Väkisin päivityksistä eroon?

Anonyymi-ap

Win11 yrittää vähän väliä palauttaa konetta tehdasasetuksille, vaihtoehtoina on "Jatka" tai "Muistuta 3 päivän päästä". Onko tuosta mitään keinoa päästä eroon?

35

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On. Poista koko Windows.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🔞 ­­­N­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17895566c

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Miksi ihmiset tuskailee kamalan windowsin kanssa edelleen. Vaihtoehtoja on.

• Anonyymi

Mitkä ovat ne vaihtoehdot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitkä ovat ne vaihtoehdot?

Chromebook, Mac, Linux-jakelut mm Ubuntu tai Suse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Chromebook, Mac, Linux-jakelut mm Ubuntu tai Suse

💗 UBUNTU 🇫🇮

• Anonyymi

Minulla on käytössä Wub joka nimensä mukaisesti blokkaa updaten Windowsissa. Kytken sen pois päältä vain kerran kuussa kun lataan kumulatiiviset paketit kuukauden toisen viikon tiistaina. On toiminut jo useiden vuosien ajan ilman mitään ongelmia.

• Anonyymi

Kaikkia lisähaitakkeita haitakkeeseen asentelet.

• Anonyymi

windows on paska :(

• Anonyymi

Otan osaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se windows sitten hankala!

Osaamattomalle kaikki on hankalaa, kun ymmärrys ei riitä.

• Anonyymi

Ubuntu on tietokoneen hieno k ä y t t ö j ä r j e s t e l m ä !

• Anonyymi

Ubuntu on loistava!

• Anonyymi

Microsoftin Office-ohjelmistopaketin käyttäjät eivät voineet käyttää Outlookin verkkoversiota, Teamsia, OneDrive for Businessia ja SharePointia yli kahdeksaan tuntiin Microsoft 365:n seitsemännessä käyttökatkoksen yhteydessä tänä vuonna.

• Anonyymi

Windows-käyttäjät, minun on hankittava Windows 11 sen erityisten laitteistovaatimusten vuoksi. Suurin osa tietokoneistani kotona ja toimistossa ei ole päivitettävissä. Voisin toki käyttää monia tapoja ohittaa laitteistovaatimukset , mutta sen tekisin vain varakoneissa ja muissa kuin yritysjärjestelmissä. Itse asiassa, vaikka saatat haluta tehdä tämän ainakin yhdellä kotikoneella testinä, sinun ei todennäköisesti pitäisi tehdä niin, jos sinulla on vain yksi tietokone.

Kokeilin tätä taktiikkaa vanhemmalla Surface-laitteella, jota ei tueta Windows 11:ssä, ja vaikka järjestelmä sai normaaleja tietoturvapäivityksiä, minun piti päivittää se manuaalisesti Windows 11 22H2:ksi käyttämällä Windows 11 -asennusapuria . Microsoft varoittaa, että "Jos jatkat Windows 11:n asentamista, tietokonettasi ei enää tueta eikä sillä ole oikeutta vastaanottaa päivityksiä. Valmistajan takuu ei kata tietokoneesi vaurioita, jotka johtuvat yhteensopivuuden puutteesta." Laitteeni ei kuitenkaan ollut takuun alainen, ja se sai tietoturvapäivitykset automaattisesti.

Tässä piilee hankaluus – kaikkien näiden Windows 10 -alustojen siirtäminen tuen päättyessä lokakuussa 2025 tulee olemaan vaikeaa. (Tämä on yksi syistä, miksi ennustan, että Microsoft tarjoaa jonkinlaisen siirtymäprosessin ennen vuoden 2025 määräaikaa.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Windows-käyttäjät, minun on hankittava Windows 11 sen erityisten laitteistovaatimusten vuoksi. Suurin osa tietokoneistani kotona ja toimistossa ei ole päivitettävissä. Voisin toki käyttää monia tapoja ohittaa laitteistovaatimukset , mutta sen tekisin vain varakoneissa ja muissa kuin yritysjärjestelmissä. Itse asiassa, vaikka saatat haluta tehdä tämän ainakin yhdellä kotikoneella testinä, sinun ei todennäköisesti pitäisi tehdä niin, jos sinulla on vain yksi tietokone.

Kokeilin tätä taktiikkaa vanhemmalla Surface-laitteella, jota ei tueta Windows 11:ssä, ja vaikka järjestelmä sai normaaleja tietoturvapäivityksiä, minun piti päivittää se manuaalisesti Windows 11 22H2:ksi käyttämällä Windows 11 -asennusapuria . Microsoft varoittaa, että "Jos jatkat Windows 11:n asentamista, tietokonettasi ei enää tueta eikä sillä ole oikeutta vastaanottaa päivityksiä. Valmistajan takuu ei kata tietokoneesi vaurioita, jotka johtuvat yhteensopivuuden puutteesta." Laitteeni ei kuitenkaan ollut takuun alainen, ja se sai tietoturvapäivitykset automaattisesti.

Tässä piilee hankaluus – kaikkien näiden Windows 10 -alustojen siirtäminen tuen päättyessä lokakuussa 2025 tulee olemaan vaikeaa. (Tämä on yksi syistä, miksi ennustan, että Microsoft tarjoaa jonkinlaisen siirtymäprosessin ennen vuoden 2025 määräaikaa.)

On myös syytä tajuta, että jos pankkitunnuksesi ja henkilöllisyytesi varastetaan asiattomalta kotikoneelta, on turha selitellä oikeudessa mitään. On sanomatta selvää, kuka kärsii seuraukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Windows 11 asentuu & toimii ihan ok sellaisessakin koneessa, mikä ei virallisesti täytä vaatimuksia. Kyseessä on ainoastaan rekisterimuutos, millä asennusta hämätään. Suurin ongelma vanhemmissa koneissa on vanha versio TPM-piiristä, tai se, että sitä ei ole laisinkaan. Ainakin itsellä tuo yksi kone, mihin olen tuolla rekisterimuutoksella asentanut 11:sta, niin on ottanut kaikki päivitykset vastaan ilman nikottelua. Kaikkein hitaimpiin koneisiin Win11:sta ei kannata lähteä asentamaan, käyttö on tahmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On myös syytä tajuta, että jos pankkitunnuksesi ja henkilöllisyytesi varastetaan asiattomalta kotikoneelta, on turha selitellä oikeudessa mitään. On sanomatta selvää, kuka kärsii seuraukset.

Miten tuo nyt liittyy tuohon millään tavalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo nyt liittyy tuohon millään tavalla?

Jos kone ei ole suositusten mukainen, on erittäin vaikeata saada korvauksia oikeusteitsekään. Vakuutusyhtiöt eivät suostu korvaamaan kodin muitakaan omia viritelmiä, mitä ei ole tehty lakien ja määräysten mukaisesti. Halpa teeseitse-remppa ei tule välttämättä halvaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kone ei ole suositusten mukainen, on erittäin vaikeata saada korvauksia oikeusteitsekään. Vakuutusyhtiöt eivät suostu korvaamaan kodin muitakaan omia viritelmiä, mitä ei ole tehty lakien ja määräysten mukaisesti. Halpa teeseitse-remppa ei tule välttämättä halvaksi.

Nyt en saa punaista lankaa tuosta sinun selityksestäsi millään kiinni. Kone ei hajoa siitä, mikäli siihen asentaa muun käyttöjärjestelmän, kuin mitä se "virallisesti" tukee. Tuolla logiikalla ajateltuna mun Macbook Pron olisi pitänyt hajota moneen kertaan. Kyseinen malli ei enää tue MacOS Montereytä, mutta hyvin se siinä toimii. Joutuu vähän tietty näkemään vaivaa asian eteen, että sen saa toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt en saa punaista lankaa tuosta sinun selityksestäsi millään kiinni. Kone ei hajoa siitä, mikäli siihen asentaa muun käyttöjärjestelmän, kuin mitä se "virallisesti" tukee. Tuolla logiikalla ajateltuna mun Macbook Pron olisi pitänyt hajota moneen kertaan. Kyseinen malli ei enää tue MacOS Montereytä, mutta hyvin se siinä toimii. Joutuu vähän tietty näkemään vaivaa asian eteen, että sen saa toimimaan.

W11 voi hajoitaa koneen Bioksen ja TPM piirin ja sitäkautta SSD levyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

W11 voi hajoitaa koneen Bioksen ja TPM piirin ja sitäkautta SSD levyn.

Ja yhtä varmasti, kuin lehmät lentää. Mikäli tällaista on jossain tapahtunut, niin laita ne faktat esiin, muuten tuo on vain turhaa sanahelinää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kyse koneen hajoamisesta, vaan siitä, että kone on valmistajan suositusten mukainen. Jos esim. pankkitunnukset varastetaan, kone tutkitaan. Käyttäjä on heikoilla, ellei kykene aukottomasti selvittämään koneen täyttäneen määräykset murtohetkellä. Pankille ei kelpaa mikä hyvänsä sepitys ja oikeudelle vielä vähemmän. Tietoturvaan kiinnitetään pakon edessä paljon enemmän huomiota kuin silloin ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kyse koneen hajoamisesta, vaan siitä, että kone on valmistajan suositusten mukainen. Jos esim. pankkitunnukset varastetaan, kone tutkitaan. Käyttäjä on heikoilla, ellei kykene aukottomasti selvittämään koneen täyttäneen määräykset murtohetkellä. Pankille ei kelpaa mikä hyvänsä sepitys ja oikeudelle vielä vähemmän. Tietoturvaan kiinnitetään pakon edessä paljon enemmän huomiota kuin silloin ennen.

Kollivapunen ei tiedä mitään, ei mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja yhtä varmasti, kuin lehmät lentää. Mikäli tällaista on jossain tapahtunut, niin laita ne faktat esiin, muuten tuo on vain turhaa sanahelinää.

Microsoft itse kirjoitaa asiasta ja yhteensopivuudesta.
        mm TPM1 muisti ei riitä W11 vaatimaan tilaan! Näin se voi tuhoutua. ja koska kyseinen piiri salaa ssd, se voi korruptoitua käyttökelvottomaksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ottaa kollivapusta kovasti...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Microsoft itse kirjoitaa asiasta ja yhteensopivuudesta.
        mm TPM1 muisti ei riitä W11 vaatimaan tilaan! Näin se voi tuhoutua. ja koska kyseinen piiri salaa ssd, se voi korruptoitua käyttökelvottomaksi!

Kone mihin olen Win11:sta asentanut ei edes sisällä koko TPM-piiriä. Emolevyssä on kyllä paikka piirille ja sen tarvitsemalle oheiselektroniikalle, mutta mitään näihin paikkoihin ei ole juotettu. Hyvinpä tuo tuollaisen olohuonekoneen virkaa hoitaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ottaa kollivapusta kovasti...

Kuka ihme on tämä keskusteluissa paljon vilisevä kollivapunen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko mitenkään pysyä faktoissa, ja jättää sen fiktion johonkin muuhun yhteyteen? Mikäli kärsit harhoista, niin niihinkin saa apua, ei tosin täältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka ihme on tämä keskusteluissa paljon vilisevä kollivapunen?

Kaikkien aikojen häirikkö!

• Anonyymi

Hohhoijaati. Ihan miten vaan, mutta jotain pitäisi tehdä että vapusongelma saadaan poistettua!

• Anonyymi

Windows 11:n aloitus vaikuttaa lähinnä katastrofilta – Microsoftilla vakavan pohdinnan paikka?
      Tutkimusyhtiö Lansweeperin havainnot ovat Microsoftille surullista luettavaa.

• Anonyymi

Nyt asensi automaattisesti Edgen, ja vaihtoi oletusselaimeksi. Oli tosin helppo poistaa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe