Johannes Kastajan päivä

Anonyymi-ap

Seinäjoella vietetään juhannusta Johannes Kastajan muistoksi. Hän oli Jeesuksen edelläkävijä. Pappi Sakariaan ja Elisabetin poika. Johannes saarnasi voimakkaasti parannusta ja kastoi opetuslapsensa ja Jeesuksen Jordan-virrassa. Johannes profeetallisena julistajana saarnasi, että Jumalan Valtakunta on lähestynyt. Johannes Kastaja eli itse vaatimatonta elämää.

33

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei muuten vietetä.

• Anonyymi

Kyllä se parasta on, että vietetään. Se on hyvin myönteinen asia muistella tärkeitä Raamatun henkilöitä. Kutakin vuorollaan. Vapahtajaa tietysti joka päivä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se parasta on, että vietetään. Se on hyvin myönteinen asia muistella tärkeitä Raamatun henkilöitä. Kutakin vuorollaan. Vapahtajaa tietysti joka päivä.

No ei vietetä.

• Anonyymi

Monet juhannuksen perinteistä juontavat juurensa vanhaan eurooppalaiseen valon ja hedelmällisyyden juhlaan kesäpäivänseisauksen aikana.

Ja 98 % eurooppalaisista ml. Suomalaiset viettävät juhannusta valon ja hedelmällisyyden juhlana.

• Anonyymi

Juuri noin on juhannusta paras viettää. Perinteet kunniaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin on juhannusta paras viettää. Perinteet kunniaan.

Johannes Kastajaa unohtamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes Kastajaa unohtamatta.

Kukas hän on? Satuolento ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukas hän on? Satuolento ?

Ei, vaan todellinen. Hänestä kerrotaan Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan todellinen. Hänestä kerrotaan Raamatussa.

HAHAHAHA! No oli vakuuttava todiste! 😆

• Anonyymi

Maallisen ja jumalallisen valon juhla olkoon juhannus, win-win!

Sen sijaan mettumaari, mittumaari, ym hurrien kolonialistiset nimet heitettäköön historian roskakoriin!

• Anonyymi

Kannatan.

• Anonyymi

Satuolentoja juhlien kesä käyntiin!

• Anonyymi

Johannes Kastaja ei ole satuolento.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes Kastaja ei ole satuolento.

Samaa mielikuvitusolentojen sukua kuin jumala, jeesus, saatana, Nakke Nakuttaja ja Aku Ankka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mielikuvitusolentojen sukua kuin jumala, jeesus, saatana, Nakke Nakuttaja ja Aku Ankka.

Raamatun henkilöt eivät ole satua.

• Anonyymi

Juhannus, Johannes, Hannes. Samasta sanasta johdettu. Alkujaan Raamatun Johannes.

• Anonyymi

Pietarin päivä on 29.6. Meikäläinen syntyi silloin aikoinaan.

• Anonyymi

Pietari on Raamatusta, apostoli Pietari.

• Anonyymi

Johannes Kastaja on mielikuvitushahmo.

• Anonyymi

Ei ole mielikuvitusta.

• Anonyymi

Johannes Kastaja kastoi ihmisiä parannukseen, kun he olivat tulleet synnintuntoon. Johannes kastoi myös Jeesuksen, ennen kun Hän aloitti julkisen toimintansa. Johannes on hepreaa ja tarkoittaa suomennettuna Jumala on armollinen.

• Anonyymi

Tärkeä henkilö, jonka toimintaa muistellaan.

• Anonyymi

Johannes Kastaja on satuolento. Mikään varteenotettava tutkimus ei tue hänen olleen oikea henkilö. Pelkkää sepitettä siis.

• Anonyymi

Ei voida väittää Johannes Kastajan olevan satuolento, koska hän esiityy Raamatussa. Tiede on muuttuvaa ja tutkimuksia tehdään lisää nyt ja tulevaisuudessa. Raamatun tapahtumat ja niissä esiintyvät henkilöt ovat todellisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voida väittää Johannes Kastajan olevan satuolento, koska hän esiityy Raamatussa. Tiede on muuttuvaa ja tutkimuksia tehdään lisää nyt ja tulevaisuudessa. Raamatun tapahtumat ja niissä esiintyvät henkilöt ovat todellisia.

Ei pelkästään väitetään, vaan voidaan.

Raamatun tapahtumat ja henkilöt ovat pääsääntöisesti kansantaruja ja vaille todisteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pelkästään väitetään, vaan voidaan.

Raamatun tapahtumat ja henkilöt ovat pääsääntöisesti kansantaruja ja vaille todisteita.

Juuri noin. Nyt on viimeksi todistettu, että ei ollut mitään Kuningas Daavidia. Arkeologiset todisteet kumoavat raamatun tarinat.

• Anonyymi

Johannes Kastajaa muistelimme äsken päättyneen juhannuksen aikaan. Evankelista ja apostoli Johannesta muistelemme sitten joulukuun 27. päivänä.

• Anonyymi

Johannes Kastaja on satuhahmo. Eli legenda ja kansantarujen sepittämä.

Hänen olemassaolostaan ei ole yhtään todistetta, ei aikalaiskirjoituksia, ei hautaa.

Eikä mitään muutakaan mainintaa.

• Anonyymi

Juuri noin. Pelkkä satuhahmo.

• Anonyymi

Kristinusko on osa ihmisyyttä.

• Anonyymi

Kun ihminen tulee uskoon, niin se on valtava muutos. Ihminen syntyy silloin uudesti, juuri niin kuin Jeesus opettaa. Uskoa seuraa kaste, joka liittää uskovan seurakunnan yhteyteen.

• Anonyymi

Juhannukseen on vielä aikaa.

• Anonyymi

Nyt odotetaan lähinnä pyhäinmiestenpäivää ja joulua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe