Siis aivan todella törkeää. Sillä välin kun muut ovat armeijassa ja joutuvat kestämään epämiellyttäviä ja raskaitakin asioita, istuvat muutamat mukavasti toimistoissa, keräämässä työkokemusta. On jopa käynyt niin, että työnantaja on palkannut sivarin sivarikauden jälkeen.
Tämä on iso f... y.. niille, jotka ovat käyneet armeijan ja odottavat siitä kiitosta yhteiskunnalta.
Ei armeijan käynnistä pitäisi rangaista, vaan sen käymättömyydestä!
Sivarin kautta töihin
5
460
Vastaukset
- Anonyymi
Sivarin, kuin myös armeijan käymisestä pitää rangaista. Onhan se sukupuoleen sidottu palkattoman pakkotyön räikein muoto, vastoin peruslain 6. pykälää sukupuolten tasa-arvosta. Intin ja sivarin käynti asettaa häpeään kaikki miespuoliset, kun sellaiseen alistuvat.
Sivarin tai intin käynnistä pitäisi rangaista vuoden vankeustuomiolla.- Anonyymi
Kyllä!
- Anonyymi
Saitko vapautuksen palveluksesta kun noin kiukuttaa?
- Anonyymi
Ketä sinne nyt väkisin pitäisi vielä ottaa isojen poikien hiekkalaatikko leikkeihin vielä mukamas?
- Anonyymi
Suomessa on asevelvollisuus.
Useimmat miespuolisista isompien firmojen rekrytointia hoitavista henkilöistä ovat käyneet RUK:n tai ainakin RAUK:n. He kokevat useimmiten vielä vanhempinakin intin suorittamisen kunnia-asiana ja jopa arvostavat sitä kokemuksena.
Vaikka inttiä mollataankin, niin päättävään asemaan yltäneet miesoletetut ovat useimmiten suorittaneet varusmiehinä johtajakoulutuksen.
Oma tausta vaikuttaa varmasti myös rekrytointipäätöksiin. Jos reservin upseerilla on valittavana saman tason papereilla toinen reservin upseeri tai sivari, ei ole vaikea arvata, kumman hän valitsee.
Olen itse ollut rekrytoimassa valtion hommiin työntekijöitä. Jos on hyväksi koettu sivari, niin se ei ole rekrytoinnin este. Silti väitän, että yli 90 % RUK:n käyneistä pesee rekrytointitilanteessa muuten samat paperit esittäneen sivarin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324784
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233232Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132644- 462211
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591753Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471689- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201516- 281500
- 951221