Helsingin esikoislaestaadiolaisille saarnaajille

Anonyymi-ap

Sen pidemmiltä alkupuheita suoraa asiaan, ja asia on vakava jos ei ei hengellisesti niin maallisesti vähintään.

Eli koska te muistutatte seurakuntaa siitä ettei kristityn sovi velkaantua holtittomasti niin kuin perkeleen lapset velkaantuu? , ja en nyt tarkoita öö yrityslainaa tai asuntolainaakaan vaan niin kuin tavallisia kulutusluottoja yms ynnä muut senkaltaiset hölöpöly opintolainat yms jotka ei mihinkään kelpaa eikä mitään anna siis siunausta sellaiset lyhyen tähtäimen lainat.

Kun voi käydä että tilanne ajautuu sellaiseksi että ehkä on joku ihminen joka asuu vaikka taloudessa jossa hänen ei tarvitse osallistua kuluihin yhtään ja silti hänellä ei ole varaa maksaa laskujaan, ei ole varaa ostaa ruokaa itselleen, ei ole varaa mihinkään, ja velkaa tulee vain lisää ja vaikka kuluja ei ole yhtään siis pakollisia kuluja kuin esimerkiksi vuokra tai sähkö ja vesilasku yms senkaltaiset pakolliset kulut ja ja joita ei nyt ole, ja silti ihminen velkaantuu samalla tavalla kuin perkeleen lapset joilla ei siunausta ole ja joka kuitenkin näennäisesti kristityltä näyttää ja ehkä seurakunnan todistus vielä,

Ja sitten tilanne ajautuu siihen, että lopulta tämä velkaantunut tulee taakaksi muille vaikka hänellä ei ole yhtään kuluja ja hän on silti taakka, kuinka sitten kun hän asuu omillaan ja pitää ehkä maksaa vuokraa ja sähkö ja vesilasku niin mitä sitten?

Eikö kannattaisi vain sanoa seurakunnalle että perkeleen lapset ottavat velkaa mutta kristityt eivät ota kuin korkeintaan yritys tai asuntolainan. Silloin ei tapahtuisi mitään sellaista mikä on kristillisyydelle vahingoksi!

Jos siis tilanne ajautuu siihen että varat jotka tulisi ehkä en nyt itsestäni puhu mutta jos joku vaikka tahtois kristillisyydelle rahaa antaa ja nyt hänen rahansa kuluu siihen että hän saa toisen kanssaveljen huoruuden maksettua, koska hän käyttää rahansa ehkä huoriin, ylein syömiseen, pröystäilyyn, kokeiluun ja maailman mielisyyteen, ja nyt hänen siskot ja veljet joutuu maksamaan hänen suruttoman elämänsä, ja se kaikki on pois kristillisyydestä, vaikka se olis vain 1 euro, niin että se menee kristillisyyden sijasta kustantamaan jonkun kristityn vaatteissa vaeltavan suruttomaan elämään, niin onko se oikein?

Että lasten ruoka eli leipä heitetään maailman huorille ja koreuteen ja turhuuteen, jonka rahansa voisi myös käyttää kristillisyyteen tai kristittyihin lapsiin? Kuin johonkin aikuiseen ihmiseen joka tahtoo perkelettä, maailmaa, omaa lihaa ja maailman koreutta saamaan aikaan palvella Jumalan kanssa ja hukkaa maallisen ha hengellisen omaisuuden irstaudessa?

Pitääkö siis maksaa toisen suruttomuudesta? Ei niin ettemmekö me maksaisi, mutta eikö seurakunta eli saarnaajat voisi ottaa asiaa puheeksi koska kyllä kristityt aina auttaa toisia veljiä ja siskoja mutta se on ikävä että se apu menee turhuuteen, koreuteen, ehkä huoraamiseen, ehkä yleinsyömiseen, ehkä irstauteen, ehkä maailman mielisyyyteen yms, vaikka se kristitylle menis niin kenelle se menee jos kristitty sen heti perään perkeleelle ojentaa sen avun eli rahan?

34

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ja ei varmaan kannatta nuorten kristittyjen ottaa velkaa sillä ajatuksella että ne tulee myöhemmin maksettua: kun pääsen töihin, no sitä kun jaksoa voi joissakin tapauksissa kestää vuosikymmen tai toinen..

      Ja kyllä muut kristityt ne maksaa että sinä saat huorata ja elää maailman koreudessa ja yleinsyömisessä ja irstaudessa.

    • Anonyymi

      Joo ja Kuinkas siis kristitty velkaantuu jolla Pyhän Hengen valkeus muka olis ja velkaantuu kuin perkeleen lapsi ellei hän itse perkeleestä olis?

      Sillä kyllä valkeuden lapset valkeutta noudattavat. Ja ei se ole valkeutta että tekee niitä samoja tekoja kuin riettaan orjat joista me näemme valtiotasolta asti että veökaannutaan enemmän kuin on rahaa maksaa että saataisiin kaikki lihallinen hekuma tyydytettyä mahdollisimman paljon!

      Kuulkaat te lapset Herran Sionissa! Ei yksikään Jumalan lapsi ja valkeuden lapsi velkaannu holtittomasti sillä se ON perkeleestä että saada tyydytettyä lihalliset himot ajan hekumassa ja ottaa velkaa siihen!

    • Anonyymi

      Yli varojensa eläminen se ON perkeleestä se ON himojen tyydyttämistä, se mitä Jumala antaa se on sinun ruokasi ja enempää sinulla!

      Perkeleen lapset elävät yli varojensa yrittäen saada enemmän mitä Jumala antaa,

      mutta valkeuden lapset tyytyvät Jumalan armoon ja siihen mitä armossaan antaa kullekin päivälle!

      Ja jokainen joka Jumalasta syntynyt on, ei elä yli varojensa! Kristityllä ei ole mitään tarvetta tyydyttää himojansa ajan hekumassa vaan kristitty elää sillä mitä Jumala antaa ja jos ei muuhun varaan kuin puuroon ja makaroniin, silloin kristitty syö puuroa ja makaroonia ja kiittää siitä Jumalaa!

      • Anonyymi

        "se mitä Jumala antaa se on sinun ruokasi ja enempää sinulla ei ole*!"

        Tyydy Jumalan armoon.

        Ei se ole sopivaa että käydä McDonald'sissa syömässä vaikka varallisuus riittää korkeintaan 10 osa siitä.

        Se himojen tyydyttämistä, ja yrittää saada enemmän mitä Jumala on antanut.

        Syödä velaksi, elää velaksi, ja vielä ottaa toisilta että saa omat himot maksettua.. perkeleestä se ON!

        Kuka minä olen sanomaan minähän tienasin viime kuussa 6500euroa eihän minulla ole varaa sanoa näin?

        No minä olemme kerran ollut siinä tilanteessa kun olin opiskelija silloin oli 2-4euroa päivälle rahaa ja silloin söin pelkkää makaroonia ja se riitti hyvin, koskaan en ole niin lihava ollut ja sain olla silloin maha täys jokainen päivä eikä tarvinnut keneltäkään lainata rahaa eikä ottaa luottoa koska Jumala antoi sen makaroonin ja antaa tänäkin päivänä jokaisesta kaupasta sitä saa puuroa ja makaroonia. Ei ole yhtäkään jolla ei varaa siihen riittäisi suomessa, ja ei tarvitse velkaantua!


    • Anonyymi

      Mutta eihän Helsingin saarnaajat sellaisesta nuhtele!

      Parempi vaan kun nuhtelee heränneitä ja ylönkatsoo syntisiä mutta riettaan orjia ei tarvitse nuhdella...

      • Anonyymi

        "mutta riettaan orjia ei tarvitse nuhdella..."

        He jotka hylkäsivät totuuden ja mielistyivät elämän hekumaan!

        Joo kyllä varmaan voi ahneus tulla liiasta säästäväisyydestä mutta ei se ole ahneuden vastakohta että elää velaksi ja hyväksikäyttää muita kristityitä että saa omat himonsa tyydytettyä!

        Oikea paikka on jossain siinä välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta riettaan orjia ei tarvitse nuhdella..."

        He jotka hylkäsivät totuuden ja mielistyivät elämän hekumaan!

        Joo kyllä varmaan voi ahneus tulla liiasta säästäväisyydestä mutta ei se ole ahneuden vastakohta että elää velaksi ja hyväksikäyttää muita kristityitä että saa omat himonsa tyydytettyä!

        Oikea paikka on jossain siinä välissä.

        Saatanan orja sinä olet joka elät velka vankeudessa, maailman ja riettaan rakkaus on niin suuri sinun sydämessäsi ja elämän hekuma SIKSI sinulla on niin paljon velkaa!

        Totuuden olet sinä hyljännyt ja elämän hekumaan olet sinä rakastanut, SIKSI sinulla on niin paljon turhaa velkaa ja velkavankeutta!

        JA EN NYT TARKOITA asuntolainaa tai yrityslainaa, kysymys on kaikista muista lainoista; autolainan, opintolainat, ruokalainat, pikavipit, kulutusluotot, osamaksut yms senkaltaiset ne on ovat perkeleestä eli lihasta ja ei Jumalasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan orja sinä olet joka elät velka vankeudessa, maailman ja riettaan rakkaus on niin suuri sinun sydämessäsi ja elämän hekuma SIKSI sinulla on niin paljon velkaa!

        Totuuden olet sinä hyljännyt ja elämän hekumaan olet sinä rakastanut, SIKSI sinulla on niin paljon turhaa velkaa ja velkavankeutta!

        JA EN NYT TARKOITA asuntolainaa tai yrityslainaa, kysymys on kaikista muista lainoista; autolainan, opintolainat, ruokalainat, pikavipit, kulutusluotot, osamaksut yms senkaltaiset ne on ovat perkeleestä eli lihasta ja ei Jumalasta!

        Ja jokainen joka niitä ottaa elää ehdollisessa synnissä lihan töissä ja ei ole sillä eroa huoraatko tai otatko autolainan samasta perkeleestä se on tai pikivipi tai menetkö juomaan viinaa baariin samasta perkeleestä se on ja lihan työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen joka niitä ottaa elää ehdollisessa synnissä lihan töissä ja ei ole sillä eroa huoraatko tai otatko autolainan samasta perkeleestä se on tai pikivipi tai menetkö juomaan viinaa baariin samasta perkeleestä se on ja lihan työ.

        Mutta miksi asuntolainan tai yrityslaina on sitten hyväksyttävää. No ihan siitä syytä, että niitä valvoo pankki, ja pankki ei myönnä niitä lainoja niin helposti sellaisille jotka eivät pysty takaisin maksamaan ja siinä ei pääse väärinkäyttämään sitä lainaa joka lopulta maksaa itsensä takaisin.

        Mutta nämä pienemmät lainat, niitä ei valvo kukaan ja kuka vaan pystyy niitä hakemaan ilman että olis tietoa pystyykö takaisin maksamaan! Ja siinä pääsen huoruus helposti valtaa kun liha kysyy peräänsä tyydytä minua, ota vähän lainaa ja tyydytä minua se on liha joka niin sanoo, ja silloin ei ole enään puhdasta kristityn vaellusta kun sille tielle lähtee.

        Autolaina eli auto on kyllä tarpeellinen mutta ei se ole sopivaa ostaa velaksi autoa, että pääsee näyttämään muille ihmisille katsokaa kuinka komea auto minulla on, joka ei ole edes oma ja jos olis päässyt kulkemaan jollakin halvemmallakin tai toisella tavalla. Mutta autolaina voi olla joskus pakollinen mutta ei se ole pakollinen jos siitä tulee kalliimpaa mitä pystyy maksamaan, silloin se ei ole pakollinen, ei sellaista tule ottaa mitä ei kykene maksamaan, vain sen takia että liha sais tyydytyksen.

        Se on tullut huoruus ka elämän hekuma luvalliseksi sydämeen kun alkaa holtittomasti velkaantumaan huoruudesta se tulee kun huoruuden ja hekuman perkele makaa sydämessä ja se makaa siellä niin kauan kunnes totuuden saarna ajaa sen pois sieltä. Mutta jos ei ihminen päästä sydämeensä kuin rakkauden saarnaan, silloin ne perkeleet jäävät sinne sydämeen, ja ihminen joka auttaa tällaista perkeleen tähden velkaantunutta auttaa silloin perkelettä ja ei Jumalaa!

        Kuulkaa te lapset Herran Siionissa! Koetelkaa ensin ja antaa vasta sitten, ettei teidän uhrinne perkeleelle menis vaan Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan orja sinä olet joka elät velka vankeudessa, maailman ja riettaan rakkaus on niin suuri sinun sydämessäsi ja elämän hekuma SIKSI sinulla on niin paljon velkaa!

        Totuuden olet sinä hyljännyt ja elämän hekumaan olet sinä rakastanut, SIKSI sinulla on niin paljon turhaa velkaa ja velkavankeutta!

        JA EN NYT TARKOITA asuntolainaa tai yrityslainaa, kysymys on kaikista muista lainoista; autolainan, opintolainat, ruokalainat, pikavipit, kulutusluotot, osamaksut yms senkaltaiset ne on ovat perkeleestä eli lihasta ja ei Jumalasta!

        Velkavankeus on yhdyssana, voi miksi te, jotka ette EDES yhdyssanoja osaa, ajattelette jotakin jostakin ymmärtävänne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokainen joka niitä ottaa elää ehdollisessa synnissä lihan töissä ja ei ole sillä eroa huoraatko tai otatko autolainan samasta perkeleestä se on tai pikivipi tai menetkö juomaan viinaa baariin samasta perkeleestä se on ja lihan työ.

        !"Huoraatko"? Mitä kyseinen sana sinulle tarkoittaa? Sano se minulle sinä "pikavipi"!

        Baarissa voi nauttia esimerkiksi vain yhden oluen. Pelkääkö esikoislestadiolainen baaria ja rukoushuoneella on kuin kotonaan?


    • Anonyymi

      Että he käyvät ulkona syömässä jokainen päivä vaikka ovat velkaantuneita, vaikka me jotka käymme töissä syömme ulkona kerran vuodessa. Että he syövät paremmin kuin me jotka emme ole velallisia, ja sitten meidän pitäisi vielä antaa meidänkin rahamme heille, että he saisivat vielä paremmin syötyä vaikka he syövät jo paremmin kuin me jotka käymme töissä!

      Minä kun olin köyhä, söin pelkkää makaroonia ja laitoin ketsuppia päälle ja kiitin Jumalaa se kelpasi minulle, mutta nyt minä näen pahasti velkaantuneita kristityitä joilla on kymmeniä tuhansia velkaantuneita ilma omaisuutta ja he syövät pihviä, lihaa, ulkona , ja paremmin kuin työssäkäyvät ihmiset, ja vielä pitäisi heidän laskut maksaa ja elättää ja antaa vähän omasta, no kyllähän me annamme , mutta antakaamme sitten totuuden ja sanokaamme, että se huoruus ja lihan hekuma jota sinä teet, se ei ole oikein, mutta en minä voi kristittynä kieltäytyä auttamasta mutta antakaa se avu nuhteen kanssa että tekisivät parannuksen!

    • Anonyymi

      Taas tätä samaa mieleltään seonneen horinaa pitkiä ketjuja!😱
      Tämä palsta ei todellakaan liity mitenkään esikoislestadiolaisuuteen, eikä tämän kautta kulje viestit liikkeeseen.

      Jos sulla on asiaa liikkeen puhujille, niin etsi yhteystiedot, ja ota nimelläsi yhteyttä, äläkä täällä leikki koko maailman neuvojaa.

    • Anonyymi

      Niin kuin hengellisen omaisuuden niin myös maallisen voi hukata irstaisuudessa.

      Sen takia kristitty auttaa näitäkin ketkä maallisen omaisuutensa on hukannut irstaisuudessa koska samalla tavalla kristitty on saanu synnit anteeksi ja sen hengellisen omaisuuden jonka oli irstaisuudessa hukannut niin ilmaiseksi takaisin.

      Mutta koska elämme armon muru opissa niin samalla tavalla kuin armoa saadaan silloin tällöin, kai sitä rahaakin sitten annetaan tarvitseville silloin tällöin jotain euroja...

      • Anonyymi

        Saman verran kun minua on autettu niin enemmän olen takaisin antanut siis hengellinen apu vrt rahallinen apu, enemmän olen rahaa antanut kuin mitä olen hengellistä apua saanut, joten siitä on turha syyttää jos joku tuomitsee puheeni koviksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman verran kun minua on autettu niin enemmän olen takaisin antanut siis hengellinen apu vrt rahallinen apu, enemmän olen rahaa antanut kuin mitä olen hengellistä apua saanut, joten siitä on turha syyttää jos joku tuomitsee puheeni koviksi..

        Paha palvelija anteeksi sait jne...eiköhän se ole hengellinen vertaus? Vaikka ei mulla hätää ole vaikka olis maallinen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha palvelija anteeksi sait jne...eiköhän se ole hengellinen vertaus? Vaikka ei mulla hätää ole vaikka olis maallinen..

        Koska yli 10 000 oon antanu yhteensä vaikka en yhdelle ehkä mutta niin kohta alkaa Jumala olee velkaa mulle...annas vähän Henkeä tänne nyt, puhalla Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska yli 10 000 oon antanu yhteensä vaikka en yhdelle ehkä mutta niin kohta alkaa Jumala olee velkaa mulle...annas vähän Henkeä tänne nyt, puhalla Pyhä Henki.

        Me ollaan Hengessä velkaa Jumalalle koska Jumala antoi lapselle Henkensä ja ihminen hukkasi irstaisuudessa niin se on sitten velkaa 10 000. Ja Jumala voi koetella maallisen auttamisen kautta sitä että ollaanko me valmiit auttamaan velallisia niin kuin Jumala on meitä Hengessä auttanut.

        Mutta mun mielestä toi on hyvä vitsi kuitenkin koska vaikka tahalleen väärinymmärretty Mutta ku oon varmasti antanu pitkälle yli 10 000 yhteensä rahaa ihmisille niin Jumala on ihan pystyssä mulle siis velkaa siis Henkeänsä koska jos oon antanu vaikka esim 14 000 Jumalan pitää sit Hengessä antaa mulle 14 000 leiviskää takas niin jos Jumala koettelee meitä niin mä koettelen takas ihan oikein... En oikeesti se oli vitsi... mut kyl se niin on jos avun tarvitsevan ohi kävelee niin mahtaakohan itse saada apua hädän päivänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan Hengessä velkaa Jumalalle koska Jumala antoi lapselle Henkensä ja ihminen hukkasi irstaisuudessa niin se on sitten velkaa 10 000. Ja Jumala voi koetella maallisen auttamisen kautta sitä että ollaanko me valmiit auttamaan velallisia niin kuin Jumala on meitä Hengessä auttanut.

        Mutta mun mielestä toi on hyvä vitsi kuitenkin koska vaikka tahalleen väärinymmärretty Mutta ku oon varmasti antanu pitkälle yli 10 000 yhteensä rahaa ihmisille niin Jumala on ihan pystyssä mulle siis velkaa siis Henkeänsä koska jos oon antanu vaikka esim 14 000 Jumalan pitää sit Hengessä antaa mulle 14 000 leiviskää takas niin jos Jumala koettelee meitä niin mä koettelen takas ihan oikein... En oikeesti se oli vitsi... mut kyl se niin on jos avun tarvitsevan ohi kävelee niin mahtaakohan itse saada apua hädän päivänä?

        Hölynpölyä, Jumalan pilkkaa!! Valmiita oltaisiin maksamaan, maksuja tarjoavien jonoissa on paljon väkeä, mutta kun se on pelkkää Jumalan pilkkaamista. Jos Jumalan armo ei lahjaksi kelpaa, niin helvettiin on mentävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä, Jumalan pilkkaa!! Valmiita oltaisiin maksamaan, maksuja tarjoavien jonoissa on paljon väkeä, mutta kun se on pelkkää Jumalan pilkkaamista. Jos Jumalan armo ei lahjaksi kelpaa, niin helvettiin on mentävä.

        Niinku purtanen sen seuraksiko?

        Er vitsiä ymmärtänyt?

        Tottakai jos Jumala vaatii antamaan anteeksi 10 000 leiviskää niin kyllä varmaan sama pätee toiste päin?

        Tajuatko se oli vitsi.

        Mutta sanoin sen siksi, jos joku sanoo että armoton olen kun velallisia kehoitan nuhtelemaan ennen kuin auttaa, niin tiedoksi vaan että olen antanut varmaa enemmänkin kuin tuon 10 000 että ei sillä voi ansaita mutta voi tuomita itsensä jos ei auta vaikka sillä ei mitään ansaitse niin sanoin vaa että mua ei voi tuomita ainakaan siitä etten olis antamu rahaa ei ollu mistään ansaitsemisesta kysymys vaikka vitsillä sen heitin mitä perkele ei tietenkään ymmärrä koska hän on niin syvällä itserakkaudessaan ettei taida ymmärtää kuin itseään!


      • Anonyymi

        Mitä se on se "irstaisuus". Voi sinua poloinen, oletko joutunut siihen esikoislestadiolaisuuteen, josta on vaikea irti päästä?

        Minä en tiedä, sinä tiedät!


    • Anonyymi

      Mutta en minä sitä ymmärrä miksi nämä eriseuran rakentajat vapaa ehtoisesti menevät helvettiin? Esimerkiksi tämä Siltala ja Purtanen?

      • Anonyymi

        No purtasesta en halua mitään sanoa, jostain syystä aina uskoin että se vielä palaa ja vieläkään en jaksa uskoa että olis huonosti käyny, kai sille joku todisti synnit anteeksi ja muutenkaan purtanen ei menny ihan 100% sti sinne eriseuraan vaan jäi vähän siihen ulkokaarelle eikä kehdannut takaskaan palata. Todiste siitä että teki lähetysmatkoja vaan ulkomaille.


    • Anonyymi

      Purtanen olis palannut jos olis kehdannut niin uskon mutta oli sillä vähän oudot silmät sellaiset tyhjät. Purtanen ei ollu yhtä paha fariseus kuin Siltala, purtanen oli kahden hengen lapsi samaan aikaan se tahtoi järjessä ymmärtää ja samaan aikaan olla Jumalan lapsi kun elävässä kristillisyydessä ei tarvitse ymmärtää, kun tulee synnintunto niin voi ja saa kysyä matkaystävältä että voitko todistaa synnit anteeksi ja sit saa Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi ei tarvi mitään ymmärtää.

      Miksi saarnaajan sitten tarvii ymmärtää ei johdu itse no saarnaajan tehtävä on että ihmiset pysyy oikealla tiellä kun esim ei se synnintuntokaan itsestään tule siksi tarvii parannussaarnaa yms mutta itsessään kristillisyys on siinä kun syntinen saa synnit anteeksi uskolla Jeesukseen se otetaan vastaan mutta usko Jeesukseen ei itsessään ole vielä vapauttava evankeliumi uskolla ainoastaan otetaan vastaan ja evankeliumin sana kun todistetaan synnit anteeksi niin siinä palataan kasteen liittoon!

      Ja koskaan apostolit siis oikeat eivät saarnaanneet pelkkää uskoa vaan myös kastetta, ja siihen kasteen liittoon voi aina pala eikä se tarvi uudesti kastamista vaan kristitty voi todistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!

    • Anonyymi

      Pitikö tähänkin sotkea edesmenneen henkilön nimi?
      Ja valehdella hänen päälleen! Jos Kristuksen vanhurskauden on ihminen käsittänyt, ei varmasti tule mieleenkään mennä avauksessa mainittuun täysin muuttuneeseen seurakuntaan mukaan.
      Ei myöskään pilkkakirjoitusessa mainittu henkilö, joka sai todella paljon pilkkaa ja valeita esikoislestadiolaisten änkyröiden puhujien taholta, julistaessaan evankeliumia Kristuksesta.

      Henkilö joka ei asioista mitään tiedä, panettelee palttoon liepeet lepattaen. Tuntonsa on kun nautahärän vuota.

      • Anonyymi

        Kyllä on mautonta kyseistä edesmennyttä ihmistä täällä panetella ja edes mainita pilkkakirjoituksissa.

        Mutta hyvin tyypillistä esikoislestadiolaisuudessa.

        Häpeän Seppojen, Reinon, Raimon ja VMK:n toimintaa. Nämä heidän "seuraajansa" eivät ansaitse edes häpeää, ovathan sen kaltaisia. On joukossa joku hyvä puhuja, mutta kaikilla kuitenkin se , "saman naulan kantaan" - todella typerä "jÄLLIUSKOVAISUUS" ON SE AINOA OIKEA ELÄVÄ KRISTILLISYYS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on mautonta kyseistä edesmennyttä ihmistä täällä panetella ja edes mainita pilkkakirjoituksissa.

        Mutta hyvin tyypillistä esikoislestadiolaisuudessa.

        Häpeän Seppojen, Reinon, Raimon ja VMK:n toimintaa. Nämä heidän "seuraajansa" eivät ansaitse edes häpeää, ovathan sen kaltaisia. On joukossa joku hyvä puhuja, mutta kaikilla kuitenkin se , "saman naulan kantaan" - todella typerä "jÄLLIUSKOVAISUUS" ON SE AINOA OIKEA ELÄVÄ KRISTILLISYYS!

        Unto on parempi, hänessä vaistoan jotakin muuta. Voin olla väärässä.


      • Anonyymi

        Yks idiootti se Seppoki ku anto sen pässin saarnata. Ei ainoastaan hän joka puhuu vaan myös joka salli hänen puhua on yhtä viallinen.

        Rakkaus ilman totuutta tai totuus ilman rakkautta ei ole kristillisyyttä. Se on järjen sontaa ja Seppo Karhu salli sen purtasen saarnata sitä sontaa silloin turussa Seppo on yhtä viallinen siihen kun ei nuhdellut vaan oli hiljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yks idiootti se Seppoki ku anto sen pässin saarnata. Ei ainoastaan hän joka puhuu vaan myös joka salli hänen puhua on yhtä viallinen.

        Rakkaus ilman totuutta tai totuus ilman rakkautta ei ole kristillisyyttä. Se on järjen sontaa ja Seppo Karhu salli sen purtasen saarnata sitä sontaa silloin turussa Seppo on yhtä viallinen siihen kun ei nuhdellut vaan oli hiljaa.

        Seppo Karhu on siitä harvinainen henkilö, että hän puhuu rakkaudesta ja osoittaa sitä myös käytännössä. Olen sen monesti kokenut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yks idiootti se Seppoki ku anto sen pässin saarnata. Ei ainoastaan hän joka puhuu vaan myös joka salli hänen puhua on yhtä viallinen.

        Rakkaus ilman totuutta tai totuus ilman rakkautta ei ole kristillisyyttä. Se on järjen sontaa ja Seppo Karhu salli sen purtasen saarnata sitä sontaa silloin turussa Seppo on yhtä viallinen siihen kun ei nuhdellut vaan oli hiljaa.

        Hei tämä viesti oli vastaus viestiini jonka perkele poistaa jatkuvasti joten älkää lukeko viestiä koska sen merkitys on muuttunut eli pimennossa ilman alkuperäistä viestiä jonka saatana poistaa jatkuvasti


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Seppo Karhu on siitä harvinainen henkilö, että hän puhuu rakkaudesta ja osoittaa sitä myös käytännössä. Olen sen monesti kokenut!

        Yritin kerran tervehtiä häntä käänsi selkänsä ja käveli pois. Se siittä hyvä saarnaaja on mutta pidän pienen hajuraon tervehtikööt herroja sitten jos ei syntisten seura kelpaa


    • Ei siis ainoaa oikeaa seurakuntaa seuraavilla 8:n käskyn rikkominen näytä tuntuvan synniltä lainkaan, vaikka jokaisesta sanasta on tehtävä tili.

    • Anonyymi

      P julisti järkeään ja ei todistanut synnistä raskaalle mummolle kuolinvuoteella syntejä anteeksi itse kertoi tämän tarinan turussa S K vieressä ja P sanoi että hän kysyi siltä mummolta "uskotko sinä että Jeesus on kärsinyt ja kuollut juuri sinun tähtesi", johon mymmo oli vastannut "ettei uskalla vastata mitään tuohon!" Siis se oli elävän uskon tuntomerkki siksi hän ei uskaltanut koska hän tunsi syntinsä samoin kuin ryöväri ristinpuulla, H Pn tehtävä olisi ollut rohkaista uskomaan mutta H lähti vain pois todeten "no mitä tässä nyt pystyy tekemään" hän itse kertoi tämä turun isoissa seuroissa!

      Pelkkä id.....i, oli niin lähellä etten noussut parvella ylös ja alkanut karjumaan sille i......lle. JA S K vieressä aivan hiljaa EI SANAAKAAN SANONUT, ei olis S sta uskonut!

      Meinas kyllä vati pyörähtää ympäri vaivoin sain hillittyä itseni, S vain tuijotti vaivaantuneena mutta olisi sanonut jotain olisit tuominnut sen idiootin seurakunnan edessä! Todista nyt hyvä mies synnistä murheelliselle hyvä H P todista katuvalle synnit anteeksi pä..i!

      Viestiä muokattu koska poistuu jatkuvasti eivät kestä totuutta.



      .......

    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 110 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      703
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe