Olemme kansainvälisillä markkinoilla aivan liian kalliilla tuotteilla ja liian pienellä tuotantokapasiteetilla. Investointiemme käyttöaste on huono. Teollisuutemme koneaika on viiden päivän työviikolla aivan liian lyhyt.
Ehdotan laajamittaista kokeilua 6-päiväisellä työviikolla
15
230
Vastaukset
- Anonyymi
Joo kyllä siirtyminen 9 päivän viikkoon on todellakin järkevää taloudellisedti
- Anonyymi
*
Johan sitä " Kokeiltiin " Yli Satavuotta sitten !
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*
Johan sitä " Kokeiltiin " Yli Satavuotta sitten !
*Tehtiin kuutta päivää vielä toisen maailmansodan jälkeen. Muistan, että lauantaina isälläni oli hieman lyhennetty työpäivä, kuitenkin siten, että hänen piti olla työpaikallaan tuntia aikaisemmin. Suomi toipui sodasta, maa rakennettiin ja saatiin vahva vientiteollisuus.
Tarvitsemme terästäytymistä. Korkeitten palkkojen ja hyvän sosiaaliturvan ylläpitäminen nykyisellä suoritteella ei onnistu tässä kansainvälisessä kilpailutilanteessa.
Kuusipäiväinen työviikko takaisin. Kyllä työviikon pitää olla niin pitkä, että paita ehtii tulla hikeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tehtiin kuutta päivää vielä toisen maailmansodan jälkeen. Muistan, että lauantaina isälläni oli hieman lyhennetty työpäivä, kuitenkin siten, että hänen piti olla työpaikallaan tuntia aikaisemmin. Suomi toipui sodasta, maa rakennettiin ja saatiin vahva vientiteollisuus.
Tarvitsemme terästäytymistä. Korkeitten palkkojen ja hyvän sosiaaliturvan ylläpitäminen nykyisellä suoritteella ei onnistu tässä kansainvälisessä kilpailutilanteessa.
Kuusipäiväinen työviikko takaisin. Kyllä työviikon pitää olla niin pitkä, että paita ehtii tulla hikeen.Outoa että ruotsi pärjää vaikka siellä on vähemmän työtunteja ja paremmat palkat. Oisko suomessa liikaa johtajia?
- Anonyymi
Kunhan saisimme kaikki elokapinan lorvijat edes yhdeksi päiväksi työhön viikossa.
- Anonyymi
👍👍
- Anonyymi
Rr-rröyhhh, sanovat elok-apinoitsijat ja kääntävät kylkeään.
- Anonyymi
Joka ikinen loiseläjä vaikka pakko työhön niin tietävät sen jälkeen kuinka kiva elättää matuja vero rahojen turvin. Tietäisivät kun pitää työstä maksaa 30% verot!!! Onneksi itse jo työeläkkeellä!!
- Anonyymi
Kuka maksaa se puuttuvan päivän?nyt jo painettava viikonloputkin että rahat riittää elämiseen.
- Anonyymi
Sen puuttuvan päivän maksaa se työsuorite ja koneajan lisäys, joka yhden lisäpäivän avulla saadaan. Yksi lisäpäivä merkitsee alasta riippuen n. 20 prosentin lisäystä työaikaan. Sillä on valtava merkitys investointien ja tehdyn kehittämistyön takaisinmaksuajassa.
- Anonyymi
Aivan. Monilla meistä on nyt toinenkin tai jopa kolmaskin työpaikka ja viikon työtunnit ja työmatka-aika täyttävät elämän jopa 7 päivää viikossa.
Samanaikaisesti se pääsiallinen työnantaja joutuu hylkäämään tilauksia ja myymään eioota.
Siirtyminen kuusipäiväiseen työviikkoon järkeistäisi ja rauhoittaisi ihmisten elämää ja parantaisi taloutta. Sosiaaliturvamme ylläpitämiseen alkaisi löytyä rahaa.
- Anonyymi
Vihreiden toimistolla 8-päiväistä viikkoa työtehottomuuden vuoksi
- Anonyymi
Mää tein aikoinaan kiireaikoina neljän kuukauden pituisia työviikkoja, joka päivä täysillä duunissa.
Fyysisen suorittamisen haittapuolena oli, että vaurioita kehoon tuli enemmän kuin huippu-urheilijoille.
😓- Anonyymi
Minäkin painoin maatilan hommia ja kuljin siinä sivussa metsurin hommissa ja siitin siinä ohessa suurperheenkin ja rahaa tuli. Kommunistit siinä vain kateilivat, kun ostelin metsiä ja muuta mukavaa itse tienatuilla rahoilla.
- Anonyymi
sinä voit tehdä vaikka 7pv viikossa,ei sitä kukaan kiellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086