeetta temmataan keskelle tapahtumia. Johanneksen tapauksessa taivaaseen.


    • Anonyymi

      Siitäpä jokainen hihhuliuskonto kiistelevät keskenään. Meidän poppoo o parempi kuin teidän aivankui taannoisessa mainoksessa. Meidän äiti tekee paremmat ruuat kuin teidän äiti

    • Anonyymi

      >> syntiinlakeemus on sama asia kuin perisynti <<

      Ja tähän sitten perustuu esim. se, miksi kirkkolaitoskansa kastaa vauvansa. Eli koska he uskovat vauvan olevan persiynnin vallassa ja sen takia joutuvan kadotukseen ilman vesikastetta.

      Mutta entäs kun Raamattu sanoo, että Jeesus kuoli "koko maailman" syntien puolesta. Hän siis on JO sovittanut kaikkien maailman ihmisten synnit, niin olevien kuin tulevienkin ihmisten.

      • Anonyymi

        Jeesus antoi kastekäskyn ylösnousemuksensa jälkeen , ja sanoo:
        "pitämällä mitä minä olen käskenyt" ,

        Jeesus käski kastaan "kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni" Mt: 28:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi kastekäskyn ylösnousemuksensa jälkeen , ja sanoo:
        "pitämällä mitä minä olen käskenyt" ,

        Jeesus käski kastaan "kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni" Mt: 28:

        KYllä, siis kaste- JA lähetyskäskyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi kastekäskyn ylösnousemuksensa jälkeen , ja sanoo:
        "pitämällä mitä minä olen käskenyt" ,

        Jeesus käski kastaan "kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni" Mt: 28:

        Taas väärin.

        Jeesus ei missään käskenyt kastaa vauvoja!

        Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille kansoille! Apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin.

        Jeesus ei missään käskenyt kastaa vauvoja!

        Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille kansoille! Apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Tuolle pellellä nuo vauvat on ainainen ongelma, ihme että kykeni sen 11 tuntia olemään täältä pois.

        Jeesus ei missän käskenyt kastamaan uskovia!!!!!

        Jeesus äkski saarnata evankeliumia kaikille luoduille ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin.

        Jeesus ei missään käskenyt kastaa vauvoja!

        Jeesus käski saarnata evankeliumia kaikille kansoille! Apostolit tottelivat Jeesuksen käskyä:
        Mark 16
        "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

        Saarnasivatko apostolit evankeliumia tosiaan kaikille kansoille??? Saaransivatko he siis Suomessakin? Vai valehteliko taas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle pellellä nuo vauvat on ainainen ongelma, ihme että kykeni sen 11 tuntia olemään täältä pois.

        Jeesus ei missän käskenyt kastamaan uskovia!!!!!

        Jeesus äkski saarnata evankeliumia kaikille luoduille ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia.

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta

        Myös helluntailaiset kastavat tuohon nimeen, eli hekin kai sitten kastavat saatanan nimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle pellellä nuo vauvat on ainainen ongelma, ihme että kykeni sen 11 tuntia olemään täältä pois.

        Jeesus ei missän käskenyt kastamaan uskovia!!!!!

        Jeesus äkski saarnata evankeliumia kaikille luoduille ja tehdä kaikista kansoista opetuslapsia.

        >> Jeesus ei missän käskenyt kastamaan uskovia!!!!! <<

        Mene nyt jo jonnekin harhaopettaja!!!!!!

        "joka USKOO ja kastetaan"
        "olivat kuulemassa, USKOIVAT, ja heidät kastettiin"


    • Anonyymi

      Opetuspet kastoivat ainoastaan Jeesuksen nimeen. Lähetyskäsky eli käsky kastaa uskoviksi ja kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen, annettiin vasta myöhemmin.

      • Anonyymi

        Ei vaan Jeesus antoi sen ennen kun nousi taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Jeesus antoi sen ennen kun nousi taivaaseen.

        Sinulle on äärimmäisen tärkeää lähetyskäskyn ajankohta ja täällä kinastelu omasta Raamatun ymmärryksestäsi. Mutta ei lainkaan tärkeää evankelioida ja tehdä niitä opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Jeesus antoi sen ennen kun nousi taivaaseen.

        ">>>ennen kun nousi taivaaseen"<<<

        Matteuksen evankeliumi ,
        luku , 28:

        Jeesus nousee kuolleista ja ilmestyy sureville naisille. 1-10 . Vartijat lahjotaan 11-15.
        Jeesus ilmestyy opetuslapilleen Galileassa ja käskee heidän mennä tekemään kaikki kansat hänen opetuslapsiksensa kastamalla. 16-20

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on mitä ilmeisemmin Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
      Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
      Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
      Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen-nimeen.
      Pietari todisti: niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti,
      Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
      JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
      Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."
      Ainoastaan Jeesuksen nimessä on pelastus.

      • Anonyymi

        hhahahaha, vai väärennös! On teillä jutut!

        Raamattuun voimme luottaa!


    • Anonyymi

      Mutta voiko luottaa opettajaan, joka on täynnä vihaa ja pahuutta juutalaisia ja Jeesuksen omia kohtaan? Voiko luottaa Lutheriin, jumalattomaan anabaptistien ja juutalaisten vainoajan ja kansanmurhaajan opetukseen?
      Myös opetuksen lähde pitää arvostella ja tarkastaa.
      Raamattu sanoo: Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
      Voiko samasta lähteestä nousta makeaa ja karvasta vettä?

      • Anonyymi

        Emme mutta Raamattuun voimme luottaa


    • Anonyymi

      Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
      Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
      Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi".
      "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
      "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

      • Anonyymi

        Ei vaan sovitus on koko luterilaisuuden perusta. Jeesus on sovittanut kaikki synnit mutta kaikki eivät tule pelastumuaan. Raamatt ei opeta missään että "Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan". Jeesus on ainoa tie. Jos vauva pelastuisi ilman uskoa Jeesukseen, olisi Jumala valehtelija


    • Anonyymi

      Pohjimmiltaan luterilaiset opettavat Vanhan Liiton olleen parempi kuin Uusi liitto. Vanhasta Liitosta on todistettu: toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
      Uudesta liitossa sen sijaa luterilaisten mukaan ei ole uhria pikkulapsen tahattomien syntien edestä, vaan ilman pelastavaa kirkon sakramenttia, pikkulapsi joutuu vastuuseen, ei ainoastaan omista tahattomista synneistä, vaan myös isiensä synneistä aina Aadamiin asti.

      • Anonyymi

        Kaikki synnit on sovitettu mutta vain uskon kautta sovitus voidaan vastaanottaa

        Uudestkastajat opettavat että kaikki pelastuvat koska kaikkien synnit on sovitettu mutta Raamattu ei opeta niin vaan Raamatun mukaan epäuskosiet eivät saa syntejä anteeksi


    • Anonyymi

      Luterilaiset ovat vuosisatoja pesseet kasteessa pois perisyntejään. Niin, mistä synti tulee ihmiseen? Keneltä ihminen perii perisyntinsä? Vanhemmiltaako, joiden perisynnit ovat monien sukupolvien ajan pesty pois?
      Miten on mahdollista, että luterilaisen perheen lapsi pitää kastaa perisynnin poistamiseksi?
      Eikö kaste tehoakaan?

      • Anonyymi

        Miksi puhut erikseen luterilaisista? Kaikissa on sama synti

        Oletko jotenkin vajakki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puhut erikseen luterilaisista? Kaikissa on sama synti

        Oletko jotenkin vajakki?

        "Free pride peri-peri-peri Mason" kuten tubettaja Olli Hakala mantran lailla toistelee, se on kuin mantra jolla manataan jotain?


      • Anonyymi

        Luterilainen kaste on nimenantojuhla, jossa vauva saa nimen. Luterilaisille kaste ei liity synteihin mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kaste on nimenantojuhla, jossa vauva saa nimen. Luterilaisille kaste ei liity synteihin mitenkään.

        Nimenomaan luterilainen kaste on syntien anteeksi antamiseksi. Minutkin kasettiin parikymmpisenä ja minullaoli jo nimi, joten väitteesi on totaalisen väärä

        Sen sijaan helluntailaisten kaste ei liity mitenkään syntien anteeksiantoon, teidän omien sanojenne mukaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe