A-kortti ja inssi..

Neito-79

Oon suorittamassa A-korttia ja B-kortti on ollut jo useamman vuoden. Oma pyörä odottaisi valmiina, mutta mua pelottaa inssi ihan tajuttomasti!!!Ongelmaa tuottaa hidasajo/pujottelurata ja tiukasti hitaassa vauhdissa kääntyminen. Olen joutunut ottamaan muutaman lisätunnin koska hidasajossa kääntyminen ei vain meinannut ottaa sujuakseen. Nyt tuntuu ihan turhauttavalta mennä inssiin kun pelottaa niin paljon ja oon melko varma että epäonnistun tuon "radan" takia! Muuten ajaminen kyllä sujuu..Onko kokemuksia? Opettajakaan ei paras mahdollinen..kaduttaa koko kyseisen autokoulun valinta! Miten teillä muilla on mennyt m-pyörä inssi..kuinka tarkkoja ne on virheistä ym?

8

5673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokoulusta

Hei!
      Onko sinulle selvitetty kortin suorittamisesta tarkasti. A-kortin "inssiä" ennen suoritetaan käsittelykoe, johon kuvailemasi tehtävät kuuluvat.
      Ja pujottelu ja hidasajo on eri tehtävät, ei hidasajossa ole kääntymistä.
      Osaako opesi näyttää itse tehtävät, joita pyytää?
      Jos epäilet opesi ammattitaitoa, vaihda ihmeessä, itsesi takia autokoulua!!

• Neiti-79

Täytyy tunnustaa että epäselvää on. Olen kova kyllä kyselemään, mutta tunnen itseni tyhmäksi aina kun kysyn..jotenkin tuntuu että kysyn typeriä, ainakin opettajan mielestä :(

Olen käsittelyä käynyt jo n. 4 tuntia läpi. (siis ajamistä tolppien välistä..kiihdytystä ja jarrutusta yms..) Ensi kerralla olisi kuulema n. 25 minsaa kaupungissa ajoa ja sitten 25 minsaa vielä pujottelujuttuja. Sitten yksi tunti on ennen inssiä vielä käsittelyä..mielestäni kaupunkiajon osuus on PIENI, olen ottanut jo 3 lisätuntia, kun normaalisti kuului vain 3.

Vähäistä liikenteessä oloa perustellaan sillä, kun minulla on jo autokortti..opettaja on kyllä näyttänyt itse tehtävät minulle..autokoulua en voi enää vaihtaa, kun se on jo melkein maksettukin jo. Voi tätä onnetonta päivää..

• miksi miksi

Kaikki eivät vain klaaraa noita mp-juttuja! Mp.llä ajaminen kun on nykyään enemmänkin trendi kuin se nautinto ajaa mp.llä. Ostetaan mp ja sitten hakeudutaan koulutukseen...hah.
        Opettajan syyttäminen oppimisen vaikudesta lienee se helpoin tapa lähestyä tilannetta. Olkoon syy siis opettajassa. Eikös se kääntyminen muuten pidä osatakin tehdä rauhallisesti ja hallitusti? En tarkoita sillä hidasajoa, mutta ehdotonta kytkimen ja jarrun yhteiskäyttöä vai kuinka? Asia voidaan ymmärtää monin eri tavoin, mutta totuus lienee, että oppilas tarvinnee lisää ajotunteja ja osannee sen ilmaista itsekkin opettajalleen. Onko hän siis kypsä kaasukahvan taakse.

OPPILAALLE VINKIKSI, ETTÄ KOULUA SAA VAIHTAA MILLOIN VAAN. UUSI AUTOKOULUSI LASKUTTAA VAIN AJETUISTA TUNNEISTA! VALITUKSET OPETUKSEN TASOSTA VOI HEITTÄÄ KULUTTAJA-ASIAMIEHELLE TAI VALITTAA SIITÄ VAIKKAPA AUTOKOULULIITTOON. AJONEUVOHALLINTOKESKUS ON AUTOKOULUJA VALVOVA TAHO, JOTEN YHTEYDENOTTO MYÖS SINNE VALAISSEE ASIAN TOLAN.

Hyviä kilometrejä ja tsemppiä oppimisen tielle.

• JoJo

Ensiksikin,älä lannistu.Kukaan ei ole toivoton tapaus.Toiseksi, rentoudu.Pyörän hallinta vaikeutuu jos jännität liikaa.

Tässä muutamia vinkkejä sulle,opekin varmaan jo kertonut.

Ensiksi,säilyttääksesi tasapainon muista katsoa riittävän kauas eteen.Tämä korostuu etenkin hidasajossa. Hidasajossa yleisin ongelma on se,että vauhtia pyritään hillitsemään etujarrulla.Käytä takajarrua äläkä ujostele vaikka kaasu vähän vonkuisi ja kierrokset kasvaa,autokoulun pyörien pitäisi kestää tämä.Näin mulle kerrottiin.Ja muista olla rentona!hartiat alhaalla,paino reisillä ja kädet pienessä koukussa.

Hevosella esteitä hypättäessä pitäisi jo esteen päällä pitäisi ratsastajan kääntä katse kohti seuraavaa estettä.Sama pätee kaarreajoon. Pidä katseesi tarpeeksi kaukana ja pääsi pystyssä.Pään kallistuessa on hankalampi arvioida pyörän todellista kallistuskulmaa.Muista taas pitää paino reisillä ja käsivarret rentoina pienessä koukussa.Mikäli nojaat liikaa eteen, kädet kuormittuvat liikaa jolloin kaasun ja kytkimen hallinta vaikeutuu= pyörä alkaa nykiä.Tämä sama pätee myös jarrutukseen.Ja kannattaa siinä jarrutuksessa kokeilla missä kohtaa etujarrukahva on "pohjassa" ettei käy niin että puolet jarrutehoista jää käyttämättä.

Mulla käsittelykokeeseen valittiin kahdeksikkoajo,jarrutus ja,no, mikä lie kolmas oli.Hidasajo jäi pois.Kysy opelta miten kässärikoe käytännössä menee.

Inssi oli melko helppo,samoja asioita ne katsoo kun b-insissä.Kannattaa vaan muistaa kunnolla ryhmittyä vas.tai oike.reunaan käännyttäsessä.

Omalla pyörällä kaikki on helpompaa kun opit tuntemaan miten se toimii.Sen takia kannattaa myös harjoitella mahdollisimman paljon näitä sitten kun kortin olet saanut, että tunnet ajokkisi. Tosi paljon tsemppiä sulle!

• minuakin jännittää

Minuakin jännittää inssi, en ole vieläkään käynyt, voiko sen käydä vielä vaikka tulee ajtunneista puolitoista vuotta? vanhenevatko ajotunnit ja teoriaopetustunnit? voinko vain marssia toiseen autokouluun ja ottaa heiltä muutaman ajotunnin, tehdä vanhentunut teoriakooe ja ajaa inssi? saako uusi autokoulu vanhalta tiedon että olen suorittanut tarpeelliset teoriatunnit ym???

pliis, kertoka viisaat.

• L-opettaja

15-20 ajotuntia on aivan tavallinen määrä käsittelyharjoittelua naisoppilaalle isolla pyörällä. Maantielläkin pitäisi muuten ajaa yksi tunti. Minimiajokerroilla selviää naisista noin 1-2 prosenttia. Näin ainakin Tampereella, missä inssit ovat kohtuu tiukkoja. Totta on sekin, että pyöräopetuksessa valmentajan ammattitaidon merkitys korostuu, ja hyvät pyöräkouluttajat ovat harvassa.

• minuakin jännittää

osaako kukaan vastata noihin ylempiin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin? :/ kiitos vain jos joku osaa.

• 87k

ITSE pääsin inssin, teorian ja käsittelykokeen EKALLA läpi, vaikka ajoin A-kortin opetusluvalla, ja opettajanani oli äitini, joka on saanut A-kortin yli 30 vuotta sitten "kaupanpäälle" kun suoritti B-kortin, ja ajokokemus rajoittuu lähinnää johonkin vespaan jne nuoruudessa-

Eli ETKÖHÄN sinä päässyt sen kokeen läpi, oli sulla kuitenkin AMMATTITAITOINEN OPETTAJA ja valittu erikseen HELPPO pyörä.

Itselläni EI ollut ammattitaitoista opettajaa, ja pyöränä oli todella kankea Honda Rebel 125cc jolla sai tosiaan vain pelkän "pikku" A:n

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe