Tämä on niitä asioita

Jolle ei paljon voi...

8

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoitat varmaankin yksinäisyyttä?
      Riippuu paljon siitä, mistä yksinäisyys johtuu, voiko sille tehdä mitään.
      Ihmisillä on yksinäisyyteenkin monia eri syitä, jotkut valitsevat itse halunsa olla yksikseen, jotkut joutuvat jostain itsestä riippumattomasta syystä yksinäisyyden kierteeseen.
      Periaatteessa niin kauan kuin pääsee liikkumaan, pystyy hakeutumaan toisten seuraan, jos yksinäisyys tuntuu painostavalta.

      • Ei se yksinäisyyteen auta, seuraan hakeutuminen, jos puuttuu kuitenkin kontaktit ihmisiin. Ihmisiä voi olla ympärillä vaikka satoja, ja silti voit tuntea olosi yksinäiseksi. Parisuhteessakin voit tuntea olosi yksinäiseksi. Ja jos se on valittua olla yksin, niin se ei ole silloin yksinäisyyttä.
        Kyllä minäkin osaan nauttia yksin olemisesta, mutta jos se menee liialliseksi, ja ihmiskontaktit puuttuvat pitkän aikaa, alkaa ahdistamaan ja se on yksinäisyyttä.
        Se ei kuitenkaan sillä korjaannu, että ängen jonnekin väkijoukkoon, jossa kukaan ei tunne.


    • Anonyymi

      Onhan tuo ihan totta.
      Ollaan niin erilaisia, toisten on helpompi tutustua ihmisiin niissä väkijoukoissa, vaikkei ensin tuntisikaan ketään.
      Ja totta sekin, että yksinäisyyttä voi tuntea, vaikka olisi kuinka paljon porukkaan ympärillä.

      Vastaa, jos haluat.
      Miksi tunnet itsesi yksinäiseksi? Miten tilanne on päässyt sellaiseksi, vai onko ollut aina?

      • Minä olen sellainen, että minun on vaikea tutustua tuntemattomiin. Siihen menee aina aikansa, kun tarkkailen ensin, millainen toinen on ja kiinnostaako edes tutustua kyseiseen ihmiseen.
        Tietenkin juttelen aina, jos minulle tullaan juttelemaan, mutta joskus nekin on kiusallisia tilanteita, jos ei toisen puheesta saa vaikka kunnolla selvää, tai ne jutut ei kiinnosta niin paljon, eikä ymmärrä siitä mitä toinen selittää.. Koita siinä vaan nyökkäilä ja toivoa että pääsee pois siitä tilanteesta jotenkin.
        Joidenkin harvojen kanssa sitten, juttu luistaa paremmin ja on sellainen yhteinen ymmärrys ihan heti.
        Minä olen myös huono pitämään kaverisuhteita yllä...
        Naisväki on minulle varsin vierasta. En osaa lähestyä luonnollisesti yhtään. Mitä kauniinpi, niin sitä vaikeampaa se on minulle. Vähemmän viehättävien kanssa tulee juttuun, mutta he eivät kiinnosta taas sitten missään muussa mielessä ollenkaan. :D


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Minä olen sellainen, että minun on vaikea tutustua tuntemattomiin. Siihen menee aina aikansa, kun tarkkailen ensin, millainen toinen on ja kiinnostaako edes tutustua kyseiseen ihmiseen.
        Tietenkin juttelen aina, jos minulle tullaan juttelemaan, mutta joskus nekin on kiusallisia tilanteita, jos ei toisen puheesta saa vaikka kunnolla selvää, tai ne jutut ei kiinnosta niin paljon, eikä ymmärrä siitä mitä toinen selittää.. Koita siinä vaan nyökkäilä ja toivoa että pääsee pois siitä tilanteesta jotenkin.
        Joidenkin harvojen kanssa sitten, juttu luistaa paremmin ja on sellainen yhteinen ymmärrys ihan heti.
        Minä olen myös huono pitämään kaverisuhteita yllä...
        Naisväki on minulle varsin vierasta. En osaa lähestyä luonnollisesti yhtään. Mitä kauniinpi, niin sitä vaikeampaa se on minulle. Vähemmän viehättävien kanssa tulee juttuun, mutta he eivät kiinnosta taas sitten missään muussa mielessä ollenkaan. :D

        Niin sutta kiinnostaa vaan persikkapyllyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sutta kiinnostaa vaan persikkapyllyt.

        Ketäpä nyt ei kiinnostaisi?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ketäpä nyt ei kiinnostaisi?

        No ite en kato minkään ikäsiten pyllyjä tuolla kaupungilla.Ihan kuin ne olis jotenkin niin erityisiä että niitä pitäis katella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe