Ehdotan laajamittaista kokeilua 6-päiväisellä työviikolla

Anonyymi-ap

Olemme kansainvälisillä markkinoilla aivan liian kalliilla tuotteilla ja liian pienellä tuotantokapasiteetilla. Investointiemme käyttöaste on huono. Teollisuutemme koneaika on viiden päivän työviikolla aivan liian lyhyt.

15

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo kyllä siirtyminen 9 päivän viikkoon on todellakin järkevää taloudellisedti

• Anonyymi

*
        Johan sitä " Kokeiltiin " Yli Satavuotta sitten !

*

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*
        Johan sitä " Kokeiltiin " Yli Satavuotta sitten !

*

Tehtiin kuutta päivää vielä toisen maailmansodan jälkeen. Muistan, että lauantaina isälläni oli hieman lyhennetty työpäivä, kuitenkin siten, että hänen piti olla työpaikallaan tuntia aikaisemmin. Suomi toipui sodasta, maa rakennettiin ja saatiin vahva vientiteollisuus.
        Tarvitsemme terästäytymistä. Korkeitten palkkojen ja hyvän sosiaaliturvan ylläpitäminen nykyisellä suoritteella ei onnistu tässä kansainvälisessä kilpailutilanteessa.
        Kuusipäiväinen työviikko takaisin. Kyllä työviikon pitää olla niin pitkä, että paita ehtii tulla hikeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tehtiin kuutta päivää vielä toisen maailmansodan jälkeen. Muistan, että lauantaina isälläni oli hieman lyhennetty työpäivä, kuitenkin siten, että hänen piti olla työpaikallaan tuntia aikaisemmin. Suomi toipui sodasta, maa rakennettiin ja saatiin vahva vientiteollisuus.
        Tarvitsemme terästäytymistä. Korkeitten palkkojen ja hyvän sosiaaliturvan ylläpitäminen nykyisellä suoritteella ei onnistu tässä kansainvälisessä kilpailutilanteessa.
        Kuusipäiväinen työviikko takaisin. Kyllä työviikon pitää olla niin pitkä, että paita ehtii tulla hikeen.

Outoa että ruotsi pärjää vaikka siellä on vähemmän työtunteja ja paremmat palkat. Oisko suomessa liikaa johtajia?

• Anonyymi

Kunhan saisimme kaikki elokapinan lorvijat edes yhdeksi päiväksi työhön viikossa.

• Anonyymi

👍👍

• Anonyymi

Rr-rröyhhh, sanovat elok-apinoitsijat ja kääntävät kylkeään.

• Anonyymi

Joka ikinen loiseläjä vaikka pakko työhön niin tietävät sen jälkeen kuinka kiva elättää matuja vero rahojen turvin. Tietäisivät kun pitää työstä maksaa 30% verot!!! Onneksi itse jo työeläkkeellä!!

• Anonyymi

Kuka maksaa se puuttuvan päivän?nyt jo painettava viikonloputkin että rahat riittää elämiseen.

• Anonyymi

Sen puuttuvan päivän maksaa se työsuorite ja koneajan lisäys, joka yhden lisäpäivän avulla saadaan. Yksi lisäpäivä merkitsee alasta riippuen n. 20 prosentin lisäystä työaikaan. Sillä on valtava merkitys investointien ja tehdyn kehittämistyön takaisinmaksuajassa.

• Anonyymi

Aivan. Monilla meistä on nyt toinenkin tai jopa kolmaskin työpaikka ja viikon työtunnit ja työmatka-aika täyttävät elämän jopa 7 päivää viikossa.
        Samanaikaisesti se pääsiallinen työnantaja joutuu hylkäämään tilauksia ja myymään eioota.
        Siirtyminen kuusipäiväiseen työviikkoon järkeistäisi ja rauhoittaisi ihmisten elämää ja parantaisi taloutta. Sosiaaliturvamme ylläpitämiseen alkaisi löytyä rahaa.

• Anonyymi

Vihreiden toimistolla 8-päiväistä viikkoa työtehottomuuden vuoksi

• Anonyymi

Mää tein aikoinaan kiireaikoina neljän kuukauden pituisia työviikkoja, joka päivä täysillä duunissa.
      Fyysisen suorittamisen haittapuolena oli, että vaurioita kehoon tuli enemmän kuin huippu-urheilijoille.
      😓

• Anonyymi

Minäkin painoin maatilan hommia ja kuljin siinä sivussa metsurin hommissa ja siitin siinä ohessa suurperheenkin ja rahaa tuli. Kommunistit siinä vain kateilivat, kun ostelin metsiä ja muuta mukavaa itse tienatuilla rahoilla.

• Anonyymi

sinä voit tehdä vaikka 7pv viikossa,ei sitä kukaan kiellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8509
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3702
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3176
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2414
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe