Ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön hoito

Anonyymi-ap

Moi!

Onko kenelläkään kokemuksia ahdistuneisuus / paniikkihäiriön kanssa elämisestä?

- Kaupan kassalla alkaa kädet täristä ja pintahengitys, sekä putkinäkö liittyvät kerhoon.
- Et pysty tapaamaan tuttujasi selvinpäin, sillä oireet alkavat usein heidänkin seurassaan, jonka vuoksi elät lähinnä yksin kotonasi näkemättä ketään.
- Auton ratissa saat kuin salama kirkkaalta taivaalta paniikkikohtauksen ja totaalinen kuolemanpelko iskee päälle hetkeksi.
- Ei mitään mahdollisuutta lähteä treffeille, kun oireet iskevät varmasti toisen seurassa -> Vuodesta toiseen sinkkuna yksin.
- Hoitokeinoksi kerrotaan psykoterapia, mutta et usko sen auttavan ollenkaan, koska tätä on jatkunut yli 7 vuotta ja joudut joka päivä pistämään itsesi tilanteisiin, joissa oireet kehittyvät. Tunnet, että olet joutunut yrittämään oireiden hallitsemista eri tilanteissa miljoonia kertoja, eikä mikään ole auttanut, joten miten psykoterapia siihen tepsisi?
- Hoitokeinoksi kerrotaan myös masennuslääkkeet, mutta sivu- ja jälkioireet kuulostavat niin saatanallisilta, ettei niitä uskalla kokeilla. Impotenssi, orgasmikyvyttömyys, itsemurha-ajatukset, immuunikato, jne.
- Et ole puhunut ongelmista lääkärille, koska kuvittelet, että he ehdottavat vain noita yllämainittuja hoitokeinoja.
- Et ole masentunut, mutta aivan älyttömän turhautunut ja ärsyyntynyt oireisiin.

Jos joku täällä on kokenut tällaista ja osaisi kertoa mikä voisi olla avuksi, arvostaisin paljon. En pysty puhumaan näistä asioista tutuille, koska he eivät ymmärrä oireitani.
Noihin hoitokeinoihin saa myös ottaa kantaa, sillä en tiedä niistä muuta kuin sen, mitä olen internetin mahtavasta maailmasta lukenut.

8

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsellä samat oireet vuosikausia. Sain masennuslääkettä vaivaan ja siitä lähtien oon ollu lähes täysin oireetoon.

• Anonyymi

Se, että aloitus on muotoiltu kuvaamaan ja kertomaan erehdyttävän paljon paniikki ja ahdistuneisuushäiriöstä kärsien monia oireita, kaikkine ranskalaisine viivoineen, sisältäen lukuisia sairauteen liittyviä tekijöitä ja puolia, ja että vastaus siihen tulee jo lähes heti kolmen minuutin päästä, herättää kuitenkin vahvan epäilyksen siitä, että aloitus ja sen jälkeen heti tuleva vastaus ovat ikävä kyllä keksittyjä, jokin tietty tarkoitusperä ilmeisesti sen takana. Sen verran tätä on tällä palstalla usein nähty, etenkin silloin, jos palstalle tulee psykiatriaa kritisoivia mielipiteitä. Ovelaa, mutta silti liian läpinäkyvää. Sorry, sen verran on harjaantunut huomaamaan trollausta tai minä sitä sitten voidaan pitääkään.

Lieneekö asialla joku alalla oleva, tai sitten THL: n palkkalistoilla oleva, jonka tarkoituksena on ilmeisesti julistaa, mainostaa ja kehua lääketeollisuuden ilosanomaa.

Muuten, ihan hyvin ja ovelasti kirjoitettu teksti. Hyvä yritys. Ei siinä mitään. Ei vaan mene läpi ainakaan minun kohdallani.

• Anonyymi

Hei AP. Olen itse kärsinyt samoista oireista nuorella iällä monta vuotta.Monta kertaa piti pinkoa kaupasta ulos kun paniikki iski kesken kaiken.Ehkä vuodet on tehneet tehtävänsä olen joutunut elämässä kokemaan kovia niin ettei mikään enää hetkauta.Ennen pelkäsin ja tärisin,änkytin ja soimasin itseäni.Sanoisin että päätät itse mitä teet ja ketä tapaat ja pistä rajoja asioille mitä et halua.Minäkään en ollut masentunut vaan turhautunut.Tänäpäivänä olen tasapainossa,rohkea ja elämä on hyvää ja haluan auttaa muita.Voi kuulostaa kliseiseltä mutta ota elämä haltuusi,kaikki muuttuu hyväksi.

• Anonyymi

Olisin sun asemassa valmis kokeilemaan masennuslääkkeitä, koska toi rajoittaa elämää jo niin paljon. Pahoja sivuvaikutuksia tulee vaan pienelle osalle.

• Anonyymi
      UUSI

Menet psykoterapiaan. Tuo on niin yleistä, että hoitavat sitä tämän tästä.

• Anonyymi
      UUSI

Minulla oli nuoruudessa juuri tuota samaa vaivaa josta aloittaja on kertonut.
      Siihen ei auttanut alkoholi kuin humalan ajaksi, tosin se oli täysin vääränlainen lääkitys ongelmaan. Se vain pahensi kaikkea ajan myötä.
      Psyyken lääkkeetkään eivät auttaneet, kun niitäkin tuli sotkettua alkoholin kanssa.
      Se mikä itselleni auttoi, taisi olla itsetunnon saaminen paremmaksi, sekä se, että ei enää välittänyt, mitä muut ajattelevat minusta ja minun sanomisista ja tekemisistä.

Paniikkihäiriötä aikanaan pahensi juuri se, kun kuvittelin, että muut jatkuvasti tiesivät, että olin huono ihminen, koska omasta mielestäni olin sellainen. Ja lisäksi luulin, että muut ajattelevat minusta jotain pahaa ja ikävää, vaikka sekään ei ollut totta.
      Oli riittämättömyyden tunnetta, hyväksytyksi tulemisen tarvetta, pelkäsin, että mokaan jotain. Jokainenhan tekee mokia elämässään, se on osa elämää.
      Eniten ehkä on auttanut elämänkokemus, sekä ikääntyminen. Olen tajunnut, etä kelpaan tällaisena kuin olen, sekä tärkeintä on ehkä se, että kelpaan itselleni tällaisena kuin olen.
      Ja sekin on hyvä ymmärtää, että jos jollekin ei kelpaa, niin sille ei voi mitään, se jääköön sen toisen ongelmaksi. Itsehän sille ei oikeastaan voi mitään, mitä toinen tuntee ja hyväksyy.
      Tärkeää on muistaa hyvä käytös, ettei ole ilkeä muille, siitähän ei kukaan tykkää.

Ajattelin kertoa tämän lohdutuksena, että paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta on mahdollista päästä eroon. Joillekin siihen auttaa myös terapia. Sellainen terapia, jossa kohennetaan itsensä ymmärtämistä, mitä tuntee ja miksi tuntee, voisiko ajattelumallia muuttaa, että tuntuisi paremmalta.

• Anonyymi
      UUSI

Miksi pelkäät lääkehoitoa, sairautesi on muuttunut krooniseksi ja lääkehoito psykoterapian kanssa on auttanut niitäkin jotka eivät alunperin siihen ole uskoneet edes.
      Miten voit tietää ettei se muka sinulle auttaisi. Äpqniikkoimoireet ovat todella työläitä silloin kun ovat päällä ja itse ajattelisin että haluaisin päästä niistä eroon hinnalla millä hyvänsä .
      Pelkäät impotenssia joka toisilla heikkenee lääkityksen kanssa mutta palautuu vähän ajan päästä . Ja jos et edes uskalla mennä treffeille niin ei sinulla silloin ole edes seki elämää.
      Paniikki häiriöstä toteutetaan sieto hoitoa jossa alaistat itsesi asioille vähän kerrallaan ja lopulta olet voittanut paniikin ylitse. Mutta jos vaan odotat että tilasi paranee sillä tyylillä miten elät nyt niin ei tule paranemaan. Mene lääkäriin ja ota vastaan hoito mitä tarjotaan , terveys sentään on se joka on tärkein asia elämässä,.äeräs potilas oli sairastanut kahdeksan vuotta paniikki häiriöistä ja kuumeni lääkäriin niin siitä alkoi oma elämä ilman paniikki häiriöitä ! Tänään hän matkustelee ulkomaille ihan yksin eikä eikä edes lentokoneella matkustaminen anna paniikin tunteita . Joten ota nyt ja hoida itsesi et kai noiden kohtausten kanssa voi elää
      Tsemppiä,

• Anonyymi
      UUSI

Älä lue netistä kaikkia sairaiden ihmisten kauhujuttuja miten henovat koukussa lääkkeisiinsä , eivät ymmärrä että koukutus on se sairaus sinänsä .
      Ja jos et osaa kertoa lääkärille oireistasi niin kirjoita paperille kun menet sinne olet hyvä ilmaisemaan itseäsi kun kirjoitat niin kaikki ylös paperille ja sen annat sitten lääkärin luettavaksi . Paniikista kärsii moni mutta yleensä tukevat terveiksi kun saavat hoitoa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      152
      8913
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2649
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      48
      2427
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2427
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1827
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1723
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      45
      1259
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe