Entiset Jehovan todistjat

Anonyymi-ap

Pariskunta joka erosi hiljattain järjestöstä haluaisi yhteyttä entisiin JT iin
Laittakaa postia. Voisimme ehkä tukea toisiamme kun aloitamme elämän uudestaan
[email protected]

36

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tuo viesti esim. Veljesseurassa rekattuna ollen olisi hieman luotettavampi tapa yhteydenpitoon.

      S24 foorumeilla kun voi ratsastella monenlaisia feikkejä.

      • Anonyymi

        Kiitos,voitko vähän tarkentaa kun en ole perillä näistä kanavista.
        Siis Veljesseurassa rekattuna ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos,voitko vähän tarkentaa kun en ole perillä näistä kanavista.
        Siis Veljesseurassa rekattuna ?

        Veljesseura.org

        Rekisteröitynä on mahdollisuus myös yksityisviesteihin, oletan toiminnon olevan edelleen käytössä.

        Kyse on ex-todistajien foorumista, joka on ollut paikallaan jo hyvin hyvin kauan, en tiedä mistä vuodesta alkaen, joskin alkanut olla melko hiljainen viime vuosina.

        Sitten on Reddit ex-jehovantodistajat, mutta suomenkielinen saitti vaikuttaa todella hiljaiselta. Englanninkielinen on hyvin aktiivi.

        ps. Suomeksikin käännetty Ray Franzin kirja on varmaankin tullut jo luettua (?).

        Tuolta ladattavissa englanniksi:

        - https://friendsofraymondfranz.com/books-in-english/

        Tsemppiä uuden elämän alkuun. Omantunnon-, ajattelun-, ja puheenvapaus on hyvin arvokas.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­N­­y­­­m­­­f­o­­­m­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17883998t

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Aloitatte saatanallisen elämän!
      Vain JT pelastaa!

      • Anonyymi

        Eikä pelasta. JT: t on sitä porukkaa josta Gal. 1: 6-9 kertoo.


    • Anonyymi

      Tämä on oikea paikka ex-todistajille!
      Täällä herjataan ja vääristellään todistajia kaikella odottamallasi katkeruudella, sekä helluntailaisten, että luterilaisten säestäessä.
      Lyökää toki viisaat päänne yhteen nauttien vuosikausia samoista kommenteista, kuten jättää roskapussit todistajien vietävksi, marjapuuroista, höpöhöpöistä...Hyvää rakennusainetta elämäänne!
      Oikeaa ravintoa sieluillenne!

      • Anonyymi

        Roskapussit ja valokopiot on mulle tuttuja mutta mikä tämä marjapuurohomma on? Onko todella niin että mulla on mennyt jotakin ohi?


      • Anonyymi

        "Täällä herjataan ja vääristellään todistajia kaikella odottamallasi katkeruudella, ..."

        Tuo kuvaus soveltuu juurikin Vartiotorniseuran harjoittamaan tapaan toistuvissa julkisissa vihapuheissaan, joita se kohdistaa entisiin uskontovereihinsa ryhmänä.

        Aikoinaan se tuomitsi voimakkaasti toiset uskonnolliset tahot erottamisesta, aikaan jolloin järjestön piirissä ei ollut erottamista eikä epäinhimillistä ihmissuhteilla kiristämistä perheiden hajoittamisen ja karttamispolitiikan muodossa.

        "Disfellowshipping and Shunning"

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/disfellowship-shunning.php

        Vääristelyn ja sumuttamisen lisäksi hallintoelin harjoittaa kestovalehtelua tuon organisaation keskeisestä opistakin, vuodesta 1914. Todisteet siitä mustaa valkoisella ohessa järjestön omalla materiaalilla todistettuna:

        "1914 : Failed Watchtower Prophecy "

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/failed-1914-predictions.php

        Myöskin:

        "Changed Dates :: Failed Predictions"

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/1800s.php

        Vartiotorniseura harrastaa eri asiantuntijoiden tutkimuksien ja lausuntojenkin valheellista vääristelyä, vain tukeakseen epärehellisin metodein omaa dogmiikkaansa.

        "Dishonest Information"

        "The articles linked to in this section prove otherwise by presenting numerous Watchtower examples of misquotes, misdirection, lies and rhetorical fallacies."

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/misquotes-deception-lies-intro.php

        #

        Rehellisyysmittarilla mitattuna: jwfacts.com VS. JW.org ... 6 - 0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä herjataan ja vääristellään todistajia kaikella odottamallasi katkeruudella, ..."

        Tuo kuvaus soveltuu juurikin Vartiotorniseuran harjoittamaan tapaan toistuvissa julkisissa vihapuheissaan, joita se kohdistaa entisiin uskontovereihinsa ryhmänä.

        Aikoinaan se tuomitsi voimakkaasti toiset uskonnolliset tahot erottamisesta, aikaan jolloin järjestön piirissä ei ollut erottamista eikä epäinhimillistä ihmissuhteilla kiristämistä perheiden hajoittamisen ja karttamispolitiikan muodossa.

        "Disfellowshipping and Shunning"

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/disfellowship-shunning.php

        Vääristelyn ja sumuttamisen lisäksi hallintoelin harjoittaa kestovalehtelua tuon organisaation keskeisestä opistakin, vuodesta 1914. Todisteet siitä mustaa valkoisella ohessa järjestön omalla materiaalilla todistettuna:

        "1914 : Failed Watchtower Prophecy "

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/failed-1914-predictions.php

        Myöskin:

        "Changed Dates :: Failed Predictions"

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/1800s.php

        Vartiotorniseura harrastaa eri asiantuntijoiden tutkimuksien ja lausuntojenkin valheellista vääristelyä, vain tukeakseen epärehellisin metodein omaa dogmiikkaansa.

        "Dishonest Information"

        "The articles linked to in this section prove otherwise by presenting numerous Watchtower examples of misquotes, misdirection, lies and rhetorical fallacies."

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/misquotes-deception-lies-intro.php

        #

        Rehellisyysmittarilla mitattuna: jwfacts.com VS. JW.org ... 6 - 0.

        Nämä roskapalstat ovat itse isästä perkeleestä! Luopioiden paratiisi. Jos olet tehnyt elämäsi virheen eroamalla Järjestöstä, muista, että olet aina tervetullut takaisin! Suuntaa kaikki toimintasi kohti rakkaita veljiä ja sisaria! Saatanan maailma vie muuten sinut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä roskapalstat ovat itse isästä perkeleestä! Luopioiden paratiisi. Jos olet tehnyt elämäsi virheen eroamalla Järjestöstä, muista, että olet aina tervetullut takaisin! Suuntaa kaikki toimintasi kohti rakkaita veljiä ja sisaria! Saatanan maailma vie muuten sinut!

        Mutta miksi kukaan menisi takaisin järjestöön, jonka on huomannut epärehelliseksi ja ylläpitävän virheellisiä sekä valheellisia oppeja?

        Kerro minulle vastaus tähän.


      • Anonyymi

        Onko Gal. 1: 6-9 myös sitä vääristelyä ja höpöhöpöä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä roskapalstat ovat itse isästä perkeleestä! Luopioiden paratiisi. Jos olet tehnyt elämäsi virheen eroamalla Järjestöstä, muista, että olet aina tervetullut takaisin! Suuntaa kaikki toimintasi kohti rakkaita veljiä ja sisaria! Saatanan maailma vie muuten sinut!

        Niin. Onhan se kamalaa kun lahkoa ei kehuta. Mutta kun ei ole mitään syytä kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä roskapalstat ovat itse isästä perkeleestä! Luopioiden paratiisi. Jos olet tehnyt elämäsi virheen eroamalla Järjestöstä, muista, että olet aina tervetullut takaisin! Suuntaa kaikki toimintasi kohti rakkaita veljiä ja sisaria! Saatanan maailma vie muuten sinut!

        "muista, että olet aina tervetullut takaisin!"

        Teillä on kyllä persoonallinen tapa osoittaa tämä: muutaman kuukauden mykkäkoulu valtakunnansalilla.


    • Anonyymi

      Myös UUT:n kautta on mahdollisuus tavata ex-todistajia. UUT toimii vertaistukena vahingollisista ja ahdistavista uskonliikkeistä irtaantuneille.

      "Vertaistukiryhmät"

      "Järjestämme kuukausittain vertaistukitapaamisia usealla paikkakunnalla Suomessa."

      - https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

    • Anonyymi

      Avauksessahan voisi olla kyse jonkin friikin feikistä, kalasteluviestistä jolla koetataan saada palstalla kiroittavien ex-todistajien henkilöllisyys- ja yhteystietoja.

    • Anonyymi

      ”Pariskunta joka erosi hiljattain järjestöstä haluaisi yhteyttä entisiin JT iin.”

      Voi voi. Tuo todistajista hiljattain eronnut pariskunta uppoaa mielestäni yhä syvemmälle pimeyteen etsiessänsä vertaistukea tai mitä lie etsivätkin entisten Jehovan todistajien seurasta.
      Itse en näe positiivista yhteyttä , mutta mitä apua EX- todistajat voisivat mukama heille antaa. Vertaistukeako mahdollisesti.......just joo!!!!
      Kyllä se vertaistuki on ennemmin järjestön ja hallintoelimen lokaamista ja yleistä joukkohaukkumista. Tuota samaa naukumista on kuultu jo vuosia, eikä mikään ole juurikaan muuttunut. Sama vanha levy pyörii ja pyörii.....nyt ehkä hieman rahinoiden kera.

      Sanokaapa muuten muutamia todellisia hyötyjä mitä siitä voisi mahdollisesti seurata heidän etsiytyessä EX-todistajien pieneen marginaali joukkioon? Näkeehän sen jo veljessseuran nettisivuissa, miten vähin erin lähes huomaamatta veljessseuran vedet ovat alkaneet kuivumaan kun piskuinen poppoo vuosi vuodelta vähenee. Siellä on muutama jotka kirjoittelevat enemmän käsittääkseni ja muut ovat sitten hiljaa kuin kirkon penkillä konsanaan. En suinkaan väheksy tai morkkaa veljesseuraa mitenkään, sillä onhan heilläkin ollut virtaavien ja vuolaiden vesien ajat, mutta nyt ovat pohjavedet alkanut vähetä. Miksi? En tiedä. Ehkä ihmisillä on omat elämän kovuudet ja vaikeudet eikä se aikakaan riitä kaikkeen mitä haluaisi. Ja tietenkin populaatio ikääntyy vuosi vuodelta eikä uutta verta tule juuri enää kuvioihin mukaan.
      Jäänpä odotteleen vastauksia kysymykseeni.

      • Anonyymi

        Itse sen sanoit. Kyse on marginaalisesta ryhmästä. Kun keskustelu siirtyy muualle, vanhalle alustalle ei riitä aktiivisia käyttäjiä. Keskustelu on siirtynyt someen ja Discordiin.

        Lisäksi tietenkin kansainvälinen keskustelualusta Redditissä kasvaa huimaa vauhtia. Kohta 90 tuhatta käyttäjää.

        Mitä vertaistukeen tulee, se on useimmille hyvin tärkeää tietyssä irtautumisen vaiheessa. Kun saa purkaa pitkään itseä mietityttäneitä asioita vapaasti ja rehellisesti, sillä on hyvin vapauttava ja voimaannuttava vaikutus. Huomaa ettei vika ollut minussa, vaan järjestössä. Huomaa ettei ollut mikään poikkeusyksilö, vaan monet itselleen rehelliset ihmiset ihmettelevät samoja asioita.

        Tätä tapahtuu jokaisessa seurakunnassa ympäri maailman. Ihmisillä ei vain ole aina samanlaista mahdollisuutta lähteä järjestöstä ja niinpä osa joutuu jäämään seurakuntaan vaikka tietää järjestön huuhaaksi. Ilmiö on niin yleinen, että sille on termikin. Pimo:t ovat todistajia, jotka ovat mentaalisesti irtautuneita mutta fyysisesti vielä järjestössä.


      • Anonyymi

        <<< Itse en näe positiivista yhteyttä >>>

        Voisiko tämä mahdollisesti johtua siitä, ettei sinulla ole todellista kosketuspintaa asioihin etkä tiedä, mistä puhut?

        <<< Kyllä se vertaistuki on ennemmin järjestön ja hallintoelimen lokaamista ja yleistä joukkohaukkumista. >>>

        Mistä tiedät tämän? Oletko ollut läsnä useassakin vertaistukiryhmässä vai spekuloitko? Sitten taas toisaalta, jos vertaistukiryhmässä jonkin verran järjestöä kritisoitaisiinkin, sinun pitää muistaa, ettei he enää elä hallintoelimen kontrolloimassa diktatuurissa, jossa järjestön krisointi on pannassa kuin Kim Jong Unin kritisointi Pohjois-Koreassa. Käyttäydyt kuin Pohjois-Korean diktaattorin hännystelijä, joka raivostuu jo silkasta ajatuksesta, että joku tohtisi kritisoida Suurta Johtajaa.

        <<< Tuota samaa naukumista on kuultu jo vuosia, eikä mikään ole juurikaan muuttunut. Sama vanha levy pyörii ja pyörii.....nyt ehkä hieman rahinoiden kera. >>>

        Eikö ole hämmästyttävää, että vaikka järjestö ongelmakohdat tuodaan esille yhä uudestaan ja uudestaan, järjestön jäsenillä on jonkinlainen sokea piste asiassa?

        <<< Sanokaapa muuten muutamia todellisia hyötyjä mitä siitä voisi mahdollisesti seurata heidän etsiytyessä EX-todistajien pieneen marginaali joukkioon? >>>

        On todella niin, ettet itse kykene järkeilemään asiaa? Oletko koskaan ajatellut olla yhteydessä ex-todistajiin ja kuunnella heitä?

        <<< Näkeehän sen jo veljessseuran nettisivuissa, miten vähin erin lähes huomaamatta veljessseuran vedet ovat alkaneet kuivumaan kun piskuinen poppoo vuosi vuodelta vähenee. Siellä on muutama jotka kirjoittelevat enemmän käsittääkseni ja muut ovat sitten hiljaa kuin kirkon penkillä konsanaan. En suinkaan väheksy tai morkkaa veljesseuraa mitenkään, sillä onhan heilläkin ollut virtaavien ja vuolaiden vesien ajat, mutta nyt ovat pohjavedet alkanut vähetä. Miksi? En tiedä. Ehkä ihmisillä on omat elämän kovuudet ja vaikeudet eikä se aikakaan riitä kaikkeen mitä haluaisi. Ja tietenkin populaatio ikääntyy vuosi vuodelta eikä uutta verta tule juuri enää kuvioihin mukaan. >>>

        Miksi yhden nettisivun aktiivisuus olisi jonkinlainen luotettava mittari siitä, kuinka hyvin jollain ihmisryhmällä menee tai kuin paljon heitä on? Moni ei edes tiedä sivun olemassaolosta. Jotkut tietävät, mutta lukeminen riittää heille. Jotkut kommentoivat silloin, kun siltä tuntuu, mutta muutoin jatkavat elämäänsä.


      • Anonyymi

        Sivustoilla on elinkaarensa: alku, aktiivinen kausi ja lopulta yleensä hiipuminen. Ei yhden sivuston aktiivisuudesta tosiaan kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Veljesseura tuli aikoinaan H2O-sivuston tilalle, kun keskustelu alkoi siirtyä sieltä Veljesseuraan. Nyt valtikka, jos sellaisesta tämän kaltaisen marginaalitoiminnan kohdalla voi puhua, on vuorostaan nähtävästi siirtynyt eteenpäin.


      • Anonyymi

        "Tuota samaa naukumista on kuultu jo vuosia, eikä mikään ole juurikaan muuttunut. Sama vanha levy pyörii ja pyörii.....nyt ehkä hieman rahinoiden kera."

        Onneksi uskonnoissa ei pyöri sama tuhansia vuosia vanha levy ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuota samaa naukumista on kuultu jo vuosia, eikä mikään ole juurikaan muuttunut. Sama vanha levy pyörii ja pyörii.....nyt ehkä hieman rahinoiden kera."

        Onneksi uskonnoissa ei pyöri sama tuhansia vuosia vanha levy ollenkaan.

        "Onneksi uskonnoissa ei pyöri sama tuhansia vuosia vanha levy ollenkaan."

        Ja se on kyllä hyvä. Niin, aloittajahan taitaa lähinnä purkaa omaa kaunaansa ja pyrkiä lannistamaan ex-todistajia, etteivät kirjoittelisi tai hankkisi vertaistukea. Vähän niin kuin kävisi paskomassa portinpieleen, kyllähän se ympäristön tekee epämiellyttävämmäksi katsoa. Mutta olipa aloittaja sitten omien ongelmiensa kanssa painiva piruparka tai jollain periaatteellisemmalla asialla, niin eipä näistä kannata kovin paljoa välittää.


      • Anonyymi

        "Uppoaa yhä syvemmälle pimeyteen."

        Ja mitä sitten voisi olla hyötyä siitä että etsiytyy pieneen marginaaliseen ex- jt seuraan?
        Ei mitään jos on menettänyt uskonsa Jeesukseen ja Hänen Isäänsä ja Pyhään Henkeen.

        Kun minä lähdin pois JT poppoosta löysin vasta sen jälkeen todellisen uskon ja totuuden. "Jeesus on tie totuus ja elämä".

        Mihinkä seurakuntaan kuulun nykyään? En mihinkään.
        Miten julistan evankeliumia? Monilla eri tavoin, mutta Jeesuksen kieltämää ovilla ramppaamista en tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uppoaa yhä syvemmälle pimeyteen."

        Ja mitä sitten voisi olla hyötyä siitä että etsiytyy pieneen marginaaliseen ex- jt seuraan?
        Ei mitään jos on menettänyt uskonsa Jeesukseen ja Hänen Isäänsä ja Pyhään Henkeen.

        Kun minä lähdin pois JT poppoosta löysin vasta sen jälkeen todellisen uskon ja totuuden. "Jeesus on tie totuus ja elämä".

        Mihinkä seurakuntaan kuulun nykyään? En mihinkään.
        Miten julistan evankeliumia? Monilla eri tavoin, mutta Jeesuksen kieltämää ovilla ramppaamista en tee.

        "todellisen uskon ja totuuden"

        Usko ja totuus ovat kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uppoaa yhä syvemmälle pimeyteen."

        Ja mitä sitten voisi olla hyötyä siitä että etsiytyy pieneen marginaaliseen ex- jt seuraan?
        Ei mitään jos on menettänyt uskonsa Jeesukseen ja Hänen Isäänsä ja Pyhään Henkeen.

        Kun minä lähdin pois JT poppoosta löysin vasta sen jälkeen todellisen uskon ja totuuden. "Jeesus on tie totuus ja elämä".

        Mihinkä seurakuntaan kuulun nykyään? En mihinkään.
        Miten julistan evankeliumia? Monilla eri tavoin, mutta Jeesuksen kieltämää ovilla ramppaamista en tee.

        "Kun minä lähdin pois JT poppoosta löysin vasta sen jälkeen todellisen uskon ja totuuden."

        Etkö sinä ajatellut jossain vaiheessa ollessasi Jt ihan samalla tavalla? Ja nyt olet taas löytänyt totuuden? Etkö oppinut ekasta kerrasta, että väärässä oleminen tuntuu samalta kuin oikeassa oleminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun minä lähdin pois JT poppoosta löysin vasta sen jälkeen todellisen uskon ja totuuden."

        Etkö sinä ajatellut jossain vaiheessa ollessasi Jt ihan samalla tavalla? Ja nyt olet taas löytänyt totuuden? Etkö oppinut ekasta kerrasta, että väärässä oleminen tuntuu samalta kuin oikeassa oleminen?

        Mitähän toi nyt tarkoitti? En ole mennyt takaisin vartiotornilahkoon, enkä mene. Mitä minä heillä tekisin?
        Jeesus on tie TOTUUS ja elämä. Ei siinä mitään kuppikuntaa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän toi nyt tarkoitti? En ole mennyt takaisin vartiotornilahkoon, enkä mene. Mitä minä heillä tekisin?
        Jeesus on tie TOTUUS ja elämä. Ei siinä mitään kuppikuntaa tarvita.

        Enhän minä väittänytkään, että olisit mennyt. Jeesus on nyt totuus, mutta eikö se ainakin jossain vaiheessa elämääsi ollut Jumalan järjestöksi kutsuttu Vartiotorni? Jos niin, keskeinen itu on siinä, että vain koska uskot olevasi oikeassa, eikö historia opeta, ettei näin välttämättä ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä väittänytkään, että olisit mennyt. Jeesus on nyt totuus, mutta eikö se ainakin jossain vaiheessa elämääsi ollut Jumalan järjestöksi kutsuttu Vartiotorni? Jos niin, keskeinen itu on siinä, että vain koska uskot olevasi oikeassa, eikö historia opeta, ettei näin välttämättä ole?

        Jos joku todistaa pitävästi, että minun uskoni on väärää, niin otan faktat vastaan.
        Jos joku väittää ja todistaa, että elämäni on parempaa ilman Jeesusta otan todisteet vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku todistaa pitävästi, että minun uskoni on väärää, niin otan faktat vastaan.
        Jos joku väittää ja todistaa, että elämäni on parempaa ilman Jeesusta otan todisteet vastaan.

        Tulipas hiljaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku todistaa pitävästi, että minun uskoni on väärää, niin otan faktat vastaan.
        Jos joku väittää ja todistaa, että elämäni on parempaa ilman Jeesusta otan todisteet vastaan.

        Toistaiseksi sinä olet ollut väitteiden esittäjä, joten todistustaakka ei suinkaan lepää kenenkään muun harteilla.
        Jos jonkun elämä paranee jonkin uskomuksen myötä, tarkoittaako se sitä, että uskomuksen itsessään täytyy olla totta? Jos usko Ahura Mazdaan tai Indraan on parantanut jonkun elämää, tarkoittaako tämä sitä, että Ahura Mazda ja Indra ovat todellisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi sinä olet ollut väitteiden esittäjä, joten todistustaakka ei suinkaan lepää kenenkään muun harteilla.
        Jos jonkun elämä paranee jonkin uskomuksen myötä, tarkoittaako se sitä, että uskomuksen itsessään täytyy olla totta? Jos usko Ahura Mazdaan tai Indraan on parantanut jonkun elämää, tarkoittaako tämä sitä, että Ahura Mazda ja Indra ovat todellisia?

        En tunne ketään ahura mazdaa, enkä indiraa ja tuskin moni muukaan tuntee, vaikka sinä tunnetkin. Miksi minun pitäisi tuntea koska tunnen ja uskon Jeesuksen?
        Hän on minun hyväntekijäni. Ja myös sinun jos haluat.
        Heitä epäjumalasi, ahura toyota ja ahura huisin nevadaan. Ne eivät ole kuolleet puolestasi. Ne ovat epäjumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne ketään ahura mazdaa, enkä indiraa ja tuskin moni muukaan tuntee, vaikka sinä tunnetkin. Miksi minun pitäisi tuntea koska tunnen ja uskon Jeesuksen?
        Hän on minun hyväntekijäni. Ja myös sinun jos haluat.
        Heitä epäjumalasi, ahura toyota ja ahura huisin nevadaan. Ne eivät ole kuolleet puolestasi. Ne ovat epäjumalia.

        "En tunne ketään ahura mazdaa, enkä indiraa ja tuskin moni muukaan tuntee, vaikka sinä tunnetkin. Miksi minun pitäisi tuntea koska tunnen ja uskon Jeesuksen?"

        Eihän tässä nyt sitä kysyttytkään, tunnetko sinä näitä Jumalia. Kysymys oli siitä, että jos jonkun elämä on parantunut erinäisten uskomusten myötä (Ahura Madza ja Indra olivat vain esimerkkejä), tarkoittaisiko tämä sitä, että uskomusten kohteidenkin täytyisi siten olla todellisia?

        "Heitä epäjumalasi, ahura toyota ja ahura huisin nevadaan. Ne eivät ole kuolleet puolestasi. Ne ovat epäjumalia."

        Sinun jumalasi on toisen miehen epäjumala. Se, että ns. aidon jumalan kriteeri olisi uhrautuminen toisen puolesta, on mielivaltaisesti itse keksimäsi ja puolueellisesti palvelee jo valmista uskomusjärjestelmääsi.
        Jeesuskaan ei uhrannut itseään kenenkään puolesta. Sadun mukaan Yeshua oli muutaman päivän kuolleena, heräsi henkiin, pyyhki pölyt harteiltaan ja suuntasi sitten kohti mitä upeinta paikkaa, missä hän elelee herroiksi. Aito uhraus olisi ollut kuolleena pysyminen. Nyt Yeshualla oli lähinnä huono viikonloppu.


    • Anonyymi

      Mutta lahkohan esim. murhaa verensiirtokiellollaan.

      Raamattu sallii ja kehottaa syömään veriruokia

      1 korintt. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
      -siis myös veriruokia
      ja 1 korintt. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -siis myös veriruokia

    • Anonyymi

      Vahva fiilis siitä, että avauksessa on kyse feikistä ja tietojen kalastelusta ... toivon toki erehtyväni.

    • Anonyymi

      En mitenkään pysty ymmärtämään sellaista kanssaihmistä, joka Jehovan todistajista lähtiessään löytää jonkin toisen uskonnon tilalle. Siis miten se edes onnistuu?
      Nythän hän joutuu pureskelemaan aivan toisenlaisia opetuksia, jotka ovat todellisesti ristiriidassa niiden opetusten kanssa, joihin hän EHKÄ uskoi todistaja aikoinaan.
      Nyt hän tai hänelle syötetään kokouksissa helvettiä, kolminaisuusoppia, sielun kuolemattomuutta. Saapa hän olla mukana kenties parantumiskokouksissa, jolloin poppoo kiljuu, pomppii, ovat teatraalisessa hurmoksessa....voi hyvää päivää sanon minä.

      Mielestäni juuri tuollaisesta hulapaloosta pää menee lopulta täysin sekaisin, kun kahden erilaisen hengellisen maailman ja ulottuvuuden opetukset, tavat jne kohtaavat. Mieli nimittäin on meillä kaikilla se taistelukenttä, jossa joko kaadumme tai voimme seisoa rohkeina ja järkevinä Jumalan hengen voimistamina.
      Olen kerran käynyt tuollaisessa hurmoshenkisessä kokouksessa yli 25 vuotta sitten enkä todellakaan enään koskaan halua kokea mitään vastaavaa.
      Voin sanoa, että se kaikki toi minulle mieleen enemmän sirkuksen kuin hengellisen tilaisuuden. Kaikki hokivat Jeesus, Jeesus, osa naisista vääntelehti lattialla kuin olisivat juuri synnyttämässä, osa naisista pyöri ympyrää kuin häkkärä toisessa kädessään sellainen pitkä pitkä liinan kaltainen systeemi, jota he pyörittelivät käsissä. En tiedä mikä tuollaisen pitkän viirimäisen kepinpäässä olevan liinan tai kankaan tarkoitus oli????
      Ja pitäisikö uskoa, että tuollaisissa kokouksissa todella Jeesua parantaa jopa vakavia sairauksia. Niinhän niissä tapahtuu. Siihenkin on totuttava ja uskottava jos sellaiseen seurakuntaan menee mukaan.

      Tuollaiseen maailmojen pyörteeseen tuokin alussa mainittu pariskunta ehkä joutuu mikäli he etsivät toisen uskonnon tilalle. Jos eivät etsi niin silloinhan tuollaista kahden maailman yhteentörmäystä ei voi tapahtua.
      Ja voihan tietenkin olla niinkin, että he ovat silti kuitenkin hyvin onnellisia olematta enää Jehovan todistajia...tässä aikakaudessa. Mutta todellisuus Jumalan silmissä on kuitenkin valitettavasti aivan toinen.

      • Anonyymi

        Lahkon jättänyt toteaa joutuneensa nenästä vedetyksi.

        Lahkossa on vartiotornikaupusteluun annettu työkaluksi valehtelu, jolle on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.

        Mutta valehtelua käyttää lahko, lahkojohto, omia jäseniäänkin kohtaan.

        Yksi tapa perehtyä on lainata kirjastosta Pasi Turusen kirja Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa. Se esittelee vartiotorniuskonnon vartiotornisitaattein.


        Sitten tässä on koko lahkokirja käsitelty Raamattuun vertaamisella:
        https://docplayer.fi/7127281-Puhu-perustellusti-kayttamalla-raamattua.html

        Siitä, "lahkoaapisesta" paljastuu täysin mitoin lahkon metkuja. Valetta, harhaanjohtamista, pettämistä ...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloinkohan saisin

      Unohdettua sinut, nainen.
      Ikävä
      104
      6433
    2. Mä saatan muuten olla

      Raskaana😅 näin siinä käy ...
      Ikävä
      125
      5601
    3. Osaatko runoilla?

      Kirjoita runo näin yön pimeinä tunteina. Kerro syvimmät tunteesi.
      Tunteet
      88
      3589
    4. Mies, kuinka monta kertaa

      päivässä katsot kuvaani?
      Ikävä
      42
      2772
    5. On pkeleen kova ikävä

      Tule katsomaan minua, tiedäthän reitit...
      Ikävä
      37
      2710
    6. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      41
      2675
    7. Sinua minä vaan

      Mies haluan, en muita. Vaikka mehän emme edes tunne toisiamme. 💚
      Ikävä
      29
      2491
    8. Jännittää nähdä sua taas mies

      Luulenpa että hymy tulisi väkisin vaikka koittaisin sitä peitellä. Kai me nähdään ettei tarvii viestiä heittää sulle päi
      Ikävä
      20
      2431
    9. Kadonnut henkilö

      Onneksi kadoksissa ollut henkilö on löytynyt.
      Suomussalmi
      6
      2345
    10. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      34
      2302
    Aihe