Paavalin puheet

Anonyymi-ap

Paavali oli kova valehtelemaan, eikä pitänyt sitä vääränä ollenkaan.

Room. 3:7

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Svenska Bibeln 1917 ja v. -92 käännös sanovat suoraan, että kyse ei ollut mistään pelkästä valheen lipsahduksesta, vaan Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

35

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ihme ollenkaan, että Jumala antoi Paavalin saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Apostolilla oli omanlaisensa todistus vain. Kärsimyksensä lisäksi.

      • Anonyymi

        Valehtelu onkin tehokas todistus, sillä se totuus kirkastuu, sanos Jesuiitta.

        Tarkoitus pyhittää keinot.


    • Anonyymi

      kirjottakaa vaikka pihan hoidosta mutta jättäkää raamatun Paavali rauhaan koska ette ymmärrä näköjään mitään hänen teksteistään.

    • Anonyymi

      Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä UuteenTestamenttiin kirjoittaa. Paavalille se tehtävä lankesi.

      • Anonyymi

        Paavalia ne eksyttäjät siteerasi ja seurasi jo siihenkin aikaan. Paavali niitä veti puoleensa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

        Ap. t. 19:13

        "Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

        Ap. t. 16:17

        Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

        King James -käännös sanoo suoraan, että Paavalissa oli Saatanan demoni, nimeltään
        "The messenger of Sathan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalia ne eksyttäjät siteerasi ja seurasi jo siihenkin aikaan. Paavali niitä veti puoleensa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"

        Ap. t. 19:13

        "Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

        Ap. t. 16:17

        Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

        King James -käännös sanoo suoraan, että Paavalissa oli Saatanan demoni, nimeltään
        "The messenger of Sathan".

        kokeile mennä vaikka portaita lakasemaan, siinä et pääse niin paljo a puhumaan pascaa kuin foorumilla.


    • Anonyymi

      Paavali oli yhdessä Barnabaksen kanssa Pyhän Hengen matkaan lähettämät kansojen oikeat opettajat. Pyhä Henki virvoittaa , ylläpitää , mutta myös TUHOAA.

      Paavalin avulla hän tuhosi monia linnakkeita.

      Intialla on Parasurama avatar joka tuhoaa ksatirja soturiluokan kuninkaat 21 kertaa mutta lopussa virvoittaa heidät takaisin eloon. Ja kunniaan.

      Nuo soturit tuhottiin koska he ei ottaneet vastaan bramiinien neuvoja.

      Onko nyt todella jo tullut aika virvoittaa takaisin eloon ne linnoitukset jotka Paavali tuhosi?
      Vai minkä tähden parjaatte Paavalia.
      Hän on suuri Apostoli ja kansojen opettaja.
      Kaikki jotka häneen turvaa joutuu suuriin kärsimyksiin sillä Daniel 12 sanoo KANSAN OIKEAT OPETTAJAT SULATETAAN JA KIDUTETAAN. Paavali puhui kuitenkin rististä merkkinä Perkelettä vastaan.
      Lucifer eli Perkele oli hän aika loistoa täynnä oleva opettaja itsekin. Jopa Jeesus sanoo olevansa Daavidin suku ja juuriverso, SE KIRKAS KOINTÄHTI.

      Paavali teki kansoista ristin avulla Jeesusta suuremmat. Kukaan ei noudata Kristuksen käskyjä enää vaan Paavalin.

      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus valitsi kaikki tarvitsemansa oikeat apostolit jo eläissään.

        Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, joille Jeesus antoi kastekäskyn ja kastevallan viimeisenä päiväkäskynään Galilean vuorella kuolemansa jälkeen. Matt.28:18-20

        Paavali ei ollut Helluntaina paikalla kun oikeat apostolit kokivat helluntain ainutkertaisen kieli-ihmeen.

        Paavali oli kuulopuheiden varassa niistä asioista.

        Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja antoi Saatanan enkelin tulla tilalle lopun elämän ajaksi.

        Molemmille Sauleille kävi sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Korinton tapahtumat hurmoskielineen viittaa siihen, että silloin Paavalilla oli jo tuo uusi henkiopas sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus valitsi kaikki tarvitsemansa oikeat apostolit jo eläissään.

        Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, joille Jeesus antoi kastekäskyn ja kastevallan viimeisenä päiväkäskynään Galilean vuorella kuolemansa jälkeen. Matt.28:18-20

        Paavali ei ollut Helluntaina paikalla kun oikeat apostolit kokivat helluntain ainutkertaisen kieli-ihmeen.

        Paavali oli kuulopuheiden varassa niistä asioista.

        Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista ja antoi Saatanan enkelin tulla tilalle lopun elämän ajaksi.

        Molemmille Sauleille kävi sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Korinton tapahtumat hurmoskielineen viittaa siihen, että silloin Paavalilla oli jo tuo uusi henkiopas sisällä.

        Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolla ei ole mitän fyysistä ruumista eikä puisia piikkejä, jolla se Paavalia tökki takapuoleen, kuten tälläiset kiusalliset kohdat usein naurahtaen ohitetaan..

        Paha henkiolento menee ihmiseen asumaan. Se tarvitsee ihmisen fyysisen lihan ruumiin pitkäaikaiseen oleskeluun maan päällä.

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

        Korinton outoja hurmoskieliään selittämään Paavali kirjoittaa Korinttolaisille saamastaan pahasta enkeliolennosta.

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolla ei ole mitän fyysistä ruumista eikä puisia piikkejä, jolla se Paavalia tökki takapuoleen, kuten tälläiset kiusalliset kohdat usein naurahtaen ohitetaan..

        Paha henkiolento menee ihmiseen asumaan. Se tarvitsee ihmisen fyysisen lihan ruumiin pitkäaikaiseen oleskeluun maan päällä.

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

        Korinton outoja hurmoskieliään selittämään Paavali kirjoittaa Korinttolaisille saamastaan pahasta enkeliolennosta.

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Paavali rukoili, että tuo olento "hän" lähtisi Paavalista pois,
        mutta "hän" ei lähtenyt, vaan asui Paavalissa koko Paavalin lopun elämän ajan.

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

        Paavali viittaa tuohon uuteen asukkaaseen kutsumalla sitä "synniksi", mikä hänessä asui.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali rukoili, että tuo olento "hän" lähtisi Paavalista pois,
        mutta "hän" ei lähtenyt, vaan asui Paavalissa koko Paavalin lopun elämän ajan.

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

        Paavali viittaa tuohon uuteen asukkaaseen kutsumalla sitä "synniksi", mikä hänessä asui.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Tuota Paavalin puolustus puhetta ja jaetta ihmiset mielellään lukevat kun puolustelevat omia syntejään. Ei minä, mutta minussa asuva synti tekee sitä syntiä. Näin vastuu synneistä ulkoistetaan ihmisen ulkopuolelle.

        Johannes opettaa ihan eri tavalla synnin tekemisestä.

        1. Joh. 3:9

        Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.


    • Anonyymi

      kristinuskon eksytyksiin uskovia on enemmän , kuin totuuteen uskovia,
      sillä:

      "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee , ja he tekevät suuria tunnustekoja
      ja ihmeitä , niin että eksyttävät , jos mahdollista, valitutkin" Matt: 24: 24

      mahdollista se ainakin on, sillä Suomi on uskonnon vapaa maa, elikkä kuka tahansa
      voi perustaa ja on perustettukin monenlaisia lahkoja , tyyliin:
      "tule kohtaamaan Jeesus" > monta tulee minun NIMESSÄNI"

    • Anonyymi

      Perkelettä ottaa päähän Paavalin sanoma, koska se on pelastanut ihmisiä eniten hänen kynsistään. Tämä sanoma on tieytysti uskon vanhurskautus. Pelastuminen turvaamalla yksin Jeesuksen työhön, ei lakiin, ei sakramentteihin, ei siihen mitä on, vaan siihen mitä Herra on. Paavalissa puhuu Kristus. Paavalille annetun ilmoituksen myötä alkoi uusi aikakausi. Israelia kohtasi paatumus ja se hävisi maailmankartalta. Kirkot eivät ole ottaneet Israelin paikkaa. Ei Jumala muuten olisi Israelia palauttanut. Siitä tiedetään että tämä aika on tulossa päätökseen että Israel on maa ja kansa. Valheet tulevat julki. Uskokaa siihen mitä Jeesus on Paavalin kautta ilmoittanut. Jos yritätte seurata Jeesusta lain mukaan, ja hänen maanpäällisen julistuksensa mukaan, niin teidän pitää ympärileikkauttaa itsenne ja uhrata uhrit. Jeesus noudatti lakia. Älkää menkö tuohon ansaan. Laki on hyvä ja oikea, mutta ei ole Jumalan tahto että me sitä kautta yrittäisimme häntä miellyttää, vaan että laittaisimme uskomme häneen Jeesuksessa.

    • Anonyymi

      Raamattu ei ole pelkkää Jumalan sanaa kuten usein hoetaan. Varsinkin eksyttät sitä hokee.

      Sillä Raamatussa saa puheenvuoron kaikki mahdollsiset osapuolet ihan vapaasti.

      Käärme paratiisissa syötää omia omia oppejaan ja kieltää perisynin, Jobin väärämieliset ystävät saavat sivukaupalla kirjoituksia, Jobin vaimo antaa vääriä neuvoja, Juudas, Fariseukset, Saddukeukset, Paha henki puhuu, väärät profeetat puhuu, hurmoshenkiset eskyttäjät puhuu ja jakeleee neuvojaa, valehtelevat apostolit puhuu, antikristukset puhuu jne.

      Totuuden löytäminen Raamatussa on kätketyn aarteen kaltainen tapahtuma.

      Jes. 29:11

      Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu"

      • Anonyymi

        Saatana ei muuta tehnytkään kuin luki Raamatun jakeita: Eikö olekin kirjoitettu?

        Saatana luki Raamattua juuri niin kuin oli kirjoitettu, mutta harhautti, mitä on alunperin tarkoitettu ja missä yhteydessä niin on sanottu, missä tarkoituksessa.

        Raamatussa edes sanan vastaanottaminen ei tarkoita mitään uskoontuloa lahkolaiseksi.

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

        1. Joh. 4:1

        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

        Lahkoihin eksyttäjät lisäilevät sitä omaa "uskoontuloaan" lahkolaiseksi melkein jokaisen jakeeen eteen ja perään.

        Jeesus neuvoo, että edes sellaisiin ihmeisiin ja tunnustekoihin ei pidä uskoa, mitkä ei ole saman tasoisia kuin hänen Isänsä tekemät ihmeet, kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista, mikä oli varmasti Jumalan tekemä ihme.

        Joh. 10:37

        Ellen minä tee minun Isäni töitä, niin älkäät minua uskoko.

        Jer. 9:4

        Jokainen karttakoon lähimmäistänsä, ja älköön uskoko veljeänsäkään; sillä veli sortaa ja painaa alas veljensä, ja ystävä pettää ystävänsä.


    • Anonyymi

      Valehtelijat muuttaa Jeesuksen suuhunkin ihan jotain muuta, mitä Jeesus on sanonut.

      Jeesuksen mukaa uudestisyntyminen Ylhäältä eli Jumalan tekona tapahtuu täällä alhaalla eli maan päällä "vedestä ja Hengestä".

      <eskyttäjät vaihtavat Jeesuksen suuhun esim. "Hengestä ja Hengestä" , tai sanasta ja Hengestä.

      Jeesus sanoi alkukielen "vedestä ja Hengestä" tarkoittaen tavallista vettä ja Pyhää Henkeä, kun Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kyselemään häneltä kasteen merkitystä.

      Joh. 16:29

      Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

      • Anonyymi

        Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään. Selitä meille miksi Jeesus ei itse marssinut suoraan koko maailmaan julistamaan evankeliumia. Sinun väittämäsi kun on että hän julisti ja opetti tuota sinun oppiasi. Olisi ollut vähän tehokkaampaa jos olisi poikennut vaikka Roomaan tekemään ihmeitä ja muualle ja opettanut lapsikasteen pelastavasta taikavoimasta siellä. Vaan ei. Hän lähetti Paavalin kiertämään pakanakansoissa. Eikä lähettänyt häntä edes kastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään. Selitä meille miksi Jeesus ei itse marssinut suoraan koko maailmaan julistamaan evankeliumia. Sinun väittämäsi kun on että hän julisti ja opetti tuota sinun oppiasi. Olisi ollut vähän tehokkaampaa jos olisi poikennut vaikka Roomaan tekemään ihmeitä ja muualle ja opettanut lapsikasteen pelastavasta taikavoimasta siellä. Vaan ei. Hän lähetti Paavalin kiertämään pakanakansoissa. Eikä lähettänyt häntä edes kastamaan.

        Kyllä Jeesus lähetti ja valtuutti viimeisellä päiväkäskyllä helatorstaina oikeat
        11 apostoliaan myös pakanoiden luokse:

        Kastekäsky

        Matt.28
        16 Kaikki yksitoista opetuslasta lähtivät Galileaan ja nousivat vuorelle, minne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        19 MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT
        minun opetuslapsikseni: KASTAKAA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        20 JA OPETTAKAA heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen KÄSKENYT teidän noudattaa. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE kaikki päivät maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään. Selitä meille miksi Jeesus ei itse marssinut suoraan koko maailmaan julistamaan evankeliumia. Sinun väittämäsi kun on että hän julisti ja opetti tuota sinun oppiasi. Olisi ollut vähän tehokkaampaa jos olisi poikennut vaikka Roomaan tekemään ihmeitä ja muualle ja opettanut lapsikasteen pelastavasta taikavoimasta siellä. Vaan ei. Hän lähetti Paavalin kiertämään pakanakansoissa. Eikä lähettänyt häntä edes kastamaan.

        Kyllä Paavali kastoi paljon ihmisiä kristityiksi elinaikanaan. Hän sanoo, että ei ollut oikeiden apostoleiden joukossa, jotka Jeesus henkilökohtaisesti Galilean vuorella käski kastamaan kaikki ihmiset omiksi opetuslapsikseen.

        Paavali ja Siilas kastoi tämänkin perhekunnan Kristityiksi keskellä yötä.

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään. Selitä meille miksi Jeesus ei itse marssinut suoraan koko maailmaan julistamaan evankeliumia. Sinun väittämäsi kun on että hän julisti ja opetti tuota sinun oppiasi. Olisi ollut vähän tehokkaampaa jos olisi poikennut vaikka Roomaan tekemään ihmeitä ja muualle ja opettanut lapsikasteen pelastavasta taikavoimasta siellä. Vaan ei. Hän lähetti Paavalin kiertämään pakanakansoissa. Eikä lähettänyt häntä edes kastamaan.

        Kristillinen kaste on yksi ja ihan sama kaste riippumatta ihmisen iästä, sukupuolesta tai ihonväristä.
        Jumala ei erottele ihmisiä.


        Veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli Israelin huoneen kadonneita lampaita etsimään. Selitä meille miksi Jeesus ei itse marssinut suoraan koko maailmaan julistamaan evankeliumia. Sinun väittämäsi kun on että hän julisti ja opetti tuota sinun oppiasi. Olisi ollut vähän tehokkaampaa jos olisi poikennut vaikka Roomaan tekemään ihmeitä ja muualle ja opettanut lapsikasteen pelastavasta taikavoimasta siellä. Vaan ei. Hän lähetti Paavalin kiertämään pakanakansoissa. Eikä lähettänyt häntä edes kastamaan.

        Jeesushan julisti ja teki ihmeitä, mutta te ristiinnaulitsitte Hänet. Saatana vaikutti Jeesuksen ristiinnaulitsemisen oppineitten avulla. Näin tehden koki saatana suurimman erehdyksensä. Kuolleista noustuaan, Jeesus palautti ihmiskunnalle takaisin ikuisen elämän statuksen ja Jumalan ikuisen lapseuden, minkä Aatamin ja Eevan lankeamus menetti. Paavali kirjoitti Jeesuksen inspiroimana täydellisen monikerroksista sanomaa, mutta janoavalle täysin ymmärrettävällä selkokielellä. Tämä tyyli tarjoaa putkinäköisille yhden jakeen jankkaajille, heille otollisia otoksia harhautukseensa. Mutta janoiselle kristitylle valtavan loistavan aarrearkun. Tälläinen mestariteos voi olla vain Jeesuksen Jumaluudesta peräisin.


    • Anonyymi

      Paavalin kertomukset Damaskontien tapahtumista ovat hyvin ristiriitaisia muiden miesten kertomusten kanssa.
      Kuka näki mitäkin, kuka kuuli mitäkin.

      • Anonyymi

        Jokainen läsnä olija koki tapahtumat omalta kantiltaan. Juuri tämä todistaa, että he kirjoittivat rehellisesti kokemansa. Eivätkä yhdessä juonineet tapahtumien kulkua. Tämä rehellisyyden trendi pätee myös evankeliumeihin. Maalliselle rikostutkinnallekin tämä ilmiö on tuttu ja jopa toivottava.


    • Anonyymi

      Aika oudolta kuulostaa sekin Paavalin toiminta, vaikka Paavali julisti lait kumotuksi
      ja korvatuksi pelkällä rakkauden osoituksilla, mutta silti ajoi päänsä kaljuksi ja meni temppeliin tekemään nasiirilupausta. Siinä vaiheessa kun Pyhä Henki oli poistunut Jeesuksen kuollessaTemppelin kaikkein pyhimmästä osasta, niin kenen kanssa Paavali ja miksi sitä nasiirilupausta siellä sitten tekikään?

      Missään ei sanota, että Jumala olisi kutsunut Paavalin nasiiriksi, koska se edellytti Jumalan kutsua, ei ihmisen omaa päätöstä.

      Ap. t. 18:18

      Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

      • Anonyymi

        Kristityille nasiirilupaus ei lainkaan kuulu. Meidät on nimitettäin pyhitetty ja erotettu suurimpaan pyhyyteen, kun Jeesus Kristus on uhrannut kertakaikkisen uhrinsa (Hepr. 10:10). Jeesuksen veri on meitä koskenut ja tehnyt pyhiksi (Hepr. 10:29). Synnin alla ollut, on puhdistettu ja erotettu Jumalalle pyhässä kasteessa (1. Kor. 6:11). Niinpä koko kristikansa on osallinen Jeesuksen pyhyydestä, itsensä suuren Ylipapin ja Herran Jumalan omasta pyhyydestä. Erillisillä lupauksilla ei ole mahdollista saavuttaa tätä suurempaa pyhyyttä.


    • Anonyymi

      Paavali oli helluntaina vielä tappohommissa kun alkuperäiset apostolit julistivat evankeliumia pakanoille täyttä päätä.

      Ap. t. 2:11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

      Etiopialainen hoviherra (pakana) vei evankeliumin Etiopiaan, mikä oli pakanakansa.

      Ap. t. 8:36

      Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

      Ap. t. 8:37

      Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

      KR 33/38 Apt.8:37 jae on tarkoituksella jätetty pois. Veden löytyminen oli se asia, mitä kasteen suorittaminen edelsi. Kristillistä yhtä kastetta kun ei ole ilman maallista vettä ja Pyhää Henkeä, jotka kuuluvat yhteen. Jumalan Henki liikkuu vetten yllä.

      Hoviherra jatkoi kasteen jälkeen matkaa ILOITEN. (jae 39)

      Ilo on Pyhän Hengen yksi omainaisuus: Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo ovat kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyviä ominaisuuksia.

      • Anonyymi

        Kristillinen yksi kaste on suuri Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle.

        1. Joh. 5:8

        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.


    • Anonyymi

      Apostolissa on tosiaan pakanakansoille runsaasti pähkinätä kyllä.

    • Anonyymi

      Paavalin elämää hallitsi hänen saamansa Saatanan enkeli, joka puhui ihmisten ja enkelien kielillä ja varmaan opetti niitä kieliä Paavalillekin.

      Ei ihme ollenkaan, että Pavali osasi puhua myös enklelin kielillä glossolaliaa.
      rallatten.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      2. Kor. 12:7

      Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      • Anonyymi

        Tuskin Paavalin saama Saatanan enkeli mikään mykkä henki oli.

        King James käännöksen mukaan se henkiolento oli "The messenger of Sathan" -niminen demoni. Jonkinlainen Saatanan viestintäpäällikkö.

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Paavalin saama Saatanan enkeli mikään mykkä henki oli.

        King James käännöksen mukaan se henkiolento oli "The messenger of Sathan" -niminen demoni. Jonkinlainen Saatanan viestintäpäällikkö.

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh,The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

        Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.


    • Anonyymi

      Paavali oli viisaampi kuin Jeesus.

      Jeesus ei puhu mitään hurmoskielillä glossolian puhumisesta.

      Paavali pisti tulemaan molotusta ihan tolkuttomasti. Ja väitti, että se on joki armolahja. Eiköhän ole merkki hekivaltojen aktivoitumisesta sellaisen ihmisen elämässä.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

      Jeesus varoittaa molottamisesta. Jeesus ja Jumala ymmärtää ihmisen omaa äidinkieltä.

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      • Anonyymi

        Jeesus käski rukolemaan selvällä kielellä omassa huoneessa järkeviä asioita.

        Matt. 6:6

        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.


    • Anonyymi

      Lahkolaisten hurmoshenkinen molotus on hurmahengen aikaansaamaa.

      Hurmoshenki on sama asia kuin hurmahenki. Niitä on ollut aina ja tulee aina olemaan. Ei mitään uutta auringon alla.

      Jer. 29:26

      'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

      Juud. 8

      Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe