Tuosta:
https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/cb625555-1e4e-42d3-80ae-e65ee420c3e0
Kannattaa hiukan omalla työpaikalla katsella minkä valmistajan mollukka siellä katossa tiirailee. Tai joissain tapauksissa myös oman asuntoyhtiön tiloissa, näitä on paljon asennettu niihinkin, kas kun ovat todella edullisia kilpailijoihin verrattuna.
Tuo asia on ollut jo pidempään tiedossa ja tiedossa on sekin, että Hikvision itse on käyttänyt kameroidensa globaalia dataa kehittämään ohjelmistojensa tekoälyä paremmaksi. Vaan jäikö se vain Hikkarin oman softan puolelle se kehitystyö? Kiinan kohdalla kysymys on relevantti, mutta todisteita tuskin ikinä löytyy suuntaan tahi toiseen. Eikä edes Kiina pystyisi valvomaan koko maailmaa Hikkarin kameroiden kautta, datamassa on liian valtava, liikaa jopa Jenkkien koneistolle.
Suomessa moni turva-alan yritys ja urakoitsija on luopunut Hikkarin edustuksesta jo aiemmin.
https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/cb625555-1e4e-42d3-80ae-e65ee420c3e0
Kannattaa hiukan omalla työpaikalla katsella minkä valmistajan mollukka siellä katossa tiirailee. Tai joissain tapauksissa myös oman asuntoyhtiön tiloissa, näitä on paljon asennettu niihinkin, kas kun ovat todella edullisia kilpailijoihin verrattuna.
Tuo asia on ollut jo pidempään tiedossa ja tiedossa on sekin, että Hikvision itse on käyttänyt kameroidensa globaalia dataa kehittämään ohjelmistojensa tekoälyä paremmaksi. Vaan jäikö se vain Hikkarin oman softan puolelle se kehitystyö? Kiinan kohdalla kysymys on relevantti, mutta todisteita tuskin ikinä löytyy suuntaan tahi toiseen. Eikä edes Kiina pystyisi valvomaan koko maailmaa Hikkarin kameroiden kautta, datamassa on liian valtava, liikaa jopa Jenkkien koneistolle.
Suomessa moni turva-alan yritys ja urakoitsija on luopunut Hikkarin edustuksesta jo aiemmin.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Onkohan hallitus ajan tasalla. No tuskin.
Haitanneeko tuo? Poliisi, PV, Tulli, Rajis, Edari, Valtsikka muun muassa ovat. Joten tuleva hallitus voi keskittyä ns. olennaiseen kun virkakoneisto keskittyy omaan olennaiseensa.
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17882952p
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Järkytyitkö? minä en. Eikä sillä oikeastaan väliä vahtaako kiinalaiset vai amerikkalaiset, jokatapauksessa olla kaikkien suurvaltojen valvottavissa.
-harmiseikirj-
USA ei ole edes pahin, jos mietitään ns. "salaa" valvovia laitteita joita myydään kilpailijoiden seassa tavallisina laitteina. Kiina, Israel, siinäpä ne pahimmat koirat.
Ei tuo minua yllätä, olen ollut Hikkarin kanssa tekemisissä jo kymmenisen vuotta, niin tietyt "lainalaisuudet" ovat olleet tiedossa miltei alkumetreiltä lähtien. USA:lla ei ole tuolle rintamalle tarjota yhtään mitään, ei liioin Venäjällä, ovat tuossa mielessä molemmat nolla-kerhoa. USA:ssa tuotetaan yhtä helvetin hyvää kameravalvontasoftaa ja Venäjällä yhtä laajalle levinnyttä tietoturva-alustaa, siinä on noiden kahden panos tuolla rintamalla. Nolla-kerho.
Ei ne jenkeissäkään monet varmaan olleet usasta huolissaan ennen kuin tuli special force ja vei quantanamoon kyselemättä. Nykyäänhän voi varmaan melkein mikä tahansa taho valvoa sua läppärin, puhelimen tms. kameran kautta niin henk.koht. tasolla ei noista katuvalvontalaitteista juuri ole huolta.
-harmiseikirj-
No ei itse asiassa voi, sehän siinä on koomisinta. Ne mistä eniten ollaan huolissaan on vaikeimmin valvottavissa silkan massan ja salauskäytäntöjen vuoksi. Sitten unohtuu nuo muut hilavitkuttimet...
Mutta siihen tuo kaikki hiljalleen menee kaikkialla, Suomessakin, 1984, nevö forget 😂
Samoja kameroita on joissakin jäähalleissa.
Kiinalaiset kamerat kuvaavat suomalaisnuoria jäähalleissa
Leijonat TV:n kuvaamiseen käytetään kameroita, jotka on kokonaan kielletty esimerkiksi Yhdysvalloissa
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009316603.html
Tulevalle hallituksella töitä kieltää kyseisten kameroiden käyttö koko Suomessa!
No ne on hinta-laatu -suhteeltaan olleet pitkään paras vaihtoehto, ei syy sen kummempi ole. Ja sitten tietty toinen syy on yksi "pieni" turva-alan yritys joka niitä tykkää käyttää minne vaan diiliä saavat tungettua, nimittäin Securitas. Mutta eivät niissä kiinteistöissä joissa minä huseeraan, sinne ei tuota kuraa tuoda. Ei niinkään teoreettisten tietoturvariskien vuoksi vaan ihan vain siksi että pienellä lisäpanostuksella saa oikeasti hiton hyviä kameroita ja softaa.