Kolminaisuutta ei ole kuin ihmisten höpinöissä!

Anonyymi-ap

Raamattu ei todellisuudessa missään kohdin sano Jumalan olevan osa kolminaisuutta.

73

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä siellä sanota mitään myöskään hallintoelimestä, oikeuskomiteasta tai kenttäpalvelusraportista, tai monesta muustakaan JT-käsitteistöön kuuluvasta asiasta.

      Kastekäsky Isän, Pojan ja Pyhän Hengen mainitsee kuitenkin nämä kolme yhdessä. Vartiotornin tulkinnalla tuo kuuluisi Isän, Pojan ja Isän toimivan voiman nimeen. Siis kahden persoonan ja yhden voiman. Isä tulisi tavallaan myös mainittua kahteen kertaan.

      • Anonyymi

        Kolme erikseen mainitaan


      • Anonyymi

        Ja kastehan tehdään JT:ssa oikeammin järjestön nimeen.
        Jos annat järjestölle "fudut", mutta et Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle, ei näitä lasketa, koska järjestö menee yli kaiken.
        Saat mökötystuomion jos lemppaat elämästäsi pois amerikkalaisen järjestön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kastehan tehdään JT:ssa oikeammin järjestön nimeen.
        Jos annat järjestölle "fudut", mutta et Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle, ei näitä lasketa, koska järjestö menee yli kaiken.
        Saat mökötystuomion jos lemppaat elämästäsi pois amerikkalaisen järjestön.

        Järjestön jättäminen samaistetaan todistajissa Jumalan jättämiseen. Toisaalta jos järjestössä saa pysyä, vaikka olisi millainen valehtelija tai "tiedottaja", ei ole todistajien määritelmän mukaan jättänyt Jumalaa tai kääntynyt häntä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme erikseen mainitaan

        Nämä kolme mainitaan yhdessä, rinnakkain. Todistaja ei osaa selittää, miksi Isä, Poika ja Pyhä Henki mainitaan tällä tavalla yhdessä, varsinkin jos kaksi ensimmäistä ovat persoonia mutta kolmas ei ole. Mikä on tässä tapauksessa se "nimi", johon kastetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kolme mainitaan yhdessä, rinnakkain. Todistaja ei osaa selittää, miksi Isä, Poika ja Pyhä Henki mainitaan tällä tavalla yhdessä, varsinkin jos kaksi ensimmäistä ovat persoonia mutta kolmas ei ole. Mikä on tässä tapauksessa se "nimi", johon kastetaan?

        Mainitaan myös isä, poika ja äiti....tarkoittaako he ainostaan isää, koska he mainitaan yhdessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitaan myös isä, poika ja äiti....tarkoittaako he ainostaan isää, koska he mainitaan yhdessä?

        Isä, poika ja äiti ovat kuitenkin persoonia kaikki. Olisi erikoista mainita vaikkapa isä, äiti ja isän auto samassa yhteydessä tällä tapaa. Siis kaksi persoonaa ja yksi ei-persoona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitaan myös isä, poika ja äiti....tarkoittaako he ainostaan isää, koska he mainitaan yhdessä?

        Eihän ole väitettykään, että kolminaisuusopissa Isä, Poika ja Pyhä Henki tarkoittaisivat ainoastaan Isää. Vertauksesi ontuu, koska et ole ymmärtänyt oikein, mitä kolminaisuusoppi tarkoittaa.

        Kolminaisuusopissa Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme persoonaa, mutta yksi Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä, poika ja äiti ovat kuitenkin persoonia kaikki. Olisi erikoista mainita vaikkapa isä, äiti ja isän auto samassa yhteydessä tällä tapaa. Siis kaksi persoonaa ja yksi ei-persoona.

        Pyhä henki ei ole persoona sitä ei ole personoitu yhdelläkään sivulla Raamatussa.
        Lopettakaa tyhjän hokeminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki ei ole persoona sitä ei ole personoitu yhdelläkään sivulla Raamatussa.
        Lopettakaa tyhjän hokeminen

        Joh. 16:13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

        Jos Henki olisi Isä-Jumalan toimiva voima, kuten Vartiotorni opettaa, olisi aika erikoista sanoa ettei se puhu omissa nimissään, vaan sen mitä kuulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 16:13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.

        Jos Henki olisi Isä-Jumalan toimiva voima, kuten Vartiotorni opettaa, olisi aika erikoista sanoa ettei se puhu omissa nimissään, vaan sen mitä kuulee.

        PH puhuu ihmisten kautta, ei itse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki ei ole persoona sitä ei ole personoitu yhdelläkään sivulla Raamatussa.
        Lopettakaa tyhjän hokeminen

        Pyhä henki otettiin käyttöön vasta 1200 luvulla, Konstantinopolin kirkolliskokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ole väitettykään, että kolminaisuusopissa Isä, Poika ja Pyhä Henki tarkoittaisivat ainoastaan Isää. Vertauksesi ontuu, koska et ole ymmärtänyt oikein, mitä kolminaisuusoppi tarkoittaa.

        Kolminaisuusopissa Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme persoonaa, mutta yksi Jumala.

        Siis yksi Jumala joka välillä esiintyy isänä, välillä jeesuksena ja sitten henkenä? Jos PH on olevinaan Jeesuksen henki, kuten usein väitetään,niin eihän se silloin ole osa Jumalaa vaan Jumalan henki.


    • Anonyymi

      Apinointi muistuttaakin välillä huonoa matkimista.

    • Anonyymi

      Mainitaanko siellä jotain vuodesta 1914, joka on järjestön tärkein oppi, koska juuri siihen vuoteen perustuu koko hallintoelimen itse itselleen asettama oikeutus Jumalan äänitorvena?

      Ei mainita. Eikä haittaa Jehovan todistajia pätkän vertaa. Että pata kattilaa ja silleen. Taas vaihteeksi.

      • Anonyymi

        Jeesuksen piti palata kuulijoidensa elinaikana, joten 1914-oppi on suorastaan raamatunvastainen. Ei haittaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen piti palata kuulijoidensa elinaikana, joten 1914-oppi on suorastaan raamatunvastainen. Ei haittaa mitään.

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Vilkaistaan Ilmestyskirjaan kohtaan Ilm. 1:17-18 siitä mitä Jeesus jälleen kerran sanoo itsestään:

      "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

      • Anonyymi

        Lieneekö Jeesus noin sanonut? Ilmestyskirja on kiistanalainen kristittyjen keskuudessakin. Erityisesti idän kirkko ei käytä sitä juuri ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö Jeesus noin sanonut? Ilmestyskirja on kiistanalainen kristittyjen keskuudessakin. Erityisesti idän kirkko ei käytä sitä juuri ollenkaan.

        ilm. 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet

        16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilm. 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet

        16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

        Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi.
        Vartiotorniuskonto vaatii väittämään Jeesusta enkeliksi.

        Raamatun kanta löytyy esim. Heprealaiskirjeestä

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilm. 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet

        16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

        "taivasten valtakunnan avaimet"

        Näitä taivasten valtakunnan avaimia on sitten monikin katsonut omistavansa, esim. katolinen kirkko ja Vartiotorni-seura. Kukaan ei ole kuitenkaan pystynyt todistamaan, että he olisivat jokin Jumalan käyttämä ryhmä tai viestinvälittäjä.


      • Anonyymi

        Ei mitään ymmärrystä sanasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ilm. 1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet

        16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni
        16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

        Mikä ongelma, tomppeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi.
        Vartiotorniuskonto vaatii väittämään Jeesusta enkeliksi.

        Raamatun kanta löytyy esim. Heprealaiskirjeestä

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,

        Mikä ongelmasi, lahkolainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö Jeesus noin sanonut? Ilmestyskirja on kiistanalainen kristittyjen keskuudessakin. Erityisesti idän kirkko ei käytä sitä juuri ollenkaan.

        Painu ateistien palstalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö Jeesus noin sanonut? Ilmestyskirja on kiistanalainen kristittyjen keskuudessakin. Erityisesti idän kirkko ei käytä sitä juuri ollenkaan.

        Typerys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi.
        Vartiotorniuskonto vaatii väittämään Jeesusta enkeliksi.

        Raamatun kanta löytyy esim. Heprealaiskirjeestä

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,

        soopaa


    • Anonyymi

      Ei sano, ei yhdelläkään sivulla mainita kolminaisuus sanaa, eikä edes viitata siihen suuntaan

    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppi tarkoittaa sitä, että kun pidetään kiinni siitä, niin mitä tapahtuu??
      Mitätöidään lähes 5000 raamatun jaetta!!!
      Mitä se sellainen usko on, se on saatanallista papatusta!

      • Anonyymi

        Veli, olet oikeassa!


      • Anonyymi

        Raamatussa Jumala on Henki, Pyhä Henki.

        Vartiotornissa Pyhä Henki on voima, fysiikan eloton ilmiö.

        Mikä on se lahkon jehoova, jolle vartiotorniseura antoi kortteerin Alcyon tähdelle, kunnes antoi häädön. Muuten miksi häätö ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Jumala on Henki, Pyhä Henki.

        Vartiotornissa Pyhä Henki on voima, fysiikan eloton ilmiö.

        Mikä on se lahkon jehoova, jolle vartiotorniseura antoi kortteerin Alcyon tähdelle, kunnes antoi häädön. Muuten miksi häätö ?

        Soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Jumala on Henki, Pyhä Henki.

        Vartiotornissa Pyhä Henki on voima, fysiikan eloton ilmiö.

        Mikä on se lahkon jehoova, jolle vartiotorniseura antoi kortteerin Alcyon tähdelle, kunnes antoi häädön. Muuten miksi häätö ?

        VT ensimmäisessä kirjassa jo tuodaan esille että PH on erillinen Jumalasta.
        Lopettakaa sekoilut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VT ensimmäisessä kirjassa jo tuodaan esille että PH on erillinen Jumalasta.
        Lopettakaa sekoilut !

        Kolminaisuus on Raamatussa

        1) On olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 6:4; 1. Kor. 8:4; Gal. 3:20; 1. Tim. 2:5).

        2) Kolminaisuudessa on kolme persoonaa (1. Moos. 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jes. 6:8; 48:16; 61:1; Matt. 3:16-17; Matt. 28:19; 2. Kor. 13:14). 1. Mooseksen kirjassa 1:1 käytetään heprean kielen monikollista substantiivia ”Elohim”. 1. Moos. 1:26; 3:22; 11:7 ja Jes. 6:8 käyttävät monikollista pronominia ”me”. ”Elohim” ja ”me” ovat monikollisia muotoja ja viittaavat ehdottomasti useampaan kuin kahteen. Vaikkakaan tämä ei ole aukoton väite kolminaisuuden puolesta, se kuitenkin viittaa Jumalan moninaisuuteen. Heprean Jumalaa tarkoittava sana ”Elohim” todellakin mahdollistaa kolminaisuuden.

        Jes. 48:16:ssa ja 61:1:ssä Poika puhuu ja viittaa samalla Isään ja Pyhään Henkeen. Vertaa Jesajan kohtaa (61:1) Luukkaan evankeliumin kohtaan (4:14-19) niin huomaat, että on kyse Pojan puheesta. Matt. 3:16-17 kuvaa Jeesuksen kastetta. Tässä tapahtumassa näkyy, miten Jumala Pyhänä Henkenä laskeutuu Poika Jumalan, päälle, samalla kun Isä Jumala julistaa mieltymyksensä Poikaan. Matt. 28:19 ja 2. Kor. 13:14 ovat myös esimerkkejä kohdista, joissa puhutaan kolminaisuuden kolmesta eri persoonasta.

        3) Kolminaisuuden jäsenet erotetaan toisistaan monissa raamatunkohdissa: Vanhassa testamentissa ”HERRA” on eri kuin ”Herra” (1. Moos. 19:24; Hoos. 1:4). ”HERRALLA” on ”Poika” (Ps. 2:7, 12; Snl. 30:2-4). Henki on eri kuin ”HERRA” (4. Moos. 27:18) ja ”Jumala” (Ps. 51:10-12). Poika Jumala on eri kuin Isä Jumala (Ps. 45:6-7; Hepr. 1:8-9). Uudessa testamentissa, Johanneksen evankeliumissa, (14:16-17), Jeesus puhuu Isälle Puolustajan, Pyhän Hengen, lähettämisestä. Tämä osoittaa, että Jeesus ei katsonut itse olevansa Isä tai Pyhä Henki. On myös muistettava ne kerrat evankeliumeissa, jolloin Jeesus puhuu Isälle. Puhuiko Hän itselleen? Ei. Hän puhui toiselle kolminaisuuden persoonalle – Isälle.

        4) Jokainen kolminaisuuden jäsen on Jumala. Isä on Jumala (Joh. 6:27; Room. 1:7; 1. Piet. 1:2). Poika on Jumala ( Joh. 1:1, 14; Room. 9:5; Kol. 2:9; Hepr. 1:8; 1. Joh. 5:20). Pyhä Henki on Jumala (Apt. 5:3-4; 1. Kor. 3:16).

        5) Kolminaisuudessa vallitsevat tietyt tehtävänjaot. Raamatun mukaan Pyhä Henki on alamainen Isälle ja Pojalle, ja Poika on alamainen Isälle. Tämä on kuitenkin sisäinen suhde, eikä se kiellä yhdenkään kolminaisuuden persoonan jumaluutta. Tämä on yksinkertaisesti sellaista aluetta äärettömästä Jumalasta, jota rajallinen mielemme ei pysty ymmärtämään. Pojasta puhuvia kohtia ovat: Luuk. 22:42; Joh. 5:36; Joh. 20:21; 1. Joh. 4:14. Pyhästä Hengestä puhutaan kohdissa: Joh. 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 ja erityisesti Joh. 16:13-14.

        6) Kolminaisuuden jäsenillä on eri tehtävät. Isä on perimmäinen lähde tai aiheuttaja seuraavissa asioissa: 1) maailmankaikkeus (1. Kor. 8:6; Ilm. 4:11); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Ilm. 1:1); 3) pelastus (Joh. 3:16-17) ja 4) Jeesuksen ihmisenä tekemät teot (Joh. 5:17; 14:10). Isä panee alulle kaikki nämä asiat.

        Poika on välimies, jonka kautta Isä tekee seuraavat asiat: 1) maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Kor. 8:6; Joh. 1:3; Kol. 1:16-17); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 1:1; Matt. 11:27; Joh. 16:12-15; Ilm. 1:1) ja 3) pelastus (2. Kor. 5:19; Matt. 1:21; Joh. 4:42). Isä tekee kaiken tämän Pojan kautta, joka toimii Hänen edustajanaan.

        Pyhä Henki on persoona, jonka avulla Isä tekee seuraavat asiat: 1) maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Moos. 1:2; Job 26:13; Ps. 104:30); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 16:12-15; Ef. 3:5; 2. Piet. 1:21); 3) pelastus (Joh. 3:6; Tiit. 3:5; 1. Piet. 1:2) ja 4) Jeesuksen teot (Jes. 61:1; Apt. 10:38). Isä siis tekee kaiken tämän Pyhän Hengen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus on Raamatussa

        1) On olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 6:4; 1. Kor. 8:4; Gal. 3:20; 1. Tim. 2:5).

        2) Kolminaisuudessa on kolme persoonaa (1. Moos. 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jes. 6:8; 48:16; 61:1; Matt. 3:16-17; Matt. 28:19; 2. Kor. 13:14). 1. Mooseksen kirjassa 1:1 käytetään heprean kielen monikollista substantiivia ”Elohim”. 1. Moos. 1:26; 3:22; 11:7 ja Jes. 6:8 käyttävät monikollista pronominia ”me”. ”Elohim” ja ”me” ovat monikollisia muotoja ja viittaavat ehdottomasti useampaan kuin kahteen. Vaikkakaan tämä ei ole aukoton väite kolminaisuuden puolesta, se kuitenkin viittaa Jumalan moninaisuuteen. Heprean Jumalaa tarkoittava sana ”Elohim” todellakin mahdollistaa kolminaisuuden.

        Jes. 48:16:ssa ja 61:1:ssä Poika puhuu ja viittaa samalla Isään ja Pyhään Henkeen. Vertaa Jesajan kohtaa (61:1) Luukkaan evankeliumin kohtaan (4:14-19) niin huomaat, että on kyse Pojan puheesta. Matt. 3:16-17 kuvaa Jeesuksen kastetta. Tässä tapahtumassa näkyy, miten Jumala Pyhänä Henkenä laskeutuu Poika Jumalan, päälle, samalla kun Isä Jumala julistaa mieltymyksensä Poikaan. Matt. 28:19 ja 2. Kor. 13:14 ovat myös esimerkkejä kohdista, joissa puhutaan kolminaisuuden kolmesta eri persoonasta.

        3) Kolminaisuuden jäsenet erotetaan toisistaan monissa raamatunkohdissa: Vanhassa testamentissa ”HERRA” on eri kuin ”Herra” (1. Moos. 19:24; Hoos. 1:4). ”HERRALLA” on ”Poika” (Ps. 2:7, 12; Snl. 30:2-4). Henki on eri kuin ”HERRA” (4. Moos. 27:18) ja ”Jumala” (Ps. 51:10-12). Poika Jumala on eri kuin Isä Jumala (Ps. 45:6-7; Hepr. 1:8-9). Uudessa testamentissa, Johanneksen evankeliumissa, (14:16-17), Jeesus puhuu Isälle Puolustajan, Pyhän Hengen, lähettämisestä. Tämä osoittaa, että Jeesus ei katsonut itse olevansa Isä tai Pyhä Henki. On myös muistettava ne kerrat evankeliumeissa, jolloin Jeesus puhuu Isälle. Puhuiko Hän itselleen? Ei. Hän puhui toiselle kolminaisuuden persoonalle – Isälle.

        4) Jokainen kolminaisuuden jäsen on Jumala. Isä on Jumala (Joh. 6:27; Room. 1:7; 1. Piet. 1:2). Poika on Jumala ( Joh. 1:1, 14; Room. 9:5; Kol. 2:9; Hepr. 1:8; 1. Joh. 5:20). Pyhä Henki on Jumala (Apt. 5:3-4; 1. Kor. 3:16).

        5) Kolminaisuudessa vallitsevat tietyt tehtävänjaot. Raamatun mukaan Pyhä Henki on alamainen Isälle ja Pojalle, ja Poika on alamainen Isälle. Tämä on kuitenkin sisäinen suhde, eikä se kiellä yhdenkään kolminaisuuden persoonan jumaluutta. Tämä on yksinkertaisesti sellaista aluetta äärettömästä Jumalasta, jota rajallinen mielemme ei pysty ymmärtämään. Pojasta puhuvia kohtia ovat: Luuk. 22:42; Joh. 5:36; Joh. 20:21; 1. Joh. 4:14. Pyhästä Hengestä puhutaan kohdissa: Joh. 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 ja erityisesti Joh. 16:13-14.

        6) Kolminaisuuden jäsenillä on eri tehtävät. Isä on perimmäinen lähde tai aiheuttaja seuraavissa asioissa: 1) maailmankaikkeus (1. Kor. 8:6; Ilm. 4:11); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Ilm. 1:1); 3) pelastus (Joh. 3:16-17) ja 4) Jeesuksen ihmisenä tekemät teot (Joh. 5:17; 14:10). Isä panee alulle kaikki nämä asiat.

        Poika on välimies, jonka kautta Isä tekee seuraavat asiat: 1) maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Kor. 8:6; Joh. 1:3; Kol. 1:16-17); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 1:1; Matt. 11:27; Joh. 16:12-15; Ilm. 1:1) ja 3) pelastus (2. Kor. 5:19; Matt. 1:21; Joh. 4:42). Isä tekee kaiken tämän Pojan kautta, joka toimii Hänen edustajanaan.

        Pyhä Henki on persoona, jonka avulla Isä tekee seuraavat asiat: 1) maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Moos. 1:2; Job 26:13; Ps. 104:30); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 16:12-15; Ef. 3:5; 2. Piet. 1:21); 3) pelastus (Joh. 3:6; Tiit. 3:5; 1. Piet. 1:2) ja 4) Jeesuksen teot (Jes. 61:1; Apt. 10:38). Isä siis tekee kaiken tämän Pyhän Hengen kautta.

        soopaa!


    • Anonyymi

      1 Joh 5:7
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

      Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi?

      Genesis 1 King James Bible (KJB)
      1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
      (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

      Revelation 22 King James Bible (KJB)
      21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
      (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

      1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

      • Anonyymi

        King James Bible on täydellinen Jumalan sana. Selatkaa Brandon Petersonin kirjaa tai kuunnelkaa häntä youtubesta, Hän on todistanut KJB:n jumalallisen alkuperän matemaattisesti, kertoen siihen sisältyvistä ihmeistä, joiden selittäminen sattumiksi ei todennäköisyyslaskennan mukaan olisi edes teoreettisesti mahdollista. Kirjan nimi on 'Sealed by the King'. Se on saatavilla vapaaehtoista maksua vastaan samannimisiltä verkkosivuilta.


    • Anonyymi

      " PH on erillinen Jumalasta. Lopettakaa sekoilut ! "


      Miksi vartiotorniuskonnolle on tärkeää puuttua jumaluuteen pirstomalla se erikseen voimaksi, ja, näyttää siltä, siten ettei mitään jää jäljelle ?

      Niin 1 Moos. 1:1 kuin missään muuallakaan missä Jumala toimii, ei ilmoiteta Pyhää Henkeä siten kuin vartiotorni.
      Vartiotorni on selittänyt "voimansa" sähkönkaltaiseksi.

      Ihmiselle on ilmoitettu: 1 Moos. 1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

      Ikäänkuin Jumalan Sana vaikuttaisi.
      Mutta Jumalan Sanan selittää Joh. 1:1: Sana oli Jumala

      Pyhä Henki selitetään myös:

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      Mutta mitä se vartiotornikirjallisuuden jehovantodistaja Matti Luther on sanonut siitä todistajille niin tärkeästä Pyhästä Kolminaisuudesta, se tulee foorumillamme esille useinkin, mainosvaltuutetuilta.

      • Anonyymi

        soopaa!


      • Anonyymi

        "Miksi vartiotorniuskonnolle on tärkeää puuttua jumaluuteen pirstomalla se erikseen voimaksi, ja, näyttää siltä, siten ettei mitään jää jäljelle ?"

        Tämä lauseesi kertoo että et ymmärrä Jumalasta yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi Jumalan Poikana: ”Minä kunnioitan Isääni.”

      • Anonyymi

        muutama tunti sitten katsoin tv.stä entinen Jehova kertoi , hirveet asiat , mitä jehovat voi tehdä ja jopa poliisilta salataan kaikki ja uhrien pitää vaan anteeksi antaa järkyttävät seksuaali - ja muut rikokset jotka yhteisössä tapahtuu ja lahkojen rahastukset , joilla sitten ostetaan pörssiosakkeita ja vaikka mitä.

        Ohjelma oli Amerikan -Jehovissa tapahtunutta. > Dokumentti -ohjelma.


    • Anonyymi

      Tervetuloa JT seuraan kristilliseen

      • Anonyymi

        Tulen mielelläni aina, koska on ainoa joka uskoo raamatunmukaisesti


    • Anonyymi

      Ai keiden Raamatut?

      • Anonyymi

        Joka Raamatusta löytyy oikea usko...vain JT ovat sen löytäneet!


    • höpöhöpökö... sitten on kun riistät Daavidin kuningas suvulta 500 jalkavaimoa pesemään kovettuneita rakkuloita jaloista ensimmäiseksi huviksi., vai mitä Babylonissa tehtäisiin tai Ishtarin portin välissä ?!

      Olkaa lapsia, älkää noin paljon olko lapsia...

      Yksinäisyys, kaksinaisuus, kolminaisuus

    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppi perustuu pelkästään tähän yhteen ainoaan jakeeseen, jonka joku Raamatun kopijoija sulkakynällään, on omin päin sinne Raamattuun lisännyt:

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Tuo jae ei Raamattuun kuulu, ja on sinne jälkeenpäin lisätty, todistaa jo se, etteivät Jeesuksen opetuslapset, tai kukaan muukaan, ikinä "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ketään kastaneet.

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Apostolien teot:
      10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      Raamatun kopijoija oli typerä, kun ei huomannut noitakin raamatunjakeitakin väärentää, jotka jäivät Raamattuun, kumoamaan hänen ja muiden, muita raamatunväärennöksiä.

      - vaikka ei ... -
      - kuten luultiin -

      Jehovan todistajat, mormoonit j.n.e., eivät ole areiolaisia!
      Kuten eivät luterilaiset, helluntailaiset j.n.e. myöskään ole katolilaisia!

      Areiolaisuus
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

      Areios
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Areios

      Nikean ensimmäinen kirkolliskokous
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikean_ensimmäinen_kirkolliskokous

      Kolminaisuusoppi
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

      • Areiolaiset?! Entäpä On ei oo laiset?!


      • Anonyymi
        makek88 kirjoitti:

        Areiolaiset?! Entäpä On ei oo laiset?!

        Juoppo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juoppo!

        Valevastailija Anonyymi Muumimymmeli joka lisää lapsijuoppoja!


    • Anonyymi

      Pyhä Henki vei Jeesuksen perkeleen kiusattavaksi erämaahan.

      Matteuksen evankeliumi:
      4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

      Luukkaan evankeliumi:
      4:1 Sitten Jeesus täynnä Pyhää Henkeä palasi Jordanilta; ja Henki kuljetti häntä erämaassa,

      perkele pienellä alkukirjaimella - käsitteenä kiusaus, ei kiusaaja.

      Jeesusta kiusasivat hänen omat himonsa, eikä mikään henkilöitynyt "Kiusaaja".
      Ei Perkele, vaan perkele.

      Vai kävikö Jeesukselle, kuten Jobille?
      Job:
      1:12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

      Vai pitikö tässäkin jokin "vanha kirjoitus" täyttää?
      Matteuksen evankeliumi:
      1:22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:

      Hebrealaiskirje:
      2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

      Hebrealaiskirje:
      4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

      Jeesus, ylimmäinen pappi, ei Jumala.
      Jumala ei ole pahan kiusattavissa, joten Jeesuksen kiusaaminen erämaassa todistaa sen, ettei Jeesus ole Jumala.


      Jaakobin kirje:
      1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
      1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;


      Hebrealaiskirje:
      5:1 Sillä jokainen ylimmäinen pappi, ollen ihmisten joukosta otettu, asetetaan ihmisten puolesta toimittamaan sitä, mikä Jumalalle tulee, uhraamaan lahjoja ja uhreja syntien edestä,

      Hebrealaiskirje:
      7:26 Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut,

      Hebrealaiskirje:
      8:1 Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,

      Jeesus, meidän (uskon-)tunnustuksemme apostoli ja ylimmäinen pappi, Jeesus.

      Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

      On vain yksi Jumala, Jeesuksen meidän yhteinen Jumalamme, ja tämän uskontunnustuksemme apostoli ja ylimmäinen pappi on itse Jeesus!

      Johanneksen evankeliumi:
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      • Anonyymi

        Mikä mättää?


      • Anonyymi

        Mutta Raamattu ilmoittaa että Sana oli Jumala - eli Jeesus oli Jumala. - Joh. 1:1

        -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
        -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
        -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

        Filipp. ilmoittaa Jeesuksesta maallisen puolen
        2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

        ja edelleen kertoo kristityn tunteman puolen, Jeesuksen Jumaluuden:
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra


    • Anonyymi

      Raamatussa Jumala on Henki, Pyhä Henki.

      Vartiotornissa Pyhä Henki on voima, fysiikan eloton ilmiö.

      Mikä on se lahkon jehoova, jolle vartiotorniseura antoi kortteerin Alcyon tähdelle, kunnes antoi häädön. Muuten miksi häätö ?
      Siis, kun lahkojehoova ei omaa aineellista olemusta, eikä ole henki.
      -----------------

      Pyhä Henki selitetään Raamatussa myös:

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      • Anonyymi

        Soopaa!


      • Anonyymi

        Valehtelija


    • Anonyymi

      Älä valehtele. Selvitä mitä on Sana. Logos,jota ei kukaan tulkitse omin päin.

      • Anonyymi

        Sana on Jumalan poika!


    • Anonyymi

      Vartiotorni vaatii sanomaan Jeesusta enkeliksi.

      Raamatussa taas
      Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumalan ensimmäinen enkelipoiks!


    • Eikökö?! Kolminaisuusko?! Todellisuudessako Oikeastiko?!?! Vai olisiko harhaanjohtamista ja tuudittamista Hesarin lukemiseen kahdella aivolohkolla silti yhdellä päällä?!?!
      Johtuuko ehkä Tarja Halosesta ja vuosituhannen vaihteen alun ensimmäisen vuosisadan jatkumisesta?!

      • Anonyymi

        Korkki kiinni


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-06-24 08:44:53

      Raamatussa taas
      Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      Anonyymi 2023-06-24 17:53:27

      "Jeesus on Jumalan ensimmäinen enkelipoiks!"
      -Tässähän sinä toit esiin olennaisen eron vartiotorniuskonnon ja Raamatun välillä.
      Poika on Jumala Raamatussa.
      Poika on enkeli vartiotornissa

      Asiaa ei vartiotornissa perustella, vaan on omaksuttava fanaatikon ote.

      • Anonyymi

        Joo.
        Raamatussa Pojan, hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Vartiotornissa jo lopun vuosi muuttuu. 1914, 1925, 1942, 1975 ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.
        Raamatussa Pojan, hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Vartiotornissa jo lopun vuosi muuttuu. 1914, 1925, 1942, 1975 ...

        Lopun aika ennustetaan Raamatussa, sitä JT kertoo.
        Kaikesta pitää puhu mitä Raamatussa sanotaan!


      • Anonyymi

        Mitä sekoilet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo.
        Raamatussa Pojan, hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Vartiotornissa jo lopun vuosi muuttuu. 1914, 1925, 1942, 1975 ...

        Siinä toinen sekopää


    • Anonyymi

      Palstalla on urpoo porukka!

    • Anonyymi

      Kolminaisuusoppia on jauhettu 1600 vuoden ajan.
      JT eivät sekoile ja siksi karttavat lahkooppeja!

    • Anonyymi

      Hyvä ystävä. Luota vain siihen, mitä Jeesus itse on selvästi sanonut. Hän puhuu Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä melko selkeästi. Radikaalilta tuo puhe totta kai silloinkin tuntui, mutta apostolit itse kuulivat ja uskoivat, mitä Jeesus puhui. Tee sinä samoin ja pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan itsellesi tämä asia vihdoin. Hän tekee sen mielellään. Lue myös Raamattua säännöllisesti ja käy jumalanpalveluksissa sekä ehtoollisella säännöllisesti. Voi hyvin!

    • Anonyymi

      Kolminaisuus sana on ihmisten keksimä sana, sitä ei ole yhdelläkään Raamatun sivulla!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe