Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen liittyvä lyhenne tulee sanoista Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum eli suomeksi; Jeesus nasaretilainen, juutalaisten kuningas.
"Kun Jeesus tuomittiin ristiinnaulittavaksi, juutalaiset papit väittivät hänen sanoneen itseään Jumalan Pojaksi. Pontius Pilatus kuitenkin kiisti pappien väitteet kutsumalla Jeesusta "juutalaisten kuninkaaksi". Jeesus ei kiistänyt Pilatuksen väitettä. Jeesuksen ristiinnaulitsemisen syyksi esitettiin, että hän oli juutalaisten kuningas.
Kaikissa evankeliumeissa mainitaan Jeesuksen ristiin kiinnitetty laatta, jossa häntä sanottiin kuninkaaksi. Tämän tekstin tarkka sanamuoto on kuitenkin eri evankeliumeissa hieman erilainen:
Matteuksen evankeliumissa: "Tämä on Jeesus, juutalaisten kuningas"
Markuksen evankeliumissa: "Juutalaisten kuningas"
Luukkaan evankeliumissa: "Tämä on juutalaisten kuningas"
Johanneksen evankeliumissa: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas" lat. Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum.
Johanneksen evankeliumissa mainitaan lisäksi, että teksti oli kirjoitettu hepreaksi, kreikaksi ja latinaksi.
Johanneksen evankeliumissa kerrotaan edelleen, että juutalaiset ylipapit eivät hyväksyneet Pilatuksen ristiin kirjoittamaa tekstiä vaan vaativat sitä muutettavaksi: siinä ei olisi pitänyt nimittää kuninkaaksi vaan todeta, että hän oli sanonut itseään juutalaisten kuninkaaksi. Pilatus ei kuitenkaan suostunut sitä muuttamaan vaan sanoi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin."
OMAN KATSONNAN MUKAAN, YLIPAPIT - PAPIT YM ON KYLLÄ OLLEET TAITAVIA RAAMATUN KIRJOITUKSISSAAN, KUN SE ELÄNYT JA VOIMISTUNUT TÄNNE ASTI.
Oma katsonta kertoo itselle, että tämäkin yksi monista huijauksista, mutta sillä lienee ollut valta tarkoitus, aikaan kun ihmiset olleet taikauskoisia kuten edelleenkin.
Sinällään kirkko tekee arvokasta virka työtä, me kaipaamme muistaa taakse jääneitä, joita kirkko maalla voi tehdä. Jokaisella on siellä jotain omaisia tai muita mm tuttuja.
Aivomme, muistimme vaatii menoa menneeseen, joka heidän kohdallaan fyysisesti katkennut. Juuri perheen nais "pääministeri" TÄNÄÄN OSTI KUKKIA, JA SANOI ETTÄ KÄYMME NE HUOMENNA LAITTAMASSA HAUDOILLE. Siinä ei ole muuta näin feministi aikaan kuin todeta "olen täysin samaa mieltä". NAISISSAKIN ON EROJA MM SANOTTU ETTEI TARJA HALONEN JA SANNA MARIN KÄY LAINKAAN ISISENSÄ HAUDOILLA. heillä ideologisia syitä, kun ovat niin vahvasti äärivasemmistolaisia. Ja kummankin isät oli toista puolta.
Nyt otamme seniorista mallia->
https://crop.kaleva.fi/b1spAgbPHg7BfDwQ8ddf7GTy3UA=/smart/https%3A//lorien-media-prod.s3.amazonaws.com/images/archive/cartoons/2271983/2023.03.17.12.24.51/4581_05-02-22.jpg
Varmaan monelle hebreaa esim miStä INRI tulee, kirkoissa esillä
5
274
Vastaukset
- Anonyymi
Liittyykö sepustuksesi jotenkin Suomen Keskustaan?
- Anonyymi
Kyllä liittyy, sinä et vain ummikkona osaa sitä. Oletko edes kirkon jäsen vasurina, tuskin. Älä välitä en minäkään ole, vaikken vasuri olekkaan. Me ollaan Martin kanssa anarkisteja, meille on pyhää isot eläkkeet, Martillakin kansaneläke 500 euroa kuussa. Minä ennätin olla merelläkin pitkän tovin, melkein kaikki sieltä saatu on Rehnin pojan kassaholveissa, ja niitä on paljon.Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu. Eläkekkin suuri, vaikka sanoin etten minä eläkettä edes tarvitse, mutta siitä joku sossuämmä selitti että se pitää ottaa. Otettiin sitten, siellä se pankinjohtajien sijoituksia kiertää. Pöljää kun kun ihmisillä paljolti eläkkettä liikaa. Halonenkin meni vielä kirjoituksien mukaan ja varasti lisää eläke euroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä liittyy, sinä et vain ummikkona osaa sitä. Oletko edes kirkon jäsen vasurina, tuskin. Älä välitä en minäkään ole, vaikken vasuri olekkaan. Me ollaan Martin kanssa anarkisteja, meille on pyhää isot eläkkeet, Martillakin kansaneläke 500 euroa kuussa. Minä ennätin olla merelläkin pitkän tovin, melkein kaikki sieltä saatu on Rehnin pojan kassaholveissa, ja niitä on paljon.Rahaa on niin paljon ettei paskalle taivu. Eläkekkin suuri, vaikka sanoin etten minä eläkettä edes tarvitse, mutta siitä joku sossuämmä selitti että se pitää ottaa. Otettiin sitten, siellä se pankinjohtajien sijoituksia kiertää. Pöljää kun kun ihmisillä paljolti eläkkettä liikaa. Halonenkin meni vielä kirjoituksien mukaan ja varasti lisää eläke euroja.
Tavjalla on verissä varastaminen, ei voi ilman olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavjalla on verissä varastaminen, ei voi ilman olla.
Demari perintö.
- Anonyymi
Mites tää liittyy Suomen Keskustaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725558Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne241262Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988