Miksi sairaudesta pitäisi maksaa palkkaa?

Anonyymi-ap

Sairaus ei ole työntekijän vika siksi siitä pitää maksaa palkkaa.
Sairaus ei ole työnantajan vika siksi siitä ei pidä maksaa palkkaa.

Työnantajaa ei vaadita maksamaan auton tuulilasia, vaikka sen hajoaminen ei ole työntekijän vika. Sellaisten asioiden varalta otetaan vakuutus. Ihan hyvin voi ottaa itselleen vakuutuksen ensimmäisen sairauspäivän varalta tai vaikka kaikkien.

31

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vakuutusmaksuja ottavat rikkaat, ei köyhillä ole rahaan.

Sairausajalta pitää maksaa palkkaa, koska sairastuneen pitää ostaa lääkkeet, ostaa ruokaa, maksaa vuokrat jne. myös sairauden aikana.
      Tietysti jos työntekijä kuolee sairauden aikana, hänelle ei tarvitse maksaa palkkaa kuolinpäivänä jälkeiseltä ajalta. Sitähän me emme toivo?
      Aika moni kuolee, jos ei ole rahaa ruokaan eikä lääkkeisiin.

• Anonyymi

Kyllä kun olin työelämässä niin paljon oli niin sanottuja vitutuslomia helposti sai lomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kun olin työelämässä niin paljon oli niin sanottuja vitutuslomia helposti sai lomaa.

Millä vuosikymmenellä pidit vitutuslomia? Nyt saa potkut, eikä työnantajan tarvitse selitellä tuotannollisia ja taloudellisia syitä, heti kun Orpon hallituksen esitykset astuvat voimaan. Koeaika tulee olemaan vuoden mittainen.

• Anonyymi

Eihän se ole työnantajan tehtävä.
        Veroja maksetaan sosiaaliturvan ylläpitämiseksi.

• Anonyymi

Palkaa pitäö masaa siksi kun palkansaaja masaa veroja. Ja kaiken lisia oheisnbakuutus maksuj kuten tylttlmyysturva vakuttus maksu joka anataa työttömyys etuuden ja sitten sairavakutuusmaksun joka turvaa oalkan kun on sairas elikkä maksut on perityy jo etuköteen tylmtekijön palkasta

Jotkut nappikaupiaa yeittäjöt kun ei maks mitään sosiaali maksujamia kuluja ivat vaan kateelisa niilemjiyka niitä maksaa ja ovatnsittenitse. Haluu asa kaiken

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikso maksetaan palkasta sairavakuutus maksua

• Anonyymi

Ne on nuijat hyvinvointivaltion merkkejä. Sosiaaliturvaa.

• Anonyymi

Työnantajia ei pidä velvoittaa maksamaan työntekijöiden sairausajan palkkaa. Jos sairausajalta maksetaan, se pitää tulla jostain muualta kuin työnantajalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työnantajia ei pidä velvoittaa maksamaan työntekijöiden sairausajan palkkaa. Jos sairausajalta maksetaan, se pitää tulla jostain muualta kuin työnantajalta.

Voi lasta. Nää on näin neuvoteltu vuosikymmeninä. Se on palkkaa,kuten pekkaspäivät ja lomat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työntekijä sairastuu työpaikalla tai sairastuu ns. ammattitautiin, niin silloin työnantaja on velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa. Työnantaja saa yli kahden viikon sairauslomasta korvauksen Kelalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi lasta. Nää on näin neuvoteltu vuosikymmeninä. Se on palkkaa,kuten pekkaspäivät ja lomat.

Itse olet lapsi, kun et ymmärrä, että ei vuosikymmeniä tarvitse sopimukset olla samanlaisi. Sopimukset voidaan neuvotella uudelleen ja sellaiseksi, että ne tyydyttää kaikkia sopijapuolia. Olen ollut 46 vuotta työelämässä ja selkäleikkausta lukuun ottamatta en ole sairastanut. Tiedän mitä on palkkatyö ja mitä on yritystoiminta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olet lapsi, kun et ymmärrä, että ei vuosikymmeniä tarvitse sopimukset olla samanlaisi. Sopimukset voidaan neuvotella uudelleen ja sellaiseksi, että ne tyydyttää kaikkia sopijapuolia. Olen ollut 46 vuotta työelämässä ja selkäleikkausta lukuun ottamatta en ole sairastanut. Tiedän mitä on palkkatyö ja mitä on yritystoiminta

Nuija olet silti. Nää edut käsiteltiin palkankorotuksissa. Liksat olisi eri luokkaa,jos omaan piikkin sairasrettas! Lomapaluuraha ja pekkaset pinensi palkankorotuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkansaja maksa veroja ja vakuutusmaksuja sairauden varkke ja työttömyden baralle .änyt urpon hallitus ei edes anna niitä jo peeittyjö rahoja siihen käytyöön johon ne peritään vaan köyttääne. Yritystukiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työntekijä sairastuu työpaikalla tai sairastuu ns. ammattitautiin, niin silloin työnantaja on velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa. Työnantaja saa yli kahden viikon sairauslomasta korvauksen Kelalta.

Tyonantaja saa korbauksii mutta balitaa kuitenkin suureen ääneen kun työntekijä on poissa lintsaamassa aina

Suurimpia sosiaali abun väörinkäyttöjiä obat kaikkimyrtystukiloiset ja boitolliset yritykset jitka harrastaa veron kiertoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritystukikin on sosialietuutta

• Anonyymi

Missä kunnassa on tervein ulosottohenkilöstö tänäpänä, vankkaa dataa kehiin.

• Anonyymi

En ymmärrä ollenkaan tuota aikaisempaa ruotsalaisten tapaa, että heillä on kuukaudessa 3 sairauspäivää vapaata oli sairas tai ei. Näin minulle kerrottiin 80-luvulla ollessani töissä Ruotsissa ja kysyttiin jopa, ettämiksi et pidä lakisääteisiä sairasupäiviä, vaikka et ole sairas. Halutko esittää jotain? Sama päätön laki kopioitiin sossujen toimesta Suomeen.

Vastaava ajattelu tuntui levinneen Suomeen. Lasteni ollessa pieniä ja yksityisessä kotipäivähoidossa., kun kunta ei niitä järkestänyt. Joka kuukausi hoitajat olivat joko itse sairaita tai heidän lapsi oli sairas 1-2 pv/kk, kun heillä oli siihen kuulemma oikeus. Meillä lapsen vanhempina ei sen sijaan ollut oikeutta olla pois työstä lapsen sairauden vuoksi ja käytettiin kaikki vuosilomamme hoitajien sairauspäivien korvaamiseen pakko olona kotona. Tämä ontosisinta totta, ei suinkaan kaupunki legendaa..

On erinomainen parannus, että "sairastunut" maksaa itse ensimmäisen sairauspäivänsä tai lapsensa sairaspäivänsä. Ja en pistä pahakseni vaikka maksavat 2-3 ensimmäistä päivää.

Itse olen ollut sairaana korkeinaan 5 pv kuluneen 30 työvuoden aikana. Tiedän henkilön, joka työskenteli erään työnantaja palveluksessa 41 vuotta ilman yhtään sairauspäivää.

• Anonyymi

Siloin oitää pienetäö beroissamaksettvaa sirasbakuutusmaksu jos ei saada akswtulle ja peritylle rahalle vastinetta.

Tämön oalsta nmnappikaupoiaat meinaa että kun mene kaupaannostamaan maitoo ja maksaa sen ei saakka yavaraansa kun jokin urpo on päättänyt että ei annetakaanntvaa taa baikka on maksettu.

• Anonyymi

Suomessa maksetaan muutenkin työntekijälle turhaa extraa, jota muualla maailmalla ihmetellään, palkallinen kesäloma, lomaltapaluuraha, pekkaspäivät, esim. Jenkeissä ei ole kesälomia muutenkuin omaan piikkiin, puhumattakaan muista hömppä-eduista, eikä monessa muussakaan maassa.

• Anonyymi

Liksat siellä isompia,hölmö!

• Anonyymi

Eihän terveet tavitse parantajaa.

• Anonyymi

Tyhmähän sinä olet.
      Tuo palkaton saikkupäivä tietää sen, että saikut vaan pitenee ja niissä työpaikoissa joissa oma ilmoitus riittää, niin ollaan aina se kolme päivää pois.
      Toisaalta mennään myös kipeänä töihin tartuttamaan muita. Tästä on useita kokemuksia Ruotsista ja Suomessakin.

• Anonyymi

Myydäänkö jossain yhdenpäivän saikkuvakuutuksia)
      Et ole ihan terävin kynä.

• Anonyymi

Eikö vakuutusyhtiö vaadi enään ledes ääkärintodiststa sairaudesta? Johan on lepsua toimintaa ja kuka tuon maksaa? Tietenkin terveet ja rehelliset vakuutuksenottajat.

Kaikki luimurit yhteiskunnasta on pistettävä kuriin. Hyvä hallitus. Sota-aikana, jota nyt todella eletään, sutkia ja lusmuilijoitaei pidä elättää yhteiskunan toimesta.

• Anonyymi

Kaiken voi vakuuttaa.
        Miten kuvittelet yrittäjien hoitavan vakuutuksensa, hanki sellainen.

Voi kuitenkin tulla kalliiksi koska vakuutuksen ottaisi sellaiset, jotka saikuttavat joka maanantai. Vakuutuksen hinta kuitenkin vastaa kuluja eli nyt joku muu maksaa saikuttamisen. Vakuutuksella varmistetaan, että se, joka aiheuttaa, maksaa.
        Sehän on aivan oikein, vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken voi vakuuttaa.
        Miten kuvittelet yrittäjien hoitavan vakuutuksensa, hanki sellainen.

Voi kuitenkin tulla kalliiksi koska vakuutuksen ottaisi sellaiset, jotka saikuttavat joka maanantai. Vakuutuksen hinta kuitenkin vastaa kuluja eli nyt joku muu maksaa saikuttamisen. Vakuutuksella varmistetaan, että se, joka aiheuttaa, maksaa.
        Sehän on aivan oikein, vai mitä?

Kyllö tylnyekijömaksaa veroissa asairabakuutusmaksua ei se työnantajalta mene.
        Urpo ei ban haluu maksaa palkaa siitä että palkansaaja on jo saitamaksun sa maksanut

Haluu tahat yritystukiin

• Anonyymi

Kunta-alalla on ollut sairasvapaat luontaisetu. Luottomies kysyy,että koska pidät loput...

• Anonyymi

tarpeellinen muutos, jokaisessa työpaikassa on ollut tekosairaita, he kyllä erottuu asenteellaan muista

• Anonyymi

Muut tekee saikuttajien työt ja saikutraja saa palkan. Sitähän se ammattiliitto haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muut tekee saikuttajien työt ja saikutraja saa palkan. Sitähän se ammattiliitto haluaa.

Miksi ammattiliitot eivät aja keskivertotyöntekijän oikeuksia ja etuja?
        Keskivertotyöntekijälle tärkeintä on kevyt verotus ja pienet maksut. Työttömyysturvan ei tarvitse olla pitkä koska normaali työntekijä saa nopeasti uutta työtä.

Ammattiliitot voisivat tehdä erillisen vapaaehtoisen vakuutuksen niille, jotka haluavat vuosien työttömyyskorvausta ilman, että tarvitsee hakea töitä tai edes jutella kenenkään kanssa.

• Anonyymi

määräytymiseen vaikuttavat kansallisen lainsäädännön ja EU-lainsäädännön lisäksi myös Suomen solmimat kansainväliset sosiaaliturvasopimukset. Sosiaaliturvan määräytymistä kansainvälisissä tilanteissa on käsitelty tarkemmin erillisissä ohjeissa Ulkomailla työskentelyn verotus, Ulkomailta Suomeen tulevan verotus ja Eläketulojen verotus kansainvälisissä tilanteissa.

1.2 Sairausvakuutuksen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe