Ei kala syö

Anonyymi-ap

On liian kylmää ja ei ota onkeenkaan, vaikka talvelta jääneitä pilkkitoukkia kokeilin koukussa. Nälkäkurjen ulvontaa on tiedossa.

33

300

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku 150kiloa tuli lohta tänään hmmm mitä toi on ettei kala syö.Tukehdun nauruun tästä kalastajasta joka ylpeilee 20ahvenesta hoh hoh tuon takia edes verkkoja vesille.

    • Anonyymi

      Katiskalla tulee kyllä kalaa ihan riittävästi, ei tarvitse käkkiä ongella. Pitkällä riu'ulla vaan katiska veteen ja käy myöhemmin katsomassa, sekä ottaa kalat pois. Ei vie montaa minuuttia, kun poikkeaa katsomassa katiskat kotimatkalla töistä tullessa.
      Ei tule nälkä ainakaan tällä systeemillä!

      • Anonyymi

        Jahas. Poroporvari tuli taas brassailemaan köyhien palstalle maksullisilla pyyntivälineillään ja työpaikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas. Poroporvari tuli taas brassailemaan köyhien palstalle maksullisilla pyyntivälineillään ja työpaikallaan.

        Mikä poroporvari... Katiska nyt ei kummoisia maksa, samat kotoon taittuvat katiskat on olleet viimeiset 20 vuotta ja luvat maksaa 4€ katiskalle. Töitä nyt löytyy aina tekeville, ei siinä mitään ihmeellistä ole ja samoilla kuluilla menee, kun kotimatkalla käy katiskoilla. Aina on kalaa sen verran, että on ainakin omaan pöytään ruokaa niistä.

        Ja voihan ne pyyntivälineet tehdä itsekin kierrätystarpeista, ei maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä poroporvari... Katiska nyt ei kummoisia maksa, samat kotoon taittuvat katiskat on olleet viimeiset 20 vuotta ja luvat maksaa 4€ katiskalle. Töitä nyt löytyy aina tekeville, ei siinä mitään ihmeellistä ole ja samoilla kuluilla menee, kun kotimatkalla käy katiskoilla. Aina on kalaa sen verran, että on ainakin omaan pöytään ruokaa niistä.

        Ja voihan ne pyyntivälineet tehdä itsekin kierrätystarpeista, ei maksa mitään.

        Kyllä sitä nyt niin elvistellään rahoilla ja paukutellaan henkseleitä. Pelkkä kalastuksenhoitomaksu maksaa 47 euroa vuodessa. Sillä saa köyhä jo monta kiloa muikkuja kaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä nyt niin elvistellään rahoilla ja paukutellaan henkseleitä. Pelkkä kalastuksenhoitomaksu maksaa 47 euroa vuodessa. Sillä saa köyhä jo monta kiloa muikkuja kaupasta.

        Olen eläkeläinen, täyttänyt 65 vuotta, joten ei tarvitse maksaa kalastonhoitomaksua ja riittää vain vesialueen omistajan lupamaksu, joka on 4€ katiskasta.
        Vaan eipä se tässä aiemmin kovin suuri rasite ollut maksaa kalastonhoitomaksu, se kuittaantuu yleensä keväällä jo heti ensimmäisillä saaliilla. Kyllä sitä kalaa aina sen verran sieltä tulee.
        Olen ensimmäisen kerran kalastanut katiskalla v. 1967 ja ruokakalat on tullut sillä konstilla. Viimeiset 20 vuotta olen kalastellut näillä kokoontaittuvilla katiskoilla, käteviä kuljettaa mukana työreissujen mukaan ja pitkällä riu'ulla laitan ne veteen pyyntöön.
        Voihan sitä kalaa tietty ostella kaupasta tai torilta, ostan minäkin vielä lisäksi, jos hinnat kohdillaan. Vaan ei noilla lupamaksuilla mahdottomia kalaa ostella, jos vertaa sitä saaliin määrää, mitä joka vuosi on kalaa tullut.
        Ja mitä elvistelemistä tässä on rahoilla, jos vähillä rahoilla pärjää hyvin. Ei säästävältä rahat lopu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eläkeläinen, täyttänyt 65 vuotta, joten ei tarvitse maksaa kalastonhoitomaksua ja riittää vain vesialueen omistajan lupamaksu, joka on 4€ katiskasta.
        Vaan eipä se tässä aiemmin kovin suuri rasite ollut maksaa kalastonhoitomaksu, se kuittaantuu yleensä keväällä jo heti ensimmäisillä saaliilla. Kyllä sitä kalaa aina sen verran sieltä tulee.
        Olen ensimmäisen kerran kalastanut katiskalla v. 1967 ja ruokakalat on tullut sillä konstilla. Viimeiset 20 vuotta olen kalastellut näillä kokoontaittuvilla katiskoilla, käteviä kuljettaa mukana työreissujen mukaan ja pitkällä riu'ulla laitan ne veteen pyyntöön.
        Voihan sitä kalaa tietty ostella kaupasta tai torilta, ostan minäkin vielä lisäksi, jos hinnat kohdillaan. Vaan ei noilla lupamaksuilla mahdottomia kalaa ostella, jos vertaa sitä saaliin määrää, mitä joka vuosi on kalaa tullut.
        Ja mitä elvistelemistä tässä on rahoilla, jos vähillä rahoilla pärjää hyvin. Ei säästävältä rahat lopu!

        Yritä nyt PORVARI päättää käytkö töissä vai oletko eläkkeellä.

        Itselleni jää pakollisten asumiskulujen jälkeen vain 80 senttiä rahaa per päivä. Ei tuolla summalla luvallista ryöstökalastamista voi harrastaa, vaan täytyy tyytyä onkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eläkeläinen, täyttänyt 65 vuotta, joten ei tarvitse maksaa kalastonhoitomaksua ja riittää vain vesialueen omistajan lupamaksu, joka on 4€ katiskasta.
        Vaan eipä se tässä aiemmin kovin suuri rasite ollut maksaa kalastonhoitomaksu, se kuittaantuu yleensä keväällä jo heti ensimmäisillä saaliilla. Kyllä sitä kalaa aina sen verran sieltä tulee.
        Olen ensimmäisen kerran kalastanut katiskalla v. 1967 ja ruokakalat on tullut sillä konstilla. Viimeiset 20 vuotta olen kalastellut näillä kokoontaittuvilla katiskoilla, käteviä kuljettaa mukana työreissujen mukaan ja pitkällä riu'ulla laitan ne veteen pyyntöön.
        Voihan sitä kalaa tietty ostella kaupasta tai torilta, ostan minäkin vielä lisäksi, jos hinnat kohdillaan. Vaan ei noilla lupamaksuilla mahdottomia kalaa ostella, jos vertaa sitä saaliin määrää, mitä joka vuosi on kalaa tullut.
        Ja mitä elvistelemistä tässä on rahoilla, jos vähillä rahoilla pärjää hyvin. Ei säästävältä rahat lopu!

        Joo kerran tänäkin keväänä nostin verkot niin ahvenia oli niin paljon että lupamaksut kuittaantui heti. Nyt on joka aamu viimeisen parin viikon aikana tullut ahventa verkoilla. Ostin myös 2 verkkoa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt PORVARI päättää käytkö töissä vai oletko eläkkeellä.

        Itselleni jää pakollisten asumiskulujen jälkeen vain 80 senttiä rahaa per päivä. Ei tuolla summalla luvallista ryöstökalastamista voi harrastaa, vaan täytyy tyytyä onkeen.

        Olen eläkkeellä ja teen töitä, ihan yksinkertainen juttu. Tulojen puoleen olen köyhäksi luokiteltu.
        Mihin ihmeeseen sinä hävität rahasi, jos jää vain asumiskulujen jälkeen 0,80€/päivä?

        Jäin eläkkeelle viimevuoden lopulla, kun se oli mahdollista. Töitä voin tehdä edelleen, koska töitä riittää niin pitkään, kun haluan tehdä. Tulojen määrää tietysti hallitsen verosuunnittelulla, sehän ei ole köyhältä kiellettyä.

        Katiskat olen aikaa sitten ostanut ja niiden kustannus ei ole vuotta päälle enää mikään suuri, kun olen näillä viimeiset 20 vuotta kalastanut. Lupamaksu 4€ ei ole kovin suuri katiskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen eläkkeellä ja teen töitä, ihan yksinkertainen juttu. Tulojen puoleen olen köyhäksi luokiteltu.
        Mihin ihmeeseen sinä hävität rahasi, jos jää vain asumiskulujen jälkeen 0,80€/päivä?

        Jäin eläkkeelle viimevuoden lopulla, kun se oli mahdollista. Töitä voin tehdä edelleen, koska töitä riittää niin pitkään, kun haluan tehdä. Tulojen määrää tietysti hallitsen verosuunnittelulla, sehän ei ole köyhältä kiellettyä.

        Katiskat olen aikaa sitten ostanut ja niiden kustannus ei ole vuotta päälle enää mikään suuri, kun olen näillä viimeiset 20 vuotta kalastanut. Lupamaksu 4€ ei ole kovin suuri katiskasta.

        Kyllä sitä ollaan nyt niin porvaria, niin porvaria. On jo eläkkeelle päästy ja viedään siitä huolimatta työpaikka nuorisolta. Ja sitten ihmetellään miksi nuoret joutuvat työkyvyttömyyseläkkeille jo parikymppisinä. Ja nuoret joutuvat silti maksamaan kalastuksenhoitomaksun. Meneekö ihan perustusalin hengen mukaan? Ikärasismiahan ei saisi esiintyä.


      • Anonyymi

        Ehkä se joossain syrjäseudulla onnistuu kalastamien noinkin, mutta täällä kaupunkilähiössä ei.
        Järviä on kyllä ympärillä, mutta jos sinne rantaan viet katiskan, niin alta aikayksikön on hävinneet kalat ja katiska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä ollaan nyt niin porvaria, niin porvaria. On jo eläkkeelle päästy ja viedään siitä huolimatta työpaikka nuorisolta. Ja sitten ihmetellään miksi nuoret joutuvat työkyvyttömyyseläkkeille jo parikymppisinä. Ja nuoret joutuvat silti maksamaan kalastuksenhoitomaksun. Meneekö ihan perustusalin hengen mukaan? Ikärasismiahan ei saisi esiintyä.

        Kyllä tämän työpaikan minulta saa joku nuorempi, jos haluaa, en ole niin ahne, kyllä jätän tätä toisille. Ei vaan nuoria kiinnosta, vaikka olen ehdotellut.

        Minä en ole määritellyt kalastonhoitomaksun kriteerejä, mutta näin se menee, että alle 16 vuotiaiden ja yli 65 vuotiaiden ei tarvitse maksaa kalastonhoitomaksua. Eli nuoret alle 16 vuotiaat kyllä saa kalastaa pelkästään vesialueen omistajan luvalla, kuten minäkin.


    • Anonyymi

      Katiskalla kalastaminen järkevää ja käy välillä katsomassa onko kala uinut.Sen verran sitten syö mitä tulee.

    • Anonyymi

      Tänään mato ongella 200 kiloa ahventa ilman matoa

      • Anonyymi

        Heitin tunkiolle silti kaikki ja norjalaisen savu lohen kaupasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitin tunkiolle silti kaikki ja norjalaisen savu lohen kaupasta

        Heitit kaikki kalat tunkiolle ja ostamasi kalan kauapstakin? no siinä on on varsinainen köyhä..järjenköyhä mistä tuntuu moni muukin köyhyys johtuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitit kaikki kalat tunkiolle ja ostamasi kalan kauapstakin? no siinä on on varsinainen köyhä..järjenköyhä mistä tuntuu moni muukin köyhyys johtuvan.

        Eipä tuo järki sinunkaan päätä pakota ku nielet tuollaisen provon ihan kakistelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo järki sinunkaan päätä pakota ku nielet tuollaisen provon ihan kakistelematta.

        Huumoriahan tuo oli mutta perustuu tositapahtumiin. Oltiin tuulastamassa kaverin kanssa joka minulle aamuihmisenä oli rankkaa hommaa. Itse en silloin välittänyt kalasta kovinkaan paljoa ja saaliista suurin osa meni kaverille. Saalis oli ihan hyvä, itselleni otin pari lahnaa ja kaveri sai pari haukea ja lahnoja useamman. Menin seuraavan päivänä käymään ja kaveri savusti komealla pöntöllään. Kävi ilmi että savustikin kaupan lohta ja kaikki pyydetyt kalat oli tunkiolla. Kyllä otti pattiin. Omat lahnat meni syötäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo järki sinunkaan päätä pakota ku nielet tuollaisen provon ihan kakistelematta.

        Sellainen vielä että huumorilla (huonollakin) ja provokaatiolla on selvä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuo järki sinunkaan päätä pakota ku nielet tuollaisen provon ihan kakistelematta.

        sinäkö olit provon takana? mistä päättelit etten minäkin päästä nyt provoja?? hohhohhooo


    • Anonyymi

      Myyn enolle kalat ja sit se vetäsee persuuksiin.

      • Anonyymi

        älä mene enää enolle..


    • Anonyymi

      Jigillä ei tule vielä ahvenia mutta minulla on verkot ja niillä on tullut ahvenia joka aamu. Saan 10-20 euroa joka kerta kun nostan verkot ylös. Sitten kun ahven parveutuu ja liikkuu enemmän matalissa rannoilla niin saan 40 euroa joka kerta kun nostan verkot ylös ja lasken ja nostan niitä 5 kertaa viikossa. Aina sen verran ahvenia on saan ruokakalat itselle ja myyntiin kalaa. Huomen aamulla menen taas nostamaan verkot

    • Anonyymi

      Itsellä troolari ni kalasaalis n, 2000eur arvoinen.

    • Anonyymi

      Järkisärki-purkin saa jollain vitosella. Ei maksa vaivaa lähteä itse onkimaan.

      • Anonyymi

        Mutta Puruveden lohensukuiset ovat aina hintansa väärti.
        Kannattaa suosia paikallisia jalostajia jotka osaa asiansa todella hyvin.


    • Anonyymi

      Tänään oli 24 kpl ahvenii verkoissa. Huomen aamulla nostan taas verkot. Ollut vaan kovia tuulia että olen saanut verkot vain yhteen ja samaan paikkaan koko ajan koska siinä on vähän tyynempää yhden saaren edessä. Silti tullut hyvin ahvenia.

    • Anonyymi

      Kannattaako keskenään nahistella köyhien ja vähävaraisten täällä.
      Toiset vetäsee satoja kiloja ja toiset sen pari kolme ahventa.
      Joku ei viitsi edes ovesta ulos hakemaan kalaa kaupastakaan. No sitä ei kyllä halua hakea ovat niin kovissa hinnoissaan.
      Olkaa iloisia ketkä paljon saatte kalaa. Jotkut vaan ei osaa edes kalastaa, en itsekään.

      • Anonyymi

        Prisman kylmäallas on paras apaja.
        Tai sitten paikallinen kalakauppa. Hyvää ja tuoretta.


    • Anonyymi

      Onki haiku

      Köyhän on nälkä,
      mato koukkuun laittamalla,
      onkii nälän pois.

    • Anonyymi

      Kehtaako kalakaupasta käydä ostamassa yhtä pientä sinttiä? Jos kysyy että kaikkein pienin ja halvin kala mitä niillä on.
      Eikö ne naura ulos, vai myykö ne muka yhden silakan?

      • Anonyymi

        Sano että tulee kissalle, niin antavat kyllä yhden ilmaiseksikin.


    • Anonyymi

      Ei täällä kukaan satoja kiloja saa kalaa. Porukka provoilee teitä. Itse kalastan säännöllisesti verkoilla ja saan kyllä ahvenia. Viikossa jos saan 25 kg verkoilla niin on hyvä saalis jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe