pohjamudissa, niin ei putoa nyt korkeelta.
Sairaat kuolee, vanhukset kuolee, opiskleijat nkee nälkään päiväkodissa olevat lapset katoaa ja ruoka ei riitä heille, koululaiset opiskelevat homekouluissa... tätä rataa...
Antaa menn nyt kun on alamäki.. Kaikki täällä rämpii jo vuosia samssa liemessä, joten ei tunnu kovin pahalta-
Onneksi suomi ollut jo pitkään
19
291
Vastaukset
- Anonyymi
Niin on. Yksikään kansalainen siis työntekijäkansalainen ei elviä suomessa ilman kelan tukia, tt tukea eikä leipäjonoa. Kaikki siellä käyvät kun palkka ei riitä enää elämiseen ei ole vuosikymmeniin riittänyt.
Suomessa hyvin voi eduskuntalaiset jotka itse määrittelevät palkkansa ja etuutensa ja aina ylöspäin, ei ksokaan alaspäin, kansalainen on maksaja.
Yritysjohtajat jotka palkitsevat eduskuntalaiset kun nostavat heidän tukia ja palkkoja.
Kansalianen on pelkkä 0 vaikka muuta sanotaan, ne on pelkkiä valheitä ja kiusaamista ja rosvousta.
SUOMI ON HUONO MAA ASua. Sanoisin että pakolaiset ovat aiheuttaneet meille massatyöttömyyden, köyhyyden ja asunnottomuuden, koska näin huonosti ei suomi ole koskaan voinut. Valitettavasti, toki auttaa pitää, mutta ei vallata suomea. Jos halvalla saa muita duuniin, suomi ei arvosta omaa kansaa vaan ottaa halopoja ihmisiä. Siksi suomessa on ilamsityö ja orjatyö kukoistanut jo kauan.- Anonyymi
2,5 miljoonaa ihmistä töissä ja mediaanipalkka n. 3500 euroa. Yli miljoona ihmistä sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Kyllä aika moni pärjää ilman tukia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2,5 miljoonaa ihmistä töissä ja mediaanipalkka n. 3500 euroa. Yli miljoona ihmistä sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Kyllä aika moni pärjää ilman tukia.
Pörssi ja sijoittaminen on oman moraalini vastaista. Siinä tehdään rahaa muiden työnteolla. Eri asia olisi, jos ne arvopaperit olisivat vain oman yrityksen työntekijöillä.
- Anonyymi
Hyvin pärjäsi 40 vuotta töissä ilman mitään tukia ja sama on jatkunut eläkkeelläkin.
Ei edes tuttavapiirissäni ole henkilöitä, jotka olisivat tukiaisten varassa, vaan
kaikki ovat joko töissä tai jo eläkkeellä. Lapsetkin elättävät itsensä ihan hyvin.
Vain alati ruikuttavat ja valittavat eivät pärjää nyt eikä koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörssi ja sijoittaminen on oman moraalini vastaista. Siinä tehdään rahaa muiden työnteolla. Eri asia olisi, jos ne arvopaperit olisivat vain oman yrityksen työntekijöillä.
Alkujaan osakkeet ovatkin olleet yrityksen perustajilla, ja ovat antaneet työpanoksensakin yritykseen. Ovat sitten myöhemmin myyneet osakkeet pois. Missä välissä se moraalittomuus tapahtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PAITSI NE RAHAT EI OLE ITSETIENATTU. PÄÄ OSA HUIJATTUA JA TOISEN VARARIKKOOON ASETTAMISTA, JA SILLAI. Samoin kuin eduskunta, toisten vararikko on heidän onnellisuus... niin että luulis hävetävän.
Rikkaus ansaitaan sitä ei oteta keneltäkään huijaamalla j avalehtelemalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PAITSI NE RAHAT EI OLE ITSETIENATTU. PÄÄ OSA HUIJATTUA JA TOISEN VARARIKKOOON ASETTAMISTA, JA SILLAI. Samoin kuin eduskunta, toisten vararikko on heidän onnellisuus... niin että luulis hävetävän.
Rikkaus ansaitaan sitä ei oteta keneltäkään huijaamalla j avalehtelemalla.Kyllä minä olen osakkeeni ostanut omalla työlläni ansaitulla rahoilla. Suurin osa osakkeita omistavista ovat ihan tavallisia duunareita ja toimistotyöntekijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin pärjäsi 40 vuotta töissä ilman mitään tukia ja sama on jatkunut eläkkeelläkin.
Ei edes tuttavapiirissäni ole henkilöitä, jotka olisivat tukiaisten varassa, vaan
kaikki ovat joko töissä tai jo eläkkeellä. Lapsetkin elättävät itsensä ihan hyvin.
Vain alati ruikuttavat ja valittavat eivät pärjää nyt eikä koskaan.Ei kukaan suomenkansalainen pärjää ilman tukia. Sinäkin olet saanut kelasta tukia ja sairasvakuutuskortti on yksi tuki muoto, jossa tuen saa apteekissa jo suoraan.
Lapsesikin saa kelan tukia... kaikki saavat. ne haetaan ei tule automaattisesti, ja kaikki niitä hakevat. Sinäkin ja lapsesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan suomenkansalainen pärjää ilman tukia. Sinäkin olet saanut kelasta tukia ja sairasvakuutuskortti on yksi tuki muoto, jossa tuen saa apteekissa jo suoraan.
Lapsesikin saa kelan tukia... kaikki saavat. ne haetaan ei tule automaattisesti, ja kaikki niitä hakevat. Sinäkin ja lapsesi.Viimeksi tarvitsin, hain ja sain opintotukea viime vuosituhannella, eli siinä mielessä olet oikeassa. Lääkkeitä en ole tarvinnut, eikä lapsia ole, eli sen jälkeen ei ole tukia tullut senttiäkään. Ei tuissa mitään vikaa ole, mutta niiden varassa ei ole tarkoitus jäädä elämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi tarvitsin, hain ja sain opintotukea viime vuosituhannella, eli siinä mielessä olet oikeassa. Lääkkeitä en ole tarvinnut, eikä lapsia ole, eli sen jälkeen ei ole tukia tullut senttiäkään. Ei tuissa mitään vikaa ole, mutta niiden varassa ei ole tarkoitus jäädä elämään.
Yksinäiset harvoin saa tukia, he asuvat niin pienesti ettei tule asumistukia, ja kun ei ole lapsia ei tarvi sitä ruokaakaan ja tilaa paljoa. Kyllä heille riittää 850 e tulot reippaasti. Yksinäinen voi tinkia aina jostain, hän ei tarvi paljon mitään.
Yksiö sen saa usein 300 e vuokralla ja vaatteet kirpparilta ja ruokaa tosi vähän. hyvä ettei tukia tuhlata ehihin.
Toista se olen minä suurprheellinen ollut, kyllä tuli tukia sieltä täältä, eikä koskaan ollut puutetta mistään.
Nyt präjään tosi hyvin ukon kanssa kahden... elämä on ihanaa, vaikka otliin työttöminä omasta halusta niin aina oli elämä rikasta.
Joten en tajuu miksi jotkut huutaa raha pulaa, meillä on ollut aina riittävästi myös sijoituksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain alati ruikuttavat ja valittavat eivät pärjää nyt eikä koskaan.Suomessa kaikki saa "tukia" kehdosta hautaan. Suomi on edelleen pohjoismaalainen hyvinvointivaltio. Ylin desilli saa saman verran tulonsiirtoja, kuin alin desilli. Täällä kaikki hyötyy valtiosta.
Ihan turha olla katkera köyhille. Esim. yritystukia maksetaan enemmän, kuin sosiaalitukia. Ihmiset eivät vaan tiedä näitä faktoja. THL tilastoi kaikki mahdolliset tilastot suomen kansantaloudesta vuosittain ja jokainen voi ne tarkistaa halutessaan.
- Anonyymi
Orpolle Ropo ei riitä.
Miksi ette tajua asian kokonaisuutta syvemmin. Ei halua tai tuntuu hyvältä valittaa.
- Anonyymi
Koitettu on , mutta kun itse pääset kokemaan kohtelun kun sairastut , jäät työttömäksi tms , tapahtuu on meno kylmää ja näkee asioita joita ei ikinä uskoisi todeksi tässä maassa .
Anonyymi kirjoitti:
Koitettu on , mutta kun itse pääset kokemaan kohtelun kun sairastut , jäät työttömäksi tms , tapahtuu on meno kylmää ja näkee asioita joita ei ikinä uskoisi todeksi tässä maassa .
Mun on helppo samaistua kommentiisi. Mutta tiedän, tai ajassaolevana arvaan vähintään, nornormi meiningin. Vaikka en ole fyysisesti sairas. Hirvittää, kun tietää, mitä joutuu kokemaan, kun sairastun. Siis tiedän mitä kyytiä on tulossa myös itselleni.
- Anonyymi
Tulevaisuudessa meidän kaikkien talous menee yhä kireämmälle.
Yhä suuremmat joukot saavat tukiaisia, mutta määrällisesti vähemmän.
Entisen kaltaista "hyvinvointia" ei vaan ole enää varaa ylläpitää.- Anonyymi
Se tulevaisuus on nyt, paraikaa on jo vuosia kaikkien kansalaisten talous ollu huono, kaikki me haemmekelansta ja sossuta rahaa elämiseen, koska eduskunta vetelee luvatta meitlä kaikki rahat elääkseen itse.
Jos et tee pimeesti hommia, et pärjää, eduskunta tekee pimeitä hommia koko ajan, ei ne kaikista tuloista veroja maksele, ja ne tulot on jo korkeita ettei ne edes huomaa että menee veroja. Kun aiiki kulkemiset on ilmaisia ja ruuat ja ostokset ja olemiset, niiin ei ne palkkaa edes tarvi.
- Anonyymi
26.6. 23.Täysin samaa mieltä aloitus kirjoituksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175076
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182686- 301850
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341815Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301638Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1531197
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81184Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43984