Jeesuksen sanat

Jeesus sanoi itse että ne sanat jotka hän on puhunut ovat henki ja elämä. Jeesus opetti mikä on taivasten valtakunta ja miten sinne pääsee. Jeesus ei ollut niinkään lainopettaja. Vaikka hyväksyi, tunnusti ja noudatti juutalaisten lakia, tooraa.
Ihmisten, uskovien mielikuvat Jeesuksesta vaihtelevat paikoin hyvin paljon. Ja sanon myös että kaiken kirkollisen kulttuurin tarjoaman roskan sekaan on Jeesuksen sanat, opetukset ja niin ikään koko ilosanoma hukkunutkin. Kaiken eksytyksen ja roskan alla on mies, joka on vaikuttanut koko tunnetun historian kirjoitukseen luultavsti enemmän kuin kukaan. Mies joka teki ihmetekoja, opetti ja kuoli ristillä. Ylösnousemukseenkin saa uskoa.
Etsikää ensin taivasten valtakuntaa. Etsikää, anokaa ja kolkuttakaa pyhää henkeä, yhteyttä Jumalaan. Ihmisen, uskovan tulisi tarkata Jeesuksen henkilökohtaisia sanomisia enemmän kuin iki-ihanaa Pietaria ja Paavalia. Vaikka heidänkin opetuksillaan on paikka, en kiellä.
Uskoa Jeesukseen (pelastavassa mielessä) on uskoa Jeesuksen sanoihin. Jeesuksen opetukset taivasten valtakunnan tulemisesta ja etsimisestä ovat tärkeitä. Ehkä tärkeintä koko Raamatussa.

13

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään.

      Matteus 15:24
      "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

      Hän opetti että lakia tulee noudattaa ja opettaa. Pitää muistaa ettei Jeesus valehtele koskaan. Ei hän käske noudattaa lakia, ilman että tarkoittaa että sitä kirjaimellisesti pitää noudattaa:

      Matteus 5:17-19
      "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."

      Jeesus tuli vahvistamaan Israelille annetut lupaukset:

      Roomalaiskirje 15:8
      "Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset ... "

      Jeesus sanoi että käskyjä noudattamalla pelastuu:

      Matteus 19:17
      "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

      Jeesuksen opetuslapset pitivät kiinni Jumalan käskyistä. Pietari ei esimerkiksi syönyt mitään ympärileikatuille saastaista:

      Apostolien teot 10:14
      "Ei suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista."

      Paavalin ja muut kirjoitukset on otettava yhtä vakavasti kuin evankeliumit:

      2 Korinttolaiskirje 13:3
      "... minussa puhuu Kristus ... "

      Paavalin kirjoitukset on otettava vakavasti siksi, että Jumala ja Jeesus nimeää hänet "pakanain apostoliksi". Miksi? Hänella on jopa oma lähetskäskynsä, johon ei lukeudu vedellä kastaminen:

      1 Korinttolaiskirje 1:17
      "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan, ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi."

      Paavali lähetettiin julistamaan evankeliumia jonka hän sai Jumalalta, ei ihmisiltä:

      Galatalaiskirje 1:11-12
      "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."

      Paavali joutui selittämään muille apostoleille julistamansa evankeliumin:

      Galatalaiskirje 2:2
      "Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan."

      Mikä tämä evankeliumi on?

      Roomalaiskirje 3:23-25
      "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä ... "

      1 Korinttolaiskirje 15:1-4
      "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... "

      Hän on kuollut, hän on haudattu ja hän on ylösnoussut. Luottamus siihen mitä Jeesus on ja mitä hän on tehnyt, pelastaa.

      Verratkaa näitä Raamatun jakeita:

      Paavali:

      Efesolaiskirje 1:7
      "... meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

      Pietari:

      Apostolien teot 2:38
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."

      Pietari puhui tässä Israelin huoneelle, eli jatkoi siitä mihin Jeesus jäi maanpäällisessä julistuksessaan.

      Paavali:

      Efesolaiskirje 4:32
      "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

      Jeesus:

      Matteus 6:14-15
      "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

      Jeesus antoi ehdon anteeksisaamiselle: pitää antaa anteeksi, Paavalin kuulijoilla on jo anteeksiantamus, vaikka eivät anteeksi antaisikaan. Armon alla on oikein antaa anteeksi mutta ei pakollista. Jeesus oli lain alainen ja julisti lakia Israelille.

      Me pelastumme sen sanan kautta jonka Jeesus on Paavalin kautta tuonut julki.

      Efesolaiskirje 2:8
      "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

      On väärin että joissain Raamatuissa Jeesuksen sanat on kirjoitettu punaisilla kirjaimilla. Ikäänkuin koko Raamattu ei olisi Pyhän Hengen eli Jeesuksen sanelemaa totuutta.

      • Anonyymi

        ...
        Moni joka on tullut pelastuksesta osalliseksi ei edes tiedä kunnolla miksi on pelastunut, koska on oppinut tai opetettu lukemaan Raamattua väärin. Kaikki kirjoitukset ovat meille hyödyksi ja opettavat meille vanhurskautta, mutta pelastava sanoma tähän aikaan löytyy Paavalin kirjeistä, siitä mitä Jumala teki lihaksi tulleena, opitaan eniten evankeliumeista. Ja siellä hän vuodatti verensä meidän puolestamme. Mutta ei siellä opeteta että syntien anteeksisaaminen on uskossa hänen vereensä. Ja joku voi luulla että nyt pitää alkaa Jumalan käskyjä noudattamaan, että pääsisi taivasten valtakuntaan. Ei pidä, vaan luottaa Jumalan armoon Kristuksessa. Uskosta me saamme myös mielenmuutoksen ja uudistumme.

        Toinen ongelma mikä syntyy kun ei ymmärretä miksi Jumalan kutsui kolmannentoista apostolin (jonkin asteista pilkkaa sekin että 13 on tehty epäonnen luvuksi, vaikka nimenomaan tässä apostolissa Kristus ilmoitti pelastusanoman koko maailmalle), on se ette emme tiedä mitä meidän tulisi ihmisille kertoa Jeesuksesta opettaa. Ottakaa kaste, tehkää parannus, uskokaa, seuratkaa, rukoilkaa, ota Jeesus vastaan jne. Sanomamme on yksinkertaisesti:"Olemme kaikki syntisiä, ja Jumala uhrasi itsensä Jeesuksessa meidän synneistämme ja uskomalle häneen me saamme syntimme anteeksi."


    • Anonyymi

      jos olet köyhä , hoet vain aamusta iltaan olen rikas, olen rikas ja pian tunnet itsesi rikkaaksi 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Jeesus nyt oli omiaan höpöttelevä isätraumainen skitsofreeninen homoköörin pilvenpolttaja, ainakin jos raamattua yhtään uskoo.
      Eikä sen jutut ole edes hauskoja mutta kai niillä välillä sai sapuskaa eteen ihan varastamattakin.

    • Anonyymi

      Raamatun Jeesus opetti samaa kuin Buddha, mutta itämaisissa uskonnoissa ei palvota, ehdollisteta ja tuomita. Kristinusko on Lähi-idän uskontojen tapaan väkivaltainen seurakunnissaan. Taivasten Valtakunta tai Jumalan Valtakunta on siis buddhalaisuudessakin. Moni uskovainen ei tätä hyväksy, koska ei ymmärrä Raanatun ydinsanomaa vaikka sitä siteeraakin. Kirjanoppineet ja fariseukset ovat lakiuskovaisisa siinä kuin ääri-muslimit. Jeesus kavahti heitä.

      • Anonyymi

        Jeesus on se joka sanoo että jos ihminen ei usko häneen niin käy huonosti. Budhhalaisuus ei opeta että jos ihminen ei usko Jeesukseen, hän joutuu kadotukseen. Usko saa myös aikaan parannuksen. Eli Kristinuskoa on turha käyttää minkään oman pahuuden suojakilpenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on se joka sanoo että jos ihminen ei usko häneen niin käy huonosti. Budhhalaisuus ei opeta että jos ihminen ei usko Jeesukseen, hän joutuu kadotukseen. Usko saa myös aikaan parannuksen. Eli Kristinuskoa on turha käyttää minkään oman pahuuden suojakilpenä.

        Olipa sillä aika narsistiset jutut.
        Miksi ihmeessä kukaan uskoisi moisiin vanhoihin, sataan kertaan mutkalle väännettyihin tarinoihin. Itselleen valehtelemisesta kun jää helposti kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa sillä aika narsistiset jutut.
        Miksi ihmeessä kukaan uskoisi moisiin vanhoihin, sataan kertaan mutkalle väännettyihin tarinoihin. Itselleen valehtelemisesta kun jää helposti kiinni.

        Ei siinä mitään pahaa ole. Me ihmiset olemme pahoja ja itsekkäitä Kristuksen valossa. Jos jokin on sataan kertaan mutkalla se on sinun oma ajattelusi.


    • Anonyymi

      Raamatussa on paljon asioita joita kohtaan vaaditaan uskoa ei yksin Jeesus. Hän oli Mooseksen ennalta kertoma ELÄVÄ LEIPÄ, jota tuli kuulla tai poistetaan kansan keskuudesta.

      Mutta esim. Myös sapatin viettämistä koskee sama asia. Joka ei vietä sapattia poistetaan kansan keskuudesta. Ja muitakin samanlaisia kirouksia VT sisältää.

      Itse asiassa Jeesus oli kuitenkin tuova Mooseksen viiden kirjan veroisen pläjäyksen uutta asiaa, johon uskoa. Hän oli suurempi kuin sapatti. Ihmisen Poika on sapatinkin Herra.

      Hän on perusta jossa kaikki mitä on taivaassa ja maassa kootaan yhteen. Islam on tuon kokoamisen alku ja hindulaisuus täydellistymä, mutta Kristus on kaiken perusta.

      Ilman Kristusta ei ole pohjaa jolta ponnistaa. Hänen sanansa ovat Henki ja Elämä.

      • Anonyymi

        Kolossalaiskirje 2:16
        "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta."

        Kannattaa pysyä perillä Jumalan ilmoituksista. Sinä et ole kärryillä. Usko Kristukseen on ainoa mikä pelastaa. Ei auta lain noudattamiset tai mikään oma "vanhurskaus".


    • Anonyymi

      Miksi laitella lauseita jostakin satukirjasta parin tuhannen vuoden takaa, joille ei ole minkään laista todistetta että näitä tapahtumia olisi koskaan tapahtunut? En ymmärrä, mutta saa Jesse sitten itte selittää jos on olemassa.

    • Anonyymi

      Jesse on luurankona jossain aavikolla.

    • Anonyymi

      Sinun täytyy löytää Jumalan Sana, niin löydät Kristuksen. Uusi Testamentti ja evankeliumit avautuvat, kun saat Pyhän Hengen sinetin. Pyhä Henki on myös Kristuksen henki, silloin kuulut Jumalan Kuvalle, etkä ole enää ihmisen kuva. Elävä Jumalan temppeli rakentuu Jumalan Sanalle ja Pyhälle Hengelle. Pyhä Henki pystyy antamaan sinulle silloin suoraan tietoa asioista. Pyhä Henki voittaa ihmisen järjen. Tietomme on vajavaista ilman Pyhää Henkeä. Pyhä Henki on Jumalan Sana ja Jumala itse. Kaikki tieto tulee Jumalalta. Ihmisen kiusaaja väistyy. Elämme Kristuksen kautta ilman kiusaajaa ja Saatanaa, silloin rupeat muistuttamaan enkeleitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe