"Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Apt.2:8 "Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen."1Kor.14:9
"seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä."1Kor.14:19
Helluntaina puhuttiin ymmärrettävää kieltä eikä sopotettu
24
225
Vastaukset
- Anonyymi
Herra ottakoon sinut hoitoonsa.
- Anonyymi
"Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme , sen maan kieltä , johon olemme
syntyneet" Apt: 2: 38
siellähän oli koolla monia tuhansia eri kielisiä kuulemassa , eihän he olisi voineet
kertoa Jeesuksesta > Jeesuksen ylösnousemuksesta , ilman kielitaitoa.
Eihän evankeliumi olisi lähtenyt leviään kaikkeen maailmaan ainoastaan heidän
omalla kielellään. - Anonyymi
Nykyinen sopotus ei ole samaa kuin ensimmäisenä helluntaina.
- Anonyymi
Luterilainen naispastori sopottaa kieltä, jota kukaan ei ymmärrä, paikkakuntani evlut-kirkossa. On saanut kuulemma kielilläpuhumisen armolahjan.
- Anonyymi
Supina ja mumina ei ole Jumalasta. "Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?" Jes.8:19
- Anonyymi
ei pidä jäädä tuijottaan tai korostaan kielilläpuhumista suuremmaksi kaikista muista Jumalan ihmeistä maailmassa.
- Anonyymi
Profetoiva on suurempi kun kielillä puhuva. "vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva"1Kor.14:5
- Anonyymi
meillä on RAAMATTU, jossa kaikki on kirjoitettu.
Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta testamentti , > Uuden liiton kirjoitukset.
raamatussa Jeesus varoittaa ennustajista, profeetoista,
"Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi PROFETOINEET ja sinun nimessäsi ajaneet ulos
riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja ?
Silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun
tyköäni, te vääryyden tekijät." Matt: 7: 22-23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meillä on RAAMATTU, jossa kaikki on kirjoitettu.
Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta testamentti , > Uuden liiton kirjoitukset.
raamatussa Jeesus varoittaa ennustajista, profeetoista,
"Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi PROFETOINEET ja sinun nimessäsi ajaneet ulos
riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon voimatekoja ?
Silloin minä lausun heille julki: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun
tyköäni, te vääryyden tekijät." Matt: 7: 22-23>> Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta testamentti... raamatussa Jeesus varoittaa <<
No mites Jeesus on RAAMATUSSA voinut varoittaa mistään, jos sinusta ei koko Raamattua silloin ollutkaan...? 😂
Lueppas nyt se Raamattu paremmin, niin huomaat, että VTn kirjoitukset olivat olemassa Jeesuksen ja alkuseurakunnan aikaan. Jeesus vetosi niihin itsekin puheissaan.
Ja UTn kirjoitukset kiersivät kiertokirjeinä seurakunnasta toiseen alkuseurakunnan aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta testamentti... raamatussa Jeesus varoittaa <<
No mites Jeesus on RAAMATUSSA voinut varoittaa mistään, jos sinusta ei koko Raamattua silloin ollutkaan...? 😂
Lueppas nyt se Raamattu paremmin, niin huomaat, että VTn kirjoitukset olivat olemassa Jeesuksen ja alkuseurakunnan aikaan. Jeesus vetosi niihin itsekin puheissaan.
Ja UTn kirjoitukset kiersivät kiertokirjeinä seurakunnasta toiseen alkuseurakunnan aikana."miten olisi voinut alkuseurakunnassa"
kirjoitukset kertoo niin , D D D
- Anonyymi
Nyt narraat!
Helluntailaiset puhuvat todistettavasti [Raamattu todistaa] ainakin kuuttatuhatta eri kieltä, eikä Raamattu valehtele.
Apostolien teot:
2:7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
2:8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
2:9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
2:10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
2:11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
2:12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
Markuksen evankeliumi:
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Kielitieto:
Maailmassa puhutaan noin kuuttatuhatta eri kieltä, joidenkin arvioiden mukaan jopa yhdeksäätuhatta eri kieltä. Tarkkaa lukua on mahdoton esittää jo siitä syystä, että murteen ja kielen raja ei useinkaan ole selvä. Puhujamääriltään suurimpia kieliä vuonna 2018 ovat mandariinikiina, espanja, englanti, arabia ja hindi. - Anonyymi
Luterilaiset kertokaa onko tälläistä koskaan tapahtunut teidän jumalanpalveluksissa?
Oletteko kristittyjä?
1Kor14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
14:30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
14:31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta - Anonyymi
Luterilaiset jumalattomat älkää estäkö kielillä puhumasta!
1Kor14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.- Anonyymi
te nostatte kielilläpuhumisen ylitse Jeesuksen Kristuksen.
"joka kerskaa , hänen kerskauksensa olkoon Herra" 2 Kor: 10: 17
Jeesus opettaa:
"Mene kammioosi ja sulje ovesi rukoile Isääsi, joka on salassa , ja sinun Isäsi , joka salassa
näkee, maksaa sinulle" Matt: 6: 6 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
te nostatte kielilläpuhumisen ylitse Jeesuksen Kristuksen.
"joka kerskaa , hänen kerskauksensa olkoon Herra" 2 Kor: 10: 17
Jeesus opettaa:
"Mene kammioosi ja sulje ovesi rukoile Isääsi, joka on salassa , ja sinun Isäsi , joka salassa
näkee, maksaa sinulle" Matt: 6: 6Ei se ole mitään kielillä puhumisen nostamista vaan Jumalan sanaa!
- Anonyymi
Luterilaiset voisivat tehdä oman raamatun, missä olisi vain evankeliumit.
Näin heillä olisi raamattu, joka jollakin tavalla mukautuisi heidän uskontoonsa.
Tosin vauvakaste ja valtiokirkko ei sopisi vieläkään evankeliumien opetuksiin!- Anonyymi
Jeesus sanoo:
"Tämä valtakunnan EVANKELIUMI pitää saarnattaman kaikessa maailmassa TODISTUKSEKSI
kaikille kansoille Matt: 24: 14
evankeliumi on TODISTUS, enkä "minä" . - Anonyymi
Luterilaisille koko Raamattu on rakas, uudestikastajille vain apostolien tekojen muutamat kohdat. Ehkä sitten symbolikaste sopisi Raamattuun...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisille koko Raamattu on rakas, uudestikastajille vain apostolien tekojen muutamat kohdat. Ehkä sitten symbolikaste sopisi Raamattuun...
99 % luterilaisista ei avaa raamattua elinaikanaan.
eli se siitä rakkaasta kokoraamatusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
99 % luterilaisista ei avaa raamattua elinaikanaan.
eli se siitä rakkaasta kokoraamatusta.Mutta se yksi prosentti lukee sitä sitäkin innokkaammin
- Anonyymi
Oikeana ja alkuperäisenä Raamatullisena Helluntaina ei myöskään kaadettu ihmisiä.
- Anonyymi
Aloittaja, olitko paikalla, vai keneltä sait tietosi?
- Anonyymi
kaksituhatta vuotta sitten ei ollut kukaan meistä paikalla, vaan raamatun sanaan on uskominen.
raamattu on kristinuskon perusta.
- Anonyymi
Voiko ihminen menettää kielillä puhumisen silloin, kun hän alkaa viettää sapattia Jeesusta seuraten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026