Kuka määrittelee tai kenelle voin perustella että en ole mielestäni YEL-velvollinen?
Minulla on vakituinen palkkatyö, ja olen kevytyrittäjänä laskuttanut epäsäännöllisesti kaupallisista yhteistöistä instagramissa.
Nämä yhteistyöt ovat tosiaan aivan silloin-tällöin tapahtuvia, ja 2023 aikana tulen laskuttamaan Ukko.fin kautta ehkä 8000€. Viime vuonna laskutin 4000€. Ensi vuonna n laskuta välttämättä ollenkaan jos yhteistöitä ei tulekaan.
En haluaisi maksaa turhasta kun mielestäni en ole velvollinen.
Tarvisiko maksaa YEL-maksua?
4
451
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa maksaa oma-aloitteisesti itse yhtään mitään enää nykyään. Tämän vuoden alusta tuli voimaan uusi YEL-laki. Sen mukaan eläkeyhtiöt on jatkossa vastuullisia siitä, että kaikkien yrittäjien YEL-maksutasot ovat oikeita.
Jos nuo eivät koskaan ota sinuun yhteyttä, ei mitään maksujakaan sinun osaltasi silloin ole olemassa. Älä soittele ja ala kysellä mitään YEL-eläkefirmoilta, kyllä ne itse ottaa yhteyttä jos aihetta on. - Anonyymi
Tuossa ei ylity velvollisuus vielä yel maksuun.
- Anonyymi
Nyt todella varovasti kaikki jotka haaveilevat edes pienimuotoisesta yrittäjyydestä:
https://www.verkkouutiset.fi/a/sanna-marinin-hallituksen-yel-uudistus-oli-karmeampi-kuin-osasi-odottaa/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209