Kysyn ortodokseilta enkeleistä

Anonyymi-ap

Protestanttisuudessa kun ei juurikaan kerrota mitään tarkempia tietoja enkeleistä.

Itselläni on lukuisia enkelikokemuksia.

Rukoilen usein apua Jumalalta ja otaksun saaneeni apua myös enkeleiltä, ihan kotoisissa ongelmissani.

Olen muistellut, että ortodoksit sanovat enkeli Gabrielin auttavan ihmisiä ongelmissaan. Onko näin? Kiitän Jumalaa ja Kristusta kaikesta saamastani avusta, mutta olen hiukan utelias, tuleeko minun ajatuksissani kiittää myös ehkä Gabrielia, vai jotain omaa Suojelusenkeliäni.

Suhtaudun enkeleihin kristillisesti, en hyväksy new age-oppeja.

10

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enkelit pysäytti Venäjällä vallankaappauksen.

      • Anonyymi

        Nuo aikaisemmat vastaukset edellä eivät ole tulleet ortodokseilta.
        Tällä palstalla liikkuu nimittäin muita kuin oikeita ortodokseja (aikomuksenaan halventaa).

        Jos haluat tietää enkeleistä, niin googlaa:
        ortodoksi.net enkelit

        Sieltä saat vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo aikaisemmat vastaukset edellä eivät ole tulleet ortodokseilta.
        Tällä palstalla liikkuu nimittäin muita kuin oikeita ortodokseja (aikomuksenaan halventaa).

        Jos haluat tietää enkeleistä, niin googlaa:
        ortodoksi.net enkelit

        Sieltä saat vastauksia.

        Ok. Kiitos. ☀️
        En kyllä kuvitellutkaan noita ed. vastaajia ortodokseiksi.

        Vaikka olen uskoltani lähinnä luterilainen (itse kirkosta eronnut, syy: ev.lut.kirkon jumalattomuus), olen käynyt paljon myös ortodoksisissa kirkoissa, luostareissa ja palveluksissa. Suomessa sekä mm. myös Venäjällä. Koen ort.kirkoissa sellaista, taivaallista pyhyyttä, jota en protestanttisissa kirkoissa koe.

        Kronstadtin Merikirkossa osallistuin pienen aikaa, taustalla seisten, hetkeen kun vauva kastettiin. Se oli harras hetki.

        Vuosia sitten olin läheisissä ystävyyksissä muutamiin suomal. ortodokseihin. Itselleni on tarttunut joitain ortodoksisia tapoja. Mm. teen pyhän ristinmerkin ortodoksien tapaan. Kuuntelen netistä ortodoksista musiikkia. En kuitenkaan aio virallusesti kääntyä ortodoksiksi, olen saanut tarpeekseni eri seurakuntiin ja kirkkoihin liittymisistä ja sitten eroamisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Kiitos. ☀️
        En kyllä kuvitellutkaan noita ed. vastaajia ortodokseiksi.

        Vaikka olen uskoltani lähinnä luterilainen (itse kirkosta eronnut, syy: ev.lut.kirkon jumalattomuus), olen käynyt paljon myös ortodoksisissa kirkoissa, luostareissa ja palveluksissa. Suomessa sekä mm. myös Venäjällä. Koen ort.kirkoissa sellaista, taivaallista pyhyyttä, jota en protestanttisissa kirkoissa koe.

        Kronstadtin Merikirkossa osallistuin pienen aikaa, taustalla seisten, hetkeen kun vauva kastettiin. Se oli harras hetki.

        Vuosia sitten olin läheisissä ystävyyksissä muutamiin suomal. ortodokseihin. Itselleni on tarttunut joitain ortodoksisia tapoja. Mm. teen pyhän ristinmerkin ortodoksien tapaan. Kuuntelen netistä ortodoksista musiikkia. En kuitenkaan aio virallusesti kääntyä ortodoksiksi, olen saanut tarpeekseni eri seurakuntiin ja kirkkoihin liittymisistä ja sitten eroamisista.

        Zanna Bizevskaja - Gospodi Pomiluj!
        https://youtu.be/ZZxKsXM-biY

        Kun kauan sitten ensimmäisiä kertoja kävin Hgin Uspenskissa, huomasin kuinka papin saarnan ajaksi ihmiset istuutuivat kirkon lattialle.

        Tajusin silloin, että ortodokseille kirkko on koti. ☦️ 🏡


    • Anonyymi

      Seurakunnat vie höpölään loppupelissä alkaa nähdä näkyjä jos enkeleitä lentää sor sien mukana

    • Anonyymi

      Venäjällä on Helevetin Enkeleitä ajelevat prätkillä panssarvaunuil saattaa pirut ampuakin

    • Anonyymi

      Kiitos, kun jaoit. Noinhan se menee.

    • Anonyymi

      Apostoli Johannes sai Ilmestyskirjan enkelin välityksellä. Hän sanoi: "Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti. Ja hän sanoi minulle: 'Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa'" (Ilm. 22:8-9). Ei kai tätä asiaa voi selvemmin sanoa.

      Ainoastaan Jumalaa siis tulee rukoilla ja palvoa. Mutta Jeesuksen nimessä, koska Jeesus sanoi: "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Joh. 14:6), sekä: "Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen" (Joh. 14:14).

      Eli Isää ja Poikaa tulee rukoilla Jeesuksen nimessä. Kolmiyhteisen Jumalan kolmatta persoonaa, Pyhää Henkeä, ei Raamattu kehota rukoilemaan. Enkeleidenkin palvonta ja kiittäminen on täysin Jumalan tahdon vastaista. Eikä enkelit sitä itsekään tahdo, koska he antavat kaiken kunnian ja ylistyksen hänelle, jolle se kuuluu, eli Herralle Jeesukselle.

    • Anonyymi

      Ortodoksisella kirkolla on muutamia rukouksia, jotka on osoitettu suojelusenkelille (mainittakoon, että ortodoksinen kirkko käyttää sanaa "rukous" laveammassa merkityksessä kuin protestanttiset suuntaukset... joissain maallisissakin kirjoissa ja elokuvissa joku hyvinkin hurskas henkilö voi "rukoilla" toista ihmistä säästämään hänen henkensä tms.), mutta niissä lähinnä pyydetään anteeksi synnintekoja joilla me "ajamme" hänet luotamme, sekä pyydetään häntä suojelemaan meitä kaikilta pahan hengen juonilta jne. Tulisiko suojelusenkeliä kiittää vai ei, sitä en tiedä, mutta luulenpa että ainakaan "ajatuksissa kiittäminen" ei hyödytä mitään... enkelit sen enempää kuin demonitkaan eivät lue ajatuksia.

      Kenties paras kiitos suojelusenkelin varjelukselle on elää Jumalan mielen mukaista elämää ja antaa kaikki kunnia Jumalalle tämän maallisen vaelluksen aikana. Voimme kiittää suojelusenkeleitämme sitten kun tapaamme kasvoista kasvoihin Jumalan valtakunnassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe