kertokaa millasta siellä on verrattuna Norjaan? Olen itse havainnut että eläminen on aika saman hintaista ku täällä mutta palkat ovat ihan toisella tasolla ja veroja menee maksimissaan 30% täällä. Täällä ei myöskään ole rikollisuutta ja läänin rikostilastoita kun katsoo on viimeisin poliisi-ilmoitus 4-5-2023. Et semmosta elämää.
Viimeksi olen käynyt Suomessa 15 vuotta sit
19
300
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä kun itse asun Madeiralla, täällä on lämmin eikä mulla ole asuntolainoja tai velkaa.
- Anonyymi
Vähän paha verrata. Tottakai Norjalla menee paremmin koska itsenäinen valtio voi tehdä omat päätökset oma etu mielessä. EU:n jäsenillä ei ole sitä mahdollisuutta. Ihan sama kuin kyselisit miksi vankilassa on vangeilla niin ankeat kämpät verrattuna vapaisiin ansiotyössäkäyviin ihmisiin.
- Anonyymi
Olet väärässä, Norja on ETA valtio ja joutuu noudattamaan EU:n sääntöjä mutta ei voi vaikuttaa niiden sääntöjen luomiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä, Norja on ETA valtio ja joutuu noudattamaan EU:n sääntöjä mutta ei voi vaikuttaa niiden sääntöjen luomiseen.
Onko Norja osallistunut ylimääräisiin ainutkertaisiin yhteisvelka tukipaketteihin?
- Anonyymi
Norja on siistimpi ja vähän turvallisempi? Suomessa on joitakin ongelmia nyt. Pikkukaupunkeja pitäisi vähän elvyttää täällä, etteivät kaikki tungeksi samassa nipussa. Juhlijoita tuntuu riittävän.
- Anonyymi
Kokoomus tuhonnut koko maan. Eläkeläisköyhyys loistaa kuuhun asti ja silti äänestetään kokoomusta.
- Anonyymi
Tuotteet samanhintaisia mutta tulot kolmasosa siitä mitä Norjassa.
- Anonyymi
Norjalla on yli tuhat miljardia euroa riihikuivaa öljyrahastossaan, eikä velkaa.
- Anonyymi
Sanotaanko että ET halua tulla takaisin!
https://tomialatalo.files.wordpress.com/2023/05/image-69.png - Anonyymi
Jos olet pystynyt noinkin kauan pysymään täältä poissa, tuskin haluat palata.
Täällä on kallista, lasten ja vanhustenhoito sakkaa, riitaisaa menoa hallituksissa kautta linjan, kansa ei ole tyytyväinen vaikka joku valehtelee kv-tilastoihin onnellisesta kansasta.
Veroja halutaan korottaa kun vasurihallitus vallassa, ja laskea kun oikeisto.
Luonto on tietysti kaunis, mutta sehän menee yli valtionrajojen.
Norjassa oletettavasti on kauniimpaa. Säät on sitä mitä on, jokainen sopeutuu. - Anonyymi
Miltä siellä Norjassa tuntui kun Breivik tappoi lähes 80 ihmistä ja yli 320 loukkaantui, lisäsikö se turvallisuudentunnetta?
- Anonyymi
Meillä täällä oikeisto hakuaa mamutaa suimen vaikka aina yrittää käöntää huomin vassareihin että ne haluaa maksattaa mamutuksen kansalla
- Anonyymi
Äärioikeisto tarvitsee mamutusta.
- Anonyymi
Samoin sosiaalitukia mutta vastustaa veroja.
- Anonyymi
Suomi on kaunis maa. Hyvähän täällä on elää ja asua. Norja on varmaan kaunis mutta kai karumpi.
Suomessa on paljon metsiä joissa voi sienestää ja marjastaa. Itse olen eläkkeellä. Olen matkustellut turistina ulkomailla, mutta aina on ollut hyvä palata kotiin.
Luulen että hankaluuksia elämän varrella on kaikilla ihmisillä joka maassa.
Ja maita ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen, kaikki me katsomme omista lähtökohdistamme asioita.
Koti on siellä missä sydän on. - Anonyymi
kyllä norja on kallis maa elää. jengi siellä käy töissä ja nyhjää kotonaan ja elää ulkomaanmatkoilla vaan
- Anonyymi
Hyvinhän täällä menee. Marinin hallitus sai paljon edistystä ilmineerattua.
.
Apteekkarien ansiota saatiin laskettua omasta apteekista, kansainvälisiltä lääkeyhtiöiltä evättiin uusien lääkkeiden korvausta, yksityislääkärin palkkion kelakorvaus poistettiin kokonaan, lääkärihelikopterit saatin yhteiskunnallistettua, sotehallinto saatiin tehostettua uusilla poliittisilla viroilla, hoitajamitoituksella saatiin yksityisten hoivakodit vaikeuksiin, hoitajille saatiin pakkotyövelvoite, hoitotakuu veronmaksajille elävänä tai kuolleena, THL:n pääjohtajan valintaan saatiin riittämään poliittinen pätevyys, ei tarvitse olla tri.
Paljon saatiin ja jatketaan myöhemmin uudessa punamullassa.
Jatkossa esim. loputkin ylilääkärin virat muutetaan toimialajohtajiksi, joihin virkoihin valitaan muita kuin lääkäreitä, jotta yhteiskunnallistettu tuotantotalous menestyy ja kauan elää Hyvinvointialueiden perus- ja erikoishyvinvoinnissa. - Anonyymi
Hyvin männöö, kun SOTE saadaan toimivaksi hoitajien pakkotyölailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075