Seinäjoella vietetään juhannusta Johannes Kastajan muistoksi. Hän oli Jeesuksen edelläkävijä. Pappi Sakariaan ja Elisabetin poika. Johannes saarnasi voimakkaasti parannusta ja kastoi opetuslapsensa ja Jeesuksen Jordan-virrassa. Johannes profeetallisena julistajana saarnasi, että Jumalan Valtakunta on lähestynyt. Johannes Kastaja eli itse vaatimatonta elämää.
Johannes Kastajan päivä
33
567
Vastaukset
- Anonyymi
Ei muuten vietetä.
- Anonyymi
Kyllä se parasta on, että vietetään. Se on hyvin myönteinen asia muistella tärkeitä Raamatun henkilöitä. Kutakin vuorollaan. Vapahtajaa tietysti joka päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se parasta on, että vietetään. Se on hyvin myönteinen asia muistella tärkeitä Raamatun henkilöitä. Kutakin vuorollaan. Vapahtajaa tietysti joka päivä.
No ei vietetä.
- Anonyymi
Monet juhannuksen perinteistä juontavat juurensa vanhaan eurooppalaiseen valon ja hedelmällisyyden juhlaan kesäpäivänseisauksen aikana.
Ja 98 % eurooppalaisista ml. Suomalaiset viettävät juhannusta valon ja hedelmällisyyden juhlana.- Anonyymi
Juuri noin on juhannusta paras viettää. Perinteet kunniaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin on juhannusta paras viettää. Perinteet kunniaan.
Johannes Kastajaa unohtamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastajaa unohtamatta.
Kukas hän on? Satuolento ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas hän on? Satuolento ?
Ei, vaan todellinen. Hänestä kerrotaan Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan todellinen. Hänestä kerrotaan Raamatussa.
HAHAHAHA! No oli vakuuttava todiste! 😆
- Anonyymi
Maallisen ja jumalallisen valon juhla olkoon juhannus, win-win!
Sen sijaan mettumaari, mittumaari, ym hurrien kolonialistiset nimet heitettäköön historian roskakoriin!- Anonyymi
Kannatan.
- Anonyymi
Satuolentoja juhlien kesä käyntiin!
- Anonyymi
Johannes Kastaja ei ole satuolento.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johannes Kastaja ei ole satuolento.
Samaa mielikuvitusolentojen sukua kuin jumala, jeesus, saatana, Nakke Nakuttaja ja Aku Ankka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mielikuvitusolentojen sukua kuin jumala, jeesus, saatana, Nakke Nakuttaja ja Aku Ankka.
Raamatun henkilöt eivät ole satua.
- Anonyymi
Juhannus, Johannes, Hannes. Samasta sanasta johdettu. Alkujaan Raamatun Johannes.
- Anonyymi
Pietarin päivä on 29.6. Meikäläinen syntyi silloin aikoinaan.
- Anonyymi
Pietari on Raamatusta, apostoli Pietari.
- Anonyymi
Johannes Kastaja on mielikuvitushahmo.
- Anonyymi
Ei ole mielikuvitusta.
- Anonyymi
Johannes Kastaja kastoi ihmisiä parannukseen, kun he olivat tulleet synnintuntoon. Johannes kastoi myös Jeesuksen, ennen kun Hän aloitti julkisen toimintansa. Johannes on hepreaa ja tarkoittaa suomennettuna Jumala on armollinen.
- Anonyymi
Tärkeä henkilö, jonka toimintaa muistellaan.
- Anonyymi
Johannes Kastaja on satuolento. Mikään varteenotettava tutkimus ei tue hänen olleen oikea henkilö. Pelkkää sepitettä siis.
- Anonyymi
Ei voida väittää Johannes Kastajan olevan satuolento, koska hän esiityy Raamatussa. Tiede on muuttuvaa ja tutkimuksia tehdään lisää nyt ja tulevaisuudessa. Raamatun tapahtumat ja niissä esiintyvät henkilöt ovat todellisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voida väittää Johannes Kastajan olevan satuolento, koska hän esiityy Raamatussa. Tiede on muuttuvaa ja tutkimuksia tehdään lisää nyt ja tulevaisuudessa. Raamatun tapahtumat ja niissä esiintyvät henkilöt ovat todellisia.
Ei pelkästään väitetään, vaan voidaan.
Raamatun tapahtumat ja henkilöt ovat pääsääntöisesti kansantaruja ja vaille todisteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään väitetään, vaan voidaan.
Raamatun tapahtumat ja henkilöt ovat pääsääntöisesti kansantaruja ja vaille todisteita.Juuri noin. Nyt on viimeksi todistettu, että ei ollut mitään Kuningas Daavidia. Arkeologiset todisteet kumoavat raamatun tarinat.
- Anonyymi
Johannes Kastajaa muistelimme äsken päättyneen juhannuksen aikaan. Evankelista ja apostoli Johannesta muistelemme sitten joulukuun 27. päivänä.
- Anonyymi
Johannes Kastaja on satuhahmo. Eli legenda ja kansantarujen sepittämä.
Hänen olemassaolostaan ei ole yhtään todistetta, ei aikalaiskirjoituksia, ei hautaa.
Eikä mitään muutakaan mainintaa.- Anonyymi
Juuri noin. Pelkkä satuhahmo.
- Anonyymi
Kristinusko on osa ihmisyyttä.
- Anonyymi
Kun ihminen tulee uskoon, niin se on valtava muutos. Ihminen syntyy silloin uudesti, juuri niin kuin Jeesus opettaa. Uskoa seuraa kaste, joka liittää uskovan seurakunnan yhteyteen.
- Anonyymi
Juhannukseen on vielä aikaa.
- Anonyymi
Nyt odotetaan lähinnä pyhäinmiestenpäivää ja joulua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391