Tyhjällä vatsalla ei voi nukkua tai nukahtaminen on vaikeaa, mutta vatsan ja suolen pitäisi saada levätä yöllä. Huono yhtälö!
Osa asiantuntijoista sanoo, että 14 - 16 tunnin paasto päivittäin on terveellistä. Kaikki vuorokauden ravinto pitää siis saada nautittua 8 - 10 tunnin aikana.
Onko kenelläkään saattaa muille tietoon luotettavaa tutkimusta siitä, milloin kannattaa syödä päivän ensimmäinen ateria ja milloin viimeinen?
Tyhjällä vatsalla nukkuminen ja pätkäpaasto
4
642
Vastaukset
- Anonyymi
Vain hvp osaisi vastata tähän. Hän on lomalla.
- Anonyymi
Tuohon on mahdotonta vastata koska kyseessä on kompromissi.
Unettomuus tai vähäunisuus on riski sekin joka kostautuu ajan kanssa. Sanoisin että kyse on hyvin yksilöllisestä asiasta. Ise syön harvoin kello 17 jälkeen eikä nälkä ole ongelma nukkumisen kannalta. Toisaalta syön yleensä suhteellisen paljon kuitua ja papuja ja molemmat pitävät hyvin nälkää.
Loppuloma menee pitkälti hernekeitolla, papupadalla, papumakkarakeitolla ja perunalla kera sillin.- Anonyymi
Olen jo 20 vuotta toteuttanut pätkäpaastoa niin että aamun ensimmäinen ateria (puuroa, leipää, leikkeleitä ja kahvia) n. klo 8 ja illalla viimeinen n. klo 17, vain yksi lämmin ateria kun en jaksa enempää syödä..........Alkuun oli joitakin poikkeuksia kellonajoissa työkeikkojen takia, mutta aina kuitenkin rajoitin syömiset 9 tunnin ajalle.............Toimii minulla tosi hyvin ja paino pysynyt hyvänä ilman dieettejä ihan sekaruokavaliolla, tosin maitotuotteita en juuri käytä juustoa lukuunottamatta laktoosi-intoleranssin takia. Maitotuotteet jouduin jättämään jo parikymppisenä kun silloin ei vielä ollut edes hyla-tuotteita ja vuosikaudet jouduin tyytymään pelkkään juustoon, hyla-tuotteiden tultua olen käyttänyt satunnaisesti jotain maitotuotteita lähinnä leivonnassa ja ruuanlaitossa. Olen myös joutunut karsimaan kaikki ns tuorekasvikset ja lähes kaikki hedelmät listaltani niistä aiheutuvien vaivojen takia ja käytän vain sellaisia kasviksia jotka voi kuumentaa.
Annoskoko tietysti vaikuttaa myös ja minulla ei enää kovin suuria ole kun en kuluta näin eläkkeellä niin paljoa kuin ennen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613385Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132561Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1092551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282464- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241773Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628