Jorman päivänä

Juhannusviikonlopun päätteeksi täytyy käydä täällä, vaikka joudunkin tulemaan toivomiani huonommissa tunnelmissa. Torstaina uskoin, että juhlatunnelmissa voisin viettää tätä viikkoa, jolla tänään on nimipäiväni ja lauantaina syntymäpäiväni - tällainen keskikesän lapsi kun olen. Toivomani juhlatunnelmat eivät toteutuneet, kun Wagner-palkkasotilasjoukkojen komentaja Jevgeni Prigožinin kapinahanke lässähti heti alkuunsa.

No, ei kai Prigožin pyrkinyt syrjäyttämään Putinia maan johdosta vaan halusi syrjäyttää puolustusministeri Sergei Shoigun ja päästä Venäjän kaikkien sotajoukkojen johtoon aiheuttamaan tähänastisia pahempiakin tuhoja Ukrainassa. Nythän Prigožin on muodollisessa maanpaossa Valko-Venäjällä ja hänen johtamansa palkkasotilasjoukot otetaan Venäjän sotilasjohdon hallintaan, niin Putin on ilmoittanut. Kyllä tuo Prigožinin tempaus kuitenkin heikensi Putinin asemaa, joten saa nähdä, mitä tästä tulee…

Palaanpa Jorman päivään. Tämä nimi on alkujaan heprean Jeremia, jonka karjalaiset omaksuivat venäjästä. Jormia oli kai muuallakin Suomessa miehen niminä ja muunnoksina myös paikkojen niminä, kuten Sotkamon Jormasjärvi, josta tämä Korhosten suku on viisi sukupolvea ennen minua valunut eteläiseen naapuriin. Silloin se ei tosin ollut vielä Rautavaara vaan nykyisen pitäjän itäosa kuului Nurmekseen ja länsiosa Nilsiään - jossa vielä ukkinikin syntyi 1885.

Ensimmäinen tunnetumpi Jorma oli varmaan Akseli Gallen-Kallelan Jorma poika, joka res. luutnanttina kaatui talvisodan toisena päivänä heittäytyessään silloisen kapteenin myöhemmän kenraali Adolf Ehrnroothin päälle lähitulituksessa saaden itse surmansa. Tässäpä on tietoja molemmista:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jorma_Gallen-Kallela

https://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Ehrnrooth

Joo, Jorman päivä nyt on, mutta ei minulla mitään ”nimpparijuhlia” ole. Lauantaina minulla sitten pätkähtää täyteen 88 ikävuotta ja kun ainakin jälkikasvuani tulee minua tervehtimään täytyy hankkia heille jotakin tarjottavaa - jota tietysti nautin itsekin;))

71

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea vaan sinulle, vanhalle faitterille!

Hyvissä voimissa vielä vaikutat oleva, Hyvä.

• Kiitos onnitteluista, vanha faitteri! Kyllä kai minä olen ihan hyvässä kunnossa ikääni nähden, kun eihän edes joka kolmaskaan suomalainen mies elä tähän ikään.

Heti tämän avauksen jätettyäni lähdin lenkille noille keskuspuiston pohjoisosan hienoille, rakennetuille metsäpoluille. Oli hyvä lenkkisää, n. 23 astetta ja aurinkoista mutta metsän siimeksissä vilpoista. Shortseissa, poolopaidassa ja lenkkitossuissa tallustelin kai runsaat kolme kilometriä ja runsas tuntihan siinä aikaa kului, kun polun varrelle rakennetuilla kahdellakin penkillä välillä istuskelin.

Taidanpa nyt loppupäivän viettää ”siestaa” iltaan asti, mutta kun poikani mahdollisesti tulee käymään täällä illalla, voin hänen kanssansa lähteä sitten vielä pienelle lenkille, jos sää pysyy näin hyvänä.

• Anonyymi

Vai että oikein faitteri! HO HOO, HO HOO! Vain "faitteri", ei yhtään enempää.

Oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että oikein faitteri! HO HOO, HO HOO! Vain "faitteri", ei yhtään enempää.

Oikea SOTILAS

Aisa, luuletko Tursun tai putlerin elävän avaajaan ikään... Taitaa molemmat lyhentyä pään verran ennen sitä...

• Anonyymi

Mites persutrolli tää paskanheitto kuuluu Suomen Keskustaan.

• Anonyymi

Sinähän puhutkin nyt perinteisestä keskustalaisesta lajista, kun aloitit paskanheitosta kyselemään...

• Anonyymi

Kommentoi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoi!

Mites Tursutrolli tää paskanheitto kuuluu Suomen Keskustaan?

Vaikka nyt onkin kyse perinteisestä keskustalaisesta lajista. Itsehän aloitit paskanheitosta kyselemään...

• Anonyymi kirjoitti:

Kommentoi!

KOITA NY VITTU TAJUTA ETTÄ TÄÄLLÄ ON ERIKSEEN YLLÄPITO JOKA KYLLÄ HUOLEHTII SIITÄ MIKÄ KUULUU JA MIKÄ EI KUULU SUOMEN MAALAISLIITTOON.
        SE EI OLE SINUN TEHTÄVÄSI.

• Anonyymi

Onnittelut Korhoselle!

Pidähän edelleenkin kepusaittia "virkeänä, niin pysyt samalla itsekin hyvässä vireessä. Kunnon "Kapinat" aina piristää...

P.S. Tuo 88 on Saksassa hankala ikä. Siellä kun on kaikenlaisia numeron selittäjiä. Jopa Suomessakin kokoomusministeri joutuu pyytelemään anteeksi kehuttuaan päässeensä 88 numerolla kansanedustajaksi.

• Anonyymi

Se oli tietenkin PeruSSuomalaisten ministeri Junnila.

https://yle.fi/a/74-20024116?fbclid=IwAR1KvClXA7hgUFYr_tDbNtNl08sIUx_F-4HXje1UItJKdaY-drxHeuWVNDI

Ylen mukaan Junnila kommentoi maaliskuussa perussuomalaisten Mikko Kangasojan  arvalla saamaa ehdokasnumeroa 88 pienelle porukalle Raisiossa järjestetyssä niin sanotussa tupaillassa.

Ylen toimittajan mukaan Junnila onnitteli Kangasojaa "erinomaisesta vaalinumerosta".

– Tiedän, että se on voittava kortti, Junnila sanoi Ylen mukaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuoreen-ministerin-aarioikeistokytkokset-ihmetyttavat-junnila-88-heitosta-ja-turun-puheestaan-pahoittelen-ja-otan-opikseni/8725910

• Kiitos onnitteluista! Enpä minä enää paljon viipyile tätä "kepusaittia" virkeänä pitämisessä, mutta koetan kyllä pitää itseni vireessä muilla konsteilla.

Vai on 88-numerosarjalla myös tuollainen merkitys. Heh heh! Sorry, nyt minultakin lipsahti hh-sarja, mutta en niillä tarkoita sitä, jota 88-numerosarjalla kahden h-kirjaimen sarjaksi muunnettuna on näköjään tarkoitettu. Enkä mahda mitään tälle elämäni 88-sarjalle vaan toivon sen todellakin alkavan lauantaina. Suurempinumeroisiakin ikävuosisarjoja elämäni toivon toki vielä tuottavan, mutta sellaisen toiveen toteutuminen on jo hyvin, hyvin epävarmaa.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Enpä minä enää paljon viipyile tätä "kepusaittia" virkeänä pitämisessä, mutta koetan kyllä pitää itseni vireessä muilla konsteilla.

Vai on 88-numerosarjalla myös tuollainen merkitys. Heh heh! Sorry, nyt minultakin lipsahti hh-sarja, mutta en niillä tarkoita sitä, jota 88-numerosarjalla kahden h-kirjaimen sarjaksi muunnettuna on näköjään tarkoitettu. Enkä mahda mitään tälle elämäni 88-sarjalle vaan toivon sen todellakin alkavan lauantaina. Suurempinumeroisiakin ikävuosisarjoja elämäni toivon toki vielä tuottavan, mutta sellaisen toiveen toteutuminen on jo hyvin, hyvin epävarmaa.

Edelleen lerpallaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli tietenkin PeruSSuomalaisten ministeri Junnila.

https://yle.fi/a/74-20024116?fbclid=IwAR1KvClXA7hgUFYr_tDbNtNl08sIUx_F-4HXje1UItJKdaY-drxHeuWVNDI

Ylen mukaan Junnila kommentoi maaliskuussa perussuomalaisten Mikko Kangasojan  arvalla saamaa ehdokasnumeroa 88 pienelle porukalle Raisiossa järjestetyssä niin sanotussa tupaillassa.

Ylen toimittajan mukaan Junnila onnitteli Kangasojaa "erinomaisesta vaalinumerosta".

– Tiedän, että se on voittava kortti, Junnila sanoi Ylen mukaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuoreen-ministerin-aarioikeistokytkokset-ihmetyttavat-junnila-88-heitosta-ja-turun-puheestaan-pahoittelen-ja-otan-opikseni/8725910

Kehui numeroa 88, koska itsellään oli ollut sama numero joskus aiemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehui numeroa 88, koska itsellään oli ollut sama numero joskus aiemmin.

Numerologian huippua, siis demarit asialla. Yli 38 mrd lisää valtionvelkaa 4:ssa vuodessa ei ole mitään 88:iin verrattuna!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/58c62f5b-94a3-4856-bd94-ae15b5572c1d

Vihreiden Holopainen esitti ministeri Junnilalle epäluottamusta – SDP ja vasemmistoliitto tukevat esitystä

• Anonyymi

heippa Moktar Gubta

• Anonyymi

Pankkomajuri tai Aisa-Ossi ei kestänyt onnittelukommenttiani Kapille :))))

Palstasensuuria havaittavissa?

• Anonyymi

Kaikki sen ymmärtävät, jopa Aisuri-Ossikin ja tämä miljoonan nikin "sotilas".

JKK on älykäs, tarmokas ja laajasti sivistynyt mies, joka on näiden ominaisuuksiensa avulla menestynyt hyvin elämässään, huolimatta elonpolkunsa vaatimattomista lähtökohdista.

Kirjoittamissaan muistelmissa hän kertoo lähteneensä maailmalle kovin vaatimattomista oloista Rautavaaralta, joten me kaikki normaalit ihmiset osaamme arvostaa häntä.

Toki hän onkin briljantti tämän saitin scribenttinä ja se tietenkin kovin näitä "Osseja" yms. palstarakkeja ärsyttää.

Riittää kun hän kommentoi päivän politiikkaa ja jo se saa eräät henkilöt täyteen Kapinaan. Korkeasta iästään huolimatta hän on tarkka havannoitsija ja etenkin keskustan harjoittaman venkoilun suhteen yleensä sopivan kriittinenkin.

• Anonyymi

Moktar Gubta sama kirjoittaja toisinaan

• Anonyymi

OIKEA KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA, Jorma K Korhonen, on kyllä useasti ollut kursseillaan Primus inter pares. Samoin kuin tällä kepulisaitilla. Aina alkaa Kapina... ;=)

Tähän ei ole Aisa-Ossi pystynyt.

• Anonyymi

Aisa-Ossi teki työtä isänmaan hyväksi. Siihen ei Kapi kyennyt, alkuunkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aisa-Ossi teki työtä isänmaan hyväksi. Siihen ei Kapi kyennyt, alkuunkaan.

>>Aisa-Ossi teki työtä isänmaan hyväksi. Siihen ei Kapi kyennyt, alkuunkaan.<<

Ei ollut Kapista niin heppoisiin hommiin kuin nuottitelineitä virittelemään. Hih...

• Anonyymi

On tämä jo pelkkää pelleilyä kun eduskuntavaaleissa 88 numerolla läpipäässyt ei saa kehua numeroaan. Onko nyt siis 18 vuoden ikäkin jo bannissa?

Jo heti aluksi RKP näytti roolinsa Orpon hallituksessa. Se on sen 5. kolonna ja hallitustaival onkin lyhyt. Merkkejä nähtiin jo puhemiesäänestyksessä, jossa RKP äänesti omaa "oikeustieteen ylioppilastaa", tätä ihmetyrkkyä Bideetä, joka ohittaa tohtoritkin kelpoisuuskisassa virkoihin.

Seitsemän hallituksen edustajaa äänesti Junnilan luottamusta vastaan.

Rkp:sta seitsemän edustajaa äänesti vastaan ja kolme tyhjää. Kukaan Rkp:sta ei äänestänyt luottamuksen puolesta.

Rkp:n vastaan äänestäneet kansanedustajat ovat Anders Adlercreutz, Otto Andersson, Sandra Bergqvist, Eva Biaudet, Anna-Maja Henriksson, Anders Norrbacka ja Henrik Wickström.

Tyhjää äänestivät Mats Löfström, Mikko Ollikainen, Joakim Strand.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/58c62f5b-94a3-4856-bd94-ae15b5572c1d

Vihreiden Holopainen esitti ministeri Junnilalle epäluottamusta – SDP ja vasemmistoliitto tukevat esitystä

• Maanantaina minulla oli ”nimpparit” ja lauantaina ovat ”synttärit”, mutta täytyy sentään pistäytyä täällä tässä merkkipäivieni välissäkin. Eipä minulla politiikkaan liittyvästä ole mitään uutta kerrottavaa. Merkittävintä sellaista olisi varmaan nyt tuo tapaus-Junnila, mutta sitä täällä on jo käsitelty. Sen johdosta täytyy kuitenkin todeta, että kova täti on tuo persujen Purra, joka ilmoitti Orpolle puolueensa jättävän hallituksen - hajottamaan hallituksen - jos Junnila joutuu luopumaan ministerin pestistään. Keskustalle täytyy antaa tunnustusta siitä, että puolue oli yksimieleisesti heittämässä Junnilaa ulos hallituksesta.

Joo, tässä merkkipäivieni välissä on ollut muuta mukavaa niin, että ei ole ollut kutsumusta tänne. Mutta onhan minua täällä toki esillä pidetty. Eilen nikillään AitoSOTILAS1 näkyy tehneen vain kuusi avausta, puolessa tunnissa ja kaikissa niissä aiheenaan vain minä! Näen profiililtaan:

https://www.suomi24.fi/profiili/AitoSOTILAS1

Sitten on ylläpito sulkenut tuon nikin kun nyt hänellä näkyy olevan taas uusi. On täällä joku toinenkin jolle olen kiinnostuksensa suurin kohde. On nostanut 14 vuotta sitten minusta tekemänsä avauksen, jossa on käsitellyt viestiäni, jossa kerroin eläkkeelle läksiäisistäni Pääesikunnassa syksyllä 1980:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/8630492/aliupseerikerholla

Kaikki tuossa kertomani oli tietysti totta. Vielä komeammat läksiäiset minulla oli kyllä 18 vuotta myöhemmin, kesällä 1998, jolloin jäin eläkkeelle Valion isännöitsijän tehtävästä; tuostakin tilaisuudesta olen täällä kertonut.

En mahda mitään sille, että huvittaahan minua tuollainen, vaikka pitäisi kai säälitellä, että voi, voi - kuinka tyhjää onkaan ihmisen elämä, jolle tällainen vanhus ja hänen ikivanhat tekemisensä ovat kiinnostuksensa suurin kohde! No, enpä nyt moisesta ajattele tätä enempää, kun on tärkeämpää ajateltavaa. Lauantaisten ”synttärieni” järjestelyt. Mutta ei siitäkään enempää. Toivottavasti ”näkemiin” täällä sitten kun olen jo yhdeksännellä vuodella yhdeksättä kymmentäni!

• Anonyymi

OIKEA KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA, Jorma K Korhonen, on kyllä OIKEASTI Primus inter pares. Taattua KAPI -laatua ;=)

Samoin on täällä kepulisaitilla. Aina alkaa Kapina... ;=)

Parhaimmat onnittelut JKK:lle!

---

Aito Acht Acht -ikä on täällä vielä kovin kaukana...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OIKEA KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA, Jorma K Korhonen, on kyllä OIKEASTI Primus inter pares. Taattua KAPI -laatua ;=)

---

Vastasit Korho itsellesi. HO HOO, HO HOO!

Oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastasit Korho itsellesi. HO HOO, HO HOO!

Oikea SOTILAS

Tuota kateuden ja katkeruuden loputtomuutta aisa-ossilla, hanki apinan elämä tai tee Perhon Ekit ja kerrankin kaikki taputtaa sinulle.

• Anonyymi

Mutta se kyllä ilahduttaa kummasti, että Surovikin laittavat kiikkumaan kaulastaan, tosin vielä enemmän naurattaisi, jos putlerin laittaisivat kaulakiikkuun, koko maailma nauraisi selkäkeikkaa!

• Anonyymi kirjoitti:

---

Kiitos onnitteluista! Noista kehuistasi totean vain, että kyllä minä olen se aito ja oikea Jorma K Korhonen;-))

Ei se tarkoittamasi ikä ole minulla kovin kaukana kun ylihuomenna täytän 88 vuotta. Vai tarkoittanetko, että ikä on vain numeroita? No, kyllä kai se kohdallani pitänee paikkansa. Eihän edes joka kolmaskaan suomalainen mies elä näin korkeaan ikään.

Kun vielä tulin vilkaisemaan tänne ja näin tuon viestisi, siitä halusin kiittää ja sen johdosta sanoa tuon muunkin sanomani.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Noista kehuistasi totean vain, että kyllä minä olen se aito ja oikea Jorma K Korhonen;-))

Ei se tarkoittamasi ikä ole minulla kovin kaukana kun ylihuomenna täytän 88 vuotta. Vai tarkoittanetko, että ikä on vain numeroita? No, kyllä kai se kohdallani pitänee paikkansa. Eihän edes joka kolmaskaan suomalainen mies elä näin korkeaan ikään.

Kun vielä tulin vilkaisemaan tänne ja näin tuon viestisi, siitä halusin kiittää ja sen johdosta sanoa tuon muunkin sanomani.

>>Aito Acht Acht -ikä on täällä vielä kovin kaukana...<<

Heinäkuussa tulee vasta 63v täyteen. Sitä siis tarkoitin.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Hyvää syntymäpäivää Kapille! Ja kiitoksia hienosta avauksista, mitä olet vuosien varrella tehnyt, ne on aina ollut palstan luetuimmat! Pieni kevennys syntymäpäivän kunniaksi. Kaikki tietää, että pesukarhu suomeksi on supi tai myös supikoira. Tästä voidaan aukottomasti päätellä, että Wilhelm Junnila on aito, isänmaallinen ja vahvasti kansallismielinen supisuomalainen mies...

• Anonyymi

R-seksimahdollisuuksia riittää jäljelle jääneeseen suveen.

• Anonyymi

Totta, suviseurat on vielä pitämättä, siellä on myös L-seksimahdollisuuksia. Muista käyttää kesäkumeja!

• kapi_

Ennen huomisia ”synttäreitäni" eli 88-vuotispäivääni vastoin aikomustani täytyi vielä käydä täällä. Kun tuolla poliittisella saralla on ollut merkittävää. Uuden hallituksen elinkeinoministeri persujen Junnila eroaa tehtävästään, joka kesti vain 11 päivää. Toinenkin pakkoero hallituksesta saattaa olla tulossa, samasta puolueesta. Sisäministeri Mari Rantasta koskien on tullut sellaista, joka voi siihen johtaa. Netistä sellaista äsken lueskelin. Hankala puolue persut näkyvät olevan hallitukselle. Nuo kyseiset eivät kuitenkaan voi säilyttää ministeripaikkaansa siten kuin Soini ja kumppaninsa tekivät Sipilän hallituksessa;-)

Eipä tässä nyt enempää muuhun poliittiselta saralta. Sen sijaan minulle mukavampaan. Paljon mieluista olen jo tänään saanut huomisen merkkipäiväni johdosta. Kaksi evp-kaveriani ja yksi valiolainenkin työtoverini kävivät jo tervehtimässä ja onnittelemassa. Puhelimitse ja sähköpostitse on tullut monia onnitteluja. Tietenkin sisaruksiltani ja muiltakin läheisiltäni. Ei minulla huomennakaan ole mitään suuria merkkipäiväriehoja, En tiedä, käykö täällä muita vieraitakaan, mutta poikani on ilmoittanut tulevansa tänne iltapäivällä vaimonsa ja kahden nuorimmaisensa kanssa. Baarikaappini kyllä tarjoaisi heille vaikka mitä, mutta autoaan ajava poikani ja alle 18-vuotiaat nuorimmaisensa eivät voi niistä nauttia joten joutunen vain kohottamaan kuohuviinimaljaani miniäni kanssa.

Ei nyt aihetta enempään. Seuraavaksi tulen tänne vasta sitten kun olen ainakin jo muutamaa päivää enemmän yhdeksännellä vuodella yhdeksännellä kymmenelläni.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tätä mieltä oli Suomen ruotsalainen kielitieteilijä, professori ja roturasisti Wessman... RKP:n pintaa kun vähän raapii, niin rotuhommat hyppää heti esiin!

Suomalaiset tehtiin jäätyneistä hevosenpaskoista. Näin siis Suomen ruotsalaisen. prof. Wessmanin mukaan vuonna 1929. Oliko Wessmankin jonkinlainen "Suomi"-psykopaatti? Samaa asennetta tuntuu RKP viljelevän nykyäänkin jakaessaan Freudenthal -mitaleita suomalaisten kyykyttäjille!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal_-mitali

Matti Kuusen kirjassa Pohjoiset reservit törmäsin erikoiseen juttuun sivuilla 165-169. Boken om Sibbo III -kirjasta Matti Kuusi oli kääntänyt tosi rajun esimerkin mitä Suomen ruotsalainen professori V. E. V. Wessman kirjoitti Nurmijärveläisistä vuonna 1929. 

Suomalaiset tehtiin jäätyneistä hevosenpaskoista. Näin Suomen ruotsalaisen prof. Wessman:

"Suomalainen syö ja asuu siivottomasti. Hän voi tosin saunoa useasti viikossa, mutta kuitenkin hänen asumuksensa ja vaatteensa vilisevät syöpäläisiä. Suomalaisen synnystä on seuraava tarina: Jumala ja Pietari kulkivat talvella tietä pitkin. Pietari potkaisi jäätynyttä hevosenkakkaraa niin, että se kieriessään sanoi "kyll kyll" ja siitä tuli suomalainen."

Kirjoitustapa ja -tyyli on täsmälleen saman sävyinen kuin Freudenthalin kirjoituksiksi kerrotuissa Puntilan väitöskirjan lainauksissa! Freudenthal tiettävästi kirjoitti Wikingen -lehteen. Kukahan tutkisi ne kirjoitukset miten ne oli oikeasti kirjoitettuna.

Näin siis Suomen ruotsalainen professori V. E. V. Wessman kirjoitti Nurmijärveläisistä vuonna 1929 kirjassaan Boken om Sibbo III s. 55-61. 

Tässä on Kuusen kirjasta suora lainaus:

"Sama vierauden tunto huokuu professori V. E. V. Wessmanin kolmiosaisesta Sipoo-kirjasta Boken om Sibbo III s. 55, kun hän kuvailee, miltä suomalainen - ja varsin usein nimenomaan nurmijärveläinen - ainakin vielä miespolvi sitten näytti sipoolaisen naapurinsa näkökulmasta:

Suomalainen käyttäytyy raa'asti ja siivottomasti. Jos joku tulee tupaan ottamatta lakkia päästään, tiedetään suomalaiseksi tai Pohjanmaan ruotsalaiseksi. Jos joku saa aikaan häiriöitä häissä tai muissa juhlissa, hän on varmaan suomalainen. Jos portti tai veräjä on jätetty auki, arvataan suomalaisen kulkeneen. Ellei hevosmies anna tietä vastaantulijalle tai jos hän väistää vasemmalle, on syytä epäillä häntä suomalaiseksi. Myös suomalaisten pukeutumistavasta voi panna merkille hänen sivistymättömyytensä. Suomalaisen naisen väitetään suosivan mauttoman koreaa vaatetusta. Tarpeetonta ja mautonta vaattteiden koreutta sanotaankin "suomalaiskoreudeksi".

Luonnonlaadultaan suomalainen on tyhmä. Sanalle "finsker" on siksi kansankielessä tullut merkitys "pöljä", "yksinkertainen". Mutta vähä-älyisyydestään huolimatta suomalainen voi ponnistautua pinnalle, sillä hän on uskomattoman itsepäinen. "Hänellä on suomalaispää", sanotaan härkäpäisestä ja itsepäisestä ihmisestä.

Suomalainen on lisäksi täynnä vihaa ja luihuutta ja niin kostonhimoinen, ettei lepy kaunansa kohteelle ennen kuin on pistänyt tätä sydämeen. Puukko on hädässä ja ilonpidossa hänen paras ystävänsä. Kuvaavaa kyllä sitä Sipoossa kutsutaankin "suomalaiseksi vapahtajaksi". Mutta salakavalana ja arkana suomalainen mieluummin väijyy tilaisuutta iskeä vastapuolta äkkiarvaamatta selkään, minkä jälkeen hän lähtee käpälämäkeen. Suomalainen pelkuruus vaihtuu kuitenkin ylimieliseksi röyhkeydeksi, jos ei hänellä mielestään ole mitään pelättävää.

Kehnoudestaan huolimatta voi suomalainen olla hyvä työmies, jos häntä tarkoin valvotaan, mutta omissa oloissaan hän ei saa mitään kunnollista aikaan vaan päästää asiat retuperälle. Kun jotain on tehty päin mäntyyn, sanotaan, että se on "tehty suomeksi". Mutta sen sijaan että suomalainen huonommuutensa havaitessaan yrittäisi kohentautua, hän alkaa katkerasti kadehtia parempiaan ja haluaa vetää heidät omalle tasolleen.

Suomalainen syö ja asuu siivottomasti. Hän voi tosin saunoa useasti viikossa, mutta kuitenkin hänen asumuksensa ja vaatteensa vilisevät syöpäläisiä. Suomalaisen synnystä on seuraava tarina: Jumala ja Pietari kulkivat talvella tietä pitkin. Pietari potkaisi jäätynyttä hevosenkakkaraa niin, että se kieriessään sanoi "kyll kyll" ja siitä tuli suomalainen."

V. E. V. Wessman professori ja kielitieteilijä yms.

Katso nekrologi... poistettu jostain syystä ;=)

http://www.sls.fi/folkdiktning/artiklar/ahlback_a.pdf

• Anonyymi

Tämän kaikkien rasistien oppi-isän opit ja röyhkeät tavat elää ja voi hyvin Suomen poliittisessa kentässä. Se lahjoo suomalaiset poliitikot ja jakelee Freudenthal -rasistimitaleitaan pakkoruotsituksessa kunnostautuneille "todellisille erämaiden pölkkypäille".

SE kyykyttää 5%:n "voimin" yli 90%:a suomalaisisista! VAIN ÄÄNESTÄMÄLLÄ SE LOPPUU! RKP joutaa sinne minne 5%:n osuudella kuuluukin: IKUISEEN OPPOSITIOON! 

Axel Olof Freudenthal oli Suomen ruotsalainen, nykynäkökulmasta rasistinen kielentutkija, joka edusti Suomen ja Viron ruotsalaismurteiden tutkimusta sekä 1800-luvun nationalistisvekomaanien johtohahmoja.

http://fi.wikiquote.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal

Lainauksia"Ruotsia puhuva sivistynyt luokka kuuluu ruotsalaiseen kansallisuuteen, joka näin ollen oli ollut ja on edelleenkin valtiaskansa." 
      "Suomalaiset eivät olleet voineet, rotunsa jäsenkansaa kun olivat, luoda ennen ruotsalaisten valloitusta mitään omintakeista kulttuuria" 
      "Historiasta tiedämme, että niillä kansoilla, jotka kuuluvat turaanilaiseen kansansukuun, ei ole mitään erikoisia luonnonlahjoja itsenäiseen edistymiseen sivistyksen eikä viljelyksen alalla." 
      "Elleivät suomalaiset ja unkarilaiset olisi jo kehityksensä varhaisessa vaiheessa joutuneet tekemisiin itseään sivistyskykyisempien kansojen kanssa, olisivat ne raakalaisimmat kaikista." 
      "Ei mikään muu kansa Euroopassa ole osoittanut niin vähän taipumusta itsenäiseen asemaan kansojen joukossa kuin suomalainen ja ylipäänsä koko turaanilainen suku." 
      "Älyllisessä suhteessa suomalaiset eivät vielä vetäneet vertoja muille kansoille." 
      "Ruotsalaisen talonpojan mielestä suomalainen ammattitoveri on alempi olento, erämaiden pölkkypää, joka kaikissa suhteissa on hänestä jäljessä." 

SFP Freudenthal ja KAIKKI on TALLESSA! Ei auta WEB -sivustojen poistokaan, sillä Web.archive.org talletti aikoinaan tuon "sitoumuksen" ikiajoiksi arkistojen syövereihin! 

SFP Freudenthal, olkaapas hyvä: 

"Järjestön vaikutin oli Axel Olof Freudenthal, jonka myös voi nähdä Ruotsalaisen kansanpuolueen henkisenä isänä." 

SFP Historia web.archive.org 

http://web.archive.org/web/20050214075338/www.sfp.fi/fi/page.php?pageid=44 

Historia 

Tällä sivulla esittelemme Ruotsalaisen kansanpuolueen historiaa ja puolueohjelmia kautta aikojen. 
      Rkp:stä on myös kirjoitettu historiikki. Rkp:n historiikistä on ilmestynyt jo viisi osaa. Valitettavasti historiikkejä ei suuren menekin vuoksi ole tällä hetkellä saatavana. 

Ruotsalainen puolue (n. 1870-1906) 
      Ruotsalainen puolue perustettiin n. 1870. Puolue perustettiin, koska haluttiin koota kaikki suomenruotsalaiset yhteen poliittiisen liikkeeseen. Tämän järjestön tarkoituksena oli tukea ruotsinkielistä kulttuuria ja ruotsin kieltä. Järjestön vaikutin oli Axel Olof Freudenthal, jonka myös voi nähdä Ruotsalaisen kansanpuolueen henkisenä isänä. Ruotsalainen puolue sai tukea liberaalisilta voimilta ja sillä oli suuri vaikutusvalta säätyvaltiopäivillä. Kun Ruotsalainen kansanpuolue perustettiin 1906 liberaaleilla voimilla oli edelleen huomattava vaikutusvalta aatteeseen. 

Ruotsalainen kansanpuolue (1906- ) 
      Uuden vankan tuen omaavan ruotsinkielisen puolueen perustaminen osoittautui välttämättömyydeksi vuoden 1907 valtiopäivien uudistuksen jälkeen. Uudistukset koskivat yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta, ja puoluejohtaja Axel Lille totesi että jos puolue haluaisi vaikutusvaltaa siitä pitäisi tehdä todellinen kansanpuolue, jolla olisi tukea kaikissa piireissä. Jo vuonna 1896 järjestettiin Helsingissä kokous jossa valmisteltiin uuden puolueen perustamista. Axel Lille laati uuden puolueen puolueohjelman ehdotuksen 1905. Kieli oli vieläkin keskeinen teema, mutta puolueelle suunniteltiin myös pitkälle menevää demokraattista uudistusohjelmaa. Laadittiin myös konservatiivisempi ohjelmaehdotus. 
      Ruotsinkielisen väestön edustajia kokoontui 20.-21. toukokuuta 1906 Nylands nationin osakuntaan Helsingissä. Päätettiin perustaa puolue koska ehdotusta kultuuriyhdistyksestä ei kannatettu. Nimi Ruotsalainen kansanpuolue sai suurimman tuen. Puolueohjelma, joka keskustelun jälkeen hyväksyttiin oli kompromissi. 

Mitä olemme 

http://web.archive.org/web/20050211172407/www.sfp.fi/fi/page.php?pageid=42 

Ruotsalainen kansanpuolue, Rkp, on vapaamielinen kansanliike niille jotka haluavat työskennellä toimivan kaksikielisyyden, suvaitsevaisuuden ja pohjoismaisen hyvinvoinnin puolesta. 

Ruotsalainen kansanpuolue Suomessa r.p. perustettiin vuonna 1906. Rkp on siten Suomen vanhimpia puolueita. Puolueella on noin 32 000 jäsentä lähes 160:ssä paikallisosastossa.

• Anonyymi

SFP Freudenthal, olkaapas hyvä: 

"Järjestön vaikutin oli Axel Olof Freudenthal, jonka myös voi nähdä Ruotsalaisen kansanpuolueen henkisenä isänä." 

SFP Historia web.archive.org 

http://web.archive.org/web/20050214075338/www.sfp.fi/fi/page.php?pageid=44 

Historia 

Tällä sivulla esittelemme Ruotsalaisen kansanpuolueen historiaa ja puolueohjelmia kautta aikojen. 
      Rkp:stä on myös kirjoitettu historiikki. Rkp:n historiikistä on ilmestynyt jo viisi osaa. Valitettavasti historiikkejä ei suuren menekin vuoksi ole tällä hetkellä saatavana. 

Ruotsalainen puolue (n. 1870-1906) 
      Ruotsalainen puolue perustettiin n. 1870. Puolue perustettiin, koska haluttiin koota kaikki suomenruotsalaiset yhteen poliittiisen liikkeeseen. Tämän järjestön tarkoituksena oli tukea ruotsinkielistä kulttuuria ja ruotsin kieltä. Järjestön vaikutin oli Axel Olof Freudenthal, jonka myös voi nähdä Ruotsalaisen kansanpuolueen henkisenä isänä. Ruotsalainen puolue sai tukea liberaalisilta voimilta ja sillä oli suuri vaikutusvalta säätyvaltiopäivillä. Kun Ruotsalainen kansanpuolue perustettiin 1906 liberaaleilla voimilla oli edelleen huomattava vaikutusvalta aatteeseen.

• Anonyymi

Hyvää syntymäpäivää Kapille! Kovasti näkyy palstan pohjimmaista kiusaavan Kapille tulevat onnittelut. Noin alas voi ihminen vajota ja lopulta liittyä VKK puolueeseen, VKK muuten tarkoittaa Venäjälle kuuluu kumarrus... Eivät saaneet muuten vastuuvapautta 2022 tilikaudesta, perästä kuuluu sanoo viranomainen.

• Anonyymi

Joutuukohan VKK Anu Turtiainen työttömäksi, kun venäjällä suljetaan Pietarin trollitehdas, nyt on monella venäjäkiimaisella taas mustan hatun päivä!

• Anonyymi

Onnittelut Kapille 1.7 syntymäpäivän johdosta!

• Anonyymi

Tosiaan, tänäänhän on Kapin syntymäpäivä! Onnittelut myös täältä Varsinais-Suomesta.

• Anonyymi

Onnittelut Tampereelta, vaikka ei olla tällä(kään) palstalla juuri tekemisissä oltu. Ja vaikka poliittisesti ei ajatella asioista aivan samalla tavalla (suhtaudun Keskustaan positiivisesti ja Sipilän Keskustaan suhtauduin erittäin positiivisesti), niin olet pitänyt täällä hyvin keskustelua yllä.

• Anonyymi

Tänään on Kapin syntymäpäivä! Onnittelut myös täältä Oulun kupeesta.

• Edellisen viestini toissapäivänä jättäessäni sanoin: ”Seuraavaksi tulen tänne vasta sitten kun olen ainakin jo muutamaa päivää enemmän yhdeksännellä vuodella yhdeksännellä kymmenelläni”. Kun nyt olen tuossa iässä jo toista päivää niin täytyi tulla käymään täällä minulle poikkeuksellisesti viikonloppuna.

Varsinaiset synttärini vietin eilen iltapäivällä poikani, vaimonsa ja kahden nuorimmaisen lapsensa kanssa. Todella upean kukan he toivat tullessaan. Hyvin heille maistui myös tarjoamani kakkukahvit, joskin nuorin, 14-vuotias tyttö halusi ja sai kahvin sijasta mehua. Avaamastani kuohuviinipullosta vain miniäni otti täyden lasillisen, autokuskina ollut poikani vain puolilasillista nuorimmaisten tyytyessä vain mehuun, joten itselleni jäi 2/3 pullosta. Jo väljähtyneen lopun siitä tosin kaadoin sitten viemäriin ja yömyssykseni otin konjakkia, joka ei vierailleni maittanut.

Oikein kiva päivä oli eilen. Jo päivällä sain tervehdyskäyntejä naapurustosta, kivoimman niistä vastapäisen talon 6-vuotiaalta Ida-tyttäreltä joka toi minulle piirtämänsä hienon onnittelukortin! Paljohan sain onnitteluja myös puhelimitse, sähköpostitse ja facebookin kautta. Tälle avauksellenikin näkyy tulleen useita, joista kiitos!

• Anonyymi

Kiva kuullu, että juhlapäiväsi meni iloisissa merkeissä. Onhan tuo jo sellainen luku, että ei kovin moni tavoita, puhumattakaan, että noin terävässä kunnossa, kuin sinä! Tuo 6 v synttärikortti kertoo paljon sinusta, olet poikkeuksellisen hieno ihminen..

• Anonyymi

Päivän kevennyksenä palstan "kuviomarssikouluttajan" puolueen viimeisimpiä toilailuja, lähde Wikipedia: NASA eli Yhdysvaltain avaruushallinto vei VKK voiton! Ettäs kehtaavat!

Ano Turtiainen ja puoluesihteeri Marko Hiltunen uskovat vuoden 2023 eduskuntavaaleissa tapahtuneen vaalivilppiä. Heidän omien laskujensa mukaan vaaleissa olisi kadonnut yli 150 000 ääntä. Turtiainen uskoo Yhdysvaltain avaruushallinto Nasan laskeneen vaalien tuloksen.[34] Turtiainen on YouTube-videoillaan esittänyt näkemyksiä, joissa hän haaveilee Venäjän miehittävän osan Suomesta, mikä Turtiaisen mielestä mahdollistaisi VKK:n paluun eduskuntaan.

• Anonyymi

Näin Tursu ennen vaaleja, vähintään 40 kansanedustajaa VKKsta;-)))))))))) Ylen artikkeli:

Ennen eduskuntavaaleja väistyvä kansanedustaja, Valta kuuluu kansalle -puolueen puheenjohtaja Ano Turtiainen ynnäili yhteen saamiaan yhteydenottoja ja kantaansa ilmoittamattomien määrää kannatuskyselyissä.

Turtiainen tuli siihen tulokseen, että VKK:n on täysin mahdollista olla 40 kansanedustajalla Suomen isoin puolue.

Kyse oli varovaisestikin arvioituna hyvin optimistisesta arviosta. Mielipidekyselyissä VKK:n suosio oli niin vähäistä, että se oli muiden 15 pienpuolueen joukossa, joiden yhteenlaskettu kannatus oli ennen vaaleja 3,3 prosenttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Tursu ennen vaaleja, vähintään 40 kansanedustajaa VKKsta;-)))))))))) Ylen artikkeli:

Ennen eduskuntavaaleja väistyvä kansanedustaja, Valta kuuluu kansalle -puolueen puheenjohtaja Ano Turtiainen ynnäili yhteen saamiaan yhteydenottoja ja kantaansa ilmoittamattomien määrää kannatuskyselyissä.

Turtiainen tuli siihen tulokseen, että VKK:n on täysin mahdollista olla 40 kansanedustajalla Suomen isoin puolue.

Kyse oli varovaisestikin arvioituna hyvin optimistisesta arviosta. Mielipidekyselyissä VKK:n suosio oli niin vähäistä, että se oli muiden 15 pienpuolueen joukossa, joiden yhteenlaskettu kannatus oli ennen vaaleja 3,3 prosenttia.

Toisaalta aika ymmärrettävä näkemys tuo 40 kansanedustajaa, pitää huomioida, että tuon profetian teki mies, joka uskoo maapallon olevan lettu eli räiskäle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta aika ymmärrettävä näkemys tuo 40 kansanedustajaa, pitää huomioida, että tuon profetian teki mies, joka uskoo maapallon olevan lettu eli räiskäle.

Samaan aikaan Ossi Aisamaa Kouvolan Sanomissa..

Missä vaiheessa ja millä tavalla kansa ilmaisi tahtonsa? Asiaa ei harkittu vaan hosuttiin harkitsemattomasti vaikka de facto uhkaa ei ole ollut lainkaan, ei ole edes kykyä uhata.
        Kekkosen tekemisistä minulla on melko perusteelliset tiedot aina 1920 luvulta alkaen. Hän oli hyvä johtaja ja itsenäinen, ei siis peesaaja.

• Anonyymi

On kyllä faitterissa ja faitterissa iso ero! Sinulla järki leikkaa terävästi, kuin partaveitsi ja ikää on kuitenkin kohtuullisesti. Sinua noin 18 v nuorempi kuviomarssikouluttajalla ja VKK ehdokkaalla aivot jo ihan aladobia,, jutut ihan sekavia ja puusilmäisiä. Mutta VKK puheenjohtaja Tursu on noin 32 vuotta sinua nuorempi ja täysin suljettuun laitokseen vietävässä kunnossa, luulee auringon kiertävän maata ja vielä uskoo vahvasti, että maapallo on pannukakku, vesi ei Tursun mukaan voi toisella puolella pysyvän. Tosin kuviomarssikouluttaja uskoo samaan hömppään ja molemmat väestönvaihtoteoriaan... Sinua on Kapi siunattu, mieleltään täysin kunnossa ja nuo kaksi nuorempaa lähempänä vihanneksen tilaa.

• Viimeviikolla minulla oli kaksi merkkipäivää, nimipäivä maanantaina ja lauantaina minulle tuli täyteen 88 ikävuotta. Ei noista enempää, kun olen niistä jo kertonut. Viimekäyntini jälkeen on tullut useita viestejäkin, viimeisessä, eilen klo 17:38:54 tulleessa minusta sanotaan mieltäni lämmittänyttä, josta kiitos, mutta ei siitäkään enempää.

Tartun kuitenkin tuossa VKK-Turtiaisesta sanomaansa - ja onhan tuosta Turtiaisesta sanottu jo vähän aikaisemminkin sellaista joka hieman askarruttaa mieltäni. Lieneekö hän ihan tosissaan noissa sanomisissaan vai onkohan se häneltä vain huumoria? Jos se on huumoria, on niin huonoa sellaista, että ei se ketään huvittane. Jos on tosissaan, mielentilansa on niin huolestuttava, että ei siihen säälinikään auttaisi.

Arkiviikko nyt alkaa. Ehkä se tuo poliittisellakin saralla jotain sellaista, josta voin tehdä uuden avauksen. Ellei sellaista aihetta tule keskittynen vain opettelemaan elämääni yhdeksännellä vuodella yhdeksättä kymmentäni;))

• Anonyymi

Samaan aikaan palstan kuviotanssikouluttaja Kouvolan Sanomissa..

Kyllä Venäjä tavalla tai toisella selviää, on aina selvinnyt. Se on edelleen suurvalta, jonka johdossa on entinen KGB-mies. Sille organisaatiolle väkivalta oli ominaista, sitä ei kaihdettu, kuten ei nytkään.
        Suomessakin tulisi vihdoin ymmärtää, että kaiken suurvalta-aseman ajattelun takana on myös muita, Aleksandr Dugin filosofina ja Sergei Naryskin myös pietarilaisena, kuten Putinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaan aikaan palstan kuviotanssikouluttaja Kouvolan Sanomissa..

Kyllä Venäjä tavalla tai toisella selviää, on aina selvinnyt. Se on edelleen suurvalta, jonka johdossa on entinen KGB-mies. Sille organisaatiolle väkivalta oli ominaista, sitä ei kaihdettu, kuten ei nytkään.
        Suomessakin tulisi vihdoin ymmärtää, että kaiken suurvalta-aseman ajattelun takana on myös muita, Aleksandr Dugin filosofina ja Sergei Naryskin myös pietarilaisena, kuten Putinkin.

Ja samaa höpinää kokonaisuuksista, tosin täysin ilman mitään perusteluja..

Asiat on nähtävä kiihkottoman objektiivisesti, kokonaisuus hahmottaen. Meillä on oltu aika naiiveja Kekkosen jälkeen. Niinistön johdolla alettiin uhoamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja samaa höpinää kokonaisuuksista, tosin täysin ilman mitään perusteluja..

Asiat on nähtävä kiihkottoman objektiivisesti, kokonaisuus hahmottaen. Meillä on oltu aika naiiveja Kekkosen jälkeen. Niinistön johdolla alettiin uhoamaan.

Ja ite Aisa siihen:

Pitää olla kokonaiskäsitys Kekkosesta. Se on Suomelle pelkästään positiivinen. Niinistö ei isänmaan asialla ole!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ite Aisa siihen:

Pitää olla kokonaiskäsitys Kekkosesta. Se on Suomelle pelkästään positiivinen. Niinistö ei isänmaan asialla ole!

Vaikka lähti vasta 1921 stadiin...

Missä vaiheessa ja millä tavalla kansa ilmaisi tahtonsa? Asiaa ei harkittu vaan hosuttiin harkitsemattomasti vaikka de facto uhkaa ei ole ollut lainkaan, ei ole edes kykyä uhata.
        Kekkosen tekemisistä minulla on melko perusteelliset tiedot aina 1920 luvulta alkaen. Hän oli hyvä johtaja ja itsenäinen, ei siis peesaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka lähti vasta 1921 stadiin...

Ja aisan käytänössä;-)))

Käytännösä Suomi ei ole enää itsenäinen omia asioitaan koskevissa päätöksissä. Maa on leväperäisen ja piittaamattoman johdon toimin ajettu vasallivaltion asemaan. EU ja USA ovat vasallia ohjaamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aisan käytänössä;-)))

Käytännösä Suomi ei ole enää itsenäinen omia asioitaan koskevissa päätöksissä. Maa on leväperäisen ja piittaamattoman johdon toimin ajettu vasallivaltion asemaan. EU ja USA ovat vasallia ohjaamassa.

Kyllä VKK:ssakin pitää ryhmäkuri olla varsinkin maan muoto on puolueen kynnyskysymys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä VKK:ssakin pitää ryhmäkuri olla varsinkin maan muoto on puolueen kynnyskysymys.

Bwahaahaaahaaahaaaa, nostakaa minut pystyyn;-))))))))

• Anonyymi
      • Anonyymi

Miten tuohon tilaan voi oikein päästä? Hevoskuuri steroideja ja hormoneja, ja kaikki kerralla. Mitenkähän tuo ajokunto, silmät seisoo omituisesti ja höpöttää outoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuohon tilaan voi oikein päästä? Hevoskuuri steroideja ja hormoneja, ja kaikki kerralla. Mitenkähän tuo ajokunto, silmät seisoo omituisesti ja höpöttää outoja.

Ano on oikeassa, olet rajoittunut käsitykseltäsi ja se on todistettavissa helposti. Maapallon pallopäät väittävät, että ns. ”painovoima” taianomaisesti ja selittämättömästi vetää koko "maapallon" alempaa ilmakehää täydellisessä synkronoinnissa ylöspäin johonkin ei määritettyyn korkeuteen, jossa tämä progressiivisesti nopeammin pyörivä ilmakehä antaa tilaa pyörimättömälle, painovoimattomalle, ilmakehättömälle, loppumattomalle ”avaruuden,tyhjiölle". Tämmöiset fantasiateoriat ovat kuitenkin kumottavissa kuten; sateella, ilotulitteilla, linnuilla, hyönteisillä, pilvillä, savulla, lentokoneilla ja ammuksilla jotka käyttäytyisivät huomattavasti erilaisemmin jos ”maapallo” ja sen ilmakehä jatkuvasti pyörisi itään 1600km/h. Ano on tämä todistanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ano on oikeassa, olet rajoittunut käsitykseltäsi ja se on todistettavissa helposti. Maapallon pallopäät väittävät, että ns. ”painovoima” taianomaisesti ja selittämättömästi vetää koko "maapallon" alempaa ilmakehää täydellisessä synkronoinnissa ylöspäin johonkin ei määritettyyn korkeuteen, jossa tämä progressiivisesti nopeammin pyörivä ilmakehä antaa tilaa pyörimättömälle, painovoimattomalle, ilmakehättömälle, loppumattomalle ”avaruuden,tyhjiölle". Tämmöiset fantasiateoriat ovat kuitenkin kumottavissa kuten; sateella, ilotulitteilla, linnuilla, hyönteisillä, pilvillä, savulla, lentokoneilla ja ammuksilla jotka käyttäytyisivät huomattavasti erilaisemmin jos ”maapallo” ja sen ilmakehä jatkuvasti pyörisi itään 1600km/h. Ano on tämä todistanut.

Mikä teillä on lääkityksenä? Taidatte ottaa ruuankin suppona...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä teillä on lääkityksenä? Taidatte ottaa ruuankin suppona...

Samaan aikaan ryssissä!

Lukašenka: Valko-Venäjän ydinaseita vartioi nyt yksityinen armeija.

• Anonyymi

Näin meillä VKKssa, kirjoittaa Länsi Savo ja jatkaa:

– Uskotko muuten, että jos minä otan kaksin käsin sun kädestä kiinni ja laitan jalan sun kainalokuoppaan ja alan vetämään, niin sulta lähtee käsi kokonaan irti ropasta, juvalainen kansanedustaja ja Valta Kuuluu Kansalle (vkk.) -puolueen perustaja Ano Turtiainen kirjoitti vastauksena Twitterissä saamaansa kansalaispalautteeseen.

Viestiketju alkoi Helsingin kaupungin varavaltuutetun Seida Sohrabin (kok.) tviitistä, jossa hän kysyi kansan ajatuksia helsinkiläislukion seinällä olleeseen julisteeseen. Julisteella Helsingin kaupunki kertoo, kuinka rasisminvastaiseen toimintaan voi sitoutua kouluissa.

– Siellä ollaan oikein hyvällä asialla. Toivottavasti siellä ymmärretään puuttua myös venäläisiin kohdistuvaan rasismiin, Turtiainen kirjoitti lainatessaan Sohrabin viestiä.

Turtiaisen viestiin vastannut mies kysyi Turtiaiselta, pitäisikö hänen muuttaa Venäjälle huolehtimaan asiasta. Suoraa vastausta kysymykseen tviittaaja ei saanut.

Turtiainen on tuomittu pahoinpitelystä kolmesti.

• Anonyymi

Aisa-Ossi itkee eniten poistoja, aika herkkähipiäinen neitonen tuo kuviotanssiopettaja.

• Anonyymi

On tosiaan herkkä, mutta pitää muistaa, että on soittokunnan porukkaa, niissä on paljon puppeleita ja perätuuppareita.

• Anonyymi

Onko sinulla Kapi keslusta kuumetta? Harrastatko aisan tapaan vesihuoksua?

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7360
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      48
      5450
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      3019
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2533
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1548
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      195
      1382
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1099
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      317
      1037
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      234
      996
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      906
    Aihe