Alkoholismi - holistiset parantumis pohdinnat

Anonyymi-ap

Hei.

Haluaisin aloittaa uuden ketjun alkoholismista. Monet meistä ovat varmaankin hakeneet jo apua perinteisen lääketieteen parista, johon itse en ole saanut apua. Antabus tabletit olivat kalkkitabletteja.
Materiaalisesti determinoitunut nykylääketiede tuntuu stigmaavan. Sanot että alkoholismi on ongelma (haet apua) jonka jälkeen koko virallinen lääketiede rajaa sinut likimain kaiken hoidon ulkopuolelle.

Haluaisin aloittaa letkun jossa pohditaan ’boksin ulkopuolelta’. Nyt viimeistään tiedän että lääketieteen viisaat sedät ovat boksissa, en minä.

Ensin viivoilla omia vapaita ajatuksia. Sen jälkeen, mitä muut ovat huomanneet?

Olen lopettanut itseni latasin, tunteiden kieltämisen ja kiinnittämällä huomiota olen huomannut seuraavaa:

- Chili (vaikuttava aine capseiini). Tulisen nepalilaisen ilta aterian jälkeen ei tehnyt niin mieli viinaa. Se sai pohtimaan. En ole chilin rakastaja, on herkkä suu. Intuitiivisesti ajattelin; jos nikotiinipussia laittaa huuleen; mitäs jos hyvälaatuisia, suht tuoreita chilimaustw rakeita? Se vaikuttaa! Mieliala nousee.

- Olen sitä ihmisryhmää, joille auringonotto saa aikaan vahvaa, tosi vanhaa endorfiinia

- Suomen metsissä kasvavat psilosybiini sienet ovat varovaisesti pienissä määrissä arasti kokeiltuani saaneet aikaan sen ettei tee mieli kahteen viikkoon alkoholia

- luonnollisesti stressin vähentäminen on aiheuttanut ettei ole syytä dokata stressiin

- terapia, buddhalaiset mielen prosessien ja etenkin kärsimyksen ymmärtäminen.

Tässä nöyrästi oma pienen oppimäärän ymmärrys asiasta.
Kannustan avoimeen keskusteluun, miten kullakin on syntynyt kehollista tai somaattista havaintoja.

2

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No vittu en ymmärtäny mitään!
      Mutta kysyisin että miksi on mullakin hyvä olo kun otan alkoholia kaljaa ym..
      Miksi sa mä?

    • Anonyymi

      Alkoholismista pääsee eroon silloin, jos siitä itse haluaa eroon.
      Vaatii enemmän psyykkistä voimaa kuin fyysistä.
      Myöskään riippuvuutta ei kannata vaihtaa toiseen riippuvuuteen, vaikka tosin joku voisi ollakin silti parempi kuin alkoholiriippuvuus.

      Itsekin join nuorena saadakseni hyvän olon, ja saadakseni rohkeutta.
      Vuosien mittaan osoittautui huonoimmaksi mahdolliseksi lääkkeeksi. Ajan myötä aiheutti vain lisää pahaa oloa.
      Hyvän olon voi saada monista eri asioista päihdyttämättä itseään, on vain löydettävä se juttu, mikä itseä kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe