''Mie vedän sinnuu turpaan ai että ku näitä miu nyrkkilöi syyhyää lyyä en voi lyömäti olla, otan puukon essiin helavyöst ja haastan puukkohippasille kohta tullee rummaa jäläkiä ku käyn kunnolla taistohon''Sinne se tiemme kun käy verta pakkiin sano härmäläinen!!''Nyt ratkotahan välilöit ihan kaksistaan ei tähän muita kaivata sotkemaan jompikumpi voittaa ja selviää vähemmillä haavoilla, ellei sitten puukko osu rintahan silloin tuloo vainaa joko siusta tai miusta.''
Pohojalaaset ratkomas välejä.
6
447
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä mie? Ja jos oli tarkoitettu pohjalaiseksi murteeksi niin päin mettään meni koko teksti kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Taisit kirjoittaa karjalaisista välejä ratkomassa, ainakin murteen perusteella.
- Anonyymi
Minen kans oikeen tunnistanu meirän murretta tuosta alootuksesta. Vai oliko mustalaasista kyse?
terv. Koskenkorvalta päin. - Anonyymi
''Minä vedän sinua turpahan etelän vetelä notta nyrkkejä syyhyää lyödä tehrään seleväksi ettei minulle isotella vai otanko puukon tupesta ja raapasen kaulaan? Jäläki on rumaa kun minä teräaseen kanssa sun edessä heilun uskotko sanomisella vai käynkö asiaan oikein pohojanmaalaiseen malliin?
- Anonyymi
''Notta totean vielä lisäksi että hetkeksi en sulle rupia ja iäksi en sulle kelepaa Helsingin vetelä joten painuhan takaasi sinne mistä oot tullukki!''Rehupiikles ja Lauri Tähkä & Elonkerjuu soimahan(Ylihärmä & Hetkeksi En Sulle Rupia) parhaat biisit siinä sulukeissa ja liekö Rehupiikles ennää yhyressäkään? Pohojanmaan pitkät pellot ja lakeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Notta totean vielä lisäksi että hetkeksi en sulle rupia ja iäksi en sulle kelepaa Helsingin vetelä joten painuhan takaasi sinne mistä oot tullukki!''Rehupiikles ja Lauri Tähkä & Elonkerjuu soimahan(Ylihärmä & Hetkeksi En Sulle Rupia) parhaat biisit siinä sulukeissa ja liekö Rehupiikles ennää yhyressäkään? Pohojanmaan pitkät pellot ja lakeus.
''Mää notta sanon että olen armeijassa vasen vasen vasen kaks kolme vasen vasen vasen kaks kolme tahdissa marssimme kasarmia päin kun olimme päivän tetsaamassa näin.Alokkaat Asento!!Katse oikeaan päin!!Olalle vie!Lepo!Reservikomppania on paikkani rankkaa mutta mukavaa,tämä se tekee pojasta miehen perkele ei mitkään sivarihommat vai eikö mammanpoika uskalla rynnäriin tarttua mitä?Jos ei inttihommat nappaa niin mee takaasi äitis helmoihin sivaripoika!!''
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708