Kalastuksella tienaaminen

Anonyymi-ap

Tuttu ollut ammattikalastajan juttusilla niin yleistä höpinää saaliista.Joskus voi olla rysässä 5000kg silakka niin mitä siitä kalastaja saa niin oliko 20-30centtiä kilolta kun menee rehuksi.Sama kalastaja myy yhden kaupan pihassa savustettua silakkaa ja lohta mutta ei mitään halpaa hintaa pidä silti menee kaupaksi. Kauppa sitten nyhtää kylläkin. Sais tuosta vaan ämpärillisen silakoita niin olis paistettavaa. Kaupasta ostaa savusilakoita niin montako viikkoa sitten savustettu.

20

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tälle köyhyyspalstalle kirjoittajalle joka mukamas myy ylihintaan kaloja ni paskanen nauru.Koitappa tehdä työnä kalastajan ammattia voe voe kun varm omasta mielestä kylpee rahoissa. Edesmennyt Pentti linkola oli järvikalastaja mutta kyllä varm ois voinut olla jonkun yliopiston palkkalistoilla tienaten.

    • Anonyymi

      On täälläkin yhdellä kalastajalla 6 rysää ja se on ammattikalastaja. Mitä olen jutellut niin ei tule kuin roskakalaa ja kai se menee rehuksi. Lohta se saa jonkin verran ja siikaa. Itse olen vaan tälläinen amatööri ja minulla on nyt 6 verkkoa käytössä mutta lisään niin pian ja kalastan lähinnä itselle ja myyn sitten loput mitä tulee että saan kuluja katettua kuten venepaikan kulut ja bensakulut. Taskuun jää hiukan rahaa. Ahventa ei ole vielä tullut kovin paljoo koska ne ei ole parvissa ja merivesi on kai liian kylmää ettei ahven ole matalassa. Kai sitä alkaa pian tulee kun kelitkin lämpee. Heinä alokuussa yleensä tulee paljon ahvenia että voin tienata 50 euroa joka päivä.

      • Anonyymi

        Kun hakee kalat Prisman pakastealtaasta, niin ei tarvitse maksaa venepaikkaa eikä
        liioin hankkia venettä eikä varusteita. Se on tosi halpa ja vaivaton ratkaisu.


    • Anonyymi

      Samoilla linjoilla olen että pakastealtaalle ja vaiks paneroituja kalanfilee ja sillon tällön ostaa sillipurkin.Ei tarvi kalastaa niin viisas päsee helpommalla ja katsoo mihin rahansa laittaa. Mulla on varaa ostaa oluttakin enkä ole persaukinen.Tulot toki alle 3000eur kk.

    • Anonyymi

      Kautta aikain ollut se periaate ettei vaan kalastaja mitään saa kun ajatellen tekevät kovaa työtä.Kalastajan se on jonka pitäs mersulla ajaa. Voi jumanlavita yks yrittäjä myy 40 eur kg loimulohta heh paljonkos kalastaja saa kilolta lohesta-joku vetää välistä ja paljon.Kaupassa pyydetään päälle 10eur silakasta prkl en osta.

    • Anonyymi

      Täällä saa satamasta silakkaa 5 eurolla 10 litran ämpärin täyteen silakkaa.

      • Mikä satama? Mäkin asun meren rannalla. silakasta ja särjestä ja haukesta puute.


      • Anonyymi

        Vaiko 10eurolla 5kg ämpärillisen.


    • Anonyymi

      Jos joku saa 5000 kg silakkaa niin sillä menee koko päivä niitten pakkaamiseen. Pitää olla aika iso aluskin sitä varten ja paljon jäätä. En usko että suomesta saa mistään kerralla 5000kg silakkaa.

      • Anonyymi

        Ammattikalastaja kyseessä niin sillä iso alus ja saaliin vie suoraan satamaan ettei erikseen mitään tarvi alkaa pakkaan siinä hommaa olikin.40 vuotta toi ukkli ollu kalastaja heh annanko kalastajan nimen niin voit soittaa ookko 5000kg silakkasaaliin joskus saanu. Vaikka iso saalis niin kalastaja saa 20-30centtiä kilolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattikalastaja kyseessä niin sillä iso alus ja saaliin vie suoraan satamaan ettei erikseen mitään tarvi alkaa pakkaan siinä hommaa olikin.40 vuotta toi ukkli ollu kalastaja heh annanko kalastajan nimen niin voit soittaa ookko 5000kg silakkasaaliin joskus saanu. Vaikka iso saalis niin kalastaja saa 20-30centtiä kilolta.

        Kerran kun katsoin yhden ohjelman niin kalastusaluksessa oli kuormana 100 tonnia kalaa heh pieni saalis.Uuvatti luulee köyhyyspalstalla että hänelle joku maksaa mukamas 20eur kg ahvenfilettä.Kyllä lähipiiri nauraa moiselle ajatukselle.16eur kg näky olevan yhden kaupan mainoksessa kirjolohi.Lohta ihmiset kaupasta ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran kun katsoin yhden ohjelman niin kalastusaluksessa oli kuormana 100 tonnia kalaa heh pieni saalis.Uuvatti luulee köyhyyspalstalla että hänelle joku maksaa mukamas 20eur kg ahvenfilettä.Kyllä lähipiiri nauraa moiselle ajatukselle.16eur kg näky olevan yhden kaupan mainoksessa kirjolohi.Lohta ihmiset kaupasta ostaa.

        Tuskin suomessa kukaan ostaa 100 tonnia kalaa. Voit toki yrittää kalastaa sen verran ja myydä. Kyllä ihmiset ahventa ostaa, prismassa eilen 36.90 euroa kilo filettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin suomessa kukaan ostaa 100 tonnia kalaa. Voit toki yrittää kalastaa sen verran ja myydä. Kyllä ihmiset ahventa ostaa, prismassa eilen 36.90 euroa kilo filettä.

        Paljonko kalastaja mukamas saa kun myy ahventa,typeryyttä noita kaupan hintoja esitellä.


    • Anonyymi

      Työttömät elää jossain helkkarin haaveissa ja kuvittelee asioita joillakin melkein niin kun masennusta,realiteettitaju alkaa oikeesti hämärtyyn.

    • Anonyymi

      Ei tosiaan kannata henkilön joka työttömyyspäivärahoilla on ja nostaa toimeentulokia niin mainostaa myyn kaloja,heti ilmoitusta tuollaisesta.Ei varmaan yksikään ammattikalastaja tykkää tuollaisesta kun verot itse maksaa.Se eri asia jos antaa jollekki.Menköön Uuvatit palkkatöihin.

    • Anonyymi

      Ostaa suoraan ammattikalastajalta vaikka silakoita ämpärillisen niin saa kalastaja rahaa kun ammatikseen tekee.Kaupat ne prkl hinnat nostaa joka jutusta.Jotkut kalastajat jatkojalostaa ja laittaa vaikka purkkiin kalaa.

    • Anonyymi

      Luonnolliselle henkilölle määrättävä rikkomusmaksu on enintään 25 000 euroa ja oikeushenkilölle enintään 50 000 euroa. Mikäli vapaa-ajankalastaja siis myy merialueelta pyytämäänsä kalaa, hän syyllistyy rikkomukseen, josta hänelle voidaan määrätä vähintään 300 euron rikkomusmaksu.15.3.2024

    • Anonyymi

      Minun mielestä jos asuu vesistöjen lähellä josta saa kalaa niin kannattaa tietenkin kalastaa. Ostaa verkkoja ja soutuveneen ja kalastaa. Ostin aikoinaan veneen 200 eurolla, kunnostin sen ja olen kalastanut sillä jo 10 vuotta.
      Syökää itse kalaa sitten siinä säästää ruokakuluissa ja myy tutuille loput kalat. Ihan sama mitä joku ammattikalastaja sanoo siitä. Se on teille köyhille hyödyksi jos kalastatte ja se on hyvä harrastuskin.

    • Anonyymi

      Kehotat verorikkomukseen.

    • Anonyymi

      Facebookissa on ryhmä jossa kalastajat myy kalaa. Tuskin ne veroja maksaa niistä. Siellä monet myy kalaa ihan tuosta vaan ja ostajia on jonoksi asti mitä olen katsellut ja siellä on 13000 jäsentä joten asiakkaita riittää joka kalastajalle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe