Skuuttihurjastelijat?

Anonyymi-ap

Katselin,kun kaveri paahto moottoripotkulaidalla suojatielle. Ei katsonut mikään suuntaa,tosi hiljentänyt!

27

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutamat kuolemat ja vakavat onnettomuudet tarvitaan, että jotain tapahtuu.
      Tyhmät poistuu joukostamme tuolla lelulla.

      • Anonyymi

        Jos päälle ajanut autoilija onkin se sääntöjä rikkova, niin onko mielestäsi sääntöjä noudattava uhri silloin tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päälle ajanut autoilija onkin se sääntöjä rikkova, niin onko mielestäsi sääntöjä noudattava uhri silloin tyhmä?

        Kyselijäpösilö nyt ainakin on tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselijäpösilö nyt ainakin on tyhmä.

        Hörhö vinkuu taas, kun joku kyselee.


    • Anonyymi

      Jotkut laitteet lasketaan jalankuluksi. Jos se olikin jalankulkijaskuuttaaja. Jalankulkua avustavat tai korvaavat sähköiset liikkumisvälineet rinnastetaan liikenteessä jalankulkijoihin. Laitteissa tehoa saa olla maksimissaan 1 kW ja maksiminopeus saa olla enintään 15 km/h. Tällaisia sähköpotkulautojakin on.

      Tuollaiset laitteet lasketaan jalankuluksi. Näillä laitteilla saa liikkua jalkakäytävällä kävelynopeutta ja koska lasketaan jalankuluksi, niin autoilijan pitää noudattaa samoja sääntöjä heitä kohtaan kuin kävelevälle jalankulkijalle. Haaste on se, että autoilija ei näe oikein mistään, että kulkeeko siinä jalankulkijasähköpotkulautailija, vai pyöräilijäsähköpotkulautailija.

      • Anonyymi

        Sähköskuuteilla ajavilla tuntuu olevan vain on-off säätö. Kun laudalla liikutaan, sillä ajetaan täysillä ja tuo 15 km/h on nopeaa juoksuvauhtia. Jo tuolla vauhdilla suojatielle putkahtava skuuttaaja tulee yllätyksenä autoilijalle (aivan kuten täysillä suojatielle juokseva jalankulkijakin). Lisäksi omista laudoista poistetaan nopeusrajoittimia, joten voi olla että tuollainen alunperin jalkakäytävälle hyväksytty skuutti kulkeekin paljon nopeammin.

        Ongelma moninkertaistuu yhdistetyillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Niillä käytännössä vähintään 25 km/h kulkeva skuutti on todellinen pommi kun sillä ajetaan samaa vauhtia ajoväylän yli risteyksessä. Kun hankin joku vuosi sitten sähköpyörän, niin alkoi itseäkin pelottaa ajaessani 25 km/h tuollaisella yhdistetyllä jalkakäytävä-pyörätiellä. Siinä kun joku koirankusettaja päästää Fifinsä pyörätien yli, pyöräilijällä voi olla henkikin kyseessä kaatuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköskuuteilla ajavilla tuntuu olevan vain on-off säätö. Kun laudalla liikutaan, sillä ajetaan täysillä ja tuo 15 km/h on nopeaa juoksuvauhtia. Jo tuolla vauhdilla suojatielle putkahtava skuuttaaja tulee yllätyksenä autoilijalle (aivan kuten täysillä suojatielle juokseva jalankulkijakin). Lisäksi omista laudoista poistetaan nopeusrajoittimia, joten voi olla että tuollainen alunperin jalkakäytävälle hyväksytty skuutti kulkeekin paljon nopeammin.

        Ongelma moninkertaistuu yhdistetyillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Niillä käytännössä vähintään 25 km/h kulkeva skuutti on todellinen pommi kun sillä ajetaan samaa vauhtia ajoväylän yli risteyksessä. Kun hankin joku vuosi sitten sähköpyörän, niin alkoi itseäkin pelottaa ajaessani 25 km/h tuollaisella yhdistetyllä jalkakäytävä-pyörätiellä. Siinä kun joku koirankusettaja päästää Fifinsä pyörätien yli, pyöräilijällä voi olla henkikin kyseessä kaatuessa.

        Pyörälläkin lienee sallittua hidastaa vauhtia jos esim. koirankusettajasta voi aiheutua vaaraa. Ei kannata henkeään antaa sen Fifin poukkoilujen varaan kun voi itsekin huolehtia ettei henki pääse lähtemään vaikka se jonkin yllättävän liikkeen tekisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköskuuteilla ajavilla tuntuu olevan vain on-off säätö. Kun laudalla liikutaan, sillä ajetaan täysillä ja tuo 15 km/h on nopeaa juoksuvauhtia. Jo tuolla vauhdilla suojatielle putkahtava skuuttaaja tulee yllätyksenä autoilijalle (aivan kuten täysillä suojatielle juokseva jalankulkijakin). Lisäksi omista laudoista poistetaan nopeusrajoittimia, joten voi olla että tuollainen alunperin jalkakäytävälle hyväksytty skuutti kulkeekin paljon nopeammin.

        Ongelma moninkertaistuu yhdistetyillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Niillä käytännössä vähintään 25 km/h kulkeva skuutti on todellinen pommi kun sillä ajetaan samaa vauhtia ajoväylän yli risteyksessä. Kun hankin joku vuosi sitten sähköpyörän, niin alkoi itseäkin pelottaa ajaessani 25 km/h tuollaisella yhdistetyllä jalkakäytävä-pyörätiellä. Siinä kun joku koirankusettaja päästää Fifinsä pyörätien yli, pyöräilijällä voi olla henkikin kyseessä kaatuessa.

        "Jalankulkua avustavat tai korvaavat sähköiset liikkumisvälineet" ryhmän liikkumisvälineet rinnastetaan liikenteessä jalankulkijoihin, mutta nopeus on sovitettava tilanteen mukaan. Ei jalankulkijoiden seassa saa niilläkään ajaa täysillä. Sopivalla tilannenopeudella pitää aina ajaa, oli ajoneuvo mikä tahansa.

        Laitteen paikan kadulla määrittää laitteen rakenteellinen maksiminopeus. Jos liikkumisvälineen sähköavustus ei katkea 15 km/h nopeudessa, ei sillä saa ajaa jalkakäytävällä, vaikka ajovauhti pysyisikin alle 15 km/h. Jos laitteen rakenteellinen maksiminopeus on yli 15 km/h ja enintään 25 km/h, niin sitä ajetaan pyöräilijän säännöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköskuuteilla ajavilla tuntuu olevan vain on-off säätö. Kun laudalla liikutaan, sillä ajetaan täysillä ja tuo 15 km/h on nopeaa juoksuvauhtia. Jo tuolla vauhdilla suojatielle putkahtava skuuttaaja tulee yllätyksenä autoilijalle (aivan kuten täysillä suojatielle juokseva jalankulkijakin). Lisäksi omista laudoista poistetaan nopeusrajoittimia, joten voi olla että tuollainen alunperin jalkakäytävälle hyväksytty skuutti kulkeekin paljon nopeammin.

        Ongelma moninkertaistuu yhdistetyillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä. Niillä käytännössä vähintään 25 km/h kulkeva skuutti on todellinen pommi kun sillä ajetaan samaa vauhtia ajoväylän yli risteyksessä. Kun hankin joku vuosi sitten sähköpyörän, niin alkoi itseäkin pelottaa ajaessani 25 km/h tuollaisella yhdistetyllä jalkakäytävä-pyörätiellä. Siinä kun joku koirankusettaja päästää Fifinsä pyörätien yli, pyöräilijällä voi olla henkikin kyseessä kaatuessa.

        "Kun laudalla liikutaan, sillä ajetaan täysillä ja tuo 15 km/h on nopeaa juoksuvauhtia. Jo tuolla vauhdilla suojatielle putkahtava skuuttaaja tulee yllätyksenä autoilijalle (aivan kuten täysillä suojatielle juokseva jalankulkijakin)."

        Huomaat tässä itsekin, miksi tuo jalankulkijaskuutin 15 km/h ei voi olla autoilijalle mikään ongelma. Autoilijanhan pitää valmistautua antamaan esteetön kulku yhtälailla sille 15 km/h juoksevalle tai hiihtävälle jalankulkijalle, joten lähestymisnopeus on asetettava sen mukaisesti, vaikka skuutteja ei olisi keksittykään.


      • Anonyymi

        "Näillä laitteilla saa liikkua jalkakäytävällä kävelynopeutta ja koska lasketaan jalankuluksi, niin autoilijan pitää noudattaa samoja sääntöjä heitä kohtaan kuin kävelevälle jalankulkijalle."

        Jalankulkua avustavalla laitteella saa tosiaan liikku jalkakäytävällä, mutta ei sitä nopeutta ole kävelynopeuteen rajoitettu, vaan saa kulkea sen täydet 15 km/h, mikäli jalkakäytävän liikennetilanne sen sallii. Vastaa juoksijaa. Tosin juoksijan nopeutta ei ole mitenkään rajattu, vaan saa pinkoa niin kovaa kuin kintuista lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä laitteilla saa liikkua jalkakäytävällä kävelynopeutta ja koska lasketaan jalankuluksi, niin autoilijan pitää noudattaa samoja sääntöjä heitä kohtaan kuin kävelevälle jalankulkijalle."

        Jalankulkua avustavalla laitteella saa tosiaan liikku jalkakäytävällä, mutta ei sitä nopeutta ole kävelynopeuteen rajoitettu, vaan saa kulkea sen täydet 15 km/h, mikäli jalkakäytävän liikennetilanne sen sallii. Vastaa juoksijaa. Tosin juoksijan nopeutta ei ole mitenkään rajattu, vaan saa pinkoa niin kovaa kuin kintuista lähtee.

        Usain Bolt juoksee noin 45km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä laitteilla saa liikkua jalkakäytävällä kävelynopeutta ja koska lasketaan jalankuluksi, niin autoilijan pitää noudattaa samoja sääntöjä heitä kohtaan kuin kävelevälle jalankulkijalle."

        Jalankulkua avustavalla laitteella saa tosiaan liikku jalkakäytävällä, mutta ei sitä nopeutta ole kävelynopeuteen rajoitettu, vaan saa kulkea sen täydet 15 km/h, mikäli jalkakäytävän liikennetilanne sen sallii. Vastaa juoksijaa. Tosin juoksijan nopeutta ei ole mitenkään rajattu, vaan saa pinkoa niin kovaa kuin kintuista lähtee.

        Jokaisella ajoneuvolla tulee ajaa tilanteeseen sopivalla nopeudella. Ei jalankulkijoiden seassa saa ajaa täysiä. Se on sitten eri asia, jos ketään muita ei ympärillä ole, mutta heti kun lähestyt muita, niin pitää sovittaa nopeus tilanteeseen sopivaksi. Sama velvoite on kaikilla ajoneuvon kuljettajilla, eli myös autoilijoilla.

        P.S. Juokseva ihminen ei ole ajoneuvon kuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella ajoneuvolla tulee ajaa tilanteeseen sopivalla nopeudella. Ei jalankulkijoiden seassa saa ajaa täysiä. Se on sitten eri asia, jos ketään muita ei ympärillä ole, mutta heti kun lähestyt muita, niin pitää sovittaa nopeus tilanteeseen sopivaksi. Sama velvoite on kaikilla ajoneuvon kuljettajilla, eli myös autoilijoilla.

        P.S. Juokseva ihminen ei ole ajoneuvon kuljettaja.

        "P.S. Juokseva ihminen ei ole ajoneuvon kuljettaja."

        Ei ole, mutta tienkäyttäjä hän on, ja siten kaikki tieliikennelain yleiset ennakointi- ja varovaisuus velvoitteet koskevat häntäkin.


    • Anonyymi

      Tahallaan lakeja rikkova ihminen on melko asennevammainen.

    • Anonyymi

      Tämä sama potkulautahurjastelija veti ensin vinosti tienyli aikaisemmin. Sivuilleen katsomatta!

      • Anonyymi

        No eiköhän se sen verran vilkaissut sivuilleen, että ei suoraan eteen ajele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän se sen verran vilkaissut sivuilleen, että ei suoraan eteen ajele.

        Kyllä sitä näkee paljon.
        Eikö kouluissa opeteta enää katsomaan sivuille ennen kadun ylitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä näkee paljon.
        Eikö kouluissa opeteta enää katsomaan sivuille ennen kadun ylitystä?

        Opetetaanko kouluissa enää mitään liikenteeseen liittyvää, onkin se kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä näkee paljon.
        Eikö kouluissa opeteta enää katsomaan sivuille ennen kadun ylitystä?

        Miten ihmeessä voit tietää onko joku katsonut sivuilleen? Autokoulussa opetettiin pyörittämään päätä pöllön tavoin, jotta sitten ajokokeen vastaanottaja huomaa sinun katsovan sivuille, mutta eihän se katsominen oikeasti sellaista näkyvää pään pyöritystä vaadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä voit tietää onko joku katsonut sivuilleen? Autokoulussa opetettiin pyörittämään päätä pöllön tavoin, jotta sitten ajokokeen vastaanottaja huomaa sinun katsovan sivuille, mutta eihän se katsominen oikeasti sellaista näkyvää pään pyöritystä vaadi.

        Ahaa, tämä selventääkin miksi autoilijat kuvittelevat havaitsevansa 50 metrin etäisyydeltä, katsooko joku sivulleen vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä voit tietää onko joku katsonut sivuilleen? Autokoulussa opetettiin pyörittämään päätä pöllön tavoin, jotta sitten ajokokeen vastaanottaja huomaa sinun katsovan sivuille, mutta eihän se katsominen oikeasti sellaista näkyvää pään pyöritystä vaadi.

        Moni asia vaatii myös sen pään liikuttamista. Kuolleen kulman tarkistaminen vaatii esim. sen, kun peilien kautta kuolleeseen kulmaan jäänyttä ajoneuvoa ei näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän se sen verran vilkaissut sivuilleen, että ei suoraan eteen ajele.

        Luulet,että silmät korvissa??


    • Anonyymi

      Skuutin ongelmaksi on muodostunut sen helppous. Se on helppo ottaa käyttöön, sillä on helppo ajaa, se on helppo jättää minne vaan. Tämä kaikki onnistuu myös humalassa. Valtaosa ajaa siististi, mutta reikäpäisten koheltajien pippeli osuus on turhan suuri.

    • Anonyymi

      Noihin sähköpotkulautoihin on selkeä tarve saada ikäraja ja vakuutukset .Nyt kolhivat autot ja lähtevät vähin äänin pois paikalta. Laskut jää autoilijalle .Mukava ylläri kun menee autolleen kahvan jäljet kyljessä. Näillä kun ei ole rahaa korvata eikä vakuutuksia niin peli on sitten tämä.

      • Anonyymi

        Pariisissa kiellettiin potkulaudat kokonaan.


    • Anonyymi

      Se ajaminen kuutilla vie huomion. Ei riitä sivulle katsomiseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3306
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1513
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      121
      899
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe