Onnibus edelleen tappiolla

Anonyymi-ap

Vaikka Tamponin liikevaihto on noussut jo 41 miljoonaan, eli tuplaantunut edelliseltä tilikaudelta, niin tappiota jyystetään silti reilu puoli miljoonaa euroa.
Velkoja ei ole kyetty lyhentämään lainkaan, niitä on reipas 20 miljoonaa.
Huomiota taseessa herätti annettu yrityskiinnitys 143 miljoonaa, joka haisee ja lemuaa 1980-luvun lopun panttaus- ja kiinnityspelleilyihin.
Hatusta vetäistyjä lukuja vailla mitään todellisuuspohjaa.
Kertoo myös osviittaa missä valtavassa velkasuossa koko Koivisto Group rypee.

23

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kartelli, sukuoikeudet ja katkeruus aiheuttivat alalle valtavaa tuhoa. Mutta Onnibus selviytyy.

      • Anonyymi

        Normi tamppoonipoikavastaus. Kaikki on aina jonkun muun syytä


      • Anonyymi

        Sammuta jo tuo vuosia pyörinyt levy kartelleista ja sukuoikeuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sammuta jo tuo vuosia pyörinyt levy kartelleista ja sukuoikeuksista.

        En osaa sanoa, onko ollutkaan mitään kartelleja ja sukuoikeuksia. Sen kuitenkin tiedän, että aikana ennen Onnibussia joukkoliikenne toimi paljon paremmin ja palveli oikeasti kyydin tarvitsijoita. Nämä Laurit ja muut asiaa osaamattomat ovat ryssineet oman bisneksensä ja siinä samalla muiden bisnekset ja vielä saaneet aikaiseksi joukkoliikennepalveluiden loppumisen monilta alueilta. Todellisia "huippuosaajia".


      • Anonyymi

        Mitään varsinaista kartellia tai tamponipapukaijojen toitottamia sukuoikeuksia ei ole ollut.
        Katkeruutta on ilmennyt vain jalkaa polkevien tamponipoikien suunnalta, kun eivät osanneetkaan olla liikennöitsijöitä.
        En ala edes laskemaan montako kertaa Onnibus on pelastettu konkurssilta.
        Täytyy kuitenkin todeta, että vaikka Tamponin tulos on kuraa, niin se ei välttämättä vaatisi kuin pieniä säätöjä toimintaan, jotta tulos olisi plussalla. Parantuneessa tuloksessa suurin tekijä on entisen Koiviston vankka osaaminen ja se, ettå Punapöksyn lähdettyä yhtiöiden välinen yhteistyö parani taikaiskusta.
        Loppuun ajetut bussit ovat se suurin kysymysmerkki tulevaisuudessa. Huhuhan kertoo että harkinnassa olisi 10 auton vuosivauhtia uudistuva kalustosuunnitelma. Voi vaan tehdä tiukkaa,


    • Anonyymi

      Tutki nyt sitä tilinpäätöstä uudelleen, ja unohda teoriasi 1980-luvusta.
      Tarkoitan nyt Metsäpietilä Oy:n tilinpäätöstä. Ja vertaa sitä parin vuoden takaiseen.

      • Anonyymi

        No nyt oli puhe Onnibusista. En tiedä mitä teoriaa 1980-luvulla ajat takaa, mutta yrityksen menestyksessä on aina sama periaate: Pitää tienata enemmän kuin kuluttaa.
        Enkä ole ostanut Metsäpietilän -22 tilinpäätöstä vielä, sehän on ollut pitkään aika vuoristorataa, tarpeista riippuen.


      • Anonyymi

        Nyt on katseltu Metsäpietilän -22 tilinpäätös ja kuten sanoinkin, sitä säädellään tarpeen mukaan. Metsäpietilä, joka on siis lakannut olemasta alkuvuodesta, hoiti liikenneyhtiöiden taloushallintoa, rahoitusta yms.
        Sinne oli tällä tilikaudella ohjattu lähes 4 miljoonan euron konserniavustussumma, en ole tutkinut millä yhtiöillä oli mahdollisuus ohjata tuollainen summa, luulisin että Helb.
        Ilman konserniapua Metsäpietilä olisi mennyt 4 milliä tappiolle.
        Edelleen tämä yhtiö on antanut 170 miljoonan yrityspanttauksen, että pahalta kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on katseltu Metsäpietilän -22 tilinpäätös ja kuten sanoinkin, sitä säädellään tarpeen mukaan. Metsäpietilä, joka on siis lakannut olemasta alkuvuodesta, hoiti liikenneyhtiöiden taloushallintoa, rahoitusta yms.
        Sinne oli tällä tilikaudella ohjattu lähes 4 miljoonan euron konserniavustussumma, en ole tutkinut millä yhtiöillä oli mahdollisuus ohjata tuollainen summa, luulisin että Helb.
        Ilman konserniapua Metsäpietilä olisi mennyt 4 milliä tappiolle.
        Edelleen tämä yhtiö on antanut 170 miljoonan yrityspanttauksen, että pahalta kuulostaa.

        Miten voit puhua "tällä tilikaudella", kun tilikausi on vasta toisella kvartaalilla?
        Älä tutki tilinpäätöksiä, jos et niistä mitään ymmärrä.
        Jos olet aloittaja, sitä suuremmalla syyllä, älä lue tilinpäätöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit puhua "tällä tilikaudella", kun tilikausi on vasta toisella kvartaalilla?
        Älä tutki tilinpäätöksiä, jos et niistä mitään ymmärrä.
        Jos olet aloittaja, sitä suuremmalla syyllä, älä lue tilinpäätöksiä.

        Ja miten voi olla niin yksinkertainen, että ei tajua kun puhe on vuoden -22 tilikaudesta, niin viittaus tähän tilikauteen tarkoittaa juuri vuoden 2022 tilikautta? Pitäisikö sitä lukemisen ymmärtämistä vielä harjoitella?
        Pikkuvinkkinä: vuoden 2023 tilinpäätös on vain ensimmäisen neljänneksen pituinen.
        Ja voin sanoa, että tilinpäätöksiä olen lukenut paljon ja osaan lukea niitä myös rivien välistä.


    • Anonyymi

      Tamponipojat on kyllä tilanneet 5 miljoonalla uusia autoja, kerrankin ihan uusia, ei mitään muualla loppuunajettuja. Se on hieno juttu. Ainoa vaan, että tulos painuu sen myötä entistäkin paskemmaksi. Kauankohan capmannin sugardaddyt kestää tuota paskaa

      • Anonyymi

        Siinä pellerahastossa jota Capman ylläpitää on yhtenä merkittävänä sijoittajana Ilmarinen, joka on merkki siitä, että nyt ollaan SYVÄLLÄ!
        Ilmarisen sijoitukset ovat varsin usein huteja ja tämän todettuaan Ilmaris-Norsu alkaa heilumaan porsliinikaupassa.


    • Anonyymi

      Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!

      • Anonyymi

        Tosi hyvä ja sisältörikkaan kommentin Lauri keksit tähän väliin. Sulla kyllä leikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hyvä ja sisältörikkaan kommentin Lauri keksit tähän väliin. Sulla kyllä leikkaa

        Voi olla Kimmonkin kommentti. Hänhän on tunnetusti älyn jättiläinen, joka saa Reinonkin näyttämään Erjalta. Jos joku ei usko, niin kysykää vaikka Kangasalan Jonilta.


    • Anonyymi

      Matkustus julkisilla on nykyään tehty älylaitteiden omistavien yksinoikeudeksi.
      Millä Pihtiputaan mummo enää voi matkustaa, jos ei taxiin ole varaa.

      • Anonyymi

        Jos Pihtiputaan mummolla on pankkikortti, hän voi matkustaa lähes kaikilla busseilla maksamalla kuljettajalle. Jos käytössä on käteinen, sekin yhä kelpaa joillekin liikennöitsijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Pihtiputaan mummolla on pankkikortti, hän voi matkustaa lähes kaikilla busseilla maksamalla kuljettajalle. Jos käytössä on käteinen, sekin yhä kelpaa joillekin liikennöitsijöille.

        Niinpä niin ja jos halutaan että se Pihtiputaan mummo maksaa se kaikkein korkeimman hinnan matkastaan.
        Kaikkein räikein esimerkki on Kuopiossa: 4 vyöhykkeen walttilippu maksettuna autossa käteisellä 8 euroa ja lähimaksulla 5,50 euroa. Mikä ihme siinä käteisessä pelottaa?
        Jos yritys ei pysty käsittelemään käteistä rahaa, niin joutaa lopettaa touhu.
        Tosin tämä Kuopion tapaus on kaupungin päättämä, mutta veikkaan liikennöitsijän saaneen aikaan tämmöisen systeemin.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista nähdä minne Onnibus tyrkätään Koivisto Groupista.

      • Anonyymi

        Onnibus on Koiviston kruununjalokivi. Ei siitä tietenkään luovuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus on Koiviston kruununjalokivi. Ei siitä tietenkään luovuta!

        Sitä se on kyllä. Eli todella kallis ylläpidettävä mutta mitään oikeaa käyttöä täysin vailla oleva turhake.


    • Anonyymi

      Ei pitäisi mennä kauaa kun Late tai Kimble tulee tähän kommentoimaan, että onnibus on ylistetty liikennöitsijä

      • Anonyymi

        VÄKEVÄ OKSENNUS


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      323
      3188
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1414
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      283
      1236
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe