SkodaVW DSG muka kestää? uusi hajoaa heti!

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7e221a7-9d0e-474f-b59c-5eb36d94d3e4

Menikö Helenan 5 500 euron vaatimus nyt siis läpi, kun autossa oli todettu virhe ja myyjä todettu vastuulliseksi?

Ei suinkaan, koska lautakunnalla on tähänkin omat pykälänsä. Asiakas ei saa korjauttaa autoaan uuden veroiseksi myyjän piikkiin.

Tässä tapauksessa Helenalle ei saa tulla liian suurta hyötyä autonsa vaihdelaatikon korjauttamisesta. Hänen on siis itsekin osallistuttava kustannuksiin.

Lopulta kuluttajariitalautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Helenalle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista yhteensä 3 500 euroa.

12

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skodan ostanutta pitääkin rankaista typeryydestä. Kyllä kaikkien pitäisi tietää, etteivät itäautot kestä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Se olisi jo tekninen ihme.

      • Anonyymi

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.

        Nylkyttääkö deeäsgeesi pahastikin?


    • Anonyymi

      Kärrystä katoaa talvella jarrut ja toinen samanmoinen palaa poroksi, huonosti menee vw llä.

    • Anonyymi

      Montako Folkkaria ja Skodaa on myyty Suomessa? Monestako niistä on laatikko hajonnut? Olis kiva tietää kokonaisuus ennenkuin alkaa kuunnella noita röllien juttuja?

      • Anonyymi

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        VWallaah on abkar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        On myös olemassa korjaamoita jotka saavat auton kuntoon ilman loputtomia selityksiä.


    • Anonyymi

      eteen paskasta uutinen

    • Anonyymi

      Kyllä niin moni skeidaan hoopotettu ja haksahtanut katkerasti kiroaa itäkippaansa, kun moottori hajoaa, ja vikaa pukkaa joka paikassa. Mitäs läksit, niii ? Ja politrukki irvistää vain julmasti keulasta skeidaloukkuun joutuneelle velkapossulle! Voi, voi.

    • Anonyymi

      Päästöhuijauskonserni tekee sutta ja sekundaa.

    • Anonyymi

      Aika pitkään toikin skooda kesti, jopa 30000 km.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe