Kuka määrittelee tai kenelle voin perustella että en ole mielestäni YEL-velvollinen?
Minulla on vakituinen palkkatyö, ja olen kevytyrittäjänä laskuttanut epäsäännöllisesti kaupallisista yhteistöistä instagramissa.
Nämä yhteistyöt ovat tosiaan aivan silloin-tällöin tapahtuvia, ja 2023 aikana tulen laskuttamaan Ukko.fin kautta ehkä 8000€. Viime vuonna laskutin 4000€. Ensi vuonna n laskuta välttämättä ollenkaan jos yhteistöitä ei tulekaan.
En haluaisi maksaa turhasta kun mielestäni en ole velvollinen.
Tarvisiko maksaa YEL-maksua?
4
465
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa maksaa oma-aloitteisesti itse yhtään mitään enää nykyään. Tämän vuoden alusta tuli voimaan uusi YEL-laki. Sen mukaan eläkeyhtiöt on jatkossa vastuullisia siitä, että kaikkien yrittäjien YEL-maksutasot ovat oikeita.
Jos nuo eivät koskaan ota sinuun yhteyttä, ei mitään maksujakaan sinun osaltasi silloin ole olemassa. Älä soittele ja ala kysellä mitään YEL-eläkefirmoilta, kyllä ne itse ottaa yhteyttä jos aihetta on. - Anonyymi
Tuossa ei ylity velvollisuus vielä yel maksuun.
- Anonyymi
Nyt todella varovasti kaikki jotka haaveilevat edes pienimuotoisesta yrittäjyydestä:
https://www.verkkouutiset.fi/a/sanna-marinin-hallituksen-yel-uudistus-oli-karmeampi-kuin-osasi-odottaa/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403037- 742676
- 1742354
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362115- 181456
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231393Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 101264
- 131259
- 221241