Kun tarkastelemme "minän" käsitettä tietoisuuden ja aivotoiminnan näkökulmasta, voimme perustellusti väittää, että identiteetti ei ole todellinen itsenäinen entiteetti. Tietoisuus ja identiteetti "minä" ovat kokemuksellisia ilmiöitä, jotka syntyvät aivojen monimutkaisista toiminnoista.
Aivot vastaanottavat jatkuvasti aistitietoa ympäristöstä ja käsittelevät sitä luodakseen kokemuksen itsestä ja maailmasta. Tietoisuus on subjektiivinen kokemus, joka syntyy aivojen toiminnan seurauksena. Se ei ole erillinen ja itsenäinen entiteetti, vaan se on riippuvainen aivojen prosesseista ja niiden kyvystä tulkita ja integroida tietoa.
Identiteetti puolestaan muodostuu aivojen kyvystä muodostaa jatkuvuutta ja yhtenäisyyttä tietoisuuden kokemuksille. Se perustuu muistoihin, ajatuksiin, tunteisiin ja sosiaalisiin vuorovaikutuksiin. Identiteetti ei ole staattinen, vaan se voi muuttua ja kehittyä ajan myötä aivojen toiminnan ja kokemusten vaikutuksesta.
On olemassa useita tutkimuksia ja kokeita, jotka tukevat ajatusta siitä, että "minä" todellakin on aivotoiminnan tuote. Esimerkiksi aivovaurioiden tai sairauksien seurauksena "minä" voi muuttua tai häiriintyä. Lisäksi aivotutkimuksessa on havaittu, että tiettyjen aivojen alueiden stimulointi voi aiheuttaa muutoksia tietoisuuden kokemuksessa ja jopa tuottaa illuusion siitä, että "minä" sijaitsee kehon ulkopuolella.
Kun puhumme kuolemasta, se viittaa yleensä siihen, että kehon elintoiminnot lakkaavat pysyvästi. Koska "minä" perustuu aivotoimintaan ja tietoisuuteen, on perusteltua sanoa, että "minä" ei jatka olemassaoloaan kuoleman jälkeen. Kun aivotoiminta lakkaa, myös tietoisuuden kokemus lakkaa. Tässä luonnollisessa tapahtumassa ei ole mitään pelättävää,.
Tämä näkemys perustuu tieteelliseen ymmärrykseen aivotoiminnasta ja tietoisuudesta. Tulee kuitenkin huomata, että filosofiset ja uskonnolliset näkökulmat voivat tarjota erilaisia käsityksiä kuoleman jälkeisestä olemassaolosta ja "minän" luonteesta. Nämä näkemykset eivät kuitenkaan ole perusteltavissa tai todistettavissa empiirisesti.
"Minä" ei ole entiteetti
Anonyymi-ap
2
168
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kyseenalaistat toisten totuuden, menetät oman totuutesi. Osa 2
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18392690/jos-kyseenalaistat-toisten-totuuden-menetat-oman-totuutesi--osa-2- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17892765Y
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002